x تبلیغات
تونو تایمز

مزایای ارتودنسی اینویزیلاین چیست؟

بسیاری از افراد برای اصلاح ناهنجاری های مختلف فک و دندان های خود، به درمان ارتودنسی نیاز دارند. مراجعان زیادی هستند که می خواهند درمانشان بدون هیچگونه سیم و براکت فلزی ارتودنسی انجام شود و کسی متوجه درمان آنان نشود. ارتودنتیست ها برای این افراد ارتودنسی نامرئی را پیشنهاد می کنند که شامل 3 ارتودنسی سرامیکی، لینگوال یا پشت دندانی و اینویزیلاین می شود.

ارتودنسی اینویزیلاین به چه صورت است؟

برخلاف سایر روش های ارتودنسی، در درمان ارتودنسی اینویزیلاین یا شفاف نیازی به هیچگونه براکت و یا سیم ارتودنسی نمی باشد. در این روش پلاک شفاف و بی رنگی که به صورت منحصر به فرد برای بیمار تهیه شده است، برای رفع ناهنجاری دندان بیمار استفاده می شود که به مرور زمان دندان ها را به جایگاه اصلی خود هدایت می کند.

این پلاک ها به راحتی قابل تشخیص نبوده و به صورت متحرک هستند. به این صورت می توان در ساعاتی از روز مخصوصا هنگام خوردن غذا و مسواک زدن آن را درآورد و مجدد استفاده کرد.

مزایای اینویزیلاین ها چیست؟

جدیدترین نوع درمان ارتودنسی نامرئی دندان، همین ارتودنسی اینویزیلاین است که به سرعت طرفداران زیادی پیدا کرد و محبوب شد. در ادامه به معرفی مزایای این ارتودنسی که باعث محبوبیت آن شد می پردازیم:

·         زیبایی لبخند و دندان های شما را تحت تاثیر قرار نمی دهد زیرا قابل مشاهده نیست.

·         تمیز کردن اینویزیلاین ها بسیار راحت تر از براکت های ارتودنسی ثابت است.

·         به دلیل متحرک بودن الاینرها، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن مانند قبل است.

·         برای شرکت در مراسم های مهم می توانید به طور موقت الاینر را از دهانتان دربیاورید.

·         هیچ محدودیتی در رژیم غذایی شما ایجاد نمی کند.

هزینه ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

هزینه ارتودنسی نامرئی عمدتاً بسته به نوع درمان انجام شده، نوع و شدت ناهنجاری فرد و میزان تخصص و مهارت متخصص ارتودنسی که این روش را انجام می دهد متفاوت است.

نحوه تمیز کردن دستگاه های ارتودنسی نامرئی

نحوه تمیز کردن هر یک از دستگاه ارتودنسی نامرئی با یکدیگر متفاوت است. به طور مثال هنگام تمیز کردن ارتودنسی نامرئی ثابت شامل ارتودنسی سرامیکی و لینگوال باید هنگام مسواک زدن و نخ دندان کشیدن مراقب براکت ها باشید.

اما در صورت استفاده از الاینرهای شفاف، مسواک زدن بدون مشکل است. دلیلش هم این است که برای مسواک زدن دندان ها و نخ دندان کشیدن باید الاینرها از دهانتان خارج کنید و طبق معمول مسواک بزنید. برای تمیز کردن الاینرها هم تنها با یک مسواک نرم و صابون خنثی می توانید آن را زیر آب بشویید.

بررسی اجمالی هیوندای ورنا

یکی از ارزان ترین سدان های تولید شده در کمپانی خودروسازی هیوندای، هیوندای ورنا هست که در ابتدا با نام هیوندای اکسنت شناخته شده است. سدان به خودروهای سواری معمولی یا اصطلاحاً صندوق دار می ‌گویند که دارای سقف ثابت، صندوق عقب مجزا و دو ردیف صندلی بوده و می‌ تواند دو یا چهار در داشته باشد. سدان متداول ‌ترین شکل طراحی بدنه خودرو است. در حقیقت هیوندای ورنا نسل دوم هیوندای اکسنت است که با کد LC در سایر نقاط جهان شناخته می‌ شود.

