x تبلیغات
تونو تایمز

درجه کیفیت لوازم یدکی هیوندای

خودروهای تولید شده در کمپانی هیوندای جزو بهترین ماشین ای تولید شده در دنیا است و ایمن بودن و کیفیت قطعات و محصولاتش زبانزد است. درست است که داشتن همچین خودرویی مزیت های بزرگی دارد اما دغدغه ای که افراد مختلف را درگیر خود می کند تامین قطعات هیوندای است. زیرا در صورت عدم استفاده از قطعات اصل، سلامت خودرو و طول عمر خودروی شما تحت تاثیر قرار می گیرد.

قطعات اصلی هیوندای

لوازم یدکی اصل هیوندا هنگام تولید برای شرایط مختلف شبیه سازی و تست می شود تا کیفیت، دوام و ایمن بودن آن مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت قطعه ای تولید شود که مطمئن است. این قطعات اصل به منظور عملکرد بهتر و در نتیجه افزایش طول عمر خودروهای هیوندای طراحی می شوند. پس از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در عمر بالای خودروی خود لازم است تا قطعات اصل و اورجینال تهیه کنید.

خرید لوازم یدکی هیوندای اصل

خوشبختانه به دلیل وجود انواع خودروهای هیوندای در ایران مانند آی 20، هیوندای النترا، سوناتا، آزرا، سانتافه، توسان و …، تهیه لوازم یدکی اصل برای خودروی هیوندای خود کار سختی نخواهد بود.

مضرات استفاده از قطعات تقلبی

متاسفانه امروزه بازار خودرو و قطعات آن پر از انواع قطعات تقلبی و یا دست دوم است که در صورت استفاده از آنها عملکرد و عمر خودروی شما را تحت تاثیر خود قرار می دهد. این قطعات نه تها خودشان طول عمر کوتاهی دارند، بلکه بر روی سایر قطعات خودرو که با آنها در ارتباط هستند نیز تاثیر منفی خود را خواهند گذاشت. دو ضرر اصلی استفاده از قطعات تقلبی به شرح زیر است:

خطرات سلامتی با خرید قطعات تقلبی

قطعات تقلبی سریع فرسوده و خراب می شوند و در نتیجه باعث خرابی خودرو می شوند. عدم رعایت استانداردهای کیفی درجه کیفیت لوازم یدکی هیوندای برخی کارخانجات برای جعل، جان شما را به خطر می اندازد و صدمه جبران ناپذیری را منجر می شود.

ریسک های مالی با خرید قطعات تقلبی

همانطور که گفتیم قطعات تقلبی زود خراب می شوند و باید قطعه ای جدید را جایگزین آن کرد که این تعویض های پی در پی باعث افزایش هزینه می شود و همینطور گارانتی خودروی شما را باطل می کند.

خدمات پس از فروش و گارانتی

مهم ترین نکته ای که هنگام خرید قطعات هیوندای باید در نظر داشته باشید این است که آیا قطعه ای که می خرید گارانتی و خدمات پس از فروش دارد یا خیر؟ در صورتی که قطعه خریداری شده دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد، خیال شما بابت این موضوع راحت می شود که در صورتی که محصول دچار نقص شده باشد به راحتی می توانید آن را عودت دهید یا درخواست مجدد داشته باشید.

فروشگاه استار پارت به عنوان وارد کننده و فروشگاه قطعات اصلی هیوندای و کیا، آماده ارائه با کیفیت ترین لوازم یدکی کیا و هیوندای با قیمتی مناسب است.

اقدامات قبل و بعد از جراحی لاغری شامل چه مواردی می شوند؟

جراحی لاغری درمانی است که با کاهش اندازه معده، میزان غذایی را که می ‌توانید بخورید به حداقل می‌ رساند. انواع مختلفی از درمان‌ های لاغری برای کمک به شما در کاهش وزن، کاهش اندازه سهم غذاهای شما و داشتن یک سبک زندگی سالم در دسترس است.

بررسی وضعیت بدنی افراد بر اساس شاخص توده بدنی

درست است افراد چاق می توانند با انجام انواع جراحی های لاغری، به کاهش وزن و تناسب اندام موردنظر خود برسند، اما هر فردی هم که دچار اضافه وزن است گزشنه مناسبی برای عنل جراحی نیست. افرادی می توانند عمل لاغری انجام دهند که شاخص توده بدنی آنها از عدد مشخصی بالاتر باشد. در ادامه به بررسی این اعداد BMI می پردازیم.

