x تبلیغات
تونو تایمز

کشیدن دندان و هر آنچه باید درباره آن بدانید

 

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا  اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه کشیدن دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بدانید.

کشیدن دندان

زمانی که با هیچکدام از روش های بالا دندان قادر به احیا و ترمیم نباشد ما اقدام به کشیدن دندان می کنیم. موقعیت های زیر همگی می توانند شرایطی باشند که نیازمند کشیده شدن دندان ها هستند.

به عنوان بخشی از درمان ارتودنسی دندان، می توان دندان های سالم را بیرون کشید تا فضا برای حرکت دندان ها و صاف شدن آن ها فراهم شود. زمانی که دهان دچار شلوغی و ازدحام دندان است نیاز به کشیدن دندان (مخصوصا دندان عقل) احساس می شود.

مرحله پیشرفته بیماری لثه (پریودنتیت) می تواند باعث از بین رفتن حمایت استخوانی در اطراف دندان شود. در نتیجه دندان لق می شود و احتمال اینکه بی‌افتد بیشتر می شود. زمانی که بیماری حیات دندان را با مشکل مواجه کرده باشد باید آن را بیرون بکشیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه ارتودنسی بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

در بیمارانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند ، ممکن است نیاز به کشیدن دندان های آلوده که دچار عفونت شده اند باشد. این کار مانع از بدتر شدن شرایط پزشکی و بیماری ها حین درمان میشود. برای مثال افرادی که قصد پیوند عضو یا شیمی درمانی دارند ممکن است نیاز به کشیدن دندان داشته باشند.

گاهی اوقات ممکن است بیمار هزینه ترمیم دندان را نداشته باشد و برای مثال نتواند دندان خود را روکش کند، در چنین مواقعی ترجیح بیمار کشیده شدن دندان و جایگزین کردن آن با روش های کم هزینه تر مانند دندان مصنوعی است.

قبل از شروع فرآیند، بسته به موقعیت دندان و پیچیدگی های کشیدن دندان، دندانپزشک محل دندان مورد نظر را بیحس می کند. برای اینکار ممکن است از بی حس کننده های موضعی مانند لیدوکایین یا آرتیسین استفاده شود. با این حال اگر بیمار بسیار مضطرب باشد  احتمالا بیهوش خواهد شد.

زخم ناشی از استخراج  دندان معمولاً طی یک هفته بسته شده و بهبود میابد. 24 ساعت اول بعد از کشیدن دندان بسیار مهم است و هرچه به توصیه های دندانپزشک بیشتر توجه کنید، روند بهبودی بهتر طی خواهد شد. طی این مدت زمان برای به حداقل رسیدن خطر عفونت و خونریزی باید اقدامات زیر را انجام دهید.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در زمینه کشیدن دندان در اختیار شما عزیزان و همراهان همیشگی قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

کلینیک دندانپزشکی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

 

ما امروز در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعاتی را گردآوری کنیم که قبل از مراجعه به کلینیک دندانپزشکی، مطالعه آن لازم است. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کلینیک دندانپزشکی

این خصوصیات و امکانات یک کلینیک تخصصی دندانپزشکی است که آن مرکز را جزء بهترین ها قرار می دهد. از جمله ویژگی های کلینیک دندانپزشکی خوب عبارتند از بهره مندی از به روزترین تجهیزات دندانپزشکی، پرسنل و کادر فنی متخصص، تخصص و مهارت پزشکان مرکز، ارائه کلیه خدمات زیبایی و درمانی دندانپزشکی با بهترین کیفیت اعم از ارتودنسی، ایمپلنت، جراحی های دندان و لثه و

قبل از اینکه اقدام به هر گونه خدمات زیبایی و درمانی در مراکز دندانپزشکی شهر و منطقه خود کنید، حتما این مقاله را با دقت مطالعه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه ایمپلنت دندان بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

بی شک یکی از مهم ترین ویژگی های یک کلینیک دندان پزشکی خوب بهره مندی از بهترین دندانپزشکان است. در واقع اولین فاکتوری که بیماران برای انتخاب بهترین کلینیک تخصصی دندانپزشکی در نظر می گیرند این است که پزشکان این مجموعه چه تخصص و مهارتی دارند و آیا رزومه خوبی در این زمینه دارند؟

قطعا پس از پزشکان مجموعه، بهره مندی از پرسنل خوب با روابط عمومی بالا یکی از پوئن های مثبت هر مرکز دندانپزشکی باشد. اصولا همه ما در صورت بدرفتاری یا رفتار ناشیانه پرسنل یک مجموعه حتی در صورت دریافت بهترین خدمات، برای بار دوم به آنجا مراجعه نمی کنیم.

