طرح لبخند یکی از شاخصه های مهم زیبایی در هر فردی است که بسیار حائز اهمیت است. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را با یکی از بهترین روش های زیبا سازی طرح لبخند، یعنی لومینیرز بیشتر آشنا کنیم. با ما در این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

لومینیرز چیست؟

اگر قصد اصلاح طرح لبخند و برطرف کردن عیوب ظاهری دندانی را دارید اما از لمینت و ونیر کامپوزیت استقبال نمی کنید، حتما به فکر لومینیرز دندان به عنوان یک روش جایگزین و عالی باشید. شما با این لایه های نازک و زیبای دندان (که هیچ نیازی به تراش دندان ندارند) می تواند با هزینه کمتر و زیبایی بیشتر، لبخند خود را اصلاح کنید.

تفاوت لومینیرز و لمینت

لومینیر در اصلاح عمومی نوعی روکش دندان بدون تراش است. به این معنی که برای متصل کردن آن نیازی نیست تا دندان تراشیده شود و ضخامت خودش به قدری نازک و باریک هست که بدون تراش روی دندان سوار می شود. آن ها نیازی به آمادگی زیاد ندارند و هزینه کمتری در بر میگیرند.

اما از سوی دیگر لمینت دندان ضخامت نسبتا بیشتری دارند و برای نصب آن ها حتما باید ضخامت مینای دندان تراشیده شود. همچنین در مجموع، هزینه بیشتری در بر می گیرند. بنابراین تفاوت لومینیرز و لمینت دندان اولاً در ضخامت آن ها و دوماً در تهاجمی بودنشان و در آخر هزینه آن ها است.

مزایا و معایب لومینیرز دندان

در پایین به چند مورد از مهمترین مزایای لومینیرز اشاره کردیم:

1.     برگشت پذیر هستند

2.     شباهت زیادی به مینای دندان دارند

3.     نیازی به آمادگی ندارند

4.     قیمت کمی دارند

معایب لومینیرز دندان کدامند؟

1.     احتمالا شکسته شدن آن ها زیاد است

2.     ماندگاری زیادی ندارند

3.     احتمالا شکسته شدن آن ها زیاد است

اصول نگهداری از لومینیرز

اگر از لومینیرزها به درستی مراقبت شود می‌توانند بیش از بیست سال دوام داشته باشند. با این حال، مانند دندان های طبیعی خودمان، آن ها نیز مستعد آسیب هایی هستند که ممکن است در اثر بهداشت ضعیف دهان، مصرف غذاهای سخت یا وارد شدن ضربه به صورت ایجاد می شود.

سعی کرده ایم تا در ادامه مهم ترین نکات و اصول مراقبت از لومینیر ها را توضیح دهیم که با دنبال کردن از آن ها، می توانید تا سال های طولانی لومینیرهای سالمی داشته باشید و سلامت دهان و دندان شما با آن ها نیز حفظ شود.

سخن آخر

امروز در این مقاله سعی کردیم تا شما را بیشتر با لومینیرز به عنوان یکی از بهترین روش های زیبا سازی طرح لبخن آشنا کنیم. اما اگر به طور جدی قصد ترمیم و زیبا سازی طرح لبخند خود را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم مقالات سایت های خوب مانند تهران دنتال ایمپلنت را که به طور کاملا تخصصی در این زمینه فعالیت دارند را مطالعه کنید و بعد تصمیم نهایی را بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.