x تبلیغات
تونو تایمز

چرا برخی از افراد نباید عمل جراحی بینی انجام بدهند؟

 

منظور از عمل جراحی بینی در اینجا رینوپلاستی است که بیشتر برای زیبایی فرم بینی انجام داده می شود. اغلب افراد، کاندید مناسبی برای این عمل هستند. اما در برخی موارد انجام رینوپلاستی می تواند عوارض و خطرات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. در این صفحه توضیح خواهیم داد که انجام رینوپلاستی برای چه افرادی خطرناک است و بهترین روش جایگزین آن (یعنی فیلر بینی) را برای افرادی که در هر صورت قصد زیباسازی بینی دارند معرفی می کنیم.

چه افرادی نباید عمل بینی انجام دهند؟

اگر در شرایط سلامتی کامل هستید و تحمل یک عمل جراحی باز و تهاجمی را دارید می توانید با مراجعه به یک جراح واجد شرایط و باتجربه، بینی خود را فرم دهید. با این حال همانطور که در مقدمه عنوان شد، اگر سلامتی عمومی مناسبی ندارید و یا با برخی شرایط و مشکلات دست و پنجه نرم می کنید انجام این عمل به جز عوارض برای شما هیچ سودی نخواهد داشت.

مشخصاً مشکلات و ناهنجاری ها وجود دارد که اگر شما به آن ها مبتلا باشید نباید عمل جراحی و تهاجمی رینوپلاستی را انجام دهید. پزشکان دست کم 19 وضعیت و مشکل مختلف را شناسایی کرده اند که با وجود آن ها نباید عمل رینوپلاستی انجام داد.

به عبارتی افرادی که این مشکلات را دارند کاندید خوبی برای جراحی زیبایی بینی نیستند و اگر بر زیبایی بینی اصرار دارند میبایست روش های غیر تهاجمی و سالمی مانند فیلر بینی را امتحان کنند. فیلر بینی هم سالم تر است، هم در صورت پشیمانی برگشت پذیر و هم هزینه فیلر بینی بسیار بسیار کمتر از هزینه عمل بینی است.

بهترین جایگزین عمل بینی برای زیبایی چیست؟

در حال حاظر تمایل مردم برای انجام عمل رینوپلاستی به دلیل تهاجمی بودن آن رو به کاهش است و افراد به دنبال روش های جایگزین هستند. یکی از این روش ها که سابقه نسبتا خوبی دارد و مطالعات زیادی نیز روی آن صورت گرفته تزریق فیلر بینی است.

فیلرها ژل هایی هستند که از مواد طبیعی ساخته شده اند. آن ها به زیر پوست بینی تزریق می شوند و به بینی فرم می دهند. تزریف فیلر بینی مزایای زیادی دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

·         کاملا غیر تهاجمی است و فقط توسط سرنگ با سر سوزن های بسیار نازک تزریق می شود

·         نیازی به بیهوشی ندارد و تنها شخص به صورت بسیار کوتاه مدت و موقت از ناحیه بینی بی حس می شود

·         در کوتاه ترین زمان ممکن به پایان می رسد

·         نتایج خیلی زود خود را نشان می دهند

·         درمانی قابل برگشت است و اگر شخصی از نتایج راضی نباشد بینی اش دوباره مثل سابق می شود

·         هزینه فیلر بینی چندین برابر کمتر از هزینه عمل بینی است

·         اگر توسط یک پزشک متخصص زیبایی انجام شود هیچ عوارضی نخواهد داشت

از رعایت نکات زیر برای لاغری غافل نشو!

 

چاقی همیشه به این صورت نیست که یک فرد کلا به عنوان یک انسان چاق دیده شود؛ بلکه گاهی این چاقی به صورت موضعی و در قسمت های خاصی از بدن مانند شکم و پهلو وجود دارد. هستند افراد زیادی که چاق نیستند اما تناسب اندام هم ندارند؛ به این صورت بازو و کلیت بدنشان لاغر است اما تجمع چربی در شکم و پهلوی آنها دیده می شود.

روش های مختلفی برای لاغری افراد چاق وجود دارد؛ مانند ورزش کردن، داشتن یک رژیم لاغری اصولی و در مرحله آخر انواع عمل های لاغری. یکی از سریع ترین روش های لاغری، داشتن یک رژیم لاغری سریع است که پزشکان اصلا این نوع رژیم ها را توصیه نمی کنند.