·        شاخص توده بدنی کمتر از 18.5 به معنی کمبود وزن است و لازم است فرد به متخصص تغذیه مراجعه کند و یک رژیم افزایش وزن بگیرد.

·        BMI بین 18.5 تا 24.9 به معنی وزن مناسب و استاندارد است.

·        شاخص توده بدنی بین 25 تا 29.9 به معنی این است که فرد دچار اضافه وزن است.

·        BMI بین 30 تا 34.9 به معنی چاقی درجه یک برای فرد است.

·        شاخص توده بدنی بین 35 تا 39.9 هم به معنی چاقی درجه دو است.

·        BMI بالای 40 به معنی چاقی مفرط است.  

عمل لاغری مناسب چه افرادی است؟

افرادی که شاخص توده بدنی آنها بین 30 تا 35 است و همینطور دچار یکی از بیماری های مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع 2، کبد چرب، کلسترول یا تری گلیسیرید، آرتروز زانو، فشار خون بالا و ... هستند، می توانند با انجام جراحی لاغری علاوه بر کاهش وزن، این بیماری ها را نیز کنترل و حتی درمان کنند. اما این افراد صد در صد کاندیدای جراحی لاغری نیستند و باید توسط جراح لاغری مورد بررسی قرار بگیرد.

این در صورتی است که افرادی که شاخص توده بدنی بالای 40 دارند صد در صد تنها با جراحی می توانند به لاغری برسند.

اقدامات قبل از جراحی لاغری

·        یک ماه قبل از جراحی مصرف سیگار و نوشیدنی های الکل دار را به طور کامل کنار بگذارید.

·        رژیم مناسب برای قبل از عمل لاغری را که جراح لاغری به شما می دهد را را بگیرید.

·        از یک هفته قبل از عمل جراحی از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین، اوسفیکس، پلاویکس، گلوپیدرول، زیلیت و ... خودداری کنید.

اقدامات بعد از جراحی لاغری

·        از همان فردای روز جراحی شما باید طبق دستورات پزشک خود تحرک داشته باشید و به توصیه های پزشکتان درباره ورزش های بعد از جراحی لاغری توجه داشته باشید تا دچار مشکلاتی مثل آمبولی ریه و ... نشوید.

·        در صورت رعایت نکات مهم رژیم بعد از جراحی چاقی، هرگز دچار استپ وزن، افزایش مجدد وزن و ... نمی شوید و به هدف خود خواهید رسید.

با اسلیو معده ایمن ترین جراحی لاغری آشنا شوید.

 

جراحی اسلیو معده راهی ایمن و موثر برای کاهش وزن به شما ارائه می دهد. عمل اسلیو معده نوعی عمل لاغری کم تهاجمی، با درد کمتر و بهبودی سریع است.

در طی چندین سال گذشته نرخ بالای موفقیت عمل اسلیو معده، به طوری بوده که اکثر بیماران بیش از نیمی از اضافه وزن خود را از دست می دهند و آن را برای سال ها حفظ می کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع که آیا واقعا اسلیو معده ایمن ترین راه برای لاغری است؟ آیا پولی که بابت هزینه عمل اسلیو پرداخت می شود ارزش دارد؟ و … بپردازیم.

جراحی اسلیو معده چیست؟

عمل اسلیو معده یکی از جدیدترین و شایع ترین جراحی های چاقی است که به آن گاسترکتومی اسلیو نیز می گویند. در طی این جراحی بهترین جراح اسلیو، حدود 80 درصد معده شما را برمی دارد و کیسه ای به اندازه یک موز باقی می گذارد. در این جراحی تقریباً همیشه از یک دستگاه لاپاراسکوپ کم تهاجمی و برش های کوچک استفاده می شود.

آیا اسلیو معده ایمن است؟

خطرات جراحی اسلیو معده بسیار کمتر از خطرات چاقی و بیماری های مرتبط با آن است. همچنین نسبت به سایر جراحی های چاقی مانند عمل بای پس، باندینگ معده و … میزان عوارض کمتری دارد. اکثر روش‌های اسلیو معده با تکنیک ‌های جراحی کم تهاجمی و به روش لاپاراسکوپی انجام می ‌شوند که به معنای درد کمتر ناشی از برش ‌ها و بهبودی سریع ‌تر است.

