x تبلیغات
تونو تایمز

معرفی بهترین خودروهای بین 700 میلیون تا 1 میلیارد

متاسفانه به دلیل شرایط موجود در جامعه، قیمت خودروها همگی نسبت به چند سال پیش و حتی چند ماه پیش خود حدودا 3 برابر شده است. به این دلیل نمی توان در بازه قیمتی 700 میلیون تا یک میلیارد به دنبال ماشین لوکس و با کیفیت بالا بود، اما در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین خودرو ها در این بازه قیمتی بپردازیم.

کیا اپتیما 2015

خودروهای تولید شده در خودرو سازی کیا به عنوان یکی از پرطرفدارترین خودروهای خارجی در ایران شناخته شده اند. کیا اپتیما 2015 جزء بهترین خودروهای بین 700 میلیون تا 1 میلیارد است، البته مدل 2017 این خودرو از جذابیت بیشتری برخوردار است اما بازه قیمتی آن بالاتر از میزان مورد نظر ما است.

کیا اپتیما 2015 نسخه فیس لیفت مدل 2014 این خودرو می باشد که به آن اپتیما TF نیوفیس هم گفته می شود. امکانات بالای این خودروی کیا مانند سایر تولیدات این کمپانی بسیار زبان زد است. این خودرو دارای یک موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر MPI است با حداکثر قدرت 178 اسب بخار و گشتاور 229 نیوتن متر.

هیوندای اکسنت

یکی از بهترین خودروهای بین 700 میلیون تا 1 میلیارد هیوندای اکسنت است که جزء ارزان ترین خودروهای خارجی در دنیا است. لازم به ذکر است که هیوندای جزء بهترین برندهای خودروی جهانی است و تولیدات این کمپانی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

هیوندای i20

شرکت خودرو سازی هیوندای خودروهای بسیار متنوعی تولید کرده است که یکی از ارزان ترین آنها مدل i20 است که بیشتر طرفداران آن کشورهای آسیای شرقی و اروپا هستند. موتور این خودرو 1400 سی سی با 100 اسب بخار قدرت است. در نمایندگی های اصل کمپانی هیوندای در ایران می توان قطعات هیوندای اصل را برای خودروی خود تهیه کرد.

پژو 2008

تنها خودروی شاسی بلند یا کراس اور تولید شده در کمپانی پژو در ایران، پژو 2008 است. این مدل پژو موجود در ایران نسخه فیس لیفت مدل 2013 است که در سال 2016 مجدد باز طراحی شد. این خودوری شاسی بلند، از ماشین های با ارزش مونتاژ شده داخلی محسوب می شود که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

ظاهر این خودرو بسیار جذاب است و امکانات نسبتا خوبی دارد اما نداشتن سانروف یکی از معایب این خودروی شاسی بلند است. موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر توربو شارژ EP6 قادر به تولید 163 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور است. از این خودرو جزو خودروهای کم مصرف به حساب می آید و سواری نرمی دارد اما متاسفانه خدمات پس از فروش خوبی ندارد.

ارتودنسی جلو بودن فک بالا و روش های دیگر درمان

 افراد زیادی دچار مشکل جلو بودن فک بالا هستند که اصطلاحا به آن کراس بایت گفته می شود. برای این بیماران، ارتودنسی جلو بودن فک بالا که به اصلاح کراس بایت، کاهش ازدحام دندان ها و بهبود توانایی تنفس کمک می کند، پیشنهاد داده می شود. این ارتودنسی را اغلب نوجوانان تا قبل از سن 16 سالگی دریافت می کنند اما در صورت نیاز بزرگسالان نیز می توانند فک بالای خود را گسترش دهند.