علاوه بر این، روش های پزشکی و عمل های لاغری مختلفی مانند لیپولیز تزریقی، ابدومینوپلاستی، لیپوساکشن، اسلیو معده و ... برای از بین بردن چربی های بدن وجود دارند که هرکدام به روش خاصی انجام می شود و همینطور مزایا و معایب خاصی نیز دارد که با توجه به شرایط هر شخص متفاوت است.

شاخص توده بدنی یا BMI معیاری برای چاقی یا لاغری افراد است که با محاسبه آن می توان متوجه شد که از نظر علمی وضعیت جسمی و آناتومی بدن انسان در چه شرایطی قرار دارد.

روش ها و اقداماتی برای سرعت بخشیدن به لاغری شکم و پهلو

برای لاغری شکم و پهلو باید در کنار داشتن یک رژیم لاغری اصولی، از ورزش های قدرتی هم کمک بگیرید.

کالری دریافتی خود را کم کنید. در صورتی که کالری دریافتی روزانه خود را کنترل کنید، تا حد زیادی می توانید چربی های شکم و پهلو را کاهش دهید. کارشناسان تغذیه توصیه می کنند با کاهش 500 کالری دریافتی در هر روز، هر هفته می توانید 1 پوند وزن کم کنید که این روش سالم ترین راه برای لاغری و کاهش وزن است.

بشقاب غذایی خود را مدیریت کنید. یکی از راه هایی که می تواند به کالری دریافتی و کاهش وزن شما کمک کند، رعایت حجم غذای مصرفی شماست. میزان صحیح غذا در یک رژیم اصولی به شرح زیر است:

·         ۸۰ تا ۱۲۰ گرم غذاهای پروتئینی

·         نصف پیمانه یا ۱۲۵ میلی لیتر غلات

·         یک پیمانه سبزیجات یا ۲ پیمانه سبزیجات برگ سبز

·         نصف پیمانه میوه های خرد شده یا یک تکه میوه

یکی از دلایل افزایش کالری، مصرف نوشیدنی های پرکالری است که لازم است برای لاغری شکم و پهلو، مصرف آنها را تا حد زیادی محدود کنید. به جای این نوشیدنی های پرکالری می توانید از آب، چای و قهوه های تلخ بدون کافئین استفاده کنید.

 

سریع ترین راه لاغری شکم و پهلو

 

چاقی شکم و پهلو و آب کردن چربی های شکم و پهلو یکی از مشکلاتی است که بیشتر افراد جامعه با آن درگیر هستند، شکم و پهلو همیشه اولین نقاطی از بدن هستند که چربی ها در آنجا جمع می شوند و آخرین جایی از بدن هستند که لاغری می شوند. افرادی که قصد دارند خود را لاغری کنند، می توانند با خواندن این مقاله سریع ترین راه لاغری شکم و پهلو را پیدا کنند و با انجام آن به راحتی وزن خود را کاهش دهند.

عوارض چاقی در شکم و پهلو

تناسب اندام زمانی اتقاق می افتد که چربی ها به طور هماهنگ در تمام بدن پخش شوند و در یک نقطه متمرکز نشوند. در این میان در بسیاری از افراد بیشتر این چربی ها در ناحیه شکم و پهلو ها تجمع می یابند.

بیشتر اندام های بدن و سیستم گوارشی در ناحیه شکم قرار دارند. زمانی که چربی در اطراف سیستم گوارشی و اندام های داخلی تجمع باید باعث اختلال در عملکرد طبیعی آن ها می‌شود. سلامت سیستم گوارش مانند معده، روده و کبد تحت تاثیر چربی های شکمی قرار می‌گیرد.

بنابراین برای جلوگیری از به خطر افتادن اندام های داخلی بدن باید چربی های این ناحیه را با انواع راه های لاغری شکم و پهلو از بین برد.

بیشتر بدانید: هزینه عمل اسلیو معده چقدر است؟

سریع ترین راه های لاغری شکم و پهلو

برای یافتن سریع ترین راه لاغری شکم و پهلو باید همه راه های لاغری را بررسی کرد و در بین آن بهترین روش را انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید: با ورزش بعد از عمل لاغری بیشتر آشنا شوید.