بنابراین در صورتی که در انتخاب جراح لاغری خود دقت لازم را داشته باشید خیالتان بابت این موضوع که این عمل بعد از رژیم لاغری اصولی و ورزش، ایمن ترین روش برای لاغری است راحت باشد و همچنین مطمئن باشید که بابت هزینه ای که پرداخت می کنید مزایای بسیار زیادی دریافت می کنید.

تا چند روز باید در بیمارستان بستری شویم؟

جراحی شما حدود یک ساعت طول خواهد کشید. احتمالا یک شب را در بیمارستان سپری خواهید کرد.

اقدامات بعد از عمل اسلیو معده

شما باید بتوانید حدود سه تا چهار ساعت پس از جراحی راه بروید. اکثر بیماران می توانند تقریباً بلافاصله کارهای روزانه مانند دوش گرفتن را از سر بگیرند.

وقتی به خانه می رسید باید بتوانید وعده های غذایی را درست کنید و سایر کارهای کوچک خانه را انجام دهید. می توانید به آرامی فعالیت خود را در چند هفته آینده افزایش دهید.

به توصیه های جراح خود درباره رژیم غذایی و حرکات ورزشی بعد از عمل اسلیو دقت داشته باشید.

اصلی ترین علل حساسیت دندان کودکان چیست؟

کودکان و بزرگسالان به دلایل مختلفی حساسیت دندان را تجربه می کنند که معمولا بعد از خوردن غذاهای سرد و گرم و یا مسواک زدن ایجاد می شود که همراه با یک سوزش دردناکی است. در این مقاله قصد داریم تا حساسیت دندان کودکان و علل مختلف آن را برای شما توضیح دهیم.

چگونه دندانها حساس می شوند؟

زمانی که عاج دندان به دلیل از بین رفتن مینای دندان یا بافت لثه در معرض دید قرار بگیرد و یا بدون حمایت پوشش خود بشود که توسط مینای دندان انجام می شود، اعصاب دندان به وسیله محرک های مختلفی مانند سرما، گرما، مسواک زدن و یا مصرف برخی مواد غذایی شیرین تحریک می شوند.

در اثر این اتفاق دندان ها فورا احساس تیر کشیدن و درد می کند که بلافاصله بعد از دور شدن آن عامل محرکه این درد فروکش می کند.

علل حساسیت دندان کودکان

دلایل مختلفی برای حساس شدن دندان در کودکان وجود دارد که متخصصان دندانپزشکی کودکان، معم ترین این علت ها را موارد زیر معرفی کرده اند:

وارد شدن آسیب به دندان: هنگامی که دندانی در اثر وارد شدن ضربه و آسیبی ترک می خورد و یا می شکند، مینای دندان آسیب می بیند که باعث می شود عاج حساس دندان که در زیر آن قرار دارد، بیرون افتد و دیده شود. همانطور که گفتیم این اتفاق باعث حساس شدن دندان کودک می شود. به دلیل اینکه کودکان بیشتر در معرض ضربه و آسیب به دندان های خود هستند، این موضوع بیشتر در آنها اتفاق میفتد.

درآمدن یا جوانه زدن دندان های دائمی: هنگام از دست دادن دندان های شیری و جوانه زدن دندان های دائمی، درجه خفیفی از حساسیت دندان برای کودک اتفاق می افتد. این در حالی است که خود در آمدن دندان به طور مستقیم باعث حساسیت دندان کودکان نمی شود.

پوسیدگی دندان و سوراخ شدن آن: پوسیدگی دندان و حفره های دندان می توانند باعث حساسیت دندان کودکان و ناراحتی دندان شوند که به درمان سریع نیاز دارد تا از پیشرفت این بیماری جلوگیری شود.

درمان حساسیت دندان کودکان

چندین روش برای درمان حساسیت دندان داریم که در ادامه تعدادی از آنها را معرفی می کنیم:

رعایت بهداشت دهان و دندان: رعایت نکات مراقبتی از دهان و دندان به کاهش حساسیت دندان گودکان کمک می کند. این نکات شامل دو بار مشواک زدن در روز و کشیدن نخ دندان است که باعث تمیز دندان ها و همینطور لثه ها می شود. همچنین خطر ابتلا به بیماری لثه را کاهش می دهد.

