x تبلیغات
تونو تایمز

تاریخچه خودروی هیوندای و انواع آن

شرکت هیوندای در سال 1967 توسط چانگ جو یانگ در کشور کره جنوبی تاسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول قرار دارد. امروزه هیوندای موتور و کیا موتورز زیرمجموعه های شرکت هیوندای به حساب می آیند.

تاریخچه این شرکت خودروسازی

شرکت هیوندای در ابتدای تاسیس خود به فعالیت هایی مانند ساخت و ساز، فولاد سازی، کشتی سازی، الکترونیک و علوم ارتباطات و ... می پرداخت. اما با گسترش روز به روز فعالیت های این شرکت، چانگ جو یانگ در سال 1967 تصمیم گرفت خودروسازی را نیز به زمینه فعالیت های این گروه بزرگ اضافه کند.

در این مقطع، شاخه خودرو سازی این شرکت بزرگ با نام هیوندای موتور شروع به کار کرد. اولین فعالیت این خودروسازی، مونتاژ و عرضه خودرویی به نام کورتینا بود که متعلق به شرکت خودرو سازی فورد بود. در واقع قطعات خودروی فوردکورتینا در کارخانجات فورد تولید می شد و مونتاژ این قطعات و عرضه نهایی خودرو توسط شرکت هیوندای موتور صورت می گرفت.

بعد از آن مدیران شرکت خودورسازی هیوندای تصمیم گرفتند که خودرویی را به صورت مستقل تولید کنند. نتیجه فعالیت ها، مشارکت با شرکت های مختلف جهت طراحی و تامین اجزای تولیدی، تولید اولین خودروی کره ای به نام " هیوندای پونی" در سال 1975 بود. این خودرو به عنوان پرفروش ترین اتومبیل برای شرکت هیوندای شناخته شده است و هنوز هم بی رقیب مانده است.

در سال 1997 بحران مالی در آسیا به وجود آمد که ضرر زیادی به صنعت خودروسازی کره جنوبی وارد کرد. اما شرکت هیوندای از این فرصت استفاده کرد و شرکت کیا موتورز که ورشکست شده بود را خریداری کرد.

تولیدات فعلی شرکت هیوندای

تعدادی از خودروهای تولیدی در این شرکت عبارت اند از:

·         سانتافه

·         توسان

·         سوناتا

·         الانترا

·         I40

·         I30

·         I20

·         Ix55

·         جنسیس کوپه

 هیوندای در ایران

نمایندگی انحصاری واردات خودروهای شرکت هیوندای موتور در ایران برای شرکت آسان موتور است. این شرکت فعالیت خود را در سال 1385 جهت وارد کردن طیف خاصی از خودروهای خارجی به داخل ایران آغاز کرد. آسان موتور از سال 2006 مجوز واردات پنج مدل هیوندای آزرا، هیوندای سوناتا، هیوندای توسان، هیوندای سانتافه و هیوندای کوپه را دریافت کرد، سپس در سال 2009 اقدام به واردات سری دوم از خودروهای شرکت هیوندای از جمله هیوندای جنسیس، هیوندای IX55 و هیوندای I30 کرد.  

راهنمای خرید آنلاین لوازم یدکی هیوندای

برای خرید قطعات هیوندای و همچنین لوازم یدکی آن به صورت آنلاین لازم است یک سری اقدامات انجام دهید؛ مانند:

·         شناخت درست از قطعات و نیازتان

·         تحقیق درباره فروشگاه های آنلاین

·         بررسی خدمات پس از فروش

·         در نهایت خرید از فروشگاه های مطمئن

یک طرفه جویدن غذا و عوارض آن

غذا خوردن شاید به نظر ساده باشد، اما اگر به درستی و با قاعده خاصی انجام نشود باعث بسیاری از بیماری ها می شود. جویدن یک طرفه علاوه بر مشکلاتی که برای فک، دندان و لثه ایجاد می ‌کند، بر زیبایی افراد هم تاثیر‌گذار است. با ما همراه باشید تا به معرفی عوارض و تاثیرات منفی جویدن غذا به صورت یک طرفه اشاره کنیم.

