x تبلیغات
تونو تایمز

چگونه با ارتودنسی دندان از پوسیدگی دندان ها پیشگیری کنیم؟

 

یکی از بیش ترین مشکلاتی که افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند این است که پس از سرما خوردگی دچار انواع پوسیدگی دندان می شوند. این امر ربطی به سن و یا سایر چیزها ندارد و ممکن است برای هرکسی اتفاق بیافتد.

اما باید بگوییم که انواع ارتودنسی نامرئی و یا دیگر روش ها می تواند از این پوسیدگی جلوگیری کند.

چگونه دچار پوسیدگی دندان می شویم؟

در ابتدا باید بدانید که پوسیدگی دندان چیست؟ پوسیدگی دندان ناشی از تشکیل پلاک میکروبی و حمله باکتری ها به مینای دندان است. البته باید بدانید که به یک باره ایجاد نمی شود. بلکه در طول یک مدت طولانی ایجاد می شود و خود را کم کم نشان می دهد. زمانی که این پلاک های میکروبی سفت و سخت شده و تبدیل به جرم می شوند، یک مکان خوب برای فعالیت باکتری ها ایجاد می کنند. در نتیجه فعالیت باکتری ها و اسیدی بودن محیط دهان، مینا آسیب دیده و باکترها به بخش های عمیق دندان نفوذ می کنند و علائم پوسیدگی را ایجاد می کنند.

چه عواملی باعث تشدید پوسیدگی می شود؟

باید بدانید که پوسیدگی دندان یک مشکل جدی است. در اغلب اوقات علت اصلی آن باکتری ها و پلاک های جرم دندانی است. اما گاهی اوقات حتی با وجود رعایت بهداشت دهان و دندان نیز بروز می کند. چندین عامل هستند که حتی اگر شما هر روز مسواک بزنید اما باز هم احتمال ابتلاء به پوسیدگی و بدتر شدن آن در را افزایش می دهند:

·         نامرتب بودن دندان ها (کج بودن، روی هم افتادگی دندانی و ...)

·         فاصله بیش از حد بین دندان ها

·         ناهماهنگی بین فکی (جلو بودن یکی از فک ها، عدم تراز فک ها و ....)

·         عدم صرف زمان کافی برای تمیز کردن دندان ها

·         بیش از حد مسواک زدن

·         غیر اصولی مسواک زدن

مزایای ارتودنسی دندان چیست؟

مرتب کردن دندان با انواع روش درمان ارتودنسی می توانند مزایای زیادی داشته باشد که برخی از آن ها عبارتند از:

·         بهترین و ایمنترین روش مرتب کردن دندان ها است

·         طرح لبخند به بهترین شکل ممکن با درمان ارتودنسی زیبا می شود

·         تمیز کردن دندان ها آسان تر می شود

·         مدت زمان تمیز کردن دندان ها کمتر می شود

·         اعتماد به نفس شخص به شدت افزایش پیدا می کند

·         در هزینه ارتودنسی دندان صرفه جویی می شود

4 تا از مهم ترین کارها برای جلوگیری از یخ زدگی استخر در زمستان

در این مقاله به 4 تا از اقدامات مهم برای تعمیر و نگهداری استخر در فصل زمستان می پردازیم.

بررسی کردن فیلترها

مهم ترین نکته در نگهداری از استخر در طول زمستان همین فیلترها هستند. قبل از پایان پاییز، بهترین زمان برای چک کردن و تعویض احتمالی فیلترهای استخر است. در این شرایط فیلترهای استخر خود را به خوبی چک کنید و در صورت نیاز حتما اقدام به تعویض آن کنید. با انجام این کار بعد از به پایان رسیدن فصل سرما و هنگام استفاده مجدد از آن، با شرایط بهتری مواجه هستید.

