x تبلیغات
تونو تایمز

هزینه پرکردن دندان

 

امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را پرکردن دندان و هزینه پرکردن دندان بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار زیادی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید تا شما را در جریان جدید ترین تعرفه ها و هزینه پرکردن دندان قرار دهیم و همه چیز را درمورد آن به شما بگوییم.

هزینه پرکردن دندان 1400

همانطور که احتمالا می‌دانید زمانی که شما برای پر کردن دندان به یک کلینیک دندانپزشکی مراجعه می کنید، دندانپزشک ابتدا محل دقیق و عمق پوسیدگی یا آسیب دیدگی دندان را می‌کند.

در قدم بعدی دندانپزشک پوسیدگی دندانی را با دریل و مته های بسیار ظریف و ایمن می‌تراشد. سپس برای پر کردن حفره ایجاد شده، از مواد پر کننده ای مانند کامپوزیت یا آمالگام استفاده می شود. بسته به اینکه محل پوسیدگی و آسیب دندان کجاست و چقدر آسیب وارد شده، ما چندین سطح یا کلاس ترمیم پوسیدگی داریم.

در جدول زیر می توانید هزینه پر کردن دندان بر اساس ماده پر کننده و سطح ترمیم یا کلاس ترمیم را مشاهده بفرمایید. در ادامه با کلاس بندی ترمیم و هزینه آن ها بیشتر آشنا خواهید شد.

1.      ترمیم آمالگام یک سطحی کلاس پنج                  600000 تومان

2.      ترمیم آمالگام دو سطحی                                700000 تومان

3.      ترمیم آمالگام سه سطحی                               800000 تومان    

4.      ترمیم کامپوزیت کلاس پنج یا یک سطحی           800000 تومان    

5.      ترمیم کامپوزیت دو سطحی کلاس سه                900000 تومان

6.      ترمیم کامپوزیت سه سطحی یا کلاس چهار          1000000 تومان  

7.      ترمیم بیلداپ با آمالگام (دندان دائمی)                 1000000 تومان

8.      ترمیم بیلداپ با کامپوزیت (دندان دائمی)             1800000 تومان

کلاس بندی ترمیم دندان

ما کلا 5 کلاس ترمیم دندان داریم که به ترتیب کلاس 1 تا 5 نامگذاری میشوند. این یعنی ما 5 شکل مختلف پوسیدگی داریم در 5 وضعیت یا ناحیه دندان ممکن است دچار پوسیدگی و آسیب شود که نیاز به ترمیم دارد.

پوسیدگی هایی که در کلاس 1 رخ می دهند معمولا سطوح جونده دندانی را درگیر می کند. آنها چندان عمیق نیستند و لبه تاج را درگیر نمی کنند. هزینه پر کردن دندن ها در این کلاس پوسیدگی حدودا 600 هزار تومان است.

در میان ما ایرانی ها پوسیدگی های کلاس 2 بسیار رایج هستند. این پوسیدگی ها بیشتر در سطوح بین دندانی ایجاد می شود و دلیل آن نیز عدم استفاده از نخ دندان برای تمیز کردن بین دندان ها است. میانگین هزینه پر کردن دندان بعد از از بین بردن پوسیدگی کلاس 2 ، حدودا 750 هزار تومان است.

ترمیم های کلاس 3 مشابه با ترمیم های کلاس 2 هستند با این تفاوت که وسعت پوسیدگی و خرابی در کلاس 3 بیشتر است. در این کلاس پوسیدگی همچنان در تنه تاج و در طرفین است. هزینه پر کردن دندان با پوسیدگی کلاس 3 به طور میانگین چیزی حدود 850 هزار تومان است.

همچنین درمورد کشیدن دندان نیز بیشتر بدانید.

سخن آخر

ما امرزو در این مطلب تا جایی که توانستیم خواستیم شما را با هزینه پر کردن دندان بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار مفیدی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پیشنهاد ما به شما این است که حتما قبل از انجام هر تصمیمی مقالات سایت خوب ایمپلنت دندان را مطالعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

هر آنچه ما باید درمورد عصب کشی بدانیم

 

عصب کشی آخرین راه برای احیای دندانی است که دیگر هیچ امیدی به آن نمی‌توان داشت. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را هر چه بیشتر با عصب کشی و روش های انجام آن آشنا کنیم و اطلاعات مناسبی را در اختیار شما قرار دهیم. اگر نیاز به عصب کشی دارید و قصد انجام آن را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ریشه دندان

از آنجا که برای انجام درمان ریشه دندان یا عصب کشی، نیاز به دسترسی به بافت نرم و ریشه دندان است، قبل از اینکه بخواهیم درباره نحوه عصب کشی دندان صحبت کنیم اجازه دهید که درباره ریشه و پالپ اطلاعاتی ارئه دهیم. ریشه دندان در زیر خط لثه قرار دارد و با کمک رباط های پریودنتال به استخوان فک متصل می شود. داخل ریشه نیز کانالی وجود دارد که عروق خونی، بافت نرم دندان و عروق عصبی وجود دارند.

