x تبلیغات
تونو تایمز

تاثیر ارتودنسی بر روی دندان کودکان از سنین پایین

در دندانپزشکی کودکان، شاخه ارتودنسی دندان کودکان بسیار مهم و پرطرفدار است و می تواند به مرتبی دندان های کودک کمک کند، موقعیت فک و دندان او را اصلاح کند و همچنین از پوسیدگی دندان و بیماری های لثه جلوگیری نماید.

ارتودنسی دندان کودکان چیست؟

همانطور که میدانید روشی که برای درمان ناهنجاری ها و مشکلات فک و دندان ها از آن استفاده می شود ارتودنسی دندان نام دارد که بهتر است در سن 7 تا 9 سالگی ببر روی دندان کودکان انجام شود. مشکلات مربوط به فک و دندان ها در سن 6 یا 7 سالگی شروع می شود و بهتر است در این سن دندان کودکان مورد ارزیابی دندانپزشک قرار بگیرد.

پس لازم است که کودک در صورت مشکلات دهان و دندانی به دندانپزشک مراجعه کند زیرا پس از به اتمام رسیدن سن رشد، درمان ارتودنسی پر هزینه و زمان بر است.

ارتودنسی دندان کودکان در کنار متب نمودن دندان های کودکان این امکان را به آنها می دهد که آسان تر مسواک بزنند و از نخ دندان استفاده کنند و در نتیجه از همان سنین کودکی‌ از ایجاد بیماری های لثه و پوسیدگی دندان ها تا حد زیادی جلوگیری نماید.

مانند سایر امور، در امر ارتودنسی هم همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و به همین دلیل دندانپزشکان، والدین را به معاینه منظم دندان کودکان تشویق می کنند.

تاثیر ارتودنسی بر روی دندان کودکان

دندان های کج و نامرتب در کودکان و از سنین ابتدایی باعث ایجاد عدم اعتماد به نفس در کودکان می شود. به همین دلیل است که مراقبت از رشد دندان ها در کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است. به محض اینکه دندان های دائمی کودک شروع به بیرون آمدن کردند، می توان با پیگیری و معاینه منظم از سلامت کامل آنها مطمئن شد.

مزایای ارتودنسی دندان کودکان

·         ارتودنسی دندان کودکان، بیشتر پیشگیرانه است و از مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری می کند.

·         فک در سنین کودکی در حال رشد است؛ پس با ارتودنسی می توان فک را به صورت دلخواه فرم داد و از اختلالاتی مانند TMJ  جلوگیری کرد.

·         با انجام این ارتودنسی نیازی به جراحی دهان و دندان در آینده نخواهد بود.

·         ارتودنسی عادات نادرستی مانند دندان قروچه، مکیدن انگشت و تنفس دهانی را در کودک از بین می برد.

·         ارتودنسی دندان کودکان، از نظر هزینه درمانی و مدت زمانی، کمتر از ارتودنسی در سنین بزرگسالی است.

·         ارتودنسی کودکان باعث حفظ و ایجاد فضای کافی برای رشد دندان ها می شود.

·         باعث جفت شدن لب ها بر روی هم خواهد شد.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

اسلیو یا بای پس؟ کدام یک بهتر است؟

 

سبک زندگی ناسالم عوارض و خطرات بسیار زیادی دارد که یکی از مهم ترین آنها چاقی و اضافه وزن زیاد است. چاقی مفرط در اثر تجمع چربی بیش از حد به وجود می آید و متاسفانه در صورت عبور وزن از یک عدد خاصی، ورزش و رژیم غذایی نمی توانند برای لاغری موثر باشند و نیاز به جراحی های لاغری مانند اسلیو معده یا بای پس است؛ سوالی که در اینجا مطرح است این است که اسلیو یا بای پس کدام بهتر است؟

اسلیو معده چیست؟

یکی از روش های جراحی چاقی؛ اسلیو معده یا اسلیو عمودی است که طی آن حدود 70 الی 80 درصد از معده برداشته می شود. اسلیو معده با دستگاه لاپاراسکوپی انجام می شود و برای این کار جراح لاغری برش بسیار کوچکی را روی پوست ایجاد می کند و عمل از طریق همین برش انجام می شود. نتیجه این عمل کوچک شدن معده و کم اشتهایی و در نهایت لاغری فرد است.

