x تبلیغات
تونو تایمز

منظور از طلای خام چیست؟

 فلز طلا با نشان شیمیایی Au در گروه ۱۱ جدول تناوبی قرار دارد. چگالی بالا، شکل پذیری فوق ‌العاده و داشتن رنگ زرد براق و روشن از خصوصیات بارز طلای خام است.

طلای خام (Pure Gold) طلایی است که به طور طبیعی از معادن طلا استخراج می‌شود و همراه با ناخالصی است و هیچگونه عملیاتی برای جدا کردن ناخالصی آن صورت نگرفته است و باید طی مراحلی آن را خالص کنند. این مراحل بستگی به معادنی که طلا از آنجا پیدا می‌شود، دارد و ممکن است چندین روز طول بکشد.

طلای خام را پس از استخراج از معادن و پاکسازی آن، به صورت شمش‌ های ۲۴ عیار در می‌آورند؛ اما چون طلا با ناخالصی‌ هایی همراه است درصد خلوص شمش‌ های ساخته شده از طلای خام را %۹۹ در نظر می‌گیرند و شرکت ‌های سازنده‌ شمش طلا، این عیار را روی شمش‌ هایشان درج می‌کنند. طلایی که بدون هیچ گونه ناخالصی در طبیعت وجود داشته باشد بسیار نرم است. به طوری که به راحتی  تغییر شکل می‌ دهد. به همین خاطر شمش‌های خالص طلا را در بازار به صورت پلمپ یا وکیوم شده خرید و فروش می‌کنند.

طلای خام بهتر است یا سکه؟

برخی از افراد، خرید طلا برای سرمایه گذاری را انتخاب می کنند. به صورت کلی، طلا جزو آن دسته از سرمایه هایی است که در آن افراد، با  ریسک کمی مواجه می شوند و معمولاً زیان نمی بینند. اما مهم است که چه نوع طلایی را برای خرید انتخاب کنید. هر کدام از انواع طلا اعم از خام، آب شده، سکه و زیور آلات طلا دارای ویژگی های مهمی هستند که باعث شده تا سرمایه داران، یکی از آنها را انتخاب کنند.

بر اساس اعلام کارشناسان این حوزه، امکان تقلب در زمینه طلاهای خام، زیاد است. البته قبل از هر چیزی باید عنوان کنیم که خرید طلا به صورت خام می تواند گزینه عالی برای سرمایه گزاری باشد؛ اما باید در این حالت، آن را از مراکز معتبری خریداری کنید.

فرق طلای خام با شمش طلا

شمش طلا دارای وزن، ابعاد و شماره حک شده مشخص است. شمش را شرکت های معتبر تولید می کنند و در اختیار بانک های مرکزی قرار می دهند. در حالی همه ما می توانیم خودمان طلای خام را از طبیعت پیدا کنیم. طلای خام می تواند به هر شکل و وزنی باشد. ممکن است ناخالصی آن زیاد باشد و برای استفاده احتیاج به جدا کردن ناخالصی آن داشته باشیم.

منبع: https://www.asby.ir/

آیا ارتودنسی نامرئی به زودی جای خود را به ارتودنسی ثابت می دهد؟

 

ارتودنسی ثابت چیست؟

به طور کلی متخصصین ارتودنسی برای اینکه بتوانند دندان ها را مرتب کنند علاوه بر دانش و مهارتی که دارند نیازمند دستگاه ها و تجهیزات درمانی هستند. این دستگاه ها معمولا به سطح دندان ها متصل می شوند و یا به هر شکلی در حفره دهان قرار می گیرند.

بیشتر آن ها ثابت هستند و طی یک جلسه توسط متخصص به دندان ها متصل می شوند و تا زمانی که دندان ها مرتب نشوند برداشته نخواهند شد. چون این ها به دندان ثابت و فیکس می شوند در اصطلاح می گوییم ارتودنسی ثابت انجام شده. بنابراین منظور از این شکل ارتودنسی، استفاده از دستگاه هایی است که از ابتدا تا آخر درمان به دندان ها متصل هستند و تنظمیات آن توسط متخصص به صورت دوره ای انجام می شود.