برخی از دندان ها تنها یک ریشه دارند. و برخی دیگر بیش از یک ریشه. داخل هر ریشه نیز یک کانال وجود دارد که به آن ها روت کانال گفته می شود. اگر جایی چیزی از روت کانال تراپی شنیدید منظور درمان مشکلات ایجاد شده برای این ریشه ها است.

عصب کشی چیست؟

البته مفهوم درمان ریشه دندان چیزی فراتر از عصب کشی است. زیرا عصب کشی تنها بخشی از فرآیند است. طی این پروسه مقداری یا تمام بخش آسیب دیده و آلوده پالپ دندان برداشته می شود و به جای آن مواد پر کننده دندان قرار داده می شود. یا اگر نیاز باشد دندان با روکش دندان ترمیم می شود.

برای پر کردن دندان اتصالات عصبی و عروق خونرسان دندان نیز قطع می شود و دندان دیگر زنده نیست اما همچنان سرجای خودش قرار خواهد داشت و عملکرد خود را همچنان انجام می دهد.

فرآیند روت کانال تراپی

پروسه درمان ریشه دندان به طور معمول به بیش از جلسه نیاز دارد. ممکن است به دو یا حتی 3 جلسه نیز کشیده شود. هر جلسه نیز چیزی بین نیم ساعت تا 90 دقیقه ممکن است به طول بی انجامد.

در اولین ملاقات، متخصص اندودنتیست یا ریشه درمانگر شما، با اشعه ایکس، از دندان آلوده تصاویری تهیه می کند.سپس دندان را بی حس کرده و پالپ آلوده را استخراج می کند. در همین جلسه یک ماده خمیر مانند ساخته شده از مواد خاص، به نام گوتاپرکا را داخل ریشه دندان قرار می دهد.

در جلسه دوم، متخصص ریشه درمانی، کانال ریشه را تمیز کرده و  شکل می دهد و دندان را ترمیم خواهد کرد. اگر بخش زیادی از دندان سالم باشد و بتواند مواد پر کننده دندان را نگاه دارد صرفا دندان عصب کشی شده با مواد پرکننده ترمیم می شود. اما اگر آسیب به دندان فراتر از آن باشد که با پر کردگی ترمیم شود، متخصص شما برایتان روکش دندان درخواست خواهد کرد.

همچنین درمورد تغذیه بعد از ایمپلنت بیشتر بدانید.

سخن آخر

امروز در این مطلب سعی شد تا اطلاعات بسیار جامع و خوبی را درمورد روت کانال تراپی یا همان عصب کشی در اختیار شما قرار دهیم. بهترین کار و پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که حتما قبل از هر تصمیمی با یک متخصص در زمینه مربوطه مشورت کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید و دچار پشیمانی نشوید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. 

منبع : http://www.tehrandentalimplant.ir/

کیا سورنتو یا استینگر

 

کیا موتورز یکی از بهترین کمپانی های خودرو سازی در دنیا است و امروزه خودرو های بسیار با کیفیتی را تولید یو به بازار عرضه می‌کند. امروز در این مطلبل قصد داریم تا شما را بیشتر با کمپانی خودرو سازی کیا موتورز آشنا کنیم و اطلاعات مفیدی را درمورد دو تا زا بهترین مدل های این کمپانی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. کیا استینگر و سورنتو. همچنین راجع به قطعات کیا و هیوندای نیز اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.  با ما همراه باشید.

کیا موتورز

نسل سوم ماشین سورنتو حدودا از اواخل سال 2015 بود که وارد بازارهای ایران شد. نه تنها زا آن زمان، که از لحظه رونمایی از این ماشین، ایرانیان زیادی در سودای خرید این ماشین بودند و خیلی ها نیز موفق به وارد کردن و خرید آن شدند. اما بعد زا این نسخه 2 سال بعد ما شاهد طراحی و تولید مدل 2017 و جدید سورنتو بودیم. شرکت اطلس موتور به عنوان نماینده رسمی کیا موتورز در کشور از همان ابتدای رونمایی از سورنتو 2018 به دنبال واردات آن بود و برای وارد کردن آن نیز تلاش های زیادی انجام داد تا اینکه….

مشخصات فنی سورنتو

کیا سورنتو این شاسی ‌بلند کره‌ای مجهز به موتور 2.4 لیتری تنفس طبیعی است که در نمونه موجود در بازار ایران، به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک متصل شده که توانایی تولید 188 اسب بخار، قدرت و 241 نیوتن متر، گشتاور است.

