x تبلیغات
تونو تایمز

روش های زیبا سازی طرح لبخند

 

لبخند یکی از مهمترین اجزای تشکیل دهانده صورت است که خود ترکیبی از همکاری مجموعه لب، لثه و دندان است. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با روش های زیباسازی طرح لبخند آشنا کنیم و اطلاعات مفیدی را راجع به آن در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

طرح لبخند چیست؟

طرح لبخند به مجموعه رنگ ها و شکل های تشکیل شده توسط لب، فک، دهان و لثه های شما، وقتی که لبخند می‌زنید می‌گویند. در واقع هر آنچه که از این مجوعه، هنگام لبخند زدن شما دیده می‌شود، طرح لبخند نام دارد

روش های اصلاح طرح لبخند

هنگامی که رو به روی آینه قرار می‌گیرید و با لبخند زدن، مشکلاتی را حس می‌کنید و با آن رو به رو می‌شوید، شما به اصلاح طرح لبخند نیاز دارید. برای مثال اگر هنگام لبخند زدن، حس می‌کنید که دندان های شما کج هستند و انحراف دارند باید با استفاده از روش های مخصوص مثل ارتودنسی دندان، این کج بودن را از بین ببرید

جایگزینی دندان از دست رفته و ارتودنسی

همانطور که گفتیم دندان یکی از مهمترین اجزای تشکیل دهنده یک طرح لبخند زیبا است. نبودن حتی یک دندان نیز می‌تواند تاثیرات بسیار بدی بر روی طرح لبخند شما بگذارد. نبود دندان های جلوی دهان می‌تواند بدترین تاثیرات را بر روی طرح لبخند شما بگذارد که باید در این حالت، حتما از یکی از روش های جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده کنید.

 امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های متعددی برای جایگزینی دندان هایی که به هر طریقی از دست رفته اند وجود دارد که در ادامه به برسی آنها نیز می‌پردازیم.

ایمپلنت: ایمپلنت های دندانی بسیار طبیعی بوده و می‌توانند به راحتی جای دندان طبیعی را پر کرده و نقش آن را به خوبی ایفا کنند. علاوه بر این ایمپلنت ها از طول عمر نسبتا طولانی برخوردارند و شما فقط ممکن مجبور به تعویض پروتز آن شوید.

همچنین راجع به ایمپلنت فوری بیشتر بدانید.

بریج: بریج یا پل دندانی نیز روشی ارزان تر برای جایگزینی دندان از دست رفته نسبت به ایمپلنت است.

دندان مصنوعی: دندان مصنوعی از قدیمی ترین روش های جایگزین دندان های از دست رفته است که ما به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. گاهی اوقات ممکن است که فرد تمامی دندان های خود را از دست داده باشد که در این حالت ما توصیه می‌کنیم که راجع به دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت با پزشک خود مشورت کند.

ارتودنسی یکی از امن ترین و قابل اطمینان ترین روش ها برای درمان ناهنجاری های فک و صورت و نامنظمی دندان ها است. نامنظم و ناهنجار بودن دندان ها و فک می‌تواند تاثیر بسیار مخربی را بر روی دندان ها بگذارد. ارتودنسی دندان با توجه به شدت بیماری و سنجیدن شرایط بیمار، انواع بسیاری دارد که هر کدام در جایگاه خود کاربرد های متفاوتی دارند.

حرف آخر

تحقیق کردن و کسب اطلاعات راجع به هر موضوعی باعث می‌شود تا شما بتوانید به راحتی و با اطمینان نسبت به تصمیم خود هر کاری را انجام دهید و جلوی بروز هرگونه پشیمانی را بگیرید. امروز در این مقاله می‌حواهیم به شمال وبسایت خوب تهران دنتال ایمپلنت را معرفی کنیم که شما با مطالعه مقالات این سایت می‌توانید به راحتی برای سلامت خودتان تصمیم بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

زیباسازی طرح لبخند

 

طرح لبخند یکی از فاکتور های زیبایی است. همانطور که می‌دانید، دندان نقش بسزایی در زیباسازی طرح لبخند دارد و هر گونه مشکلی که برای دندان های ما پیش بیاید می‌تواند در زیبایی لبخند ما تاثیر بگذارد. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با طرح لبخند و روش های زیباسازی آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

طرح لبخند چیست؟

همین الان برای اینکه به سادگی با مفهوم طرح لبخند آشنا شوید یک آینه پیدا کنید و روبروی آن قرار بگیرید سپس رو به آینه به آرامی لبخند بزنید. چیزی که در آینه از لب، دهان، دندان ها و لثه خود میبینید همان طرح لبخند شما است.

در واقع لبخند از اجزایی مانند دندان ها، لب ها، لثه و فک ها به همراه زوایا و رنگ آن ها تشکیل شده است. تمامی این ها در مجموع لبخند شما را تشکیل می دهد.

