x تبلیغات
تونو تایمز

ارتباط بین ارتودنسی دندان و سردرد

امروزه افراد زیادی درمان ارتودنسی را به عنوان یک راه حل برای برطرف کردن مشکلات و ناهنجاری های دندان انتخاب کرده اند. این درمان انواع مختلفی دارد که بر اساس مشکل فک و دندان، شدت آن و عوامل دیگری توسط متخصص ارتودنسی انتخاب می شود.

یکی از اتفاقاتی که بعد از شروع درمان دچار آن می شویم، داشتن سردرد و حتی سردرد های میگرنی است که ناشی از کشش بریس ها بر روی دندان است و می تواند در مکان های غیرمرتبط مانند اطراف چشم، گردن و ... مشاهده شود. اما نگران نباشید زیرا این دردها طبیعی است.

علت سردرد در طول ارتودنسی

سردرد و میگرن در هنگام ارتودنسی می تواند علت های مختلفی داشته باشد که در ادامه به معرفی برخی از آنان می پردازیم:

میگرن ناشی از محکم بسته شدن بریس ها

اولین و محتمل ترین علت انواع سردرد مخصوصا میگرن، در طول ارتودنسی دندان محکم بسته شدن بریس ارتودنسی یا اجزای آن است. این سفت بسته شدن اجزای مختلف ارتودنسی دندان باعث وارد شدن فشار به اعصاب دندان ها، لثه و صورت می شود. این درد در اعصاب صورت حتی می تواند باعث ایجاد درد استخوان هم شود. مجموع این فشارهای وارده به اعصاب در نهایت به صورت سردرد و میگرن در هنگام ارتودنسی در بخش هایی از سر قابل حس است.

میگرن ناشی از اسپیسر ارتودنسی

اسپیسر یک وسیله کوچک و گرد در ارتودنسی است که بین دندان های آسیاب و پیش قرار می گیرد و به این ترتیب فضایی بین این دندان ها ایجاد می کند. جود این وسیله در تمامی درمان ها ضروری نیست اما در شرایط خاصی برای اطمینان از موفقیت درمان ارتودنسی ضروری بوده و بسیار دردناک است. در هنگام استفاده ار آن حس می کنید یک لاستیک به ضخامت یک سانتی متر بین دندان های شما گیر کرده است. این درد می تواند به گونه، فک، پشت گوش و پیشانی شما منتقل شده و حتی باعث میگرن شود.

میگرن ناشی از کمبود آب بدن

وقتی متخصص ارتودنسی برای درمان شما ارتودنسی متحرک را انتخاب کرده است، دهان بیشتر باز می شود و بنابراین بیشترین میزان نفس کشیدن و ورود و خروج هوا در دهان شما اتفاق خواهد افتاد. در هنگام استفاده از این نوع ارتودنسی مساحت دندان های شما بزرگتر شده است و ممکن است بسته شدن دهان شما را کمی سخت تر کند، بنابراین دهان شما خشک می شود و اگر به میزان کافی و زیاد آب نخورید، کم آبی به نوبه خود باعث بروز علائمی مانند سردرد و میگرن می شود. خشکی دهان به نوعی نشان دهنده کم آبی بدن نیز هست.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/

عوارض کوتاه مدت و بلندمدت عمل اسلیو معده

ما روزانه با مصرف موادغذایی مختلف میزانی معینی کالری و انرژی دریافت می کنیم که در صورتی که بدن نتواند این انرژی های دریافتی را مصرف کند یا بسوزاند باعث ایجاد چربی های اضافه در بدن شده و چاق می شویم. اولین راهی که برای لاغری به ذهن افراد می رسد گرفتن انواع رژیم های لاغری است. افراد زیادی در کنار این رژیم ها انجام ورزش های لاغری را نیز امتحان می کنند.

بعضی افراد برخلاف انجام این اقدامات لاغر نمی شوند، در نتیجه به دنبال انواع عمل های لاغری مانند عمل اسلیو معده می روند. این عمل لاغری مانند سایر عمل های لاغری، در کنار تمامی مزایایی که به همرا دارد عوارضی نیز دارد که ما در این مقاله به معرفی تعدادی از عوارض عمل اسلیو معده پرداخته ایم.

