x تبلیغات
تونو تایمز

ارتودنسی نامرئی؛ بهترین روش ارتودنسی

 

درمان های ارتودنسی جهت مرتب کردن دندان ها معمولا خطرناک نیستند و اگر چنین بود دندانپزشکان این درمان ها را انجام نمی دادند. با این حال در برخی موارد ممکن است مشکلاتی در طول مرتب سازی دندان ها با این روش ایجاد شود. مثلا انتخاب متخصص ارتودنسی کم تجربه، عدم انتخاب درمان مناسب، دنبال نکردن نکات بهداشت دهان و دندان از جمله ای مواردی هستند که احتمال بروز عوارض ارتودنسی را افزایش می دهند.

ارتودنسی نامرئی چیست؟

یک دسته بندی نسبتا جدید در ارتودنسی دندان است که در آن از وسایلی برای مرتب سازی دندان ها استفاده می شود که یکی از این ۳ ویژگی بارز را دارند:

·         یا پنهان هستند

·         یا شفاف هستند

·         و یا اینکه همرنگ دندان اند

فرض کنید شما شخصی هستید که برای مرتب سازی دندان‌های خودتان از وسایل نامرئی استفاده می‌کنید. در این صورت کسی که به شما نگاه می‌کند معمولا متوجه نخواهد شد که شما تحت درمان ارتودنسی قرار دارید. دندان‌های شما مرتب می‌شود در حالی که هیچ کس متوجه این موضوع نمی‌شود.

بیماری لثه که شامل التهاب و عفونت لثه است با تداخل در حرکات ارتودنسی طول درمان را افزایش می دهد و این افزایش مدت زمان درمان می تواند هزینه های بیشتری روی دست شما بگذارد. در واقع شما باید علاوه بر هزینه ارتودنسی که از قبل پرداخت کرده اید هزینه های دیگری برای درمان عفونت لثه و افزایش جلسات ویزیت بعدی و .... متقبل شوید.

انواع روش ارتودنسی نامرئی کدامند؟

·         به طور کلی ۳ روش ارتودنسی نامرئی وجود دارد که عبارتند از:

·         ارتودنسی سرامیکی شفاف و همرنگ دندان

·         ارتودنسی لینگوال

·         ارتودنسی با الاینر‌های شفاف

زمانی که در ایران صحبت از ارتودنسی نامرئی می‌شود بیشتر منظور مورد سوم یعنی الاینر‌های شفاف است که در ادامه به عنوان سریع‌ترین روش ارتودنسی معرفی شده است.

هزینه ارتودنسی نامرئی در حال حاظر چقدر است؟

تا قبل از سال ۹۷ زمانی که برای انجام درمان ارتودنسی نامرئی به یک کلینیک یا متخصص مراجعه می‌شد، معمولا قالب‌ها یا پلاک‌های شفاف از خارج از ایران وارد می‌شد. زیرا در ایران امکانات کافی و مناسب برای ساخت دقیق و تخصصی آن‌ها وجود نداشت. قالب‌ها اغلب در کشور فرانسه و گا‌ها در دبی و حتی کره جنوبی ساخته می‌شد و این باعث می‌شد که هزینه ارتودنسی نامرئی با الاینر‌ها زیاد باشد. امروزه همان قالب‌ها (تقریبا با همان کیفیت) در لابراتوار‌های داخلی و حتی در مطب خود متخصصان نیز ساخته می‌شود.

هزینه پر کردن دندان و عوامل تاثیرگذار در آن

برای درمان دندان های پوسیده و خراب انوع روش های ترمیمی دندان وجود دارد که یکی از روش های درمان آن ها، پر کردن دندان است که در آن دندانپزشک برای درمان بخش پوسیده دندان را خارج کرده و دندان را با مواد مخصوصی پر می کند که به آن ترمیم دندان نیز گفته می شود. در این مقاله قصد داریم تا درباره هزینه پر کردن دندان و عواملی که در این قیمت تاثیرگذار هستند صحبت کنیم.

چه کسانی نیاز به پر کردن دندان دارند؟

به طور کلی  کسانی که مشکلات دندانی زیر را داشته باشند نیاز به ترمیم دندان دارند:

·         وجود لکه هایی روی دندان ها که به هیچ طریقی برداشته نمی شوند.

·         دندانی دارای پوسیدگی

·         یک یا چند دندان که دچار شکستگی، لب پر شدگی یا ترک خوردگی شده باشند.

·         دندانی که دچار سایش شده و مینای آن تحلیل رفته است.

·         دندانی که قبلا پر شده و دوباره نیاز به ترمیم دارد.