ارتودنسی نامرئی چیست؟

ارتودنسی نامرئی بیشتر یک اصطلاح است تا روش درمان. زمانی که تجهیزات و دستگاه های درمانی ارتودنسی کمتر قابل توجه باشند و یا کسی متوجه آن ها نباشد اصطلاحا گفته می شود بیمار تحت درمان با ارتودنسی نامرئی است. در واقع زمانی که دستگاه ها حین استفاده توجهی به خود جلب نکنند نامرئی به شمار می روند. این کلیت درمان نامرئی است.

ارتودنسی نامرئی پرطرفدارتر است یا ثابت؟

در حال حاظر به لطف تبلیغات بیشمار دندانپزشکان خوب یا بد در میان مردم صبحت زیادی از ارتودنسی نامرئی می شود. بیشتر افراد تمایل دارند بودن اینکه کسی متوجه درمانشان شود، بدون سر و صدا دندان های خود را مرتب کنند. از این حیث دستگاه های نامرئی مانند اینویزیلاین ها واقعا سرشناس هستند.

با این حال هنوز هم درمان های ثابت جایگاه محکم خود را دارند و طرفداران زیادی در سرتاسر جهان دارند.

نتیجه:

نباید محبوبیت روز افزون ارتودنسی نامرئی باعث شود که ما تصور کنیم به زودی چنین روشی جای تمام روش های ثابت را خواهد گرفت. حقیقت آن است که شاید تمایل بیشتر مردم به نامرئی بودن دستگاه های ارتودنسی است اما فراموش نکنیم که مشکلات پیچیده ارتودنسی تنها را روش های ثابت درمان می شوند. و ما همانطور که گفته شد نمی توانیم با شکل نامرئی و متحرک ارتودنسی این مشکلات را برطرف کنیم.

ما شاید در آینده به سمتی پیش برویم که دستگاه های ثابت هم تقریبا نامرئی شوند اما اینکه ارتودنسی نامرئی با الاینرهایی مانند اینویزیلاین بخواهد جایگزین تمام روش های دیگر شود ممکن نیست.

آشنایی با واحدها و مقیاس های طلا

اندازه گیری طلا از گذشته تا به امروز از اهمیت و دقت بالایی برخوردار بوده است. این طلای با ارزش باعث شده تا همواره نیازمند واحدهای حساس و دقیق برای محاسبه وزن آن باشیم. از همین رو شناخت آن‌ ها بسیار واجب است تا کوچکترین ضرری را متحمل نشویم. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی 3 واحد اصلی اندازه گیری طلا بپردازیم.

سوت

سوت کوچک ‌ترین واحد اندازه‌ گیری وزن برای طلا به حساب می‌آید. در واقع واحد سوت، همان میلی گرم است. بنابراین هر گرم طلا معادل ۱۰۰۰ سوت است. مهم ‌ترین نکته در مورد سوت، نحوه خواندن آن از روی ترازوی طلافروشی هست.

به طور مثال عدد نشان داده شده بر روی ترازو ۵.۴۵ است، که نوشته می‌ شود پنج گرم و چهل و پنج؛ اما پنج گرم و چهارصد و پنجاه سوت خوانده می‌شود. یعنی باید حواستان باشد که سه رقم بعد از ممیز را بخوانید. اگر این عدد پنج گرم و چهل و پنج خوانده شود به معنای ۵.۰۴۵ خواهد بود. در این صورت وزن آن قطعه طلا کمتر از آن چیزی که بوده، اعلام شده است.

قیراط

قیراط در صنف طلا و جواهر یک واحد وزنی مثل سوت است. قیراط برای اندازه گیری وزن سنگ ‌های قیمتی و نیمه قیمتی استفاده میشود. یک قیراط معادل ۲۰۰ سوت است که در این صورت یک گرم نیز معادل ۵ قیراط می‌شود. یک قیراط از یک سوت بیشتر و از یک گرم کمتر است.

