x تبلیغات
تونو تایمز

راهنمای هدیه دادن طلا

هدیه دادن طلا یا هر نوع کادوی دیگری برای آن فرد حس خوبی را ایجاد می کند، اما اگر گزینه مورد نظرتان زیورآلات ارزشمندی از جنس طلاست، باید نکاتی را پیش از خرید در نظر بگیرید. لازم به ذکر است که در میان تمام جنبه هایی که باید سنجیده شوند، مشخص کردن حدود قیمتی که میخواهید هزینه کنید در وهله اول است. سپس، در میان گزینه‌ هایی که در آن رِنج قیمت هستند، جست‌ وجوی خود را ادامه دهید. در ادامه شما باید به جنبه های دیگری مانند سن، جنسیت، سلیقه و مناسبتی که به ‌خاطر آن قصد خرید طلا به‌ عنوان کادو دارید را مدنظر داشته باشید.

چرا طلا را به عنوان هدیه در نظر می ‌گیریم؟

از آغاز بشریت، خرید طلا به عنوان هدیه یکی از هیجان انگیز ترین اتفاقات بوده است. هدیه دادن دستبند طلا و گردنبند طلا نشان‌ دهنده قدرت مالی فرد هدیه‌ دهنده و ارزش طرف مقابل در نزد او بوده است. این اندیشه در طی سال‌ها در ذهن بشریت به جا‌ مانده است و امروزه نیز این زیورآلات بهترین هدیه ‌ای هستند که می ‌توانید برای کسی در نظر بگیرید. طلا نه تنها یک هدیه بلکه یک سرمایه ارزشمند برای طرف مقابل خواهد بود.

معیارهای انتخاب طلا به‌ عنوان کادو

گفتیم که برای هدیه دادن طلا باید سن، جنسیت، سلیقه و مناسبتی که به‌ خاطر آن قصد خرید طلا به‌ عنوان کادو دارید را مدنظر داشته باشید. بنابراین، در نخستین قدم پیش از خرید طلا به عنوان هدیه باید موارد زیر را به طور کامل بررسی کنید:

·         به زن یا مرد بودن فردی که قرار است برایش هدیه بخرید، توجه کنید.

·         مناسبت هدیه‌ ی مورد نظرتان را در نظر داشته باشید. زیورآلاتی که برای هر کدام از این مناسبت ‌ها انتخاب می ‌کنید با هم متفاوت است.

·         سلیقه فرد را حتما در انتخاب خود لحاظ کنید. توجه داشته باشید که هدیه باید به سلیقه فرد مقابل خریداری شود، نه سلیقه شخصی شما؛ زیرا آن فرد قرار است از کادوی شما استفاده کند.

·         قیمت روزِ طلا را بررسی کنید. این گزینه در جمع ‌بندی بودجه و هزینه نهایی شما نقش مهمی دارد. پس حتما پیش از خرید، قیمت هر گرم طلا را در همان روز بررسی کنید.

·         سن مخاطب را در نظر بگیرید. کادویی که برای یک خانم مسن خریداری می‌ کنید، بدون شک با هدیه ‌ای که برای خانم های جوان خریداری می شود متفاوت است.

·         محدوده قیمت را برای خود مشخص کنید. این مساله می ‌تواند به نزدیک یا دور بودن نسبت فرد به شما مربوط باشد. طبیعتا شما برای همسر یا عشق خود بسیار بیشتر از یک دوست معمولی خرج خواهید کرد.

منبع: https://www.asby.ir/

لمینت دندان و مزایا و معایب آن

لمینت دندان روکش‌ های نازکی هستند که توانایی اصلاح ساختاری و ظاهری دندان را دارند. لمینت‌ ها به طور اختصاصی برای هر فرد ساخته می‌ شوند و دارای تنوع رنگ هستند تا ظاهر دندان‌ ها از لحاظ رنگ یکدست شود و باهم تطابق داشته باشند.

لمینت دندان برای چه مواردی استفاده می شود؟

به طور خاص، لمینت راه‌ حل بهینه ای برای مواردی همچون تغییر رنگ دائمی، اشکال در شکل یا فرم دندان، بریدگی یا شکستگی دندان ‌ها و ظاهر غیر یکنواخت است.