خوشبختانه امروزه بشر توانسته در علم دندان پزشکی به پیشرفت های چشمگیری برسد و روز به روز تجهیزاتی جدید وارد این حوزه می شود. تجهیزات و تکنولوژی های جدید حال حاضر دندانپزشکی مانند لیزر دندانپزشکی، اسکنرهای سه بعدی دندانپزشکی و … باعث سرعت بخشیدن به روند درمان، کاهش دردهای پس از درمان، کاهش دوران نقاهت و … شده است. قطعا یک کلینیک دندانپزشکی خوب می بایست مجهز به این تکنولوژی ها و تجهیزات باشد.

درمورد دندانپزشکی شبانه روزی بیشتر بدانید.

از آنجا که تعداد مراجعین به مراکز دندان پزشکی بسیار زیاد است و روزانه تعداد زیادی بیمار به این مراکز مراجعه می کنند؛ بنابراین امکانات رفاهی یک درمانگاه دندانپزشکی بسیار مهم است.

این موضوع شاید برای بیمارانی که نیاز به جراحی دندان و لثه دارند و یا از ابزارهای دندان پزشکی ترس دارند؛ بیش از هر کس دیگری می تواند مهم باشد. البته کلینیک های دندانپزشکی خوب فکری به حال این موضوع کرده اند تا کمی از ترس و هراس بیماران خود بکاهند؛ راه حل این مراکز این است که تلویزیون، باکس مخصوص مجلات و کتابچه ها و … را در نظر می گیرند تا بیماران خود را به آن سرگرم کنند و از استرس های درمان و جراحی کمی دور شوند.

سخن آخر

در این مطلب امروز سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه کلینیک دندانپزشکی و ویژگی های آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آ« استفاده کرده بوده باشید.

ارتودنسی به روش خانگی

 

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان به صورت خانگی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم.

ارتودنسی دندان در خانه

برای صاف کردن دندان ها احتیاج به دقت فراوانی است که فرد علاوه بر دقت احتیاج به اطلاعات زیادی در مورد ساختار دهان دارد تا با ارتودنسی دندان به روش خانگی را انجام بدهد؛ اما در این روش با دادن جهت و حالت به دندان بدون خطا نیست و در آخر منجر به آسیب لثه و حتی احتمال دارد که به جای کمتر شدن فاصله میان دندان ها فاصله بیشتر بشود. پس این روش درمان ارتودنسی خانگی با خطر هایی همراه است که بهتر است دقت کاملی داشته باشید.

درمورد انتخاب بین لمینت و ارتودنسی بیشتر بدانید.

همه شکاف های بیماران قابل پیشگیری نیستند؛ اما می توان با انجام یک سری اقدامات مانند کمک کردن به کودک در ترک عادت مکیدن شصت خود، رسیدگی به بهداشت دهان، حالت مسواک زدن و نخ دندان کشیدن از اثرات خطرناک ناشی از فاصله دندان ها کاهش داد.‌

فرد در دوره درمان ارتودنسی با وجود براکت ها و سیم ها در داخل دهان خود برای حفظ بهداشت دهان احتیاج به تلاش بیشتری است و انتخاب یک مسواک مناسب اولین گام برای حفظ سلامتی بهداشت دهان و دندان است؛ چرا که هنگام غذا خوردن براکت ها و سیم ها باعث به دام انداختن مقداری از غذا در بین خود می شوند و باعث جمع شدن باکتری ها در دهان و درنتیجه دچار مشکلات بهداشتی و از جمله پوسیدگی دندان می شود.‌

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اینکه در ارتودنسی فیلم سفالومتریک برای چه منظور استفاده می شود، اینجا کلیک کنید.

