x تبلیغات
تونو تایمز

طرز تهیه 3 نوع پاستا رژیمی خوشمزه

پاستای رژیمی حقیقت دارد؟ آیا می توان پاستا که کالری زیادی دارد را به صورت رژیمی نیز تهیه کرد؟ این سوال خیلی از طرفداران این غذای خوشمزه است که شروع به گرفتن رژیم و کاهش وزن کرده اند. این غذای به دلیل داشتن انواع سس ها، خامه، پنیر و کره فراوان کالری بالایی دارد و اصلا مناسب افرادی که به دنبال لاغری هستند نیست. اما با تهیه پاستا رژیمی، لازم نیست از این غذای خوشمزه محروم شد.

پاستا رژیمی با مرغ و قارچ

این پاستا را می توان یکی از خوشمزه ترین غذای رژیمی با مرغ شناخت که به دلیل وجود مرغ پروتئین بالایی دارد. وجود قارچ در این غذا به دلیل داشتن فیبر بالا، باعث احساس سیری طولانی مدت می شود که در نهایت برای فرد لاغری را در پی دارد.

طرز تهیه:

·         فیله های مرغ را خرد کرده و با کمی روغن زیتون تفت دهید.

·         قارچ ها را نیز جداگانه تفت دهید تا جایی که آب آن کشیده شود.

·         سپس آن را از قابلمه خارج کنید و کره را به همراه آرد در قابلمه ریخته و کمی تفت دهید.

·         شیر را کم کم به آن اضافه کرده و هم بزنید تا گلوله نشود.

·         قارچ به اضافه نمک و فلفل به سس پاستا اضافه کنید و بگذارید تا بجوشند و سپس مرغ را به آن اضافه کنید.

·         در این حین مقداری پاستا را با نمک و روغن جوشانده و سپس آبکش کنید.

·         در مرحله آخر سس قارچ را با پاستا مخلوط کرده و نوش جان کنید.

پاستا رژیمی با اسفناج

غذای رژیمی با اسفناج به دلیل داشتن خواصی در اسفناج مانند کنترل فشار خون، کاهش کنترل خون و کمک به لاغری، جایگاه پر رنگی در انواع رژیم های لاغری دارد.

طرز تهیه:

·         در تابه ای سیر له شده را با کمی روغن تفت دهید.

·         سپس شیر را به آن اضافه کرده و مدام هم بزنید.

·         در مرحله بعد اسفناج را به همراه نمک و فلفل به شیر اضافه کرده و اجازه دهید کمی با شعله کم و در بسته بجوشند.

·         در این حین مقداری پاستا را در نمک و روغن ریخته و بجوشانید.

·         سپس آن را آبکش کنید و به خوبی با سس اسفناج ترکیب کرده و نوش جان کنید.

پاستا رژیمی سبزیجات

با اضافه کردن انواع سبزیجات به پاستا می توان از کالری آن کم کرد و با خیال راحت تر آن را مصرف کرد.

طرز تهیه:

·         نخود سبز، لوبیا سبز و هویج را بخارپز کرده و سپس نگینی خرد کنید.

·         پیاز و سیر رنده شده را با کمی روغن تفت دهید تا غطرشان آزاد شود.

·         در مرحله بعد سبزیجات خرده شده را به همراه قارچ خرد شده و نمک و فلفل به پیاز اضافه کنید.

·         سپس شیر را به مواد اضافه کرده و به مدت 10 دقیقه بگذارید با در بسته بجوشد.

·         در همین حیت پاستار ا با نمک و روغن بجوشانید و آبکش کنید.

·         در مرحله آخر آن را آبکش کرده و با سس غذا ترکیب کرده و نوش جان کنید.

منبع

انتخاب شما ارتودنسی نامرئی است یا فلزی؟

همانطور که می دانیم ارتودنسی دندان به دو دسته کلی ارتودنسی نامرئی و مرئی تقسیم بندی می شود و همانطور که از نامشان پیداست تفاوت این 2 نوع کلی ارتودنسی، در قابل مشاهده بودن آنها توسط اطرافیان است. ارتودنسی فلزی قدیمی ترین و رایج ترین ارتودنسی دندان است که با پیشرفت علم تغییراتی در آن ایجاد شده است که باعث به وجود آمدن انواع مختلفی از آن شده است.