تاثیرات یه طرفه جویدن غذا بر فک

اولین مشکلی که در ارتباط با یک طرفه جویدن غذا در دهان می توان به آن اشاره کرد، وارد شدن آسیب به مفصل گیج‌ گاهی فکی است. این مفصل تنها مفصل متحرک در بین استخوان‌ های سر و صورت است و که وظیفه آن باز و بسته کردن دهان شما است. مفصل گیج‌ گاهی فکی بین استخوان فک پایین و استخوان‌ های سر قرار دارد و در مواردی مثل خوردن غذا، حرف زدن و یا باز کردن دهان به کار می رود.

بر اساس تحقیقات دندانپزشکی، عواملی مانند جویدن یک طرفه غذا در دهان و دندان قروچه فشار زیادی به این مفصل وارد می ‌کند و در طولانی مدت باعث آسیب رسیدن به این مفصل و ایجاد درد‌هایی در عضلات سر، گردن و صورت می‌ شود.

تاثیرات جویدن با یک طرف دهان بر دندان ها

دندان ها برای زنده ماندن نیاز دارند که مورد استفاده قرار گیرند، در غیر این صورت الیاف نگهدارنده دندان ها تحلیل می روند. علاوه بر این استفاده از دندان ها و غذا خوردن از طریق آنها باعث تمیز شدن آنها می شود و در صورت عدم استفاده، سطح دندان ها جرم می بندند و در کنار پوسیدگی دندان به مرور زمان دچار تحلیل لثه و بیماری لثه نیز می شوند.

تاثیرات یه طرفه جویدن غذا بر ضاهر صورت افراد

لازم به ذکر است که جویدن غذا با یک طرف از دهان، بر روی زیبایی و ظاهر فرد نیز بسیار تاثیرگذار است. از آنجایی که مفاصل فک، مرکز تمام حرکات مربوط به فک مانند مکالمه، جویدن غذا و … است، پس اگر فقط با یک طرف دهان غذا را بجوید، قطعا کارایی و فعالیت یک سمت نسبت به طرف مقابل بسیار بیش تر است و در نهایت دندان‌ های نا‌همواری در فرد ایجاد می ‌شود و با منحرف شدن یک طرف صورت، عدم تقارن فاحشی در چهره فرد ایجاد می‌ شود.

یک طرفه جویدن غذا با دندان مصنوعی

جویدن غذا با یک طرف دهان برای افرادی که از دندان مصنوعی استفاده می کنند هم ضرر دارد. زیرا موجب بلند شدن یک طرف دندان مصنوعی شما از جای خود می شود و بعد از مدتی دسته دندان شما در جای خود لق می شود و دیگر تراز نیست و شما مجبور می شوید هزینه کنید و دندان مصنوعی دیگری تهیه کنید.

منبع: https://www.chalava.ir/

لنت ترمز هیوندای و فاکتورهای موثر در طول عمر آن

لنت ترمز یکی از مهم ترین قطعات هیوندای است که کیفیت و سلامت آن تاثیر مستقیمی در امنیت و ایمنی سرنشینان دارد. این امر بدیهی است که خودرو برای توقف نیاز به میزان قابل توجهی اصطحکاک دارد و این وظیفه مستقیما بر عهده سیستم ترمز و درواقع لنت ترمز است.

هنگامی که پا روی ترمز گذاشته می شود، دیسک ها توسط لنت های ترمز فشرده می شوند و باعث ایجاد یک اصطحکاک زیادی می شود که در نهایت کاهش سرعت و توقف کامل خودرو را به همراه دارد. لنت ترمز جزء قطعات مصرفی است و طول عمر آن برحسب کارکرد خودرو ارزیابی می ‌شود.

فاکتورهای موثر در طول عمر لنت ترمز هیوندای

طول عمر لنت ترمز هیوندای به عوامل زیادی بستگی دارد که شامل موارد زیر هستند:

نوع مسیر رانندگی شما

به دلیل ترافیک، تقاطع ها و ... در شهرها، مجبور هستید تند تند ترمز بگیرید و طبیعتا این باعث می شود که لنت ترمز هیوندای شما بیشتر دچار سایش شود و در نتیجه طول عمر کمتری داشته باشد. اما رانندگی در بزرگراه ها و جاده ها باعث افزایش طول عمر لنت ترمز شما می شود.

مسافت طی شده

هرچه مسافت طی شده توسط خودرو بیشتر باشد فشاری که به لنت ها وارد می شود بیشتر است و طول عمر آنها نیز زودتر تمام می شود.

