x تبلیغات
تونو تایمز

راهنمای خرید زنجیر طلا

حلقه هایی که به حالت رشته ای به یکدیگر متصل می شوند، یک زنجیر طلا را تشکیل می دهند. زنجیر طلا یکی از انواع زیورآلات پرکاربرد در میان افراد است که علاوه بر جنبه زینتی خود، می تواند یک سرمایه گذاری عالی نیز باشد. این زنجیر انواع گوناگونی دارد و بسته به سلیقه شما از عیار و طرح های مختلفی تشکیل شده است.

زنجیر طلا ممکن است از طلای جامد، روکش طلا و یا طلای نورد شده ساخته شده باشد. طلای جامد از آلیاژ طلای خالص ساخته شده است و سطوح مختلفی از خلوص شامل طلای 18 عیار و 14 عیار دارد. با اینکه طلای 24 عیار خالص ترین و با ارزش ترین طلا است، اما طبق توضیحاتی که در مقاله های قبلی دادیم، این طلا به دلیل نرمی بسیار زیاد خود، به طور مستقیم قابل استفاده نیست و معمولا با فلزات دیگری مانند روی، مس و نقره ترکیب می شوند تا استحکام آن بالاتر رود.

روکش طلا نوعی از طلا است که زنجیر از فلز دیگری غیر از طلا ساخته می شود و در آخر با یک لایه از طلای مذاب روکش می شود تا در ظاهر شبیه به طلا شود. این نوع زنجیر طلا در مقایسه با طلای جامد که از طلا پر شده است، تنها حدود 0.05 درصد وزن خود از طلا تشکیل شده است. به همین دلیل ارزش بسیار کمی دارد ولی در بین افراد بسیار محبوب است زیرا از نظر قیمتی به صرفه است. روکش کشیده شده روی طلا به مرور زمان و بر اثر ساییدگی و زنگ زدن از بین می رود و نیاز است مجددا بعد از چند وقت آبکاری شود.

به حالتی که روی یک فلز پایه ی غیر طلا، معمولا نقره، ورقه ایی از طلا را قرار می دهند، طلای نورد شده گفته می شود. طلای نورد شده از نظر قیمتی از طلای جامد ارزان تر و از روکش طلا گران تر است.

انواع زنجیر طلا

اگر قصد خرید طلا دارید لازم است این نکته را بدانید که زنجیر طلا به طور کلی به دو دسته زنجیر طلای توپر و زنجیر طلای توخالی تقسیم می شود.

زنجیر طلای توخالی که با لایه هایی از طلا ساخته می شود، مانند لوله است و درون آن خالی است. این نوع طلا به منظور کاهش حجم طلای مصرفی در زنجیر استفاده می شود و در نتیجه از نظر قیمتی به صرفه هستند. اما طلای تو خالی به شدت شکننده است، از استحکام کمی برخوردار است و با کوچک ترین ضربه ممکن است دچار فرورفتگی شود. اگر به دنبال یک قطعه زنجیر طلا با ماندگاری طولانی هستید، بهتر است زنجیر طلای جامد را انتخاب کنید.

منبع: https://www.asby.ir/

ارتودنسی نامرئی و نکاتی که درباره آن باید بدانید

دندان های هیچ کس از نظم و همچنین سلامت کامل برخوردار نیست. بسیار از افراد برای اصلاح ناهنجاری های مختلف فک و دندان های خود، به درمان ارتودنسی نیاز دارند. مراجعان زیادی هستند که می خواهند درمانشان بدون هیچگونه سیم و براکت فلزی ارتودنسی انجام شود و کسی متوجه درمان آنان نشود. ارتودنتیست ها برای این افراد ارتودنسی نامرئی را پیشنهاد می کنند. ارتودنسی نامرئی برای برطرف کردن ناهنجاری های ساده دندان کاربرد دارد و انواع پیچیده ناهنجاری ها شامل اوربایت، کراس بایت و سایر مشکلات فکی با این ارتودنسی قابلیت درمان ندارند.

ارتودنسی نامرئی به چه صورت است؟

برخلاف سایر روش های ارتودنسی، در درمان ارتودنسی نامرئی نیازی به هیچگونه براکت و یا سیم ارتودنسی نمی باشد. در این روش پلاک شفاف و بی رنگی که به صورت منحصر به فرد برای بیمار تهیه شده است، برای رفع ناهنجاری دندان بیمار استفاده می شود. این نوع ارتودنسی شامل یک صفحه ی پلاستیکی شفاف است و به مرور زمان دندان ها را به جایگاه اصلی خود هدایت میکند.