اضافه کردن مواد شیمیایی ویژه آب سرد

برای نگهداری استخر ممکن است نیاز به استفاده از برخی مواد شیمیایی باشد. شما می توانید قبل از پوشاندن استخر، اقدام به اضافه کردن برخی از مواد شیمیایی کنید. برخی از مهم ترین مواد شیمایی برای جلوگیری از یخ زدگی آب استخر در زمستان و نگهداری از استخر در این شرایط:

·         جلبک و لجن کش های هوای سرد که مانع از رشد جلبک و لجن در استخر می شوند.

·         مواد شیمیایی اکسید کننده برای خارج کردن دی اکسید کربن از آب برای کاهش رشد جلبک ها

·         اضافه کردن مواد شیمایی که برای پاک کردن و زدودن فسفات استفاده می شوند

خالی کردن آب داخل تجهیزات استخر

معمولا در بسیاری از مناطق که هوا بسیار سرد است، بیشتر اقداماتی که برای جلوگیری از یخ نزدن آب استخر انجام می شود، بی ثمر خواهد بود و هر کاری هم که بکنید باز آب استخر یخ می زند.

در چنین شرایطی نه تنها ممکن است آب استخر یخ بزند بلکه آب در داخل تجهیزاتی مانند پمپ، فیلتر، بخاری و ... نیز ممکن است یخ ببندد. بنابراین لازم است که آب داخل این تجهیزات را تخلیه کنید تا آب داخل آن ها یخ نبندد. بعد از اینکه آب داخل تجهیزات به طور کامل تخلیله شد باید لوله هایی که به آنها می رسد را با یک درپوش مصدود کنید تا آب به داخل تجهیزات نفوذ نکند.

جمع آوری تمام وسایل جانبی استخر

یک نکته ریز در نگهداری از استخر در زمستان همین مورد است. وسایلی مانند صندلی ها، نرده ها، تیوب ها و خلاصه هرچه که در محیط استخر هست را جمع آوری کرده و در گوشه ای از انبار قرار دهید. ممکن است در طول روزهای سرد به این وسایل آسیب برسد اما با جمع کردن به موقع آن ها می توانید طول عمرشان را افزایش دهید.

این نکته را فراموش نکنید که برای اینکه به طور قطع از یخ زدگی استخر در فصل زمستان جلوگیری و آن را به درستی نگهداری کرد، بهتر است که تمام اقدامات بالا را همزمان با هم انجام دهید.

پوسیدگی دندان و ارتودنسی دندان

 

پوسیدگی دندان به دلایل متفاوتی می تواند اتفاق بیافتد. برای درمان پوسیدگی دندان هرچه سریع تر اقدام کنید. برای درمان پوسیدگی دندان در وهله اول باید دلایل ابتلا به این عارضه را پیدا کنید و پس از آن روش های درمان آن را پیدا کنید.

جالب است بدانید که یکی از انواع روش های درمان پوسیدگی دندان ارتودنسی دندان است.

چگونه دچار پوسیدگی دندان می شویم؟

پوسیدگی ناشی از تشکیل پلاک میکروبی و حمله باکتری ها به مینای دندان است و به یکباره ایجاد نمی شود بلکه در درازمدت ایجاد شده و کم کم خود را نشان می دهد. زمانی که بهداشت دهان و دندان رعایت نشود پلاک میکروبی سفت و سخت شده و تبدیل به جرم می شود.

این جرم ها مکان خوبی برای فعالیت باکتری ها هستند. در نتیجه فعالیت باکتری ها و اسیدی بودن محیط دهان، مینا آسیب دیده و باکترها به بخش های عمیق دندان نفوذ می کنند و علائم پوسیدگی را ایجاد می کنند.

چه عواملی تاثیر پوسیدگی بر دندان ها را بیش تر می کند؟

باید بدانید که پوسیدگی دندان یک مشکل جدی است و هرقدر هم که شما مسواک بزنید و از دندان هایتان مراقبت کنید ولی باز هم به پوسیدگی دچار شوید. عواملی از جمله:

·         نامرتب بودن دندان ها (کج بودن، روی هم افتادگی دندانی و ...)

