x تبلیغات
تونو تایمز

برند تیفانی و تاریخچه آن

برند تیفانی در سال 1837 توسط چارلز لوئیس تیفانی 25 ساله و جان بی یانگ در خیابان برادوی در نیویورک تأسیس شد. به همین دلیل تا مدت‌ها پیش نام این برند با عنوان تیفانی اند یانگ شناخته می‌ شد. تیفانی در ابتدای مسیر، در حوزه “ لوازم ‌التحریر و کالاهای فانتزی ” شروع به فعالیت کرد و پس ‌از آن بود که در دهه 1840 به سراغ تولید و طراحی جواهرات رفت.

نام برند جواهرت تیفانی زودتر از چیزی که انتظار داشتند در سراسر آمریکا پیچید. مدیران کمپانی تیفانی اند کو معتقد بودند که رمز پیشرفتشان سادگی است. آن‌ها جهان طبیعی را منبع اصلی الهام خود در طراحی‌ها می‌دانستند و سعی داشتند تا با حفظ سادگی در طرح‌ ها، بیشترین هماهنگی را با جهان هستی و طبیعت داشته باشند.

رخ دادن اتفاقات بزرگی از دهه 1840 تا 1880 باعث شد که برند جواهرات تیفانی اند کو بیش ‌از پیش محبوب و مشهور شود. برای مثال در سال ۱۸۶۱، آبراهام لینکلن، ساخت جامی از طلا را که قرار بود برای مراسم تحلیف ریاست‌ جمهوری از آن رونمایی شود، به شرکت تیفانی سپرد. پس از این رخداد تیفانی به محبوب ‌ترین برند جواهرات برای همسر رئیس‌ جمهور آمریکا تبدیل شد.

یکی دیگر از اتفاقاتی که باعث شنیده شدن هرچه بیشتر نام تیفانی شد، خریداری بزرگ ‌ترین و مرغوب ‌ترین الماس زرد رنگ جهان در سال 1878 توسط چارلز لوئیس تیفانی بود. این خبری بود که مانند بمب در سرتاسر جهان پیچید. این الماس با قیراط 287.42 به نام “الماس تیفانی” نام‌ گذاری شد.

در سال 2013 سرمایه کلی این کمپانی حدود 8.8 ملیارد دلار محاسبه شد و با 9000 کارمند جزء بزرگترین کمپانی های جهان جای گرفت. این کمپانی بزرگ امروزه در بیش از 22 کشور جهان شعبه دارد و شعبه مرکزی آن همچنان در شهر نیویورک و در ایالات متحده آمریکا واقع شده است.

چرخه تولید تیفانی تنها به جواهرات محدود نمی ‌شود. این کمپانی بزرگ محصولات لوکس متعددی را برای تولید ارائه می دهد. اما می‌ توان گفت که شهرت هیچ ‌یک از محصولات تیفانی به اندازه شهرت آن در طراحی، ساخت و فروش طلا و جواهراتش نیست.

جواهرات تیفانی اند کو (Tiffany & Co) شامل چیست؟

خطوط اصلی تولید در کمپانی تیفانی شامل مجموعه ‌ای از جواهرات ظریف، ساعت‌های مچی، کالاهای نقره استرلینگ، کریستال، چینی، لوازم‌التحریر و وسایل فانتزی، عطر و لوازم شخصی است. البته که طلا و جواهرات بیشترین میزان تولید و فروش را به خود اختصاص داده‌اند.

جواهرات تیفانی شامل انواع زنجیر و گردنبند، انواع دستبند، انگشتر و حلقه‌ های نامزدی، انواع گوشواره، دکمه سردست و انواع آویز طلاست.

منبع: https://www.asby.ir/

ارتودنسی دندان چقدر هزینه دارد؟

یکی از تخصص های دندان پزشکی، ارتودنسی است که به حل و اصلاح ناهماهنگی های دهان و فک کمک می کند. اغلب این روش ها بسیار پرهزینه هستند. سوای از طولانی بودن مدت زمان ارتودنسی، عوامل دیگری نیز وجود دارند که هزینه های اصلاح عدم تراز بودن دندان ها و فک را افزایش میدهند. به خاطر همین موضوع هزینه ارتودنسی دندان معمولا زیاد است و شاید خیلی از افراد به این خاطر اقدام به صاف کردن و اصلاح ناهماهنگی های دندانی خود نکنند.