تعداد مسافرین و سرنشین ها

هرچه تعداد سرنشینان خودروی شما زیاد باشد، هنگام ترمز کردن فشار بیشتری به سیستم ترمز و به طبع لنت هیوندای وارد می شود.

اقدامات لازم جهت افزایش طول عمر لنت ترمز هیوندای

·         هنگامی که سرعت خودرو بالا است، بهتر است پای خود را کم کم از روی گاز بردارید تا بتوانید بهتر ترمز بگیرید.

·         به صورت ناگهانی ترمز نکنید زیرا به شدت به لنت فشار وارد می شود.

·         اگر وسیله غیرضروری و اضافی در خودرو دارید آن ها را خارج کنید تا به هنگام ترمز کردن به سیستم توقف خودرو آسیب وارد نشود.

بیشتر بخوانید: خرید خنک کننده روغن موتور

از کجا بفهمم که زمان تعویض لنت ترمز هیوندای من رسیده است؟

شنیدن صدای عجیب خرخر مانند از لنت

معمولا زمانی که ضخامت لنت ها کم می شود، در هنگام ترمز صداهای خاصی از آن شنیده می شود. اما اگر این صدا به خرخر شبیه بود، احتمالا کل لنت ترمز هیوندای شما تمام شده و نیاز به تعویض سریع آن است زیرا بسیار خطرناک است.

لرزیدن غیرعادی پدال ترمز

وقتی حس کردید حین ترمز گرفتن، پدال زیر پایتان در حال لرزیدن است وقت تعویض لنت خودرو رسیده است.

کشیدن فرمان در زمان ترمز

اگر وقتی ترمز می گیرید فرمان ناخودآگاه به یک سمت کشیده می شود، احتمالا زمان تعویض لنت ترمز هیوندای شما فرا رسیده است؛ هرچند که این وضعیت می تواند نشان دهنده خراب شدن کالیپرها باشد.

تغذیه بعد از عمل بینی

 جراحان زیبایی بینی برای بیماران توضیحاتی درباره نحوه و چگونگی تغذیه پس از عمل جراحی می دهند. در ادامه با برخی از آنها آشنا می شوید.

رژیم غذایی بعد از عمل بینی

اصولا مدت زمان کوتاهی پس از عمل جراحی بینی، بیماران قادر به خوردن چیزی نیستند. زیرا در طول عمل توسط سرم تغذیه می شوند و زمانی که اثرات بیهوشی از بین رفت و هوشیاری شما بازگشت احتمال گرسنگی وجود دارد.

افرادی هستند که بعد از عمل جراحی از مایعات برای تغذیه استفاده می کنند. اما باید در نظر داشته باشید که اگر احساس تهوع و استفراغ دارید، میزان استفاده از مایعات را رعایت کنید.

آیا امکان خوردن و آشامیدن پس از عمل  جراحی بینی وجود دارد؟

برنامه غذایی شما پس از عمل جراحی بینی توسط پزشک متخصص مشخص می شود اما در اکثر موارد توصیه می شود که چند دقیقه پس از عمل جراحی از نوشیدن آب خودداری کنید.

اما پس از آن از شما درخواست می شود که مقدار زیادی آب یا مایعات شفاف بنوشید. همچنین به شما توصیه می شود که از غذاهای نرم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: قیمت عمل بینی سال 1401

بعد از عمل بینی چه چیزهایی نخوریم؟

·         غذاهای سفت و جویدنی

·         غذاهای تند و اسیدی

·         غذاهای فراوری شده

·         غذاهای سرد و برعکس (داغ)

·         غذاهای شور

پایبندی به رژیم غذایی بعد از عمل بینی

به طور معمول بازیابی از عمل بینی یا دوره نقاهت این عمل برای اکثر افراد 1 هفته تا 1 روز است. اما گاها برای برخی افراد ممکن است تا 2 هفته به طور بی انجامد. دست کم طی این مدت حتما رژیم غذایی بعد از عمل بینی را رعایت کنید و بعد از آن کم کم می توانید با نظر و توصیه جراح بینی خود رژیم غذایی معمولی را از سر بگیرید.