انجام ورزش لاغری شکم و پهلو

برای لاغری می توان در کنار یک برنامه غذایی مناسب از ورزش های هوازی و مقاومتی استفاده کرد تا به راحتی چربی های شکم و پهلو آب شوند.

ورزش های هوازی باعث چربی سوزی می شوند، اگر این ورزش ها را با ورزش های مقاومتی به صورت ترکیبی انجام شوند، می تواند سریع ترین راه لاغری شکم و پهلو باشد و نتیجه بهتری دارد.

 ورزش های هوازی شامل پیاده روی، دوچرخه سواری، دویدن، شنا کردن، طناب زدن، کوهنوردی … هستند. وزنه و دمبل زدن، شنا سوئدی، بارفیکس، اسکات با وزن بدن، درازنشست، پلانک از جمله ورزش های مقاومتی هستند.

منبع: https://www.dr-abdo.ir/

پیکرتراشی را بشناسید و با روش های آن آشنا شوید.

 

امروزه روش های زیادی برای لاغری و حذف چربی های شکم و پهلو و سایر نقاط وجود دارند، یکی از این روش ها پیکر تراشی است. معمولا این روش برای افرادی که با کمک ورزش و رژیم لاغری نتوانستند چاقی خود را درمان کنند، گزینه مناسبی است.

پیکرتراشی چیست؟

یک روش زیبایی برای حذف و از بین بردن چربی های موضعی بدن است، این تکنیک با کمک روش های مختلفی برای رسیدن به تناسب اندام ایده آل انجام می شود. با انجام این روش می‌توان نقاط مختلفی از بدن را که دچار چاقی شدند را بدون آسیب زدن به بافت ها، عروق و اعصاب بدن به ظاهری زیبا و لاغر رساند.

پیکر تراشی چگونه انجام می شود؟

معمولا این روش هم با جراحی و اعمال بیهوشی و هم بدون جراحی انجام می شود. اگر این روش با جراحی انجام شود، معمولا دوره بهبودی آن طولانی است، به همین دلیل بیشتر افراد ترجیح می دهند از تکنیک های غیر جراحی از بین بردن چربی ها استفاده کنند و به تناسب اندام مورد نظرشان برسند.

بیشتر بدانید: با انواع راه های چاق شدن آشنا شوید.

پیکر تراشی با روش جراحی

جراحی پلاستیک شکم، لیفت سینه، ایمپلنت سینه، مموپلاستی، جراحی ران و جراحی بازو جزء روش های جراحی هستند.

پیکر تراشی بدون جراحی

در این روش از تکنیک های خاصی برای از بین بردن چربی های اضافی استفاده می شود و نیازی به جراحی نیست. از جمله روش های غیر جراحی برای پیکر تراشی: لیپوماتیک، لیپوست، لیپوساکشن، لیپولیزر، ابدومینوپلاستی، بادی جت، کرایولیپولیز، اولترازد هستند.

بیشتر بدانید: لاغری با اسلیو معده

لیپوساکشن یا چربی کشی برای لاغری و تناسب اندام

پیکر تراشی با لیپوساکشن با ایجاد یک برش کوچک و وارد کردن لوله کوچک به نام کانولی انجام می شود. چربی های اضافی در نواحی مختلف از طریق کانولی و با حالت مکش خارج می شوند.

در این روش چربی‌ها توسط حرارت سوازنده می شوند و نمی توان برای فرم دهی از آن ها استفاده کرد. دوره نقاهت این روش طولانی تر از لیپوست و لیپوماتیک است، تورم و کبودی بعد از لیپوساکشن همراه با درد است.

شکم، پاها، پشت، سینه، صورت و گردن از جمله نواحی هستند که با این روش می توان چربی های اضافی آن ها را حذف کرد.