ورود هیوندای ورنا به بازار جهانی آمریکا به سال 1994 بر می گردد و تا به امروز این خودرو در 5 نسل تولید شده است. این خودرو برای اولین در سال 1383 توسط کرمان موتور وارد ایران شد و به دلیل کیفیت بالایی که داشت نسبت به خودروهای داخلی طرفداران بسیار زیادی پیدا کرد.

مشخصات ظاهری هیوندای ورنا

ورنا چندان جذابیت ظاهری خاصی ندارد و قشر جوان جامعه کمتر به سمت خرید این خودرو می روند. شاید یکی از دلایل پایین بودن قیمت هیوندای ورنا همین شکل ظاهری آن باشد. قسمت جلویی هیوندای ورنا یک جلو پنجره ساده دارد و لوگوی هیوندای در مرکز آن قرار دارد. چراغ های جلوی این خودرو به شکل خماری طراحی شده است که جذابیت خاصی ندارد.

در همه قسمت های این خودرو می توان اقتصادی بودن را مشاهده کرد. قسمت های داخلی و داشبورد ورنا طراحی بسیار ساده ای دارد و هیچ المان و آپشن سرگرم کننده ای در اتاق این ماشین برای سرنشینان در نظر گرفته نشده است. همچنین جنس متریال استفاده شده در داشبود این خودرو از جنس پلاستیک خشک است که دوام و ماندگاری زیادی دارد.

ویژگی های فنی هیوندا ورنا

هیوندای ورنا دارای یک موتور 4 سیلندر است و توان تولید 90 اسب بخار را در 5500 دور در دقیقه را دارد. شتاب این خودرو طوری است که در 11 ثانیه می تواند 100 کیلومتر را طی کند و میزان مصرف سوخت هیوندا ورنا 7.6 لیتر در شهر و 6 لیتر در جاده در هر 100 کیلومتر است. این خودرو مدل اتواتیک هم دارد که تفاوت زیادی با نسخه دنده ای آن ندارد.

خرید قطعات و لوازم یدکی هیوندای ورنا

با اینکه قطعات به کار رفته در هیوندا ورنا جزو نسل های قدیمی این صنعت است اما قطعات هیوندای ورنا کیفیت بالایی دارد که به هبچ وجه با قطعات خودروهای ایرانی و یا چینی قابل مقایسه نیست. برای طول عمر قطعات هیوندای و کیای خودروی خود باید این قطعات را از نمایندگی های مجاز این شرکت ها مانند استارپارت تهیه کنید.

هزینه جرمگیری دندان در سال 1401

همانطور که از نامش پیداست، جرمگیری به عمل از بین بردن جرم و تارتار سطح دندان ها و همینطور زیر لثه گفته می شود. بزاق دهان، باکتری ها و پروتئین های موجود در دهان، یک لایه جرم بر روی سطح دندان‌ ها ایجاد می‌ کنند. این جرم محل مناسبی برای میکروب‌ هاست و به مرور زمان باعث بیماری لثه، خونریزی لثه و تحلیل استخوان لثه می‌ شود و التهاب ایجاد می‌ کند. در این حالت باید برای انجام جرمگیری دندان به دندانپزشک مراجعه کرد. اما هزینه جرمگیری دندان چقدر است؟

جرمگیری دندان چگونه انجام می‌ شود؟

بر اساس موقعیت قرارگیری جرم بر روی دندان، 2 نوع جرمگیری وجود دارد؛ معمولی و عمیق.

معمولی: در این نوع، جرم بیشتر بر روی تاج دندان و بالای لثه و در برخی موارد روی سطوح جونده دندان وجود دارد. جرمگیری معمولی جرم‌ های سطح دندان و رسوبات را از بین می‌ برد. قیمت و هزینه جرمگیری دندان با این روش معمولا کم است.

عمیق: این نوع جرمگیری هنگامی استفاده می شود که جرم در زیر لثه و در شیار لثه باشد. هزینه جرمگیری دندان با این روش دست کم 200 تا 300 هزار تومان بیشتر از روش معمولی است.