ارتودنسی

دندان های نامرتب که در موقعیت طبیعی یا هماهنگ با هم قرار ندارند می توانند هم از نظر زیبایی و هم از نظر سلامت دهان و دندان مشکلات زیادی ایجاد کنند. برای افرادی که دندان های نامنظمی دارند معمولاً اولین راه پیش رو در مسیر طراحی یا اصلاح طرح لبخند انجام درمان ارتودنسی است.

متخصصان ارتودنسی با کمک انواع روش های درمانی و با کمک گرفتن از دستگاه های ثابت و متحرک دندان ها را منظم می کنند و نقش بسیار پررنگی در ایجاد یک لبخند زیبا و جذاب ایفا می کنند.

گاهی اوقات نیر ممکن است مشکل نامنظمی دندان ها با ناهنجاری فکی همراه باشد. مثلا ممکن است یکی از فک ها جلوتر از دیگری باشد. در چنین مشکلاتی معمولا نیاز به جراحی فک احساس می شود زیرا ارتودنسی به تنهایی نمی تواند ناهنجاری ها را برطرف کند.

جایگزین دندان های از دست رفته

گاهی اوقات اصلی ترین مشکل یک لبخند، می تواندن از نبود دندان ها باشد. به این شکل که یک یا تعدادی از دندان ها از دست رفته اند و جایگاه خالی آن ها مشکلات زیادی به وجود آورده. علاوه بر اینکه مشکلات جویدن و صحبت کردن پیشش می آید، غیبت دندان ها می تواند مشکلات زیبایی ایجاد کند. حتی اگر نبود دندان ها در جلوی دهان مشهود باشد مشکل بدتر هم می شود و اعتماد به نفس به شدت تحت تثیر قرار میگیرد. در این وضعیت یکی از اصلی ترین اقدامات برای اصلاح طرح لبخند جایگزین کردن دندان است دست رفته است.

·        بریج دندان

·        ایمپلنت دندانی : بدون شک بهترین راهی که تا به امروز برای پر کردن جای خالی دندان وجود داشته و درد ایمپلنت دندان است. ایمپلنت ها نوعی پروتز ثابت دندان هستند که از بخش های مختلفی تشکیل شده اند.

·        دندان مصنوعی

سخن  آخر

روش های زیادی برای اصلاح و زیباسازی طرح لبخند وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به ونیر ها که شامل کامپوزیت و لمینت می‌شوند و روکش دندان و جراحی لثه اشاره کرد که هر کدام در شرایطی کاربرد دارند و باید برای اصلاح طرح لبخند استفاده شود. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

منبع: http://www.tehrandentalimplant.ir/

پوسیدگی و بهداشت دهان

 

پوسیدگی و بهداشت دهان و دندان با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند، به طوری که هر چه شما به بهداشت دهان و دندان خود بی توجه تر باشید احتمال پوسیدگی در دندان های شما بیشتر می‌شود و بالعکس. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با این دو موضوع آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را نیز در اختیارتان قرار دهیم. با ما باشید.

پوسیدگی دندان

شایع ترین دلیل مراجعه افراد به کلینیک های دندانپزشکی، پوسیدگی دندان است. وجود پلاک های دندانی بر روی دندان های شما و دهانتان و واکنش مستقیم آنها با باکتری های موجود در دهان شما باعث تولید اسید می‌شود این اسید تولید شده به تدریج مینای دندان شما را نابود می‌کند و باعث پوسیدگی دندان شما می‌شود.

به عبارت دیگر پوسیدگی دندان به معنی واکنش پلاک ها با باکتری های موجود و تولید اسید است که، این اسید تولید شده باعث تحلیل و نابود شدن مینای دندان شما می‌شود. به تحلیل مینای دندان پوسیدگی می‌گویند.

راه های جلوگیری از بروز پوسیدگی

مهمترین و بهترین راه برای جلوگیری از پوسیدگی دندان رعایت بهداشت دهان و دندان است. با رعایت بهداشت دهان و دندان که خود دارای اصولی هستند. احتمال بروز پوسیدگی به حداقل خود می‌رسد. در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با اصول رعایت بهداشت دهان آشنا کنیم.

اولین اصل رعایت بهداشت دهان

اولی اصل برای داشتن دندان هایی تمیز استفاده از مسواک است. مسواک پلاک های دندانی را تا 70 درصد کاهش می‌دهد و از تولید آنها جلوگیری می‌کند. پیشنهاد می‌شود روزانه دو بار مسواک بزنید و یکبار آن را قبل از خواب قرار دهید.

دلیل اینکه توصیه می‌شود حتما قبل از خواب مسواک بزنید این است که، بزاق تولید شده در دهان شما تا حدی جلوی ایجاد پلاک  ها و فعالیت آنها را می‌گیرد. تولید بزاق در هنگام خواب به حداقل خود می‌رسد و اگر قبل از خواب مسواک نزنید این پلاک ها می‌توانند به راحتی فعالیت خود را ادامه دهند و باعث نابودی دندان های شما شوند.