مال اکلوژن و انواع آن

اکلوژن به معنی موقعیت مناسب فک ها و دندان ها است و زمانی که فک ها و دندان ها با هم هماهنگ و هم تراز بوده و همینطور همپوشانی درستی داشته باشند، یعنی اکلوژن طبیعی وجود دارد. مال اکلوژن به معنی هر چیزی است که این نظم و ترتیب را برهم بزند، مانند شلوغی دندان ها و جلوزدگی یا عقب زدگی یک فک. انواع مال اکلوژن شامل موارد زیر است:

·         اوربایت

·         آندربایت

·         کراس بایت

·         شلوغی دندان ها

موقعیت فک بالا در حالت صحیح به این صورت است که دندان های فک بالا کمی جلوتر از دندان های فک پایین هستند که در نهایت باعث عملکرد درست دندان ها می شود. مال اکلوژن در حالت کلی صرفا یک مشکل زیبایی به حساب می آید اما هنگامی که در نحوه رویش دندان ها تداخل ایجاد کند، باعث کج شدن و پوسیدگی دندان می شود. یکی از اصلی ترین دلایل کج شدن دندان ها داشتن فضای زیاد و یا کم است. از دیگر دلایلی که باعث داشتن داشتن دندان های کج می شود می توان به شکل و اندازه فک و همینطور مکیدن انگشت شست اشاره کرد.

درمان جلو بودن فک بالا

برای درمان جلو بودن فک بالا بهتر است در سنین پایین تر و در زمان رشد اقدام به درمان کرد. یکی از روش های درمان علاوه بر ارتودنسی دندان استفاده از گسترش دهنده یا منبسط کننده فک و دهان است که برای بزرگ شدن دور دهان برای افزایش محیط قوس دندانی در دهان استفاده می شود.

بسته به سن بیمار و مشکل و شدت آن، ممکن است از یک منبسط کننده سریع پالاتال (RPE) برای افزایش عرض فک استفاده شود.    PRE از طریق باندی به دندان های آسیاب بالا متصل می شود و از کلید مخصوصی استفاده می شود که با چرخاندن پیچ در دستگاه در نقاط خاصی از زمان، فضای بیشتری را ایجاد می کند.

منبسط کننده های متحرک که گزینه دیگری برای درمان جلو بودن فک بالا است که شبیه به دندان مصنوعی بوده و جنس آن از کروم است و برای بزرگسالان توصیه می شود.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

با رژیم های لاغری و انواع آن ها آشنا شوید

 

رژیم لاغری یکی از روش هایی است که افراد مختلف از آن برای کاهش وزن استفاده می کنند. استفاده از این روش به منزله گفتن یک نه! به انواع غذاهای آماده، کالری های نا سالم و یک زندگی بدون فعالیت ورزشی است.

افرادی که تصمیم می گیرند به دنبال یک زندگی سالم بروند، می توانند با انواع رژیم لاغری یک گام به سوی زندگی سالم بردارند.

انواع رژیم لاغری

رژیم های لاغری متناسب با نیاز های شما می تواند انواع مختلفی داشته باشد. در ادامه با انواع مختلفی از رژیم های لاغری آشنا می شوید.

رژیم لاغری گیاهخواری

یکی از سخت ترین رژیم های لاغری که یک رژیم لاغری سالم نیز به شمار می رود، رژیم لاغری گیاه خواری است. در این رژیم لاغری افراد به غیر از مواد غذایی سالم و سبزیجات چیز دیگری نمی خورند و به طور عمده از انواع گوشت ها استفاده نمی کنند.

بیشتر بدانید: با اصول تغذیه بعد از عمل اسلیو معده آشنا شوید.

رژیم لاغری دوکان

رژیم لاغری دوکان یکی دیگر از رژیم های لاغری است که طرفداران بسیاری دارد. رژیم لاغری دوکان بر پایه مصرف مواد غذایی انسان های اولیه است. شاید فقط 100 تا 72 تا غذای حیوانی و 28 تا غذای گیاهی. این یک رژیم چهار مرحله‌ ای است. به مرحله اول از این رژیم می ‌گویند مرحله حمله. در این مرحله بدن به پروتئین‌ها محدود می‌ شود. مرحله بعدی، مرحله کروز است.