عوامل تاثیرگذار در هزینه جرمگیری دندان

هزینه تمام شده برای انجام این فرآیند به عواملی مختلفی بستگی دارد و در اینجا به بعضی از آنها اشاره خواهیم کرد:

·         تکنولوژی و روش مورد استفاده برای انجام اینکار

·         شدت بیماری و روش‌ های جانبی که همراه با جرمگیری و درمان ریشه انجام می‌ شوند

·         داشتن بیماری پریودنتال

·         تخصص و مهارت دندانپزشک

·         مکان و موقعیت مطب مورد نظر

·         معاینه و هزینه‌ های تصویر برداری

·         پوشش بیمه برای کاهش هزینه جرمگیری دندان

هزینه جرمگیری دندان در سال 1401

هزینه جرمگیری سطحی دندان

هر فک 400  هزارتومان

قیمت جرمگیری عمقی دندان

هر فک 500 هزار تومان

مراقبت‌ های پس‌ از جرمگیری دندان

بعد از جرمگیری دندان لازم است تا مواردی را رعایت کرد تا دندان ها دیرتر دچار جرم و میکروب شوند. این نکات بهداشتی شامل موارد زیر می شوند:

·         حتما سالی یک بار جرمگیری را در برنامه بهداشتی خود قرار دهید.

·         حتما از دهانشویه‌ که دندانپزشک تجویز می کند، استفاده نمایید.

·         درصورت حساس شدن دندان، اصلا نیاز به‌ نگرانی‌ نیست زیرا این حساسیت دندان پس‌ از مدتی رفع خواهد شد.

·         اولین مسواک بعد از درمان با ملایمت زده شود.

·         روزی 2 بار مسواک زدن و همینطور نخ دندان کشیدن را فراموش نکنید.

·         حداقل تا سه روز از مصرف سیگار، قلیان و الکل خودداری کنید.

·         از مصرف غذاهای سفت، غذاها و نوشیدنی های رنگی خودداری کنید.

منبع: https://www.implantdr.ir/

انتخاب بهترین رنگ در ارتودنسی دندان رنگی

در بین انواع مختلف ارتودنسی دندان، درمانی مستقل به نام ارتودنسی رنگی نداریم. بلکه در این درمان که همان ارتودنسی ثابت دندان است، کش های ارتودنسی که بر روی براکت ها بسته می شوند به صورت رنگی هستند و اینطور به نظر می آید که براکت های نصب شده بر روی دندان ها رنگی هستند.

در ارتودنسی رنگی شما این امکان را دارید که با هر بار مراجعه به متخصص ارتودنسی جهت تنظیم بریس هایتان و همینطور تعویض کش ارتودنسی، رنگی جدیدی برای کش های خود انتخاب کنید.

کش ارتودنسی دندان

کش ارتودنسی یک نوار لاستیکی کوچک است که بین براکت های بالا و پایین و همینطور قسمت های جلو یا عقب دندان ها قرار گرفته است و به قرار گرفتن دندان ها در جای مناسب خود کمک بزرگی می کند. در واقع کش ارتودنسی ابزاری در هنگام انجام عمل ارتودنسی بر روی دندان است که وظیفه اعمال فشار به دندان‌ ها برای قرارگیری در جای مناسب را بر عهده دارد. این کش رنگ های مختلفی دارد و در مدل های گوناگونی متناسب با تشخیص پزشک بر روی براکت ها تنظیم می شود.

چگونه بهترین و زیباترین رنگ ارتودنسی را انتخاب کنیم؟

یک سری نکات هست که می تواند به شما در انتخاب رنگ مناسب در ارتودنسی دندان رنگی کمک کند که شامل موارد زیر می شود:

رنگ پوست خود را در نظر بگیرید

رنگ های پررنگ اغلب انتخاب خوبی برای افرادی هستند که رنگ پوست آنها به نسبت تیره تر است. پوست روشن ممکن است نیاز به رنگ های سردتری داشته باشد. همچنین رنگ مو و چشم شما هم می تواند یک مولفه مهم برای انتخاب رنگ باشد.

رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید

در انتخاب رنگ ارتودنسی خود می توانید رنگی را نیز انتخاب کنید که سالها است که مورد علاقه شما بوده و یا معنی خاصی برایتان دارد.

رنگی را انتخاب کنید تکمیل کننده چشمان شما باشد

با توجه به اینکه رنگ چشم افراد متفاوت است می توان با مشورت با متخصص ارتودنسی خود، رنگی را انتخاب کرد که چشمانتان زیباتر و درشت تر به نظر برسند.