فلوراید تراپی: اگر حساسیت دندان کودکان به دلیل حفره ها و سوراخ های دندانی باشد، یکی از روش های کاهش حساسیت دندان، فلوراید تراپی است. فلوراید مینای دندان شما را تقویت می کند و خطرات پوسیدگی گسترده دندان را کاهش می دهد.

منبع: https://www.chalava.ir/

آیا انواع ارتودنسی را می شناسید؟

 

همانطور که می دانید ارتودنسی دندان یکی از شاخه های دندانپزشکی است. که در آن متخصص ارتودنسی با مهارت و تجربه خود مشغول درمان ناهنجاری ها و نامرتبی های دندان می شود. اما باید بدانید که درمان ارتودنسی دندان انواع مختلفی دارد. از جمله ارتودنسی نامرئی، ثابت، متحرک و... در ادامه با ما همراه باشید تا بیش تر با این موارد آشنا شوید.

مزایای ارتودنسی دندان چیست؟

ممکن است فکر کنید که صاف کردن دندان ‌هایتان فقط فواید زیبایی دارد، اما مزایای درمان ارتودنسی تنها محدود به زیبایی چهره و لبخند نمی شود. تمیز کردن دندان های کج ممکن است سخت تر باشد، که می تواند منجر به پوسیدگی دندان یا بیماری پریودنتال شود. دندان هایی که به درستی روی هم قرار نمی گیرند می توانند جویدن را سخت تر کنند و منجر به سردرد، درد شانه یا کمر و حتی اختلالات مفصل گیجگاهی فکی (TMJ) شود.

بنابراین اگر شما هر گونه ناهنجاری دندانی دارید در اسرع وقت به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنید و با اطلاع از نوع درمان و هزینه ارتودنسی و همچنین مشاوره کامل درباره ارتودنسی دندان و مزایا و معایب آن، در صورت نیاز درمان را آغاز کنید.

انواع دستگاه های ارتودنسی متحرک

الاینرها

الاینرها جایگزینی محبوب در مقایسه با بریس های سنتی می باشند. تراز کننده ها (الاینرها) مانند بریس ها دندان ها را حرکت می دهند، اما عملاً نامرئی هستند و شامل سیم ها و براکت های فلزی نمی شوند. اگر از آنها استفاده می کنید، باید هنگام غذا خوردن، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن آنها را بردارید.

فضا نگهدار متحرک

 این دستگاه ها هم مانند نگهدارنده های ارتودنسی ثابت عمل می کنند با این تفاوت که متحرک هستند و قابلیت جابجایی دارند. آنها از شاخه های پلاستیکی یا سیمی و یک پایه اکریلیک تشکیل شده اند که روی فک قرار می گیرند. این نوع نگهدارنده ها در فضاهای باز بین دندان ها قرار می گیرند تا دندان ها را از هم جدا نگه دارند.

اسپلینت

اسپلینت ها روی فک بالا یا پایین قرار می گیرند و برای درمان اختلالات TMJ با آموزش بستن فک در موقعیت بهتر استفاده می شوند.

منبسط کننده کام

این دستگاه یک صفحه پلاستیکی است که روی سقف دهان قرار می گیرد. زمانی استفاده می شود که نیاز به گسترش قوس فک بالایی است.

نگهدارنده ارتودنسی (ریتینر)

از نگهدارنده های ارتودنسی پس از اتمام درمان ارتودنسی متحرک به منظور جلوگیری از برگشت دندان‌ ها به موقعیت قبلی خود استفاده می شود.

 

ارتودنسی دندان چه کاربردی برای ناهنجاری های دندانی دارد؟

 

ارتودنسی دندان یک تخصص دندانپزشکی است که بر روی هم تراز کردن  و صاف کردن دندان ها متمرکز است. اگر دندان‌های کج، روی هم، پیچ خورده یا با فاصله دارید، ممکن است نیاز به مراجعه به متخصص ارتودنسی داشته باشید. درمان های رایج ارتودنسی شامل بریس های سنتی، ترازهای شفاف (ارتودنسی نامرئی) و نگهدارنده های متحرک است. اگر قصد ارتودنسی دندان دارید قبل از شروع درمان این نوشتار را مطالعه کنید.