رژیم لاغری زون

رژیم لاغری زون به این صورت است که افراد فقط مجاز به استفاده از کربوهیدارات‌هایی هستند که شاخص گلیسیمی پایینی دارند. یعنی که میزان گلوکز مواد غذایی مصرف شده خیلی پایین است. در این رژیم غذایی بدن باید روزانه 3/1 پروتئین و 3/2 سبزیجات و میوه و کمی چربی اشباع‌شده دریافت کند.

بیشتر بخوانید: روش های جلوگیری از افتادگی پوست بعد از عمل اسلیو معده

بهترین انواع رژیم لاغری

بسیاری می ‌پرسند از میان انواع رژیم لاغری بهترینش کدام است. و خب پاسخ به سوالاتی از این دست ساده نیست. راجع به این ‌جور چیزها هیچ نسخه ثابتی وجود ندارد. اگر مثلا رژیم لاغری کم کربوهیدرات من را از شرّ اضافه وزن نجات داده است، دلیل نمی‌شود شما را هم بتواند نجات بدهد. اگر رژیم لاغری گیاهخواری در شما اثر می‌ کند، دلیل نیست که در من هم اثری بگذارد. رژیم غذایی مناسب برای شما با رژیم غذایی مناسبِ من فرق دارد. منحصر به فرد است. با وجود این معیارهایی هست که می ‌توان به کمک آن بهترین انواع رژیم لاغری را تشخیص داد و به کمک پزشک تغذیه یکی از آن‌ ها را برگزید.

منبع: https://www.jarahilaqari.ir/

عمل بینی طبیعی

 

عمل بینی طبیعی چگونه است؟ برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید. امروزه جراحی بینی طرفداران زیادی پیدا کرده است. این عمل جراحی بنا بر دلایل مختلفی از جمله زیبایی و یا درمانی انجام می شود. برای مثال افرادی هستند که مشکلاتی در دستگاه تنفسی خود دارند. به همین دلیل مجبورند که عمل بینی انجام بدهند. این گونه افراد به دنبال تغییر اساسی در ساختار بینی خود نیستند. به همین دلیل خواستار یک عمل جراحی بینی طبیعی می شوند.

اما باید بگوییم که افراد دیگری نیز هستند کخ به دنبال یک عمل جراحی بینی برای تغییر شکل و زیبایی بینی هستند. این افراد می توانند از عمل بینی عروسکی و یا فانتزی استفاده کنند.

مزایای عمل بینی طبیعی

عمل بینی طبیعی مزایای زیادی دارد اما در زیر به مهم ترین آن ها اشاره خواهیم کرد

·         کم بودن عوارض بعد از عمل؛

·         زیبایی چهره و حفظ تناسب با سایر اجزای صورت؛

·         ثابت باقی ماندن ظاهر بینی و عدم مشکل ظاهری با افزایش سن؛

·         تنفس بسیار خوب.

بیشتر بدانید: با مزایای تزریق فیلر چانه بیشتر آشنا شوید.

مراحل انجام جراحی بینی طبیعی

عمل جراحی بینی طبیعی یا همان رینوپلاستی با استفاده از روش باز توسط جراح زیبایی انجام می شود. روش جراحی توسط متخصص زیبایی انجام می شود. اما باید بگوییم که متخصصان جراحی زیبایی خوب در اکثر مواقع روش جراحی باز را انتخاب می کنند. این امر به دلیل مزیت های این روش جراحی است.

·         بیمار برای جراحی تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرد؛

·         جراح با استفاده از ابزارهای مناسب ناحیه بین دو سوراخ بینی (کلوملا) را باز می کند؛

·         پوست بینی بالا زده می شود و جراح تغییرات لازم را روی ساختار بینی اعمال می کند؛

·         برش های داخل و خارج بینی بخیه زده می شود. برش های داخلی دارای بخیه جذبی و برش های خارجی دارای بخیه غیرجذبی (کشیدنی) است.

·         تامپون داخل بینی قرار داده می شود؛

·         اسپلینت یا گچ بینی روی بینی قرار داده می شود. به این ترتیب بینی فرم خواهد گرفت.

