x تبلیغات
تونو تایمز

تفاوت ارتودنسی بزرگسالان و کودکان چیست؟

افراد زیادی تصور میکنند که ارتودنسی دندان فقط در سنین کودکی و نوجوانی باید انجام شود، اما باید بگوییم که این تصور اشتباه است و این روش درمان ناهنجاری های دندانی در بزرگسالی نیز قابلیت انجام دارد و بیماران در هر سنی چه جوان باشند و چه بزرگسال، می توانند از درمان ارتودنسی و مزایای آن برخوردار شوند.

ارتودنسی بزرگسالان چگونه انجام می شود؟

انجام ارتودنسی در بزرگسالی روند درمان طولانی تری به نسبت ارتودنسی دندان کودکان دارد و گاهی تا ۳ سال نیز به طول می انجامد. مراحل انجام این درمان به ترتیب زیر است :

·         مشاوره اولیه

·         معاینه بیمار

·         برنامه ریزی برای درمان

·         نصب دستگاه ارتودنسی

·         توضیح نکات بهداشتی

·         تاثیر دستگاه ارتودنسی

·         نگهداری و معاینات منظم

تفاوت روند درمانی ارتودنسی بزرگسالان و کودکان

با توجه به این که فک و دندان کودکان هنوز به تکامل رشد خود نرسیده است و هنوز در حال توسعه هستند، بهتر می توانند تغییر شکل و جهت پیدا کنند و کار متخصص ارتودنسی و روند درمان کودک بسیار آسان تر انجام شود. اما در بزرگسالان، فک و دندان به رشد و تکامل خود رسیده اند و به راحتی نمی توان در فک و دندان تغییر شکل و زاویه ایجاد کرد و دنداپزشک باید از وسایل دیگری نیز کمک بگیرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود و در نتیجه پروسه درمانی کمی پیچیده تر و زمان بر تر است.

نکات مهم ارتودنسی بزرگسالان

با توجه به رشد و تکامل دندان و فک بزرگسالان، ارتودنسی بزرگسالان به تنهایی نمی تواند راهگشا باشد و نتیجه مطلوب را حاصل کند، بنابراین دندانپزشک باید از وسایل و روش های درمانی دیگری نیز کمک بگیرد تا نتیجه مطلوب و دلخواه ارتودنسیتیست و بیمار حاصل شود. به عنوان مثال وقتی که فک بالا یا پایین، عقب یا جلوتر هستند و در موقعیت اصلی و طبیعی خود قرار ندارند، تنها با انجام ارتودنسی ناهنجاری رفع نمی شود و به عمل جراحی فک بعد از ارتودنسی نیز نیاز است.

بزرگسالان بیشتر از کودکان مستعد ابتلا به بیماری پریودنتال (لثه) هستند، لذا قبل از شروع درمان با ارتودنسی، باید این بیماری را نیز درمان کند. لازم است بدانیم که سلامت لثه، نقش کلیدی در درمان ارتودنسی بزرگسالان دارد.

مدت زمان و هزینه درمان ارتودنسی بزرگسالان

درباره هزینه و مدت زمان درمان ارتودنسی دندان عواملی مانند نوع و شدت ناهنجاری، وضعیت بیمار، نوع ارتودنسی تاثیرگذار هستند. درنتیجه به طور قطعی نمی شود مدت زمان و همینطور هزینه ای برای ارتودنسی دندان تعیین کرد ام به طور کلی ارتودنسی بین ۶ ماه تا ۳ سال طول می کشد.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/

معرفی هیوندای النترا N LINE

خودرو سازی هیوندای که به عنوان یکی از بهترین تولید کننده های خودرو در جهان شناخته می شود، مدتی پیش مدل جدید خودروی النترا را تحت عنوان النترا N line  تولید کرد. کمپانی خودرو سازی هیوندای، سری N LINE این خودرو را با ویژگی های فنی و ظاهری بسیار بالاتر و قوی تری به نسبت نمونه های استاندارد معمولی رونمایی کرد.

