لومینیرز جزئی از خانواده ونیر های دندانی است که نسبت به برادران خود، کامپوزیت و لمینت از ضخامت بسیار کمتری برخوردار است. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با لومینیرز و کاربرد آن آشنا کنیم و بگوییم مزایا و معایب آن کدامند. با ما همراه باشید.

لومینیرز چیست؟

لومینیرهای دندانی روکش های فوق نازکی با ضخامت حدود 0.3 میلی متر هستند که برای برطرف کردن عیوب ظاهری دندان ها و به جهت مصارف زیبایی استفاده می شوند. آنها از ونیرهای دندانی معمولی متمایز هستند زیرا برای نصبشان نیازی به تراشیدن دندان نیست و بنابراین نیازی به بیحسی هم ندارند. آنها به سادگی به سطح دندان ها متصل می شوند و انواع مشکلات دندانی که زیبایی دندان ها را به خطر می اندازند را برطرف می کنند.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به دندان مصنوعی می‌توانید بر روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

مراحل نصب لومینیرز

یکی بزرگترین مزایای سادگی و آسان بودن فرآیند اتصال آن است. به عبارتی لازم نیست برای چسپاندن آن ها سطح دندان ها تراشیده شود و همچنین نیازی به قرار دادن روکش و لمینت موقت نیست. به جز این، در هیچ یک از مراحل نصب لومینیر نیازی به بیهوشی نیست  بنابراین یک درمان و فرآیند کاملاً بدون درد است.

لومینیرز دندان تنها مشابه با لمینت دندان تنها در 2 و نهایتاً در 3 جلسه طول می کشد. در جلسه اول معاینه انجام می شود و سپس اندازه دندان ها و درنتیجه لومینیر هایی که قرار است برای شما متصل شود محاسبه می شود.

اندازه ها و احتمالاً اسکن هایی به لابراتوار فرستاده می شود تا لومینرهای اختصاصی ساخته شود. بعد از ساخته شدن، لومینیرها به مطب جهت نصب فرستاده می شود. در جلسه دوم نیز شما با کمک روکش های بدون تراش صاحب لبخندی سفید و زیبا می شوید.

هزینه لومینیرز

بسته به برند، کیفیت و فاکتوهای دیگر مانند تخصص و مهارت دندانپزشک و همچنین محلی که در آن زندگی می کنید قیمت لومینیرز دندان متفاوت است و حداقل از 2 میلیون تومان شروع می شود.

البته لومینیرز دندان قیمت می تواند حتی از هزینه لمینت دندان بیشتر شود اما چون آمادگی های کمتری دارد و نیاز به لمینت یا روکش موقت ندارد، در مجموع کمتر یا هزینه ای مشابه با لمینت دندان دارد.

مزایا و معایب لومینیرز دندانی

مزایای لومینیرز

·        شباهت زیادی به مینای دندان دارند

·        برگشت پذیر هستند

·        قیمت کمی دارند

·        نیازی به آمادگی ندارند

معایب لومینیرز

·        احتمالا شکسته شدن آن ها زیاد است

·        ماندگاری زیادی ندارند

·        مشکلات زیادی را پوشش نمی دهند

سخن آخر

ما امروز در این مقاله سعی کردیم تا شما را بیشتر با لومینیرز به عنوان یکی از بهترین روش های زیبا سازی طرح لبخند آشنا کنیم. بهترین راه کار برای شما این است که اگر قصد اصلاح طرح لبخند خود را دارید، حتما با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.

منبع: http://www.tehrandentalimplant.ir/