تعرفه ارتودنسی چقدر است؟

فاکتورها و شرایط مختلفی روی هزینه نهایی درمان شما تاثیر میگذارند. اما از میان همه فاکتورها، موارد زیر بیشترین تاثیر را روی قیمت ارتودنسی شما میگذارند:

·         سن

·         پوشش بیمه (اگر بیمه ای هزینه تقبل کند)

·         نوع مشکل و شدت آن

·         طول دوره درمان

·         نوع دستگاه ارتودنسی دندان

البته شما همیشه نمیتوانید نوع دستگاه های ارتودنسی را تعیین کنید. این ارتودنتیست است که بعد از معاینه دندان های شما، تعیین میکند که چه ارتودنسی ای مناسب شما است.

آیا بیمه هزینه ارتودنسی دندان را تقبل میکند؟

بیمه ها معمولا هیچ چیزی را در خارج از چهارچوپ درمانی و توجیه پزشکی تقبل نمیکنند. مگر اینکه شما مشکل خاصی با فک و دندان های خود داشته باشید که زندگی و سلامتی شما را به خطر انداخته باشد. اما اگر هر کدام از مشکلات زیر را داشته باشید میتوانید برای ارتودنسی خود روی بیمه درمانی حساب کنید:

·         درد فک

·         افزایش احتمالا ابتلاء به انواع بیماری های لثه

·         دشواری و مشکل در صحبت کردن و تکلم

·         افزایش احتمال لق شدن دندان یا افتادن آن

آیا  می توان هزینه ارتودنسی را قسطی پرداخت کرد؟

بله؛ گرچه هزینه های ارتودنسی بسیار بالاست و نمی توان آن را نادیده گرفت اما خبر خوش این است که در اکثر کلینیک ها می توان هزینه ارتودنسی را به طور قسطی پرداخت کرد.

هزینه ارتودنسی بزرگسالان بیشتر است یا کودکان؟

با توجه به اینکه استخوان فک کودکان در حال رشد است، با استفاده از ارتودنسی خیلی راحت تر می‌توان به آن شکل داد و آن را به جایگاه اصلی خود هدایت کرد. در نتیجه هزینه ارتودنسی بزرگسالان به خصوص اگر در ناحیه فک نیز دچار مشکل باشند بیشتر از کودکان خواهد بود.

ارتودنسی چقدر طول می‌کشد؟

بسته به شرایط بیمار، شدت بیماری، سن و سال بیمار و این که از کدام یک از روش های ارتودنسی می‌خواهد استفاده کند، این مدت زمان کاملا متغیر است. اما به طور کلی ارتودنسی و درمان آن بین 18 تا 24 ماه به طول می‌انجامد.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

تمیز کردن انگشتر طلا نگین دار و بدون نگین

مساله تمیز کردن و نگهداری از قطعات طلا و جواهر از اهمیت زیادی برخوردار است. در میان تمام این محصولات انگشتر شاید بیشترین استفاده را دارد و نیاز بیشتری به مراقبت و تمیز کردن دارد. به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم درباره تمیز کردن انگشتر طلا نگین دار و بدون نگین اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

نحوه تمیز کردن انگشتر طلا بدون نگین

تمیز کردن و شستشوی انگشتر طلای ساده که هیچ سنگ و یا نگینی ندارد بسیار ساده است. برای شستنش مراحل زیر را دنبال کنید:

کاسه ای را تا نصفه با آب ولرم پر کنید و بعد از آن کمی پودر صابون به کاسه اضافه کنید.

محتویات داخل کاسه را به آرامی هم بزنید تا کف ایجاد شود.

انگشتر طلا بدون نگین را داخل کاسه آب و صابون انداخته و بدون اینکه به آن دست بزنید اجازه دهید به مدت 20 دقیقه تا نیم ساعت داخل کاسه باقی بماند.

بعد از آن، انگشتر را داخل همان کاسه با کمک یک مسواک تمیز که پرزهای نرمی داشته باشد تمیز کنید.