ارتودنسی دندان چیست؟

یکی از شاخه های دندانپزشکی ارتودنسی دندان نام دارد که بر تشخیص و درمان مشکلات و ناهنجاری های دندانی و فکی تمرکز دارد. درمان های متداول ارتودنسی شامل بریس ها، تراز کننده های شفاف و نگهدارنده است.

نحوه قرار گرفتن دندان های شما روی هم تاثیر بسزایی بر سلامت دهان و دندان شما دارد. با بهبود نحوه برخورد دندان ‌های بالا و پایین، می توانید خطر ابتلا به بسیاری از مشکلات سلامت دهان، از جمله پوسیدگی دندان، بیماری لثه و سایش بیش از حد (فرسایش) را کاهش دهید.

متخصص ارتودنسی چه وظایفی دارد؟

درمان ناهنجاری های مربوط به دندان و فکین برعهده متخصصین ارتودنسی یا ارتودنتیست ها می باشد. متخصص ارتودنسی دندانپزشکی است که پس از فارغ التحصیلی از دانشکده دندانپزشکی و اخذ مدرک دندانپزشکی عمومی، نیاز است که دو الی سه سال هم دوره های تخصصی ارتودنسی را بگذرانند.

انواع ارتودنسی دندان

بریس های ارتودنسی انواع متنوعی دارند که شامل بریس های فلزی، بریس های سرامیکی، بریس های لینگوال ، بریس های شفاف  یا نامرئی و بریس های دیمون و ... می باشند.

مشکلاتی مانند شلوغی دندان ها، کرایس بایت، فاصله بین دندانی، دندان نهفته، رویش نامناسب دندان ها و ... باشید با انواع ارتودنسی مانند ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک قابل اصلاح هستند.

بریس ها انواع مختلفی دارند و شامل بریس های فلزی، بریس های سرامیکی، بریس های پشت دندانی، بریس های شفاف و بریس های دیمون و ... می باشند. امروزه در ارتودنسی پیشرفت چشمگیری داشته ایم و شاهد بریس های شفاف و بی رنگ به عنوان ارتودنسی نامرئی هستیم. در ادامه بیشتر درباره انواع بریس ها صحبت خواهیم کرد؛ شایان ذکر است که هزینه ارتودنسی هر کدام از انواع بریس ها با دیگری متفاوت است.

بریس های فلزی

بریس‌ هایی که به عنوان بریس های سنتی شناخته می ‌شوند معمولاً برای ارتودنسی کودکان و همچنین برای افرادی که ناهنجاری های شدید دندانی دارند استفاده می شود. آنها براکت‌ های فلزی هستند که روی دندان ‌های شما قرار می‌ گیرند و سیم فلزی که روی براکت ‌ها نصب می‌ شود، به منظور اعمال فشار بر روی دندان ‌ها و در نهایت حرکت آن‌ ها می شود.

اینویزیلاین

یکی نوین ترین روش های ارتودنسی اینویزیلاین می باشد که نوع منحصر به فردی از تراز کننده های نامرئی است که دارای چندین مزیت از جمله طراحی «کاربر پسند» است. درمان اینویزیلاین همیشه نامرئی و همچنین قابل جابجایی است.

روش های انجام ایمپلنت دندان + مزایا و معایب آن

افتادن دندان افراد در سنین مختلف و در شرایط مختلفی مانند ضربه خوردن و همینطور افزایش سن پیش می آید. نداشتن و از دست دادن یک یا چند دندان در زیبایی لبخند و در نتیجه طرح لبخند فرد تاثیرگذار است. از روش های جایگزینی دندان های از دست رفته می توان به دندان مصنوعی ثابت و متحرک، بریج دندان و ایمپلنت دندان اشاره کرد.

جدیدترین و البته بهترین روش برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته، ایمپلنت دندان است که عملکرد و همینطور ظاهر آن کاملا مشابه دندان طبیعی است. جنس ایمپلنت از تیتانیوم خالص بوده و سازگاری بالایی با بدن انسان دارد.