معرفی هیوندای النترا N LINE جدید

موتور استفاده شده در النترا ان لاین یک موتور 1.6 لیتری از نوع توربو شارژ GDI است که قدرت آن 201 اسب بخار و گشتاور آن نیز 265 نیوتون متر است. البته لازم به ذکر است که استفاده از این موتور چیز جدیدی در سری جدیدN LINE  به حساب نمی آید زیرا نمونه های قدیمی دیگر نیز از همین موتور بهره مند بودند. در این خودرو یک گیربکس 6 سرعته البته به صورت دستی و نه اتوماتیک یا نمونه دو کلاچه باعث حرکت چرخ ها در جلو می شود.

ویژگی های ظاهری النترا N LINE

مهمترین تغییرات ایجاد شده در این سری از ان لاین، تغییرات ظاهری است. طراحی این ماشین کاملا جذاب است و حس هیجان را در رانندگان و سرنشینان بر می ‌انگیزد.

درست مانند نمونه استاندارد النترا، در نمونه هیوندای النتراN LINE  جدید نیز نمای جلوی ماشین از یک جلو پنجره آبشاری بزرگ بهره مند است. اما تفاوت اساسی که در نمای جلوی ماشین اتفاق افتاده است، اضافه شدن لوگوی N LINE روی جلو پنجره است. علاوه بر آن ورودی های هوا نیز طراحی منحصر به فردی دارند. طراحان کمپانی هیوندای بر این باورند که این ورودی ها طوری ساخته شده که آیرودینامیک ماشین را بهبود بخشیده و در خنک سازی موتور نقش بسیار موثرتری دارند.

ایمنی النترا N LINE

این خودرو صاحب امکانات و آپشن های ایمنی زیادی شده که برخی از مهمترین آن ها عبارتند از:

·         سیستم کمک کننده پیشگیری برخورد از جلو

·         سیستم کمک به حفظ خودرو در بین خطوط حرکت

·         دستیار نور بالا

·         اخطار کاهش سطح هوشیاری راننده

·         سیستم اخطار برخورد از نواحی کور راننده

·         همچنین سیستم کمک کننده جلوگیری از برخورد با خودروهای عبوری از پشت

امکان شخصی سازی خودرو با لوازم یدکی النترا جدید

یکی از مهمترین و جالب ترین موارد که درباره این محصول جدید می توان به آن اشاره کرد، امکان افزودن آپشن های جدید جهت شخصی سازی النترا است. به عبارتی هیوندای به شما اجاه می دهد که ماشین جدید خود را با کمک خرید قطعات هیوندای النترا جدید با لوگوی N مزین کنید.

بهترین و ایمن ترین جراحی لاغری کدام است؟

 

افراد زیادی از عمل های جراحی لاغری می ترسند. باید بگوییم که نگران نباشید. جراحی لاغری با ریسک 0.1 درصد، یکی از کم خطرترین جراحی‌های جهان است، حالا از هر سبک و سیاق، فرقی ندارد. اما از میان عمل اسلیو و یا بای پس معده، لاغری لیزر و یا بالون معده کدامیک ایمن ترین جراحی لاغری اند؟ شاید همه و هیچ‌کدام!

ایمن ترین جراحی لاغری لاپاراسکوپی است.

فرض بگیرید خانم همسایه، که البته وضعیتی مشابه با وضعیت شما دارد، همین چند روز پیش تن به عمل جراحی داده است و حالا حسابی با دُمبش گردو می‌شکند. آیا لزوما عملی که او تجربه کرده است، به کار شما هم می‌آید؟ پاسخ روشن است: خیر!  ایمن ترین جراحی لاغری ، یکی از انواع عمل‌هاست که با شرایط جسمانی شما سازگاری دارد.

بیشتر بخوانید: چگونه می توان از افتادگی پوست بعد از عمل اسلیو جلوگیری کرد؟

پزشکان معمولا بعد از معاینات و آزمایشات اولیه شما را از حال و روز جسمانی‌تان آگاه می‌کنند و ایمن ترین جراحی لاغری را پیش پای‌تان می‌گذارند. این عمل‌ها معمولا از جمله عمل‌های کم‌تر تهاجمی‌اند، عمل‌هایی که کم‌تر با تیغ و کارد سر و کار دارند و قرار نیست پزشکان هنگام جراحی بدن‌ شما را کاملا باز کنند. به این روش در اصطلاح پزشکی بهش می‌گویند لاپاراسکوپی.