ارتودنسی ثابت از رایج ترین روش درمان در بیماران است که از اجزا سیم کمان، اتصال و براکت ها است و غذا به راحتی می توانند بین سیم کمان و اتصال گیر کند بنابر این به یک مسواک خوب و موثر برای پاک کردن رسوبات روی دندان ها نیاز است. طبق آکادمی دندانپزشکی عمومی هیچ شاخص علمی در مسواک برای رها شدن از پلاک های دندانی وجد ندارد؛ اما دقیق مسواک زدن هر شخص مهمترین شاخص بهداشت دهان است پس مسواکی را انتخاب کنید که با آن بتوانید حالت های خاص دندان ها و براکت ها و فاصله میان آن ها را با دقت تمیز کنید.‌

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان به روش خانگی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. اگر قصد دارید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری به دست بیاورید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا به سایت کرج ارتو مراجعه کنید.

بهترین جراح لاغری در شهر خود را بشناسید

 

ما امروز در این مطلب سعی بر این داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه بهترین جراح لاغری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

بهترین جراح لاغری

دکتر جراح لاغری در واقع پزشکی است که دوره عمومی پزشکی را پشت سر گذاشته و پس از آن دوره جراحی عمومی را نیز گذرانده است. این جراح با شرکت در دوره های تخصصی لاپاراسکوپی و باریاتریک و پس از گذراندن آموزش های تخصصی سرانجام مدرک جراحی باریاتریک یا لاغری را دریافت می کند. این جراح قادر است با تمامی روش های شناخته شده، به کاهش وزن سالم و اصولی بیمارانی که دچار چاقی هستند کمک کند.

درمورد جراحی لاغری اسلیو بیشتر بدانید.

هر پزشکی که مدارک ذکر شده در بخش قبلی را نداشته باشد جراح لاغری نیست. در واقع پزشکان برای اینکه واجد شرایط انجام جراحی لاغری فقط و فقط باید تخصص باریاتریک را داشته باشند. با این حساب این پزشکان و متخصصین زیر نه تنها بهترین جراح لاغری نیستند بلکه کلا نباید به آن ها جراح لاغری گفت:

شاید مدرک و تخصص، اولین ویژگی یک یک جراح چاقی خوب باشد، اما برای اینکه بهترین جراح لاغری باشید تنها تخصص کافی نیست. چرا؟ زیرا تفاوت های بسیار زیادی بین افراد باتجربه و بی تجربه وجود دارد. شما خودتان قضاوت کنید، بین یک جراح جوان که به تازگی مطب دایر کرده و یک جراح با سابقه بیش از ۱۰ سال کدامیک می تواند بهترین جراح لاغری در تهران یا هر شهر دیگر باشد؟ بنابراین حتما به تجربه جراحی که می خواهید انتخاب کنید توجه ویژه داشته باشید.

دکتر عنبرا در زمینه لاغری و جراحی های لاغری از جمله پزشکان مجرب در سطح کشور هستند.

هیچ پزشکی نمی‌تواند ادعا کند بهترین جراح لاغری در تهران یا هر شهر دیگری است اما تخصص باریاتریک و جراحی لاغری را نداشته باشد. اصلا اولین شرط اینکه یک پزشک را جراح لاغری بنامیم داشتن مدرک و تخصص باریاتریک و لاغری است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بای پس معده بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

به کسانی که با کمک جراحی وزن از دست می دهند، می گویند شما عمل جراحی لاغری انجام داده اید. همین باعث می شود افراد دیگر تصور کنند ما فقط و فقط یک نوع عمل جراحی داریم که منجر به لاغری می شود.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی بر این داشتیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه بهترین جراح لارغی در اختیار شما عزیزان و همراهان همیشگی قرار دهیم و اطلاعات خوبی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

رزگلد چیست؟ تاریخچه و شرح مختصر

 

رزگلد مخلوط یا آلیاژی از طلای زرد خالص ۲۴ عیار، مس و نقره است. طلای زرد خالص 24 عیار پایه ای برای تمام رنگ ها و کیفیت های طلایی است، اما نرم تر از آن است که در حالت خالص برای جواهرات استفاده شود. برای استحکام کافی برای سایش باید آن را با فلزات دیگر مخلوط یا آلیاژ کرد. دستور العمل های آلیاژی مختلف برای رنگ آمیزی و تعیین انواع فلزات ساخته شده در جواهرات از جمله پلاتین، طلای سفید، طلای زرد و رزگلد استفاده می شود.