در تاریخ چهاردهم مرداد امسال یعنی سال 99 قیمتی که برای سورنتوهای ترخیص شده در نظر گرفته شده نزدیک به 1 میلیارد و 950 میلیون تومان است. که احتمالا با تغییرات ارزی این قیمت باز هم بیشتر خواهد شد و سر به فلک خواهد کشی. خدمات پس از فروش این ماشین بر عهده اطلس موتور است.

استینگر

استینگر 2021 در واقع نسخه تکامل یافته 2020 است و به گونه ای طراحی شده تا بتواند با رقبای هم رده خود دست و پنجه بی اندازد. در این مقاله با مشخصات موتوری، تصاویر و نکات برجسته رونمایی این خودرو نسل جدید و آینده دار آشنا خواهید شد. چنانچه به ماشین های کره ای و مخصوصا محصولات کیا علاقمند هستید شما را به خواندن این مقاله دعوت می‌کنیم.

مشحصات فنی استینگر

مشابه نسخه قبلی این ماشین جذیذ، ما یک مانیتو 8 اینچی داریم که البته مشتری ها میتوانند به صورت سفارشی درخواست نصب مانیتور 10.5 اینچی برای این ماشین را به جای مانیتور پیشفرض بدهند. این مانیتور جدید در اغلب ماشین های هم رده و رقیب وجود دارد اما نمایشگر استاندارد کیا استینگر 8 اینچی است.

این ماشین چندی پیش رونمایی شد و قرار بر این است که اواخر سال 2020 میلادی و پیش از شروع سال جدید کم کم به فروش برسد. لازم به ذکر است که رونمایی این ماشین در خود کشور کره از همان ابتدای سال 2020 آغاز شد ولی هنوز وارد بازار جهانی نشده است.

سخن آخر

امروز در این مطلب قصد داشتیم تا به شما اطلاعات جامعی درمورد دو تا از بهترین خودرو های کیا بدهیم و می‌خواهیم به شما بگوییم تا قطعات این خودرو ها را از کجا تهیه کنید. اگر قصد خرید لوازم یدکی کیا و یا هیوندای را دارید پیشنهاد ما به شما استفاده از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو است. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد

هر آنچه باید درباره عصب کشی بدانید

 

عصب کشی روشی است برای احیای دندانی که به طور قطع از دست رفته است. گاهی اوقات شدت تخریب دندان آنقدر زیاد است که باید عصب کشی انجام شود تا امیدی بتوانیم داشته باشیم که دندان خود را از دست نخواهیم داد. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را بیشتر با عصب کشی و همه چیز درمورد آن آشنا کنیم و اطلاعات خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

عصب کشی چیست؟

قبل از هرچیزی بهتر است بدانید که عبارت عصب کشی دندان یک عبارت تقریبا رایج اما اشتباه است. نام این پروسه، روت کانال تراپی یا درمان ریشه دندان است که در انگلیسی هم به صورت ( root canal therapy ) نوشته می شود.

این پروسه شامل ایجاد یک سوراخ کوچک در سطح جونده دندان و سپس خارج کردن پالپ آلوده دندان است. طی این پروسه عروق خونی و عصبی دندان در داخل اتاقک پالپ و ریشه دندان برداشته می شود، سپس دندان عصب کشی شده پر و ترمیم می شود.

یک دندان که درمان روت کانال تراپی رویش انجام شده عملا دیگر زنده نیست و بافت زنده ندارد اما به واسطه رباط ها و ساختارهای نگهدارنده به استخوان متصل است و ما تنها با عصب کشی آن را نجات داده ایم در حالی که زنده نیست.

مراحل عصب کشی

درمان ریشه دندان اغلب  به یک یا دوجلسه درمانی نیاز دارد و شامل مراحل زیر می باشد :

·        دندانپزشک یا اندودنتیست (متخصص ریشه درمانی) شما ابتدا عکس های رادیوگرافی از دندان تان را بررسی کرده و سپس مقدمات بیحسی دندان را فراهم می کند .

·        برای جدا کردن دندان از دیگر دندان ها از یک محافظ دندان استفاده می کند و سپس دندان را تمیز و عاری از بزاق نگه می دارد .

·        برای باز کردن تاج دندان از یک ابزار بسیار کوچک به منظور تمیزکردن خمیر پالپ ، کانال ریشه و شکل دادن به فضا استفاده می کند .

·        پس از باز کردن تاج دندان ، تمیز کردن فضا و شکل دادن به آن اندودنتیست شما ، دندان را با مواد مخصوص پر می کند .

·        در اغلب موارد یک پرکردگی موقت برای بستن فضا قبل از ترمیم تاج دندان توسط متخصص درمان ریشه انجام می شود .