انواع جراحی لاغری لاپاراسکوپی

شاید شما هم اسامی این جراحی لاغری را در انواع جراحی های زنان و زایمان شنیده باشید. اما باید بگوییم که امروزه بیش تر از نیمی از عمل های لاغری با استفاده از این روش انجام می شود. . لاپاراسکوپی نه یکی از انواع جراحی لاغری بلکه یکی از روش‌های جراحی‌ست که خود اشکال جورواجوری دارد و پزشک آن را با در نظر آوردن نتایج معاینات و آزمایشات اولیه برای هر یک از بیماران تجویز می‌کند.

اسلیو معده چیست؟

اسلیو معده روش مناسبی برای مقابله با حجیم‌خواری و البته چاقی مفرط است. در این ایمن ترین جراحی لاغری جراح با چند بُرش کوچک لاپاراسکوپ را در بدن کار می‌گذارد و حجم معده را قدرِ یک آستین کوچک می‌کند. اما این همه ماجرا نیست.

افرادی که از این عمل می ترسند می توانند از تجربه کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند استفاده کنند. و همجنین با عوارض عمل اسلیو معده آشنا بشوند.

منبع: https://www.jarahilaqari.ir/

عمل جراحی زیبایی بینی استخوانی

 

افرادی که قصد انجام جراحی زیباییی بینی دارند معمولا سوال های زیادی ذهنشان را درگیر می کند. یکی از سوال هایی که ذهن متقاضیان را درگیر می کند شناخت نوع بینیشان است. در ادامه قصد داریم همه چیز در مورد عمل بینی استخوانی را بررسی کنیم.

بررسی ساختار بینی استخوانی

در کل افراد در جامعه بینی ها را به دو دسته استخوانی و گوشتی تقسیم می کنند. بینی هایی که غضروف و استخوان محکمی داشته باشند در دسته بینی استخوانی قرار می گیرند. در بینی استخوانی معمولا یک برآمدگی یا غوز روی بینی وجود دارد. همچنین در این بینی ها معمولا پوست بینی نازک تر از بینی گوشتی است. برخی بینی ها از ترکیب استخوان و غضروف تشکیل شده است که به آن ها بینی نیمه استخوانی یا غضروفی نیز گفته می شود.

عمل بینی استخوانی چگونه انجام می شود؟

در روند جراحی بینی استخوانی حتما باید بینی برش خورده تا پزشک به نواحی استخوانی دسترسی کاملی پیدا کند. زمانی که برش روی سطح پوست انجام شد پزشک به راحتی می تواند استخوان اضافی روی بینی را برداشته سپس کناره های بینی را به هم نزدیک کرده سپس بخیه بزند.

این نکته حائز اهمیت است که جراحی بینی فقط با ایجاد برش و انجام تغییرات استئوتومی برای رفع ایرادات بینی انجام می گیرد.

بنابراین باید به افرادی که می خواهند عمل بینی طبیعی داشته باشند یا در مواردی می خواهند جراحی بینی استخوانی بدون عمل انجام دهند و حتی گاها در سایت های اینترنتی عمل بینی استخوانی توسط لیزر را مشاهده نموده اند متذکر شد که اصلاح بینی استخوانی به کمک انجام عمل جراحی بینی امکان پذیر است.

جهت رسیدن به نتایج مطلوب، حفظ عملکرد تنفسی و به حداقل رساندن عوارض جراحی بینی، عمل بینی باید توسط بهترین جراح بینی انجام پذیرد.

جراحی بینی استخوانی مشکلاتی نظیر انحراف تیغه بینی ، کجی بینی ، پولیپ بینی ، شکستگی بینی و غیره را درمان و رفع می نماید.

منبع: https://www.drmattab.ir/

انواع لنت ترمز خودرو

خودرو برای توقف نیاز به میزان قابل توجهی اصطحکاک دارد و این وظیفه مستقیما بر عهده سیستم ترمز و درواقع لنت ترمز است. لنت ترمز یکی از مهم ترین قطعات هیوندای است.

هنگامی که پا روی ترمز گذاشته می شود، دیسک ها توسط لنت های ترمز فشرده می شوند و باعث ایجاد یک اصطحکاک زیادی می شود که در نهایت کاهش سرعت و توقف کامل خودرو را به همراه دارد. لنت ترمز جزء قطعات مصرفی است و طول عمر آن برحسب کارکرد خودرو متفاوت است.