بیشتر بخوانید: تا چند روز بعد از عمل بینی باید چسب زد

مواد مغذی که باید در رژیم غذایی و تغذیه بعد از عمل گنجانده شوند کدامند؟

کربوهیدرات ها

بعد از هر عمل جراحی ممکن است بیمار دچار خستگی، بیحالی و احساس کوفتگی شود. این طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد. شما می توانید با دریافت کربوهیدارت ها تا حدی خستگی بعد از عمل بینی را کاهش داده و سرحالتر شوید.

چربی

چربی های سالم و بی ضرری مانند روغن زیتون، آووکادو، روغن نارگیل، روغن انواع دانه های گیاهی و … باعث بهبود پاسخ ایمنی بعد از عمل می شوند.

منبع: https://www.drmattab.ir/

اویل پمپ خودرو: علائم خرابی و دلایل آن

پمپ روغن یا اویل پمپ یکی از مهم ترین اجزای موتور است و در داخل بلوک سیلندر قرار گرفته است. هنگامی که موتور روشن است و پیستون در داخل سبلندر خودرو در حال حرکت است، بین این اجزا اصطحکاک ایجاد می شود. برای اینکه از این اصطکاک که باعث قفل شدن و آسیب به این قطعات می شود جلوگیری شود، لازم است که این قطعات فلزی چرب شوند تا از تماسشان به یکدیگر جلوگیری شود. انجام این کار بر عهده اویل پمپ است. اویل پمپ علاوه بر این، گرمای اجزای موتور را نیز جذب خود می کند.

ما در این مقاله درباره اویل پمپ و به خصوص پمپ روغن هیوندای و کیا مطالبی را ارائه داده ایم؛ با ما همراه باشید.

علائم خرابی اویل پمپ

در اینجا به 5 تا از علائم خرابی پمپ روغن هیوندای و کیا اشاره کرده ایم:

سرو صدای مجموعه سوپاپ

سیستم داخلی سوپاپ خودرو از قطعات مهمی تشکیل شده است که باعث ادامه کار موتور می شود. مجموعه سوپاپ شامل میله های فشار،  راهنمای سوپاپ و ... هست که کار این اجزا بستگی به جریان روغن و روغن کاری آن ها دارد. هنگامی که روغن کم باشد، این قطعات هیوندای و کیا به خوبی چرب نمی شوند و می تواند باعث توقف کلی آنها شود. با کاهش سطح روغن نیز، سوپاپ سرو صدای زیادی ایجاد میکند.

کاهش فشار روغن

فشار روغن موجود در سیستم سوپاپ توسط پمپ روغن یا اویل پمپ هیوندای و کیا تنظیم می شود. هنگامی که پمپ روغن خراب شود، فشار روغن در داخل موتور کاهش می یابد. هنگامی که این اتفاق می افتد، لازم است ابتدا سطح روغن خود را چک کنید. اگر روغناتن خیلی کم است، روغن بیشتری اضافه کنید تا سطح آن دوباره کافی باشد. در صورتی که فشار روغن شما پس از این کار هنوز پایین باشد، این بدان معنی است که اویل پمپ کیا و هیوندای خراب شده است و نیاز به تعویض پمپ روغن است.

بیشتر بخوانید: خنک کننده روغن موتور چیست؟

سروصدای پمپ روغن

پمپ روغن تنها زمانی سر و صدا ایجاد می کند که خراب می شود. احتمالاً وقتی این اتفاق بیفتد، صدای خاصی می شنوید، حتی وقتی ماشین روشن اما ساکن باشد. این نشان می دهد چرخ دنده های داخلی پمپ روغن کیا و هیوندای فرسوده شده است، بنابراین شما نیاز به تعویض اویل پمپ دارید.

دلایل خرابی اویل پمپ

·         بدون آب ماندن موتور (بخاطر نشت آب از رادیاتور و شیلنگ ‌ها و یا نشتی‌ های دیگر) و هر علت دیگری که باعث داغ کردن موتور می‌ شود.

·         داغ کردن موتور هم یک مشکل بزرگ است که نباید نادیده گرفته شود.

·         کثیف بودن فیلتر روغن و یا کهنه بودن بیش از اندازه روغن موجود در آن

·         راندن موتور با سرعت ‌های خیلی زیاد به طوریکه دور موتور به محدوده قرمز نزدیک شود.

بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان کیست؟

امروزه افراد جوامع مختلف بیش از پیش به دنبال زیبایی دندان و همینطور لبخند خود هستند. یکی از شاخه های پرکاربرد دندانپزشکی، دندانپزشکی ترمیم و زیبایی دندان است که یک روش درمانی برای دندان هایی است که یا دچار تخریب شده اند و یا فقط می خواهند ظاهر آن ها بهبود پیدا کند. انجام هرچه بهتر این کار به تخصص متخصص ترمیم و زیبایی که کار دندان شما را انجام می دهد بستگی دارد. از آنجایی که تخصص این دندانپزشک اهمیت بسیاری دارد، ما در این مقاله به معرفی ویژگی های بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان پرداخته ایم.

ویژگی های اصلی یک متخصص ترمیم و زیبایی دندان

خیلی از افراد بر این باورند که صرفا داشتن یک مطب در مناطق خوب تهران، دلیلی برای خوب بودن یک متخصص ترمیم و زیبایی دندان است. در حالی که این طرز تفکر کاملا غلط است و یک متخصص ویژگی های دیگری باید داشته باشد تا به عنوان بهترین متخصص ترمیم و زیبایی شناخته شود. این ویژگی ها شامل موارد زیر است:

مهارت بالا

در درجه اول، یک متخصص ترمیم و زیبایی باید مهارت بالایی در زیبایی شناسی داشته باشد و محدودیت های روش های مختلف درمان را بشناسد تا بتواند طرح درمان مناسبی را به فرد مراجعه کننده ارائه کند. یک متخصص ترمیم و زیبایی دندان باید بتواند پروسه کامل درمان و نظر خود را درباره نتیجه آن به مراجعه کند تا خیال فرد راحت شود که پس از طی شدن درست مراحل درمان به نتیجه مطلوب خود یعنی زیبایی دندان های خود خواهد رسید.

تخصص بالا

یکی دیگر از روش های شناخت بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان، توجه به سطح تخصص دندانپزشک است. فرد باید توجه کند که دندانپزشک از کدام مرجع دندانپزشکی، تخصص خود را کسب کرده است.

رزومه کاری خوب

چیزی که جزو یکی از مهم ترین ویژگی های بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان است، رزومه کاری قوی، نمونه کارهای خوب دندانپزشکی و جلی رضایت بیماران قبلی است.

استفاده از تجهیزات پیشرفته برای درمان

یکی دیگر از شاخصه های انتخاب متخصص ترمیم و زیبایی دندان خوب، مجهز بودن به دستگاه های پیشرفته دندانپزشکی مورد نیاز برای درمان مراجعه کنندگان است.

انواع خدمات متخصص ترمیم و زیبایی

·         اصلاح طرح لبخند (طراحی لبخند زیبا)

·         اصلاح لبخند لثه ای (با افزایش طول تاج دندان)

·         بلیچینگ

·         لمینت

·         کامپوزیت دندان

·         ایمپلنت دندان

·         ارتودنسی دندان

بهتر است بعد از اینکه لیستی از بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان در منطقه مورد نظر خود جمع آوری کردید، از هر یک وقت یک جلسه مشاوره بگیرید و درباره خدماتی که اراده می دهد و قیمت آنها سوال کنید و شرایط کلینیک را بررسی کنید. بعد از طی کردن این مراحل راحت تر می توانید تصمیم گیری کنید.

منبع: https://www.chalava.ir/

ارتودنسی پیشگیرانه و سن مناسب انجام آن

ارتودنسی پیشگیرانه جهت رفع مشکلات دهان و دندان کودکان انجام می شود و با انجام این کار می توان بسیاری از مشکلات دندان کودک را پیش از رشد دندان های دائمی پیشگیری و درمان کرد. زیرا اگر این مشکلات درمان نشوند باعث ایجاد مشکلات شدید تری در بزرگسالی می شود. در سنین کودکی چون دندان ها و فک انعطاف پذیری بیشتری دارند، زودتر درمان شده و هزینه آن هم طبیعتا کمتر می شود.