·        پس از بازدید نهایی با اندودنتیست شما باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید. سپس ادامه درمان روکش دندان و یا ترمیم های دیگر را نزد او به پایان برسانید .

·        اگر دندان شما فاقد ساختار کافی برای نگه داشتن ترمیم باشد ممکن است اندودنتیست یا دندانپزشک شما یک پست داخل دندان قرار دهند .

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد مزایای ایمپلنت دندانی اینجا کلیک کنید.

سخن آخر

امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را درمورد روت کانال تراپی یا همان عصب کشی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا با اطمینان و با خیال راحت بتوانید برای سلامت دندان های خود تصمیم بگیرید. برای این که اطلاعات خود را در زمینه سلامت دهان و دندان افزایش دهید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا حتما مقالات موجود در اینترنت را مطالعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

عصب کشی دندان

 

عصب کشی یکی از بهترین روش ها برای نجات دندان است. امروزه بسیاری از افراد برای عصب کشی به کلینیک های دندانپزشکی مراجعه می‌کنند. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با عصب کشی و همه چیز درمورد آن آشنا کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

عصب کشی چیست؟

قبل از هرچیزی بهتر است بدانید که عبارت عصب کشی دندان یک عبارت تقریبا رایج اما اشتباه است. نام این پروسه، روت کانال تراپی یا درمان ریشه دندان است که در انگلیسی هم به صورت ( root canal therapy ) نوشته می شود.

این پروسه شامل ایجاد یک سوراخ کوچک در سطح جونده دندان و سپس خارج کردن پالپ آلوده دندان است. طی این پروسه عروق خونی و عصبی دندان در داخل اتاقک پالپ و ریشه دندان برداشته می شود، سپس دندان عصب کشی شده پر و ترمیم می شود.

یک دندان که درمان روت کانال تراپی رویش انجام شده عملا دیگر زنده نیست و بافت زنده ندارد اما به واسطه رباط ها و ساختارهای نگهدارنده به استخوان متصل است و ما تنها با عصب کشی آن را نجات داده ایم در حالی که زنده نیست.

زمان عصب کشی دندان

همانطور که گفته شد هنگامی که بافت نرم داخل کانال ریشه ملتهب یا عفونی می شود و یا پوسیدگی دندان عمیقی مشاهده شود، دندان شما به درمان ریشه نیاز پیدا می کند . علاوه برعفونت و التهاب، ضربه و  صدمات دیگری که به دندان وارد می شود نیز ممکن است باعث آسیب به پالپ دندان شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد جرمگیری اینجا کلیک کنید.

مراحل عصب کشی

درمان ریشه دندان اغلب  به یک یا دوجلسه درمانی نیاز دارد و شامل مراحل زیر می باشد :

1.      دندانپزشک یا اندودنتیست (متخصص ریشه درمانی) شما ابتدا عکس های رادیوگرافی از دندان تان را بررسی کرده و سپس مقدمات بیحسی دندان را فراهم می کند .

2.      برای جدا کردن دندان از دیگر دندان ها از یک محافظ دندان استفاده می کند و سپس دندان را تمیز و عاری از بزاق نگه می دارد .

3.      برای باز کردن تاج دندان از یک ابزار بسیار کوچک به منظور تمیزکردن خمیر پالپ ، کانال ریشه و شکل دادن به فضا استفاده می کند .

4.      پس از باز کردن تاج دندان ، تمیز کردن فضا و شکل دادن به آن اندودنتیست شما ، دندان را با مواد مخصوص پر می کند

5.      در اغلب موارد یک پرکردگی موقت برای بستن فضا قبل از ترمیم تاج دندان توسط متخصص درمان ریشه انجام می شود .

6.      پس از بازدید نهایی با اندودنتیست شما باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید. سپس ادامه درمان روکش دندان و یا ترمیم های دیگر را نزد او به پایان برسانید .

7.      اگر دندان شما فاقد ساختار کافی برای نگه داشتن ترمیم باشد ممکن است اندودنتیست یا دندانپزشک شما یک پست داخل دندان قرار دهند .

سخن آخر

امروز در این مطلب سعی کردیم تا شما را با عصب کشی به طور کامل آشنا کنیم و اطلاعات بسیار مفیدی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. کسب اطلاعات بیشتر راجع به هر موضوعی باعث می‌شود تا شما بهترین تصمیم را برای آینده و سلامت خود بگیرید. تصمیم داریم تا به شما سایت پایگاه سلامت دهان و دندان را معرفی کنیم که اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما قرار می‌دهد.