عمق رنگ در رزگلد به نسبت طلای زرد به مس بستگی دارد. طلای زرد کمتر و محتوای مس بیشتر باعث ایجاد رنگ رز مایل به قرمز می شود. به عنوان مثال رزگلد 14 عیار بیشتر از رنگ رزگلد 18 عیار به دلیل محتوای طلای زرد بالاتر در 18 عیار بیشتر رنگ صورتی است. برای ایجاد رنگ طلای سرخ با شکوه ما که به عنوان طلای رز یا قرمز شناخته می شود، طلای زرد 14 عیار ما آلیاژی از 58.30٪ طلای زرد 24 عیار، 33.5٪ مس و 8.20٪ نقره است. رزگلد 18 عیار ما به رنگ یک رز شامپاین ملایم است که ته رنگ طلایی آن 75% طلای زرد 24 عیار، 22.2% مس و 2.8% نقره است.

همه چیز را در زمینه تفاوت بین طلای دستساز و طلای ماشینی بدانید.

طلای رز اولین بار در اوایل قرن نوزدهم روسیه توسط جواهرساز مشهور کارل فابرژ در تخم مرغ بدنام فابرژ که به طلای روسی معروف بود استفاده شد. رزگلد بعداً در دهه 1920 مجلل و زنانه در ایالات متحده محبوبیت پیدا کرد و در حلقه های نامزدی و جواهرات زیبا استفاده می شد. Cartier در افزایش محبوبیت ایجاد رزگلد دلپذیر، جواهرات ظریف با سنگ های قیمتی و الماس بسیار موثر بود. یک قطعه به طور خاص به تولد دوباره رزگلد در جواهرات کمک کرد، یک نوار ساده از سه رنگ طلایی طلایی که اکنون به عنوان "حلقه ترینیتی" شناخته می شود. ساخته شده توسط کارتیه و به سفارش ژان کوکتو، نویسنده، هنرمند، فیلمساز و نمایشنامه نویس مشهور فرانسوی که به طرز بدنامی حلقه کارتیه را بر روی کت صورتی خود می پوشاند. در طول دهه ها، محبوبیت رزگلد، بیشتر توسط مد و ستاره ها دیکته شده است. امروز رزگلد بار دیگر در بخش استایل مجلات مورد علاقه شما، در دست طراحان ترند و شما عروس های آینده من، جایگاه شایسته خود را به خود اختصاص داده است.

درمورد پایه جواهر بیشتر بدانید.

رزگلد رنگ ظریف و رمانتیک طلایی است که به جواهرات زیبا و رمانتیک و حلقه های نامزدی تبدیل می شود. ما عاشق ایجاد طرح هایی در رزگلد هستیم و مشتاقانه منتظر هستیم تا حلقه نامزدی رزگلد یا جواهراتی عالی را برای شما بسازیم!

 

روش های مراقبت از ارتودنسی سنتی

 

آنها می گویند که اولین برداشت مهم است، به همین دلیل است که ما به شما به عنوان یک بیمار جدید، معاینه اولیه خود را کاملاً رایگان ارائه می دهیم! در طول مشاوره رایگان خود می توانید در مورد دندان های خود و نگرانی های ارتودنسی خود با ما صحبت کنید و بدون هیچ گونه تعهد مالی هر آنچه را که در مورد مطب ما نیاز دارید بدانید.

مراقبت از ارتودنسی سنتی یکی از موارد بسیار مهمی است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

الاستیک ها نوارهای لاستیکی کوچکی هستند که نیروی اضافی به دندان یا دندان ها وارد می کنند، به گونه ای که بریس ها به تنهایی قادر به انجام آن نیستند، به طوری که دندان ها به موقعیت های برنامه ریزی شده خود حرکت می کنند. قلاب های ریز روی براکت های بالا و پایین انتخاب شده به عنوان نقاط اتصال استفاده می شود. بسته به نیاز فرد، پیکربندی کش ها می تواند عمودی یا مورب باشد. بیماران مسئول قرار دادن و برداشتن کش های خود هستند. الاستیک ها باید طبق تجویز ارتودنتیست استفاده شوند. از الاستیک بیشتر از حد تجویز شده استفاده نکنید. انجام این کار باعث وارد شدن نیروی بیش از حد به دندان ها می شود و می تواند مضر باشد. متخصص ارتودنسی شما را در مورد استفاده از الاستیک هایتان راهنمایی می کند.