منبع: https://www.drmattab.ir/

درمان انواع تروما در کلینیک دندانپزشکی اورژانسی

انواع مراکز دندانپزشکی به صورت در اختیار بیماران قرار می گیرد که شامل مطب دندانپزشکی و کلینیک دندانپزشکی می شود. تفاوت کلینیک دندانپزشکی و یک مطب دندانپزشکی در این است که یک کلینیک دندانپزشکی از چند بخش دندانپزشکی تشکیل شده است و همزمان پزشکان مختلف با تخصص های متفاوتی در آن مشغول به درمان و فعالیت هستند.

این در حالی است که هر مطب دندانپزشکی متعلق به یک دندانپزشک بوده و با یک تخصص محدود اقدام به درمان بیماران می کند. در واقغ یک کلینیک دندانپزشکی تشکیل شده از چند مطب دندانپزشکی با تخصص ها و پزشک های متفاوت است. در برخی از این کلینیک ها پرسنل و دندانپزشکان به صورت شبانه روزی و 24 ساعته به بیماران خدمت رسانی می کنند که به آن کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی گفته می شود.

درمان انواع ترومای دندان در دندانپزشکی اورژانسی

اورژانس دندانی وضعیتی است که باعث درد، ناراحتی یا از دست دادن عملکرد دندان می شود. و انواع مختلفی دارند که از مشکل دندان درد تا مشکلات زیبایی را شامل می شود. ترومای دندان به دلایل مختلفی مانند تصادفات رانندگی، زمین خوردن و ... اتفاق میفتد و شامل مسائل جزئی زیبایی تا مشکلات شدید فک می شود. در ادامه به 4 مدل ترومای دندان که در یک کلینیک دندانپژشکی شبانه روزی قابل درمان است اشاره می کنیم:

·         ترک های کوچک در سطح دندان

این ترک های کوچک اصولا با چشم دیده نمی شوند و یا در نور خاصی می توان آن ها را مشاهده کرد. این ترک ها صرفا توسط بررسی پزشک قابل تشخیص بوده و درمان خاصی برای آنان مورد نیز نیست.

·         ترک‌ مینای دندان

این نوع ترک ها معمولا در لبه دندان ایجاد می شوند و نشانه خاصی ندارند مگر اینکه عاج زیر دندان هم در معرض آسیب قرار قرار گرفته باشد. برای درمان این ترک ها دندان ها آن ها صاف و صیقلی می کند و در صورتی که مشکلی در زیبایی فرد ایجاد کرده باشد، با روکش جزئی کامپوزیت آن را ترمیم می کند.

·         شکستگی دندان و ریشه

در صورت شکستگی دندان و ریشه، دندان فرد نسبت به سرما و گرما حساس شده و در هنگام گاز گرفتن لقمه های غذایی نیز احساس درد می کند. این ترک ها معمولا در تصاویر اشعه ایکس قابل مشاهده هستند. درمان این ترک ها و شکستگی ها به سن بیمار، محل و اندازه ترک بستگی دارد.

·         شکستگی پیچیده تاج

این شکستگی در صورتی اتفاق میفتد که با مینای دندان، عاج و پالپ دندان از ناحیه شکستگی قابل مشاهده باشد. ترمیم این اتفاق در بیشتر مواقع امکان پذیر است اما به طور قطع نتیجه این درمان به شدت و محل آسیب بستگی زیادی دارد.

هزینه ایمپلنت دندان به چه عواملی بستگی دارد؟

ایمپلنت دندان یک پایه ی فلزی از جنس تیتانیوم است که برای کاشت یک دندان ثابت و دائمی، جایگزین دندان های از دست رفته فرد و در حقیقت جایگزین ریشه دندان ها می شود. ایمپلنت به دلیل دوام، استحکام و پایداری بالایی که دارند، بهترین روش برای پر کردن جای خالی دندان ها است. شکل این قطعه تیتانیومی به صورت میله باریکی است که مستقیما به استخوان فک متصل می شود و سپس با تاج دندان پوشیده می شوند تا مانند یک دندان طبیعی به نظر برسند.