طلا و جواهرفروشان برای سهولت خواندن وزن سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی از واحد سوت استفاده نمی‌کنند. مثلا جواهر فروشان وزن یک قطعه الماس ۴۰۰ سوتی را ۲ قیراط بیان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید طلا و جواهر

مثقال

مثقال نیز یکی از انواع واحدهای اندازه گیری طلا است. مثقال یکای جرم است.‌ مثقال شامل مثقال شرعی، مثقال صیرفی و مثقال معمولی است. برخی مثقال را معادل ۴٫۵ گرم یا ۵ گرم در نظر می‌گیرند تا محاسبات را ساده کنند. البته این کار برای کالاهای کم‌ ارزش انجام می‌شود. در برخی منابع نیز یک مثقال را معادل ۴٫۲۵گرم در نظر گرفته ‌اند. از مثقال صیرفی در طلافروشی‌ها برای اندازه‌ گیری جرم طلا استفاده می‌شود.

روش خواندن وزن طلا

وزن ها در حسابداری طلا تا دو رقم بعد از ممیز نوشته می شوند اما در عرف بازار، وقتی که به صورت شفاهی وزن را می خوانند همیشه سه رقم بعد از ممیز در نظر گرفته می شود. چه وزنِ ترازو باشد چه وزن تبدیل شده به عیار ۷۵۰.

منبع: https://www.asby.ir/

همه چیز درباره پوسیدگی دندان

یکی از شایع ‌ترین بیماری‌ های عفونی که در بین گروه‌ های مختلف مردم با هر جنس و سنی مشاهده می‌شود، پوسیدگش دندان است. در این بیماری مینای دندان که بافت سخت دندان پاست، در اثر ترشح اسید‌های خورنده، مواد معدنی (فسفر و کلسیم) خود را از دست داده و به تدریج از بین می‌ روند. وقتی مواد معدنی مینای دندان از بین رفته و درمان نشود، به مرور زمان در دندان حفره و پوسیدگی‌ ایجاد میشود. اگر پوسیدگی دندان به موقع درمان نشود بزرگتر و بیشتر شده و حتی ممکن است به جایی برسد که کل دندان از بین برود.

پوسیدگی بیماری عفونی و قابل انتقال است. در واقع این بدان معناست که پوسیدگی از دندانی به دندان دیگر قابل انتقال است.

علل خرابی و پوسیدگی دندان چیست؟

·         داشتن بیماری‌هایی چون دیابت

·         استعمال دخانیات

·         رژیم غذایی نامناسب و استفاده زیاد از مواد قندی که تولید اسید می‌کنند.

·         ایجاد پلاک‌های میکروبی بر سطح دندان

·         بهداشت دهان و دندان ضعیف

·         کمبود بزاق دهان

علائم و نشانه‌های پوسیدگی دندان

·         بوی بد دهان

·         حساس شدن دندان‌ها

·         دردهای خفیف و یا شدید در هنگام خوردن غذاها و نوشیدنی‌های سرد و گرم

·         وجود سوراخ و حفره در سطح دندان

·         تغییر رنگ مینای دندان و ایجاد لک‌های سیاه و قهوه‌ای بر روی دندان

درمان پوسیدگی دندان

حتی افرادی هم که به طور مرتب موارد بهداشتی دهان و دندان را رعایت می‌کنند هم ممکن است دارای 1 الی 2 دندان پوسیده باشند. با شناسایی به موقع دندان پوسیده، نسبت به درمان آن اقدام کنید تا باعث جدی ‌تر شدن مشکل و نهایتا از بین رفتن دندان شما نشود.

بهترین و اساسی‌ ترین شکل درمان پوسیدگی دندان، پر کردن دندان است. به این صورت که قسمت پوسیده دندان را برداشته و با استفاده از یک ماده پر کننده جایگزین می‌شود. حفره‌ ها و پوسیدگی‌ های دندان اگر به موقع درمان نشوند، بزرگتر و عمیق‌ تر می شوند؛ در حالی که درمان حفره از گسترش آن جلوگیری کرده و مانع پیشرفت آن می ‌شود. بنابراین با دیدن علائم پوسیدگی در دندان خود هر چه سریعتر به دندانپزشک مراجعه کنید.