·         فاصله بیش از حد بین دندان ها

·         ناهماهنگی بین فکی (جلو بودن یکی از فک ها، عدم تراز فک ها و ....)

·         عدم صرف زمان کافی برای تمیز کردن دندان ها

·         بیش از حد مسواک زدن

·         غیر اصولی مسواک زدن

می توانند باعث پوسیدگی دندان شوند.

ارتودنسی دندان چگونه به پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند؟

ارتودنسی  یا (Orthodontics) یکی از قدیمی ترین درمان های دندانپزشکی است که به منظم کردن دندان ها و رفع ناهنگاهنگی بین فکی می پردازد. درمان ارتودنسی دندان می تواند دندان های کج و نامرتب را نظم ببخشد. آن ها را ردیف می کند و با اینکار نه تنها به زیبایی لبخند کمک می کند بلکه باعث می شود تمام سطوح دندانی برای تمیز شدن در دسترس باشند.

لمینت دندان چه کمکی به اصلاح طرح لبخند می کند؟

 

همانطور که می دانید زیبایی دندان ها تاثیر زیادی در زیبایی چهره افراد دارد. برای مثال لبخندی که پر از دندان های افتاده و یا زرد رنگ و نامرتب باشد تاثیر بدی بر روی چهره فرد می گذارد. برای درمان این ناهنجاری ها می توان از لمینت دندان استفاده کرد. لمینت دندان نوعی روکش دندانی است که ماندگاری بالایی دارد.

این روش درمانی امروزه بسیار پرطرفدار است و افراد زیادی به دنبال لمینت های دندانی می روند.

اما برای برخی از افراد این سوال پیش می آید که لمینت دندان بهتر است یا ایمپلنت دندان. باید بگوییم که هرکدام کاربردهای متفاوتی دارند که در ادامه درباره آن ها بیش تر صحبت خواهیم کرد.

لمینت بهتر است یا کامپوزیت؟

تا چندین سال گذشته تنها راهکار جایگزین کردن دندان های از دست رفته استفاده از دندان مصنوعی بود اما امروزه گزینه های بادوام تر و ماندگارتری روی کار آمده اند. به دلیل اینکه احتمال ترک خوردن و شکستن دندان مصنوعی وجود دارد و تنها در صورت پرداخت هزینه هنگفت می توان دندان مصنوعی سفارشی متناسب با دهان فرد ساخت، بسیاری از افراد مجبور به انتخاب دندان مصنوعی های ارزان قیمت و نامناسب هستند که بر تکلم، جویدن و اعتماد به نفس آنها تاثیر منفی می گذارد.

چرا باید لمینت دندان را انتخاب کنیم؟

در برخی موارد پیش می آید و مشاهده می کنیم که فرد به دنبال یک روش کم تهاجمی تر می گردد. باید بگوییم که با استفاده از لمینت دندان مجبور به استفاده از هیچ عمل جراحی نیستید. همچنین اگر می خواهید سریع تر مشکلات دندان های خود را اصلاح کنید لمینت دندان یک گزینه مناسب برای شما می باشد. برخلاف نصب ایمپلنت های دندانی که نیاز به جراحی فک دارد، لمینت های دندانی پوسته های ظریف پرسلین می باشند که به جلوی دندان ها نصب می شوند و به سادگی مشکلاتی مثل تغییر رنگ، ترک خوردگی، لب پر شدگی و دندان های کج و نامرتب را اصلاح می کند.

قبل از نصب لمینت دندان به احتمال زیاد نیاز باشد تا کمی مینای دندان شما تراشیده شود. این کار باعث می شود که فضای کافی برای نصب لمینت ها ایجاد شود و ظاهر طبیعی تری داشته باشد. در مرحله بعدی، دندانپزشک از دندان های شما قالب گیری می کند و سپس به لابراتوار دندانپزشکی ارسال می کند.