روش های کاشت ایمپلنت دندان به چه صورت است؟

کاشت ایمپلنت دندان با توجه به شرایط بیمار، به دو روش زیر انجام می شود:

ایمپلنت اندوستیال: در این نوع درمان، ایمپلنت دندان درون استخوان فک قرار می گیرد.

ایمپلنت ساب‌ پریوستیال: در این روش ایمپلنت روی استخوان آرواره و زیر بافت لثه قرار می گیرد. البته دندانپزشکان ترجیح می دهند از این روش استفاده نکنند.

ایمپلنت دندان چه مزایایی دارد؟

این روش مزیت های فراوانی دارد و به همین دلیل است که هزینه ایمپلنت دندان بالا است. رایج ترین مزایای ایمپلنت دندان به شرح زیر است:

·         ظاهر بسیار طبیعی و شبیه به دندان های طبیعی

·         ماندگاری بالا و تقریبا دائم العمر (البته در صورت مراقبت صحیح)

·         استحکام بالا به دلیل دارا بودن پایه های محکم

·         بهبود تکلم و جویدن مواد غذایی

·         سازگاری بالا با بدن انسان

عوارض ایمپلنت دندان چیست؟

هر عمل جراحی و غیر جراحی ای عوارضی دارد که نمی توان آن را انکار کرد. عوارض احتمالی ایمپلنت دندان شامل موارد زیر می شود:

·         ایجاد تورم و درد در اطراف محلی که جراحی انجام شده است.

·         خونریزی زیاد

·         حساسیت به داروهای بی حسی یا بیهوشی

انجام ایمپلنت دندان به چه کسانی پیشنهاد می شود؟

انجام ایمپلنت دندان برای تقریبا تمامی افراد مناسب است به غیر از کسانی که شرایط  زیر را دارند:

افرادی که پوکی استخوان دارند افراد مناسبی برای انجام ایمپلنت دندان نیستند و در صورت ایمپلنت، از این روش دوامی نخواهند دید.

افرادی که در حال شیمی درمانی هستند، گزینه مناسبی برای ایمپلنت دندان نیستند.

افرادی که استعمال دخانیات انجام می دهند، لازم است تا ابتدا آن را به طور کامل ترک کنند و یا خیلی محدود کنند و سپس درمان ایمپلننت دندان را شروع کنند.

طول عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟

اگر ایمپلنت دندان توسط دندانپزشک متخصص و با تجربه انجام شود، جراحی به خوبی انجام شود و به طور کامل به استخوان فک جوش خورده باشد، وارد مرحله پروتزی می شود. طول عمر ایمپلنت جوش خورده به عواملی مثل طول درمان پروتز ، شرایط بهداشت بیمار، تعداد ایمپلنت ها و شرایط متقاضی ایمپلنت بستگی دارد.

طرز تهیه قورمه سبزی رژیمی چگونه است؟

یکی از اصیل ترین و خوشمزه ترین غذاهای ایرانی قورمه سبزی است که محبوبیت زیادی هم بین ایرانیان و هم بین توریست ها دارد. این محبوبیت قورمه سبزی تا آنجا گسترش پیدا کرده که تعداد زیادی از افرادی که قصد شروع یک رژیم لاغری اصولی دارند، این دغدغه برایشان پیش می آید که آیا می توان در طول مدت رژیم خود قورمه سبزی مصرف کرد؟ یا قورمه سبزی رژیمی وجود دارد؟

یکی از نکاتی که در تهیه یک قرمه سبزی رژیمی باید به آن توجه کرد، گوشت این غذا است که باید بدون چربی باشد. با این تفاسیر بهترین گزنه برای داشتن یک قورمه سبزی رژیمی، استفاده از گوشت گوسفندی در این غذا است.

قورمه سبزی کتویی

قورمه سبزی بدون لوبیا یا همان قورمه سبزی کتویی، در رژیم کتوژنیک که در آن مصرف کربوهیدرات کم، پروتئین متوسط و چربی بالا است، مصرف می شود. لوبیا قرمز به دلیل کربوهیدرات بالایی که دارد، در قورمه سبزی تهیه شده در رژیم کتوژنیک حذف می شود و ماده جایگزین آن قارچ خواهد بود که از پروتئین بالایی برخوردار است.