درمورد ارتودنسی همزمان با عمل بینی، بیشتر بدانید.

نگهدارنده ها همانطور که از نامشان پیداست دندان ها را در موقعیت اصلاح شده نگه می دارند. در ابتدا، چهار روز اول پس از برداشتن بریس‌ها، به‌جز وعده‌های غذایی و مسواک زدن، به‌طور تمام وقت پوشیده می‌شوند. لطفا به استفاده از نگهدارنده های خود به مدت 8 تا 10 ساعت در شب ادامه دهید. آنها را به عنوان لباس خواب برای دندان های خود در نظر بگیرید. تا زمانی که می خواهید دندان های صاف داشته باشید باید به استفاده از نگهدارنده ها ادامه دهید!

درمورد ارتودنسی دندان به صورت قسطی بیشتر بدانید.

هر بار که دندان های خود را مسواک می زنید، باید ریتینر خود را مسواک بزنید، به خصوص قبل از خواب. توصیه می‌کنیم از یک مسواک جداگانه با صابون آنتی‌باکتریال برای تمیز کردن استفاده کنید یا آن را در محلول Retainer Brite آغشته کنید که می‌توانید از مطب ما خریداری کنید. مراقب باشید که نگهدارنده خود را در پاک کننده دندان مصنوعی آغشته کنید، زیرا به مرور زمان باعث می شود که نگهدارنده به رنگ زرد رنگ شود. قبل از قرار دادن آن در دهان، ریتینر خود را کاملا با آب معمولی بشویید. هنگامی که از آن استفاده نمی کنید، همیشه باید نگهدارنده خود را در جعبه نگه دارید.

رعایت بهداشت دهان و دندان هنگام استفاده از بریس بسیار مهم است. حتما برای مسواک زدن با خمیردندان فلورایددار وقت بگذارید و به طور مرتب نخ دندان بکشید. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به جلوگیری از ایجاد پلاک بریس ها و پوسیدگی احتمالی دندان کمک می کند. هنگام استفاده از نخ دندان، مراقب باشید که بین دندان و سیم بریس ها نخ دندان بکشید، اما برای جلوگیری از آسیب رساندن به بریس، ملایم باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دندانپزشکی، بست دنتیست یکی از بهترین مراجع برای این منظور است.

ارتباطی که چاقی با سرطان دارد

 

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتباط چاقی و سرطان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اینکه چه عواملی در چاقی باعث می‌شنود تا ما دچار سرطان شویم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بدانید.

ارتباط بین چاقی و سرطان

در خصوص ارتباط بین چاقی و سرطان تاکنون مطالعات زیادی صورت گرفته است. تحقیقات نشان می دهند که چربی بیش از اندازه در بدن خطر ابتلا به سرطان های متعدد مثل سرطان مری، معده، کبد، کلیه و سرطان های بسیار دیگر را افزایش می هد.

آنچه که کاملا مشخص نیست این است که چاقی مفرط دقیقا چگونه باعث افزایش این خطر می شود. متخصصین معتقدند که التهاب ناشی از چربی احشایی (چربی که اندام های حیاتی را احاطه می کند) مقصر اصلی افزایش خطر ابتلا به سرطان در افراد بیش از اندازه چاق است. چربی احشایی اضافه باعث اختلال در پروسه های خاص بدن شامل مدیریت هورمون هایی مثل انسولین و استروژن می شود.

سرطان آدنوکارسینومای مری چیست؟

داشتن وزن اضافی احتمال ابتلا به نوع خاصی از سرطان مری به نام آدنوکارسینومای مری (esophageal adenocarcinoma) را دو برابر می کند. این بیماری در سلول های گلو شروع شده و باعث تولید مخاط و مایعات دیگری می شود. رفلاکس معده و حرکت اسید معده به سمت مری از دیگر عوارض این بیماری است و رفلاکس معده در افراد چاق بیش از دیگران اتفاق می افتد.