چگونه می‌توان از پوسیدگی دندان جلوگیری کرد؟

بهترین راه برای جلوگیری، پیشگیری است. اقدامات زیادی هستند که در پیشگیری پوسیدگی دندان می‌توانند بسیار موثر و کارآمد باشند، مانند:

·         رعایت بهداشت دهان و دندان

·         انتخاب خمیر دندان مناسب و حاوی فلوراید

·         محدود کردن مصرف مواد قندی در برنامه غذایی

·         پوشاندن شیارهای سطح دندان به منظور جلوگیری از ماندن مواد غذایی بر روی آنها

·         اجتناب از مصرف دخانیات

·         نوشیدن آب کافی به خصوص آب حاوی فلوراید

منبع: https://www.bestdentists.ir/

4 مزیت بی نظیر طلا که حتما باید بدانید

ما  در این مقاله حقایق جالبی درباره طلا برای شما کاربران عزیز آماده کرده ایم  که احتمالا از شنیدن آنها متعجب خواهید شد. فوایدی که در این مقاله ذکر شده است نتیجه تحقیقات علمی و همچنین حقایق و یافته های تاریخی است که بشر تجربه کرده است.

کاهش تب و دمای بدن

گتهی اوقات با لرز، گرگرفتگی و سایر مشکلات بدن که ناشی از تغییرات دمای بدن است، مواجه میشویم. طلا یک راه حل مناسب برای مقابله با چنین مشکلاتی است، زیرا به طور طبیعی دمای بدن را تنظیم می کند. به عنوان مثال، زنانی که در دوران یائسگی هستند، دچار گرگرفتگی می شوند. یکی از فواید طلا در خانم های یائسه کمک به کاهش این گرگرفتگی است. در خانم هایی که هنوز در سن باروری هستند نیز استفاده از طلا میتواند به تنظیم دمای بدن در دوره های ماهانه کمک کند. بنابراین یکی از خواص فلز طلا برای خانم ها کاهش درد و گرگرفتگی یا تنظیم دما است.

بهبود و درمان علائم آرتریت و آرتروز

افرادی که آرتروز دارند، مجبور به تحمل درد زیادی هستند که استفاده درست و طبیعی از انگشتان دست و پاها را برای آنها غیرممکن می سازد. استفاده از طلای 24 عیار و قرار گرفتن آن در معرض پوست ناحیه دچار آرتروز، خاصیت تسکین دهنده ای دارد و علائم آرتروز را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: طلای 18 عیار

کمک به التیام درد

از همان ابتدای کشف طلا و پس از آشکار شدن خواص درمانی آن، از این فلز به شکل طبیعی خود برای درمان درد و زخم استفاده می شد. انسان ها فهمیدند که طلا و یا گرد طلا میتواند جلوی عفونت زخم ها را بگیرد و به ترمیم زخم ها کمک زیادی کند. آن ها همچنین فهمیدند که با بستن طلا روی زخم های شدید میتوان به کاهش درد نیز کمک کرد.

افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن

همه دوست دارند همیشه سالم بمانند ، اما این واقعا کار آسانی نیست. پاتوژن ها و عوامل بیماری زا همیشه در اطراف افراد مختلف وجود دارد و همواره میتوانند سلامتی افراد را به خطر بیندازد. اما به لطف فواید طلا و جواهرات، شما میتوانید همواره از محافظت اضافی در برابر عفونت ها و موارد بیماری زا برخوردار باشید. جواهرات و طلاها ایمنی بدن را تقویت می کنند. به همین دلیل است که اغلب خانم ها در بیشتر طول عمرشان طلا استفاده میکنند. این خانم ها معمولا سلامتی بالایی دارند و کمتر به بیماری ها مبتلا میشوند.

منبع: https://www.asby.ir/

ارتودنسی یا لمینت؛ کدام مناسب من است؟

امروزه بیش از پیش افراد به مرتبی و زیبایی دندان های خود اهمیت میدهند. به همین دلیل شناخت انواع این روش ها جهت گرفتن نتایج بهتر، از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله سعی داریم که به سوال ارتودنسی دندان بهتر است یا لمینت  پاسخ دهیم.