استفاده از نخ دندان و بهداشت زبان

نخ دندان یکی از مهمترین اصول برای رعایت بهداشت دهان است. همانطور که گفته شد مسواگ تنها 70 درصد از بهداشت دهان را تعمین می‌کند و 30 درصد مابقی باید با استفاده از نخ دندان تمیز شود. نخ دندان باعث می‌شود دیگر هیچ مواد غذایی در دهان شما نباشد تا باکتری ها با استفاده از آنها تولید اسید کنند.

زبان یکی از بهترین محل ها برای ایجاد و رشد پلاک های دندانی است. اکثر افراد فکر می‌کنند که تمیز کردن زبان خیلی اهمیت ندارد ولی اینطور نیست. تمیز کردن زبان یکی از مهمترین اصول برای داشتن دندان هایی سالم است.

حرف آخر

تحقیق کردن باعث می‌شود تا شما بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید و همیشه دندان هایی زیبا و لبخندی درخشان داشته باشید. برای همین منظور اگر قصد دارید تا در زمینه دهان و دندان اطلاعات خود را افزایش دهید ما به شما وبسایت تهران دنتال ایمپلنت را معرفی می‌کنیم. با مطالعه مقالات این وبسیات می‌توانید سطح معلومات خود را در زمینه دهان و دندان به خوبی افزایش دهید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

هر آنچه باید راجع به بهداشت دهان و دندان بدانید

 

دندان یکی از مهمترین و هیاتی ترین اعضای صورت است که به کمک سیستم گوارش باعث هضم بهتر غذا ها می‌شود. رعایت بهداشت دهان ودندان بسیار هائز اهمیت است و همه ما باید بدانیم تا چگونه از دندان های خود به بهترین شکل ممکن محافظت کنیم. با ما در این مقاله همراه باشید.

اهمیت مسواک و نخ دندان

همه می دانیم که در شبانه روز باید دست کم 2 بار مسواک بزنیم. اما اهمیت مسواک زدن در طول شب همیشه باید در نظر گرفته شود. از آنجا که احتمال تشکیل پلاک، بوی بد دهان و سایر مشکلات دهان و دندان در طول خواب بیشتر می شود، عقل حکم می کند که قبل از به خواب رفتن حتما مسواک بزنیم.

استفاده از نخ دندان می تواند به خصوص برای کودکان خردسال و افراد مسن مبتلا به آرتروز دشوار باشد. به جای تسلیم شدن و انصراف از کشیدن نخ دندان به دنبال راه حل هایی باشید که بتوانید بهتر نخ دندان بکشید.

نخ دندان یک مکمل بسیار بزرگ برای مسواک زدن است. مسواک تنها 70 درصد دهان و دندان را تمیز می کند و 30 درصد دیگر با نخ دندان حاصل می شود.

همه چیز را درباره پوسیدگی دندان ها بدانید.

تمیز کردن زبان

پلاک دندانی برخلاف تصور عموم تنها روی دندان ها نمی نشیند. بلکه روی زبان نیز تجمع میابد. تعداد زیادی باکتری روی زبان هستند، که باعث کمک به ساخت پلاک دندانی و بوی بد دهان می شوند.

تمیز کردن زبان دقیقا به اندازه تمیز کردن دندان ها مهم است و یکی از اصلی ترین اصول رعایت بهداشت دهان و دندان به شمار می رود.

استفاده از میوه و سبزیجات و حذف کردن برخی مواد غذایی

در گذشته غذاهای طبیعی و سالم زیادی در جوامع مصرف می شد. مصرف این غذاهای تازه و طبیعی باعث کمک به حفظ سلامت دهان و دندان میشد. اما امروزه با صنعتی شدن جوامع، تمایل افراد به مصرف غذاهای آماده، تراریخته و مدت دار افزایش پیدا کرده.

برای بسته بندی این غذاها یا آماده کردنشان، متاسفانه از مواد مضر استفاده می شود که به شدت برای سلامتی دهان و دندان  خطرناک هستند. بنابراین کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده و روی آوردن به میوه و سبزیجات تازه می تواند به شما در حفظ بهداشت دهان و دندان کمک زیادی کند.

نتیجه تغذیه کردن باکتری های دهان از قند و شیرینی، تولید اسید است. این اسید می تواند باعث تحلیل دندان و کاهش ضحامت مینا شود. تحلیل رفتن دندان به نوبه خود باعث حساسیت دندان ها، ایجاد بیماری لثه، پوسیدگی دندان و سایر مشکلات دیگر شود.

به عنوان یکی از اصول بهداشت دهان و دندان شما باید تا آنجا که می توانید از مصرف غذاهای شیرین حاوی قند و شکر خودداری کنید و یا مصرف آن ها را به حداقل برسانید تا سلامت دهان و دندان خود را حفظ کنید.