بای پس معده چیست؟

یکی دیگر از روش های جراحی لاغری؛ بای پس معده است. در این عمل معده فرد کوچک تر می شود و میزان مصرف غذا نسبت به قبل خیلی کمتر می شود و فرد کاملا احساس سیری می کند. همچنین هضم غذا هم تغییر می کند و کالری کمتری به بدن می رسد.

میزان کاهش وزن در عمل اسلیو یا بای پس چقدر است؟

میزان کاهش وزن در عمل بای پس بسیار زیاد است و این عمل تقریبا برگشت ناپذیر است. افراد در طی 18 ماه اول پس از عمل بای پس معده، کاهش وزن 70 درصدی را تجربه می کنند که در صورتی که همراه با رژیم و ورزش باشد این کاهش وزن بسیار بیشتر خواهد بود.

میزان کاهش وزن در اسلیو معده حدود 20 الی 30 درصد از کل وزن یا به عبارتی 50 الی 70 درصد از کل وزن اضافه است. افراد در طی 6 ماه اول پس از عمل اسلیو بیشترین میزان کاهش وزن را تجربه می کنند. پس از این مدت روند کاهش وزن کمی آهسته تر اتفاق می افتد که با رژیم غذایی صحیح و ورزش می توانید این روند را ادامه دهید. پس از دو سال بعد از جراحی اسلیو معده فرد باید بیش از 70 درصد از وزن اضافه خود را از دست بدهد.

کلام آخر

همان طور که گفتیم انتخاب بهترین روش جراحی لاغری بر عهده جراح شماست اما اگر بخواهیم بر اساس مطالبی که گفتیم بگوییم اسلیو یا بای پس کدام یک بهتر است؟ باید بگوییم که اسلیو معده در مقایسه با جراحی بای پس معده مزایای بسیار زیادی دارد. از جمله مزایای اولیه این متد کاهش اشتها، سرعت و سهولت جراحی است. همچنین پس از جراحی اسلیو بدن به ویتامین کمتری نیاز دارد.

منبع: https://www.jarahilaqari.ir/

 

فیلر بینی چیست؟

 

در سال های قبل تنها را برای اصلاح فرم بینی انجام عمل جراحی بینی بود. امروزه از فیلر بینی برای انجام این امر نیز استفاده می شود. دیگر با تزریق ژل و بدون عمل جراحی می توانید فرم بینی خود را اصلاح کنید. به عمل زیبایی بینی بدون جراحی، تزریق فیلر بینی می گویند.

فیلر بینی چیست؟

تزریق فیلر بینی یک عمل زیبایی موقت برای اصلاح فرم بینی افراد است که با تزریق ژل انجام می شود. شما با تزریق فیلر بینی می توانید تغییراتی همانند صاف شدن تیغه ها، از بین بردن برجستگی و فرورفتگی ها و لیفت سر بینی ایجاد کنید.

مدت زمان ماندگاری این عمل 6 ماه است و پس از شش ماه تغییراتی که ایجاد کردید به مرور از بین می رود و نیاز دارید که مجددا ژل بینی تزریق کنید. امر دائمی نبودن فیلر بینی جزء مزیت های آن محسوب می شود. زیرا اگر فردی از تزریق ژل خود راضی نباشد پس از گذشت شش ماه بینی به حالت عادی خود باز می گردد.

روند تزریق فیلر بینی چگونه است؟

تزریق فیلر بینی یک عمل سرپایی به شمار می رود. در مرحله اول فرد دراز می کشد و پزشک محل مورد نظر را با محلول مخصوص تمیز می کند.

در قدم بعدی بی حسی اعمال می شود و مقداری از زل با دقت به بینی تزریق می شود. در آخر نیز پزشک محل تزریق را به آرامی صاف می کند.

هزینه فیلر بینی

تزریق فیلر بینی به دلیل اینکه یک روش درمانی با هدف زیبایی محسوب می شود، پوشش تحت پوشش قرار نمی دهد. اما باید بدانید که هزینه فیلر بینی به مراتب از هزینه جراحی بینی کمتر است.