انواع ارتودنسی نامرئی

از بین همه انواع ارتودنسی فلزی دندان که شامل ارتودنسی فلزی سنتی، ارتودنسی لینگوال، دیمون و سرامیکی می شود، 2 مدل از آن که ارتودنسی سرامیکی و ارتودنسی پشت دندانی یا همان لینگوال است، جزو دسته ارتودنسی دندان نامرئی به حساب می آیند. اما این تنها انواع ارتودنسی نامرئی دندان نیستند و فقط انواع ثابت آن هستند.

ارتودنسی نامرئی نوع متحرکی نیز دارد که به ارتودنسی شیشه ای یا اینویزیلاین معروف است. با این وجود که تا به اینجای مقاله درباره انواع ارتودنسی نامرئی صحبت کردیم اما معمولا هرجا حرف از ارتودنسی نامرئی می شود منظور افراد همان نوع متحرک آن و در حقیقت اینویزیلاین است.

ارتودنسی نامرئی با اینویزیلاین

ارتودنسی اینویزیلاین جزو جدید ترین روش های ارتودنسی دندان به حساب می آید و طرفداران بسیار زیادی دارد. در این روش ارتودنسی که برای درمان ناهنجاری های خفیف تا متوسط دندانی کاربرد دارد، از پلاک های ژله ای و شفافی استفاده می شود و دیگر در آن نیازی به سیم کشی دندان ها نیست. در طی استفاده از این ارتودنسی باید هنگام غذاخوردن، نوشیدن و مسواک زدن، پلاک ها را از دهان خارج کرد.

این پلاک های ارتودنسی توسط عکسبرداری سه بعدی برای هر فردی به صورت سفارشی ساخته می شود. بعد از ساخت پلاک ها، متخصص ارتودنسی تعدادی پلاک به بیمار می دهد و بیمار باید هر کدام از آنها را به مدت 2 هفته استفاده کرده و بعد از آن با پلاک بعدی جابه جا کند.

مزایای ارتودنسی نامرئی با اینویزیلاین

·        مهم ترین مزایای آن قابل مشاهده نبودن این پلاک ها توسط افراد دیگر است.

·        امکان خارج کردن پلاک ها به مدت حداکثر 2 ساعت در روز وجود دارد.

·        نیاز به مراجعات کمتری به نسبت ارتودنسی فلزی دارد.

·        این ارتودنسی به رژیم غذایی خاصی برای طول درمان ندارد.

معایب ارتودنسی نامرئی

·        در این روش بیمار باید با ارتودنتیست خود همکاری های کافی را داشته باشد.

·        بعد از هر وعده غذایی و قبل از قرار دادن دوباره پلاک ها باید دندان ها را مسواک زد.

·        برای درمان ناهنجاری های شدید دندان و فک نمی توان از آن استفاده کرد.

ارتودنسی ثابت یا متحرک؛ انتخاب شما کدام است؟

ارتودنسی دندان بر اساس فاکتورهای مختلفی دسته بندی می شود. یکی از دسته بندی های ارتودنسی بر اساس قابل مشاهده بودن یا نبودن توسط افراد مختلف است که انواع ارتودنسی نامرئی و مرئی دندان را تشکیل می دهد. طبق دسته بندی دیگری، ارتودنسی دندان به دو دسته کلی ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک تقسیم بندی می شود.

ارتودنسی ثابت دندان

در ارتودنسی ثابت همانطور که از نامش پیداست دستگاه ارتودنسی و ابزار آن تا پایان درمان بر روی دندان های بیمار ثابت هستد و فقط متخصص ارتودنسی اجازه جابجایی آن را دارد. این اتفاق باعث می شود که نتیجه درمان دندان های بیمار بهتر باشد و نیاز به همکاری خاصی (البته به جز رعایت بهداشت دهان و دندان و داشتن یک تغذیه مناسب) توسط بیمار نیست. طول درمان با ارتودنسی ثابت دندان بین 1 تا 3 سال است.