حرف آخر

شما برای اینکه اطلاعات بیشتری راجع به این زمینه و زمینه های دیگر مرتبط به دهان ودندان به دست بیاورید، حتما باید تحقیق وکنید و معلومات خود را افزایش دهید. برای همین منظور ما به شما وبسایت پایگاه سلامت دهان و دندان را معرفی می‌کنیم که با مطالعه مقالات این وبسایت می‌توانید سطح اطلاعات عمومی خود را به خوبی افزایش دهید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

بهداشت دهان و دندان

 

همه ما می‌دانیم که دندان یکی از مهمترین اعضای تشکیل دهنده صورت است که تاثیر مستقیم بر روی تنفس راحت تر، سهولت در تغذیه و از همه مهمتر زیبایی دارد. امروز می‌خواهیم به شما بگوییم که چگونه باید از این نعمت بزرگ الهی به بهترین روش مراقبت کنیم. با ما همراه باشید.

تغذیه مناسب جهت رعایت بهداشت دهان و دندان

تغذیه سالم و مناسب یکی از عوامل اصلی سلامت بدن به ویژه حفره دهان و از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر رشد و استحکام دندان‌ها و استخوان‌ها است. مصرف برخی از مواد غذایی احتمال پوسیدگی دندان‌ ها را افزایش داده. بنابراین علاوه بر رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان تغذیه نامناسب هم باعث ایجاد بیماری‌هایی مثل پریودنتال یا دیگر بیماری‌های مربوط به دهان و دندان می‌شود. تغذیه و رژیم غذایى در تمام مراحل تکامل، رویش و بقاى دندان موثر است. پس از رویش دندان، تغذیه سالم نقش موثر و مداومى در تکامل، تقویت و معدنى شدن مینا و بقیه ی اجزاى دندان دارد.

مراقبت از دندان

رعایت بهداشت دهان و دندان و تغذیه سالم همانطور که گفته شده امری لازم و ضروری است. اما این امر در کودکان و دندانپزشکی کودکان از اهمیت خاصی برخوردار است. تغذیه سالم کودک بعد از تولد و تا رشد و تکامل دندان‌هایش بسیار مهم است چرا که تغذیه کودک ارتباط مستقیمی با سلامت دهان و دندان وی دارد. تغذیه با شیر مادر نوراد شما قوی کرده و عمل بلع و مکیدن باعث رشد هر چه بهتر استخوان‌های فک و صورت کودک می‌شود.

چی بخوریم؟

·        غذا‌های حاوی کلسیم و فسفر:

·        مواد غذایی حاوی ویتامین c

·        مواد غدایی غنی از ویتامین D: یکی از ویتامین‌های ضروری و مورد نیاز برای سلامت بدن ویتامین D است. این ویتامین علاوه بر سلامت بدن برای سلامت دندان‌ها نیز بسیار مفید است چرا که باعث جذب کلسیم می‌شود. نور خورشید، ماهی، زرده تخم مرغ و روغن ماهی از جمله مواد غذایی حاوی این ویتامین هستند.

·        مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان‌ها: آنتی اکسیدان‌ها نقش مهمی در مبارزه با التهاب و بیماری‌های پریودنتال دارند. آنتی اکسیدان‌ها در محافظت از لثه و دیگر بافت‌ها از وجود عفونت و باکتری‌های دهانی بسیار مفید هستند. فلفل دلمه، پرتقال، کیوی، کلم بروکلی، سیب، کشمش، آجیل، لوبیا و انگور از جمله مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان هستند.

·        مواد غذایی ترد و حاوی آب فراوان: این دسته از مواد فذایی به علت فیبر بالایی که دارند برای سلامت دندان بسیار مفید بود و مصرف این مواد غذایی در برنامه روزانه توصیه می‌شود. این مواد غذایی به علت بافتی که دارند به عنوان یک ساینده عمل می‌کنند و باعث پاک شدن دندان‌ها و دهان از باقی مانده مواد غذایی می‌شوند. همچنین این مواد غذایی باعث تولید بزاق بیشتر در دهان می‌‍‌‌شوند و همانطور که می‌دانید بزاق خود یک عامل از بین برنده میکروب و باکتری‌های دهان است. مواد غذایی که در این دسته جای می‌گیرند عبارتند از: هویج، کرفس، سیب، خیار.

حرف آخر

تحقیق کردن بهترین راه برای این است که بهترین روش ها را انتخاب کنید و سطح معلومات خود را بالا ببرید. با بالا رفتن سطح معلوماتتان بهترین تصمیم را می‌گیرید و هیچ وقت پشیمان نمی‌شوید. برای همین منظور ما امروز در این مقاله قصد داریم تا به شما وبسایت خوب تهران دنتال ایمپلنت را معرفی کنیم که می‌توانید اطلاعات خیلی خوبی را در زمینه دهان و دندان از این سایت کسب کنید.

هر آنچه باید درمورد پوسیدگی دندان بدانید.