عواملی نیز وجود دارد که در هزینه تزریق فیلر بینی تاثیرگذار است. این عوامل عبارتند از:

·         نوع مشکل و مقدار دوز تزریقی ژل

·         نوع ژل و برند آن

·         مهارت پزشک

·         محل و موقعیت مطب مورد نظر

·         در برخی از کلینک‌ها تخفیفاتی برای بیمار در نظر می‌گیرند که در هزینه تمام شده این روش درمانی تاثیر دارد.

عوارض تزریق فیلر بینی

همانطور که می دانید همه عمل ها به میزان کمی عوارض دارند . این امر برای تزریق ژل بینی نیز صادق است. البته باید در نظر داشته باشید که بعضی از این خطرات بسیار نادر هستند و ممکن است هیچوقت اتفاق نیفتد.

·         درد

·         تورم و قرمزی در محل ترزیق

·         کبودی در محل تزریق ژل

·         خونریزی و صدمه به رگ‌های خونی در صورت تزریق ژل به رگ به صورت تصادفی

·         مختل شدن خونرسانی در بینی به دلیل تزریق نادرست

·         اختلال در بینایی

·         گلوله و برجسته شدن ژل دربخش‌های دیگر بینی یا زیر چشم به دلیل حرکت ژل به این نقاط

منبع:  https://www.drmattab.ir/

خرید دستبند طلا برای آقایان

انتخاب هدیه همیشه کار سخت و چالش‌ برانگیزی بوده است.  برخلاف تصور ما از اینکه فقط خانم ها از زیورآلات طلا استفاده می کنند، آقایان نیز علاقۀ زیادی به خرید طلا مانند دستبند، گردنبند و ... دارند. دستبند طلا یکی از بهترین گزینه ها برای هدیه دادن به آقایان است و از دستبند چرم گرفته تا انواع زنجیرهای طلا و نقره را شامل می شود. انتخاب دستبند طلا برای مردان به دلایل مختلفی مانند سلیقه و استایل شخصی، مد، پایبندی به آداب و رسوم و ... بستگی دارد.

انواع دستبند طلا مردانه

دستبند های مردانه انواع مختلفی دارند و پرکاربرد ترین آنها مدل‌ های تمام زنجیر، پلاک طلا در کنار چرم، مهره و بافت است. در ادامه این مدل‌ ها را معرفی کرده‌ ایم.

دستبند مردانه زنجیری طلا

اگر استایل شما رسمی است و بیشتر از کت و شلوار استفاده می ‌کنید، دستبندهای تمام زنجیر بهترین انتخاب برای شما هستند و اگر قصد دارید در کنار ساعت از این دستبند ها استفاده کنید، بهتر است این دستبند ها، ظریف و نازک باشند. چون مردان در طول روز با دستان خود کار زیادی انجام می دهند، مقاومت یک دستبند می‌ تواند مهم تر از زیبایی آن باشد.

دستبند چرم مردانه با پلاک طلا

یک دستبند چرم با پلاکی از طلا، گزینه مناسب و ایده ‌الی برای خرید دستبند طلا مردانه است. طلای استفاده شده در این دستبندها، طرح متفاوتی دارد و خلاقیت در طراحی مدل‌ های مختلف این دستبند، باعث شده که زیبایی و شیک بودن را با هم داشته باشید.

به طور کلی، متداول ترین نوع دستبند های مردانه تلفیق چرم و طلا است. این مدل از دستبندها بیشتر مناسب استایل اسپرت و استفاده روزمره هستند. امکان سفارشی سازی در ساخت این دستبندها نیز وجود دارد. چرا که انتخاب رنگ، مدل و جنس چرم همچنین طرح، عیار و وزن پلاک طلا امکان‌ پذیر است.

دستبند بافت مردانه

دستبند های بافت شبیه به دستبندهای چرم هستند و فقط در آن به جای چرم از نوعی نخ بافت استفاده می ‌شود. طرفداران دستبندهای بافت، پسران و مردهای جوان و کم سن هستند. رنگ، مدل و نوع بافت این دستبندها قابل انتخاب است که این باعث می شود که طرفداران زیادی داشته باشد.