ارتودنسی چیست؟

به درمان ناهنجاری ها و بی نظمی های دندان و فک، ارتودنسی می گویند. بنابراین برای اصلاح بی نظمی دندان باید از ارتودنسی استفاده شود و هیچ یک از روش های دیگر نمی تواند جایگزین ارتودنسی دندان شود.

طول درمان ارتودنسی چقدر است؟

طول دوره درمان ارتودنسی بسته به برنامه درمانی بیمار از شش ماه تا یک و نیم سال متغیر است. بعد از این دوره درمان، دندان ها مرتب می شوند و پس از آن، دندانهای فرد بدون هیچ تغییر یا برشی برای همیشه صاف و مرتب خواهند بود.

لمینت چیست؟

لمینت دندان یکی از درمان های زیبایی است که برای مشکلات مختلف توصیه می شود. اصل درمان لمینت برای بیمارانی است که دندان های کوچکی دارند که از سایر دندان هایشان متمایز است و می توان آنها را با درمان های لمینت به اندازه دندان های دیگر درآورد. برای ترمیم دندان، یکی از روش های لمینیت یا روکش می تواند گزینه خوبی باشد.

طول درمان لمینت چقدر است؟

طول دوره درمان لمینت معمولا یک یا دو جلسه طول می کشد تا لبخندی زیبا داشته باشید؛ اما نه لبخندی ماندگار تا پایان زندگی. برای افرادی که مشکلات نامنظمی دندان ها و ناهنجاری های صورت دارند، ارتودنسی دندان اولین و بهترین روش درمانی است که با هیچ روشی جایگزین نمی شود.

این روش یک درمان دائمی است که یک لبخند کامل و ایده آل و فقط با یک بار درمان در طول زندگی به فرد می دهد. لمینیت یک درمان موقت است و به دلیل پوسیدگی دندان، فرد باید بطور مکرر و بعضا تا پایان عمر به دندانپزشک مراجعه کند تا لمینت ها را تعویض کند.

استفاده از ارتودنسی و لمینت به صورت همزمان

در برخی موارد می توان برای نتیجه گیری بهتر، از لمینت و ارتودنسی در یک راستا و به صورت مکمل استفاده کرد. متخصص ارتودنسی به کمک متخصص ترمیم و زیبایی دندان می توانند با استفاده از ترکیب چند روش، لبخندی زیبا را برای بیمار طراحی کنند. بهت ر است متخصص ارتودنسی ای که پیدا میکنید نزدیک محل زندگیتان باشد زیرا به دلیل طولانی بودن مدت درمان ارتودنسی، طی کردن مسیر برای مراجعه به ارتودنتیست طاقت فرسا و دشوار است.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

طلای دست ساز بخریم یا طلای ماشینی ؟

گاهی اوقات هنگام خرید محصولات طلا با این سوال مواجه شده ایم که طلای دست ساز بخریم یا طلای ماشینی؟ برای اینکه بتوانیم به این سوال پاسخ دهیم، ابتدا باید بدانیم که هر کدام از این دو دسته دقیقا شامل چه محصولاتی هستند و چه ویژگی‌هایی دارند.

طلای دست ساز چیست ؟

این نوع طلا در واقع دسته‌ ای از محصولات طلا هستند که ساخت آنها به صورت دستی و با استفاده از ابزارهای دستی انجام می شود. فرآیند طراحی و تولید محصولات طلا، مانند بسیاری از محصولات دیگر می‌تواند هم به صورت دستی و هم به صورت ماشینی انجام شود. محصولات طلایی که به صورت دستی تولید شده ‌اند، توسط افراد متخصص و هنرمند به صورت خاص و منحصر بفرد ساخته می‌شود و به همین خاطر از ارزش خاصی برخوردار هستند.