منبع: https://www.jarahilaqari.ir/

 

چگونه می شود انحراف بینی را بدون عمل جراحی درمان کرد؟

 

یکی از مشکلاتی که اکثر افراد دارند و کیفیت زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد انحراف بینی است. اصولا افرادی که انحراف بینی دارند تنفس خوبی ندارند و در هنگام خواب خروپف می کنند. همان طور که می دانید یکی از روش های رفع انحراف بینی عمل جراحی بینی است؛ اما بسیاری از افراد به دلایل مختلف اعم از هزینه بالا، دوره نقاهت طولانی مدت، عوارض عمل جراحی و … حاضر به عمل جراحی بینی نمی شوند به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم به معرفی روش های درمان انحراف بینی بدون عمل جراحی برای این افراد بپردازیم.

از جمله دلایل انحراف بینی عبارتند از:

·         ژنتیک و مادرزادی؛

·         آسیب های فیزیکی؛

·         تصادف؛

·         آسیب ‌های ورزشی؛

انواع حالت های انحراف بینی

·         انحراف بینی شکل و حالات مختلفی دارد که عبارتند از:

·         برخی مواقع تیغه میانی بینی کج می شود و همین موضوع منجر به ایجاد اختلال در مسیر تنفسی فرد می شود.

·         برخی مواقع آسیب دیدگی به بینی به گونه ای است که تیغه میانی بینی در موازات کل ساختمان بینی کج می شود و هیچ گونه اختلالی در مسیر تنفسی فرد ایجاد نمی شود.

·         در برخی مواقع نیز کل هرم بینی و تیغه وسطی بینی کج می شود که حفره های تنفسی را مسدود می کند.

رفع انحراف بینی با فیلر

امروزه از فیلرها برای اصلاح اکثر ناهنجاری های بینی اعم از انحراف بینی استفاده می شود. در این روش پزشک پس از معاینه از بهترین فیلر را برای اصلاح فرم بینی شما انتخاب می کند. سپس دز مشخصی از فیلر بینی را توسط سرنگ ظریف به محلی که نیاز است تزریق می کند.

از جمله مزایای درمان انحراف بینی با تزریق ژل عبارتند از:

·         غیرتهاجمی بودن این روش

·         سرپایی بودن عمل

·         هزینه تزریق فیلر به بینی از هزینه عمل رینوپلاستی بسیار کمتر است.

منبع: https://www.drmattab.ir/

درمان چاقی را به جراح چاقی بسپارید.

 

امروزه افراد زیادی به چاقی و اضافه وزن مبتلا هستند. دلیل این امر می تواند موارد مختلفی از جمله تغییر سبک زندگی، کم تحرکی و... باشد. این افراد همیشه به دنبال راهی برای لاغری می گردند. افرادی که می خواهند لاغر کنند در قدم اول باید میزان اضافه وزن خود را محاسبه کنند. محاسبه bmi یکی از مواردی است که می تواند به شما در این مسیر کمک کند.

وزن ایده آل و متناسب وزنی است که طبق استانداردهای قد و وزن در هنگام محاسبه bmi (شاخص توده بدنی) در محدوده استاندارد باشد. باید در نظر داشته باشید اضافه وزن، همیشه به دلیل وجود چربی در یک بخش از بدن نیست در واقع به تجمع بیش از حد بافت چربی در بدن چاقی گفته می شود.

چرا باید لاغر کنیم؟ چاقی خطرناک است؟

متاسفانه در چندین سال گذشته با توسعه زندگی شهرنشینی، تغییر رویه زندگی، رواج غذاهای آماده و فست فودی، تحرک کم و یک جا نشینی، آمار چاقی در جوامع امروزی رو به افزایش است.

چاقی علاوه بر برهم زدن تناسب اندام خطرات بسیار زیادی برای سلامتی دارد و زمینه ساز اکثر بیماری های خطرناک اعم از دیابت، آرتروز مفاصل، بیماری های قلبی، نارسایی قلبی، دیسک کمر، افزایش فشار خون، سکته قلبی، حملات آسمی، انواع سرطان و …. است.

در صورتی که چاقی در مراحل اولیه درمان نشود ممکن است با این بیماری های خطرناک مواجه شوید و در آخر نیاز باشد که زیر تیغ جراحی یک جراح چاقی روید. اما در صورتی که در مراحل اولیه چاقی نسبت به کاهش وزن خود اقدام کنید در مدت زمان کوتاهی و با روش های ساده تری مثل گرفتن رژیم لاغری و انجام حرکات ورزشی می توانید به وزن متعادل برسید.