خوشبختانه لمینت دندان این مزیت را ایجاد می ‌کند که به طور کامل از شر دندان ‌های زردی که به هیچ طریقی سفید نمی‌شوند، خلاص شوید و برای ایجاد تغییرات جزئی در اندازه یا شکل دندان‌ ها (دندان‌ های کج، کوتاه و نامنظم) استفاده می ‌شوند. با استفاده از لمینت دندان می ‌توانید موارد دیگر چون فاصله بین دندان ‌ها، طول دندان‌ ها، شکل آن ‌ها و… را نیز اصلاح کنید.

عوارض و مشکلات لمینت دندان چیست؟

از آنجایی‌ که سطح دندان و بخشی از مینا برای قرار گرفتن و چسبیدن لایه لمینت به دندان تراشیده شده است، دچار تغییر ظاهری می ‌شوند و نمی ‌توانید تغییرات آن را با چیزی به جز لمینت یا ونیر پوشش دهید.

قیمت انجام لمینت بالا است، به همین جهت بهتر است در انتخاب دندانپزشک خود دقت کنید تا با مشکلاتی مانند ایجاد حساسیت در دندان و پوسیدگی دندان، مواجه نشوید.

امکان ترمیم دندان لمینت شده وجود ندارد. یعنی در صورتی‌ که دندان شما بعد از لمینت کردن دچار شکستگی یا پریدگی شود، باید لمینت آن دندان را تعویض کنید. مهم ‌ترین نکته در اینجا این است که هیچ راه بازگشتی از لمینت وجود ندارد.

مزایای لمینت دندان چیست؟

·         سایش دندان بسیار کمتر از روکش‌ های استاندارد چینی است، در حالی‌ که استفاده از آن راحت‌ تر است.

·         پرسلن تهیه شده بسیار محکم است و در عین‌ حال بسیار محکم به دندان‌ها می‌چسبد.

·         از آنجایی‌ که سطح لمینت صیقلی و صاف است، هیچ تغییر رنگی در اثر موادی مانند سیگار، چای یا قهوه ایجاد نمی‌شود.

·         دندان‌ های لمینت شده در برابر سایش مقاوم هستند و می ‌توان آنها را به‌ راحتی برای سالیان زیادی استفاده کرد.

·         از آنجایی‌ که لمینت ‌های چینی بسیار نازک هستند، ظاهر طبیعی و زیبایی‌ شناسی مورد نظر را به فرد می‌دهند. به لطف نازک بودن لمینت و عبور نور از آن، هیچ ظاهر مصنوعی مشاهده نمی‌ شود. در صورتی‌ که از رنگ دندان‌ ها استفاده شود، تشخیص دندان‌ های لمینت شده از طبیعی تقریباً غیرممکن است.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

راهنمای خرید گوشواره طلا

گوشواره ها از لحاظ طرح و مدل، انواع مختلفی مانند گوشواره های نگینی میخی، آویزی اشکی شکل، نگینی آویزی، آویزی چلچراغی، آویزی بلند ساده، حلقه ای، آویزی مثلثی شکل و … دارند. همچنین از جنس های مختلفی از جمله طلا، نقره، استیل و … ساخته می شوند. در ادامه مطلب راهنمای خرید گوشواره طلا به معرفی انواع گوشواره طلا و 2 نوع از رایج ترین فرم های صورت و گوشواره‌ های متناسب با آن می ‌پردازیم.

انواع گوشواره طلا

جواهرسازان گوشواره‌ های طلا را بر حسب طرح مورد نظر خود در سه رنگ زرد، سفید و رز گلد به همراه سنگ ‌های قیمتی مانند الماس و یا بدون آنها می ‌سازند. اصولا دو مدل اصلی گوشواره طلا برای خانم ‌ها وجود دارد:

گوشواره میخی

گوشواره میخی یک نوع از گوشواره های کلاسیک است که هیچ وقت قدیمی نمی شود و از مد نمی افتد. گوشواره میخی با کمک یک پیچ در سمت دیگر گوش به سادگی چفت می شود. به همین دلیل است که بسیاری از خانم ها از این مدل گوشواره استقبال می کنند. این مدل جواهرات به راحتی با بسیاری از لباس ها ست شده و می توان آن ها را در مهمانی های مختلف رسمی و یا خودمانی هم استفاده کرد.