سایر سرطان ها

احتمال ابتلا به سرطان کبد در افراد چاق دو برابر بیشتر از کسانی است که وزن متعادلی دارند. علاوه بر این، ارتباط میان چاقی و سرطان کبد در مردان بیشتر از زنان است و مردان چاق نسبت به زنانی با همین شرایط، به احتمال بیشتری به سرطان کبد مبتلا می شوند. محققان به سایر دلایل ابتلا به سرطان کبد به عنوان جزئیاتی از رابطه ی آن با اضافه وزن نگاه می کنند. عفونت های ویروسی کبد مانند سیروز یا زخم در کبد که بر اثر هپاتیت یا مصرف بیش از حد الکل ایجاد شده هم می توانند منجر به سرطان کبد شود. التهاب ناشی از این موارد، درست مانند التهاب ناشی از اضافه وزن خواهد بود. در تمامی این موارد، التهاب به گونه ای است که منجر به رشد سرطانی سلول های کبد می شود.

اضافه وزن در یک خانم، احتمال ابتلا به سرطان سینه را در وی بالا می برد اما این اتفاق بعد از یائسگی رخ می دهد. خانم های یائسه ای که چاق هستند، حدود ۴۰-۲۰ درصد احتمال بیشتری برای ابتلا به سرطان سینه دارند و هرچه BMI فرد بیشتر باشد، این احتمال قوی تر می شود. بافت های چربی باعث ترشح استروژن می شوند؛ بعد از یائسگی، این بافت ها تبدیل به اصلی ترین منبع هورمون در یک زن می شود. اما استروژن به تشدید احتمال ابتلا به سرطان سینه کمک می کند و هرچقدر چربی بدن زن بیشتر باشد، خطر بروز سرطان سینه بیشتر خواهد شد.

کسانی که از اضافه وزن خود رنج می برند، دو برابر بیشتر از افراد با وزن نرمال در معرض سرطان بالای معده (gastric cardio cancer) هستند. در این نوع سرطان، قسمت بالای معده که نزدیک ترین قسمت به مری است، به بیماری آلوده می شود.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتباط چاقی و سرطان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. اگر می‌خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با یک جراح لاغری در این زمینه مشورت کنید. امیدورایم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

 

ارتباط تنگاتنگ سنگ کیسه صفرا با عمل لاغری

 

ما امروز در این مطلب اینجاییم تا اطلاعات بسیار خبوی را در رابطه با ارتباط میان سنگ کیسه صفرا و لاغری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما دوستان بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بدانید.

کیسه صفرا چیست؟ صفرا اصلا چیست؟

کیسه صفرا یکی از ارگان ها یا اندام های مهم و حساس در سیستم گوارش ما انسان ها است. این اندام، کوچک و گلابی شکل است که زیر کبد و در مجاورت معده قرار دارد. کیسه صفرا ساختاری است که مایعی به نام صفرا را در خود ذخیره و آزاد می کند. صفرا نیز مایعی است که در اصل توسط کبد تولید می شود و به هضم چربی های موجود در غذایی که می خوریم کمک می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد درمان دیابت نوع دو به کمک عمل جراحی لاغری بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

مکانیزم کیسه صفرا

قبل از شروع غذا خوردن، این کیسه پر از صفرا است. هنگامی که شروع به خوردن می کنید، کیسه صفرا سیگنال هایی برای انقباض و فشار دادن صفرای ذخیره شده از طریق مجاری صفراوی دریافت می کند. صفرا در نهایت راه خود را به بزرگترین مجرای صفراوی شما یعنی مجرای صفراوی مشترک پیدا می کند.

صفرا در نهایت از طریق مجرای صفراوی مشترک به دوازدهه، اولین قسمت روده کوچک شما وارد می شود. اینجا جایی است که مایع با غذا مخلوط می شود. بعد از خوردن غذا، کیسه صفرا خالی است و شبیه یک بادکنک تخلیه شده است و منتظر است دوباره پر خواهد بود.

همچنین با 7 رژیم لاغری سریع بیشتر آشنا شوید.