بعد از این مرحله، انگشتر را از داخل کاسه برداشته و زیر آب شیر قرار دهید تا تمام کف و صابون از بخش های مختلف انگشتر پاک شود. در نهایت انگشتر را با کمک یک حوله تمیز خشک کنید و آن را در معرض هوای آزاد قرار دهید تا کمی جلا پیدا کند.

نحوه تمیز کردن انگشتر طلای نگین دار

نکته مهم این است که سعی نکنید انگشتر طلای نگین دار را مستقیما در آب قرار دهید. زیرا برخی از سنگ های قیمیتی اگر برای یک مدت طولانی در معرض آب قرار بگیرند کیفیت خود ار از دست میدهند.

مراحل تمیز کردن این انگشترها:

کمی آب ولرم را درون یک کاسه کوچک قرار دهید. سپس مقداری صابون به کاسه اضافه کنید تا آب کف کند.

انگشتر را درون کاسته قرار ندهید. یک پارچه ظریف و بدون پرز تهیه کرده و آن را به محلول داخل کاسه آغشته کنید.

دستمال نخی را بچکانید و کاری کنید که فقط مرطوب باشد. بعد از آن، تمام سطح انگشتر همراه با نگین را با دقت و به آرامی تمیز کنید.

بعد از اینکه با کمک دستمال نخی آغشته به آب ولرم و صابون انگشتر را شستشو دادید، یک دستمال تمیز و نمدار دیگر بردارید و بار دیگر همه بخش های انگشتر را تمیز کنید. در مرحله آخر، انگشتر نگین دار را روی یک سطح خشک قرار دهید و منتظر بمانید تا خودش خشک شود.

منبع: https://www.asby.ir/

بهترین غذاهای مصرفی حین ارتودنسی

قطعا میدانید که بعد از ارتودنسی، یک لیست طولانی از محدودیت غذایی در حین استفاده از ارتودنسی خواهید داشت. همچنین با جابجایی دندانها، ممکن است که گاز گرفتن و جویدن غذا دارای احساس متفاوت و حتی گاهی دردناک باشد.

بهترین غذاها در حین ارتودنسی

میوه های نرم

میوه های نرم کاملا قابل قبول و برای بریس مناسب هستند. برخی از گزینه های عالی شامل زغال اخته، توت سیاه و تمشک هستند. شما می توانید میوه های مورد علاقه خود را به یک اسموتی تبدیل کنید. به این ترتیب می توانید از عطر و طعم شیرین لذت ببرید و بدون نگرانی در مورد آسیب رساندن به دندان ها یا شکستن بریس ها، از مزایای سلامتی مغذی برخوردار شوید.

سبزیجات پخته شده

بهترین گزینه برای سبزیجات، سبزیجات پخته شده است. چه آنها را بخارپز کنید و چه آنها را بجوشانید، می توانید از غذاهای سالم و خوشمزه به راحتی لذت ببرید. بهترین قسمت این است که سبزیجات بخارپز نیز مواد مغذی خود را از دست نمی دهند. بنابراین سبزیجات مورد علاقه خود را تا زمانی که نرم شوند، بخارپز کنید یا آنها را بجوشانید تا نرم شوند.

بیشتر بخوانید: ارتودنسی ثابت یا متحرک؟

ماهی

ماهی یکی دیگر از گزینه های عالی برای مصرف دندان های شماست. اول از همه، ماهی به طور طبیعی پوسته پوسته و نرم است. این بدان معنا است که خوردن آن هنگام بستن بریس باید بسیار آسان است.

همچنین ماهی یک منبع عالی از اسیدهای چرب امگا 3 است که برای جلوگیری از بیماری لثه شناخته شده است. ماهی سالمون و ماهی خال مخالی سرشار از ویتامین D هستند که می توانند به بدن در جذب کلسیم کمک کنند و به نوبه خود باعث سلامت لثه ها و دندان ها شوند.

ماست

ماست منبع بسیار خوبی از پروتئین، کلسیم و پروبیوتیک ها است. همه این مواد مغذی می توانند با هم کار کنند که دندان ها و لثه های شما را محکم و سالم نگه دارند. ماست ساده و بدون هیچ گونه قند اضافه شده بهترین خواهد بود. اگر چه، توجه به این نکته ضروری است که باید بعد از خوردن ماست مسواک بزنید تا مطمئن شوید که قند روی دندان شما باقی نمانده است.