جراحی اسلیو معده چیست؟

اسلیو معده جراحی لاغری ای است که در به روش لاباراسکوپی انجام می شود و در طی آن حدود ۸۰ درصد از حجم معده فرد خارج می شود و بخش باقی مانده آن به شکل لوله یا موز است. به دلیل اینکه در معده کاهش حجم اتفاق افتاده است طبیعتا حجم غذای مصرفی فرد و درنتیحه کالری دریافتی روزانه او کاهش می یابد و باعث کاهش وزن و لاغری می شود.

عوارض عمل اسلیو

در این قسمت از مقاله به معرفی برخی عوارض کوتاه مدت و بلندمدت جراحی اسلیو معده می پردازیم:

·         سوء تغذیه

·         احساس سوزش سر دل

·         یبوست

·         رفلاکس معده

این عوارض ممکن است بسیار جدی و خطرناک باشند که در صورت مشاهده آنان سریع باید به پزشک مراجعه کرد. این علائم عبارتند از:

·         تب و لرز شدید

·         تورم، قرمزی و ترشح چرک از ناحیه بخیه

·         عدم توانایی نوشیدن مایعات

·         حالت تهوع و استفراغ

·         خونریزی شدید

سوء تغذیه

کاهش حجم معده و مواد غذایی مصرفی و همچنین کاهش مصرف کالری پس از اسلیو می تواند منجر به سوء تغذیه شود. به همین دلیل پایبند بودن به یک رژیم غذایی مناسب پس از عمل اسلیو می تواند از بروز سوء تغذیه جلوگیری کند.

رفلاکس معده

رفلاکس و همینطور سوزش معده علائمی مثل دردهای شکم و معده، نفخ، احساس سیری سریع و ... دارد. در هنگام رفلاکس معده محتویات معده به داخل مری بازمی گردد. در صورت داشتن همچین شرایطی باید سریعا به پزشک خود مراجعه کنید.

حالت تهوع و استفراغ

اکثر افراد در روزهای ابتدایی عمل لاغری اسلیو معده دچار حالت تهوع و استفراغ می شوند. اما اگر این اتفاق به صورت مکرر و طولانی مدت ادامه داشته باشد باید پزشک با تجویز داروهای مناسب این عارضه را کنترل کند.

منبع: https://www.sira.fit/

کامپوزیت دندان: معایب و مزایای استفاده از آن

مردم امروز بیش از پیش به فکر زیبایی دندان های خود بوده و همواره به دنبال راهی برای زیباتر کردن آنها هستند. یکی از این روش های متداول برای زیبایی دندان ها کامپوزیت دندان است که درمانی بدون عوارض بوده و دندانپزشک می ‌تواند با استفاده از این روش دندان‌ های پوسیده، شکسته، ترک خورده و یا سیاه شده را ترمیم کند.

در این روش زیبایی، مواد کامپوزیتی که دارای جنس، رنگ و همچنین دوام و استحکام متفاوتی هستند به صورت لایه ای روی دندان های فرد قرار می گیرند. فراموش نکنید که در صورت استفاده از کامپوزیت دندان باید نکات و مراقبت ‌های بهداشتی را بیش از قبل رعایت کنید.

موارد استفاده از کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان برای برطرف کردن مشکلات دندانی زیر استفاده می شود:

·         پرکردن دندان‌ با تخریب زیاد

·         پرکردن دندان‌ های جلویی

·         ترمیم دندان‌ های شکسته

·         پر کردن فواصل بین دندان ‌ها

·         ترک خوردگی دندان ها

·         بد رنگی و بد فرمی دندان

مزایای کامپوزیت دندان

انجام کامپوزیت دندان مزایای زیادی دارد که در ادامه به معرفی برخی از آنان می پردازیم:

·         در کامپوزیت، دندان تراش داده نمی‌ شود و در صورت نیاز به صورت خیلی جزئی انجام می ‌شود.

·         ترمیم کامپوزیت در مدت زمان کوتاه و به آسانی انجام می ‌شود.

·         برای تهیه کامپوزیت دندان نیاز به قالب گیری و فرستادن به لابراتوار نیست، بنابراین در وقت و هزینه انجام کامپوزیت دندان صرفه جویی می ‌شود.

·         در صورت آسیب دیدن کامپوزیت، امکان ترمیم آن وجود دارد.

·         کامپوزیت از استحکام و مقاومت بیشتری نسبت به لمینت دندان برخوردار است.