سنگ کیسه صفرا

مواد شیمیایی زمانی تولید می شوند که بدن گلبول های قرمز را بشکند که در این صورت سطح بیلی روبین می تواند به طور چشمگیری بین افراد مبتلا به سیروز کبدی (زخم کبدی) افزایش پیدا کند. افزایش بیلی روبین موجب عفونی شدن صفرا یا برخی بیماری های خونی دیگر می شود. نهایتا وجود بیش از اندازه ی بیلی روبین در سیستم بدن می تواند منجر به ساخت سنگ های کیسه صفرا شود.

در زمان های تشدید بیماری، می توان با استفاده از دارو های ضد انقباض، مسکن و ضد تهوع، درد را آرام کرد. اما هیچ یک از این ها نمی تواند سنگ ها را از بین ببرد. به همین جهت، راه درمان جراحی است که می توان به روش لاپاراسکوپی یا باز آن را انجام داد. توصیه می شود که در هنگام مشاهده هر یک از علائم سنگ کیسه صفرا، سریع تر به پزشک مراجعه کنید و درمان خود را عقب نیندازید. زیرا عوارض آن می تواند افزایش پیدا کند. هدف از این جراحی برداشتن خود کیسه صفراست تا از ساخته شدن سنگ های بیشتر در آینده جلوگیری شود. به طور کلی این جراحی می تواند به صورت لاپاراسکوپی یا باز انجام گیرد.

درمورد عمل جراحی ساسی بای پس بیشتر بدانید.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه سنگ کیسه صفرا و ارتباط آن با چاقی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر می‌خواهید تا در این زمینه بیشتر بدانید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا حتما سایت خوب جراحی لاغری را بررسی کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

 

چاقی بر اثر مصرف ویتامین

 

ما امروز در مطلب سعی داریم تا در مورد یکی از مشکوک ترین علل چاقی با شما دوستان عزیز صحبت کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه با شما به اشتراک بگزاریم. چاقی با ویتامین یکی از مباحث جنجالی میان افرادی است که قصد لاغر شدن دارند. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه با شما دوستان به اشتراک بگزاریم.

وزن و مواد مغذی

گاهی اوقات سوخت و ساز ضعیف بدن ناشی از اضافه وزن است. همچنین براساس کلینیک مایو در ایالات متحده، بیشتر اوقات اضافه وزن به دلیل مصرف بیش از حد موادغذایی و نوشیدنی ها بدون فعالیت فیزیکی برای سوزاندن کالری اضافی می باشد. سایر عوامل مرتبط با اضافه وزن شامل ژنتیک، سابقه خانوادگی، دریافت برخی از داروها و خواب ناکافی است. همچنین باید یادآور شد که با افزایش سن میزان کالری مورد نیاز بدن کاهش می یابد. بنابراین برای پایین آوردن وزن، میزان کالری مصرفی خود را کاهش دهید. همچنین پیروی از یک رژیم غذایی غنی از تمام ویتامین ها و موادمعدنی مورد نیاز بدن توصیه می شود. ورزش های هوازی و تمرینات قدرتی نیز در کمک به کاهش وزن موثر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کالری اینجا کلیک کنید.

بدن به ۶ ماده مغذی نیاز دارد که شامل کربوهیدرات ها، چربی، پروتئین، ویتامین ها، موادمعدنی و آب است.  تنها کربوهیدرات، چربی و پروتئین برای بدن کالری فراهم می کنند. کربوهیدرات ها و پروتئین ها در هر گرم ۴ کالری و چربی ها در هر گرم ۹ کالری به بدن می رسانند. کربوهیدرات ها در غذاهایی مانند برنج، پاستا، سبزیجات، میوه ها، لوبیاها، نخودها و غلاتی از جمله نان وجود دارد. همچنین پروتئین از طریق گوشت، مرغ، تخم مرغ، لوبیاها، شیر و سایر فرآورده های لبنی از جمله پنیر قابل دریافت است. چربی نیز در بسیاری از موادغذایی از جمله گوشت، کره، پنیر، روغن های شیرینی، مغزها و روغن های سبزیجات وجود دارد. همچنین ویتامین های موجود در موادغذایی فاقد کالری بوده، هر چند برای رشد، نمو و عملکرد سلولی حیاتی است.

درمورد عمل ساسی بای پس معده بیشتر بدانید.