هزینه ارتودنسی و عوامل تاثیرگذار در آن

یکی از رایج ترین سوالاتی که افراد قبل از انجام ارتودنسی دندان برایشان پیش می آید و از متخصص ارتودنسی خود می پرسند این است که هزینه ارتودنسی دندان چقدر می شود؟ این سوال یک پاسخ مشخص و یکسان ندارد؛ بلکه هزینه این روش درمانی با توجه به عوامل مختلفی مانند نوع درمان ارتودنسی، نوع و شدت ناهنجاری، تخصص و مهارت دندانپزشک و طول درمان ارتودنسی متفاوت خواهد بود.

مسلما هر چه طول درمان طولانی تر و شدت ناهنجاری دندانی بیشتر باشد، هزینه درمان دندان های بیمار نیز بیشتر خواهد بود.

موارد تاثیرگذار بر هزینه ارتودنسی

مهم ترین عوامل تاثیرگذار در هزینه ارتودنسی دندان شامل موارد زیر می شود:

تخصص و مهارت متخصص ارتودنسی

میزان مهارت و تخصص دندانپزشک یکی از مهم ترین و تاثیرگذار ترین عوامل در هزینه ارتودنسی است. به طور مثال یک متخصص ارتودنسی در کرج که تجربه بالایی دارد، به نسبت یک متخصص ارتودنسی مبتدی هزینه بیشتری دریافت می کند.

نوع درمان

انواع ارتودنسی شامل 2 دسته ارتودنسی ثابت و متحرک است که در دسته بندی انواع روش های ارتودنسی، ارتودنسی ثابت هزینه بیشتری به نسبت ارتودنسی متحرک دارد.

طول درمان

هرچه میزان مشکلات و ناهنجاری های دندانی شما بیشتر باشد، درمان طولانی تر و در نتیجه هزینه درمان نیز بیشتر می شود.

سن بیمار

ارتودنسی دندان اگر در سنین پایین انجام شود، به دلیل اینکه دندان و فک بیمار هنوز به طور کامل رشد نکرده است راحت تر و سریع تر اصلاح می شود. به همین دلیل طول درمان کوتاه تر و هزینه درمان هم به طبع آن کمتر می شود.

هزینه های جانبی

گاهی قبل از شروع درمان ارتودنسی یا در حین درمان نیاز به سایر درمان های دیگر مثل کشیدن دندان، پر کردن دندان و ... است که منجر به بالا رفتن هزینه نهایی ارتودنسی دندان می شود.

مزایای ارتودنسی دندان چیست؟

ارتودنسی علاوه بر اصلاح طرح لبخند مزیت های دیگری مانند موارد زیر دارد:

پیشگیری از بیماری لثه و پوسیدگی دندان

در صورتی که دندان های شما نامرتب و روی هم رفته باشد، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به راحتی انجام نمی شود؛ همین موضوع باعث پوسیدگی دندانی یا بیماری های لثه می شود.

بهبود گوارش غذا

در صورتی که دندان ها نامرتب یا روی هم رفته باشند جویدن غذا به طور کامل انجام نمی شود و ممکن است فرد مشکل گوارش غذا داشته باشد.

بهبود تکلم

ناهنجاری های دندانی و فکی ممکن است تکلم و گفتار شما را تحت تاثیر قرار دهد. معمولا افرادی که دندان های کج دارند کلماتی مثل "س" و "ز" را به درستی ادا نمی کنند.

مراکز دندانپزشکی شبانه روزی چه خدماتی ارائه می دهند؟

یک مرکز دندانپزشکی شبانه روزی یا 24 ساعته دارای تعدادی یوتین فعال است که در آن بیش از یک دندانپزشک عمومی و متخصص مشغول فعالیت هستند و یا واقعا به صورت 24 ساعته باز هستند و یا از 7 صبح تا 12 شب خدمات خود را ارائه می دهند. این مراکز با مطب های دندانپزشکی فرق دارند و کلیه خدمات دندانپزشکی را ارائه می دهند.