 

پوسیدگی دندان در واقع واکنش اسید تولید شده توسط ترکیب پلاک های موجود در دهان با مواد معدنی است که باعث از بین رفتن تدریجی مینای دندان می‌شود. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با پوسیدگی دندان، عوامل آن و ره های جلوگیری از آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

عوامل پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان در اثر وجود پلاک های دندانی و تولید اسید توسط باکتری ها ایجاد میشود. این مشکل ابتدا مینای دندان را درگیر میکند و کم کم به بخش های داخلی تر مثل دنتین و در نهایت پالپ دندان گسترش یافته و درد بسیار زیادی را به شخص تحمیل میکند. پوسیدگی به دندان شما آسیب می رساند و ممکن است منجر به ایجاد حفره و یا حتی مرگ دندان شما شود.

دلایل پوسیدن دندان ها

پوسیدگی هنگامی اتفاق می افتد که قندهای موجود در مواد غذایی و نوشیدنی ها با باکتری های موجود در پلاک روی دندان ها واکنش نشان می دهند و اسید تولید میکنند. هر بار که هر چیزی حاوی قند می خورید یا می نوشید ، این اسیدها تولیدشان بیشتر شده و به دندان حمله می کنند. درنتیجه مینای دندان کم کم توسط این اسید نرم شده و تحلیل میرود.

این اتفاقات حدودا از یک ساعت بعد از زمانی که غذا میخورید شروع میشود و همچنان به مینا آسیب میزنند. برای همین توصیه میشود که دست کم تا یک ساعت بعد از خوردن غذا دندان های خود را مسواک زده یا تمیز کنید.

مسئول تولید اسید و نابود سازی مینا تنها قندها و مواد غذایی شیرین و گازدار نیستند. تخمیر کربوهیدارت ها در داخل دهان نیز میتواند چنین نتیجه ای در پی داشته باشد.

درمان پوسیدگی

اگر پوسیدگی دندان خیلی جدی نباشد ، تیم دندانپزشکی تمام پوسیدگی ها را برداشته و دندان را با پر کردن ترمیم می کند. اما بعضی اوقات عصب وسط دندان آسیب می بیند. در این صورت ، دندانپزشک باید عصب را بردارد و با کمک تاج دندان یا مواد پرکننده اقدام به ترمیم دندان کند. اینکار معمولا توسط دندانپزشک ترمیمی انجام داده میشود و مشهور به درمان ریشه یا روت کانال است. از طرفی اگر دندان آنقدر پوسیده شده باشد که قابل ترمیم نباشد ، ممکن است دندانپزشک مجبور یه خارج کردن دندان و کشیدن آن می‌شود.

پیشگیری بهتر از درمان

تیم دندانپزشکی شما اولین کاری که میتواند در این خصوص برایتان انجام دهد این است که به شما نحوه صحیح مراقبت و نگهداری از دندان ها و روش های رعایت بهداشت دهان و دندان را آموزش دهد. برای مثال از آنجایی که نخ دندان کشیدن مهمترین روش توقف پوسیدگی دندان از پوسیدگی دندان است، شما باید حتما نحوه درست اینکار را از دندانپزشک خودتان یاد بگیرید و به طور منظم هم برای ارزیابی ها دقیق دندانپزشکی به مطبش مراجعه کنید.

همانطور که اشاره شد نیز بهترین راه برای جلوگیری از پوسیدن دندان ها، رعایت بهداشت کامل دهان و دندان است. مسواک زدن و استفاده از نخ دندان به صورت صحیح باعث می‌شود تا شما احتمال پوسیدن دندان های خود را به کمترین حد ممکن برسانید. برای اینکه اطلاعات بیشتری راجع به پوسیدن دندان و تمامی مسائل دندانپزشکی به دست بیاورید، می‌توانید به وبسایت پایگاه سلامت دهان و دندان مراجعه کنید. این وبسایت به صورت کاملا تخصصی در زمینه دهان و دندان فعالیت دارد و مطالب ارزنده ای را برای شما منتشر می‌کند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

پوسیدگی دندان

 

پوسیدگی دندان حالتی است که در آن پلاک های موجود بر روی دندان ها با مواد غذایی و معدنی که وارد دهان می‌شوند اسیدی را تولید می‌کنند که آن اسید به تدریج باعث نابودی مینای دندان می‌شود. امروز در این مقاله قصد داریم بیشتر شما را با پوسیدگی دندان آشنا کنیم و روش هایی را برای جلوگیری از پوسیدگی دندان به شما بیاموزیم.

علل پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان در اثر وجود پلاک های دندانی و تولید اسید توسط باکتری ها ایجاد میشود. این مشکل ابتدا مینای دندان را درگیر میکند و کم کم به بخش های داخلی تر مثل دنتین و در نهایت پالپ دندان گسترش یافته و درد بسیار زیادی را به شخص تحمیل میکند. پوسیدگی به دندان شما آسیب می رساند و ممکن است منجر به ایجاد حفره و یا حتی مرگ دندان شما شود.

پوسیدگی هنگامی اتفاق می افتد که قندهای موجود در مواد غذایی و نوشیدنی ها با باکتری های موجود در پلاک روی دندان ها واکنش نشان می دهند و اسید تولید میکنند. هر بار که هر چیزی حاوی قند می خورید یا می نوشید ، این اسیدها تولیدشان بیشتر شده و به دندان حمله می کنند. درنتیجه مینای دندان کم کم توسط این اسید نرم شده و تحلیل میرود.