مزایا و معایب ایمپلنت های دندانی

 

ایمپلنت های دندانی روشی بسیار ایمن . مطمئن برای جایگزینی دندان هایی است که به هر دلیلی از دست رفته اند. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را بیشتر با مزایا و معایب ایمپلنت های دندانی آشنا کنیم و همه چیز را در این رابطه به شما عزیزان بگوییم. با ما در این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار مفیدی را در این رابطه به دست بیاورید.

مزایای ایمپلنت های دندانی

ابتدا و قبل از هرچیزی اجازه دهید تا شما را با 7 تا از مزایای ایمپلنت دندان آشنا کنیم. بعد از خواندن این بخش حتما بخش معایب را با دقت بیشتری بخوانید.

1.     ایمپلنت ها ظاهر طبیعی و زیبایی دارند: ایمپلنت دندان در داخل استخوان فک قرار می گیرد و یک پروتز مصنوعی که شبیه تاج دندان طبیعی شما است در بالای آن چسبانده می شود. این پروتز را می توان با توجه به اندازه دهان و رنگ دندان های خود سفارشی کرد تا از سایر دندان های شما قابل تشخیص نباشد.

2.     ماندگاری بسیار طولانی دارند

3.     آن ها به تسهیل بهداشت دهان و دندان کمک می کنند

4.     عملکرد دندان ها را انجام می دهند

5.     از کج شدن دندانهای دیگر جلوگیری می شود

6.     به متفارن ماندن صورت کمک می کنند

7.     به جلوگیری از تحلیل استخوان کمک زیادی می کنند: هنگامی که دندان خود را از دست می دهید ، استخوان اطراف آن ها به دلیل عدم فعالیت شروع به از دست دادن توده استخوانی می کند که اصطلاحا تحلیل استخوان نیز نامیده می شود. این از دست دادن استخوان، ممکن است منجر به تضعیف کل فک شود و خطر شکستگی های پاتولوژیک را افزایش دهد. اما خوشبختانه ایمپلنت دندان به استخوان نیرو می بخشد و از تحلیل رفتن آن جلوگیری می کند.

عوارض ایمپلنت های دندانی

زمانی که در حال تحقیق، جستجو یا سبک و سنگین کردن چیزی هستیم باید به جز مزایای آن، درباره معایب، نکات منفی و عوارضش نیز اطلاعاتی در اختیار داشته باشیم. بنابراین بیایید در کنار مزایای ایمپلنت دندان، به معرفی برخی از معایب آن نیز اشاره ای داشته باشیم. ما در این بخش به 6 تا از معایب ایمپلنت دندان پرداخته ایم که خواندن آن ها خالی از لطف نخواهد بود.

1.     ممکن است با خطرات جراحی روبرو شوید

2.     کاشت ایمپلنت دندان برای هر شخصی مناسب نیست

3.     در موارد نادر احتمال شکست ایمپلنت وجود دارد

4.     فرآیند ایمپلنت گذاری کامل یک فرآیند زمانبر و طولانی است

5.     هزینه ایمپلنت دندان زیاد است

6.     پروتزهای ایمپلنت نیاز به جایگزینی دارند

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا شما را با انواع و اقصام عوارض، مزایا و معایب ایمپلنت های دندانی بیشتر آشنا کنیم و همه چیز را در این رابطه به شما عزیزان بگوییم. تحقیق کردن بهترین راه برای این است که شما بتوانید بهترین تصمیم را برای آینده و سلامت خود بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

منبع : http://www.tehrandentalimplant.ir/

لومینیرز و هر آنچه باید درمورد آن بدانید

 

امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را بیشتر با لومینیرز و کاربرد های آن آشنا کنیم. لومینیرز روشی است برای اصلاح طرح لبخند که به راحتی می‌تواند برای برخی از افراد جایگزینی برای کامپوزیت و لمینت دندان باشد. با ما در این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

لومینیرز چیست؟

لومینیرهای دندانی یا Lumineers® روکش های فوق نازکی با ضخامت حدود 0.3 میلی متر هستند که برای برطرف کردن عیوب ظاهری دندان ها و به جهت مصارف زیبایی استفاده می شوند. آنها از ونیرهای دندانی معمولی متمایز هستند زیرا برای نصبشان نیازی به تراشیدن دندان نیست و بنابراین نیازی به بیحسی هم ندارند. آنها به سادگی به سطح دندان ها متصل می شوند و انواع مشکلات دندانی که زیبایی دندان ها را به خطر می اندازند را برطرف می کنند.

تفاوت لومینیرز و لمینت

لومینیر در اصلاح عمومی نوعی روکش دندان بدون تراش است. به این معنی که برای متصل کردن آن نیازی نیست تا دندان تراشیده شود و ضخامت خودش به قدری نازک و باریک هست که بدون تراش روی دندان سوار می شود. آن ها نیازی به آمادگی زیاد ندارند و هزینه کمتری در بر میگیرند.