جنس مواد تشکیل دهنده لنت ترمز

لنت ترمز از مواد مختلفی شامل فلزی، ارگانیک ( غیر فلزی مانند شیشه و لاستیک) و یا سرامیک ساخته شده اند.

انواع لنت ترمز

لنت ترمز در پنج نوع فلزی، ارگانیک، آزبست، نیمه متالیک و سرامیکی وجود دارد که در ادامه به معرفی انواع لنت ترمز می پردازیم:

لنت ترمز فلزی

لنت ‎‌های ترمز فلزی متشکل از فلزاتی مانند: مس، آهن، فولاد یا سایر آلیاژها هستند. این فلزات با روان کننده گرافیت ترکیب می ‌شوند تا ترمز را کامل کنند. لنت های فلزی چون رسانای خوب گرما هستند، گرمای بیشتری را تحمل می کنند و همزمان به سیستم ترمز کمک می کنند که سریعتر خنک شوند.

لنت ترمز سرامیکی

لنت ‎‌ترمز سرامیکی قدرت توقف بسیار خوبی دارند و گرما را به خوبی پخش می‌ کنند. این نوع لنت ها سر و صدا بسیار کمی تولید می‌ کنند و ماندگاری بالایی دارند. بسیاری از خودروهای خارجی و داخلی مجهز به فرمولاسیون لنت ترمز سرامیکی از کارخانه هستند.

لنت های سرامیکی دارای الیاف ظریف مسی هستند که به افزایش اصطحکاک کمک بسیاری می کند و بسیار با دوام هستند. لنت ‌های ترمز سرامیکی معمولاً بسیار گران هستند. همچنین این لنت ها بسیار مقاوم بوده و خیلی دیر خراب می‌ شوند؛ به همین دلیل است که آن ها اغلب نیازی به تعویض ندارند.

لنت ترمز نیمه فلزی

مواد اصطکاک روی لنت ترمز نیمه فلزی دارای مقادیر زیادی فلز است که می ‌تواند آهن، مس، فولاد یا سایر آلیاژهای ترکیبی باشد. این لنت ها در عمل، ترمزگیری بهتری نسبت به نمونه‌ های ارگانیک خود دارند. لنت‌ های نیمه فلزی برای خودروهایی که در ترافیک شهری رفت و آمد زیادی دارند یا بار سنگین جا به جا می ‌کنند مناسب می ‎‌باشد.

لنت ترمز آزبست

از لنت های ترمز آزبست مدتی استفاده شده اما پس از گذشت مدتی مشخص شد که آزبست یک ماده سرطانزای بسیار قوی است و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض گرما می ‌تواند باعث سرطان شود.

لنت ترمز ارگانیک

لنت های ترمز ارگانیک اصطکاک متوسطی ایجاد می ‎‌کنند؛ بدون اینکه گرمای زیادی وجود داشته باشد.

لنت‎‌ های ترمز ارگانیک در مقایسه با انواع دیگر لنت ترمز معایبی دارند که می توان به زودتر فرسوده شدن آنها اشاره کرد. همچنین در دمای پایین عملکرد بهتری دارند. هنگامی که لنت ترمز گرم می ‌شود خوب عمل نمی ‎‌کند و برای جبران عملکرد بد آن، راننده برای درگیر شدن مجبور است ترمز را با نیروی بیشتری فشار دهد.

درمان ارتودنسی چه مدت طول می کشد؟

اکثر افراد در سنین محتلف دچار مشکلات و ناهنجاری هایی در دندان های خود هستند. امروزه این افراد برای درمان این مشکل خود از ارتودنسی دندان استفاده می کنند. ارتودنسی دندان انواع مختلفی دارد که هرکدام از این درمان ها روش ها، مراقبت ها، زمان و هزینه های مختلفی دارند.

عوامل مختلفی در مدت زمان ارتودنسی دندان تاثیرگذار هستند که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·         نوع ناهنجاری دندان

·         شدت ناهنجاری دندان

·         سن بیمار

·         نوع ارتودنسی انتخابی  

انواع ارتودنسی چیست و چقدر طول می کشد؟

در ادامه به معرفی انواع مختلف ارتودنسی دندان و مدت زمان درمان هرکدام از آنها می پردازیم:

ارتودنسی ثابت معمولی: مدت درمان با ارتودنسی ثابت معمولا بین ۲ تا ۳ سال است که البته این مدت بستگی به وضعیت و شرایط دندان های بیمار دارد.