·         شکل و فرم ظاهری آن مشابه دندان طبیعی است و صرفا جنبه زیبایی دارد.

·         کامپوزیت از شکستگی دندان جلوگیری کرده و از آن در برابر تغییرات دمایی محافظت می ‌کند.

معایب کامپوزیت دندان

گفتیم در کامپوزیت دندان دندان فرد تراش داده نمی شود. به همین دلیل می توان گفت که این روش زیبایی یک روش تقریبا غیرتهاجمی بوده و عوارضی ندارد. اما این درمان مانند هر درمان دیگری می تواند معایبی نیز داتشه باشد که به برخی از آنان اشاره می کنیم:

·         یکی از مشکلات کامپوزیت دندان این است که پس از خوردن نوشیدنی ‌های رنگی مانند چای، قهوه و یا دیگر مواد غذایی رنگدار، این روکش تا حدودی دچار تغییر رنگ می ‌شود. البته با انجام پولیش دندان می توان نسبت به برطرف کردن آنها اقدام کرد.

·         کامپوزیت‌ دندان نسبت به پرکننده‌ های نقره ‌ای رنگ دندان یا همان آمالگام، زودتر از بین می ‌روند.

مراقبت از کامپوزیت دندان چگونه است؟

مراقبت‌ های بعد از انجام کامپوزیت به بالا بردن دوام و استحکام کامپوزیت کمک می ‌کند. در اینجا به بعضی از این مراقبت ‌ها اشاره می ‌کنیم:

·         به صورت مرتب مسواک بزنید و حتما از نخ دندان استفاده کنید. همچنین از دهانشویه ‌های توصیه شده توسط دندانپزشک استفاده کنید.

·         مصرف مواد غذایی سفت ممکن است به کامپوزیت آسیب وارد کند، بنابراین تا جایی که ممکن است در مصرف این مواد غذایی احتیاط کنید.

·         بعد از مصرف مواد خوراکی رنگی مثل نوشابه و قهوه فورا مسواک بزنید و یا با آب دهان و دندان‌ های خود را بشویید.

·         استعمال دخانیات موجب تغییر رنگ کامپوزیت شده بنابراین از مصرف آنها خودداری کنید.

·         برای معاینه و بررسی وضعیت دندان‌ ها حتما به دندانپزشک مراجعه کنید.

منبع: https://www.chalava.ir/

همه چیز درباره سنسور اکسیژن خودرو

هنگام کار کردن با خودرو، نیاز است تا راننده از بخش های مختلف خودروی خود اطلاعاتی داشته باشد. این گزارش توسط سنسورهای مختلف که هریک موظف به بررسی یک بخش هستند به کاربراتور یا ECU در خودروهای کاربراتوری و انژکتوری اعلام می‌ شود. ما در این مقاله به بررسی یکی از این سنسورهای مهم در خودرو به نام سنسور اکسیژن می پردازیم.

وظیفه سنسور اکسیژن چیست؟

این سنسور یک قطعه الکترونیکی مهم در بین قطعات هیوندای و کیا است که وظیفه آن در موتورهای احتراق داخلی این است که نسبت اکسیژن موجود در گازهای خروجی از اگزوز را اندازه گیری کند. این سنسور در ورودی مسیر اگزوز قرار دارد. اکسیژن موجود در این گازهای خروجی، در واقع میزان اکسیژن سوخته نشده در فرآیند احتراق را نشان می ‌دهد. بنابراین بالا بودن میزان اکسیژن به معنای احتراق ناقص و درصد نامناسب مخلوط سوخت و هوا است.

ساختار داخلی این سنسور چگونه است؟

سنسور اکسیژن یک بدنه سرامیکی با سر پلاتینیومی دارد و این سر توسط یک غلاف فلزی حفاظت شده است. محدوده‌ خارجی‌ این‌ بدنه سرامیکی‌، در معرض‌ اکسیژن‌ موجود در اگزوز قرار دارد و قسمت‌ داخلی‌ آن‌ با اکسیژن‌ موجود در اتمسفر در ارتباط است. اختلاف‌ بین‌ این‌ دو نقطه‌ باعث‌ تولید ولتاژ در سنسور می ‌شود.