طرز تهیه قورمه سبزی کتویی

·         در ابتدا پیاز و گوشت را با یکدیگر تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند.

·         سبزی قورمه خرد شده را بدون روغن تفت می دهیم تا آبش گرفته شود.

·         سپس سبزی، گوشت و پیاز، زردچوبه، فلفل و لیمو عمانی را در یک قابلمه ریخته و با مقداری آب می گذاریم تا بپزد.

·         در اواخر پخت غذا، قارچ خرد شده و نمک را به مواد اضافه می کنیم و اجازه می دهیم 15 دقیقه دیگر تمام مواد با یکدیگر قل بخورند.

قورمه سبزی کم روغن

با امتحان کردن این غذای رژیمی خوشمزه می توانید در کنار لاغری و کاهش وزنی که مدنظرتان است، سبک غذایی جدیدی را نیز در برنامه زندگی خود وارد کنید.

طرز تهیه قورمه سبزی کم روغن

·         پیاز و گوشت گوسفندی را با کمی روغن زیتون تفت دهید تا تغییر رنگ دهد.

·         سبزی ها را در یک قابلمه روی حرارت ملایم گذاشته تا آب سبزی گرفته شود اما حواستان باشد که سیاه نشود.

·         برای از بین رفتن نفخ لوبیا، آن را از شب قبل در آب بخیسانید و چند بار آبش را عوض کنید.

·         در مرحله بعدی لوبیا قرمز را در مقداری آب بجوشانید.

·         در آخر سبزی، لوبیا قرمز، گوشت و پیاز تفت داده شده، زردچوبه، فلفل، لیمو عمانی را با مقدار کافی آب در یک قابلمه ریخته و روی شعله متوسط می گذاریم تا بپزد.

منبع: https://www.sira.fit/

معرفی مشخصات هیوندای آزرا کالیفرنیا

نسل چهارم از خودروی هیوندای آزرا در سال 2006 به طور همزمان در بازار خودروی کشورهای کره جنوبی، ایالات متحده آمریکا و ایران وارد شد. هیوندای آزرا سدانی نیمه لوکس است که با تجهیزات متنوعی و قیمتی کمتر رقبای خود را به چالش کشیده است. فیس لیفت نسل چهارم این خودرو در کشور ما به نام هیوندای آزرا کالیفرنیا شناخته می شود و رقیب اصلی این خودرو، فورد تاروس و تویوتا آوالون است. این در حالی است که قیمت این خودرو حدود 5000 دلار از رقیبای خود ارزان تر بود.

یکی از شانس هایی که این خودرو در فروش زیاد و کسب محبوبیت داشته است این است که بقیه رقیب های این خودرو در ایران حضور نداشتند. اما اصلی ترین دلیلی که باعث شده است تا روز به روز طرفداران این خودرو بیشتر شوند، ظاهر عالی این خودرو به نسبت سایر خودروهای مشابه آن است.

نقد و بررسی موتور هیوندای آزرا کالیفرنیا

از سال 2006 تا 2010 محصولات هیوندا آزرا داری یک پیشرانه 6 سیلندر 3.3 لیتری، نیروی 235 اسب بخار قدرت و 304 نیوتن متر گشتاور دریافت می کنند که توسط جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو انتقال داده می شود.

بررسی طراحی داخلی هیوندای آزرا کالیفرنیا

کمپانی هیوندای در طراحی این محصول خود بسیار ساده و معمولی عمل کرده است. بیشتر طرفداران این خودروی نیمه لوکس افراد مسن و همینطور خانوداه ها هستند و معمولا جوانی جذب طراحی داخلی این خودرو نمی شود. صندلی های عقب این خودرو فضای زیادی دارد و سرنشینان راحتی و آرامش زیادی حس خواهند کرد. برخی آپشن های مهم هیوندای آزرا کالیفرنیا عبارتند از:

·         آیینه های تاشونده برقی

·         پرده برقی عقب

·         مموری آیینه

·         تنظیم گودی کمر

·         نمایشگر لمسی 6.5 اینچی

·         کروز کنترل

برای طول عمر قطعات هیوندای خود باید این قطعات را از نمایندگی های مجاز این شرکت ها مانند استارپارت تهیه کنید.