ارتودنسی نامرئی و کودکان

ارتودنسی نامرئی روشی مناسب برای رفع عیوب دندان های کودکان می باشد؛ زیرا معمولاً ناهنجاری ‌های دندان در کودکان پیچیدگی زیادی ندارد و در صورت درمان به موقع، خیلی زود رفع خواهد شد. قرارگیری این پلاک ها در کودکان به راحتی و بدون ایجاد زخم یا آسیب دیدگی انجام می شود و کودک در زمان خوردن، آشامیدن و مسواک زدن آن را از دهان خارج می کند و سپس مجدداً آن را بر روی دندان های خود قرار می‌ دهد. نظافت دندانها در این روش، برای کودک بسیار آسان تر از سایر روش های اتودنسی است.

بیشتر بخوانید: ارتودنسی دندان کودکان

مزایا ارتودنسی نامرئی

·         استفاده ی راحت و تاثیر کمتر روی فعالیت های روزانه

·         ایجاد تحریک کمتر برای دندان و لثه

·         استفاده از مسواک و نخ دندان مانند قبل

·         برای حداکثر 2 ساعت می تواند برداشته شود.

·         برخلاف براکت های فلزی کاملا آشکار در روشهای دیگر، اینویزیلاین تقریبا نامرئی است.

·         با خارج کردن پلاک قبل از خوردن و آشامیدن، غذای کمتری میان دندانها گیر می کند. بنابراین احتمال بروز مشکل های دندان مانند پوسیدگی دندان و عفونت کاهش می یابد.

معایب ارتودنسی نامرئی

·         ممکن است فرد در ابتدا تا زمانی که به ارتودنسی عادت کند، اندکی احساس درد داشته باشد .

·         احتمال گم شدن پلاک وجود دارد.

·         هزینه ی این روش نسبت به مدل های دیگر ارتودنسی خیلی بیشتر است.

·         در بسیاری از مشکلات دندانی شدید و استخوانی، این روش کاربرد ندارد.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

تفاوت نیم ست طلا با سرویس طلا در چیست؟

ست و نیم ست، به انواعی از طلا گفته می‌ شوند که به صورت مجموعه به فروش می ‌رسند. اجزا و قطعات موجود در این مجموعه یک شباهت و شکل ظاهری هماهنگی هستند و به صورت یک جا فروخته می شوند. حال برای خیلی از افراد این سوال پیش می آید که تفاوت نیم ست طلا با سرویس طلا در چیست؟ ما در این مقاله قصد داریم این تفاوت را برای شما توضیح داده و به شما بگوییم که هر کدام از چه اکسسوری‌ هایی تشکیل شده ‌اند. در ابتدا به تعریف هر کدام از این موارد می پردازیم.

نیم ست طلا زنانه شامل چیست ؟

نیم ست طلا جزء یکی از انواع مختلف زیورآلاتی است که از قدیم تا به امروز بین بانوان و حتی آقایان طرفداران زیادی دارد. نیم ست معمولا شامل گردنبند و یک جفت گوشواره می باشد. البته ممکن است بعضی نیم ست ها دارای گردنبند و دستبند و یا گوشواره و  دستبند هم باشند.

نیم ست طلا معمولا بین دختران جوان بیشتر طرفدار دارد، به این دلیل که استایل فرد را اسپرت می کند و دارای انواع طرح های بروز و مدرن می باشند. این گزینه، می تواند برای کادو دادن یک مورد خیلی مناسب باشد. نیم ست ها برخلاف سرویس ها ، بیشتر حالت اسپرت دارند. بعضی از نیم ست ها دارای انواع سنگ های گرانبها و زینتی نیز می باشند و زیبایی چندین برابری به آنها می بخشد.