مراحل پرکردن دندان چگونه است؟

در مرحله اول، دندانپزشک بی حسی موضعی را برای فرد انجام می دهد و دندان و ناحیه اطراف آن را برای ترمیم آماده می کند و می تراشد. قسمت پوسیده و یا آسیب دیده با لیزر و یا هندپیس برداشته می شود و بعد جرمگیری دندان انجام می شود. نکته ای که در این قسمت باید دانست این است که اگر پوسیدگی دندان نزدیک به ریشه باشد ممکن است ابتدا با یونومر شیشه یا رزین کامپوزیت لایه ای روی ریشه های دندان کشیده شود تا از آن بیشتر محافظت شود؛ زیرا در داخل ریشه عصب قرار دارد و بسیار آسیب پذیر است.

سطوح ترمیم دندان در پر کردن

ترمیم یک سطحی: بیشترین میزان پوسیدگی دندان، روی سطح جونده دندان اتفاق می افتد.

ترمیم دو سطحی: هنگامی که دو سطح دندان دچار پوسیدگی شوند، به آن ترمیم دو سطحی دندان می گوییم.

ترمیم سه سطحی: برای درمان پوسیدگی هایی کاربرد دارد که از مزیال تا دیستال دندان گسترش پیدا کرده باشد. در ترمیم سه سطحی هر دو سطح بین دندانی و سطح جونده درگیر خواهند شد.

هزینه پر کردن دندان

هزینه پرکردن دندان با کامپوزیت 1 سطحی

450.000 تا 550.000 تومان

هزینه پرکردن دندان با کامپوزیت 2 سطحی

550.000 تا 600.000 تومان

قیمت پر کردن دندان با آمالگام 1 سطحی

400.000 تومان

قیمت پر کردن دندان با آمالگام 2 سطحی

450.000 تا 500.000 تومان

 

هزینه پر کردن دندان به چه عواملی بستگی دارد؟

·         ماده پرکننده

·         سطح ترمیم

·         محل آسیب و پوسیدگی دندان

·         تعداد دندان های پوسیده

·         میزان تخصص دندانپزشک

·         محل قرارگیری مطب

منبع: https://www.implantdr.ir/

مزایای استفاده از ارتودنسی نامرئی به جای ارتودنسی ثابت

 

برای مرتب سازی دندان ها در دندانپزشکی روش های مختلفی وجود دارد. ارتودنسی ثابت، نامرئی و متحرک سه نوع اصلی ارتودنسی دندان یا روش مرتب کردن دندان ها به شمار می روند.

همچنین استفاده از ارتودنسی ثابت می تواند معایبی نیز داشه باشد که در ادامه برخی از آن ها را بیان می کنیم.

عوارض ارتودنسی ثابت

·         دندان درد و ناراحتی خفیف دندان (از جزئی ترین عوارض ارتودنسی دندان)

·         ایجاد خراش و زخم در بافت های نرم داخل دهان

·         افزایش احتمال خطر عفونت لثه

·         ایجاد لکه های سفید روی دندان ها

·         کوتاه شدن ریشه برخی دندان ها

·         تشدید مشکلات دندان ها

در هر صورت باید بگوییم که با این حال اگر تمام مشکلات دهان و دندان را پیش از شروع درمان ارتودنسی برطرف کنید دیگر هیچکدام از عوارض ارتودنسی دندان را در طول درمان تجربه نخواهید کرد.

اما به طور کلی استفاده از ارتودنسی نامرئی بیش تر از ارتودنسی ثابت توصیه می شود.

ارتودنسی نامرئی چیست؟

یک دسته بندی نسبتا جدید در ارتودنسی دندان است که در آن از وسایلی برای مرتب سازی دندان ها استفاده می شود که یکی از این ۳ ویژگی بارز را دارند:

·         یا پنهان هستند

·         یا شفاف هستند

·         و یا اینکه همرنگ دندان اند

فرض کنید شما شخصی هستید که برای مرتب سازی دندان‌های خودتان از وسایل نامرئی استفاده می‌کنید. در این صورت کسی که به شما نگاه می‌کند معمولا متوجه نخواهد شد که شما تحت درمان ارتودنسی قرار دارید. دندان‌های شما مرتب می‌شود در حالی که هیچ کس متوجه این موضوع نمی‌شود.

ارتودنسی با الاینر‌های شفاف دقیقا چه شکلی است؟

الاینر‌ها قالب‌های شفاف و اختصاصی هستند که روی دندان‌ها قرار می‌گیرند. اگر قبلا تجربه استفاده از محافظ یا گارد دندان را داشته اید و یا درمان بلیچینگ دندان در خانه انجام داده اید احتمالا می‌دانید این قالب‌ها چه شکلی هستند و چگونه روی دندان‌ها قرار می‌گیرند.

درمان های ارتودنسی امروزه بسیار ایمن هستند

با پیشرفت تکنولوژی های جدید دندانپزشکی امروزه روش هایی روی کار آمده که با سرعت بیشتر و همچنین دقت بالاتری دندان ها را مرتب می کنند. در واقع درمان های ارتودنسی امروزی تکنیکی تر و راحت تر از درمان های گذشته است و هیچ خطری را متوجه بیماران نمی کند.