دستبند مهره و طلای مردانه

سنگ‌ ها و مهره‌ ها عموماً خواص خاص خود را دارند. به همین دلیل بعضی از افراد برای استفاده از انرژی‌ های آنها دوست دارند از این نوع از دستبندها استفاده کنند. در واقع با خرید این دستبندها فرد در کنار استفاده از طلا، از خاصیت این نوع سنگ‌ ها نیز بهره‌ مند می ‌شود.

منبع: https://www.asby.ir/

بریس های سرامیکی و جنبه های مثبت و منفی آن

ارتودنسی با هدف برطرف کردن عیوب دندانها و ایجاد دندان های صاف و همچنین برآورده کردن طرح لبخندی زیبا استفاده می شود ولی بسیار از افراد به دلیل وجود سیم و براکت های فلزی برای مدت طولانی در دهان، راضی به این درمان نمی شوند. ارتودنسی سرامیکی که نوعی ارتودنسی ثابت و بی رنگ است، برخلاف ارتودنسی فلزی به سختی قابل مشاهده است و می توان از آن برای درمان های زیر استفاده کرد:

·         اوربایت

·         دندان های شلوغ یا با فاصله زیاد

·         دندان های کج

بریس های سرامیکی معمولا برای جوانان و بزرگسالان توصیه می شوند و انتخاب خوبی برای کودکان با دندان های شیری نیستند. همانطور که گفته شد، براکت های سرامیکی مانند براکت های فلزی قابل جا به جایی نیستند تا زمانی که درمان به پایان برسد و این امر می تواند باعث تحریک و ناراحتی شود.

مزایا و معایب ارتودنسی سرامیکی

مزایا:

·         این نوع، کمتر از بریس‌ های فلزی قابل مشاهده هستند و بیمار می تواند با اعتماد به نفس بیشتری از آن استفاده کند.

·         این ارتودنسی، دندان‌ ها را سریعتر از الاینرهای شفاف یا ارتودنسی اینویزیلاین حرکت می دهد. بریس سرامیکی حدود 18 تا 36 ماه طول می‌ کشد تا دندان های شما را صاف کند. اما الاینرها برای صاف کردن دندان ها مدت زمان طولانی تری نیاز دارند.

·         برعکس بریس های فلزی که در گرفتن تصاویر به کمک اشعه ایکس تداخل ایجاد میکنند، استفاده از این نوع بریس ها کوچکترین تداخلی در روند تصویربرداری ایجاد نمی ‌کند.

معایب:

·         براکت های سرامیکی معمولاً از براکت های فلزی سنتی گران ترند و ممکن است باعث ایجاد حساسیت لثه شوند. به عنوان صرفه جویی در هزینه، برخی از بیماران ممکن است ترجیح دهند که بریس های سرامیکی را فقط روی قابل مشاهده ترین دندان ها، معمولاً دندان های فوقانی یا فقط دندان های مرکز فوقانی بگذارند.

·         براکت ‌های سرامیکی بزرگتر از براکت های فلزی هستند و این می تواند تمیز کردن اطراف براکت های شما را سخت تر کرده و منجر به تورم لثه یا عقب نشینی لثه ها شود.

·         این نوع بریس های شفاف از مواد کامپوزیتی ساخته شده اند که ضعیف تر و شکننده تر از بریس فلزی هستند

·         از آنجا که شکننده تر هستند، نیاز به ترمیم براکت های شکسته یا انجام تنظیمات افزایشی در هر قرار ملاقات می تواند روند صاف کردن را به تاخیر بیاندازد.

·         برای نگه داشتن براکت های سرامیکی روی سیم قوس، به نوار های لاستیکی کوچک یا لیگاتور ها نیاز است. از آن جا که این لیگاتور ها سفید یا شفاف هستند، می توانند دچار لک شوند.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

نکاتی برای انتخاب و خرید النگو

النگو یکی از ساده ترین و مهم ترین زیورآلاتی است که خانم ها از آنها به وفور استفاده می کنند. از دوران مصریان باستان، مردان النگو را بر بازو و دختران و زنها بر مچ خود می آویختند. این طلا از ظریف ترین و پركارترین طرح ها تا حلقه های ساده را برای تمامی سنین از کودک تا افراد مسن، شامل می شود.