سرویس کامل طلا زنانه شامل چیست ؟

سرویس طلا مجموعه کاملی از زیورآلات است که گردنبند، گوشواره، انگشتر و دستبند طلا از موارد تشکیل دهنده یک سرویس طلا هستند. سرویس ‌های طلا در واقع نگین ‌دار هستند و دارای جواهرات و سنگ ‌های قیمتی اصل می باشند. اما با توجه به وجود جواهرات در ساخت سرویس طلا، قیمت آن سرویس بسیار بالا است و به جای جواهرات، استفاده از نگین‌ های اتمی در ساخت سرویس طلای ایرانی بسیار مرسوم است.

تفاوت نیم ست طلا و ست طلا

اولین تفاوتی که درباره این مجموعه از جواهرات گفته شد، تفاوت در تعداد اجزای تشکیل دهنده این زیورآلات است. تفاوت دیگری بین نیم ست طلا و ست کامل آن قابل مشاهده است، نوع طلای استفاده شده در این مجموعه ها است. در ساخت انواع ست، بیشتر از طلای سفید استفاده می‌ شود. در مورد نیم ست ‌ها اما طلای زرد بیشتر ترجیح داده می ‌شود.

علاوه بر این موارد، این 2 مجموعه از نظر شکل ظاهری نیز با هم تفاوت دارند. بدین صورت که سایز گردنبند در ست طلا بزرگتر است و بدون زنجیر جداگانه است و اجزای آن یکسره هستند و از هم جدا نمی شوند. اما گردنبند نیم ست شامل 2 جزء پلاک و زنجیر است و انتخاب این زنجیر و پلاک می تواند بسته به سلیقه شما تغییر باشد.

منبع: https://www.asby.ir/

انواع دندان های اضافی و علل رشد آنها

در کل افراد دارای 20 دندان شیری هستند که در دوران کودکی رشد می کنند و 32 دندان دائمی برای جایگزینی آنها دارند. دندان اضافی یا هایپردونتیا بیماری ای است که باعث رشد بیش از حد دندان در دهان شما می شود. این دندانها می توانند در هر جایی از نواحی منحنی محل اتصال دندان به فک شما رشد کنند. این منطقه به قوس های دندانی معروف است. دندان اضافی می تواند در سراسر دهان ایجاد شود که با کمک ارتودنسی دندان اضافی و یا روش های دیگر می توان آن را برطرف کرد.

انواع شکل دندان های اضافی

دندان های اضافی دارای شکل های متفاوتی هستند که شامل موارد زیر می شود:

·         مکمل: شکل دندان مشابه نوع دندانی است که در نزدیکی آن رشد می کند.

·         سل: دندان شکل لوله ای یا بشکه ای دارد.

·         ادنتومای پیچیده: به جای یک دندان تنها، ناحیه ای از بافت دندان در یک گروه بی نظم رشد می کند.

·         مخروطی یا میخی شکل: دندان در قاعده پهن است و در نزدیکی قسمت فوقانی باریک می شود و  تیز به نظر می رسد.

علل رشد دندان اضافی

هایپردونتیا ممکن است به دلیل عوامل محیطی یا ژنتیکی ایجاد شود. در برخی موارد، علت آن مشخص نیست. داشتن دندان های اضافی می تواند با اختلالات ژنتیکی و سندرم ها همراه باشد، که در ادامه تعدادی از آن ها را معرفی کرده ایم:

سندروم گاردنر

این اختلال نادر همچنین باعث رشد تومور خوش خیم در مناطق مختلف می شود و خطر سرطان روده بزرگ را افزایش می دهد.

کلیدوکرانیال دیسپلازی

این اختلال همچنین باعث تشکیل غیر طبیعی استخوان ها در ناحیه جمجمه می شود.

سندروم نانس-هوران

این سندروم علاوه بر ایجاد ناهنجاری های دندانی، شامل آب مروارید مادرزادی است که منجر به ضعف بینایی می شود.

سندروم روبنشتاین-طیبی

این امر منجر به ویژگی های متمایز صورت، کوتاهی قد و ناتوانی ذهنی و همچنین مشکلات دندان ها، چشم ها، قلب و کلیه ها می شود.

سندروم تری کورینوفاالانژال

این امر منجر به ناهنجاری های استخوان و مفصل، ویژگی های مشخص صورت و ناهنجاری های پوست، مو و دندان ها می شود. سندرم های ژنتیکی دیگر نیز می توانند جزو علل دندان های اضافی باشند. برای پزشکان وجود دندانهای اضافی می تواند یک سرنخ مهم باشد، که تشخیص زودرس، در مان آن را تسهیل می کند.