ارتودنسی لینگوال یا پشت دندانی: این ارتودنسی حدودا بین 18 تا 36 ماه طول خواهد کشید و مدت دوره ارتودنسی لینگوال هم مانند ارتودنسی ثابت با توجه به عوامل زیادی تغییر می کند

ارتودنسی متحرک: مدت زمان ارتودنسی متحرک و طول درمان آن از ارتودنسی ثابت به طور کلی کوتاه تر است.

ارتودنسی دیمون: ارتودنسی دیمون در حالت کلی چیزی حدود 6 ماه کوتاه تر از ارتودنسی ثابت معمولی است.

مراقبت های لازم در دوران ارتودنسی چیست؟

·         پس از هر وعده غذایی دندان هایتان را به خوبی با مسواک مخصوص ارتودنسی بشویید.

·         بعد از مصرف وعده غذایی در بیرون از خانه و در صورت نداشتن مسواک، حتما مقداری آب بنوشید و یا آن را در دهان خود حرکت دهید.

·         اگر از ارتودنسی متحرک استفاده می کنید حتما محفظه ای برای نگهداری از پلاک هایتان تهیه کنید. این محفظه می تواند وقتی پلاک ها را از دهان خارج می کنید، از دندان های شما مراقبت کند.

·         از خوردن نوشابه های گازدار دوری کنید و به جای آن از آبمیوه های طبیعی مثل آب هویج استفاده کنید.

·         مصرف غذای سفت و خشک مانند ته دیگ را کنار بگذارید.

·         در روز های اول ارتودنسی سعی کنید از غذا های نرم و آبکی مثل انواع سوپ استفاده کنید.

·         از خوردن مواد خوراکی چسبنده مثل پاستیل ها خودداری کنید.

·         در هنگام ورزش و به ویژه ورزش های رزمی، حتما از محافظ دندان استفاده کنید.

·         استفاده از دهان شویه یا فلوراید را فراموش نکنید.

·         استفاده از نخ دندان برای تمیز نگه داشتن فاصله بین دندان ها در هنگام ارتودنسی از اهمیت بالایی برخوردار است.

·         اگر برایتان ممکن است از مسواک برقی برای تمیز کردن دندان هایتان استفاده کنید؛ به ویژه برای کودکان استفاده از آن خیلی راحت تر است.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

مقایسه کامل ارتودنسی ثابت و متحرک

افراد زیادی امروزه برای درمان مشکلات و ناهنجاری های دندانی خود به ارتودنسی دندان روی آورده اند. انواع ارتودنسی دندان شامل 2 نوع کلی ثابت و متحرک می شود که در این مقاله به توضیح هر یک از این روش ها می پردازیم.

ارتودنسی شامل براکت (قسمت های مکعبی شکلی که روی دندان چسبانده می شود)، سیم ارتودنسی می شود و در صورت نیاز کش ارتودنسی و سایر ابزار لازم می شود.

ارتودنسی ثابت چیست؟

ارتودنسی ثابت درمانی از ارتودنسی است که همانطور که از اسمش پیداست به صورت ثابت روی دندان ها سوار شده و قابلیت جابجایی ندارد. معمولا مدت زمان ارتودنسی ثابت، 2 است که این موضوع به عوامل مختلفی دارد و این به این معنا است که می تواند بیشتر از ۲ سال هم طول بکشد.

مزایای ارتودنسی ثابت چیست؟

·         ماندگاری درمان این ارتودنسی بالاست.

·         شدیدترین مشکلات و آسیب های فرد را درمان می کند.

·         همه افراد در هر سن و سالی می توانند از آن استفاده کنند.

·         نیاز به مراجعه منظم به متخصص ارتودنسی را ندارد.