گوشواره آویزی

یکی دیگر از محبوب ترین مدل گوشواره ها، گوشواره های آویزی هستند. در طراحی گوشواره آویزی از سنگ های درخشان زینتی استفاده می شود. همچنین باید گفت که این دسته از گوشواره ها برای مهمانی های رسمی و خاص بسیار مناسب هستند. اگرچه می توان مدل های فانتزی ان ها را با لباس های اسپرت هم ست کرد و به راحتی استفاده کرد.

انتخاب گوشواره متناسب با فرم صورت

برای انتخاب یک گوشواره مناسب بهتر است به فرم صورت خودتان هم توجه کنید. گوشواره طلا جزو اکسسوری ‌هایی است که اگر بر اساس فرم صورت انتخاب شود می ‌تواند زیبایی شما را دو چندان کند. پس از اهمیت گوشواره و تناسب آن با صورت خود غافل نشوید.

گوشواره مناسب برای صورت‌ بیضی

اگر فرم صورتتان بیضی یا تخم ‌مرغی شکل است، بهترین نوع گوشواره برای فرم صورت شما، گوشواره‌ هایی هستند که کشیدگی صورت را کاهش دهند. گوشواره‌ های مناسب برای صورت‌ های بیضی گوشواره‌ های دایره‌ ای، مثلثی و مربعی هستند. این مدل‌ ها باعث می‌ شوند کشیدگی صورت شما کاهش پیدا کرده و یکدست و پهن ‌تر دیده شود.

گوشواره مناسب برای صورت‌ گرد

فرم صورت گرد که کمی هم شما را تپل‌ تر نشان می ‌دهد جذابیت خاصی دارد. بهتر است گوشواره ‌ای انتخاب کنید که از گردی صورتتان کم کند. برای این کار از گوشواره‌ های آویزان، اشکی، لوستری، بلند، فلت و بدون طرح ‌های سه ‌بعدی استفاده کنید. همچنین از انتخاب گوشواره‌ های کوتاه، گرد، ریز و حجیم خودداری کنید.

منبع: https://www.asby.ir/

ارتودنسی و تاثیر آن بر لاغری صورت

امروزه درمان های دندانپزشکی و ارتودنسی از جمله مواردی هستند که به طرز قابل توجهی در تغییر حالات صورت و زیبایی لبخند تاثیر گذار اند. افراد بسیاری درباره مسئله ارتودنسی و لاغری صورت سوال می کنند، که در این مقاله شرح خواهیم داد.

تاثیر ارتودنسی بر فرم صورت

صورت ‌های گرد با ارتودنسی می ‌توانند کشیده شوند و یا صورت ‌های خیلی کشیده از کشیدگی زیاد آنها کم شود. ارتودنسی این قابلیت را نیز دارد که به لب‌ های بیرون زده حالت دهد و آنها را برجسته تر کند. ایجاد تقارن در صورت یکی دیگر از کارهایی است که با ارتودنسی قابل انجام است.

تغییر چهره پس از ارتودنسی معمولی یا  Invisalign

بسیار نادر است که چهره یک شخص کاملا متقارن باشد و اغلب به سختی قابل توجه است. با این حال، گاهی اوقات، ممکن است اختلافات قابل توجهی در چهره وجود داشته باشد که از فک شروع می شود. در این موارد، بریس ها و ارتودنسی اینویزیلاین می توانند چهره نامتقارن را بسیار بهبود ببخشند. بسیاری از موارد تقارن و شکل صورت به زاویه نیز مربوط می شود؛ به طوری که جا به جایی در دندان ها و فک، باعث تغییر زاویه بین لب ها و بینی می شود که می تواند بینی را کمی متفاوت نشان دهد.

نکته ای که باید هنگام صحبت در مورد تغییر چهره بعد از بریس یا Invisalign در نظر بگیرید، این است که سن، فاکتور مهمی است. در بیماران جوان که هنوز در حال رشد و نمو هستند، می توان به راحتی ساختار فک و صورت را دستکاری کرد.