این درمان فقط هنگامی انجام می شود که جای خالی یک دندان به صورت کامل وجود داشته باشد، اما اگر درمان سطحی ای مانند روکش ها برای فرد تشخیص داده شود آنگاه لمینت یا کامپوزیت دندان به بیمار پیشنهاد داده می شود.

هنگامی که به دلایل مختلفی مانند پوسیدگی دندان یا انواع بیماری های پریودنتال فرد در نهایت مجبور به کشیدن دندان می شود، تا سال های پیش از پروتزهای دندان و بریج (پل) دندانی استفاده می شد؛ اما با پیشرفت علم دندانپزشکی در سال های اخیر ایمپلنت دندان به عنوان جایگزین مناسبی برای آنها معرفی شده است.

انواع ایمپلنت دندان

به صورت کلی دو نوع ایمپلنت وجود دارد که شامل موارد زیر می شود:

·         اندوستیال (ENDOSTEAL: ایمپلنتی است که درون استخوان فک قرار می گیرد.

·         ساب پریوستیال (SUBPERIOSTEAL): ایمپلنتی است که زیر بافت لثه و روی استخوان آرواره قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که مدتی است که دیگر از ایمپلنت های ساب پریوستال، به دلیل استحکام کمتر و نتایج ضعیف تر به نسبت نوع اندوستیال آن، استفاده نمی شود.

نکات مهم هنگام ایمپلنت دندان

·         قبل از انجام جراحی ایمپلنت دندان باید سلامت لثه و فک فرد کاملا مورد بررسی قرار گیرد و زیرا مهم است که  فک توانایی و قدرت کافی برای نگهداری از این قطعه فلزی را داشته باشد.

·         انجام این درمان برای افرادی که مصرف دخانیات مانند سیگار می کنند اصلا توصیه نمی شود.

·         در صورت استفاده از داروهایی مانند بیس فسفونات توصیه می شود از انجام این جراحی بپرهیزید.

عوامل تاثیرگذار در هزینه ایمپلنت دندان

هزینه ایمپلنت دندان مانند هزینه لمینت دندان مقدار ثابتی ندارد و به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به معرفی برخی از آنان می پردازیم:

·         کیفیت و محل استخوان فک: در مواردی که استخوان عرض و ارتفاع مناسبی نداشته باشد و یا دچار تحلیل شده باشد، نیاز به پیوند استخوان خواهد بود که باعث افزایش هزینه می شود.

·         تعداد دندان ها

·         نوع و برند ایمپلنت استفاده شده

در صورتی که بخواهیم به صورت کلی هزینه ایمپلنت را بیان کنیم، این هزینه با توجه به موارد گفته شده در بالا از 3.5 تا 7 میلیون متغیر می باشد.

دندانپزشک ترمیمی دندان و اقدامات درمانی آن

یکی از شاخه های مهم دندانپزشکی، دندانپزشکی ترمیمی است که در آن به ترمیم دندان های آسیب دیده و همچنین جایگزینی دندان های از دست رفته پرداخته می شود. دندانپزشک ترمیمی دندان در مرحله اول پوسیدگی دندان‌ ها را برداشته و آن را ترمیم می ‌کند و سپس در کنار آن، سایر مشکلات دهان و دندان را معالجه می‌ کند.

دندانپزشک ترمیمی دندان کیست؟

لازم به ذکر است که دندانپزشکی ترمیمی دندان توسط انجمن دندانپزشکی آمریکا به عنوان یک تخصص در حوزه دندانپزشکی شناخته نشده است اما برای بعضی از پروسه های آن نیاز به آموزش های اضافی و و مجوزهای خاص است. اینکه چه دندانپزشکی پروسه ‌های دندانپزشکی ترمیمی دندان را انجام می‌ دهد بستگی به سطح دشواری پروسه دارد.