اقدامات پیشگیرانه در این نوع ارتودنسی

برای درمان در این نوع ارتودنسی یک سری اقداماتی صورت می گیرد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از فضا نگهدارنده

فضا نگهدارنده ها از ابزارهای ارتودنسی پیشگیرانه هستند که باعث می شود هنگام از دست رفتن دندان های شیری، فضا برای رشد دندان دائمی وجود داشته باشد. در نتیجه استفاده از این ابزار، دندان ها در جای درست درآمده و بدین وسیله کودک از درمان های ارتودنسی سنگین در آینده نجات پیدا خواهد کرد.

هدایت رشد دندان و کشیدن آن ها

سن 6 سالگی موقع افتادن دندان های شیری است، اما اگر این اتفاق نیفتد و در عین حال دندان های دائمی شروع به درآمدن کنند، به دلیل نبود فضای کافی، دندان های داذمی در جای درست خود رشد نمی کنند. اما اگر در این زمان دندان های اضافی کشیده شوند، باعث ایجاد فضای خالی بیشتری برای رشد دندان های دائمی می شود.

جلوگیری از مکیدن انگشت

مکیدن انگشت شست سبب بیرون زدگی بیش از حد دندان های فک بالا (اوربایت) می شود که رفع این ناهنجاری نیازمند درمان ارتودنسی است. اگر از ابزارهای دندانپزشکی برای جلوگیری از این عمل استفاده شود، دیگر نیازی به ارتودنسی دندان در آینده نخواهد بود.

هدبندهای دندانپزشکی

هدبندها به طور موقت در خانه هنگام خواب برای ایجاد فضا و به منظور منظم کردن دندان های دائمی فرد استفاده می شود. این ابزار نیز، انتخابی پیشگیرانه برای اصلاح رشد مولارهای بالا و پائین و فیت کردن آنهاست.

سن مناسب برای انجام ارتودنسی پیشگیرانه

متخصصان توصیه می کنند که اولین چکاپ دندان های کودک در سن 7 سالگی شروع شود و پیشنهاد می کنند این روش ارتودنسی را در کودکان 8 ساله استفاده کرد. متخصص ارتودنسی با بررسی رشد فک و دندان، مشکلات دندانی که 5-4 سال دیگرامکان بروز دارند را تشخیص داده و با درمان به موقع از وقوع آن ها، پیشگیری می کند.

در سنین پائین دندانها به طور محکم به استخوان آرواره متصل نبوده و امکان حرکت آنها به راحتی امکان پذیر است. هر چه سن بالا می رود اتصال دندان ها محکم تر شده و دندان ها سخت تر روی استخوان آرواره به حرکت در می آیند. در نتیجه طول درمان نیز بیشتر شده و درمان سخت تر خواهد بود.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/

عوامل تاثیرگذار در زمان تعویض شمع هیوندای

ماشین های درون سوز برای روشن شدن بدون الکتریسیته کار نمی کنند. یکی از قطعاتی که در روشن شدن خودرو نقش مهم دارد شمع است که در سرسیلندر قرار دارد. دینام با چرخش خود نیروی الکتریسیته تولید کرده و این نیرو را به شمع خودرو منتقل می کند. وظیفه شمع این است که این جریان الکتریکی را از سیستم احتراق بگیرد و به محفظه احتراق، شامل مخلوط فشرده سوخت و هوا، برساند. انفجار این مخلوط باعث حرکت پیستون ها درون سیلندر ها شده و در نتیجه موتور خودرو روشن می شود.

چرا شمع نیاز به تعویض دارد؟

تعویض شمع هیوندای و کیا مانند تمامی ماشین ها از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا اگر شمع خراب باشد، باعث می شود مخلوط سوخت و هوا درست مخلوط نشوند، درست نسوزند و یا باعث احتراق زودهنگام میشود که همه این اتفاقات استارت زدن و شتاب گرفتن خودرو را دچار مشکل می کنند.

روی شمع هیوندای و کیا بعد از مدت زمان طولانی ای که استفاده شده است، رسوباتی می نشیند که این رسوبات باعث عملکرد نادرست موتور خودرو می شوند. پس لازم است که هرچندوقت یکبار شمع خودرو تعویض شود. زمان تعویض شمع هیوندای و کیا و سایر خودرو ها در کاتالوگ مخصوص هر خودرو نوشته شده است.