خدمات مراکز دندانپزشکی شبانه روزی چیست؟

خیلی از افراد تصور می کنند که یک مرکز دندانپزشکی شبانه روزی تنها خدمات درمانی و اورژانسی ارائه می دهند اما این تصور درست نیست. زیرا در اکثر مراکز شبانه روزی کلیه خدمات دندانپزشکی اورژانسی و همینطور غیر اورژانسی ارائه می شوند. خدمات ارائه شده به 2 دسته کلی خدمات عمومی و همینطور تخصصی تقسیم بندی می شوند که در ادامه به معرفی برخی از آنان می پردازیم:

از جمله خدمات عمومی این مراکز عبارتند از:

·         معاینه تخصصی

·         چکاپ های دوره ای

·         آموزش به مراجعان

·         جرمگیری دندان

·         کشیدن دندان

·         ترمیم های سطحی تا متوسط دندانی

از جمله خدمات تخصصی این مراکز عبارتند از:

·         عصب کشی دندان

·         ترمیم های تخصصی دندان شامل اینله، آنله، بیلداپ و …

·         لمینت دندان

·         ونیر کامپوزیت دندان

·         ارتودنسی دندان

·         روکش دندان

·         ایمپلنت دندان

·         سایر پروتزهای دندانی

·         دندانپزشکی کودکان

·         دندانپزشکی بارداری

·         جراحی لثه  شامل زیبایی و درمانی

·         بلیچینگ دندان

·         جراحی دندان

نکات مهم درباره یک کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی خوب

انتخاب یک مرکز درمانی مناسب یکی از مهم ترین تصمیماتی است که فرد در زمان بیماری و درد می گیرد. خیلی وقت ها پیش آمده است که برای انجام کارهای زیبایی و یا هنگامی که دچار درد شده اید، می خواهید به یک مرکز دندانپزشکی معتبر مراجعه کنید اما نمی دانید کدام یک بهتر است. همینطور ندانید که چه نکاتی را باید در انتخاب این مراکز در نظر داشته باشید. در انتخاب بهترین کلینیک شبانه روزی نیاز است که به نکات زیر توجه داشته باشید:

·         رعایت پروتکل های بهداشتی توسط پرسنل و متخصصان

·         حضور متخصص دندانپزشکی کودکان در کلینیک دندانپزشکی

·         داشتن دندانپزشکان متخصص در کنار دندانپزشکان عمومی

·         داشتن تجهیزات بیهوشی به روز

·         دریافت مشاوره از دندانپزشکان متخصص قبل از شروع پروسه درمان

·         ارائه تائیدیه برای دریافت مبلغ درمان از بیمه (البته اگر بیمه پرداخت هزینه درمان شما را تقبل کند.)

·         بخش پذیرش و پرسنل آموزش دیده

·         داشتن برنامه های پرداخت اقساطی برای درمان ها

·         دسترسی آسان و قرارگیری کلینیک در نقطه مناسب

·         ارائه امکان دندانپزشکی بدون درد (آرامبخشی و سدیشن)

با مشورت متخصص ارتودنسی خود بهترین روش ارتودنسی خود را انتخاب کنید.

 

اگر شما هم می خواهید بدون اینکه کسی متوجه شود و خیلی سریع به دندان های صاف و مرتب برسید، ارتودنسی دندان با الاینرهای شفاف را به شما پیشنهاد می کنیم. ارتودنسی شفاف یکی از جدیدترین روش ها برای مرتب کردن دندان ها است که در این مقاله به طور مفصل درباره این روش ارتودنسی دندان صحبت خواهیم کرد.

انواع ارتودنسی دندان شامل ارتودنسی متحرک و ارتودنسی ثابت می شود که موضوع بحث ما در این نوشتار ارتودنسی متحرک و انواع آن است. یکی از تفاوت های اصلی بین ارتودنسی متحرک و ثابت در قابلیت جابجایی دستگاه های ارتودنسی متحرک و ثابت بودن بریس های ارتودنسی ثابت است. تفاوت دیگر این دو روش نیز مربوط به هزینه ارتودنسی هر کدام می شود که اصولا هزینه ارتودنسی ثابت از متحرک بیشتر است.