لازم به ذکر است که در صورت رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان در طول درمان ارتودنسی، ممکن است باکتری ها در بین بریس ها و روی دندان ها جمع شوند که در طولانی مدت باعث پوسیدگی و تغییر رنگ دندان ها می شود.

ارتودنسی ثابت دندان انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

·        ارتودنسی فلزی

·        ارتودنسی سرامیکی

·        ارتودنسی پشت دندانی یا لینگوال

·        دستگاه ارتودنسی دیمون

ارتودنسی متحرک

اگر دستگاه ارتودنسی استفاده شده در دهان بیمار امکان جابجایی و خارج شدن از دهان توسط خود بیمار را داشته باشند، گفته می شود که فرد از ارتودنسی متحرک استفاده می کند. در صورت استفاده از دستگاه ارتودنسی متحرک امکان پوسیدگی دندان ها و تغییر رنگ دندان ها به حداقل می رسد چرا که مسواک زدن و نخ دندان کشیدن دندان ها با چالش خاصی مواجه نیست و می توان به راحتی این کار به دنبال وجود بریس های مزاحم انجام داد.

انواع ارتودنسی متحرک عبارتند از:

·        اینویزیلاین

·        هدگیر ارتودنسی

·        وسیع کننده کام

·        نگهدارنده ارتودنسی

·        فضانگهدار ارتودنسی

رایج ترین ارتودنسی متحرک، ارتودنسی اینویزیلاین است که برای درمان ناهنجاری های خفیف تا متوسط دندانی از آن استفاده می شود و نمی تواند مشکلات شدید دندان ها و فکین را برطرف کند. در این ارتودنسی دندان از پلاک های ژله ای و بی رنگی استفاده می شود که همین باعث شده است که این ارتودنسی در دسته ارتودنسی نامرئی دندان نیز قرار بگیرد.

هنگام استفاده از این ارتودنسی بی رنگ و شیشه ای بیمار می تواند حداکثر به مدت 2 ساعت در روز و هنگام غذا خوردن، نوشیدن و مسواک زدن، دستگاه ارتودنسی را از دهان خود خارج کند.

هزینه ارتودنسی دندان

برای هزینه ارتودنسی یک میزان ثابت را نمی توان بیان کرد و این قیمت به عوامل مختلفی مانند نوع و شدت ناهنجاری دندان، سن بیمار، نوع درمان انتخاب شده، میزان تخصص ارتودنتیست و ... بستگی دارد.

ویژگی های یک متخصص ارتودنسی چیست؟

 

بالاخره تصمیم گرفتید لبخند رویاهایتان را به دست آورید، اما نمی دانید برای انجام این درمان و رسیدن به نتیجه ایده آل به چه کسی باید اعتماد کنید؟ ما می توانیم به شما کمک کنیم تا تفاوت بین متخصص ارتودنسی و دندانپزشک را درک کنید تا مطمئن شوید که بهترین تصمیم را برای لبخند خود می گیرید و در قبال هزینه ارتودنسی که اصولا رقم کمی هم نیست بهترین خدمات را دریافت می کنید.

به چه کسی متخصص ارتودنسی گفته می شود؟

ارتودنتیست ها متخصصین دندانپزشکی هستند که در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان ناهنجاری های دندانی و فک آموزش دیده اند. آنها طیف گسترده ای از گزینه های درمانی را برای صاف کردن دندان های کج، پیشگیری از مشکلات شدیدتر و تراز کردن درست فک ها ارائه می دهند.

پس از گذراندن دوره چهار ساله دندانپزشکی عمومی، یک متخصص ارتودنسی 5000 ساعت (یا سه سال مطالعه تمام وقت) دیگر را تحت آموزش تخصصی در زمینه ارتودنسی قرار می دهد.

تفاوت بین ارتودنتیست و دندانپزشک چیست؟

دندانپزشکان طیف وسیعی از مسائل مربوط به سلامت دهان را پوشش می دهند. از سوی دیگر، متخصص ارتودنسی، یک متخصص دندانپزشکی است که تمرکز منحصر به فردی در حوزه صاف کردن دندان ها و تراز کردن فک ها دارد. بنابراین اگر مشکلات مربوط به ناهنجاری دندان و فک را دارید حتما باید به دنبال یک ارتودنتیست باشید؛ برای مثال اگر ساکن غرب تهران هستید بهترین دندانپزشک غرب تهران نمی تواند درمان ارتودنسی شما را انجام دهد بلکه باید به دنبال بهترین متخصص ارتودنسی در غرب تهران باشید نه دندانپزشک!

