یک خانه هوشمند چه ویژگی هایی دارد؟ باید به چه نکاتی در هوشمند سازی خانه توجه داشت؟ هوشمند سازی خانه، پرده هوشمند و اینترنت اشیا از دیگر رویا های بشر هستند که تحقق یافتند. ما امروز در این مقاله سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه خانه هوشمند و همه چیز درمورد آن را در اختیار شما قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

خانه هوشمند یعنی چی؟

وقتی از خانه هوشمند حرف می زنیم منظورمان ابزار یا ربات های کاملا جدید و فوق پیشرفته نیست.(البته اگر شما بخواهید اینطور هم می شود) گاهی هوشمند کردن خانه فقط به معنی عوض کردن ابزار و لوازم خانه با انواع قابل اتصال به اینترنت یا خودکار آنها است. (مثل کلید ها و لامپ ها، ترموستات ها و سیستم های ایمنی هوشمند)

فکر کنید تازه از سرکار آمده و خود را روی مبل رها کرده اید. تلویزیون روی شبکه ی چهار است و مستندی راجع به زندگی کوآلاها پخش می شود. کنترل تلویزیون چند قدم با شما فاصله دارد؛ اما چه کسی می رود این همه راه را.؟! تصور کنید با همان گوشی که در دستتان است بتوانید شبکه را عوض کنید. یا وقتی کسی به اتاقتان می آید و چراغ ها را خاموش نکرده می رود؛ شما با چند کلیک در گوشی یا تبلت خود بتوانید لامپ ها را خاموش کنید.

پرده هوشمند

پرده های هوشمند، پرده های عجیب و غریبی نیستند. همان پرده ای که اکنون روی پنجره ی اتاقتان هست هم می تواند هوشمند شود. فقط به جای چوب پرده های معمولی، باید ریل های مخصوصی را نصب کرد. پس از آن می توانید با دستگاه کنترل یا حتی گوشی هوشمندتان پرده ها را باز یا بسته کنید. و یا به آن برنامه دهید تا در زمان دلخواه شما بصورت خودکار باز یا بسته شوند.

اینترنت اشیا

تکنولوژی IoT یکی از تکنولوژی های کلیدی انقلاب صنعتی چهارم در جهان است و از این رو، کشورهای زیادی در سراسر دنیا برای راه اندازی و بهره وری از آن اقدام کرده اند. کشورهایی مثل آمریکا، چین، آلمان، سنگاپور، برزیل، کره جنوبی و هند را می توان از پیشگامان استفاده و توسعه تکنولوژی IoT دانست. این کشورها، سرمایه های هنگفتی را به بررسی و بهره گیری از تکنولوژی اینترنت اشیا اختصاص داده اند. مثلا ایالات متحده آمریکا ۱۶۰ میلیارد دلار را برای شهر هوشمند صرف کرده که بخشی از آن برای تحقیق و توسعه اینترنت اشیا تخصیص یافته است.

سخن آخر

ما امروز در این مقاله خواستیم تا اطلاعات بسیار مفیدی را در زمینه اینترنت اشیا، خانه هوشمند و پرده هوشمند و حتی ترموستات هوشمند را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد تا بتوانید با اثر تکنولوژی بیشتر آشنا شوید و از آن استفاده کنید.

منبع: https://www.ovio.ir/