روش کارکردن سنسور اکسیژن

این سنسور به ازای میزان اکسیژن نسوخته ولتاژی تولید می کند که در کمترین غلظت اکسیژن، معادل ٠.١ ولت و در بیشترین غلظت، معادل ٠.٩ ولت است.ECU  خودرو این میزان ولتاژ را بررسی می کند تا وضعیت احتراق سوخت را در موتور تحلیل کند و غلظت هوا در برابر سوخت را بهترین شکل تنظیم کند. در نتیجه این عمل این است که میزان آلاینده های خروجی از اگزوز خودرو کاهش می یابند.

اگر یک و یا تعدادی از سنسورهای اکسیژن مشکلی داشته باشند، خودروی شما در تست آلایندگی قبول نخواهد شد و اگر با همین سنسورها به رانندگی ادامه دهید، میزان مصرف سوخت شما افزایش پیدا می‌ کند و می ‌تواند به کاتالیزور شما آسیب برساند.

خرابی سنسور اکسیژن

یکی از مواردی که باید درباره سنسور اکسیژن خودرو به آن توجه کرد این است که خراب شدن سنسور به چه دلیلی اتفاق افتاده است؟ بعضی از این موارد را برایتان نام می بریم:

·         پایین بودن کیفیت سوخت می‌ تواند به سنسورها آسیب بزند.

·         این سنسور ضربه گیر نیست و ضربات شدید مانند تصادف، باعث آسیب زدن به آن می ‌شود.

·         خرابی شمع‌ های خودرو به سنسور اکسیژن آسیب می ‌‌زند، زیرا شمع ‌های خراب باعث احتراق ناقص و تولید دود می ‌شوند.

در هنگام خرابی سنسور اکسیژن خودروی شما، یک سری نشانه ها در خودرو ظاهر می شود که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·         هنگام ترمز ناگهانی و یا روی دست اندازها خودرو تمایل به خاموش شدن دارد.

·         خودرو در دنده ٢ کله می ‌کند.

·         در سر بالایی ‌ها و هنگام دنده معکوس خودرو ریپ می ‌زند.

هیوندای سانتافه 2020 و قطعات یدکی آن

یکی از خودروهای بسیار زیبا و جادار شاسی بلند یا به اصطلاح اس یووی تولید شده توسط شرکت خودرو سازی هیوندای، هیوندای سانتافه نسل دو است که از سال 2007 وارد بازار ایران شد. این خودرو در طی سال های مختلف پیشرفت ها و تغییرات مختلفی کرده و نسخه های مختلفی از آن در بازار خرید و فروش خودرو موجود است. ما در این مقاله به بررسی هیوندای سانتافه 2020 و امکانات این خودرو پرداخته ایم، پس با ما همراه باشید.

ایده اولیه این خودرو در اصل برای ایجاد رقابت هیوندای با خودروهایی مانند مزدا Tribute، فورد Escape و پونتیاک Aztek بود. این شرکت در سال 2001 یک نمونه موفق از خودروی سانتافه را وارد بازار جهانی کرد. اکنون این خودرو از محبوب ترین ماشین های خانواده در آمریکا و جهان است و 4 نسل از این این خودرو تا به حال وارد بازار خودرو شده است.

معرفی هیوندای سانتافه مدل 2020

خودروی سانتافه مدل 2020 دارای فضای داخلی خیلی راحت، ویژگی های فنی بسیار بالا و صرفه جویی در مصرف سوخت است.

مزایا

از برترین مزایای این خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·        رانندگی راحت خودرو

·        مصرف سوخت پایین آن

·        متریال داخلی با کیفیت استفاده شده در آن

·        ویژگی های فنی زیاد با کاربری آسان

معایب

این خودرو همچنین شامل معایب زیر می شود:

·        موتور پایه زیر دست

·        فضای کمتری نسبت به رقبای مشابه خود دارد.

ویژگی های جدید لوازم جانی سانتافه 2020

این مدل از خودروی هیوندای به نسبت تولیدی های قبلی این کارخانه تغییراتی کرده است که تعدادی از این ویژگی ها شامل موار زیر است:

·        استاندارد سازی آلارم های خودرو

·        در دسترس بودن نمایشگر برای نقاط کور

·        مدل های SEL Plus، Ultimate و XL متوقف شده اند.

·        کشویی بودن صندلی های ردیف دوم برداشته شده است.

·        اکنون ویژگی های استاندارد کمتری دارند.