خرید النگو را می توان برای 3 کاربرد زیر استفاده کرد:

·         عده ای از افراد تنها به دلیل زیبایی و دوست داشتن جواهرات و النگو های طلا آنها را خریداری می کنند.

·         گروهی دیگر به عنوان یک روش بسیار مناسب برای سرمایه گذاری در طلا به دنبال خرید النگو و جواهرات طلا می روند.

·         دسته ای از افراد هم به عنوان خرید هدیه برای عزیزانشان یا مراسم ازدواج به دنبال جواهرات و النگوی طلا می روند.

نکات برای خرید طلا

النگو نوعی دستبند است با این تفاوت که قابلیت تغییر سایز مانند دستبند های زنجیری را ندارد، به همین دلیل هنگام خرید النگو باید به سایز آن دقت کنید. در هنگام خرید النگو همواره لازم است به نکات زیادی توجه کرد که در ادامه به بیان تعدادی از این نکات می پردازیم.

در هنگام خرید به ظاهر طلا توجه کنید.

متاسفانه برخی از طلا فروشان با روش های خاص خود، جواهرات و النگو های طلای دست دوم را به اسم طلای نو به شما عزیزان می فروشند. در هنگام خرید زیورآلات و النگوی طلا، به طور کامل بدنه، اطراف قفل ها، سطح النگو و ... را بررسی کنید. زیرا اگر خط و خشی روی النگو باشد، با آبکاری از بین نمی رود و شما را هنگام فروش النگو دچار مشکل می کند و از قیمت آن می کاهد. همچنین حتما به لبه های آن دقت کنید تا تیز و برنده نباشند. زیرا درصورتی که لبه های آن تیز باشد موجب آسیب رسیدن به بدن و لباس شما می شود.

اگر حک کردن اسم یا تصویر بر روی النگو طلا برای شما جذاب است، توصیه می کنیم از انواع پهن آن خریداری کنید تا قابلیت انجام دادن این امر را داشته باشد.

النگو متناسب برای استفاده هر فرد، النگویی است که به میزان 1 تا 5/1 سانتی متر از سایز دست فرد بزرگ تر باشد.

النگوهای باریک و ظریف نسبت به النگو های تک پوش که پهن تر هستند ( همانطور که از اسمشان پیداست، به صورت تکی پوشیده می شوند) گزینه بهتری هستند. زیرا مدل های باریک هیچگاه از مد نمی افتند، همچنین می توانید حدود 10 تا 12 تا آنها را درون یک دست بیندازید.

اسم طلا معمولا افراد را به یاد رنگ زرد آن می اندازد چون متداول ترین رنگ است. اما همانطور که می دانید طلا در رنگ های دیگری همچون سفید، صورتی یا رزگلد، قرمز و آبی نیز وجود دارد که انتخاب رنگ آن بستگی به سلیقه هر فرد دارد.

منبع: https://www.asby.ir/

طرح لبخند و روش های اصلاح آن

هنگام لبخند زدن لب ها، لپ ها، دندان ها، لثه و سایر بخش های صورت شما درگیر می شود. اما چیزی که در یک لبخند بیشتر از بقیه اجزا دیده می شود، دهان و اجزای آن به خصوص دندان ها هستند. به مجموع اجزای دخیل در این لبخند، طرح لبخند گفته می شود و اصلاح طرح لبخند به پیدا کردن عیوب مربوط به این فاکتور ها مخصوصا دندان ها حین لبخند زدن و ترمیم یا برطرف کردن آن عیوب اشاره دارد.

اینکه لبخندتان ظلهر زیبایی ندارد، به دلایل مختلفی مانند سایز نامناسب دندان ها، به هم ریختگی و رنگ نامتناسب آن ها بستگی دارد. اصلاح طرح لبخند درواقع جنبه درمانی نداشته بلکه یک روش زیبایی دندان به حساب می آید. در واقع متخصص ترمیم و زیباییدر این پروسه، لبخندی زیبا که متناسب با چهره شما باشد طراحی کرده و برای رسیدن به آن تغییراتی در دندان ها، لثه و … ایجاد می کند.

