هوشمند سازی خانه، بله درست شنیدید. امروزه با پیشرفت فوق العاده علم و تکنولوژی، همه چیز در حال هوشمند شدن است. ما امروز در این مطلب میخواهیم از دنیای هوشمند، شما را با یک خانه هوشمند و وسایل و امکاناتی که در یک خانه هوشمند به کار می‌رود آشنا کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ویژگی های یک خانه هوشمند

وقتی از خانه هوشمند حرف می زنیم منظورمان ابزار یا ربات های کاملا جدید و فوق پیشرفته نیست.(البته اگر شما بخواهید اینطور هم می شود).

تصور کنید با همان گوشی که در دستتان است بتوانید شبکه را عوض کنید. یا وقتی کسی به اتاقتان می آید و چراغ ها را خاموش نکرده می رود؛ شما با چند کلیک در گوشی یا تبلت خود بتوانید لامپ ها را خاموش کنید.

در خانه هوشمند تمامی وسایل هوشمند موجود در آن از طریق اینترنت یا تلفن و پیامک (sms) با یکدیگر در ارتباط و تحت کنترل ساکنین خانه، حتی از راه دور هستند.

پرده هوشمند

از ویژگی های خاص یک خانه هوشمند، می‌توان به پرده هوشمند و ترموستات هوشمند اشاره کرد. پرده های هوشمند، پرده های عجیب و غریبی نیستند همان پرده ای که اکنون روی پنجره ی اتاقتان هست هم می تواند هوشمند شود. فقط به جای چوب پرده های معمولی، باید ریل های مخصوصی را نصب کرد.  پس از آن می توانید با دستگاه کنترل یا حتی گوشی هوشمندتان پرده ها را باز یا بسته کنید و یا به آن برنامه دهید تا در زمان دلخواه شما بصورت خودکار باز یا بسته شوند.

ترموستات هوشمند

ترموستات هوشمند به شما این امکان را می دهد تا تنظیمات دمای محیط خود را بر اساس برنامه های روزانه، شرایط آب و هوایی و نیاز به سرما و گرما برنامه ریزی کرده و به صورت خودکار درآورید. اگر ترموستات هوشمندی که خریداری کرده اید قابل اتصال به WiFi باشد، دیگر نمی توان تنها به چشم یک ترموستات معمولی به آن نگاه کرد.

قفل های هوشمند برای خانه شما

با استفاده از قفل های هوشمند و درب بازکن های اتوماتیک می توان درب را باز یا بسته کرد. علاوه بر این با قفل های هوشمند امکان باز و بسته کردن درب از راه دور وجود دارد. به عبارت دیگر می توان گفت هنگامی که شما در خانه حضور ندارید می توانید از راه دور درب را برای افرادی که پشت در مانده اند باز کنید.

این قفل ها مجهز به سنسور تشخیص اثر انگشت و کارت RFID، صفحه کلید تاچ جهت باز کردن از طریق پسورد و کلید مکانیکی می باشد.

سخن آخر

هوشمند سازی خانه، یکی دیگر از رویا های بشر است که درتحقق یافت. امروز در این مطلب سعی شد تا شما را با یک خانه هوشمند و امکانات آن بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه به شما بدهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: https://www.ovio.ir/