تعدادی از امکانات، فضا و قطعات هیوندای سانتافه 2020

صندلی های اتومبیل سانتافه و کودک

در صندلی های عقب سانتافه دو مجموعه کامل از اتصالات صندلی اتومبیل LATCH و همچنین یک صندلی فوقانی برای صندلی میانی عقب وجود دارد.

فضای باربری سانتافه

پایه سانتافه 2020 فضای مناسب بار را برای یک شاسی بلند دو ردیفه به شما می دهد و فضای کافی برای چمدان ها و لوازم اضافی دیگر را براحتی برای سرنشینان فراهم می کند.

بلوتوث و ناوبری

یکی از ویژگی ها استاندارد  و قطعات هیوندای سانتافه 2020، داشتن یک سیستم یادآوری باز و بسته بودن درب ها و یک سیستم سرگرمی با صفحه نمایش 8 اینچی، بلوتوث به همراه چهار پورت USB ، Apple CarPlay و Android Auto است. از ویژگی های موجود می توان به کنترل خودکار وضعیت آب و هوایی دو منطقه، رادیو ماهواره ای، ناوبری، شارژ دستگاه بی سیم و یک سانروف پانوراما اشاره کرد.

ارتودنسی فیک چگونه است؟

کم نیستند افرادی که دچار ناهنجاری های مختلف فک و دندانی هستند و از ظاهر خود رنج می برند. خوشبختانه امروزه افراد بیش از پیش به فکر درمان این مشکلات دندانی خود افتاده اند اما متاسفانه بعضی از این افراد مایل به ارتودنسی کردن دندان ها هستند اما هزینه کافی برای این کار را ندارند؛ بنابراین افرادی سود جو ارتودنسی فیک و تقلبی را پیشنهاد می دهند. شکل و ظاهر ارتودنسی فیک هم مانند ارتودنسی واقعی است و از اجزایی مثل براکت و سیم ارتودنسی تشکیل شده است.

ارتودنسی ثابت چیست؟

در ارتودنسی ثابت اجزای ارتودنسی به طور ثابت روی دندان ها می چسبند و بیمار نمی تواند به خواست خودش آن ها را از دهان بیرون بیاورد. ارتودنسی ثابت اجزایی مانند نگین دارد که به آن ها براکت می گویند. این براکت ها به وسیله ی سیم ها  و الاستیک های کشی به دندان ها متصل می شوند. در ارتودنسی ثابت معمولا دندان ها در هر ماه حدود ۱ میلی متر حرکت می کنند.

آیا ارتودنسی فیک دندان ها را منظم می کند؟

افرادی هستند که فکر می کنند با این ارتودنسی ها می توان به دندان های بی نظم خود نظم و ترتیب بخشید. باید بدانید که این ارتودنسی ها تغیییر چندانی در دندان های شما ایجاد نمی کنند و اگر هم بتوانند دندان های شما را نظم دهند، حتما با تحمیل فشار های نامناسب و پیش بینی نشده این کار را انجام می دهند که برای دندان های شما بسیار مضر است.

عواقب استفاده از ارتودنسی فیک چیست؟

به دلیل اینکه این ارتودنسی ها از مواد ارزان ساخته شده اند و بیشتر از لاستیک و فلزات بی ارزش هستند، سرشار از سرب هستند و درنتیجه سمی اند و در مواردی ممکن است باعث مسمومیت شدید و حتی مرگ بیمار شوند.

از مهم ترین معایب و ضررهایی که ارتودنسی های فیک و تقلبی می تواند به دندان و دهان بیمار وارد کند، پوسیدگی دندان و خراب شدن دندان ها است.

ارتودنسی های ثابت واقعی هم می توانند باعث بروز عفوت دهان و دندان و همچین التهاب لثه شوند. این امر در ارتودنسی های فیک بیشتر به چشم می خورد و گاهی اوقات این التهابات آنقدر شدید می شود که برای رفع آن باید از دارو های سنگین و یا حتی عمل جراحی کمک گرفت.

ارتودنسی های تقلبی ممکن است آنقدر دندان ها را بچرخانند که از حالت قبلی هم کج تر و بی نظم تر شوند.