متخصصین ارتودنسی

ارتودنتیست ها متخصصان دندانپزشکی هستند که سه سال دیگر آموزش دانشگاهی تمام وقت در زمینه ارتودنسی، رشد و تکامل صورت، زیست شناسی و بیومکانیک گذرانده اند (دارای مدرک عمومی دندانپزشکی + مدرک تخصصی ارتودنسی هستند).

ارتودنتیست ها متخصص رشد صورت و رشد دندان هستند. آنها دندان های کج، بایت های بد و فک های نامرتب را تشخیص داده و درمان می کنند .متخصصین ارتودنسی در تمامی گزینه ها و فناوری های مراقبت ارتودنسی برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان متخصص هستند.

خدمات یک متخصص ارتودنسی چیست؟

متخصص ارتودنسی با استفاده از دانش و تخصص خود در مورد ناهنجاری های فک و حرکات دندان، می تواند به شما کمک کند تا بفهمید کدام یک از گزینه های درمانی موجود برای شما یا فرزندتان بهترین است.

بین صفحات ثابت و متحرک، بریس ‌های فلزی، بریس ‌های سرامیکی، بریس‌های پشت دندانی (نامرئی) و ترازهای شفاف (ارتودنسی نامرئی)، درمان ‌هایی وجود دارد که متناسب با نیاز هر فرد و شدت مشکلات آنها ساخته می شود.

چرا به سختی وزن کم می کنید؟ با دلایل آن آشنا شوید.

 

زنان اغلب نسبت به مردان کاهش وزن دشوارتری دارند و باید زمان و هزینه بیشتری برای اینکار صرف کنند. در این نوشتار 8 علت بسیار رایج درج شده اند که توضیح می دهند چرا خانم ها نسبت به آقایان سخت تر وزن کم می کنند. شما با خواندن این مقاله به پاسخ " با وجود تلاش زیاد چرا وزن کم نمیکنم؟ " دست پیدا خواهید کرد.

انتخاب روش لاغری نادرست

بیشتر خانم ها به صورت خودجوش یک رژیم لاغری را شروع می کنند بدون اینکه به مفاهیمی مثل محاسبه bmi، توصیه متخصص تغذیه، مربی ورزشی یا پزشکان توجهی داشته باشند. حقیقت این است که هر روش لاغری برای شما مناسب نیست و قرار نیست چون برای دوستتان جواب داده در خصوص شما نیز موثر باشد. شما باید حتما قبل از اقدام برای لاغری از متخصصان کمک و مشاوره دریافت کنید.

حذف وعده های غذایی

علیرغم بی اثر بودن، حذف وعده های غذایی یک استراتژی محبوب کاهش وزن است. در واقع، مطالعات نشان می دهد که حذف وعده های غذایی می تواند متابولیسم شما را کاهش دهد و کاهش وزن را دشوارتر کند. علاوه بر این، پرخوری در اواخر روز پس از حذف وعده های غذایی با اضافه وزن بدن به دلیل تجمع چربی در بدن مرتبط است.

دنبال کردن رژیم های مد روز

متاسفانه بسیاری از خانم ها حتی اگر یک رژیم غذایی خاص، ناسالم باشد و با منطق جور در نیاید آن را امتحان می کنند حتی اگر هیچ منطقی پشت آن نباشد. این موضوع مخصوصا در میان خانم هایی که چشم و هم چشمی می کنند بسیار دیده می شود. آن ها تابع جدیدترین رژیم های لاغری می شوند که دوستانشان آن را امتحان می کنند.

مصرف بیش از حد چربی های خوب!

اغلب رژیم های غذایی لاغری توصیه می کنند چربی های مضر را کمتر مصرف کنید و در عوض چربی های سالم را در سفره خود قرار دهید. با این حال، هنگام خوردن غذاهای غنی از چربی سالم مانند آووکادو، بادام و موارد مشابه، مهم است که به فکر اعتدال باشید.