تفاوت دندانپزشک زیبایی دندان با دندانپزشکی ترمیمی

دندانپزشکی ترمیمی دندان و زیبایی در یک سری روش های درمانی مشابه یکدیگر هستند ولی در کل تفاوت های اساسی بین آنها وجود دارد. داستان از این قرار است که اگر در طی این پروسه درمانی حتی در کنار زیبایی دندان، ترمیم دندان هم اتفاق بیفتد، این پروسه توسط یک متخصص دندانپزشک ترمیمی دندان انجام می‌ شود.

در حالی که دندانپزشک زیبایی دندان اغلب طراحی یا اصلاح طرح لبخند بیمار را انجام می دهد و هدفش بیشتر بهبود ظاهر لبخند است. در واقع این دندانپزشک عیوب ظاهری دندان را برطرف می کند و کار او جنبه درمانی ندارد.

انواع پروسه‌های دندانپزشکی ترمیمی

پروسه های انجام شده در این شاخه از دندانپزشکی انواع مختلفی دارد که در ادامه به معرفی 3 تا از آنها می پردازیم:

پر کردن دندان

یک دندانپزشک ترمیمی دندان برای ترمیم دندان‌ های آسیب دیده و پوسیده از انواع مواد پرکننده دندان شامل آمالگام، طلا، کامپوزیت، سرامیک و …. استفاده می کند. کامپوزیت دندان از جنس رزین بسیار سختی است که قادر است به راحتی دندان‌ های پوسیده را ترمیم کند و طول عمر دندان را بالا ببرد و همچنین با برگرداندن قدرت و ظاهر طبیعی به دندان‌ ها می تواند یک پروسه طبیعی برای ترمیم دندان باشد.

پل و بریج

یک دندانپزشک ترمیمی دندان خوب با کمک پل و بریج‌ دندان می ‌تواند فواصل بین دندانی را که در اثر از بین رفتن دندان ها به دلایل مختلف اتفاق میفتد را پر کند.

باندینگ دندان

پروسه باندینگ دندان شامل استفاده از رزین‌ های کامپوزیتی است و یک دندانپزشک ترمیمی با کمک باندینگ دندان حفره‌ ها را پر کرده، دندان‌ های شکسته یا ترک خورده را ترمیم کرده و دندان هایی که دچار تغییر رنگ شده اند را به خوبی می پوشاند.

منبع: https://www.chalava.ir/

واتر پمپ و علائم خرابی آن

برای خنک ماندن داخل ماشینتان در روزهای گرم تابستان، موتور شما باید جریان مستقیمی از مایع خنک کننده را از رادیاتور در سراسر موتور تأمین کند. پمپ آب یا واتر پمپ مهمترین جزء این جریان سازی و مسئول حفظ این جریان است. در صورت کارکرد درست واتر پمپ، دمای عملیاتی خودروی شما مطلوب خواهد بود اما در صورت خراب شدن یا فرسودگی این قطعه می تواند به موتور خودروی شما آسیب جدی ای وارد شود.

علائم خرابی واتر پمپ خودرو

اکثر قطعات کیا و هیوندای مانند واتر پمپ عمری طولانی دارند اما در هر صورت پس از مدتی دچار فرسودگی و خرابی می شوند. خرابی واتر پمپ با علائم و نشانه هایی همراه است که به ما نشان می دهد که زمان تعویض این قطعه رسیده است. این علائم و نشانه ها شامل موارد زیر هستند:

گرم شدن بیش از حد موتور ماشین

هنگامی که واتر پمپ خودرو به طور کامل خراب شده باشد دیگر نمی تواند مایع خنک کننده را از طریق بلوک موتور به گردش در بیاورد. در این وضعیت شرایط گرمایشی ایجاد می شود و اگر واتر پمپ خودرو به سرعت تعمیر و یا تعویض نشود، می تواند آسیب های اضافی ای به موتور خودرو وارد کند. در این وضعیت ممکن است شاهد ترک خوردن سرسیلندرها، جابجایی واشر سر سیلندر یا سوختن پیستون های موتور خودروی خود باشیم که از علائم آسیب ناشی از خرابی واترپمپ خواهند بود.