انواع ارتودنسی ثابت

ارتودنسی ثابت انواع مختلفی دارد که بر اساس معیارها و شرایط خاصی ممکن است هر یک از آنها برای بیمار انتخاب شود که شامل موارد زیر می شوند:

·         ارتودنسی لینگوال

·         ارتودنسی دیمون

·         ارتودنسی فلزی معمولی

·         ارتودنسی سرامیکی

ارتودنسی متحرک چیست؟

در ارتودنسی متحرک دندان امکان درآوردن دستگاه ارتودنسی وجود دارد زیرا آن ها نسبت به اندازه و سایز دهان شما ساخته شده اند. ارتودنسی اینویزیلاین متحرک یکی از معروف ترین انواع ارتودنسی دندان است که برای مشکلات و ناهنجاری های دندانی کم تا متوسط کاربرد دارد.

مزایای ارتودنسی متحرک چیست؟

ارتودنسی متحرک دندان مزایای زیادی دارد که در ادامه به معرفی آنان می پردازیم:

·         برای تمیز کردن به راحتی می توانید آن را از دهان در بیاورید.

·         هزینه کمتری به نسبت نوع ثابت آن دارد.

·         کمتر از ارتودنسی ثابت به چشم می آید.

·         برای حرکت دادن دندان های کوچک، بهتر از ارتودنسی ثابت عمل می کند.

·         استفاده کردن از آن برای همه ی افراد راحت است.

مدت زمان درمان ارتودنسی چقدر است؟

مدت زمان ارتودنسی دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد که ازجمله این موارد عبارت اند از:

·         نوع ارتودنسی انتخابی توسط متخصص ارتودنسی

·         نوع ناهنجاری

·         شدت ناهنجاری

·         میزان نامرتبی دندان ها

·         شیب فک

·         سن بیمار

نکات قابل توجه هنگام استفاده از ارتودنسی

انجام ارتودنسی بهتر است در سنین پائین تر و کودکی انجام شود زیرا به دلیل اینکه فک و دندان ها هنوز به طور کامل رشد نکرده اند، امکان هدایت آنها در جهت درست خود راحت تر و سریع تر اتفاق میفتد.

رعایت بهداشت دهان و دندان در هنگام ارتودنسی بسیار حائز اهمیت است زیرا در صورت رعایت نکردن، دچار مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان خواهند شد.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/

آشنایی با کیا سورنتو 2022 جدیدترین محصول کیا

شرکت کیا موتورز از قدیمی ترین شرکت های خودرو ساز کره جنوبی است که در سال 1949 فعالیت خود را به عنوان یک کارگاه تولیدی قطعات دست ساز دوچرخه واقع در حومه شهر سئول کره جنوبی آغاز کرد. این شرکت بعد از گذشت شش دهه عنوان اولین تولیدکننده اتومبیل کشور و همچنین اولین صادرکننده اتومبیل از کره را از آن خود کرد.

کیا موتورز در سال 1997 در جریان بحران مالی پیش آمده در آسیا دچار ورشکستگی شد و توسط شرکت خودرو سازی کره ای هیوندای موتور در سال 1998 خرداری شد و امروزه به ‌عنوان زیرمجموعه ‌ای از گروه خودروسازی هیوندای موتور شناخته می شود.

خودروی کیا سورنتو

در بین ایرانیان سورنتو به عنوان یکی از محبوب ترین خودروهای تولید شده در شرکت کیا موتورز شناخته شده است. مدل های تولیدی تا قبل از سال 2018 به طور چشمگیری در خیابان ها در رفت و آمد بوده اما خودروهای سورنتوی تولید شده بعد از سال 2018 تا چندی پیش هم در خیابان ها نبودند.

شرکت استارپارتس به عنوان یکی از واردکننده ها و عرضه کننده های با سابقه و درخشان در حوزه قطعات کیا و هیوندای می تواند به شما در خرید انواع قطعات و لوازم یدکی خودرو کمک کند. کیا سورنتو به دو صورت هیبریدی و پلاگین هیبریدی تولید شده است که در به حداکثر رساندن بهره وری سوخت کمک می کند.

موتور و گیربکس کیا سورنتو 2022

سورنتو شامل گزینه های مختلفی از موتور است و با دیفرانسیل جلو یا تمام چرخ محرک در دسترس است. یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر خطی 191 اسب بخاری استاندارد و یک 4 سیلندر 2.5 لیتری توربوشارژ 281 اسب بخاری نیز موجود است. هر دو با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک جفت می شوند و مدل هیبریدی از گیربکس شش سرعته اتوماتیک استفاده می کند.