عوارض دندانهای اضافی

برخی از عوارض هایپردونتیا عبارتند از:

·         ازدحام بیش از حد دندان در دهان

·         وجود داشتن دندان های کج

·         درد و التهاب

·         عفونت مانند التهاب لثه

·         تاخیر در رویش دندان های دائمی

·         تشکیل غیر طبیعی ریشه در دندان های مجاور

·         ضایعات کیستیک در اطراف دندان ها

·         دندان های شیری به موقع بیرون نمی آیند

منبع: https://www.bestdentists.ir/

زنجیر امگا چیست؟

امگا اولین بار در دهه ۸۰ میلادی مد شد، اما هنوز هم زنان زیادی در سراسر جهان از آن استفاده می کنند. در سال‌ های اخیر استفاده از چندین گردنبند کوتاه و بلند به طور همزمان مد شده که در میان آنان استفاده از زنجیر امگا به عنوان کوتاه‌ ترین زنجیر بسیار رایج است.

آیا می ‌دانید زنجیر امگا چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟ زنجیر یا گردنبند امگا یک زنجیر صاف و مسطح است که از اتصال قطعات فلزی به یکدیگر ساخته می‌ شود. ارتفاع این گردنبند معمولا کوتاه است و می ‌توان از آن به عنوان چوکر)نوعی گردنبند که کیپ دور گردن را می ‌گیرد (استفاده کرد. در صورت بلند بودن آن، احتمال تاب برداشتن و شکستن آن زیاد می شود؛ پس بلندی آن از ۴۰ تا ۵۰ سانتی ‌متر بیشتر نمی شود.

به طور کلی، در ساخت زنجیرهای امگا هیچ حلقه یا مهره ‌ای برای اتصال به کار نرفته است. این زنجیراز فلزی نرم و صاف تشکیل شده است و بخش داخلی آن را سیم‌ های به هم تنیده شده یا شبکه ‌ای فلزی تشکیل داده‌ اند. همین بخش داخلی به انعطاف ‌پذیری زنجیر کمک بسیار زیادی می‌ کند و به همین خاطر است که امگا را می ‌توان تا حدی یک زنجیر مستحکم به‌ شمار آورد.

راهنمای نگهداری از زنجیر امگا

یکی از بزرگترین معایب انواع زنجیر امگا این است که خیلی راحت پیچ می‌ خورد و خم می‌ شود. نوع بافت و ساختار این گردنبند، آن را بسیار آسیب ‌پذیر کرده است، در حدی که اگر بنا به هر دلیلی پیچ بخورد، می‌ شکند یا غر می‌ شود و تعمیر آن هم کار آسانی نیست.

این زنجیر نسبت به دیگر انواع زنجیر ها به مراقبت بیشتری نیاز دارد. پس هنگام خرید این نوع زنجیر باید به این نکته بسیار توجه کرد. داشتن اطلاعات درباره انواع زنجیرها، هنگام خرید زنجیر طلا به شما کمک شایانی می کند. مثلا نباید بگذارید به لباس گیر کند، یا نباید به هیچ عنوان شب با این گردنبند بخوابید چون خم می‌ شود، می‌ شکند و تعمیرش هم آسان نیست. در کل مراقبت کردن از این زنجیر بسیار به ‌صرفه ‌تر و منطقی‌ تر از آن است که هزینه دوباره برای تعمیر این زنجیر بدهیم و در آخر هم زنجیری تحویل بگیریم که به طور واضح آسیب دیده است.

انتخاب آویز برای گردنبند امگا

به آویزی که از گردنبند امگا آویزان می شود اسلاید یا اسلایدر گفته می شود. آویزان کردن این آویز خیلی هم رایج نیست زیرا به زیبایی زنجیر لطمه می ‌زند. توجه داشته باشید که اسلاید نباید کیپ زنجیر باشد و باید به قدری آزاد باشد که به راحتی در طول زنجیر حرکت کند. یعنی مانند آویزهای معمولی زنجیرهای دیگر، نباید در یک محل مشخص، قفل شود و باید اجازه حرکت داشته باشد.