چه عواملی روی زمان تعویض شمع هیوندای و کیا تاثیر گذارند؟

شمع ماشین های هیوندای و کیا معمولا تا 50 هزار کیلومتر سالم هستند و به خوبی کار می کنند. اما عوامل زیر می تواند روی زمان تعویض شمع ماشین تاثیر داشته باشد:

نوع شمع بکار رفته در ماشین شما

شمع ها انواع مختلفی دارند. بعضی از آنها با نام "شمع های عمر طولانی" شناخته می شوند که این نوع شمع ها الکترود های قوی ای دارند و دیر فرسوده می شوند. شمع های پلاتینی معمولا عمر طولانی ای دارند و جزو این دسته شمع ها هستند. اگر نوع شمع هیوندای و کیای شما به اصطلاح “عملکرد قوی” هستند، مدت زمان تعویض آن ها خیلی کوتاه تر از سایر شمع ها است زیرا الکترودهای این شمع ها خیلی زودتر دچار فرسودگی می شود.

نفوذ و و نشت روغن به شمع هیوندای

هنگام خارج کردن شمع خودرو از موتور، پایه آن باید نسبتا تمیز باشد و در صورتی که روی این پایه متوجه روغن شدید یعنی روغن به داخل آن نفوذ کرده است. این موضوع مستقیما به درزبندی قطعات هیوندای شما بستگی دارد و باید هم درزبندی را درست کنید و هم شمع ها تعویض و جایگزین کنید.

​گاز دادن بیش از حد حین رانندگی

فرقی نمیکند که هیوندای سوار می شوید یا کیا و یا حتی پراید، در هر صورت اگر همیشه بیش از حد گاز دهید و سرعت زیادی در رانندگی داشته باشید به شمع های ماشین خود فشار وارد می کنید.

پمپ روغن و عوامل تاثیرگذار در عملکرد نامناسب آن

خودرو دارای قطعات مختلفی است که در ارتباط نزدیک با یکدیگر کار می کنند. قطعات و اجزای فنی فلزی خودرو برای عملکرد بهتر خود نیاز به یک سیال و روان کننده دارند تا حرکت را برایشان راحت تر کند. هنگامی که موتور خودرو در حال کار کردن است، پیستون درون سیلندر حرکت کرده و بین این قطعات اصطحکاک زیادی ایجاد می شود که باعث می شود این قطعات به مرور زمان دچار استهلاک شوند. در این هنگام لازم است این اصطحکاک توسط یه ماده لغزنده روغنی کم شود تا به قطعات موتور آسیبی وارد نشود.

این جاست که پمپ روغن یا همان اویل پمپ به کار می آید. درون موتور و در قسمت زیرین آن یک سینی قرار گرفته است که روغن های روان کننده درون آن هستند. اویل پمپ نیز روی آن قرار گرفته و وظیفه آن پمپ کردن روغن های درون سینی به داخلی ترین قسمت موتور یعنی رینگ و پیستون ها است.

اجزای تشکیل دهنده پمپ روغن

اویل پمپ ها انواع مختلفی دارند اما اجزای مشترک آنها به شرح زیر است:

·         پوسته

·         چرخ دنده هرزگرد

·         چرخ دنده محرک

·         روتر داخلی

·         روتر خارجی

·         فنر روغن

·         پلانجر

·         محور اصلی

·         محور هرزگرد

چگونگی تعویض پمپ روغن

برای تعویض پمپ روغن سانتافه یا هر خودروی دیگری نیاز است که به یک تعمیرکار ماهر یا نمایندگی مجاز مراجعه کنید.

نشانه‌های عملکرد نامناسب پمپ روغن

در هنگام مشاهده هر یک از نشانه های زیر در خودروی خود، به نامناسب کار کردن پمپ روغن آن شک کرده و سریع تر اقدام به تعویض و تعمیر آن کنید. این نشانه ها عبارت اند از:

·         روشن شدن چراغ روغن

·         سر و صدای سوپاپ خودرو

·         افزایش دمای موتور

عوامل تاثیرگذار در عملکرد نامناسب پمپ روغن

عواملی هستند که باعث می شوند پمپ روغن خودرو به خوبی همیشه کار نکند و در نتیجه باعث می شود به مرور مشکلاتی برای خودرو به وجد آید. این عوامل شامل موارد زیر می شوند:

بدون آب ماندن موتور به دلیل نشت آب از رادیاتور و شیلنگ‌ ها و یا نشتی‌ های دیگر و هر علتی که باعث داغ کردن موتور می ‌شود.