تغییرات ایجاد شده در چهره توسط اوربایت

نوعی از سو گرفتگی است که در آن  ارتودنسی، خط فک را به سمت بهتری تغییر جهت می دهد. هنگامی که دندان های بالایی خیلی جلو تر از دندان های پایین قرار بگیرند، ظاهر چانه ضعیف و گونه ها فرو رفته دیده میشوند. با کمک جمع شدن صحیح قوس ها و تراز شدن محل گزیدگی، باعث ایجاد حالت متعادل تری در صورت می شود و چانه و فک قوی تری به شما می دهد.

تغییراتی که اپن بایت در چهره ایجاد می کند

در این حالت دندان های جلو به هیچ وجه با هم جمع نمی شوند. هنگامی که می خواهید لب های خود را ببندید، باید آن ها را کشیده تا روی دندان ها قرار گیرند که باعث می شود صورت فرم بلندی داشته باشد و ایجاد مشکلات عمده در گفتار و غذا خوردن را موجب می شود. اینویزیلاین و بریس ها به شما امکان می دهند تا دندان های جلو، لبخند و عملکرد شما را بهبود بخشند و حتی گونه هایی را که همیشه آرزو داشته اید به شما بدهند.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

نکات مهم در خرید طلای کودک

شما با خواندن این مقاله و عمل به توصیه های آن، می توانید با اصول خرید جواهرات و طلای کودک آشنا شوید و بهترین خرید را داشته باشید.

مهم ‌ترین نکات برای خرید طلای کودکان

توجه به سن و سال آن ها

همانند اسباب بازی ها، تمام جواهراتی که برای کودک خود میخرید باید از اندازه بزرگی برخوردار باشند و قطعات و اجزای ریزی نداشته باشند. زیرا این قطعات به راحتی توسط کودک خورده می شوند و میتواند باعث خفگی کودک شود. ما توصیه میکنیم که برای کودکانی که کمتر از ۳ یا ۴ سال هستند به هیچ عنوان طلاهای کوچک خریداری نکنید.

توجه به قفل و نحوه بسته شدن آن

توجه به نوع قفل در قطعات طلا و نحوه بسته شدن آن‌ها بسیار اهمیت دارد. باید توجه کنید که قفل طلای خریداری شده، محکم باشد و به هیچ عنوان توسط کودک باز نشود. این نکته را خصوصا در خرید دستبند طلا کودک و خرید گوشواره طلا برای نوزاد خود مدنظر قرار دهید.

اگر قصد خرید گوشواره دارید، گوشواره‌ هایی را انتخاب کنید که قفل عصایی و یا اهرمی دارند. این قفل‌ ها هم محکم ‌اند و به راحتی باز نمی‌ شوند و هم باز کردن آن ‌ها برای کودک سخت و پیچیده است.

استفاده نکردن از محصول ارزان

در ساخت طلا و جواهراتی که کیفیت پایینی دارند، معمولاً فلزات پرخطری مانند نیکل، سرب، کروم، برم، جیوه و بسیاری دیگر از آلیاژهای فلزی مضر استفاده شده است. هنگام استفاده از بدلیجاتی که از نیکل یا کروم ساخته شده اند اگر به پوست برخی از بچه ها نگاه کنید، متوجه لکه های سرخی که بر پوست آنها ظاهر شده است می شوید. این مواد حتی می توانند در فعالیت هورمونی بدن اختلال ایجاد کنند و عمدتاً سرطان زا هستند.

برعکس این مواد، عنصر طلا از جمله مواد بسیار مناسب برای ساخت جواهرآلات کودک به حساب می رود. البته همین کیفیت متمایز طلا، همیشه قیمت ها را به میزانی افزایش می دهد؛ اما شما برای تهیه طلای کودک پیرامون این مورد خاص هرگز نباید شکی به خود راه دهید. برای بدن حساس و ظریف کودکتان بهترین نوع جواهرآلات را تدارک ببینید.

نخریدن طلا و جواهرات توخالی برای کودکان

اگر جواهرات شما مثلا دستبند طلا، توخالی باشد، کودک میتواند به راحتی آن را گاز بگیرد و پاره کند. این امکان نیز وجود دارد که تکه های دستبند را قورت دهد. دستبند و النگوهای طلا را مخصوصا توپر بخرید که دچار شکستگی نشوند. زیرا اگر بشکنند ممکن است لبه تیز آن ها وارد بدن کودک شود و او را زخمی کند.