بستنی یا ماست منجمد

توجه به این نکته مهم است که از این غذاها باید در حد متوسط ​​لذت برد. قرار دادن یا تنظیم بریس ها می تواند دردناک باشد و باعث درد دهان شما شود. مطمئن باشید بستنی برای نجات اینجا است. این نه تنها یک درمان خوشمزه است؛ بلکه سرما دهان شما را تسکین می دهد.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

ضدعفونی کردن گوشواره طلای نگین دار در خانه

چه نیازی به ضدعفونی کردن گوشواره طلا است؟

طبیعتا میدانیم که اولین سد دفاعی بدن در مقابل باکتری ها، ویروس ها و موارد مهاجم، پوست ما است. اما زمانی که پوست دچار آسیب میشود، این مهاجمان میتوانند به داخل بدن نفوذ کرده و باعث ایجاد بیماری شوند. مثلا زمانی که گوش خود را به منظور آویزان کردن گوشواره سوراخ میکنیم، احتمال نفوذ باکتری و تشکیل عفونت در گوش وجود دارد. درنتیجه باید حتما تا زمانی که زخم گوش بسته میشود، اقدام به ضدعفونی گوشواره ها کرد. دلایل توجیه کننده دیگری جهت تمیز کردن گوشواره طلا وجود دارند که عبارت اند از:

·         جلوگیری از سیاه شدن طلا: طلا معمولا به مرور زمان کدر میشود اما اگر هر روز آن را تمیز کنیم دیگر کدر نخواهد شد.

·         افزایش دوام و ماندگاری: مواد آرایشی، چربی ها و .. میتوانند به مرور زمان درخشندگی و کیفیت طلا را کاهش دهند. بنابراین برای اینکه گوشواره ها همیشه برق بزنند باید آن ها را ضدعفونی و تمیز کرد.

·         بهبود و حفظ سلامتی: ضدعفونی کردن گوشواره طلا به حفظ سلامتی خودتان کمک میکند.

تمیز کردن گوشواره نگین دار

مهمترین سنگ هایی که معمولا در این نوع گوشواره ها استفاده میشود الماس، یاقوت کبود و زمر هستند که سنگ هایی گرانبها و ارزشمند اند. بنابراین شستشو و تمیز کردن گوشواره طلا نگین دار از اهمیت زیادی برخوردار است.

برای تمیز و ضدعفونی کردن گوشواره طلا نگین دار مراحل زیر را دنبال کنید:

داخل یک کاسه، یک پیمانه کامل آب بریزید و بعد از اضافه کردن آب، حدود کمتر از 1 چهارم پیمانه آمونیاک به آب کاسه اضافه کنید.

با دقت گوشواره طلا را داخل کاسه آب و آمونیاک قرار دهید. تا 20 دقیقه اصلا به محلول داخل کاسه و گوشواره طلا دست نزنید تا به اندازه کافی ضدعفونی شود.

بعد از اینکه گوشواره 20 دقیقه در کاسه ماند، یک کاسه دیگر آماده کنید و داخل کاسه دوم مقداری مایع ظرفشویی بریزید و کاسه را تا نصفه پر کنید.

گوشواره را از کاسه اول خارج کنید، آن را در آورید و زیر آب شیر قرار دهید و با دست آن را دستمالی کنید.

بعد از آن گوشواره را به آرامی داخل کاسه دوم که حاوی آب و مایع ظرفشویی است قرار دهید.

اگر هنوز جرم یا چیزی روی گوشواره طلا هنوز وجود دارد با کمک یک پارچه تمیز یا یک مسواک نرم آن را تمیز کنید.

سپس دوباره آن را آبکشی کرده و با کمک یک پارچه یا حوله تمیز آن را خشک کنید و در معرض هوای آزاد قرار دهید.