ارتودنسی نامرئی چیست؟

متخصص ارتودنسی برای درمان ناهنجاری های دندانی از بریس های ارتودنسی متفاوتی استفاده می کند که شامل دستگاه های ارتودنسی متحرک و ثابت است.  به دستگاه های ارتودنسی که در تمام طول درمان به دندان ها متصل باقی می مانند “ارتودنسی ثابت” و به دستگاه هایی که امکان جابجایی و خارج کردن از دهان دارند “ارتودنسی متحرک” گفته می شود.

ارتودنسی دندان چه اهمیتی دارد؟

در صورتی که دندان ها در یک راستا نباشند یا برخی از آنها کج شده باشند یا دچار جلوزدگی یا عقب رفتگی باشند و یا هر مشکل دیگری منجر به ایجاد فاصله بین دندانی یا روی هم رفتگی دندان ها می شود که در این صورت مسواک زدن و نخ دندان کشیدن نسبتا سخت می شود. در این شرایط علاوه بر اینکه زیبایی لبخند و چهره ما تحت تاثیر قرار می گیرد احتمال تجمع باکتری ها در فضای بین دندانی و پوسیدگی دندان و عفونت لثه نیز زیاد می شود.

از طرفی تکلم صحیح و جویدن درست مواد غذایی مستلزم داشتن دندان های صاف و مرتب است.

چه کسانی نیاز به ارتودنسی دندان دارند؟

افرادی که ناهنجاری های زیر را دارند بهتر است با مشورت متخصص ارتودنسی اقدام به ارتودنسی کنند:

·         افرادی که دندان های کج و نامرتبی دارند.

·         افرادی که جلوزدگی یا عقب ماندگی فک دارند.

·         افرادی که یک یا چند دندان نهفته یا نیمه نهفته دارند.

·         افرادی که فک بالا یا پایین آنها کوچک است.

·         افرادی که دندان های شلوغ و روی هم رفته ای دارند.

·         افرادی که در فاصله بین دندانی دارند.

·         افرادی که یک یا چند دندان اضافی دارند.

 

انتخابی سخت! لمینت یا کامپوزیت؟

 

یک سوال رایج بیش از ۹۰ درصد از کسانی که می خواهند لبخند خود را بهبود بخشند این است که لمینت دندان بهتر است یا کامپوزیت؟ هر دوی این روش ها از درمان ‌های زیبایی دندان هستند که به زیبایی و تغییر ظاهر دندان‌ ها کمک می‌کنند.

تفاوت بین لمینت و کامپوزیت دندان در موادی است که از آن ساخته شده اند. این تفاوت باعث می شود مراحل این درمان ها، ویژگی های هر یک از آنها و همچنین هزینه لمینت دندان با هزینه کامپوزیت دندان متفاوت باشد.

 

برای تعیین اینکه کدام روش برای شما مناسب تر است باید ابتدا توسط یک متخصص دندانپزشکی معاینه شوید تا ایشان بهترین پیشنهاد را به شما بدهند. ممکن است یک یا هر دوی این درمان ها برای شما امکان پذیر باشد. گاهی اوقات نیز هیچ یک از این درمان ها امکان پذیر نیست و ممکن است بیمار نیاز به ارتودنسی یا حتی جراحی داشته باشد.

ونیر دندان چیست؟

روکش دندان یک پوسته نازک است که از دو ماده مختلف کامپوزیت و پرسلن ساخته شده است. آنها به طور مستقیم توسط دندانپزشک در طی یک جلسه (تقریباً پنج ساعت برای هر فک) درمان کم تهاجمی که در آن مقدار بسیار کمی از ساختار دندان شامل مینای دندان برای جا افتادن روکش ها تراشیده می شود، روی دندان ها قرار می گیرد.

ونیرهای کامپوزیت به دلیل رنگ پذیر بودن و شکنندگی نسبتاً بالایی ترجیح کمتری دارند. با این حال همچنان طرفداران زیادی دارد زیرا آماده شدن و نصب آن ها بر روی دندان بیمار زمان کمتری می برد و بیمار می تواند در یک جلسه لبخند زیبایی داشته باشد.