سورنتو هیبریدی دوستدار محیط زیست ترکیبی از یک موتور 1.6 لیتری توربو چهار سیلندر گازی و یک موتور الکتریکی 44.0 کیلوواتی است که مجموعا 227 اسب بخار نیرو تولید می کنند.

میزان امنیت کیا سورنتو 2022

ویژگی های ایمنی کلیدی کیا سورنتو 2022 شامل موارد زیر می شوند:

·         هشدار برخورد از جلو استاندارد و ترمز اضطراری خودکار

·         هشدار خروج از خط استاندارد و کمک به حفظ خطوط

·         نظارت بر نقطه کور و هشدار ترافیک متقابل

طراحی داخلی و راحتی کیا سورنتو 2022

داشبورد این خودرو قابلیت این را دارد که با یک دسته گیج دیجیتال 12.3 اینچی و یک سیستم سرگرمی اطلاعاتی با صفحه نمایش لمسی 10.3 اینچی تجهیز شود. در اتاقک داخل ماشین انواع مکان های نگهداری لیوان و این قبیل وسایل وجود دارد. صندلی‌ های عقب سورنتو برای بزرگسالان راحت نیستند و در صندوق عقب این ماشین تنها دو چمدان دستی قرار می گیرد.

لیفت سینوس و مراحل انجام آن

در گذشته به علت نبودن حجم کافی استخوان و نامناسب بودن کیفیت آن ها ایمپلنت دندان انجام نمی شد اما در حال حاضر با پیشرفت علم دندانپزشکی و همینطور ایمپلنت دندان، حتی بر روی استخوان هایی که کیفیت خوبی ندارند مثل بخش های خلفی فک نیز ایمپلنت انجام می شود.

در بعضی اوقات بعد از کشیدن دندان های مولر در بخش خلفی فک شاهد افتادگی سینوس فکی (ماگزیلا) و تحلیل پیشرونده استخوان در بخش خلفی و به ویژه در دیستال فک (ماگزیلا) هستیم. لیفت سینوس برای کاشت ایمپلنت فک بالا در شرایطی که استخوان بالا باریک است و نمیتواند ایمپلنت را پشتیبانی نماید، لازم است.

انواع روش های لیفت سینوس

سینوس فکی بزرگترین حفره پارانازال است و حجم زیادی از استخوان فک فوقانی را احاطه کرده است. این سینوس یک حفره دارای هوا به فرم هرم با چهار زاویه و دارای چهار دیواره است و کار این حفره مرطوب نگه داشتن و گرم کردن هوایی است که تنفس می کنیم. عمل لیفت سینوس جراحی است که در آن با افزودن مواد پیوندی استخوان، قاعده استخوانی محکم و کافی برای پشتیبانی ایمپلنت دندان فراهم می شود.

روش باز

این روش رایج ترین نوع لیفت سینوس است و تمام فرآیند لیفت با بی حسی موضعی و یا بیهوشی انجام می شود. جراح پس از برش لثه و سوراخ کردن محل کاشت ایمپلنت، با ابزار جراحی مخصوصی با دقت غشای کف سینوس را بالا رانده و مواد پیوندی را به این حفره اضافه می کند.

در موقعیت نقص استخوانی بیشتر شدن تعداد عددی استخوان ها خیلی مهم و حائز اهمیت است، به اندازه ای که بتوان ایمپلنت داخل استخوانی را با طول مناسب در بخش های خلفی – طرفی فک اجرا کرد. هنگامی انجام لیفت باز اتفاق میفتد که به حدود 5 سانتیمتر استخوان نیاز باشد.

روش بسته

اگر میزان تحلیل استخوان عمودی از 2 میلیمتر کمتر باشد، این روش برای بیمار مناسب است. این روشبه این دلیل که نیاز به ایجاد برش خاصی در لثه نیست، آسیب کمتری وارد می کند. غشای کف سینوس با ابزارهای مخصوصی بالا کشیده می شود و بالشتک بادی در داخل آن ایجاد می شود تا از پارگی غشاء جلوگیری کرده و سپس حفره با مواد استخوانی پر می شود.