ورزش بیش از حد

برخی از خانم ها همیشه سوال می کنند با وجود اینکه ما بسیار ورزش می کنیم اما چرا وزن کم نمیکنم و همچنان در این امر شکست می خورید؟ این مساله ای است که به افراط و تفریط بر می گردد. در واقع در خصوص این موضوع اغلب، سوء برداشت شده است.

اسلیو معده را انتخاب کنید و کاهش وزن داشته باشید.

 

افراد زیادی وجود دارند که دچار چاقی و اضافه وزن می شوند. برای لاغری و رسیدن به وزن دلخواه می توانید روش های مختلفی را امتحان کنید. در ادامه این مطلب با انواع روش های لاغری از جمله انواع عمل لاغری آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

عمل های لاغری

افرادی که شاخص توده بدنی آن ها بیش تر 35 باشد می توانند به دنبال انواع عمل های لاغری و یا جراحی معده بروند. جراحی های متفاوتی وجود دارند. از جمله جراحی های لاغربی می توان به اسلیو معده و بای پس معده اشاره کرد.

شما اگر درخواست انجام عمل اسلیو معده را دارید باید به بهترین جراح اسلیو مراجعه کنید و با گرفتن مشاوره از او روند درمان را شروع کنید.

عمل اسلیو معده

عمل اسلیو معده نیز یکی از جراحی لاغری معده است که از بای پس معده جدیدتر و البته کم خطرتر نیز می باشد. در طی این جراحی حدود 80 درصد از حجم معده برداشته می شود اما هیچ تغییری در روده فرد حاصل نمی شود و به دلیل اینکه معده جدید پس از عمل اسلیو به شکل یک آستین است به این نام نامگذاری شده است.

در نتیجه عمل اسلیو حجم معده کاهش پیدا می کند و فرد کالری کمتری را دریافت می کند که همین موضوع می تواند باعث لاغری شود. از جمله عوارض عمل اسلیو می توان به بازگشت مجدد وزن در طول 5 سال اولیه، بازگشت بیماری هایی مثل دیابت نوع دو و .. اشاره کرد که البته در صورت تبحر کافی جراح اسلیو احتمال بروز این عوارض کم است.

عمل بای پس معده

عمل بای پس معده یکی از عمل های لاغری معده است که البته جزء جدیدترین جراحی های لاغری جای نمی گیرد و به دو شکل انجام می شود:

1.      در این روش بخش بالایی معده برش داده می شود و مری را به باقی مانده معده متصل می کند. در این روش عمل لاغری، حجم معده کم می شود و باعث کاهش حجم غذای مصرفی و البته کاهش جذب غذا می شود. در این نوع جراحی معده شما تنها قادر به حفظ 28 گرم غذا می باشد.

2.      این نوع از جراحی لاغری پیچیدگی بیش تری دارد و در آن 80 درصد از حجم معده و همچنین بخش زیادی از روده کوچک نیز خارج می شود. در نتیجه این عمل حجم زیادی از دستگاه گوارش حذف می شود که همین موضوع باعث کاهش حجم غذای مصرفی و جذب غذا می شود. این نوع از عمل لاغری معده عوارض بسیار زیادی دارد و تنها افرادی اجازه این عمل را دارند که شاخص توده بدنی آنها بالای 50 باشد. از جمله عوارض این نوع عمل بای پس معده عبارتند از: خونریزی زیاد، سوء تغذیه، عفونت، مشکلات تنفسی، استفراغ، فتق، افت قند خون و ...

با استفاده از عمل های لاغری به وزن دلخواه خود برسید.

 

افراد زیادی وجود دارند که دچار چاقی و اضافه وزن می شوند. برای لاغری و رسیدن به وزن دلخواه می توانید روش های مختلفی را امتحان کنید. در ادامه این مطلب با انواع روش های لاغری از جمله انواع عمل لاغری آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

عمل های لاغری

افرادی که شاخص توده بدنی آن ها بیش تر 35 باشد می توانند به دنبال انواع عمل های لاغری و یا جراحی معده بروند. جراحی های متفاوتی وجود دارند. از جمله جراحی های لاغربی می توان به اسلیو معده و بای پس معده اشاره کرد.