اما از سوی دیگر لمینت دندان ضخامت نسبتا بیشتری دارند و برای نصب آن ها حتما باید ضخامت مینای دندان تراشیده شود. همچنین در مجموع، هزینه بیشتری در بر می گیرند. بنابراین تفاوت لومینیرز و لمینت دندان اولاً در ضخامت آن ها و دوماً در تهاجمی بودنشان و در آخر هزینه آن ها است.

مراقبت از لومینیرز

اگر از لومینیرزها به درستی مراقبت شود می‌توانند بیش از بیست سال دوام داشته باشند. با این حال، مانند دندان های طبیعی خودمان، آن ها نیز مستعد آسیب هایی هستند که ممکن است در اثر بهداشت ضعیف دهان، مصرف غذاهای سخت یا وارد شدن ضربه به صورت ایجاد می شود.

سعی کرده ایم تا در ادامه مهم ترین نکات و اصول مراقبت از لومینیر ها را توضیح دهیم که با دنبال کردن از آن ها، می توانید تا سال های طولانی لومینیرهای سالمی داشته باشید و سلامت دهان و دندان شما با آن ها نیز حفظ شود.

همه چیز را درباره دندان مصنوعی بدانید.

مزایا و معایب لومینیرز

·         شباهت زیادی به مینای دندان دارند

·         نیازی به آمادگی ندارند

·         برگشت پذیر هستند

·         قیمت کمی دارند

·         مشکلات زیادی را پوشش نمی دهند


 

·         ماندگاری زیادی ندارند

·         احتمالا شکسته شدن آن ها زیاد است

چند نکته

رعایت بهداشت دهان و دندان برای افرادی که از لومینیرز دارند بسیار مهم است. دنبال کردن یک روتین خوب برای مراقبت از دهان باید شامل چندین بار مسواک زدن در روز، نخ دندان کشیدن و استفاده منظم از دهانشویه و بررسی هرگونه علائم آسیب به این روکش بدون تراش به صورت روزانه باشد.

دقیقا مشابه دستورالعمل های مراقبت از لمینت دندان، ما توصیه هایی برای مراقبت از لومینیرز داریم. مثلا به طور مشابه، شما نباید غذاها و خوراکی های سفت و سختی با لومینیر مصرف کنید. زیرا باعث ترک خوردن آن ها می شود. همچنین مصرف غذاهای رنگدانه دار باید محدود شود زیرا در دراز مدت ممکن است موجب تغییر رنگ آن ها شود.

لومینیرزها به طور طبیعی فوق العاده بادوام هستند، بنابراین می توانند هنگام غذا خوردن فشار روزانه را تحمل کنند. با این حال، هنگامی که نیرو و فشار بیش از حد به آنها وارد می شود، مستعد ترک خوردن و شکستن هستند.

سخن آخر

امروز در این مطلب سعی شد تا اطلاعات بسیار مفیدی را درمورد لومینیرز، روشی برای زیباسازی طرح لبخند در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. ما در این مطلب قصد داریم تا به شما وبسایت تهران دنتال ایمپلنت را معرفی کنیم که در آن می‌توانید اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه دندان و دهان به دست آورید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

لومینیرز چیست و چه کاربردی دارد؟

 

لومینیرز جزئی از خانواده ونیر های دندانی است که نسبت به برادران خود، کامپوزیت و لمینت از ضخامت بسیار کمتری برخوردار است. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با لومینیرز و کاربرد آن آشنا کنیم و بگوییم مزایا و معایب آن کدامند. با ما همراه باشید.

لومینیرز چیست؟

لومینیرهای دندانی روکش های فوق نازکی با ضخامت حدود 0.3 میلی متر هستند که برای برطرف کردن عیوب ظاهری دندان ها و به جهت مصارف زیبایی استفاده می شوند. آنها از ونیرهای دندانی معمولی متمایز هستند زیرا برای نصبشان نیازی به تراشیدن دندان نیست و بنابراین نیازی به بیحسی هم ندارند. آنها به سادگی به سطح دندان ها متصل می شوند و انواع مشکلات دندانی که زیبایی دندان ها را به خطر می اندازند را برطرف می کنند.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به دندان مصنوعی می‌توانید بر روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

مراحل نصب لومینیرز

یکی بزرگترین مزایای سادگی و آسان بودن فرآیند اتصال آن است. به عبارتی لازم نیست برای چسپاندن آن ها سطح دندان ها تراشیده شود و همچنین نیازی به قرار دادن روکش و لمینت موقت نیست. به جز این، در هیچ یک از مراحل نصب لومینیر نیازی به بیهوشی نیست  بنابراین یک درمان و فرآیند کاملاً بدون درد است.