آیا در انتخاب رنگ ارتودنسی رنگی آزاد هستم؟

برای سفیدتر دیده شدن دندان هایتان بهتر است از کش های سفید رنگ استفاده کنید، اما به یاد داشته باشید که کش ارتودنسی سفید توجه و مراقبت بیشتری بار تمیزی و سفید نگه داشتن نیاز دارد. همینطور کش ارتودنسی زرد رنگ، دندان های شما را زردتر نشان می دهد.

اگر جزو افرادی هستید که همیشه مشکی را انتخاب می کنید، باید بگوییم که با انتخاب کش های سیاه رنگ دندان های سالم خود را پوسیده نشان خواهید داد.

منبع: https://www.orthodr.ir/

بهترین زمان تعویض روغن هیدرولیک

در خودروهایی که فرمان برقی دارند از روغن هیدرولیک استفاده می شود. این روغن باعث نرم تر شدن فرمان هنگام کار می شود. به صورت که هنگامی که فرمان چرخانده می شود، پمپی به اسم پمپ هیدرولیک که با میل لنگ تماس مستقیم دارد، روغن هیدرولیک را با فشار به سمت فرمان خودرو تزریق می کند. این پاشش روغن به سمت فرمان خودرو باعث می شود که فرمان با نرمی و ملایمت بچرخد.

روان کنندگی، کاهش سایش و اصطکاک و همینطور انتقال قدرت تنها بخشی از وظایف روغن هیدرولیک فرمان است. در واقع با اضافه شدن این روغن به سیستم فرمان خودرو، محافظت از زنگ زدگی قسمت های فلزی نیز از آن انتظار می رود. روغن هیدرولیک مصرفی است اما تفاوتی که با سایر روغن های خودرو دارد این است که این روغن عمر طولانی تری دارد. اما دانستن این موضوع مهم است که بهترین زمان تعویض روغن هیدرولیک چه زمانی است؟

روغن هیدرولیک نسبت به ناخالصی ها و آلودگی ها بسیار حساس است و در صورت وجود این موارد، عملکرد روغن هیدرولیک سخت می شود.

زمان تعویض روغن هیدرولیک

برعکس سایر روغن های خودرو مانند روغن گیربکس، روغن ترمز و ... که با گذشت زمان و کیلومتر خاصی باید تعویض شود، زمان تعویض روغن های صنعتی مانند روغن هیدرولیک به تنوع تجهیزات، شرایط کارکرد و نوع کاری که روغن در سیستم انجام می دهد وابسته است. بنابراین می توان گفت که زمان تعویض روغن هیدرولیک با توجه به خودروهای مورد استفاده متفاوت است. اما براساس توصیه شرکت های سازنده، این روغن پس از هر 120 هزار کیلومتر پیمایش خودرو باید به طور کامل تعویض شود.

به طور معمول روغن های هیدرولیک افزودنی هایی دارند که از این تجهیزات در برابر سایش، اصطکاک و خوردگی محافظت می کنند. این افزودنی ها چند منظوره بوده و میزان آنها نباید به هر دلیلی کاهش یابد.

علائم زمان تعویض روغن هیدرولیک

·         روغن تیره یا مات شده باشد.

·         بوی سوختگی از روغن بلند شود.

·         روغن کف کند.

·         تغییرات در گرانروی یا ویسکوزیته روغن ایجاد شود.

چگونه عملکرد درست روغن هیدرولیک فرمان را بررسی کنیم؟

در صورتی که هنگام چرخاندن فرمان هیدرولیکی خودروی خود صدایی می شنوید، این به معنی عملکرد نادرست روغن هیدرولیک و در نتیجه اصطکاک فرمان هنگام چرخش است. این روش یکی از ساده ترین راه ها برای تشخیص صحت عملکرد روغن هیدرولیک فرمان است.

کارخانه های سازنده ماشین های مختلف دوره زمانی خاصی را به منظور چک و تعویض روغن هیدرولیک پیشنهاد می کنند. عوامل دیگری مثل گرمای موتور و شرایط جوی هم بر عمر مفید روغن و همچنین زمان تعویض روغن هیدرولیک موثر هستند. برای طول عمر قطعات هیوندای و کیای خودروی خود باید این قطعات را از نمایندگی های مجاز این شرکت ها مانند استارپارت تهیه کنید.