وزن متعادل در افراد چه وزنی است؟

چهار فاکتور در تعیین وزن استاندارد افراد تاثیر گذار است که عبارتند از:

·         قد

·         جنسیت

·         سن

·         استخوان بندی

خطرات شاخص توده بدنی بالا چیست؟

·         افزایش فعالیت قلب

·         بالا رفتن فشار خون

·         بالا رفتن سطح کلسترول خون

·         خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی مثل بیماری های قلبی، بیماری کیسه صفرا، دیابت، سکته مغزی، آرتروز، آپنه خواب، انواع سرطان ها اعم از سرطان سینه، روده و … را افزایش می دهد.

آیا ارتودنسی متحرک را می شناسید؟

 

جهت آشنایی با ارتودنسی متحرک دندان با ما تا انتهای مقاله همراه باشید. ارتودنسی متحرک نوعی از ارتودنسی دندان است که می توان آن را در طول دوره درمان از دهان خارج کرد؛ به این دلیل که این دستگاه ارتودنسی به دندان های بیمار چسبانده نمی شود. ارتودنسی متحرک به شکلی طراحی شده است که با اندازه دندان های بیمار هماهنگ باشد و به برنامه بیمار در فرایند درمان ارتودنسی کمک نماید. این نکته را در نظر داشته باشید که متخصص ارتودنسی است که باید مشخص کند که از ارتودنسی متحرک در درمان دندان ها استفاده شود یا نه.

دستگاه های ارتودنسی چند نوع دارند؟

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که ارتودنسی متحرک برای چه دندان هایی است؟ برای پاسخ به این سوال باید تقسیم بندی دستگاه های ارتودنسی را بشناسید. گروه اول متناسب با جابجایی ساده دندانی است. دومین گروه از دستگاه های ارتودنسی متحرک برای جابه جایی فک ها یا همان فک بالا و پایین مناسب است. این دستگاه ها نیرویی را با استفاده از فنرها و پیچ ها و دیگر اجزای دستگاه ارتودنسی به دندان ها و یا فک ها وارد می کنند. همینطور می توان از آن ها در درمان های دقیق تر و دشوارتر نیز بهره برد و تا زمانی باید استفاده شوند که مثل ارتودنسی ثابت ارتودنسی اثر خود را بر درمان دندان ها بگذارند.

چقدر طول می کشد تا با ارتودنسی متحرک درمان شویم؟

مدت زمان پروسه درمانی ارتودنسی متحرک، عموما هفت ماه است. اما با توجه به شرایط دهان و دندان‌های شما، همینطور شدت و میزان ناهنجاری آن‌ها احتمال دارد کم یا زیاد گردد. به طور معمول، مدت زمان درمان ارتودنسی متحرک، نسبت به ارتودنسی ثابت، کم تر است.

ارتودنسی متحرک چه کاربردهایی دارد؟

·         صاف کردن سطح دندان ها

·         جابه جایی ملایم دندان‌ها برای رسیدن به جایگاه صحیح آن

·         معضلاتی مانند کج یا جلو بودن دندان‌ها و فک را برطرف می نماید.

·         در نگهدارنده ها، بعد از درمان به شیوه ثابت، از این نوع ارتودنسی استفاده می‌گردد.

انواع ارتودنسی های متحرک به چه صورت اند؟

·         سیم های فانکشنال

·         ارتودنسی نامرئی

·         پلاک هاولی

منبع: https://www.karajortho.ir/

 

چاقی و مضرات آن را بیشتر بشناسید.

 

چاقی تعاریف بسیار زیادی دارد و طبقه بندی های مختلفی دارد. برخی مردم به افرادی که تنها شکم دارند چاق می گویند، پزشکان به افرادی که بیش از ۱۵ درصد اضافه وزن داشته باشند چاق می گویند و متخصصان زیبایی هم به افرادی که شکم صاف و کمر باریک نداشته باشد چاق می گویند!