بلند شدن بخار از رادیاتور

یکی دیگر از علائم خرابی واتر پمپ خروج بخار از موتور و کاپوت ماشین است. اگر متوجه شدید که هنگام رانندگی یا توقف خودرو بخاری از موتور بلند می شود بدانید که نشانه دمای بیش از حد موتور است.

نشت مایع خنک کننده در قسمت جلوی اتومبیل

واتر پمپ خودرو که از واشر و مهر و موم های زیادی تشکیل شده است، جریان مداوم مایع خنک کننده از رادیاتور را به موتور منتقل می کند. بعد از گذشت مدتی از کار کردن این قطعه، این واشرها و قطعات دیگر فرسوده شده، ترک می خورند و یا می شکنند. هنگامی که این اتفاق می افتد، مایع خنک کننده موتور از پمپ آب نشت می کند. این اتفاق به طور معمول در قسمت جلوی اتومبیل شما و در مرکز محل استقرار موتور رخ می دهد.

شل شدن پولی واتر پمپ و صدا دادن آن

بعضی اوقات ممکن است صدایی بلند و به صورت مکرر از ماشین خود بشنوید که این صدا معمولا از جلوی موتور به گوش می رسد. این اتفاق معمولا به دلیل شل شدن پولی واتر پمپ ایجاد می شود.

مواد غذایی مجاز هنگام ارتودنسی دندان

 ارتودنسی دندان شاخه ای از دندانپزشکی است که در آن به درمان ناهنجاری های دندان مانند فاصله زیاد دندان ها، تراکم دندان ها، کج بودن آن ها و ...پرداخته می شود. امروزه افراد زیادی برای اصلاح این مشکلات دندانی خود به درمان ارتودنسی دندان رجوع کرده اند. اما باید به این نکته توجه کرد که صرفا استفاده از ارتودنسی جوابگو نیست، بلکه بعد از نصب آن هم باید مراقبت های لازم را برای نگهداری آن را انجام داد تا به هدف خود رسید.

ما در این مقاله به بررسی غذاهای مجاز هنگام ارتودنسی و همچنین موادغذایی غیرمجاز پرداخته ایم تا بتوان از ارتودنسی خود بهترین نگهداری را کرد. معمولا این نگهداری ها، هنگام استفاده از ارتودنسی ثابت دندان که شامل ارتودنسی دندان معمولی، ارتودنسی لینگوال، ارتودنسی سرامیکی و ارتودنسی دیمون می شود، کاربرد دارد.

عوارض عدم رعایت رژیم غذایی مناسب در هنگام ارتودنسی

·         شکستن بعضی قسمت ‌ها از بریس ها

·         آسیب دیدن برخی از نواحی دهان

·         افزایش زمان ارتودنسی در حین شکستگی و ترمیم

·         عدم توانایی در جویدن غذا ممکن است منجر به عدم دریافت کافی مواد مغذی شود.

خوردن مواد غذایی در هنگام ارتودنسی

نتیجه گرفتن از ارتودنسی دندان ملزم به داشتن یک رژیم غذایی مناسب است. این کار باعث کاهش درد هنگام ارتودنسی و عوارض جانبی هم می شود. در هفته های اول، بیمار توانایی غذا خوردن به طور معمول نیست و به فرد توصیه می شود از خوردن غذاهای جامد و ترد خودداری کند و غذاهای نرم و آبکی مانند سوپ مصرف کند. بعد از آن نوبت به غذاهای نیمه جامد و سپس غذاهای جامد نرم می رسد.

لیست غذاهای مجاز برای خوردن هنگام ارتودنسی

در این قسمت از مقاله به معرفی تعدادی از بهترین موادغذایی برای استفاده در دوران ارتودنسی پرداخته ایم. این مواد شامل موارد زیر هستند:

·         ماست: انتخاب بسیار مناسبی است زیرا نرم و راحت خورده می ‌شود، همچنین سرشار از پروتئین و کلسیم است که به تقویت استخوان ‌ها و دندان ‌ها کمک می‌ کند.