دندانپزشکی کودکان و تکنیک های آن

به شاخه ای از دندانپزشکی که به مراقبت از دهان و دندان های کودکان از بدو تولد تا بلوغ می پردازد، دندانپزشکی کودکان گفته می شود. دندانپزشکی کودکان با دندانپزشکی عمومی متفاوت است و به شخصی که انواع بیماری های دندان را در نوزادان، کودکان و نوجوانان درمان می کند، دندانپزشک کودکان گفته می شود.

امروزه پوسیدگی دندان در کودکان بسیار شایع است و در صورتی که بهداشت دهان و دندان های دائمی کودک به خوبی انجام نشود، برای کودک مشکل ساز خواهد شد. در مقایسه با دندانپزشک عمومی، دندانپزشک اطفال مهارت و تخصص ویژه ای در درمان بیماریهای دندان در نوزادان، کودکان و نوجوانان دارند.

تکنیک های دندانپزشکی کودکان

به طور معمول رفتار با کودکان همیشه سخت است، چه برسد به زمانی که دندان درد و یا سایر مشکلات دندان برایشان پیش آمده باشد. در این حالت آنها دارای نوسانات خلقی هستند و رفتار آنها کاملاً متفاوت از حالت عادی است. دندانپزشکان کودکان باید صبر و حوصله و تکنیک های موثری را برای کنترل همزمان کودکان و از بین بردن درد آنها داشته باشند.

لازم است تا دندانپزشک مراحل درمان را به طور کامل برای والدین توضیح دهد و درباره رفتار و ترس او صحبت کند. همچنین دندانپزشک باید نگرش مثبتی داشته باشد. ذکر این نکته لازم است که برقراری ارتباط با کودکی که همکاری یا عدم همکاری دارد به موفقیت آمیز بودن و یا عدم موفقیت فرآیند درمان دندانپزشکی منجر می شود.

توجه و حواس پرتی کودک برای کاهش شدت درد او نیز مهم است. به طور مثال می توان برای جلوگیری از قرار گرفتن کودک در معرض نور و به احتمال زیاد ترسیدن او از درمان، آینه ای را برای نگه داشتن جلوی صورت کودک یا عینک آفتابی را برای پوشیدن چشمان به او داد. دندانپزشک باید از سابقه کودک کاملاً آگاه باشد و روش های مناسب دندانپزشکی کودکان را برای وی تجویز کند.

اهمیت دندانپزشکی کودکان

بهداشت دهان و دندان باید از بدو تولد کودک شروع شود زیرا به شدت در سلامت کودک تاثیرگذار است. دندانپزشکان از والدین می خواهند به محض این که اولین دندان دائمی کودکی در آمد به دندانپزشک کودک مراجعه کنند. آنها توصیه می كنند كه كودك اولین بار در سن 6 سالگی برای معالجه دندان خود به دندانپزشك مراجعه كند.

عادت های اولیه بهداشت دهان و دندان باعث تقویت دندان ها و لثه های کودک در طول زندگی می شود. دندانپزشک کودکان می تواند بهترین دوست کودک باشد و می تواند او را در برابر مشکلات طولانی مدت و عوارض مادام العمر محافظت کند.

منبع: https://www.chalava.ir/

آشنایی با دندانپزشکی ترمیم و زیبایی دندان

امروزه بیش از پیش مردم علاوه بر درمان مشکلات و ناهنجاری های دهان و دندان خود، به زیبایی دندان ها نیز توجه بسیاری می کنند. دندانپزشکانی هستند که با کسب علم و گذراندن دوره های موردنیاز و مربوطه، به تخصص در زمینه دندانپزشکی ترمیم و زیبایی دندان رسیده اند.

این متخصصین برای زیباتر کردن دندان ها، از مواد و تجهیزات مختلفی مثل انواع روکش ها، لمینت ها و ... استفاده می کنند. خبر خوش این است که هر روز نیز تکنیک ها و مواد مورد استفاده در حوزه ترمیم و زیبایی دندان در حال به روزرسانی و پیشرفت هستند.

متخصصان ترمیم و زیبایی دندان

افرادی که مایل هستند تا به فرم دلخواه و زیبایی موردنظر برای دندان های خود برسند، باید به دندانپزشک متخصصی مراجعه کنند که صلاحیت انجام موارد زیر را داشته باشد:

·         با روش های و تکنیک های ترمیم دندان کاملا آشنا باشد و بتواند متناسب با نوع دندان و ویژگی های شخص بیمار، بهترین نتیجه ممکن را برای او رقم بزند.