عمر وسایل ارتودنسی فیک چقدر است؟

عمر این بریس های تقلبی و فیک معمولا بین ۳ تا ۵ ماه است و بعد از مدت کوتاهی چسب های استفاده شده در آن شروع به کنده شدن می کنند و وضعیت بدی را در دهان بیمار ایجاد خواهند کرد.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

همه چیز درباره ارتونسی بی رنگ دیمون

بهترین انتخاب برای افرادی که نمیخواهند ارتودنسی خود دیده شود، استفاده از ارتودنسی بی رنگ است. یکی از انواع ارتودنسی بی رنگ، ارتودنسی بی رنگ دیمون است که در آن بریس ها نیار به سفت شدن به صورت دستی ندارند و به طور کلی برای دندان ها ی و سایر بافت های دهان ملایم هستند. 

ارتودنسی بی رنگ دیمون درمان با سیم هایی با فناوری پیشرفته ای است که به سرعت دندان ها را حرکت داده و نیاز به تنظیمات کمتری دارد.

چه چیزی سیستم دیمون را متفاوت می کند؟

·        درمان سریع: چیزی که سیستم دیمون را متفاوت می کند، مدت زمان درمان کوتاه تر و ویزیت های اندک در مطب متخصص ارتودنسی است.

·        بستن راحت: در این روش خبری از محکم بستن بریس ها نیست. سیستم دیمون فشار روی دندان های شما را کاهش می دهد و به آن ها این امکان را می دهد که راحت تر به موقعیت درست خود در فک شما برسند. این روش ابتکاری در ارتودنسی، راحتی بیشتری را در طول درمان تضمین می کند.

·        مناسب برای تمامی سنین: ارتودنسی و درنتیجه آن مرتب شدن دندان های شما، باعث بالا رفتن اعتماد به نفس شما می شود. ارتودنسی بی رنگ دیمون این قابلیت را دارد که برای افراد در هر سنی مورد استفاده قرار گیرد.

انواع براکت ها در ارتودنسی دیمون

ارتودنسی دیمون شامل 4 مدل براکت است که در ادامه به توضیح مختصر آنان می پردازیم:

·        براکت دیمون 3D

این براکت از فولاد ضد زنگ برای پایداری و ماده ای شفاف برای زیبایی ساخته شده است. ساختار گرد شده ضمن حفظ عملکرد کلی، راحتی بیمار را بهبود می بخشد. سیستم دیمون 3D با استفاده از سیم های سبک تر و براکت های با اصطکاک پایین تر، از تکنیک خود تنظیمی استفاده می کند و در نتیجه زمان درمان سریع تر است.

·        براکت های دیمون 3MX

قالب فلز از جنس استنلس استیل برای استحکام و دوام استثنایی است و دارای چهار دیواره جامد برای حرکت و کنترل سریع و با اصطکاک دندان است. خطوط فوق العاده صاف و لبه های گرد برای حداکثر راحتی بیمار و بهبود بهداشت در نظر گرفته شده است.

·        براکت های دیمون Q

این براکت، نشان دهنده آخرین پیشرفت سیستم بریس های خودتنظیم کننده دیمون است که دارای براکت هایی است که کاملاً از فولاد ضد زنگ درجه یک ساخته شده و آن ها را مقاوم و بسیار بادوام می کند. همچنین این براکت ها دارای گوشه های نرم و گردتری هستند تا به راحتی بیمار کمک کرده و حتی از بریس های طبیعی دیمون نیز کمتر به چشم بیایند.

·        براکت های دیمون  Clear

دیمون  clearبراکت منفعل خود تنظیمی است که لیسانس زیبایی دارد و ترکیبی از ظاهر و راحتی است. این براکت از مواد آلومینای پلی کریستالی (PCA) تشکیل شده که در برابر لک شدن در اثر قهوه، چای و سایر مواد خوراکی مقاوم است.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/

ویژگی بهترین شیشه شوی در خودرو

شیشه شوی یکی از الزامات مهم در خودروها است که هنگامی که شیشه اتومبیل کثیف می شود به آن نیاز پیدا می کنیم. شاید خیلی از افراد فکر کنند که شیشه شوی خودرو زیاد مهم نیست و در حد موتور و سایر قطعات خودرو اهمیت ندارد، اما باید گفت که در صورت کثیف بودن خودرو امکان تصادف زیاد شده و بسیار خطرناک است زیرا بیشترین تاثیر را در دید راننده دارد.

اگر شیشه خودرو کثیف و یا تار باشد و یا یک لایه چربی شکننده نور روی آن تشکیل شده باشد و مهم تر از همه بخار کرده باشد، می ‌تواند باعث اختلال در دید راننده مخصوصا در دیدن اجسام دارای خطای ‌دید یا افرادی که لباس‌های همرنگ محیط دارند شود و هزینه‌ های جبران ناپذیری برای شما و خودروی شما ایجاد کند.