·         سیب‌ زمینی له ‌شده: نرم و صاف است و به ‌راحتی خورده می ‌شود.

·         سوپ عدس: این سوپ حاوی انواع مواد معدنی، ویتامین ‌ها، پروتئین و فیبر است.

·         سس سیب: از آنجا که توصیه می ‌شود از شیرینی جات دور باشید، سس سیب طعم نرم و شیرینی دارد و می ‌تواند جایگزینی برای شیرینی باشد زیرا علاوه بر طعم شیرین، حاوی مواد مغذی است.

·         آووکادو: سرشار از مواد مغذی شامل ویتامین‌ ها و مواد معدنی و کالری است بنابراین بسیار راحت است.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

ترموستات و علائم خرابی آن

ترموستات یکی از قطعات هیوندای و کیا و سایر خودرو ها است که بین موتور و رادیاتور خودرو قرار گرفته و وظیفه دارد که دمای حرارت موتور را همواره نزدیک به دمای عملکردی آن نگه دارد. در انواع خودرو های احتراقی، سیستم خنک کننده نقش مهمی دارد و در صورت عملکرد نادرست خود هنگام جریان دادن مایع خنک کننده، باعث کاهش بازدهی موتور می شود.

دمای مناسب موتور اهمیت زیادی دارد زیرا سرد بودن بیش از حد موتور باعث بالا رفتن غلطت روغن و در نتیجه روانکاری نامناسب قطعات داخل موتور می‌ شود که باعث ایجاد آسیب به موتور می شود. همینطور بالا رفتن بیش از حد دمای موتور نیز منجر به رقیق شدن روغن و از بین رفتن خاصیت روانکاری آن می ‌شود که این مسئله نیز باعث صدمه دیدن موتور خواهد شد.

عبارت " باز یا بسته ماندن ترموستات " همه شنیده ایم. زمانی که خودرو برای مدتی به طور طبیعی و بدون فشار فعالیت می کند، دمایش چندان بالا نیست و در این حال ترموستات بسته است؛ یعنی جریان مایع خنک کننده به سمت رادیاتور بسته است. اما هنگامی که خودرو در حین کار است و به دمای خاصی می رسد، یک سنسور در داخل ترموستات آن را باز می کند و مایع را به جای حرکت مستقیم به سمت موتور، به سمت رادیاتور هدایت می کند.

مایع پس از خنک شدن از طریق رادیاتور دوباره به موتور بر می گردد و دوباره زمانی که به دمای متعادل رسید ترموستات ماشین بسته می شود و آب مستقیما به موتور انتقال می یابد.

علائم خرابی ترموستات خودرو

در صورت مشاهده مواردی احتمالا ترموستات خودروی شما آسیب دیده است. در ادامه به شایع ترین نشانه های خرابی ترموستات خودرو اشاره می کنیم:

افزایش دمای موتور

اولین، واضح ترین و نگران کننده ترین علامت خرابی ترموستات ماشین افزایش دمای آب خودرو طی 15 دقیقه ابتدای روشن بودن موتور است. این علامت معمولا اولین نشانه عملکرد نادرست ترموستات خودرو است.

نشت مایع خنک کننده در اطراف محفظه ترموستات یا زیر وسیله نقلیه

نشانه دیگر خرابی ترموستات ماشین نشت خنک کننده است. این مشکل زمانی رخ می دهد که ترموستات آب خودرو، اجازه جریان یافتن مایع خنک کننده در حالت بسته را نمی دهد. این نشتی مایع خنک کننده در مکان های مختلفی قابل توجه است، اما بیشتر در اطراف محفظه ترموستات اتفاق میفتد.

تغییرات دمایی نامنظم

نوسانات نامنظم دمای موتور در نهایت منجر به عملکرد ضعیف موتور می شود. در این حالت ممکن است دما در یک نقطه پایین باشد و کم کم زیاد شده و به صورت غیرطبیعی بالا رود.

صفحه قبل 1 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 صفحه بعد