لومینیرز دندان تنها مشابه با لمینت دندان تنها در 2 و نهایتاً در 3 جلسه طول می کشد. در جلسه اول معاینه انجام می شود و سپس اندازه دندان ها و درنتیجه لومینیر هایی که قرار است برای شما متصل شود محاسبه می شود.

اندازه ها و احتمالاً اسکن هایی به لابراتوار فرستاده می شود تا لومینرهای اختصاصی ساخته شود. بعد از ساخته شدن، لومینیرها به مطب جهت نصب فرستاده می شود. در جلسه دوم نیز شما با کمک روکش های بدون تراش صاحب لبخندی سفید و زیبا می شوید.

هزینه لومینیرز

بسته به برند، کیفیت و فاکتوهای دیگر مانند تخصص و مهارت دندانپزشک و همچنین محلی که در آن زندگی می کنید قیمت لومینیرز دندان متفاوت است و حداقل از 2 میلیون تومان شروع می شود.

البته لومینیرز دندان قیمت می تواند حتی از هزینه لمینت دندان بیشتر شود اما چون آمادگی های کمتری دارد و نیاز به لمینت یا روکش موقت ندارد، در مجموع کمتر یا هزینه ای مشابه با لمینت دندان دارد.

مزایا و معایب لومینیرز دندانی

مزایای لومینیرز

·        شباهت زیادی به مینای دندان دارند

·        برگشت پذیر هستند

·        قیمت کمی دارند

·        نیازی به آمادگی ندارند

معایب لومینیرز

·        احتمالا شکسته شدن آن ها زیاد است

·        ماندگاری زیادی ندارند

·        مشکلات زیادی را پوشش نمی دهند

سخن آخر

ما امروز در این مقاله سعی کردیم تا شما را بیشتر با لومینیرز به عنوان یکی از بهترین روش های زیبا سازی طرح لبخند آشنا کنیم. بهترین راه کار برای شما این است که اگر قصد اصلاح طرح لبخند خود را دارید، حتما با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.

منبع: http://www.tehrandentalimplant.ir/

لومینیرز چیست و با ونیر های دندانی چه تفاوتی دارد؟

 

طرح لبخند یکی از شاخصه های مهم زیبایی در هر فردی است که بسیار حائز اهمیت است. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را با یکی از بهترین روش های زیبا سازی طرح لبخند، یعنی لومینیرز بیشتر آشنا کنیم. با ما در این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

لومینیرز چیست؟

اگر قصد اصلاح طرح لبخند و برطرف کردن عیوب ظاهری دندانی را دارید اما از لمینت و ونیر کامپوزیت استقبال نمی کنید، حتما به فکر لومینیرز دندان به عنوان یک روش جایگزین و عالی باشید. شما با این لایه های نازک و زیبای دندان (که هیچ نیازی به تراش دندان ندارند) می تواند با هزینه کمتر و زیبایی بیشتر، لبخند خود را اصلاح کنید.

تفاوت لومینیرز و لمینت

لومینیر در اصلاح عمومی نوعی روکش دندان بدون تراش است. به این معنی که برای متصل کردن آن نیازی نیست تا دندان تراشیده شود و ضخامت خودش به قدری نازک و باریک هست که بدون تراش روی دندان سوار می شود. آن ها نیازی به آمادگی زیاد ندارند و هزینه کمتری در بر میگیرند.

اما از سوی دیگر لمینت دندان ضخامت نسبتا بیشتری دارند و برای نصب آن ها حتما باید ضخامت مینای دندان تراشیده شود. همچنین در مجموع، هزینه بیشتری در بر می گیرند. بنابراین تفاوت لومینیرز و لمینت دندان اولاً در ضخامت آن ها و دوماً در تهاجمی بودنشان و در آخر هزینه آن ها است.

مزایا و معایب لومینیرز دندان

در پایین به چند مورد از مهمترین مزایای لومینیرز اشاره کردیم:

1.     برگشت پذیر هستند

2.     شباهت زیادی به مینای دندان دارند

3.     نیازی به آمادگی ندارند

4.     قیمت کمی دارند

معایب لومینیرز دندان کدامند؟

1.     احتمالا شکسته شدن آن ها زیاد است

2.     ماندگاری زیادی ندارند

3.     احتمالا شکسته شدن آن ها زیاد است

اصول نگهداری از لومینیرز

اگر از لومینیرزها به درستی مراقبت شود می‌توانند بیش از بیست سال دوام داشته باشند. با این حال، مانند دندان های طبیعی خودمان، آن ها نیز مستعد آسیب هایی هستند که ممکن است در اثر بهداشت ضعیف دهان، مصرف غذاهای سخت یا وارد شدن ضربه به صورت ایجاد می شود.