·         یک متخصص خوب در این زمینه باید در مهارت های زیبایی شناسی به درک بالایی دست پیدا کرده باشد.

انواع درمان های ترمیم و زیبایی دندان

درمان های مختلفی در این تخصص بر روی دندان ها صورت می گیرد، که در ادامه با برخی از این درمان ها بیشتر آشنا خواهید شد.

کامپوزیت دندان

در کامپوزیت دندان، موادی که همرنگ دندان هستند با کمک چسب های مخصوصی به بخش جلویی دندان ها متصل می شوند تا ایرادات جزئی دندان ها پوشش دهد.

ایمپلنت دندان

برای پرکردن جای خالی دندان از دست رفته، ایمپلنت دندان گزینه مناسبی است. ایمپلنت دندان یک روش درمانی است که در آن یک قطعه کوچک مصنوعی (معمولا از جنس تیتانیوم) در داخل استخوان فک قرار می گیرد و به نوعی نقش دندان را ایفا می کند.

لمینت های سرامیکی

دندان هایی که تغییر رنگ داده اند یا عیوب ظاهری دارند طی این روش با کمک لایه هایی از سرامیک پوشانده می شوند.

بلیچینگ دندان

یکی از عواملی که در زیبایی لبخند افراد تاثیرگذار است، رنگ دندان است. سفیدی دندان ها به این معنا هستند که فرد به بهداشت و سلامت دندان های خود توجه زیادی می کنند. بلیچینگ دندان به کمک مواد مخصوصی باعث سفیدکردن دندان ها می شود.

بریج یا پل دندان

بریج ها نیز نوعی از تکنیک های زیبایی و ترمیم دندان محسوب می شوند. در این روش با کمک دو دندان مجاور اقدام به نصب روکشی به فرم پل می کنند تا خلاء به وجود آمده در پیوستگی دندان ها جبران شود.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/

بررسی برخی مشکلات فنی خودروهای هیوندای و کیا

ما در این مقاله سعی داریم تا با تعدادی از رایج ترین مشکلات فنی خودروهای سانتافه و اپتیما و سوناتا آشنا شویم. این خودروها از بهترین خودروهای تولید شده در شرکت خودروسازی هیوندای و کیا هستند.

یاتاقان زدن خودرو

مهم ‌ترین بخش چرخشی موتور خودرو یاتاقان‌ ها هستند که این قطعه باعث تماس میل لنگ با شاتون و نیز پایه‌ های نگهدارنده بدنه موتور می شود. یاتاقان ‌ها روی لایه ‌ای از روغن حرکت می ‌کنند و اگر به هر دلیلی این لایه روغن از بین برود باعث تماس فلز با فلز می شود که نتیجه ‌اش ایجاد اصطکاک و تولید حرارت شدید است که به آن یاتاقان زدن گفته می شود.

موتور به کار رفته در خودروی هیوندای سانتافه، اپتیما و سوناتا 4 سبلندر 2.4 لیتری است که در چین تولید می شود و مشکلات بسیاری دارد. این موتور دارای خورده ریزهای فلزی زیادی ناشی از فلزکاری خط تولید است و وجود این پلیسه و خورده فلزها در مسیر روغن کاری خودرو انباشته می شوند و باعث کاهش فشار روغن و در نتیجه تماس مستقیم فلز به فلز در قسمت یاتاقان ها و میل لنگ می شود.

در صورتی که متوجه صدای عجیبی از موتور شدید سریعا خودرو را خاموش کنید. اگر این اتفاق نیفتد حتی ممکن است یاتاقان به حدی لق شود که شاتون بشکند و از سیلندر بیرون بزند. اما در صورت تعمیر به موقع خودرو شاید صرفا نیاز باشد تا میل لنگ خودرو را عوض کنید. هزینه تعمیر استاندارد سانتافه، سوناتا و کیا اپتیمای یاتاقان زده در صورتی که شاتون نزده باشند بین 17 میلیون تا سی میلیون تومان است.