خدمات دندانپزشک اصلاح طرح لبخند

سفید کردن دندان ها یا بلیچینگ

این روش درمانی، تیر‌گی‌ ها و رنگدانه‌ هایی که با گذشت زمان باعث تغییر رنگ دندان‌ ها شده و حتی بعضی بد رنگی ‌های ژنتیکی، را بر طرف کرده و باعث سفیدی دوباره دندان های شما می شود.

باندینگ دندان یا ونیر کامپوزیت

این پروسه به بهبود و زیباسازی ظاهر دندان ‌های آسیب دیده به علت پوسیدگی، شکستگی یا لب پر شدگی، تراشیدگی و ... کمک میکند. این مواد با استفاده از چسب مخصوصی روی دندان قرار می گیرند و با نور مخصوصی در محل مورد نظر محکم می ‌شوند.

لمینت دندان یا ونیر پرسلین

پرطرفدارترین درمان در اصلاح طرح لبخند استفاده از لمینت دندان است که به صورت لایه ‌ای روی سطح دندان قرار گرفته و عیوب دندان را می ‌پوشاند.

روکش دندان

روکش همان پروتز دندان ثابت است که یک کلاهک از جنس سرامیک یا فلز است.

بریج دندان

یکی از راه‌ های پر کردن جای خالی دندان از دست رفته، بریج دندان است. بریج به این صورت است که با قرار گرفتن روی دندان ‌های مجاور ناحیه بی ‌دندان، به شکل یک پل قسمت بی ‌دندان را کامل می ‌کند.

ایمپلنت دندان

بهترین جایگزین برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته ایمپلنت دندان است. ایمپلنت از جنس تیتانیوم بوده و به صورت میله باریکی است که درون استخوان فک قرار می ‌گیرد.

اصلاح طرح لبخند لثه ‌ای به کمک لیفت لثه

در طی جراحی لیفت لثه، بافت لثه برداشته می‌ شود و در نتیجه قسمت بیشتری از دندان ‌ها نمایان شده و این باعث بلندتر دیده شدن دندان ‌ها می ‌شود.

ارتودنسی دندان

ارتودنسی یکی از زیر شاخه ‌های دندانپزشکی است که به معنای صاف کردن و درست کردن دندان است.

منبع: https://www.chalava.ir/

بهترین زمان خرید طلا چه زمانی است؟

همانطور که می دانید طلا ماندگاری بالایی دارد و امکان ضرر دیدن در آن بسیار کم است. این ویژگی،  بازار طلا را تبدیل به یکی از قابل اعتماد ترین بازار های سرمایه گذاری در جهان تبدیل کرده است و افراد زیادی به جای بورس و ارز، در این بازار سرمایه گذاری می کنند.

چرا لازم است طلا بخریم؟

هنگامی که احتمال وقوع یک فاجعه اقتصادی در یک کشور پیش بینی می شود، سرمایه گذاری در طلا راهی برای حفظ سرمایه خود هم در طولانی مدت و هم کوتاه مدت در مقابل سقوط بازار بورس و دیگر بازارها محسوب می شود. با بررسی و مقایسه ارز با طلا به این نتیجه میرسیم که نوسانات بازار ارز زیاد است و شاید سود زیادی از آن نصیبمان نشود، اما ارزش دارایی ما هنگامی که طلا خریده ایم یا ثابت مانده یا بالا می رود.

بهترین زمان معامله چطور تشخیص دهیم؟

بهترین زمان خرید و فروش طلا را با توجه به موارد زیر می توان فهمید:

عرضه و تقاضا

با نگاه کردن به بازار های سرمایه گذاری می توان دریافت زمانی که حجم عرضه بالاتر از میزان تقاضا باشد روند قیمتی به صورت نزولی است و بالعکس. هنگامی که حجم تقاضا زیاد است می توانید طلای سرمایه گذاری شده خود را با قیمت بالا تری به فروش برسانید.