آیا چاقی ژنتیکی است؟

اکثر رفتارهایی که ما انجام می دهیم مطابق با قواعد ژنتیک ما است. هر کدام از ما ژن های رفتاری خاصی داریم که از نیاکانمان به ارث برده ایم. یکی از ژن های رفتاری که ما کسب می کنیم؛ ژن رفتاری خوردن است. برای نمونه دو خانواده را در نظر بگیرید که در یکی همگی افراد خانواده چاق و در دیگری همه افراد خانواده لاغر هستند. اگر یک جعبه شیرینی در یخچال هر دو خانواده بگذاریم به احتمال زیاد تعدادی از شیرینی ها در خانواده لاغرها خراب می شود و دور انداخته می شود. اما در خانواده چاق ها وقتی پدر از محل کار خود به خانه برمی گردد با جعبه خالی شیرینی مواجه می شود!

این دو خانواده چاقی یا لاغری را به ارث نبرده اند بلکه رفتار زیاد خوردن یا کم خوردن را به ارث برده اند؛ بنابراین فرق زیادی بین ژن و رفتار وجود دارد. اگر چیزی به اسم ژن چاقی وجود داشت، به هیچ عنوان نمی توانستیم امیدی به لاغر شدن داشته باشیم؛ اما رفتارها قابل کنترل هستند و به راحتی می توان چاقی را درمان کرد.

خطرات شاخص توده بدنی بالا چیست؟

·         افزایش فعالیت قلب

·         بالا رفتن فشار خون

·         بالا رفتن سطح کلسترول خون

·         خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی مثل بیماری های قلبی، بیماری کیسه صفرا، دیابت، سکته مغزی، آرتروز، آپنه خواب، انواع سرطان ها اعم از سرطان سینه، روده و … را افزایش می دهد.

خطرات BMI پایین چیست؟

·         بیماری های قلبی عروقی

·         افسردگی

·         ناباروری

·         خشکی پوست

·         ریزش مو

·         قاعدگی نامنظم

·         پوکی استخوان

·         سوء تغذیه

·         سیستم ایمنی ضعیف

نکات مهم در انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی

ارتودنسی یکی از شاخه های تخصصی دندانپزشکی است و هر دندانپزشکی نمی تواند کار درمان ارتودنسی یک فرد را به عهده بگیرد. دندانپزشکی که قصد دارد در شاخه ارتودنسی دندان فعالیت کند باید بعد از گذراندن دوره دندانپزشکی عمومی، 3 الی 4 سال دیگر را هم به صورت تخصصی دوره ارتودنسی دندان را ببیند تا بتوان او را به عنوان متخصص ارتودنسی یا ارتودنتیست شناخت.

متخصص ارتودنسی با انجام انواع روش های ارتودنسی شامل ارتودنسی فلزی سنتی، ارتودنسی سرامیکی، لینگوال یا پشت دندانی، دیمون و ارتودنسی متحرک اینویزیلاین به تشخیص و درمان مشکلات و ناهنجاری دندان و فک می پردازد که باعث زیبایی بخشیدن به دندان ها و در نتیجه چهره یک فرد می شود.

نکات مهم در انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی کرج

پس از پیدا کردن چندین متخصص ارتودنسی خوب در منطقه مورد نظر خود از 3 طریق کمک از دندانپزشک خود، جستجوی عبارت بهترین متخصص ارتودنسی در اینترنت و همینطور سوال از اطرافیان، می توانید با کمک گرفتن از نکاتی که در ادامه ذکر می کنیم بهترین ارتودنتیست را برای خود انتخاب کنید:

درباره تجهیزات و تکنولوژی های کلینیک سوال کنید: یکی از معیارهای یک متخصص ارتودنسی خوب علاوه بر داشتن مهارت و تجربه بالا این است که از تجهیزات و دستگاه های مدرن و به روز دنیا استفاده کند. این طبیعی است که درمانی که با این تجهیزات انجام می شود، اثربخش تر و سریع تر است.

نزدیکی یا دوری کلینیک را در نظر بگیرید: درمان ارتودنسی پروسه ای طولانی است و نیاز دارد تا دفعات زیادی به مطب ارتودنسی مراجعه کرد. به همین دلیل بهتر است که مطب دندانپزشکی مورد نظرتان به محل کار یا منزل نزدیک باشد.