ضعیف بودن اویل پمپ

اویل پمپ سانتافه، سوناتا و کیا اپتیما ضعیف است و بعد از کارکرد 60/000 الی 100/000 نسبت به اویل پمپ های نو حدود سی درصد افت فشار دارد.

خطای ECS

عبارت ECS مخفف Electronic Control Suspension یا کنترل الکترونیکی سیستم تعلیق است و در عمل به این معنی است که سیستم تنظیم ارتفاع خودرو دچار مشکل شده است. این سیستم بخش های مختلفی دارد که  در ادامه به آن اشاره می کنیم:

·         کمک های بادی در جلو

·         بالن ها در عقب

·         کمپرسور

·         سلونویید تقسیم

·         ریسرور

·         سنسورهای ارتفاع سنج

·         سوپاپ تزریق فشار باد

مهمترین عوامل خرابی در سیستم  ECS

نشتی باد از کمک ها و بالن ها: در این وضعیت که به اصطلاح پنچری بالن و کمک گفته می شود، باد سیستم خالی شده و خودرو میخوابد. مورد بعدی بهم ریختن تنظیمات سیستم است. زمانی که خودرو دچار تعمیرات غیر اصولی شود و یا یکی از کمک ها یا بالن ها به مدت طولانی خراب شود و مشکل آن رفع نشود، خودرو از کالیبره خارج، کج شده و یا می خوابد.

برای طول عمر قطعات هیوندای و کیای خودروی خود باید این قطعات را از نمایندگی های مجاز این شرکت ها مانند استارپارت تهیه کنید.

ارتودنسی ژله ای در چه مواردی استفاده می شود؟

روشی که برای درمان ناهنجاری های دهان و دندان از آن استفاده می شود، ارتودنسی دندان است. اما یکی از دلایلی که باعث نگرانی افراد در این زمینه می شود، دیده شدن اجزای ارتودنسی دندان توسط دیگران است. گاهی این نگرانی تا حدی زیاد است که مانع از درمان فرد می شود. اما دیگر جای نگرانی نیست، زیرا با پیشرفت علم و فناوری روش های مختلفی برای درمان ارتودنسی به وجود آمده که یکی از آنها ارتودنسی ژله ای یا ارتودنسی نامرئی است.

ارتودنسی ژله ‌ای یکی از انواع ارتودنسی متحرک است که جنس آن پلاستیک مخصوصی است و به صورت شفاف و نامرئی و به صورت اختصاصی برای هر بیمار با توجه به وضعیت و شدت ناهنجاری او طراحی و ساخته می شود. استفاده از این نوع ارتودنسی متحرک، دیده شدن دستگاه و پلاک های ارتودنسی را به حداقل می رساند.

مشکلاتی که با ارتودنسی ژله ‌ای قابل درمان هستند

این نوع ارتودنسی برای درمان ناهنجاری های خفیف تا متوسط کاربرد دارد و برای درمان ناهنجاری های شدید نمی توان از آن استفاده کرد. مشکلات قابل درمان با این ارتودنسی شامل موارد زیر می شوند:

·         اوربایت: حالتی است که دندان‌ های ردیف بالا به نسبت دندان‌ های ردیف پایین، بیشتر از حد نرمال جلوتر هستند.

·         کراس بایت: حالتی است که هنگام بسته بودن دهان، دندان‌ های ردیف بالا و پایین با یکدیگر هم ‌تراز یا هم محور نباشند.

·         فاصله زیاد بین دندان‌ ها: حالتی که به دلیل رشد بیش از حد و غیرطبیعی استخوان فک یا حرکت دندان‌ ها به دلیل وجود دندان غایب (پنهان) یا نبود دندان ایجاد شده است.

·         برگشت دندان‌ ها به حالت اولیه پس از انجام ارتودنسی ثابت: پس از انجام کامل ارتودنسی ثابت، امکان برگشتن دندان ‌ها به حالت اولیه تا چند ماه وجود دارد. برای جلوگیری از بازگشت دندان‌ ها به حالت اولیه، ارتودنسی ژله ‌ای قابل استفاده است.