سعی کرده ایم تا در ادامه مهم ترین نکات و اصول مراقبت از لومینیر ها را توضیح دهیم که با دنبال کردن از آن ها، می توانید تا سال های طولانی لومینیرهای سالمی داشته باشید و سلامت دهان و دندان شما با آن ها نیز حفظ شود.

سخن آخر

امروز در این مقاله سعی کردیم تا شما را بیشتر با لومینیرز به عنوان یکی از بهترین روش های زیبا سازی طرح لبخن آشنا کنیم. اما اگر به طور جدی قصد ترمیم و زیبا سازی طرح لبخند خود را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم مقالات سایت های خوب مانند تهران دنتال ایمپلنت را که به طور کاملا تخصصی در این زمینه فعالیت دارند را مطالعه کنید و بعد تصمیم نهایی را بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.

 

دندان مصنوعی

 

دندان یکی از مهترین اجزای بدن انسان است که نبودش می‌تواند اثرات بدی را به جای بگذارد. روش های مختلفی برای جایگزینی دندان های از دست رفته وجود دارد که یکی از آنها دندان مصنوعی است. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با دندان مصنوعی و خصوصیات آن آشنا کنیم و به شما بگوییم چه نکاتی را باید برای استفاده از آن رعایت کنید.

دندان مصنوعی چیست؟

دندان مصنوعی یا دنتچر (Dentures) یک مجموعه دندان غیر واقعی و ساخته شده از روی دندان واقعی شما در لابراتوار دندانسازی است. دندان های مصنوعی روی یک پایه آکریلیک قرار گرفته و به گونه ای طراحی شده است که روی لثه شما قرار می گیرند. آنها پروتزهایی هستند که جایگزین مجموعه ای از دندان ها و بافت های واقعی اطراف آن می شوند.

همچنین همه چیز را در مورد ارتودنسی دندان بدانید.

پروتز بر پایه ایمپلنت

جز اینکه این پروتزها به لثه های شما فیکس و ثابت میشوند منظور خاصی از پروتز یا دندان مصنوعی ثابت نداریم. در خصوص این پروتزها به چند نکته زیر توجه کنید تا بیشتر با آن ها آشنا شوید:

1.     این پروتزها از آنجا که ثابت هستند به راحتی از دهان خارج نمیشوند یا نمیافتند و با خیال راحت میتوان بدون دردسر با آن ها غذا خورد، صحبت کرد و یا اینکه بیرون رفت.

2.     برای اینکه یک پروتز فیکس و ثابت شود لازم است که روی ایمپلنت سوار شود. ابتدا باید داخل استخوان فک 2، 4، یا 6 ایمپلنت کاشته شود و سپس روی این ایمپلنت ها دندان مصنوعی را ثابت کنند.

3.     همچنین دندانپزشک شما مجبور است تصورات لازم را برای ساختن پروتز شما ایجاد کند.

4.     برای اینکه تا پایان عمر به خوبی از این پروتزهای دندانپزشکی استفاده کنید لازم است که به طور مکرر و منظم به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید.

5.     مانند دندانهای مصنوعی معمولی و متحرم نیازی نیست آن ها را از دهان خارج کرده و در داخل آب قرار دهید تا تمیز شوند. شما میتوانید دقیقا مشابه شستشو و تمیز کردن دندان های طبی خودتان، پروتز ثابت را نیز تمیز کنید.

انواع پروتز دندان

ما دو نوع دندان مصنوعی داریم. یک نوع تحت عنوان ثابت و دیگری متحرک هستند. هر دو نوع نیز خودشان دوباره به دو دسته کامل و پارسیل تقسیم میشوند. ادامه مقاله را بخوانید تا ابتدا با انواع پروتز متحرک و سپس ثابت آشنا شوید.

پروتز متحرک

همانطور که از نامش پیداست این پروتزهای دندانی متحرک هستند و قابلیت جایجایی دارند. هر زمان که بخواهید آن ها را روی لثه قرار میدهید و زمانی که لازم نداشتید آن ها را در می آورید. اصولا ما دو نوع پروتز یا دندان مصنوعی متحرک داریم که در ادامه به آن ها پرداخته ایم.

سخن آخر

امروز در این مقاله سعی شد تا اطلاعات بسیار مفیدی را راجع به دندان مصنوعی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بهترین کار برای اینکه بعد از تصمیم گیری دچار پشیمانی نشوید تحقیق کردن و بالا بردن سطح معلومات است. امروز در این مطلب می‌خواهیم شما را با وبسایت ایمپلنت دندان تهران آشنا کنیم که می‌توانید با مطالعه مقالات آن سطح اطلاعات عمومی خود را بالا ببرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.

صفحه قبل 1 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 صفحه بعد