منبع: https://www.asby.ir/

درباره ونیر کامپوزیت چه می‌دانید؟

امروزه روش‌ های زیادی برای زیبایی دندانها وجود دارد که یکی از این روش‌ ها کامپوزیت دندان است. کامپوزیت به شکل های مختلفی در دندانپزشکی به منظور زیبایی و ترمیم به کار میرود. ونیر کامپوزیت ها امروزه به عنوان روکش دندانی نیز به کار می روند که عمدتا در طراحی لبخند کاربرد دارد. دندانپزشک می ‌تواند با استفاده از این روش دندان ‌های پوسیده، شکسته، ترک خورده یا سیاه شده را ترمیم کند.

ونیر کامپوزیت چیست؟

ونیر دندان یا (Veneer) همان روکش های دندانپزشکی هستند که به منظور زیباسازی دندان ها و ترمیم طرح لبخند به کار می روند. ونیرها انواع مختلفی دارند اما دو تا از شناخته شده ترین ونیرهای دندانی لمینت و کامپوزیت ونیر هستند. جنس ونیر از همان مواد کامپوزیتی و همرنگ دندان است که برای پر کردن دندان ها از آن ها استفاده میشود.

در حالت کلی لمینت دندان و کامپوزیت ونیر با هم تفاوت هایی دارند. برای مثال هزینه و قیمت ونیر کامپوزیت معمولا از قیمت لمینت دندان کمتر است.

مواد کامپوزیتی دارای جنس و رنگ متفاوتی بوده و دارای دوام و استحکام متفاوتی نیز هستند. بنابراین برای اینکه کار زیبایی و ترمیم دندان شما دارای نتیجه مطلوب و دلخواهی باشد و همچنین استحکام و زیبایی در دندان ایجاد شود بهتر است از مواد ونیر دندان کامپوزیتی که توسط شرکت‌های معتبر دندانپزشکی ساخته می‌شوند استفاده کنید.

موارد استفاده از کامپوزیت دندان چیست؟

از مواد کامپوزیتی و مخصوصا ونیر کامپوزیت به جهت زیباسازی و ترمیم دندان ها استفاده میشود. رایج ترین کاربرد های مواد کامپوزیتی دندان عبارتند از:

·         پر کردن فواصل بین دندان‌ها

·         ترمیم و اصلاح ترک خوردگی

·         پرکردن دندان‌ هایی که دچار تخریب زیادی هستند

·         پرکردن دندان‌ های جلویی

·         ترمیم دندان‌های شکسته

·         بد رنگی و بد فرمی دندان

مراحل انجام و نصب ونیر کامپوزیت ها

·         پیش از آغاز مراحل کامپوزیت ونیر، باید تمام پروسه های پیش نیاز را انجام داد. برای مثال اگر شخص نیازمند لیفت لثه باشد باید پیش از آغاز نصب کامپوزیت انجام شود.

·         لازم است دندان‌ ها به طور کامل تمیز شوند تا سطحی تمیز و بدون جرم برای قرار دادن کامپوزیت ونیر دندان آماده شود.

·         دندان را کاملا خشک کرده تا هیچگونه رطوبت، خون و یا بزاقی بر روی دندان‌ ها وجود نداشته باشد.

·         سطح جلویی دندان با کمک مواد اسیدی متخلخل میشود تا سطح دندان برای قرار گیری کامپوزیت آماده شود.

·         مرحله بعد انتخاب رنگ ونیر کامپوزیت دندان است.

·         در ادامه مواد خمیری به کمک چسب مخصوص بر روی دندان چسبانده میشوند.

·         بعد از آن، برای محکم و فعال شدن مواد کامپوزیتی، اشغه مخصوصی تابانده میشود.

·         در نهایت پولیش کامپوزیت و فرم دلخواه دندان بدست می‌آید.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

انواع زیور آلات مردانه

هنوز هم بسیاری از افراد با شنیدن کلماتی مثل زیورآلات و جواهرات، به طور ناخودآگاه به یاد بانوان می ‌افتند و این لوازم را جزئی از وسایل خانم‌ ها می ‌دانند. اما اگر به تاریخچه زیورآلات نگاهی بیندازیم، می‌بینیم که از روزگاران قدیم مردان نیز خود را با این لوازم می ‌آراستند.