روش جدید بالون

یکی از روش ها به وجود آوردن یک پنجره جانبی استخوان توسط انتروستومی است که پنجره جانبی استخوان به آهستگی به سوی درون سینوس فشار وارد می کند و باعث چرخش آن می شود. در این عمل سنجش از غشا از کف سینوس جدا می شود، سپس پیوند استخوانی در زیر غشاء گذاشته می شود و قسمت باز شده را می بندند.

منبع: https://www.chalava.ir/

مقایسه هیوندای توسان و اپتیما

شرکت خودروسازی هیوندای و کیا جزو مشهورترین شرکت های خودروسازی دنیا هستند. خودروی توسان یکی از معروف ترین تولیدات شرکت هیوندای و اپتیما نیز از شاخص ترین محصولات شرکت خودروسازی کیا می باشد.

معرفی خودروی توسان

اولین مدل خودروی توسان در سال 2007 تا 2010 با ظاهری جذاب و قیمتی بسیار مناسب توسط شرکت هیوندای تولید و وارد بازار جهانی شد. نسل دوم و سوم خودروی توسان طرفداران بسیاری در سراسر جهان از جمله کشور ما داشت؛ توسان TL نسل سوم از تولیدات شرکت هیوندا بود. کاهش مصرف سوخت از ویژگی های بارز این نسل از خودروی توسان می باشد؛ به طور مثال ماشین توسان در هر 100 کیلومتر، تنها 8.3 لیتر سوخت مصرف می کند.

معرفی خودروی اپتیما

چندسالی است که خودروی اپتیما به خصوص نسل سوم و چهارم آن (معروف به اپتیما JF) در کشور ما طرفداران زیادی پیدا کرده است. خودروی اپتیما از ایمنی بالایی برخوردار است و طرفین آن پوشیده شده از کیسه های هوا هستند.

مقایسه اپتیما با توسان از لحاظ مشخصات فنی

اگر بخواهیم به تعدادی از ویژگی های ظاهری خودروی توسان اشاره کنیم، موارد زیر را می توان نام برد:

·         دستگیره ‌های کرومی

·         جلو پنجره شش ضلعی

·         لوله اگزوز دوتایی

·         حالت عضله ‌ای خودرو و شکل بال کوسه‌ ای در بالای در عقب

مشخصات فنی خودروی توسان

·         وزن 1477 کیلوگرم

·         قدرت 116 اسب بخار

·         نهایت سرعت 180 کیلومتر بر ساعت

·         ترمز دیسکی جلو و عقب

·         پیشرانه ‌های دیزلی و بنزینی

·         پیشرانه 1.6 لیتری

مشخصات فنی خودروی اپتیما

·         وزن 1465 کیلوگرم

·         موتور 4 سیلندر

·         قدرت 185 اسب بخار

·         پیشرانه 2.4 لیتری

به دلیل بالاتر بودن قدرت موتور خودروی اپتیما، این خودرو شتاب بیشتری به نسبت هیوندای توسان دارد و قدرتمند تر است. ظرفیت موتور خودروی اپتیما 2359 سی سی و خودروی توسان 1598 سی سی است و می دانیم که هر چه ظرفیت و حجم موتور ماشین بیشتر باشد امکان سایش و پارگی کمتر می شود. همچنین وزن کمتر خودروی اپتیما تاثیر مستقیمی بر مصرف سوخت، مسافت ترمز و ... دارد. در کل قطعات هیوندای و کیا در موارد زیادی با یکدیگز متفاوت هستند و باید بر اساس معیارهای خود تصمیم به خرید گرفت.

مصرف سوخت توسان 3.3 لیتر در کیلومتر از اپتیما کمتر است. بنابراین خرید خودروی توسان منجر به مصرف بهینه و به صرفه سوخت می شود. در خودروی توسان گشتاور خودرو 39 نیوتن از اپتیما بیشتر است که باعث شتاب سریعتر خودروی توسان به نسبت اپتیما می شود. برای مقایسه سرعت کیا اپتیما با هیوندای توسان باید گفت؛ میزان صفر تا صد سرعت اپتیما 9 ثانیه است که حدود 3 ثانیه از توسان سریع تر است. نهایت سرعت خودروی اپتیما حدود 2010 کیلومتر بر ساعت است.

صفحه قبل 1 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 صفحه بعد