ویتامین ها

سیزده ویتامین برای سلامت انسان ضروری است. این ویتامین ها شامل A، C، D، E، K و هشت ویتامین گروه B بوده که ویتامین های گروه B شامل تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، اسید پانتوتنیک، بیوتین، اسید فولیک، ویتامین B6 و ویتامین B12 است. هر ویتامین برای حفظ سلامتی عملکرد خاصی را در بدن دارد. برای نمونه، ویتامین C برای سلامت دندان ها و لثه ها ضروری بوده و این ویتامین در افزایش جذب ماده معدنی آهن و کمک به درمان جراحات مفید است. ویتامین D همچنین به جذب ماده معدنی کلسیم کمک می کند که برای استحکام استخوان ها و دندان ها مورد نیاز می باشد. کمبود ویتامین ها منجر به کاهش سلامتی و افزایش خطر ابتلا به سرطان، بیماری قلبی و پوکی استخوان می شود.

همه چیز را درمورد رژیم های لاغری بدانید.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب تمام تلاش خود را کردیم تا همه چیز را در زمینه چاقی به وسیله ویتامین ها را در اختیار شما دوستان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

از مزایای جراحی لاغری

 

جراحی لاغری یکی از روش های اصلی لاغر شدن سریع است. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه رژیم لاغری، کالری و عمل اسلیو معده در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این سه موضوع مهم در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و راجع به آنها بحث کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

مزایای جراحی لاغری

وقتی جراحی لاغری انجام می دهید، در واقع با یک تیر، ده نشان زده اید، نه فقط به زندگی تان سر و سامانی داده اید و از زیر بار برخی از بیماری ها سالم بیرون آمدید بلکه از همه مهم تر، مرگ را چند روزی به تاخیر انداخته اید و زمان بیشتری برای زندگی کردن خریده اید. این همه از مهم ترین مزایای جراحی لاغری اند.

کالری

لوری رایت، یکی از استادان دانشگاه فلوریدای شمالی، در جواب به سوال کالری چیست به زبان ساده می گوید کالری چیزی نیست جز یک عدد! این عدد قرار است میزان انرژی دریافتی از یک مواد غذایی را به نمایش بگذارد و یا بگوید بدن ما چه میزان انرژی برای فعالیت های روزمره نیاز دارد.

اگر رفته باشید به یک فروشگاه مواد غذایی، که حتما رفته‌ اید، و اگر چشم تان به پاکت خوراکی افتاده باشد، که حتما افتاده است، لابد با اصطلاح «کیلوگرم کالری» آشنایی دارید. هر کیلو گرم کالری برابر است با 1000 کالری.

رژیم غذایی

برخی معتقدند هر چه هست، زیر سر کربوهیدرات‌ هاست: قندها و نشاسته‌ ها و فیبرهای «زشت و زننده ‌ای» که توی میوه و لبنیات و سبزیجات و حبوبات جا خوش کردند! نمی‌شود زد زیرش و گفت کربوهیدرات‌ها هیچ نقشی در افزایش کالری ندارند. چون دارند. اما نمی ‌شود آن‌ها را هم به کلی حذف کرد از برنامه غذایی! به هر حال کربوهیدرات‌ها نوعی از مواد مغذی مورد نیاز بدن به حساب می‌آیند.

عمل اسلیو معده

عنوان عجیب و غریبی هم دارد؛ عمل اسلیو معده را می‌گویم! اما مزایا و کار ویژه‌اش همچون نامش عجیب و غریب نیست. آشناست! در مقاله‌ای با عنوان «جراحی لاغری ؛ آری یا نه؟!» به آن اشاره کرده‌ایم. اسلیو معده شکلی از عمل جراحی است که از متد لاپاراسکوپی بهره می‌برد. قبول! کافی نیست و اگر بود این مقاله پا نمی‌گرفت! دیگر لازم نبود از چیستی اسلیو معده بنویسیم، عوارض این جراحی را زیر ذره‌بین ببریم و فوایدش را بشماریم.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات جامع و کاملی را در زمینه رژیم های لاغری و مزایای جراحی لاغری را در اختیار شما دوستان قرار دهیم و توضیحاتی را نیز درمورد کالری و عمل اسلیو معده در اختیار شما دوستان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما دوستان عزیز مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

صفحه قبل 1 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 صفحه بعد