امروزه استفاده از زیورآلات برای مردان رایج تر شده است تا جایی که گاهی تشخیص مردانه و یا زنانه بودن آنها کار دشواری است. اکنون زیورآلاتی وجود دارند که به آن ‌ها مدل «اسپرت» گفته می‌شود و هم زنان و هم مردان می‌ توانند از آن‌ها استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم انواع زیورآلات مردانه را معرفی کنیم.

ساعت مچی مردانه

یکی از رایج ترین و محبوب‌ ترین زیورآلات مردانه ، ساعت مچی است. اغلب مردان حداقل دو نوع ساعت دارند؛ یکی برای استفاده روزمره و دیگری ساعتی لوکس و گران ‌قیمت برای مراسم رسمی و مناسبت‌ های خاص. البته در سالهای اخیر ساعت ‌های مچی هوشمند هم در میان اکسسوری‌ های مردانه جا باز کرده ‌اند.

ساعت های مچی مردانه طرح‌ ها و برندهای بسیار متنوعی دارند. اما وجه مشترک همه آنها این است که ساعت باید به دست غیراصلی شما بسته شود. یعنی اگر راست ‌دست هستید، باید ساعت را به مچ دست چپ ببندید و برعکس. همچنین باید مطمئن شوید که ساعت فیت دست است و از آن آویزان نمی‌شود.

حلقه و انگشتر

حلقه جز دومین زیورآلات مردانه  است که بسیاری از مردان صرفا به علت ازدواج کردن، از آن استفاده می‌ کنند و حلقه را جزئی از جواهرات حساب نمی‌ کنند. اما با تغییر نوع به کارگیری واژه حلقه به واژگانی مانند انگشتر یا رینگ، ممکن است بسیاری از مردان به سراغ این زیورآلات بروند.

در کل انگشتر یکی از بهترین زیورآلاتی است که یک مرد می‌تواند استفاده کند. بهتر است انگشتر را با توجه به نوع استایلی که قرار است داشته باشید، انتخاب کنید. زیرا تنوع رینگ‌ ها بسیار گسترده است و دانستن کاربرد هر کدام از انواع آن‌ها می ‌تواند به خوش‌ پوشی شما کمک کند.

دکمه سرآستین

از جمله زیورآلات متداولی که مردان از آن‌ ها استفاده می‌کنند، دکمه سرآستین است. از این دکمه‌ ها برای تزیین لباس‌ های رسمی استفاده می ‌شود و اغلب آنها به صورت ست با گیره کراوات فروخته میشوند. دکمه سرآستین از جنس ‌های مختلفی چون نقره، استیل، طلا و تیتانیوم ساخته می‌ شود و گاهی آن‌ها را با کریستال و سنگ تزیین می ‌کنند.

منبع: https://www.asby.ir/

انواع ارتودنسی دندان را بشناسید

نامرتبی دندان ها می تواند عوارض نامناسبی مانند پوسیدگی دندان، مشکلات گوارشی، سردرد یا مشکلات مفصل گیجگاهی و مشکلات لثه ای را برای بیمار ایجاد کند. ارتودنسی با هدف ایجاد نظم و هماهنگی بین دندان ها و فکین می تواند تاثیر زیبایی بر چهره افراد داشته باشد؛ پس علاوه بر جنبه درمانی می تواند جنبه زیبایی نیز داشته باشد.

ارتودنسی دندان اقساطی

هزینه ارتودنسی به عواملی چون سن بیمار، میزان دستمزد ارتودنتیست، نوع ابزار و تجهیزات استفاده شده برای درمان، آماده سازی قبل از انجام ارتودنسی ( مانند جرم گیری دندان، کشیدن و..)، شدت مشکل دندان پو طول دوره درمانی بستگی دارد.

به دلیل اینکه ارتودنسی دندان هزینه بالایی دارد، بعضی از ارتودنتیست ها پس از مشاوره و تعیین نمودن روش درمانی، این امکان را برای بیماران خود فراهم میکنند که پرداخت هزینه ارتودنسی به صورت اقساطی انجام شود.