ویژگی یک شیشه شوی خوب

هر شیشه‌ شور خوب و یا شیشه پاک‌ کن استاندارد خودرو باید ویژگی‌ هایی داشته باشد که به معرفی تعدادی از آنان می پردازیم:

·         لکه‌ بری قوی: یک شیشه شور مناسب باید بتواند بعد از چندین بار پاشش روی شیشه و استفاده از پرف پاک کن، هرگونه کثیفی را پاک کند.

·         عدم به جا ماندن رد سفیدی آب پس از خشک شدن شیشه خودرو: افرادی که از آب یا مایع شیشه ‌شور غیر استاندارد در مخزن شیشه‌ شور خودروی خود استفاده می‌کنند، بعد از استفاده خطوطی سفید رنگ که حاصل حرکت تیغه ‌های برف پاک‌ کن بر روی شیشه آنها است، می بینند.

·         درخشندگی و شفافیت شیشه خودرو بعد از شسته شدن: یک شیشه شوی مناسبف علاوه بر پاک کنندگی، به شیشه‌ های خودروی شما درخشندگی و شفافیت نیز می دهد.

·         آب ‌گریز بودن شیشه شوی خودرو: شیشه شوی مناسب یک لایه محافظ بر روی شیشه خودرو تشکیل می‌ دهد که از ماندن آب بر روی شیشه جلوگیری می کند و باعث دید بهتری در هنگام بارندگی می شود.

·         داشتن رایحه خوش شیشه شوی خودرو: در ترکیبات شیشه ‌شوری که بوی بد داشته باشد، از سود استفاده کرده‌ اند. سود یک ماده شیمیایی مضر است که به مرور زمان موجب ترک ‌ترک شدن اورینگ ها و نفوذ آب به داخل خودروی شما می‌ شود.

پمپ شیشه شوی خودرو چیست و چگونه کار می کند؟

پمپ شیشه شوی خودرو یک پمپ کوچک آب است که یکی از تجهیزات الکتریکی در خودرو است. با روشن شدن این پمپ، مایع شیشه شور از مخزن شیشه شور کشیده شده و به وسیله نازل‌ های شیشه شور به سمت شیشه جلویی خودرو اسپری می ‌شود.

در صورت خرابی سیستم شست و شوی خودرو، مایه شیشه شوی به نازل ها نمسی رسد. از عوامل اصلی خرابی پمپ شیشه شور و عدم اسپری آب به روی شیشه می توان به وجود نشتی در لوله ‌ها، گرفتگی نازل ‌ها اشاره کرد. برای خرید قطعات کیا و قطعات هیوندای اصل برای خودروی خود باید به نمایندگی های اصلی مراجعه کنید تا بتوانید انواع لوازم جانبی خودرو شامل پمپ شیشه شور را تهیه کنید.

پیرسینگ دهان و تاثیر آن بر دندان ها

پیرسینگ دهان یک روش آرایشی و زیبایی است که در آن بخشی از دهان یا اطراف آن سورراخ می شود تا یک میله فلزی کوچک بتواند از آن رد شود. پیرسینگ کردن شبیه سوراخ کردن گوش است با این تفاوت که بخش های دیگری از بدن و مخصوصا شکم و صورت در آن سوراخ می شوند. امروزه دختران و همچنین پسران جوان زیادی علاقه به انجام این کار دارند، اما باید این را هم دانست که انجام این کار ممکن است خطراتی را در پی داشته باشد، که در ادامه به معرفی و بررسی شایع ترین خطرات پیرسینگ دهان و تاثیر روی دندان ها می پردازیم.

تاثیر پیرسینگ دهان بر دندان ها چیست؟

انجام پیرسینگ دهان و به همراه داشتن دائمی یک قطعه فلزی در دهان، می تواند تاثیرات مهمی روی دهان و دندان داشته باشد که در اینجا به معرفی شایع ترین این خطرات می پردازیم:

·         بروز انواع عفونت ها

زمانی که در دهان زخمی ایجاد شود، باکتری های موجود در دهان می توانند از طریق آن وارد خون شده و برای فرد مشکل ساز شوند. علاوه بر این، گیر کردن ذرات ریز مواد غذایی داخل سوراخ های ایجاد شده می تواند خطرناک باشد. همه این موارد به نوبه خود باعث عفونت داخل دهان می شود. این نکته را هم باید دانست که مهم ترین تاثیر پیرسینگ دهان بر دندان ها همین عفونت های ناشی از این کار است.