منبع: https://www.asby.ir/

درباره ارتودنسی دندان ایمپلنت شده چه میدانید؟

افرادی که ایمپلنت دندانی دارند این سوال ممکن است برای آنها به وجود آید که آیا ارتودنسی به همراه دندان ایمپلنت شده امکان پذیر است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که استفاده همزمان از ایمپلنت و ارتودنسی به شرایط بیمار بستگی دارد و ارتودنتیست به همراه جراح دهان و فک در نهایت تصمیم خواهند گرفت که ارتودنسی چگونه می تواند باعث اصلاح طرح لبخند افرادی که ایمپلنت انجام داده اند، بشود.

ایمپلنت

عوامل زیادی مانند پوسیدگی شدید، بیماری لثه، بهداشت و مراقبت ضعیف از دهان و دندان،  دیابت، سیگار کشیدن و ... می توانند باعث از دست رفتن دندان ها شوند.

ایمپلنت به عنوان جایگزینی برای دندان های از دست رفته یا پوسیده به کار می رود. ایمپلنت یک پیچ تیتانیومی است که در داخل فک قرار می گیرد. سپس یک روکش پروتزی بر روی بخش تیتانیومی نصب می شود که ظاهری مشابه دندان طبیعی دارد و کسی متوجه وجود آن بر دهان بیمار نمی شود.

ترتیب اولویت ارتودنسی و ایمپلنت دندان

ارتودنسی قبل از ایمپلنت

بهتر است اگر نیاز به ایمپلنت دارید قبل از ایمپلنت دندان های خود را ارتودنسی کنید زیرا ایمپلنت ها مانند دندان های طبیعی حرکت نمی کنند. به همین دلیل بیمار برای ایجاد فضای کافی برای ایمپلنت و حرکت دندان ها به مسیر صحیح خود لازم است که قبل از ایمپلنت، دندان های خود را ارتودنسی کند.

ارتودنسی بعد از ایمپلنت

در بسیاری از موارد، درمان ارتودنسی دندان ایمپلنت شده نیز امکان پذیر است زیرا آنها تداخلی در یکدیگر ایجاد نمی کنند. اما نکته ای که حائز اهمیت است این است که بریس ها بر روی دندان ایمپلنت شده نمی توانند اعمال نیرو کنند و آن را حرکت دهند اما این به این معنی نیست که نمی توان از ارتودنسی برای دندان ایمپلنت شده استفاده کرد.

زیرا اگر چه ارتودنسی بهتر است که قبل از ایمپلنت انجام شود اما اگر دندان های اطراف ایمپلنت جزو اهداف ارتودنسی نباشند پس می توان ارتودنسی را بعد از ایمپلنت انجام داد.

ارتودنسی و ایمپلنت به صورت همزمان

ارتودنتیست با بررسی تغییرات فک و دندان ممکن است در حین ارتودنسی از ایمپلنت استفاده کند که مهارت ارتودنتیست در انجام این کار بسیار مهم است.

از بین این روش های نام برده شده معمولاً روش اول استفاده می شود. زیرا ایمپلنت قابل حرکت دادن نیست و این امر جابه جایی دندان ها را دچار مشکل می کند.

همچنین با ارتودنسی می توان اقدام به موازی کردن ریشه های دندان های مجاور نواحی بی دندان و ایجاد فضای کافی جهت ایمپلنت نمود به خاطرهمین استفاده از ایمپلنت بعد از ارتودنسی از کیفیت و دوام بیشتری برخوردار است.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

طلا یا الماس ؛ کدام یک بهتر است ؟

سوالی که احتمالا برای افراد زیادی پیش می آید این است که : طلا بهتر است یا الماس؟

الماس چیست ؟

الماس یکی از سنگ‌های قیمتی و یکی از آلوتروپ ‌های کربن است که در فشارهای بالا پایدار است. آلوتروپ دیگر کربن با نام گرافیت شناخته میشود. الماس در حالت پایدار دارای ساختار مکعبی و منشوری است که این ساختار بصورت شبه ‌پایدار در طبیعت به صورت کانی لونسدالنیت وجود دارد.

خواص متمایز الماس

الماس در بین جامدات در دمای ۲۵ درجه بالاترین هدایت گرمایی را دارد. (هدایت گرمایی آن ۵ برابر مس است)

الماس مادهٔ نوری ایده‌آلی است که توانایی انتقال طیف نوری فروسرخ تا فرابنفش را دارد. الماس خواص نیمه‌ رسانایی قابل توجهی دارد و شکست الکتریکی آن بطور متوسط ۵۰ برابر نیمه‌رساناهای متداول است. با وجود این خواص منحصربه ‌فرد، قیمت بالای آن جلوی کاربرد گستردهٔ آن را می‌گیرد و دانشمندان به دنبال پیدا کردن روش‌های تازه برای سنتز آن هستند.