انواع ارتودنسی

ارتودنسی ثابت

درمان با ارتودنسی به وسیله 2 نوع ارتودنسی ثابت یا متحرک می تواند انجام شود که در ارتودنسی ثابت ابزارهای ارتودنسی به صورت ثابت بر دندان ها قرار می گیرد. اما ارتودنسی متحرک قابل حرکت و در آوردن می باشد. در متن زیر به معرفی انواع روش های درمان با ارتودنسی می پردازیم:

ارتودنسی فلزی

براکت های ارتودنسی فلزی روی دندان ها چسبانده می شوند و سیم های ارتودنسی به کمک کش های ارتودنسی به براکت ها متصل می شود تا با اعمال فشار به دندان ها آنها را به تدریج در مسیر صحیح خود قرار دهند.

این روش یکی از بهترین روش های درمان با ارتودنسی است که با هزینه پایین تری می تواند بیشتر مشکلات  فک و دندانی را پوشش دهد.

ارتودنسی لینگوال

در ارتودنسی لینگوال، براکت ها پشت دندان ها قرار می گیرند. از مزیت های مهم ارتودنسی لینگوال این است که اگر بیمار بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت نکند و دندان های اطراف براکت ها تغییر رنگ بدهند، این تغییر رنگ قابل مشاهده نخواهد بود.

ارتودنسی دیمون

در ارتودنسی دیمون از یک مکانیزم لغزنده استفاده شده است که سیم های ارتودنسی را به براکت ها متصل می نماید. این امر موجب میشود بیمار کمتر تحت فشار قرار بگیرد و احساس راحتی بیشتری داشته باشد. همچنین طول دوره درمان ارتودنسی دیمون نسبت به ارتودنسی فلزی حدود 2. 7 ماه زودتر انجام می شود.

ارتودنسی اینویزیلاین

در این روش ارتودنسی، از بریس های فلزی که ظاهر زیبا و جالبی ندارند، خبری نیست. بلکه پلاک های این نوع ارتودنسی از صفحات پلاستیکی شفافی تشکیل شده اند، که برای بیینده قابل مشاهده نیستند. این پلاک ها به راحتی قابل تشخیص نبوده. پلاک های این ارتودنسی متحرک بوده و میتوان در ساعاتی از روز آن را درآورد و مجدد استفاده کرد.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

چگونگی تمیز کردن انگشتر طلا نگین دار و بدون نگین

تمیز کردن و نگهداری از قطعات طلا و جواهر از اهمیت زیادی برخوردار است. در میان تمام این محصولات، معمولا انگشتر بیشترین استفاده را دارد و نیاز بیشتری به مراقبت و تمیز کردن دارد. در این مقاله نحوه تمیز کردن انگشتر نگین دار و بدون نگین را برایتان شرح داده ایم.

تمیز کردن انگشتر طلای نگین دار

اولین نکته که باید به آن توجه کنید این است که، سعی نکنید انگشتر طلا نگین دار را مستقیما در آب قرار دهید. زیرا برخی از سنگ های قیمیتی، اگر برای یک مدت طولانی در معرض آب قرار بگیرند کیفیت خود ار از دست خواهند داد.

برای تمیز کردن و شستشوی این انگشترها مراحل زیر را انجام دهید:

کمی آب ولرم را درون یک کاسه کوچک قرار دهید. سپس مقداری صابون به کاسه اضافه کنید تا آب کف کند. انگشتر را درون کاسه قرار ندهید. در عوض یک پارچه ظریف و بدون پرز (ترجیحا دستمال نخی) تهیه کرده و آن را به محلول داخل کاسه آغشته کنید. دستمال نخی را بچکانید و کاری کنید که فقط مرطوب باشد. بعد از آن، تمام سطح انگشتر نگین دار را با دقت و به آرامی تمیز کنید.

دقت کنید که به نگین فشار وارد نشود. بعد از اینکه با کمک دستمال نخی آغشته به آب ولرم و صابون انگشتر را شستشو دادید، یک دستمال تمیز و نمدار دیگر بردارید و بار دیگر همه بخش های انگشتر را تمیز کنید. در مرحله آخر نیز انگشتر نگین دار را روی یک سطح خشک قرار دهید و منتظر بمانید تا خودش خشک شود.

تمیز کردن انگشتر طلا بدون نگین

تمیز کردن و شستشوی انگشتر طلا ساده که هیچ سنگ و یا نگینی ندارد بسیار ساده است. ما برای اینکار تنها یک کاسه آب ولرم، کمی پودر صابون و  تنها یک دستمال لازم داریم.