شما اگر درخواست انجام عمل اسلیو معده را دارید باید به یک جراح اسلیو مراجعه کنید و با گرفتن مشاوره از او روند درمان را شروع کنید.

عمل اسلیو معده

عمل اسلیو معده نیز یکی از جراحی لاغری معده است که از بای پس معده جدیدتر و البته کم خطرتر نیز می باشد. در طی این جراحی حدود 80 درصد از حجم معده برداشته می شود اما هیچ تغییری در روده فرد حاصل نمی شود و به دلیل اینکه معده جدید پس از عمل اسلیو به شکل یک آستین است به این نام نامگذاری شده است.

در نتیجه عمل اسلیو حجم معده کاهش پیدا می کند و فرد کالری کمتری را دریافت می کند که همین موضوع می تواند باعث لاغری شود. از جمله عوارض عمل اسلیو می توان به بازگشت مجدد وزن در طول 5 سال اولیه، بازگشت بیماری هایی مثل دیابت نوع دو و .. اشاره کرد که البته در صورت تبحر کافی جراح اسلیو احتمال بروز این عوارض کم است.

عمل بای پس معده

عمل بای پس معده یکی از عمل های لاغری معده است که البته جزء جدیدترین جراحی های لاغری جای نمی گیرد و به دو شکل انجام می شود:

1.      در این روش بخش بالایی معده برش داده می شود و مری را به باقی مانده معده متصل می کند. در این روش عمل لاغری، حجم معده کم می شود و باعث کاهش حجم غذای مصرفی و البته کاهش جذب غذا می شود. در این نوع جراحی معده شما تنها قادر به حفظ 28 گرم غذا می باشد.

2.      این نوع از جراحی لاغری پیچیدگی بیش تری دارد و در آن 80 درصد از حجم معده و همچنین بخش زیادی از روده کوچک نیز خارج می شود. در نتیجه این عمل حجم زیادی از دستگاه گوارش حذف می شود که همین موضوع باعث کاهش حجم غذای مصرفی و جذب غذا می شود. این نوع از عمل لاغری معده عوارض بسیار زیادی دارد و تنها افرادی اجازه این عمل را دارند که شاخص توده بدنی آنها بالای 50 باشد. از جمله عوارض این نوع عمل بای پس معده عبارتند از: خونریزی زیاد، سوء تغذیه، عفونت، مشکلات تنفسی، استفراغ، فتق، افت قند خون و ...

طول عمر خودروهای خارجی و روش های افزایش آن

در کشور ما متاسفانه چیزی به اسم عمر مفید خودروها رعایت نمی شود و ممکن است خودرویی 15 الی 20 سال کار کند. در حالی که این درست نیست و خودرو هم مانند هرچیز دیگری یک طول عمر مفیدی دارد که می تواند با توجه به برند خودرو، میزان مصرف آن و ... متفاوت باشد.

در صورت گذشتن از آن عمر مفید، قطعات خودرو به مرور خراب می شوند و این باعث تعمیر و خرید لوازم یدکی خودرو را به صورت مداوم سبب می شود. همینطور این اتفاق از ایمنی خودرو هم می کاهد.

عمر مفید خودروهای کره ای چقدر است؟

در دهه 90 خودروهای کره ای هیوندای وارد بازار کشور ما شدند و سپس کیا نیز پا به عرصه گذاشت. عمر مفید خودروهای هیوندای از خودروهای کیا بیشتر بوده و همینطور هزینه لوازم یدکی هیوندای نیز به نسبت خودروی کیا کمتر است.

خودروهای هیوندای به طور متوسط 200 هزار مایل یا حدود 16-17 سال دوام می آورند. این خودروها رتبه های قابلیت اطمینان بالاتر از حد متوسط ​​را دریافت می کنند. به طور مثال هیوندای سانتافه یکی از معروف ترین خودروهای هیوندای است و در سال 2019 برنده جایزه J.D. Powers برای کیفیت شده است. خودروهای کیا معمولا حدود 13 سال یا 150 هزار مایل عمر می کنند.