طلا چیست ؟

طلا فلز زرد رنگ بسیار زیبایی است که از قدیم شناخته شده است. فلزی است که به خوبی قابلیت پرداخت کاری دارد و قابلیت انبساط آن آنچنان بالا است که یک بسته 10000 تایی ورقه طلا می تواند فقط 1mm  ضخامت داشته باشد. دمای ذوب طلا تا آن اندازه است که می توان آن را با شعله گاز شهری ذوب نمود. قابلیت هدایت گرما و الکتریسیته آن کمتر از نقره و مس می باشد.

طلا عملا در هوا، رطوبت و اسیدها پایدار است. طلا به سختی وارد یک واکنش شیمیایی می شود. این فلز به دلیل قیمت بالا، به خاطر بهبود سختی، استحکام و خواص مصرفی و همچنین تغییر رنگ و کاهش نقطه ذوبش به صورت آلیاژ مورد استفاده قرار می گیرد.

طلا گرانتر است یا الماس؟

در پاسخ به اینکه آیا ارزش خرید طلا بیشتر است یا الماس باید یک قانون کلی را برایتان یادآوری کنیم: هر چه سنگ یا فلز قیمتی کمیاب‌ تر باشد، قیمت و ارزش آن بیشتر خواهد بود. بنابراین، الماس از طلا گران‌ تر و با ارزش ‌تر است. این در حالی است که کمیابی الماس خیلی بیشتر از طلا نیست. اما چون طلا به اندازه کافی برای رفع نیاز بازار استخراج می‌شود، به نسبت الماس از ارزش کمتری برخوردار است و درنتیجه ارزان تر است.

به عبارت دیگر، دلیل گرانی الماس فقط کمیاب بودن آن نیست، بلکه این است که به اندازه تقاضای بازار، موجود نیست.

شاید برایتان جالب باشد که طلا، پانزدهمین ماده گرانبهای جهان است. الماس در این لیست در رتبه سوم قرار دارد. در رتبه‌ های اول و دوم کالیفورنیوم (یک فلز خالص) و ضد ماده قرار دارند.

منبع: https://www.asby.ir/

آناتومی دهان و دندان

اولین عضو دستگاه گوارش، دهان است که از لب‌ها شروع می‌شود و به حلق میرسد. آب و مواد غذایی، برای گوارش اول وارد این عضو بدن میشوند. آناتومی دهان و دندان شامل حفره دهان، دندان‌ها، زبان، بزاق و غدد بزاقی، لثه، لب‌ها و سقف دهان است.

بخش‌های مختلف دندان

در انسان بالغ هر دندان شامل قسمت‌های مختلفی است که در اینجا به آنها اشاره می‌کنیم:

ریشه دندان: بخشی از دندان، ریشه آن است که از خط لثه پایین می‌ رود و وارد استخوان‌های فک بالا و پایین می‌شود. درواقع این ریشه است که دندان‌ها را درون دهان نگه می‌دارد. دندان ‌ها از نظر تعداد ریشه مختلف بوده و بعضی دارای یک، دو و یا سه ریشه هستند. این ریشه‌ها می‌توانند به هم جوش خورده و یا از یکدیگر جدا باشند.

تاج دندان: به بخش بالایی دندان که بالای لثه قرار دارد و هنگام مشاهده داخل دهان دیده می‌شود تاج دندان می‌گویند. تاج  بخشی از دندان است که با مینا پوشیده شده است.

مینای دندان: سخت ‌ترین بافت موجود در بدن انسان مینای دندان است. مینای دندان بافتی سفید رنگ دارد که تاج دندان را می‌پوشاند. مینای دندان وظیفه حفاظت از عاج را به عهده دارد و تنها بافتی است که هیچ سلول زنده‌ای در آن وجود ندارد. چون زنده نیست، نمی‌تواند پس از پوسیدگی یا آسیب دیدگی خود را ترمیم کند.