منبع: https://www.asby.ir/

 

عوارض ارتودنسی دندان چیست؟

بسیاری از افرادی که می خواهند ارتودنسی انجام دهند، به دنبال پاسخ این سوال هستند که ارتودنسی دندان چه عوارضی دارد. ارتودنسی مانند هر فرآیندی که روی بدن انجام می شود، برای شما خطرات جزئی را به همراه دارد. اما به طور کلی این عوارض ناشی از ارتودنسی بسیار محدود هستند.

ارتودنسی دندان چه عوارضی دارد؟

از جمله عوارض ارتودنسی دندان، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دندان درد خفیف

از زمانی که برای اولین بار از دستگاه ارتودنسی استفاده می کنید تا هنگام عادت کردن دهان به تجهیزات ارتودنسی، این امکان وجود دارد که درد و ناراحتی خفیفی داشته باشید. این ناراحتی به درمان انتخابی و آستانه درد شما بستگی دارد. استفاده از مسکن زیرنظر پزشک، راه حلی برای این مشکل است.

فرسایش مینای دندان

امکان فرسایش مینای دندان هنگام استفاده از بریس های ثابت در هنگام ارتودنسی وجود دارد. چون هنگام استفاده از بریس های ثابت مسواک زدن برخی نواحی دندان ها سخت است و دسترسی راحت به همه قسمت های دندان وجود ندارد، اگر قند یا ترکیب های این چنینی به مدت زیادی روی دندان باقی بماند، با گذشت زمان منجر به ایجاد حفره و پوسیدگی دندان می شوند. این پوسیدگی ها به صورت لکه ‌های سفید یا زرد روی دندان ظاهر می‌شوند.

اقداماتی که می توان برای کاهش این خطر انجام داد شامل اجتناب از خوردن مواد غذایی شیرین، نوشیدن نوشیدنی‌ های حاوی قند، مسواک زدن دو بار در روز با خمیر دندان‌ های حاوی فلوراید و شست و شوی روزانه دهان با دهانشویه حاوی فلوراید می شود.

عفونت لثه

رعایت بهداشت دهان و دندان برای همه به ویژه کسانی که تحت درمان ارتودنسی هستند از اهمیت بالایی برخوردار است. بهداشت ضعیف دهان و دندان می ‌تواند منجر به التهاب لثه و عفونت لثه شود که باعث حرکت کند و آهسته دندان های شما می شود. نتیجه این اتفاق، گذراندن یک درمان طولانی مدت برای افراد است.

در برخی موارد، عفونت می ‌تواند به بافت‌ هایی که از دندان ‌های شما پشتیبانی می‌ کنند نیز آسیب جبران ناپذیری وارد کند. برای جلوگیری از این اتفاق، بهداشت دهان و دندان خود را به طور کامل رعایت کنید و از راهنمایی های متخصص ارتودنسی برای جلوگیری از عفونت ‌های لثه استفاده کنید.

کوتاه شدن و تحلیل ریشه دندان

طول ریشه دندان ‌های برخی از بیماران در طی درمان گاهی تحلیل رفته، کشیده یا پاره می ‌شود. پیش بینی اینکه این اتفاق برای شما بیفتد یا نه تقریبا غیرممکن است، اما برخی از افراد نسبت به دیگران، بیشتر مستعد ابتلا به آن هستند. به طور کلی کوتاه شدن ریشه دندان عواقب قابل توجهی ندارد اما در موارد بسیار نادر ممکن است طول عمر دندان را تهدید کند.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

با هنر ميناكاري روي طلا آشنا شويم

مینا در لغت به معنی آسمان آبی است اما در اصطلاح میناکاری به هنر نقاشی یا تزئین فلزاتی مانند مس، طلا و نقره گفته می شود که  با استفاده از رنگ ‌های لعاب دارِ مخصوصی در حرارت بسیار بالا، پخته و ثابت می شوند. تاريخچه هنر ميناكاري به حدود  پنج هزار سال قبل برمي گردد و يكي از صنايع دستي محسوب مي شود.

در ميناكاري، با قلم سفيد طرح هاي مختلف و زيبايي را روي ظروف نقره اي، مسي و طلايي ترسیم می کنند. رنگ زمينه طرح ها به طور معمول ، رنگ هاي آبي، قرمز و سبز است. جالب است بدانید مرکز مینا کاری ایران شهر اصفهان است و امروزه اکثر هنرمندان این شهر، روی ظروف مسی این هنر را به نمایش می گذارند که اغلب روی مس انجام می شود. میناکاری روی طلا و نقره بیشتر در اهواز و تهران صورت می ‌گیرد.