داغ کردن موتور هم یک مشکل بزرگ است که نباید نادیده گرفته شود.

کثیف بودن فیلتر روغن و یا کهنه بودن بیش از اندازه روغن خودرو

راندن موتور با سرعت‌ های خیلی زیاد به طوری که دور موتور به محدوده قرمز نزدیک شود.

خودروی شما نیاز دارد که به صورت مداوم سرویس و چک شود. در این چاپ ها پمپ روغن هم نیز باید بررسی سود تا در صورت وجود مشکل تعویض یا تعمیر شود. همانطور که گفیتم بهتر است برای این کار به نمایندگی های معتبر مراجه شود زیرا این نمایندگی ها و فروشگاه های مجاز اقدام به وارد کردن قطعات هیوندای و کیا به صورت اورجینال می کنند و گزینه مناسب و قابل اطمینانی برای خرید شما هستند.

 

3 ورزش کاربردی برای لاغری شکم

چربی شکم می تواند زمینه ساز بسیاری از بیماری ها مانند دیبات نوع 2، بیماری های قلبی و عروقی در فرد باشد  و علاوه بر آن اولین جایی است که چاق می شود و به سختی به حالت قبلی خود باز می گردد. به همین دلیل همه افراد به دنبال روش هایی برای لاغری شکم و چربی های این قسمت از بدن خود هستند.

برای لاغری شکم و آب کردن چربی های آن بهتر است هم از تمرینات هوازی مانند دویدن، پیاده روی برای لاغری و هم از تمرینات خاصی برای آن نواحی بهره برد تا هرچه سریع تر به نتیجه دلخواه خود برسید.

ورزش های تضمینی برای آب کردن شکم

ما در این مقاله قصد داریم تا 3 تا از بهترین ورزش های لاغری شکم و پهلو را به شما معرفی کنیم. مهم ترین این ورزش ها عبارت اند از:

1.      ورزش کرانچ یا دراز نشست

اولین و مهم ترین حرکت برای لاغری شکم و سفت کردن ماهیچه های آن حرکت کرانچ است. طبق تحقیقات انجام شده این ورزش بالاترین رتبه را میان ورزش های چربی سوز به خود اختصاص داده است. این ورزش به این صورت انجام می شود که:

·         روی زمین به پشت دراز بکشید

·         کف پاهایتان را روی زمین قرار دهید.

·         دست هایتان را پشت سر بگذارید.

·         بالاتنه را از روی زمین بلند کرده و نزدیک زانو های خود کنید. دوباره دراز بکشید و این حرکت را در ست های 30 تایی تکرار کنید.

2.      حرکت پلانک برای لاغری شکم

پلانک یک ورزش دیگر برای آب کردم شکم است که روش انجام آن به شرح زیر است:

·         روی کف دست ( یا ساعد خود) و مچ پا قرار بگیرید.

·         ۳۰ ثانیه با بدنی کاملا صاف و بدون انحنا بدن خود را به موازات زمین نگه دارید.

·         از هفته سوم و چهارم با بالا بردن یک پا فشار بیشتری وارد کنید یا می توانید مدت زمانی که خود را روی هوا نگه میدارید را تا 3 دقیقه نیز افزایش دهید.

3.      تمرین کوهنوردی برای لاغری شکم

تمرین کوهنوردی یک ورزش بسیار عالی برای آب کردن شکم است که به ترتیب زیر انجام می شود:

·         در حالت شنا قرار گیرید.

·         دست هایتان را کمی بیشتر از عرض شانه هایتان باز کنید.

·         زانوی سمت راست را تا مقابل شانه راست به سمت داخل بدن خود بیاورید و دوباره به سمت عقب بازگردانید. این حرکت را برای پای دیگر نیز انجام دهید. در حقیقت در این حالت به شکم شما ضربه وارد می شود و باعث لاغری آن می شود.

·         هفته اول این حرکت را ۳۰ مرتبه و هر مرتبه ۱۵ ثانیه تکرار کنید و از هفته دوم ۴۰ مرتبه و هر مرتبه ۲۰ ثانیه تکرار کنید.

منبع: https://www.sira.fit/

صفحه قبل 1 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 صفحه بعد