کاسه ای را تا نصفه با آب ولرم پر کنید و بعد از آن کمی پودر صابون به کاسه اضافه کنید. هم بزنید تا کف ایجاد شود. انگشتر طلا بدون نگین را داخل کاسه آب و صابون انداخته و بدون اینکه به آن دست بزنید اجازه دهید به مدت 20 دقیقه تا نیم ساعت داخل کاسه باقی بماند.

بعد از آن، انگشتر را داخل همان کاسه با کمک یک مسواک تمیز که پرزهای نرمی داشته باشد یا پارچه نخی ساده بدون پرز تمیز کنید. مرحله بعد انگشتر را از داخل کاسه برداشته و زیر آب شیر قرار دهید تا تمام کف و صابون از بخش های مختلف انگشتر خارج شود. در نهایت انگشتر را با کمک یک حوله تمیز خشک کنید و آن را در معرض هوای آزاد قرار دهد تا کمی جلا پیدا کند.

منبع: https://www.asby.ir/

ارتودنسی پنهان چیست و چگونه انجام می شود؟

ارتودنسی دندان، تخصصی در دندانپزشکی است که به وضعیت نامناسب دندان ها و فک ها می پردازد. ارتودنسی امروزه با استفاده از ابزاری به نام بریس یا حلقه های ارتودنسی میتواند دندانهای کج و نا مرتب را صاف کند و آنها را به موقعیت خود برگرداند. ارتودنسی پنهان یا ارتودنسی لینگوال یکی از روش‌های ارتودنسی نامرئی به شمار می رود.

براکت در ارتودنسی پنهان عمدتاً شبیه به براکت های معمول است با این تفاوت که در پشت دندان‌ها قرار می‌گیرد. اینگونه است که اطرافیان متوجه نمی شوند بیمار تحت درمان ارتودنسی است. این درمان برای افرادی که در موقعیت های اجتماعی مختلفی هستند و نمی خواهند براکت ها دیده شوند مورد استفاده است. به همین دلیل به این نوع ارتودنسی، ارتودنسی مخفی هم می گویند.

مراحل انجام ارتودنسی پنهان چگونه است؟

هنگامی که به دندانپزشکی مراجعه می کنید، او شما را از نظر بالینی معاینه می کند و مدلی از گچ دندانهای شما می سازد و از شما می خواهد عکس دندان های خود را با اشعه ایکس تهیه کنید و تصویر دندانی تهیه کنید.

پس از انجام این معاینات اولیه، متخصص ارتودنسی دوره درمان و نوع دستگاه ارتودنسی پنهان را برای استفاده تعیین می کند. پس از آن، متخصص ارتودنسی دستگاه ارتودنسی مناسب را در دهان شما قرار می دهد و آن را در جای خود ثابت می کند.

سپس به بررسی های منظم نیاز دارید تا دندانپزشک بتواند پیشرفت شما را بررسی کند. هنگامی که دندانپزشک متوجه نتیجه راضی کننده میشود، درمان به پایان می رسد و دستگاه های ارتودنسی برداشته می شوند.

چه زمانی نیاز به بریس دندان پیدا میکنیم؟

اگر یکی از موارد زیر در مورد در شما وجود داشته باشد باید بریس های دندانی داشته باشید:

·         اگر دندان های شما در وضعیت خوبی قرار نگرفته اند یا در هم جمع شده یا کج شده اند. در این حالت باید بریس های دندانی را بر روی دندانهای خود انجام دهید، در غیر این صورت دندان های شما در معرض پوسیدگی قرار می گیرند.

·         اگر دندان های فک بالا نسبت به دندان های پایین خیلی جلوتر باشند یا اگر دندان های پایین خیلی جلوتر از دندان های فوقانی باشند (آندربایت)، یا اگر هنگام گاز گرفتن بین دندان های بالا و پایین فاصله وجود داشته باشد (اپن بایت).

·         اگر دندان های کج شده شما بر لبخند و ظاهر شما تأثیر منفی می گذارد و به شما احساس اعتماد به نفس پایین می دهد.

·         اگر بین دندانهای شما فاصله ناخواسته ای وجود داشته باشد.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

صفحه قبل 1 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 صفحه بعد