به روندها توجه کنید

افت و خیز قیمت ها و میزان خرید و فروش ها در طول سالیان سال در قالب نمودار با آپدیت روزانه در دید عموم است. افراد متخصص در این حرفه می توانند با استفاده از خطوط های حمایتی و مقاومتی آینده یک سهم را پیش بینی کنند و با توجه به آن به خرید و فروش یک سهم بپردازند.

بهترین زمان خرید طلا در روز

این که چه ساعتی از روز را برای خرید طلا انتخاب کنیم در بازه‌ های زمانی گوناگون، متغیر است و این متغیر بودن تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد که به سادگی بر روند صعودی و یا نزولی بودن قیمت ‌ها تاثیرگذار هستند. با توجه به اینکه ساعات کار طلا فروشی ها معمولا از 10 صبح تا 9 شب به صورت غیر یکسره است، طبیعی است که خرید طلا در ساعت ‌های پیش از ۱۰ صبح چندان کار عاقلانه ‌ای نباشد و فروشندگان هم برای این ساعت آمادگی فروش حتی به قیمت ‌های عالی را نیز ندارند.

به شما توصیه می کنیم که قبل از این که اقدام به خرید طلا کنید و با این منظور روانه بازار شوید، ابتدا قیمت طلای جهانی و ارز روز را بفهمید و از روند صعودی و نزولی آن‌ ها رد ابتدای روز اطلاع یابید.

منبع: https://www.asby.ir/

ارتباط چاقی و پوسیدگی دندان

در جوامع امروز چاقی به عنوان یک بیماری همه گیر شناخته شده است. طبق نتایج به دست آمده از تحقیقات انجام شده ی گروهی از محققان، نشانه‌ های واضحی از بیماری پریودنتال در افرادی که شاخص توده بدن (BMI) آنها بالاتر از ۳۰ است، مشاهده می‌ شود. این نتایج ارتباط بین چاقی و سلامت دهان و دندان را بیش از پیش به تصویر کشیده است که این اتفاق، موضوع چاقی را حتی حساس ‌تر از قبل می ‌کند.

محققان دانشکده دندانپزشکی باور دارند که در صورت داشتن رژیم غذایی نامناسب و فعالیت کم، فرد ممکن است در معرض خطر چاقی قرار بگیرد. در این صورت ممکن است خطر ابتلا به پوسیدگی دندان نیز افزایش پیدا کند.

چاقی و پوسیدگی دندان در کودکان

مطالعاتی که اخیرا درباره ارتباط بین چاقی و خطر ابتلا به حفره های دندانی در کودکان انجام شده است، این تنیجه را داشته که کودکان بی تحرک و کم تحرکی که بیشتر وقت خود را صرف بازی های ویدئویی و رایانه ای می کنند، چاق تر از همسالان خود هستند. زیرا در هنگام تماشای تلویزیون و بازی ها به طور معمول میان وعده های بیشتری مصرف می کنند. این کودکان هنگام تماشای تلویزیون به خوراکی های زیر علاقه بیشتری نشان می دهند:

·         غذاهای چرب و شیرین

·         نوشیدنی سودا

·         فست فودها

·         چیپس و پفک

·         شیرینی و شکلات

چاقی و دندان های شما

یک مطالعه منتشر شده در مجله دندانپزشکی ژوئن 2009 نشان می دهد که باکتریهای دهان ممکن است در ایجاد چاقی نقش داشته باشند. این مطالعه شامل 313 زن دارای اضافه وزن است که شاخص توده بدنی (BMI) آنها بین 27 تا 32 است. از طرف دیگر محققان معتقدند که باکتری های دهان ممکن است در فرآیند های بدن که منجر به چاقی می شود شرکت داشته باشند.

ارتباط التهاب لثه با چاقی و پوسیدگی دندان

هنگامی که فردی دچار التهاب لثه شده باشد ممکن است نشانه این باشد که بدن دچار التهاب سیستمیک قابل توجهی شده است و می تواند به افزایش وزن و خطر چاقی کمک کند. از این رو کاهش کربوهیدراتهای ساده ممکن است بر بیماری لثه و چاقی تاثیر مثبت داشته باشد.

