یکی از بدترین دردهایی که یک فرد می تواند در طول عمر خود تجربه کند، دندان درد محسوب می شود. می توان گفت که دندان درد از همه دردها غیرقابل تحمل تر و آزاردهنده تر است. در این مقاله با انواع روش های درمان سه سوته دندان درد آشنا می شوید.

دلایل دندان درد

قبل از اینکه برای درمان دندان درد اقدام کنید باید دلیل دندان درد خود را بدانید. البته باید گفت که اگر دندان درد اگر در هنگام شب به سراغ شما آمد می توانید به مراکز دندانپزشکی شبانه روزی مراجعه کنید.

روش های درمان سه سوته دندان درد

روش های زیادی برای درمان خانگی دندان درد وجود دارد که شما نیز آنها را می دانید. در ادامه برخی از آنها را بیان می کنیم.

سیر

استفاده از سیر یکی از روش های رایج برای درمان دندان درد است. زیرا در سیر ماده ای با نام آلیسین وجود دارد که دارای یک خاصیت ضدباکتریایی است. بدین صورت که می توانید یک حبه سیر را له کنید و به شکل خمیر دربیاورید سپس روی دندان قرار دهید. همچنین می توانید آن را بجوید.

میخک

دیگر روش درمان سه سوته دندان درد استفاده از گیاه میخک است. میخک حاوی ماده ای به نام اوژنول است که در تسکین دندان درد بسیار موثر است و به عنوان قاتل دندان درد هم شناخته می شود. برای درمان دندان درد با میخک، آن را می توانید بجوید و یا اینکه برای چند دقیقه آن را روی دندانی که درد می کند قرار دهید. میخک را می توانید از عطاری ها تهیه کنید.

کمپرس سرد

کمپرس سرد منجر به بی حسی ناحیه و کاهش دندان درد به طور موقت می شود. برای این منظور کمپرس یخ را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی آن سمت از گونه که احساس دندان درد دارید قرار دهید.

دلایل بدتر شدن دندان درد در هنگام خواب

همانطور که متوجه هستید دندان درد در هنگام روز هم به مقدار زیادی آزاردهنده است چه برسد به زمان شب. اما باید بگوییم که این درد در هنگام شب تشدید می شود. دلیل اصلی این امر این است که وقتی شما می خوابید و یا دراز می کشید خون بیشتری در سر جریان پیدا می کند.