به محیط کلینیک حتما توجه کنید: به دلیل اینکه درمان ارتودنسی یک درمان زمان بر است، محیط کلینیک و درمان بسیار پر اهمیت است. زیرا اگر محیط کلینیک مناسب نباشد، ممکن است پس از چندین بار مراجعه به مطب از محیط دلزده شوید یا ادامه درمان برایتان سخت باشد. بنابراین بهتر است حتی اگر بهترین متخصص ارتودنسی را نیز پیدا کردید ولی محیط مطب او مناسب نبود و نتوانستید ارتباط خوبی با آن برقرار کنید، به دنبال جای دیگری باشید.

از تعرفه درمانی و نحوه پرداخت آن مطلع شوید: به دلیل اینکه هزینه ارتودنسی نسبت به سایر درمان های دندانپزشکی گران تر است؛ بنابراین خیلی مهم است که ارتودنتیستی که شما انتخاب کرده اید هزینه های معقول و منصفانه ای را از شما دریافت کند. البته برخی از متخصصین خوب، هزینه ارتودنسی دندان را قسط بندی می کنند.

با انواع ورزش های پس از عمل لاغری آشنا شوید

 

افرادی که تصمیم به انجام عمل لاغری دارند باید به این نکته توجه کنند که جراحی به تنهایی بخشی از روند کاهش وزن را بر عهده دارد، برای رسیدن به وزن ایده آل باید بیمار بعد از عمل از یک رژیم غذایی و ورزش های مناسب کمک بگیرد.

در این مقاله تمرکز ما بر روی ورزش بعد از عمل لاغری است، اهمیت ورزش کردن برای کاهش وزن بسیار زیاد است. ورزش کردن فقط برای افراد چاق نیست بلکه همه افراد جامعه برای تناسب اندام و داشتن بدنی سالم باید ورزش را جزء برنامه زندگی خود بدانند و به آن پای بند باشند.

کسانی که قصد انجام جراحی لاغری را دارند، باید از قبل اطلاعاتی درباره ورزش بعد از حراجی لاغری بدست بیاورند و برنامه ورزشی خود را آماده کنند.

بهترین زمان برای شروع ورزش بعد از عمل لاغری چیست؟

در همان هفته اول بعد از جراحی بیمار می تواند در طول روز 5 تا 10 دقیقه پیاده روی کوتاه داشته باشد، به مرور می تواند آن را به دو بار در روز به مدت 15 دقیقه برساند. این روند باید تا چند هفته بعد از عمل ادامه داشته باشد.

پیاده روی یک ورزش هوازی است، بدن را برای انجام فعالیت عادی روزانه و دیگر ورزش ها آماده می کند. بعد از گذشت سه تا چهار هفته (بستگی به نوع جراحی لاغری دارد)، بیمار می تواند سایر وزش های هوازی مانند شنا و دوچرخه سواری را نیز به برنامه خود اضافه کند.

بیشتر بخوانید:» هزینه عمل اسلیو معده چقدر است؟

انواع ورزش بعد از عمل لاغری

 پس از انجام جراحی لاغری، بیمار باید با مشورت پزشک برنامه ورزشی مناسب برای بعد از عمل را دریافت کند، این برنامه شامل موارد زیر است:

·         تمرینات هوازی

·         تمرینات قدرتی

·         تمرینات کششی

بیشتر بخوانید:» دلایل ریزش مو پس از اسلیو معده چیست؟

جمع بندی درباره ورزش بعد از عمل جراحی

همانطور که گفتیم انجام ورزش مناسب و داشتن فعالیت سالم در کنار عمل جراحی و رژیم غذایی مناسب بعد از جراحی لاغری، ضروری است. یعنی کاهش وزن به هر سه عامل بستگی دارد.

ورزش پس از عمل لاغری را باید طبق برنامه ای که پزشک برای بیمار تهیه کرده انجام شود. روند شروع و ادامه آن ها باید تدریجی باشد. ورزش های هوازی، کششی و قدرتی از جمله ورزش های بعد از جراحی لاغری هستند.

پیاده روی مناسب ترین و ساده ترین ورزش بعد از عمل لاغری است، که باید دقیقا بعد از انجام عمل شروع شود و به تدریج تا چند هفته مدت زمان و تعداد دفعات آن زیاد شوند.

منبع: https://www.dr-abdo.ir/

صفحه قبل 1 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 صفحه بعد