مسئول تولید اسید و نابود سازی مینا تنها قندها و مواد غذایی شیرین و گازدار نیستند. تخمیر کربوهیدارت ها در داخل دهان نیز میتواند چنین نتیجه ای در پی داشته باشد.

درمان پوسیدگی

اگر پوسیدگی خیلی جدی نباشد ، تیم دندانپزشکی تمام پوسیدگی ها را برداشته و دندان را با پر کردن ترمیم می کند. اما بعضی اوقات عصب وسط دندان آسیب می بیند. در این صورت ، دندانپزشک باید عصب را بردارد و با کمک تاج دندان یا مواد پرکننده اقدام به ترمیم دندان کند. اینکار معمولا توسط دندانپزشک ترمیمی انجام داده میشود و مشهور به درمان ریشه یا روت کانال است. از طرفی اگر دندان آنقدر پوسیده شده باشد که قابل ترمیم نباشد ، ممکن است دندانپزشک مجبور شود دندان را خارج کند و آن را بکشد.

اگر اقدام به درمان نکنیم

به طور کلی درد دندان یک نشانه مقدس است که خبر از یک اتفاق ناخوشایند در دهان شما میدهد. به محض اینکه دندانتان درد گرفت بهترین گزینه مراجعه به دندانپزشک است. اگر هرچه زودتر به درمان پوسیدگی دندان اقدام نشود، احتمالا گشتر، آسیب و حتی مرگ دندان وجود دارد که خود نیازمند درمان ریشه و عصبی کشی دندان است.

حرف آخر

همانطور که گفته شد تنها راه جلوگیری از پوسیدگی دندان فقط و فقط رعایت هر چه بهتر بهداشت دهان و دندان است. مراجعه مرتب به کلینیک دندانپزشکی برای معاینه نیز می‌تواند باعث شود تا شما جلوی پوسیدگی دندانتان را در صورت وجود داشتن بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

مرجع: http://www.tehrandentalimplant.ir/

لمینت یا ونیر کامپوزیت

 لمینت و ونیر کامپوزیت هر دو جزء پرطرفدار ترین روش های ترمیم و زیباسازی طرح لبخند هستند. اما بسیاری از افراد هنوز به طور کامل تفاوت این دو روش را نمی‌دانند. امروز ما در این مطلب سعی کردیم تا به شما اصلی ترین تفاوت های این دو روش را بگوییم و اطلاعات بسیار مفیدی را راجع به لمینت و ونیر کامپوزیت در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

ونیر کامپوزیت دندان چیست؟

ونیر در واقع یک لایه پوششی است که اغلب به منظور زیبایی یا ترمیم، روی سطوح مختلف دندانی قرار داده می‌شود. ما انواع مختلفی ونیر داریم که مهم‌ترین آن‌ها، لمینت دندان (ونیر سرامیکی) و ونیر کامپوزیت‌ها هستند. این مقاله به صورت اختصاصی درباره لایه‌های پوششی کامپوزیت دندان است.

کامپوزیت یک نوع ماده بسیار پرکاربرد در دندانپزشکی است که ما در درمان‌های ترمیمی؛ به طور گسترده از آن استفاده می‌کنیم. زمانی که بخواهیم از کامپوزیت به عنوان یک لایه پوشاننده دندانی یا ونیر استفاده کنیم، اصطلاحاً به آن ونیر کامپوزیت دندان می‌گوییم. بنابراین منظور از کامپوزیت ونیر، استفاده از مواد کامپوزیت ترمیمی، به عنوان ونیر و پوشاننده سطوح دندانی است.

مزایا و معایب کامپوزیت

با قرار گرفتن لایه های کامپوزیتی روی دندان ها، اکنون دندان آسیب دیده یا مشکل دار مستحکم شده و زیباتر از قبل به نظر می رسد. با سپری کردند چنین درمانی طرج لبخند شما بهتر خواهد شد و به این شکل اعتماد به نفس بیشتری به دست خواهید آورد.

ونیر کامپوزیت ها ذاتاً دارای ماهیت (جذب آب) هستند. یعنی به صورت جزئی آب را به خود جذب می‌کنند. همین موضوع باعث می‌شود که بتوانند رنگدانه غذاها و نوشیدنی‌هایی که ما می‌خوریم را نیز به خود جذب کنند. بنابراین این ونیرها به مرور زمان دچار تغییر رنگ شده و نسبت به حالت اولیه خود رنگشان کمی برمی‌گردد.