طلای ماشینی چیست ؟

این دسته از محصولات طلا با استفاده از ابزار و تجهیزات طلا سازی ساخته شده اند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و به کارگیری روش ‌های متنوع در صنعت، ساخت طلای ماشینی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. در حالی که رایج ترین روش در بین آنها، تولید طلا به وسیله قالب‌ گیری و ریخته گری است.

در این روش مواد تشکیل دهنده محصول طلا را مذاب کرده و آن را وارد قالب مورد نظر که قبلا طراحی شده است می‌کنند. پس از آن برای ظرافت و کیفیت بیشتر، محصولات را پرداخت کرده و توسط ماشین آلات مختلف جزئیات نهایی طرح را پیاده سازی می‌کنند. معمولا از دستگاه لیزر و cnc برای این مراحل استفاده می‌شود.

تفاوت‌ طلای ماشینی و دست ‌ساز

قیمت یا اجرت ساخت:

اولین تفاوت این دو نوع طلا، در  قیمتشان هنگام خرید محصولات طلا است. تفاوت در بعضی موارد بسته به زحمتی که روی طلاهای ساخته شده با دست کشیده می‌شود، قیمت آن در بازار بالاتر از ماشینی ‌هاست. طبیعی است که هنرمندان این عرصه برای ساخت این زیورآلات زیبا دستمزد بیشتری می‌گیرند. البته این مربوط به طرح‌های خاص و بسیار پُر کار و سنگین است که زمان زیادی را برای ساخت نیاز دارند و یا سنگ‌های قیمتی روی آنها کار شده است.

امّا در مدل‌ های سبک، قیمت کارهای ماشینی ای که متعلق به برند خاصی هستند، ممکن است از مدل مشابه دست ‌ساز بیشتر باشد. به طور معمول در بازار کارهای ساخت دست قیمت پایین ‌تری دارند.

میزان تولید:

میزان تولید طلای دست‌ ساز با طلایی که ماشین تولید می‌کند برابر نیست؛ بسته به نوع مدل ساخت یک وسیله زینتی با دست، ممکن است روزها و یا حتّی هفته ‌ها طول بکشد. در حالی ‌که دستگاه می‌تواند در یک روز تعداد زیادی از این زیورآلات را به شما تحویل دهد.

منبع: https://www.asby.ir/

کشیدن دندان عقل

دندان عقل، آخرین دندان در هر قوس فکی یا همان سومین دندان آسیای بزرگ انسان است. این دندان بین سنین 18 تا 25 سالگی رشد میکند ولی در بعضی افراد، رشد این دندان ممکن است زودتر اتفاق بیفتد. هر فردی دارای 4 دندان عقل است که 2 تا در فک پایین و 2 تا در فک بالا هستند. دندان عقل اگر سالم و مناسب رشد کند می‌تواند در جویدن غذا به دندان‌های دیگر کمک کند.

اگر ‌یک دندان عقل فضایی برای رشد نداشته باشد (دندان عقل نهفته) و در جای مناسب خود رشد نکند، منجر به آسیب به دندان‌های مجاور، استخوان فک و یا سیستم عصبی، درد، عفونت‌ یا سایر مشکلات دندانی می‌شود و به احتمال زیاد باید آن را بکشید.

در بعضی از موارد به دلایلی مانند وراثت، بیماری‌های دوران کودکی (راشیتیسم، کم خونی) که به دندانپزشکی کودکان نیاز است، عدم هماهنگی رشد استخوان فک با دندان‌ها باعث شده که دندان عقل به صورت نهفته یا نیمه نهفته در زیر بافت نرم لثه و یا بافت سخت استخوان به صورت ناقص رشد کند.

روش کشیدن دندان عقل

در ابتدا قبل از کشیدن دندان، به سفارش دندان پزشک متخصص، عکس OPG  (تصویر کلی از استخوان فک و موقعیت دندان‌ها) گرفته میشود تا او بتواند برای درمان بهترین تشخیص را بدهد. اگر دندان عقل به طور کامل رشد کرده و از لثه بیرون زده باشد برای خارج کردن آن از دهان نیاز به جراحی نیست و با کمک بی حسی مانند سایر دندان‌‌ها آن را می‌کشند. اما اگر به صورت نهفته یا نیمه نهفته باشد باید لثه را برش دهیم و با جراحی آن را بیرون بکشیم. در سنین نوجوانی چون استخوان اطراف دندان ضخامت و استحکام کمتری دارد کشیدن دندان عقل راحت ‌تر انجام می‌شود.