حفره استخوانی: این قسمت از استخوان فک ریشه دندان را احاطه کرده و دندان را در جای خود نگه می‌دارد.

کانال ریشه: فضای باز داخل ریشه را کانال ریشه دندان و یا کانال پالپ می‌‌گویند. عصب‌ها و رگ‌های خونی مرتبط به بافت بیرونی اطراف از راه کانال ریشه وارد پالپ می‌شود.

کانال فرعی: کانال‌های کوچکتری که از کانال اصلی ریشه منشعب می‌شوند. کانال فرعی در داخل عاج تا رباط پریودنتال امتداد دارند.

عاج دندان: بخش اصلی هر دندان را عاج تشکیل داده و تقریبا در تمام طول دندان وجود دارد. عاج بافتی سخت‌تر از استخوان است ولی مواد معدنی آن از مینای دندان کمتر است.

پالپ دندان: داخلی‌ترین بخش دندان که داری بافتی نرم است را پالپ دندان می‌گویند. پالپ دندان از رگ‌های خونی، فیبر‌های عصبی و بافت پیوندی تشکیل شده است. این بخش از دندان زیر عاج قرار دارد و از تاج تا نوک ریشه کشیده شده است.

لثه: در اصطلاح تخصصی به بافت لثه ژینژیوا گفته می‌شود. لثه بافتی صورتی رنگ و نرم است. که از استخوان فک و ریشه‌های دندان محافظت می‌کند و گردن دندان را می‌پوشاند.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

راهنمای انتخاب سایز انگشتر و حلقه طلا

توجه به نکاتی که در ادامه مطرح می‌شود، می‌تواند به شما در خرید انگشتر و حلقه کمک بسیار زیادی بکند:

انگشتر باید در انگشت شما راحت باشد. این به این معنا نیست که یک انگشتر گشاد بخرید و به راحتی از برآمدگی انگشتتان عبور ‌کند و بیفتد. بلکه باید انگشتری بخرید که هم به انگشتتان فشار نیاورد و هم آنقدر تنگ باشد که از انگشت شما نیفتد.

زمانی که دستان شما سرد است اندازه‌ گیری سایز انگشتر اشتباه است. در این حالت فشار خون کمتر از حد نرمال است و سایز انگشت کوچکتر از اندازه اصلی خود می ‌باشد.

بهتر است سایز انگشت خود را هنگامی که هوا گرم و رو به بعد از ظهر یا شب است، اندازه‌ گیری کنید. معمولا در این زمان سایز انگشت به اندازه واقعی آن بسیار نزدیک است.

دقت کنید حتما اندازه‌ گیری سایز را برای انگشتی انجام دهید که می‌خواهید انگشتر را برای آن خریداری کنید.

برای اطمینان بیشتر از سایز انگشتر و حلقه، بهتر است اندازه‌ گیری را تا 3 مرتبه تکرار کنید. در این حالت ضریب خطا کم می‌شود و می‌توانید یک خرید مطمئن داشته باشید.

ساده ترین راه تعیین سایز انگشتر: نمودارهای آماده تعیین سایز

اگر بنا به هر دلیلی نتوانستید از طرق مختلف، سایز انگشت مد نظر خود را جهت خرید انگشتر طلا پیدا کنید، اصلا نگران نباشید و از طریق این روش تعیین سایز کنید. برای این منظور میتوانید اقدامات زیر را انجام دهید.

1.      نمودار تعیین اندازه انگشتر را پیدا و دانلود کنید.

اگر در اینترنت جستجو و سرچ کنید میتوانید نمودارهای دایره ای که در آن ها سایز انواع انگشتر درج شده است را ببینید و دانلود کنید. دقیقا با همان مقیاس اصلی، نمودار را روی یک برگه کاغذ پرینت بگیرید.

2.      برای سنجش درستی نمودار، آن را امتحان کنید.

برای اطمینان از اینکه نمودار واقعا در مقیاس درستی چاپ شده و درست کار میکند انگشتر خود را برداشته و روی یکی از حلقه های داخل کاغذ بگذارید. اگر حلقه یا انگشتر شما دقیقا روی یکی از آن ها قرار گرفت یعنی مقیاس درست است.