بررسی طراحی خارجی هیوندای آزرا کالیفرنیا

این خودرو که یکی از بهترین انواع خودروهای هیوندای در ایران است، ظاهر و بدنه خارجی جذابی دارد که طراحی آن به صورت حجیم و خوش هیبت است و باعث شده که تا حدی شاخصه های یک خودروی لوکس را داشته باشد. در نمای ظاهری این ماشین از خطوط نرم استفاده شده است و طراحان این خودرو سعی کرده اند از مقدار کمتری از اشکال هندسی گوشه دار در آن استفاده کنند. چراغ های کشیده هیوندای آزرا کالیفرنیا در دو طرف جلو پنجره نمایی خونسرد و آرام به چهره این ماشین داده است.

انجام ارتودنسی دندان به چه کسانی پیشنهاد نمی شود؟

زیبایی چهره فرد تا حد زیادی به زیبایی دندان ها وابسته است تا این حد که دندان های زیبا و منظم می توانند زیبایی و جذابیت لبخند را تضمین کنند و برعکس، دندان های به هم ریخته و نامرتب ممکن است زیبایی ظاهر و لبخند افراد را به خطر بیندازند. یکی از روش های زیبا سازی و مرتب کردن دندان ها، ارتودنسی دندان است که پس از انجام ارتودنسی، ظاهر بیمار تا حد زیادی تغییر می کند و به کمک آن می توان حتی شدیدترین مشکلات و ناهنجاری ها را درمان کرد.

روش های انجام ارتودنسی دندان

ارتودنسی در حالت کلی به 2 دسته ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک تقسیم بندی می شود. در ارتودنسی ثابت همانطور که از نامش پیداست، بریس های ارتودنسی توسط متخصص ارتودنسی در کرج و سایر شهرها به کمک چسب مخصوصی بر روی دندان ها چسبانده شده و ثابت می شوند. این بریس ها تا پایان درمان بر روی دندان قرار می گیرند و امکان درآوردن آنها وجود ندارد. ارتودنسی ثابت شامل ارتودنسی ثابت فلری سنتی، ارتودنسی پشت دندانی یا لینگوال، ارتودنسی سرامیکی و ارتودنسی خودتنظیم دیمون می شوند.

در ارتودنسی متحرک، پلاک های ارتودنسی به دندان های بیمار نمی چسبند و او می تواند برای غذا خوردن یا شرکت در یک مهمانی به طور موقتی بریس ها را از دهان خود خارج کند. ارتودنسی اینویزیلاین یا نامرئی را می توان مثالی از ارتودنسی هایی دانست که با استفاده از پلاک های غیرثابت یا متحرک انجام می شوند.

انجام ارتودنسی برای چه کسانی مناسب نیست؟

افرادی که بهداشت دهان و دندان را رعایت نمی کنند: ارتودنسی یک درمان زمان بر بوده و هنگامی که در طول درمان با ارتودنسی ثابت به بهداشت دهان و دندان خود توجه نکنید، احتمال تغییر رنگ دندان ها و پوسیدگی دندان در حین یا پس از درمان وجود دارد.

تحلیل ریشه دندان: درمان ارتودنسی برای افرادی که ریشه دندان هایشان تجزیه شده است، مناسب نیست و باید از سایر روش های درمانی برای اصلاح وضعیت دندان های خود استفاده کنند

افراد مبتلا به بیماری شدید لثه: در صورتی که مبتلا به بیماری لثه هستید باید با مشاوره متخصص لثه تحت درمان ارتودنسی دندان قرار بگیرید.

پوسیدگی دندان: قبل از شروع درمان ارتودنسی باید همه دندان های شما سالم باشند. بنابراین حتما قبل از شروع درمان به یک دندانپزشک مراجعه کنید و تمام مشکلات مربوط به پوسیدگی دندان، عفونت دندان و .. را حل کنید.

مدت زمان درمان ارتودنسی

درباره مدت زمان درمان ارتودنسی دندان عواملی مانند نوع و شدت ناهنجاری، وضعیت بیمار، نوع ارتودنسی تاثیرگذار هستند. درنتیجه به طور قطعی نمی شود مدت زمانی برای ارتودنسی دندان تعیین کرد. اما به طور کلی ارتودنسی بین ۶ ماه تا ۳ سال طول می کشد.

صفحه قبل 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 صفحه بعد