طول عمر خودروهای آمریکایی چقدر است؟

در سال 2005 طول عمر مفید خودروهای آمریکایی حدود 8 سال بوده است اما یک دهه بعد طول عمر این خودروها به 9 سال و در سال های بعدی به 11 و حتی 13 سال افزایش پیدا کرد.

روش های افزایش طول عمر خودروهای خارجی

توجه به سطح کیفیت روغن موتور خودرو: استفاده از روغن مناسب و همچنین زمان بندی مناسب برای تعویض روغن موتور خودرو یکی از تاثیرگذارترین عوامل در افزایش طول عمر خودروهای خارجی است.

توجه به سیستم خنک کننده موتور: سیستم های خنک کننده ماشین مانند رادیاتور، فن و ترموستات نیز نقش مهمی در افزایش طول عمر خودرو و سالم ماندن خودرو دارند.

استفاده از لوازم یدکی اصل: یکی از فاکتورهای مهم در افزایش طول عمر خودروهای خارجی و هیمنطور ایرانی، استفاده از لوازم یدکی اصل است. به طور مثال در صورت خرید لوازم یدکی کیا اصل، خودروی شما کمتر آسیب می بیند.

توجه به سیستم برق خودرو: به طور مداوم سیم های برق خودرو را چک کنید و در هنگام روشن بودن خودرو سر باتری را جدا نکنید.

توجه به سیستم کولرو تهویه خودرو: در فصول سرد سال هم به منظور پیشگیری از ته نشین شدن گاز کولر، بهتر است 5 الی 10 دقیقه کولر خودرو روشن شود.

چک کردن مداوم لاستیک ها: یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در عمر خودروی شما لاستیک ها می باشند که همیشه باید بالانس باشند.

مراجعه به تعمیرگاه های معتبر: مهم است که هنگام خرابی خودرو به خصوص خودروهای خارجی، به تعمیرگاه های معتبر و متخصص مراجعه کرد.

در چه صورت باید رژیم لاغری را تغییر داد؟

همانطور که می دانید با افزایش چاقی و اضافه وزن در افراد، انواع رژیم های لاغری به وجود آمده اند که در بین تعداد زیادی از آنها می توانیم به رژیم لاغری مدیترانه ای و همینطور رژیم دش اشاره کرد. در ادامه قصد داریم رژیم دش را به طور کامل برایتان توضیح دهیم اما لازم می دانیم قبل از آن بگوییم در چه صورتی باید یک رژیم لاغری که تا الان پیرو آن بودیم را تغییر داد.

آیا نیاز به تغییر رژیم لاغری است؟

برخی از افراد هر بار به سراغ یک رژیم لاغری می روند ولی پس از مدتی به این نتیجه می رسند که این رژیم لاغری مناسبشان نبوده و دیگر نمی توانند آن را ادامه دهند. مثلا ممکن است برنامه رژیم لاغری یک ماهه رایگان مناسب فرد نباشد، در این صورت از یک رژیم لاغری دیگر پیروی می کنند و با آن به سراغ کاهش وزن خود می روند.

با پرسیدن سوال هایی از خود می توان به این نتیجه رسید که آیا رژیم لاغری ای که آن را دنبال می کنیم مناسب ما است یا باید آن را تغییر داد. این سوالات عبارتند از اینکه:

·         آیا پایبند بودن به این رژیم لاغری برای شما سخت است؟

·         چقدر در طول رژیم لاغری خود هوس غذا خوردن می کنید؟

·         آیا رضایت کافی از وعده های غذایی و میان وعده های خود دارید؟

·         رژیمی که آن را دنبال می کنید چقدر بر جنبه های مختلف زندگی شما تاثیر گذاشته است؟

زمانی که در همان روزهای اول این سوال ها را از خود پرسیدید و به این نتیجه رسیدید که ادامه این رژیم برای شما سخت است، وقت آن است که رژیم خود را تغییر دهید.

رژیم دش

این رژیم یکی دیگر از رژیم های معروف دنیا است که تاکید آن روی مصرف غذاهای کم نمک به جهت کنترل و کاهش فشار خون است. این رژیم ویژگی های خاص خود را دارد که عبارتند از:

·         در این رژیم تاکید زیادی بر مصرف سبزیجات، میوه ها و غلات کامل و لبنیات کم چرب شده است.