3.      سایز انگشتر فرد مورد نظر خود را به همین شکل به دست بیاورید.

اگر نمودارهای دانلود شده مقیاس درستی داشته باشند، زمانی که نامزدتان حواسش نیست و شما به حلقه یا انگشتر او دسترسی دارید، آن را برداشته و روی نمودارها و حلقه های از پیش تعیین شده قرار دهید تا بتوانید سایز دقیق انگشتر طلا را پیدا کنید. سپس اقدام به خرید آن کنید.

منبع: https://www.asby.ir/

لمینت دندان به همراه مزایا و معایب آن

لمینت دندان روکش‌های نازکی هستند که توانایی اصلاح ساختاری و ظاهری دندان را دارند. لمینت‌ها به طور اختصاصی برای هر فرد ساخته می‌شوند و دارای تنوع رنگ هستند تا ظاهر دندان‌ها از لحاظ رنگ یکدست شود و باهم تطابق داشته باشند. با استفاده از لمینت دندان می‌توانید موارد دیگر چون فاصله بین دندان‌ها، طول دندان‌ها، شکل آن‌ها و… نیز اصلاح کنید.

تفاوت لمینت و کامپوزیت چیست؟

کامپوزیت دندان در واقع نوعی سیمان از جنس رزین مصنوعی است که برای روکش کردن دندان استفاده می‌شود. به بیان دقیق تر، در اصطلاح دندان‌ پزشکی به آن رزین کامپوزیت گفته می‌شود و یکی از روش‌های لمینت کردن دندان است. در اصل کامپوزیت دندان یکی از موادی است که برای انجام لمینت از آن استفاده می‌شود و هزینه کمتری به نسبت برخی دیگر از مواد لمینت دارد. از رزین کامپوزیت در مواردی برای پرکردن دندان هم استفاده می‌شود.

تفاوت بین لمینت و روکش چیست؟

روکش دندان یک روش ترمیمی برای اصلاح فرم و ساختار دندان است. روکش تاج کل دندان را می‌پوشاند، درحالی ‌که لمینت معمولاً فقط سطح جلوی دندان را می ‌پوشاند؛ بنابراین، این شکل از درمان را می‌ توان ملایم ‌تر از روکش در نظر گرفت، زیرا ساختار دندان سالم بیشتر حفظ می‌شود.

مزایای لمینت دندان چیست؟

·         سایش دندان نسبت به روکش‌های استاندارد چینی بسیار کمتر است.

·         در حین مکالمه هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

·         پرسلن تهیه شده بسیار محکم است و درعین‌ حال بسیار محکم به دندان‌ها می‌چسبد.

·         هیچ تغییر رنگی مشاهده نمی‌شود.

·         دندان‌های لمینت شده در برابر سایش مقاوم هستند.

·         از آنجایی ‌که لمینت‌ دندان چینی بسیار نازک هستند، ظاهر طبیعی مورد نظر را به فرد می‌ دهند. به لطف عبور نور، هیچ ظاهر مصنوعی مشاهده نمی ‌شود.

·         درصورتی ‌که از رنگ دندان ‌ها استفاده شود، تشخیص دندان‌های لمینت شده از طبیعی تقریباً غیرممکن است.

عوارض و مشکلات لمینت دندان چیست؟

امکان ترمیم در دندان لمینت شده وجود ندارد. یعنی درصورتی‌ که دندان شما بعد از لمینت کردن دچار شکستگی یا پریدگی شود باید لمینت آن دندان را تعویض کنید. مهم ‌ترین نکته در اینجا این است که هیچ راه بازگشتی از لمینت وجود ندارد.

از آنجایی ‌که سطح دندان و بخشی از مینا برای قرارگرفتن و چسبیدن لایه لمینت تراشیده می‌شوند، دچار تغییر ظاهری می‌شوند و نمی‌توانید تغییرات آن را با چیزی به جز لمینت یا ونیر پوشش دهید.

قیمت انجام لمینت بالا است. به همین جهت بهتر است در انتخاب دندان‌ پزشک خود دقت کنید تا با مشکلاتی مانند ایجاد حساسیت در دندان و پوسیدگی دندان، مواجه نشوید.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

صفحه قبل 1 ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 صفحه بعد