میناکاری روی طلا چه کاربردی دارد؟

طلای میناکاری شده به دلیل اینکه رنگ و طرح ویژه ای به طلا های معمولی می بخشد، در دنیای مد و فشن بسیار محبوب است. تنوع محصولات میناکاری شده بسیار زیاد است. این محصولات، جنس ‌های ارزان با طلاهای کم عیار و قیمت پایین و همچنین طلاهای مرغوب گران قیمت را شامل می شوند. این دسته از جواهرات در همه مدل ‌ها از انگشتر و دستبند گرفته تا گوشواره و گردنبند استفاده می ‌شوند. برای خرید هر کدام از این قطعات طلا، داشتن اطلاعات کافی هنگام خرید می تواند بسیار کمک کننده باشد. مثلا در هنگام خرید گوشواره طلا به نکاتی مانند انواع گوشواره طلا با توجه فرم صورت باید توجه زیادی کرد تا بهترین نتیجه را از خرید خود بگیریم.

نکاتی حائز اهمیت هنگام خرید طلای میناکاری‌ شده

طلاهایی که از طریق روش رزین سرد تولید می شوند، با مواد نامرغوبی رنگ آمیزی شده و درنتیجه کیفیت پایین و دوام بسیار کمی دارند. در مقابل، زیورآلاتی که تحت حرارت بالا میناکاری می ‌شوند تا در اثر گرمای آتش، پودر شیشه‌ ویژه بر روی فلز جوش داده شود؛ در مقایسه با طلاجات میناکاری شده با رزینِ سرد، از کیفیت و ماندگاری به مراتب بالاتری برخوردار خواهند بود.

اگر بخواهیم به صورت کلی بیان کنیم، می توان به قطعیت گفت که هرچه میناکاری انجام شده روی طلا، تحت حرارت بیشتری باشد، به همان اندازه ماندگاری و ارزش آن قطعه طلا بیشتر خواهد بود. طلاجات مینا کاری شده با حرارت زیاد در کوره به نسبت نمونه های تولید شده با رزین سرد این مزیت را نیز دارند که رنگشان با گذر زمان از بین نمی رود.

در حالت عادی مصنوعات طلای میناکاری شده درخشش خود را از دست نمی دهند اما در صورت مشاهده این اتفاق می ‌توان هر چند وقت یک ‌بار در فواصل زمانی استاندارد طلاجات میناکاری شده خود را پولیش کرد تا مجددا شفافیت و درخشش مطلوب خود را به دست آورند.

منبع: https://www.asby.ir/

ارتودنسی فوری چه نوع ارتودنسی است؟

یکی از کار های ترمیمی و زیبایی که فرد برای رسیدن به نتیجه دلخواه مجبور است زمان زیادی را برای آن اختصاص دهد، ارتودنسی دندان است. امکان دارد این موضوع برای بسیاری از افراد به هیج وجه خوشایند نباشد و آن ها را از انجام پروسه ی ارتودنسی به کل منصرف کند.

لازم است بدانید که وقت گیر بودن هر کدام از این پروسه ها لزوما به معنای دریافت نتیجه ی مطلوب نیست و امروزه نسبت به قبل به دلیل رشد تکنولوزی می توان هر کدام از این فرآیند ها را با سرعت بیشتری انجام داد.

ارتودنسی فوری یا سریع

این روش ارتودنسی یکی از مدرن ترین و به روز ترین روش های انجام ارتودنسی است و در مقایسه با سایر روش ها نیز مزیت های بسیاری دارد.

ارتودنسی فوری مناسب چه افرادی است؟

وظیفه این روش مانند سایر روش های ارتودنسی، مرتب کردن دندان ها و برطرف کردن مشکلات فکین است. با این تفاوت که این کار را در کم ترین زمان ممکن یعنی در حد دو یا چند روز انجام می دهد. برطرف کردن ناهنجاری های دندان ها از طریق ارتودنسی فوری با حذف بریس ها است و در نتیجه نسبت به سایر روش ها، فرد کمتر دچار درد و ناراحتی های معمول ارتودسی می شود و از لحاظ اقتصادی نیز برای او به صرفه تر است.