خاصیت جذب رنگدانه‌ها باعث می‌شود که ما متخصصان ترمیمی و زیبایی، کامپوزیت ونیرها را برای برخی از افراد مناسب ندانیم و به عنوان یک گزینه جایگزین، لمینت سرامیکی را به آن ها پیشنهاد دهیم. مثلا افراد زیر کاندید مناسبی برای نصب این نوع ونیره نستند:

·        عزیزانی که قهوه زیاد می نوشند

·        افرادی که به استعمال دخانیات عادت دارند

·        افرادی که سوء مصرف نوشیدنی های الکلی دارند

لمینت چیست؟

هدف اولِ نصبِ لمینت برای دندان‌ها، زیبایی و اصلاح طرح لبخند است. یعنی بیشترین مراجعان و متقاضیانِ این پروسه، افرادی هستند که قصد دارند لبخند زیباتری داشته باشند. اما زیبایی تنها هدف اتصال لمینت دندان نیست و ما اغلب توصیه می‌‍کنیم افرادی که یک یا چند مورد از مشکلات زیر را تجربه می‌کنند برای نصب لمینت به متخصصین ترمیمی و زیبایی دندان مراجعه کنند:

1.     وجود لب پر شدگی در لبه های دندانی

2.     کج بودن جزئی دندان‌ها (که ارزش انجام ارتودنسی دندان را ندارد)

3.     تغییر رنگ دائمی دندان‌ها (به طوری که با هیچ روش دیگری مانند بلیچینگ دندان برنمیگردد)

4.     وجود فاصله بین دندان ها (بیشتر از 0.5 میلیمتر و معمولا بین دندان های جلو)

هزینه لمینت دندان

لمینت ها ونیرهایی با هزینه نسبتا زیاد هستند. هزینه آن ها تقریبا از هزینه کامپوزیت ونیرها بیشتر است اما به دلیل زیبایی طبیعی که دارند و ماندگاری بالایشان بیشتر مردم با وجود بالا بودن هزینه لمینت دندان همچنان به آن ها علاقه دارند.

به ازای هر واحد لمینت، هزینه ای بالاتر از 2 میلیون تومان دریافت می کنند که البته بسته به وضیعت دندان ها و میزان آماده سازی یا کیفیت درخواستی مراجعان ممکن است بالا و پایین باشد.

سخن آخر

شما می‌توانید برای این که اطلاعات بیشتری راجع به لمینت و کامپوزیت دندان به دست بیاورید، مقالات متعددی را در اینترنت مطالعه کنید. برای همین منظور ما به شما وبسایت تهران دنتال ایمپلنت را معرفی می‌کنیم که می‌توانید اطلاعات خوبی را از این سایت به دست بیاورید.

کشیدن دندان و استفاده از دهانشویه در بارداری

 

کشیدن دندان، استفاده از دهانشویه و یا هر چیز دیگری در دوران بارداری می‌تواند به نوبه خود خطر آفرین باشد. بالا رفتن اختلالات هورمونی می‌تواند باعث بروز مشکلات متعددی در بدن شود که اگر بهداشت و مراقبت های مخصوص صورت نگیرد می‌تواند تبعات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. امروز در این مقاله قصد داریم تا بیشتر در مورد کشیدن دندان و استفاده از دهانشویه در دوران بارداری صحبت کنیم با ما همراه باشید.

دندانپزشکی

قبل از هر چیز باید بدانید که بارداری می‌تواند از جهت منفی بر سلامت دندان‌ها تاثیر بگذارد بخصوص اگر مادر کلسیم کافی دریافت نکند پس – چه چکاپ دندانی قبل از بارداری انجام داده باشید یا نداده باشید- ممکن است در این دوران دچار مشکلات دندانی شوید. اما آیا دندانپزشکی بارداری بی‌خطر است؟

بیهوشی

در دوران بارداری، دندانپزشک از کمترین میزان بیهوشی ممکن برای انجام عمل استفاده می‌کند اما هنوز به اندازه‌ای است که برای کمک به شما در احساس آرامش موثر باشد. وقتی احساس راحتی ‌کنید، بدن و کودک شما کمتر تحت استرس قرار می‌گیرند.

کشیدن دندان

کشیدن دندان، آخرین چاره برای دندانپزشکان است و در صورت امکان همواره تلاش می‌کنند از کشیدن دندان خودداری کنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسیدگی یا کرم خوردگی بیش از حد آسیب دیده باشد به طوری که نتوان آن را ترمیم کرد، می‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و باید کشیده شود. نگران نباشید امکان کشیدن دندان در دندانپزشکی بارداری نیز وجود دارد. اما دندانپزشک ممکن است سه ماهه‌ی دوم بارداری را به عنوان زمان ایده آل برای این کار توصیه کند زیرا در انجام این روش درمانی باید از عکسبرداری استفاده شود.

دهانشویه و طریقه مصرف آن در بارداری

بسیاری از دندانپزشکان معتقدند که مسواک زدن (دو بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید) می تواند فلوراید کافی برای محافظت از در برابر پوسیدگی دندان را فراهم می کند. اما اگر مستعد پوسیدگی هستید، می توانید علاوه بر مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ، از دهان شویه حاوی فلوراید استفاده کنید.

