حتما تا به حال اسم ایمپلنت فوری به گوشتان رسیده است. بسیاری از افراد بر این باورند که ایمپلنت در یک روز امکان پذیر نیست و چیزی به نام ایمپلنت فوری وجود ندارد. ولی باید بگوییم که ایمپلنت فوری امروزه به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی وجود دارد و قابل انجام است. امروز در این مقاله قصد داریم تا بیشتر درباره ایمپلنت فوری صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

ایمپلنت فوری چیست؟

بله واقعیت این است که ایمپلنت فوری وجود دارد و هرچند که برخی ها در تبلیغات از واژه فوری و آنی سوء استفاده می کنند، اما در هر حال، ما به مدد پیشرفت تکنولوژی اکنون می توانیم ایمپلنت ها را به صورت 1 روزه و طی تنها 1 جلسه یا نهایتا 1 هفته به طور کامل آماده کاشت و استفاده کنیم.

ایمپلنت آنی در واقع نوعی روش جایگزینی دندان است که بلافاصله بعد از کشیدن دندان می توان انجام داد و جایگاه بی دندانی را با کمک آن بدون سپری کردند مدت زمان طولانی پر کرد.

البته زمانی که صحبت از ایمپلنت فوری می شود معمولا منظور 2 چیز است، یکی کاشت فوری قطعه ایمپلنت بلافاصله پس از کشیدن دندان است و دیگری بارگزاری ایمپلنت. در ادامه با هر دو روش بیشتر آشنا خواهید شد.

شرایط کاشت ایمپلنت فوری

هرکسی قادر به انجام عمل جراحی کاشت ایمپلنت به صورت 1 روزه یا فوری نیست. برای داشتن چنین تجربه ای افراد باید شرایط زیر را داشته باشد:

·        نداشتن بیماری خودایمنی

·        نداشتن بیماری مزمن

·        عادت نداشتن به دندان قروچه یا به هم سابیدن دندان ها (مخصوصا از نوع شبانه)

·        همچنین استخوان فک باید ضخامت و تراکم کافی داشته باشد تا واجد شرایط انجام این عمل شد.

·        نداشتن بیماری لثه

·        عدم ضعف بهداشت دهان و دندان

·        داشتن سلامت عمومی بالا

·        غیرسیگاری بودن یا ترک سیگار برای مدتی قبل از عمل

عوارض ایمپلنت فوری

درست است که کاشت این نوع ایمپلنت ها در طول یک روز و به صورت فوری مزایا زیادی دارد اما معایب و عوارضی نیز متوجه برخی از افراد کاندید خواهد بود. به عنوان مثال موارد زیر ممکن است برای برخی از بیماران رخ دهد یا ندهد:

·        در صورت مراقبت نادرست از ایمپلنت امکان تحلیل استخوان در این روش وجود دارد.

·        البته هنوز شواهد بسیار کمی درباره نرخ شکست این نوع ایمپلنت ها وجود دارد اما اگر توسط جراح خوبی کاشته نشوند احتمال شکستشان کمی بیشتر از ایمپلنت های مرسوم است.

·        درست است که برای داشتن ایمپلنت ماه ها صبر نمی کنید اما در همان 1 جلسه باید ساعت ها روی صندلی دراز بکشید تا عمل شما به اتمام برسد.

·        تورم و ناراحتی پس از کاشت ایمپلنت فوری تا چند روز قابل توجه است.

هزینه ایمپلنت فوری و سخن آخر

بسته به اینکه شما چه نوع برندی برای کاشت در نظر دارید و نزد چه دندانپزشکی می‌روید هزینه کاشت ایمپلنت متفاوت خواهد بود. ایمپلنت های 1 روزه تفاوت های زیادی با ایمپلنت های معمولی دارند اما بیشتر در مسیر درمان با هم تفاوت دارند. هرکسی قادر به انجام عمل جراحی کاشت ایمپلنت به صورت 1 روزه یا فوری نیست.