روکش های پرسلن نسبت به کامپوزیت ها کمتر مستعد لکه شدن هستند و دوام بیشتری دارند، بنابراین اگر به درستی از آنها مراقبت کنید، تا ده سال عمر می کنند. همچنین ظاهر این نوع روکش دندان بسیار طبیعی و زیبا است و معمولا از این نوع روکش برای طراحی لبخند هالیوودی استفاده می شود.

برای قرار دادن صحیح آنها روی دندان های بیمار، لازم است یک لایه نازک از مینای دندان برداشته شود و تغییرات جزئی در شکل دندان ها ایجاد شود. هدف از این تغییرات این است که روکش ها به درستی روی دندان ها قرار بگیرند و ظاهری حجیم و غیر طبیعی روی دندان ایجاد نکنند. این یک روند غیرقابل برگشت و تا حدودی دردناک است، به همین دلیل است که دندانپزشک معمولا از بی حسی موضعی برای نصب این نوع روکش دندان استفاده می کند.

هزینه ونیرهای پرسلن تقریباً دو برابر هزینه کامپوزیت دندان است. اگرچه ممکن است ونیرهای کامپوزیت زودتر آسیب ببینند، اما به راحتی قابل ترمیم هستند. در مقابل، روکش های چینی دوام بیشتری دارند اما قابل تعمیر نیستند. بنابراین در صورت شکستگی یا خرابی باید کاملا تعویض شوند.

انواع روش های لیفت بینی را بشناسید.

 

لیفت بینی تاثیر بسزایی در ظاهر بینی می گذارد. از جمله روش های مختلف لیفت بینی عبارتند از لیفت بینی با ژل، لیفت بینی با نخ و لیفت بینی با لیزر. در این مقاله قصد داریم به روش های غیر جراحی لیفت کردن بینی و مزایا و معایب آنها بپردازیم.

لیفت بینی چیست؟

لیفت بینی یک تکنیک است که در آن نیازی به جراحی و بیهوشی فرد برای اصلاح فرم بینی نیست. در این روش پزشک با استفاده از بی حسی موضعی ناحیه را بی حس می کند و سپس به کمک فیلر، نخ یا لیزر فرم بینی را عوض می کند.

انواع راه برای لیفت به نسبت عمل رینوپلاستی هزینه کمتری دارند اما باید بدانید که یک روش دائمی برای اصلاح فرم بینی نیستند و برای ماندگاری طولانی مدت نیاز است که در بازه های زمانی تعیین شده نسبت به تمدید آنها اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: با روش های رفع انحراف بینی بدون عمل آشنا شوید.

انواع روش‌ های لیفت بینی

از جمله روش های لیفت بینی عبارتند از لیفت بینی با تزریق فیلر، لیفت بینی با نخ و لیفت بینی با لیزر که جزء کم تهاجمی ترین و بی خطرترین روش ها برای اصلاح فرم بینی هستند. البته از میان این روش ها، تزریق فیلر بینی بیش از دو روش دیگر ایمن تر هستند که در ادامه بیشتر درباره این روش ها صحبت خواهیم کرد.

·         لیفت بینی با تزریق ژل یا فیلر

·         لیفت بینی با نخ

·         لیفت بینی با لیزر

مزایای لیفت بینی

از جمله مزایای لیفت بینی می توان به ارزان بودن این روش به نسبت روش جراحی بینی، بدون درد بودن لیفت بینی (به خصوص اگر روش انتخابی شما فیلر بینی باشد)، بدون عارضه بودن این روش ها به نسبت جراحی رینوپلاستی و بدون نقاهت بودن روش های لیفت بینی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: روش های درمان جای جوش

مراقبت های قبل از لیفت بینی

·         مراقبت های لازم قبل از لیفت بینی با توجه به روش انتخابی شما می تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی مراقبت های لازم قبل از لیفت بینی شامل موارد زیر است:

·         از یک هفته قبل از لیفت از مصرف داروهای رقیق کننده خون و ضد التهاب مثل آسپرین، ویتامین E و … خودداری کنید.