 

برای استفاده صحیح از این محلول ها نکات زیر را دنبال کنید:

·        از مقدار مناسب استفاده کنید. برای این کار برچسپ روی محلول را بخوانید

·        بعد از ریختن محلول شوینده در داخل دهان، دهان خود را ببندید و با محلول را داخل دهان خود بچرخانید

·        دهانشویه را قورت ندهید. مقادیر بالای فلوراید در صورت بلعیده شدن می توان مسمومیت ایجاد کند.

·        بعد از خارج کردن محلول از دهان دست کم تا 30 دقیقه چیزی نخورید تا اثر فلوراید کاهش نیابد.

·        از مقدار مناسب استفاده کنید. برای این کار برچسپ روی محلول را بخوانید بعد از ریختن محلول شوینده در داخل دهان، دهان خود را ببندید و با محلول را داخل دهان خود بچرخانید

چند نکته و حرف آخر

دندانپزشک بارداری بهترین کسی است که می‌تواند در دوران بارداری به شما کمک کند تا جلوی بروز هر مشکلی را بگیرید و با خیال راحت برای سلامت خود و جنین داخل شکمتان تصمیم بگیرید. تحقیق کردن همیشه بهترین راه برای کسب اطمینان و پایین برد احتمال پشیمانی بعد از انجام یک کار است. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

کشیدن دندان و استفاده از دهانشویه در بارداری

 

کشیدن دندان، استفاده از دهانشویه و یا هر چیز دیگری در دوران بارداری می‌تواند به نوبه خود خطر آفرین باشد. بالا رفتن اختلالات هورمونی می‌تواند باعث بروز مشکلات متعددی در بدن شود که اگر بهداشت و مراقبت های مخصوص صورت نگیرد می‌تواند تبعات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. امروز در این مقاله قصد داریم تا بیشتر در مورد کشیدن دندان و استفاده از دهانشویه در دوران بارداری صحبت کنیم با ما همراه باشید.

دندانپزشکی

قبل از هر چیز باید بدانید که بارداری می‌تواند از جهت منفی بر سلامت دندان‌ها تاثیر بگذارد بخصوص اگر مادر کلسیم کافی دریافت نکند پس – چه چکاپ دندانی قبل از بارداری انجام داده باشید یا نداده باشید- ممکن است در این دوران دچار مشکلات دندانی شوید. اما آیا دندانپزشکی بارداری بی‌خطر است؟

بیهوشی

در دوران بارداری، دندانپزشک از کمترین میزان بیهوشی ممکن برای انجام عمل استفاده می‌کند اما هنوز به اندازه‌ای است که برای کمک به شما در احساس آرامش موثر باشد. وقتی احساس راحتی ‌کنید، بدن و کودک شما کمتر تحت استرس قرار می‌گیرند.

کشیدن دندان

کشیدن دندان، آخرین چاره برای دندانپزشکان است و در صورت امکان همواره تلاش می‌کنند از کشیدن دندان خودداری کنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسیدگی یا کرم خوردگی بیش از حد آسیب دیده باشد به طوری که نتوان آن را ترمیم کرد، می‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و باید کشیده شود. نگران نباشید امکان کشیدن دندان در دندانپزشکی بارداری نیز وجود دارد. اما دندانپزشک ممکن است سه ماهه‌ی دوم بارداری را به عنوان زمان ایده آل برای این کار توصیه کند زیرا در انجام این روش درمانی باید از عکسبرداری استفاده شود.

دهانشویه و طریقه مصرف آن در بارداری

بسیاری از دندانپزشکان معتقدند که مسواک زدن (دو بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید) می تواند فلوراید کافی برای محافظت از در برابر پوسیدگی دندان را فراهم می کند. اما اگر مستعد پوسیدگی هستید، می توانید علاوه بر مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ، از دهان شویه حاوی فلوراید استفاده کنید.

 

برای استفاده صحیح از این محلول ها نکات زیر را دنبال کنید:

·        از مقدار مناسب استفاده کنید. برای این کار برچسپ روی محلول را بخوانید

·        بعد از ریختن محلول شوینده در داخل دهان، دهان خود را ببندید و با محلول را داخل دهان خود بچرخانید

·        دهانشویه را قورت ندهید. مقادیر بالای فلوراید در صورت بلعیده شدن می توان مسمومیت ایجاد کند.

·        بعد از خارج کردن محلول از دهان دست کم تا 30 دقیقه چیزی نخورید تا اثر فلوراید کاهش نیابد.

·        از مقدار مناسب استفاده کنید. برای این کار برچسپ روی محلول را بخوانید بعد از ریختن محلول شوینده در داخل دهان، دهان خود را ببندید و با محلول را داخل دهان خود بچرخانید

چند نکته و حرف آخر

دندانپزشک بارداری بهترین کسی است که می‌تواند در دوران بارداری به شما کمک کند تا جلوی بروز هر مشکلی را بگیرید و با خیال راحت برای سلامت خود و جنین داخل شکمتان تصمیم بگیرید. تحقیق کردن همیشه بهترین راه برای کسب اطمینان و پایین برد احتمال پشیمانی بعد از انجام یک کار است. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

صفحه قبل 1 ... 49 50 51 52 53 54 55 56 صفحه بعد