پیشگیری از چاقی و پوسیدگی دندان با رژیم غذایی مناسب

برخی از دیدگاه ها حاکی از آن است که کربوهیدرات های قابل تخمیر برای رژیم غذایی ما ضروری است .زیرا برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های دندانی از تبدیل شدن این قندها به پلاک، با پیروی از یک برنامه غذایی بهداشتی دندانپزشکی قابل پیشگیری است. همچنین پیروی از یک رژیم مناسب می تواند سلامت کلی ما را به شدت افزایش دهد.

منبع: https://www.chalava.ir/

ارتودنسی اقساطی چگونه است؟

 

ارتودنسی دندان صرفا برای زیبایی دندان ها انجام نمی گیرد و روشی برای درمان دندان ها است که از پوسیدگی و درد های ناشی از فشار نامتوازن بر دندان ها و فک جلوگیری می کند. بعضی اوقات ممکن است به علت هزینه های بالای ارتودنسی، بیماران از انجام ارتودنسی پشیمان شوند. به همین دلیل، برخی از پزشکان و مراکز درمانی،‌ ارتودنسی اقساطی را جهت رفاه حال مراجعه کنندگان، درنظر گرفته اند، تا هرکس بتواند با هر توان مالی،‌ زیبایی و سلامت را به محیط دهان و دندان خود برگرداند. این پرداخت ارتودنسی به گونه ای برنامه ریزی می شود که تا قبل از پایان درمان ارتودنسی تسویه شود.

قیمت انجام ارتودنسی ممکن است که بالا به نظر برسد اما اگر پرداخت آن به صورت اقساط انجام شود، بسیاری از افراد از عهده پرداخت آن بر می آیند. در بعضی مواقع نیز ممکن است متخصص ارتودنسی یا کلینیک قبول کند که شما کل هزینه را به صورت اقساط برابر پرداخت کنید. در ارتودنسی اقساطی بیمار معمولا حداقل نصف یا یک سوم هزینه کل پروسه را در ابتدای درمان پرداخت می کند. این پرداخت مخصوصا در سیستم های ارتودنسی گران قیمتی مانند ارتودنسی نامرئی که هزینه مواد مصرفی بالاتر است، بسیار پرکاربرد و مفید است.

آیا ارتودنسی اقساطی، باعث کاهش کیفیت ارتودنسی می شود؟

این سوال پاسخ بسیاری از افرادی است که به گزینه پرداخت اقساطی هزینه ارتودنسی فکر می کنند. پاسخ به این سوال،‌ صد در صد منفی است. تحت هیچ شرایطی، ارتودنسی اقساطی مانع از عدم کیفیت مطلوب انجام آن نمی شود. در این روش فقط نوع و شیئه پرداخت متفاوت است و در مدت زمان درمان ارتودنسی افراد می توانند هزینه را به صورت اقساط پرداخت کنند.

عوامل تاثیرگذار در هزینه ارتودنسی

درمان ارتودنسی دندان عموما پروسه طولانی است و افراد از ابتدای پروسه تا پس از پایان این درمان، به ناچار باید مبالغی را پرداخت نمایند. هزینه های ارتودنسی شامل هزینه های فرعی و اصلی می شود که در زیر با این موارد آشنا می شویم.

تعرفه های اصلی ارتودنسی دندان

تعرفه و قیمت ارتودنسی دندان به موارد مختلفی بستگی دارد که عبارت اند از:

·         نوع ارتودنسی دندان

·         میزان و شدت ناهنجاری دندان

·         موقعیت مکانی فرد و مطب پزشک

·         طولانی تر شدن پروسه درمان ارتودنسی

·         ویزیت شدن توسط متخصص ارتودنسی

·         کیفیت و درجه بندی وسایل و ابزاری که برای درمان ارتودنسی از آن استفاده می شود.

·         کلینیک مورد نظر برای انجام ارتودنسی

·         تعرفه های جایگزینی ارتودنسی و تعمیر ابزار آن

·         هزینه هایی که ممکن است به دلیل عدم رسیدگی بیمار به دندان های خود، در طول درمان متقبل شود، مانند پوسیدگی دندان

منبع: https://www.bestdentists.ir/

صفحه قبل 1 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 صفحه بعد