پرکردن دندان یکی از راه های ترمیم دندان های پوسیده است که حجم وسیعی از مراجعان کلینیک های دندانپزشکی را به خود اختصاص می‌دهد. امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه پرکردن دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و راجع به هزینه پرکردن دندان بیشتر با هم صحبت کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

مواد به کار رفته برای پرکردن دندان

دندانپزشکان و متخصصان ترمیمی و زیبایی از مواد مختلفی برای پر کردن دندان، رفع ترک و شکستگی دندان ها و احیای آن ها استفاده می کنند. مهم ترین و رایج ترین مواد پر کننده دندان در ادامه توضیح داده شده اند.

آمالگام

ابتدایی ترین و پر استفاده ترین ماده برای ترمیم دندان ها و پر کردنشان، آمالگام است. آمالگام معمولا برای پر کردن دندان های خلفی استفاده می شود و به دلیل ظاهر غیرطبیعی که دارد برای ترمیم دندان های جلو استفاده نمی شود.

آمالگام ترکیبی از نقره، قلع، مس و جیوه و یکی از قدیمی ترین مواد دندانپزشکی است. این ترکیب در برابر فشار زیاد ناشی از جویدن مقاومت می کند، با دوام است و به طور کلی به خوبی تحمل می شود.

محتوای جیوه موجود در آمالگام بارها و بارها مورد بحث و گفتگوی دندانپزشکان بوده و هست و بسیاری از بیماران هنوز مطمئن نیستند که آیا پر کردگی های امالگام ایمن هستند یا خیر.  اما با این وجود آمالگام به دلیل قیمت پایین ، خواص فرآوری خوب و ماندگاری طولانی ، هنوز هم ماده پرمصرفی در دندانپزشکی است.

گلاس اینومر

یکی از امروزی ترین روش های پر کردن دندان ها استفاده از سمنت گلاس آینومر است. این ماده پر کننده استحکام نسبتا زیادی دارد اما ماندگاری پایینی دارد. به همین جهت کمتر از آن برای به عنوان پرکردگی استفاده می شود.

از سیمان گلاس آینومر بیشتر برای ترمیم و پر کردن دندان کودکان استفاده می شود. به جز این، برای ترمیم پوسیدگی های جزئی و کوچک گلاس آینومر بهترین گزینه موجود است. سیمان گلاس آینومر حاوی فلوراید است که در طول زمان پر شدن به آرامی آزاد می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد کشیدن دندان، اینجا کلیک کنید.

سرامیک

مواد پر کننده سرامیکی (تمام سرامیک) معمولا طی پروسه های اینله و انله دندان های خلفی مورد استفاده قرار می گیرند. این پر کننده ها در لابراتوار ساخته می شود و سپس توسط متخصص ترمیمی و زیبایی در محل حفره دندان نصب می شوند.

رنگ و ظاهر آن ها طبیعی و مشابه با دندان های خودمان است. به جز این، استحکام مواد پر کننده سرامیکی بالا است و می توانند تا حدی فشار وارد شده از سوی دندان ها را تحمل کنند.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه پرکردن دندان و هزینه پرکردن دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. تحقیق کردن در هر زمینه ای باعث می‌شود تا شما بتوانید در هر شرایطی بهترین تصمیم را برای سلامت و آینده خود بگیرید. به همین منظور ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا حتما مقالات سایت ایمپلنت دندان را مطالعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.