نحوه درمان ارتودنسی ژله ‌ای

در جلسه اول از دندان و فک بیمار قالب گیری می شود و سپس به لابراتوار ارسال شده تا پلاک های ارتودنسی موردنظر برای فرد ساخته شود. پس از آماده شدن این پلاک ها نوبت به قرار دادن آنها بر روی دندان بیمار توسط متخصص ارتودنسی است تا وضعیت قرارگیری آنها بر روی دندان ها چک شود. در این جلسه ارتودنتیست تعدادی پلاک به فرد می دهد و بیمار باید این پلاک ها را 2 هفته استفاده کرده و سپس آن را با پلاک بعدی که متخصص ارتودنسی مشخص کرده است تعویض کند.

این پلاک ها به مرور زمان دندان ها را تحت فشار قرار داده و به سمت مسیر درست خود حرکت می دهد و باعث اصلاح و درمان ناهنجاری دندان و فک می شود.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

انواع ارتودنسی متحرک، طول درمان و هزینه آن

اکثر افراد در سنین محتلف دچار مشکلات و ناهنجاری هایی در دندان های خود هستند. امروزه این افراد برای درمان این مشکل خود از ارتودنسی دندان استفاده می کنند. ارتودنسی دندان انواع مختلفی دارد که هرکدام از این درمان ها روش ها، مراقبت ها، زمان و هزینه های مختلفی دارند.

دستگاه های ثابت ارتودنسی برای اینکه بتوانند مشکل شما را حل کنند باید تا پایان دوره درمان به دندان های شما متصل باشند که به آنها ارتودنسی ثابت می گویند. دستگاه های متحرک می توانند حین درمان از دندان و دهان شما خارج شده و باز مورد استفاده قرار بگیرند. به درمان با کمک دستگاه های متحرک نیز ارتودنسی متحرک گفته می شود.

انواع ارتودنسی متحرک

اینویزیلاین ها

اینویزیلاین ها جدیدترین دستگاه های ارتودنسی متحرک هستند که میتوانند تعداد زیادی از مشکلات دندانها، از جمله وجود فاصله بین آن ها، کج بودن و یا روی هم خوابیدن دندان ها، عقب یا جلو بودن آن ها و برخی مشکلات دیگر که چندان شدید نیستند را حل کند. به استفاده از این دستگاه ها، ارتودنسی نامرئی نیز گفته میشود.

ریتینر یا نگهدارنده ها

بعد از اتمام برنامه درمانی ارتودنسی ثابت، هنوز هم شما نیاز به استفاده از تعدادی دستگاه دیگر دارید که ما به آن ها نگهدارنده یا ریتینر میگوییم. نگهدارنده از جمله مهمترین انواع پلاک ارتودنسی متحرک هستند.

نکته ای که درباره ارتودنسی متحرک باید دانست این است که این ارتودنسی برای درمان ناهنجاری های خفیف تا متوسط دندانی و همچنین مال اکلوژن ها (شامل اپن بایت، آندربایت، کراس بایت و اوربایت) استفاده می شود و این نوع دستگاه ها امکان اصلاح ناهنجاری ها و چرخش های چندگانه را ندارند.

طول درمان ارتودنسی متحرک چقدر است؟

طول درمان به وسیله ارتودنسی متحرک به عواملی مانند نوع و شدت ناهنجاری شما بستگی دارد و برای هر فرد با فرد دیگری متفاوت است. اما به طور کلی مدت زمان درمان با ارتودنسی متحرک 1 الی 2 سال است.

هزینه ارتودنسی متحرک به چه صورت است؟

هزینه ارتودنسی متحرک بسته به نوع و شدت ناهنجاری شما، موقعیت مکانی مطب دندانپزشکی، تخصص ارتودنتیست و ... متفاوت است اما اصولا هزینه ارتودنسی متحرک از سایر روش های ارتودنسی ثابت بیشتر است زیرا پلاک های شیشه ای مورد استفاده در این درمان در خارج از کشور تولید می شوند.

ارتودنسی متحرک یا ارتودنسی ثابت؛ کدام بهتر است؟

نمی توان گفت کدام یک از روش های ارتودنسی بهتر از دیگری است چرا که هر کدام از این روش ها برای نوع خاصی از مشکلات و ناهنجاری ها قابلیت استفاده دارد و همینطور هر کدام مزایا و معایب خاص خود دارند و متخصص ارتودنسی با توجه به وضعیت دندان های بیمار یکی از این روش ها را پیشنهاد می کند.

صفحه قبل 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 صفحه بعد