مراقبت‌ های بعد از کشیدن

در طی چند روز اول بعد از کشیدن از فعالیت‌های خود بکاهید و بیشتر به استراحت بپردازید تا روند بهبودی تسریع یابد. حفره ایجاد شده ناشی از کشیدن دندان نیاز به تمیز شدن و رعایت بهداشت دارد و تا بهبود کامل این حفره ممکن است فرد درد و ناراحتی داشته باشد. با کمک بعضی اقدامات در منزل می‌توانید به روند بهبود و کاهش درد کمک کنید.

·         استفاده از کمری یخ جهت جلوگیری از تورم و احساس درد

·         استفاده از حوله گرم چند ساعت بعد از کمپرس یخ

·         افزایش مصرف مایعات

·         مسواک زدن و استفاده از دهانشویه

·         استفاده از مواد غذایی نرم در چند روز اول

عوارض کشیدن دندان عقل

·         خونریزی

·         حفره دردناک و خشک

·         گیر کردن ذرات مواد عذایی و ایجاد عفونت و بیمار‌ی های لثه

·         آسیب به دندان‌های مجاور، اعصاب، استخوان فک یا سینوس

منبع: https://www.bestdentists.ir/

روش‌های خانگی تمیز کردن طلا و جواهرات

طلا با گذشت زمان در کنار محصولاتی مانند عطر، مواد بهداشتی و همچنین عرق بدن، درخشش خود را از دست می‌دهد. استفاده‌ مداوم از قطعات طلا هم باعث کدر شدن و سایش آنها می‌شود. بنابراین لازم است به منظور به دست آوردن مجدد درخشش خود، حتما هر چند وقت یک بار تمیز شود.

به جز طلای خالص موجود در جواهرات، بقیه آلیاژهای آن با اکسیژن هوا، سولفور و رطوبت وارد واکنش شیمیایی می‌شوند و این باعث می‌شود تا طلای شما بعد از مدتی سیاه و کدر شود. یعنی در واقع سیاه شدن و کدر شدن مصنوعات طلا به خاطر این نیست که طلای آنها اصل نیست، بلکه به خاطر وجود مقدار زیادی فلزات دیگر غیر از طلا در آنهاست. هر چه عیار طلایی که می‌خرید بالاتر باشد، امکان سیاه شدن آن کمتر خواهد بود.

این امر در فصل‌های گرم سال بیشتر مشاهده می‌شود. چون بدن انسان عرق می‌کند و نمک موجود در آن با مس موجود در طلا واکنش نشان می‌دهد و باعث کدر شدن طلا میشود.

روشهای تمیز کردن طلا

شاید تمیز کردن گردنبند طلا  یا موارد مشابه آن ساده تر و راحتتر از مثلا یک انگشتر با نگین های ریز باشد. در این مقاله شما را با 2 روش خیلی ساده تمیز کردن طلا آشنا خواهیم کرد.

استفاده از خمیر دندان

از آنجا که هر شخصی هنگام مسافرت خمیر دندان همراه خود دارد، یکی از روش های تمیز کردن طلا حتی در زمان هایی که به مسافرت رفته اید، استفاده از خمیر دندان است.

حدود دو الی سه سانتی متر خمیر دندان را در یک پیاله ی کوچک آب بریزید و سپس این محلول را به هم بزنید تا ترکیب یکسانی ایجاد شود.

مسواک را درون این محلول قرار دهید و قدری از این مواد را بردارید و بر روی طلای خود بکشید. استفاده از مسواک زبر ممکن است بر روی طلا خش بیندازد. اگر به مسواک نرم دسترسی ندارید می توانید از انگشتان دست خود کمک بگیرید. گرچه انگشتان دست نمی توانند مانند مسواک در تمیز کردن طلای شما کمک کنند، اما تا حد قابل قبولی این کار را انجام می دهند. همچنین برای پیشگیری از آسیب می توانید فشار کمی را روی مسواک وارد کنید.