مزیت های ارتودنسی فوری یا سریع چیست؟

ارتودنسی فوری معمولا انتخاب کسانی است که نمی خواهند زمان زیادی را برای یک فرآیند ساده صرف کنند. البته باید گفت که ارتودسی سریع یا فوری علاوه بر این که از لحاظ اقتصادی به صرفه تر است، مزیت های دیگری نیز دارد که عبارت اند از:

·         مقاومت در برابر لکه: ارتودنسی سریع در برابر لکه ها بسیار مقاوم است و به ندرت اتفاق میفتد که دندان ها بعد از انجام این ارتودنسی تغییر رنگ بدهند یا لکه ی غیر عادی بر آن ظاهر شود.

·         ظاهر واقعی: یکی از ویژگی هایی که برای بیماران بسیار مهم است، داشتن ظاهر واقعی و طبیعی بعد از انجام ارتودنسی است.

ارتودنسی فوری به چه روش انجام می گیرد؟

روش ونیر پرسلینی: در این روش، برای قرار دادن ونیر پرسلینی باید مقدار کمی از ساختار دندان برداشته شود. بعد از اینکه پزشک مدلی از شکل دندان تهیه کرد، مرحله تهیه ونیر پرسلینی برای دندان بیمار انجام می شود.

باندینگ دندان: در این روش ابتدا سطح دندان ها ساییده می شود و پس از آن باندینگ روی دندان بیمار اعمال می شود و به شکل و اندازه مورد نیاز قالب گیری می شود. سپس توسط اشعه uv محکم می شود.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

آبکاری طلا یا روکش طلا چیست؟

در مقالات گذشته خواندیم که چون طلای خالص۲۴ عیار بسیار نرم است، آن را با فلزات دیگری آلیاژ می کنند تا سختی آن بیشتر شود و قابل استفاده باشد و همچنین خاصیت چکش ‌خواری پیدا کند. وقتی یک مصنوع طلا با طلای ۱۸ عیار ساخته شد، برای اینکه محصول نهایی کاملا براق و درخشان باشد، روی آن را با یک لایه طلای ۲۴ عیار روکش می ‌کنند.

در واقع روکش کردن یک قطعه طلا بوسیله طلا به روش الکترولیز را آبکاری می گویند. عموما افراد برای اهداف مختلفی مانند تغییر رنگ طلا، مثلا از زرد به سفید یا از سفید به رزگلد و یا حتی صرفا نو کردن رنگ طلای قدیمی خود از روش آبکاری یا روکش طلا استفاده می‌ کنند. چون این کار باعث می‌ شود تا طلا مثل روز اول، براق و درخشان شود.

اگر آبکاری جهت تغییر رنگ باشد از طلای ۲۴ عیار برای روکش زرد استفاده می‌ شود. اما برای آبکاری سفید طلا از روکش رودیوم استفاده می ‌شود که زیبایی و جلای زیادی دارد. به این کار هم روکش آب طلا سفید گفته می شود.

نکته: طلای سفید همان طلای زرد است که یک لایه فلز سفید همچون نیکل، پالادیم یا پلاتین روی آن کشیده شده است. طلای سفید همیشه یک روکش رودیوم نیز دارد تا علاوه بر حفظ سفیدی، براق و درخشان هم بماند.

ماندگاری آبکاری طلا

این که هر چند وقت یک بار بهتر است، طلا و اشیا آبکاری شده‌ خود را مجدداً روکش طلا کنیم، به سه مورد زیر بستگی دارد:

ضخامت آبکاری طلا

ضخامت روکش طلا روی زیورآلات یا هر چیزی که آبکاری کرده‌ ایم بسیار مهم است. بدیهی است هرچقدر ضخامت روکش طلا بیشتر باشد مقاومت و ماندگاری آن بیشتر می‌ شود.البته ضخامت روکش طلا نیز از یک حدی هم اگر کمتر باشد، پوشش مطلوبی از طلا را ایجاد نخواهد نکرد.

گذشت زمان از آبکاری طلا قبلی

روکش یا آبکاری طلا روی زیورآلات و اجسام آبکاری شده به ندرت در اثر گذر زمان از بین می رود. همچنین ممکن است گرد و غبار روی آن بشیند و آن را کدر کند یا در هنگام برخورد پوشش طلا با اکسیژن هوا، تاثیر آبکاری رفته رفته از بین برود و دیگر آن برق طلایی گذشته را نداشته باشد. به همین جهت می ‌توان زمان را یکی از موارد مهم در ماندگاری اجسام آبکاری شده دانست.