·         رژیم دش، مصرف چربی های اشباع شده و کلسترول را به حداقل می رساند.

·         این رژیم به مصرف مواد غذایی آنتی اکسیدان و ضد التهاب به همراه فیبر بالا تاکید می کند که سلامت قلب را تضمین می کند.

·         به دلیل محدود کردن کالری مصرفی، در طول رژیم دش کاهش وزن اتفاق می افتد.

·         به دلیل کاهش میزان مصرف کربوهیدرات ها و همینطور حذف شیرینی جات، این رژیم می تواند برای افراد مبتلا به دیابت هم گزینه مناسبی است.

بهترین رژیم لاغری از نظر متخصصین تغذیه

به دلیل افزایش چاقی و اضافه وزن در جوامع امروزی، افراد همواره به دنبال لاغری و تناسب اندام از طریق روش های مختلف هستند. کاهش وزن برای همه افراد با روش های یکسانی امکان پذیر نیست و هر فرد با توجه به شرایط بدنی خود می تواند روشی را برای لاغری پیروی کند.

گرفتن انواع رژیم های لاغری یکی از رایج ترین و اصولی ترین روش های کاهش وزن و تناسب اندام است. نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که همه رژیم های لاغری برای همه افراد مناسب نیستند و متخصص تغذیه می تواند رژیم لاغری مناسب هر فرد را برای او معرفی کند.

یکی از معروف ترین رژیم های لاغری در دنیا، رژیم فستینگ یا روزه داری متناوب است که قصد داریم تا در این مقاله درباره این رژیم توضیحاتی را ارائه دهیم.

بهترین رژیم لاغری چه ویژگی هایی دارد؟

شاید بتوان با گرفتن انواع رژیم های لاغری سریع و لاغری سریع در سه روز، کاهش وزن پیدا کرد اما بهترین رژیم لاغری رژیمی است که:

·         شامل تمام گروه های مواد غذایی باشد.

·         درباره شیوه و زمان غذاخوردن اطلاعات داشته باشد.

·         فعالیت بدنی و ورزش را در اولویت قرار دهد.

·         خواب با کیفیت فرد را دچار مشکل نکند.

·         در حقیقت یک تغذیه و برنامه غذایی سالم را به شما پیشنهاد دهد.

رژیم فستینگ یا روزه داری

در رژیم فستینگ، فرد فقط در ساعات مشخصی از روز می تواند غذا بخورد و بقیه روز را باید روزه باشد. این کار باعث افزایش سوخت و ساز بدن و در نهایت کاهش وزن و لاغری می شود. یکی از دلایل محبوبیت این رژیم لاغری این است که رژیم روزه داری برخلاف خیلی از رژیم های لاغری، محدودیت غذایی خاصی ندارد.

رژیم فستینگ انواع مختلفی دارد که شامل موارد زیر است:

·         رژیم فستینگ 5/2: در رژیم فستینگ 5/2 می توان ۵ روز از هفته را طبق روال همیشگی غذا خورد؛ اما در ۲ روز باقی مانده هفته تنها می توان ۲۵ درصد از کالری مورد نیاز روزانه را از خوردن مواد غذایی دریافت کرد.

·         رژیم فستینگ 8/16: با گرفتن این رژیم، شما 8 ساعت می توانید موادغذایی دلخواه خود را بخورید و در 16 ساعت باقی مانده اجازه خوردن هیچ چیزی ندارید.

·         رژیم روزه داری 24 ساعته: در این رژیم باید به مدت 24 ساعت روزه بود.

·         روزه داری جایگزین: باید یک روز در میان روزه بگیرید و در روزهایی که روزه نیستید می توانید هر چه می خواهید بخورید.

·         رژیم فستینگ جنگجو: در این رژیم 20 ساعت اجازه خوردن مواد غذایی با حجم بسیار کم دارید و در 4 ساعت دیگر باید از غذاهای سالم و فراوری نشده استفاده کرد.

صفحه قبل 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 صفحه بعد