·         تحلیل رفتن مینای دندان

مینای دندان سطحی و محکم ترین لایه دندان است که از دندان های شما محافظت می کند. در صورتی که پیرسینگ بیش از حد با مینای دندان شما در تماس باشد می تواند باعث وارد شدن آسیب به آن و یا تحلیل رفتن مینای دندان شود.

·         وارد شدن آسیب به لثه

تجربه نشان داده است که 35٪ از افرادی که پیرسینگ دهان انجام داده اند، طی 4 سال اول بعد از انجام اینکار دچار بیماری لثه می شوند.

·         افزایش طول درمان ارتودنسی: همانطور که گفتیم انجام پیرسینگ دهان باعث ایجاد آسیب به لثه و عفونت لثه می شود و این یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند درمان ارتودنسی را طولانی تر کند. همچنین اگر بریس ارتودنسی داشته باشید، این فلز می تواند با بریس های شما برخورد داشته و باعث شل شدن براکت ها یا وارد شدن آسیب به سیم قوس دار ارتودنسی شود.

·         مشکلات مربوط به معاینات دندان ها: اغلب پروسه های دندانپزشکی نیازمند تصویربرداری با کمک اشعه ایکس هستند. اگر شخص پیرسینگ دهان داشته باشد، گرفتن عکس دندان با مشکل مواجه خواهد شد و پیرسینگ باعث می شود که متخصص به طور دقیق نتواند دندان ها یا ریشه آن ها را مشاهده کند.

·         وارد شدن آسیب عصبی به دندان

·         از دست دادن حس چشایی

منبع: https://www.chalava.ir/

عمل اسلیو معده و تاثیر شگفت انگیز آن

 

در سال های اخیر افراد زیادی را می بینیم که از چاقی و اضافه وزن رنج می برند. سریع ترین راه برای لاغری را ترجیح می دهند و به یک پزشک متخصص مراجعه می کنند. خواستار عمل اسلیو معده می شوند.

چاقی و اضافه وزن شدید افراد در سال های اخیر به دلیل تغییرات در سبک زندگی همه ما است. زندگی صنعتی و ماشینی باعث کاهش تحرک ما بوده و فعالیت بدنی ما را به حداقل رسانده است. با مراجعه به پزشک می توانید بهترین روش لاغری را بیابید اما باید بدانید که عمل های لاغری به افرادی که اضافه وزن زیادی ندارند توصیه نمی شود. زیرا این افراد با فعالیت های ورزشی و رژیم های لاغری می توانند کاهش وزن داشته باشند.

اما افرادی که شاخص توده بدنی آنها بالاتر از 30 باشد می توانند از عمل اسلیو معده استفاده کنند. البته برای اینکه راحت تر انتخاب کنید بهتر است از تجربه کسانی که اسلیو معده انجام داده اند کمک بگیرید.

عمل جراحی اسلیو معده چیست؟

اسلیو معده یک نوع عمل لاغری است. در این عمل دکتر چاقی با کوچک کردن و بریدن معده باعث کوچک شدن حجم معده می شود. این امر در نتیجه موجب کاهش اشتها، کاهش وزن و لاغری می شود. عمل اسلیو معده یک جراحی لاپاراسکوپی محسوب می شود که در طی انجام عمل، دکتر 80 در صد از معده برمی دارد.

فواید جراحی اسلیو معده

می توانید از تجربه کسانی که اسلیو معده انجام داده اند استفاده کنید و و بفهمید که این عمل لاغری مزایای بسیاری دارد. اما عمل لاغری اسلیو معده تنها برای افرادی مجاز است که:

1.      شاخص توده بدنی آنها بالاتر از 35 باشد

2.      به بیماری های چاقی همانند: دیابت، کبد چرب و .. مبتلا باشند.

همچنین از جمله مزایای جراحی اسلیو معده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·         لاغری حدود 60 الی 70 درصد در طول یک سال

·         کم شدن اشتها

·         کاهش احساس گرسنگی

·         درمان بیماری های چاقی

 

صفحه قبل 1 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 صفحه بعد