·         در صورتی که سطح ویتامین K بدن شما کافی باشد احتمال کبودی پس از لیفت بسیار کم است به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند از یک هفته قبل از لیفت از سبزیجات برگ دار مصرف کنید.

·         قبل از مراجعه به کلینیک زیبایی برای انجام لیفت بینی آب به مقدار کافی بنوشید.

منبع: https://www.drmattab.ir/

فیلر بینی را چرا، چگونه و کجا تزریق کنیم؟

 

منظور از عمل جراحی بینی در اینجا رینوپلاستی است که بیشتر برای زیبایی فرم بینی انجام داده می شود. اغلب افراد، کاندید مناسبی برای این عمل هستند. اما در برخی موارد انجام رینوپلاستی می تواند عوارض و خطرات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. در این صفحه توضیح خواهیم داد که انجام رینوپلاستی برای چه افرادی خطرناک است و بهترین روش جایگزین آن (یعنی فیلر بینی) را برای افرادی که در هر صورت قصد زیباسازی بینی دارند معرفی می کنیم.

بهترین جایگزین عمل بینی برای زیبایی چیست؟

در حال حاظر تمایل مردم برای انجام عمل رینوپلاستی به دلیل تهاجمی بودن آن رو به کاهش است و افراد به دنبال روش های جایگزین هستند. یکی از این روش ها که سابقه نسبتا خوبی دارد و مطالعات زیادی نیز روی آن صورت گرفته تزریق فیلر بینی است.

فیلرها ژل هایی هستند که از مواد طبیعی ساخته شده اند. آن ها به زیر پوست بینی تزریق می شوند و به بینی فرم می دهند. تزریف فیلر بینی مزایای زیادی دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

·         کاملا غیر تهاجمی است و فقط توسط سرنگ با سر سوزن های بسیار نازک تزریق می شود

·         نیازی به بیهوشی ندارد و تنها شخص به صورت بسیار کوتاه مدت و موقت از ناحیه بینی بی حس می شود

·         در کوتاه ترین زمان ممکن به پایان می رسد

·         نتایج خیلی زود خود را نشان می دهند

·         درمانی قابل برگشت است و اگر شخصی از نتایج راضی نباشد بینی اش دوباره مثل سابق می شود

·         هزینه فیلر بینی چندین برابر کمتر از هزینه عمل بینی است

·         اگر توسط یک پزشک متخصص زیبایی انجام شود هیچ عوارضی نخواهد داشت.

برای انجام فیلر بینی باید به چه مراکزی مراجعه کرد؟

تزریق فیلر بینی به عنوان جایگزین عمل جراحی رینوپلاستی (برای جلوگیری از عوارض عمل بینی) تنها باید توسط یک پزشک زیبایی انجام شود. این پزشک دوره های تخصصی تزریق انواع ژل ها را گذرانده و هر موقعیتی را به خوبی مدیریت می کند. این پزشکان ممکن است در مطب شخصی خود فعالیت کنند یا در کلینیک های زیبایی پوست و مو حضور داشته باشند.

چطور یک کلینیک زیبایی خوب برای تزریق فیلر انتخاب کنیم؟

چنانچه دوستان و آشنایان شما قبلا تزریق فیلر انجام داده اند و از وضعیت چهره و  بینی خود بعد از تزریق رضایت دارند می توانید به مرکزی که آن ها مراجعه کرده اند سر بزنید. همچنین با جستجو در اینترنت می توانید شماری از این کلینیک ها را پیدا کنید. مثلا اگر در شمال تهران هستید می توانید در گوگل عبارت " بهترین کلینیک زیبایی در شمال تهران " را جستجو کنید و لیستی از این کلینیک ها را پیدا کنید.

صفحه قبل 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 صفحه بعد