یکی از اصیل ترین و خوشمزه ترین غذاهای ایرانی قورمه سبزی است که محبوبیت زیادی هم بین ایرانیان و هم بین توریست ها دارد. این محبوبیت قورمه سبزی تا آنجا گسترش پیدا کرده که تعداد زیادی از افرادی که قصد شروع یک رژیم لاغری اصولی دارند، این دغدغه برایشان پیش می آید که آیا می توان در طول مدت رژیم خود قورمه سبزی مصرف کرد؟ یا قورمه سبزی رژیمی وجود دارد؟

یکی از نکاتی که در تهیه یک قرمه سبزی رژیمی باید به آن توجه کرد، گوشت این غذا است که باید بدون چربی باشد. با این تفاسیر بهترین گزنه برای داشتن یک قورمه سبزی رژیمی، استفاده از گوشت گوسفندی در این غذا است.

قورمه سبزی کتویی

قورمه سبزی بدون لوبیا یا همان قورمه سبزی کتویی، در رژیم کتوژنیک که در آن مصرف کربوهیدرات کم، پروتئین متوسط و چربی بالا است، مصرف می شود. لوبیا قرمز به دلیل کربوهیدرات بالایی که دارد، در قورمه سبزی تهیه شده در رژیم کتوژنیک حذف می شود و ماده جایگزین آن قارچ خواهد بود که از پروتئین بالایی برخوردار است.

طرز تهیه قورمه سبزی کتویی

·         در ابتدا پیاز و گوشت را با یکدیگر تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند.

·         سبزی قورمه خرد شده را بدون روغن تفت می دهیم تا آبش گرفته شود.

·         سپس سبزی، گوشت و پیاز، زردچوبه، فلفل و لیمو عمانی را در یک قابلمه ریخته و با مقداری آب می گذاریم تا بپزد.

·         در اواخر پخت غذا، قارچ خرد شده و نمک را به مواد اضافه می کنیم و اجازه می دهیم 15 دقیقه دیگر تمام مواد با یکدیگر قل بخورند.

قورمه سبزی کم روغن

با امتحان کردن این غذای رژیمی خوشمزه می توانید در کنار لاغری و کاهش وزنی که مدنظرتان است، سبک غذایی جدیدی را نیز در برنامه زندگی خود وارد کنید.

طرز تهیه قورمه سبزی کم روغن

·         پیاز و گوشت گوسفندی را با کمی روغن زیتون تفت دهید تا تغییر رنگ دهد.

·         سبزی ها را در یک قابلمه روی حرارت ملایم گذاشته تا آب سبزی گرفته شود اما حواستان باشد که سیاه نشود.

·         برای از بین رفتن نفخ لوبیا، آن را از شب قبل در آب بخیسانید و چند بار آبش را عوض کنید.

·         در مرحله بعدی لوبیا قرمز را در مقداری آب بجوشانید.

·         در آخر سبزی، لوبیا قرمز، گوشت و پیاز تفت داده شده، زردچوبه، فلفل، لیمو عمانی را با مقدار کافی آب در یک قابلمه ریخته و روی شعله متوسط می گذاریم تا بپزد.

منبع: https://www.sira.fit/