بعد از تمیز کردن طلا با مسواک و یا انگشت دستتان، می توانید آن را بشویید. استفاده از مسواک و یا انگشتان دست در این هنگام به تمیز تر شدن طلای شما کمک به سزایی خواهد کرد. بعد از شستشو می توانید با یک دستمال یا حوله ی نرم طلا را خشک کنید و سپس آن را استفاده کنید.

توجه داشته باشید استفاده از طلای خیس ممکن است بر روی پوست شما حساسیت ایجاد کند. پس آن را به خوبی خشک و سپس استفاده کنید.

منبع: https://www.asby.ir/

ارتودنسی دندان رنگی

در حوزه دندانپزشکی، ارتودنسی به درمانی گفته می شود که با هدف اصلاح به هم ریختگی و نامرتبی دندان ها انجام می شود. درمان ارتودنسی در هر سنی برای کودکان و بزرگسالان قابل انجام است؛ اما با انجام ارتودنسی در سنین کودکی زودتر به نتیجه دلخواه خواهید رسید.

هزینه درمان ارتودنسی نسبتا بالا است و مدت زمان دستیابی به نتیجه مطلوب نیز طولانی است. با این حال با توجه به مزایای بسیار و همیشگی این درمان، ارزش صرف هزینه و وقت را خواهد داشت.

ارتودنسی رنگی

ارتودنسی رنگی نوعی از درمان ارتودنسی است که در میان نوجوانان از محبوبیت بالایی برخوردار است. به طور کلی ارتودنسی رنگی همان ارتودنسی ثابت است به همراه تغییراتی جزئی. در ارتودنسی ثابت از بریس استفاده می شود و بریس شامل یک حلقه فلزی، سیم ارتودنسی، براکت و حلقه کشی الاستیک است.

در صورتی که از حلقه های کشی کوچک رنگی استفاده شود، اصطلاحا گفته می شود که ارتودنسی رنگی به کار رفته است. ارتودنسی رنگی در تمام رنگ ها موجود است و اغلب توصیه می شود که برای کودکان از ارتودنسی رنگ مورد علاقه شان استفاده شود تا به انجام ارتودنسی علاقمند شوند.

رنگ هایی که باید از انتخاب آن ها اجتناب کرد

برای راحت تر شدن تصمیم گیری و انتخاب رنگ ارتودنسی رنگی بهتر است در ابتدا رنگ هایی که باید از آن ها اجتناب کنید را بشناسید. به طور کلی در ارتودنسی رنگی از رنگ هایی که باعث می شود دندان هایتان زرد و پوسیده به نظر برسد، باید خودداری کنید.

پس برای انتخاب رنگ نکات زیر را در نظر بگیرید تا لبخندی زیباتر داشته باشید:

·         رنگ سفید: باعث می شود که رنگ زرد دندان ها بیشتر به چشم بیاید. کش های رنگ سفید نسبت به سایر رنگ ها زودتر تغییر رنگ می دهند.

·         رنگ زرد: ارتودنسی زرد نیز باعث می شود که زردی طبیعی دندان ها جلب توجه کند و ممکن است از دور مانند لکه های زرد روی دندان دیده شوند.

·         رنگی مشکی: ارتودنسی رنگ مشکی ممکن است از دید دیگران این گونه به نظر برسد که دندان های شما پوسیده و خراب است.

·         رنگی سبز: ارتودنسی رنگ سبز شاید این گونه به نظر برسد که در میان دندان های شما سبزیجات به جای مانده از غذا است.

·         رنگ قهوه ای: با ارتودنسی رنگ قهوه ای ممکن است به نظر برسد که در میان دندان های شما مواد غذایی باقی مانده است.

·         رنگ های شفاف: بهتر است که از ارتودنسی رنگ های شفاف استفاده نشد؛ زیرا خیلی زود تغییر رنگ داده و کثیف می شوند.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

 

صفحه قبل 1 ... 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 صفحه بعد