میزان استفاده از جسم یا طلای آبکاری شده

برخی طلاجات و یا وسایلی که روکش طلا کرده‌ایم را بیش از طلاجات یا وسایل دیگر استفاده می‌کنیم، مثلاً معمولا حلقه ازدواج از صبح تا قبل از خواب دستمان است. برای درخشان بودن این طلا حداقل هر دو ماه یک بار باید آن را با طلا آبکاری کرد. اما اگر از وسیله ‌ای که آبکاری شده زیاد استفاده نمی ‌کنید، سالی یک بار یا هر چند سال یکبار زمان مناسبی برای روکش کردن آن طلا و جواهر است.

منبع: https://www.asby.ir/

انتخاب ارتودنسی نگین دار رنگی

نگین ارتودنسی در واقع نام دیگر همان براکت هاست که برایحرکت سیم ارتودنسی روی دندان ها تعبیه شده است. نگین ارتودنسی و براکت در ارتودنسی ثابت برای اعمال فشار و ایجاد حرکت در دندان‌های نامنظم و رفع ناهنجاری‌های دندانی استفاده می شود. لازم به ذکر است که ارتودنسی نگین دار یا ثابت از متدوال ‌ترین روش ‌های ارتودنسی در بین افراد است.

ارتودنسی نگین دار رنگی

ارتودنسی نگین دار رنگی،‌ یکی از مواردی است که بر اساس سلیقه مراجعه کننده‌ و بیشتر دختران و کوکان در هنگام ارتودنسی دندانهای خود، استفاده می کنند. شما می توانید بریس نگین دار رنگی در هنگام ارتودنسی دندان های خود انتخاب کنید.

بریس های معمولی چندین قسمت دارند. نوارهای فلزی محکم که دندان های شما را کامل محاصره می کند و دارای سیم های قوسی هستند و از یک دندان به دندان دیگر کشیده شده است و آنها را سر جای خود ثابت کرده است. سیم های قوس فک بالا و پایین با استفاده از نوارهای لاستیکی به براکت های جلوی هر دندان متصل می شوند. رنگی شدن ماجرا در این قسمت اتفاق میفتد که نوارهای لاستیکی که به آن بندهای الاستیک نیز گفته می شوند در هر رنگی وجود دارند و نسبت به سلیقه خود می توانید آن را انتخاب کنید.

چند بار می توانم ارتودنسی نگین دار را تغییر دهم؟

اینکه ارتودنتیست شما چند بار بریس های شما را تنظیم می کند به سرعت حرکت دندان های شما بستگی دارد. برای اکثر افراد این تنظیمات هر شش تا هشت هفته یک بار اتفاق می افتد. هر بار که متخصص ارتودنسی بریس های شما را محکم می کند، می توانید رنگی متفاوت انتخاب کنید.

بریس های نگین دار و رنگی

هنگام انتخاب رنگ بریس می توانید رنگ پوست، مو و چشم خود را در نظر بگیرید. رنگ لباستان و هر رویداد ویژه ای که برایتان وجود دارد، می تواند رنگ بریس تان را تعیین کند. بهتر است از خرید بریس هایی با رنگ سفید خالص و رنگهایی که ممکن است به راحتی لکه دار شوند خودداری کنید.

در غیر این صورت، تغییر رنگهای نوار لاستیکی شما یک روش جالب برای بیان سبک شخصی، جشن گرفتن تعطیلات و افزودن طراوت به تجربه ارتودنسی شماست.

تغییر رنگ بریس های رنگی

میزان تغییر رنگ بریس شما اصلی بستگی به موارد زیر دارد:

·         مارک لاستیک

·         رنگدانه های موجود در غذاها و نوشیدنی های مصرف شده

·         عادت مسواک زدن

·         وجود باکتری هایی که در خود الاستیک قرار می گیرند

اگرچه انتظار می رود تغییر رنگ در بریس های رنگی وجود داشته باشد؛ اما توجه به این نکته ضروری است که بدانید نوارهای با رنگ روشن ممکن است بیشتر در معرض تغییر رنگ قرار بگیرند.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

صفحه قبل 1 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 صفحه بعد