آشنایی با روش های کاهش مصرف سوخت

یکی از مهم ترین دغدغه ها برای هر راننده ای کاهش مصرف سوخت است و معمولا اولین راهی که برای کاهش مصرف سوخت به ذهن افراد می رسد، خرید یک خودروی کم مصرف است. اما لازم است بدانید که تنها این روش راه حل شما نیست، بلکه شما می توانید با روش های دیگری که ما در این مقاله برایتان شرح می دهیم، باعث کاهش مصرف سوخت خودروی خود شوید.

راندمان سوخت توانایی ماشین در تبدیل کردن سوخت به انرژی است و هر چه تولید انرژی خودرو بیشتر باشد، راندمان سوخت آن نیز بیشتر خواهد بود. رابطه بین راندمان سوخت و میزان مصرف سوخت، یک رابطه معکوس است و خودرو هایی که راندمان سوخت بالایی دارند، سوخت کمتری مصرف می کنند.

روش ‌های ساده کاهش مصرف سوخت

در ادامه مقاله به معرفی راه هایی می پردازیم که با انجام آنها می توانید باعث کاهش مصرف سوخت خودروی خود شوید.

رانندگی با سرعت استاندارد

یکی از علت های افزایش مصرف سوخت، رانندگی با سرعت بسیار بالا و یا بسیار پایین است. رانندگی با سرعت زیر 50 کیلومتر بر ساعت، یعنی کار کردن موتور با دنده پایین تر و درنتیجه مصرف سوخت بیشتر. همچنین سرعت بالا نیز می تواند باعث افزایش مصرف سوخت شود.

بیشتر بخوانید: نشانه های خرابی پمپ بنزین خودرو

استفاده به موقع از سیستم تهویه

در سرعت بالاتر از 80 کیلومتر به جای باز کردن پنجره سعی کنید از سیستم تهویه استفاده کنید؛ زیرا در این سرعت، باد منجر به حرکت سخت خودرو و در نتیجه مصرف سوخت بیشتر آن می شود.

تعویض فیلتر هوا

کثیف بودن فیلتر هوا به موتور فشار وارد می کند و باعث سخت تر کار کردن آن می شود. در نتیجه برای عملکرد درست، موتور خودرو سوخت بیشتری مصرف خواهد کرد.  اما در صورت تعویض مرتب و به موقع فیلتر هوا می توان از مصرف زیاد سوخت جلوگیری کرد.

توجه به میزان بار داخل خودرو

لازم است بدانید که هر 50 کیلوگرم وزن اضافه باعث افزایش 2 درصدی مصرف سوخت می شود. بنابر این حتما به میزان باری که در خودرویتان قرار می دهید توجه کنید. به طور مثال اگر از باربند خودروی خود استفاده ای ندارید آن را باز کنید زیرا کشش آیرودینامیکی منجر به افزایش 20 درصدی مصرف سوخت در بزرگراه ها می شود.

تنظیم باد تایرها

کم باد بودن لاستیک های خودرو باعث می شود خودرو در جاده ها مقاومت چرخشی بالاتری داشته باشد که همین امر باعث مصرف سوخت بیشتری می شود. در نتیجه با تنظیم کردن باد خودرو می توان در کاهش مصرف سوخت خودرو کمک کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت استارپارت نمایندگی رسمی قطعات هیوندای و کیا مراجعه کنید.

آشنایی کامل با ارتودنسی پشت دندان

ارتودنسی یکی از رایج ترین شاخه های دندانپزشکی است که افراد برای رفع مشکلات و ناهنجاری های دندان و فک خود از آن بهره می برند. اما افراد زیادی برخلاف واجب بودن ارتودنسی برای درمان دندان هایشان، از انجام این درمان سر باز می زنند زیرا معتقد هستند که اجزای ارتودنسی مانند براکت ها، سیم ها و یا کش های مخصوص ارتودنسی باعث بر هم خوردن ظاهر مناسب دندان ها می شوند.

با پیشرفت علم در این صنعت، روشی به وجود آمده است که ضمن اصلاح مشکلات دندان ها از طریق ارتودنسی، ظاهر نامطلوب بریس های ارتودنسی را نیز مخفی می کند؛ این روش ارتودنسی پشت دندان یا لینگوال نام دارد. ارتودنسی لینگوال روش مناسبی برای مخفی کردن بریس ها و سایر اجزای ارتودنسی است، به این دلیل که تمامی لوازم و تجهیزات ارتودنسی در سمت پشت دندان ها نصب می شوند.

پس می توان تنها تفاوت ارتودنسی پشت دندان با ارتودنسی معمولی را در محل نصب بریس های ارتودنسی دانست. به این صورت که در ارتودنسی معمولی بریس ها بر روی سطح خارجی دندان ها نصب می شوند و در ارتودنسی لینگوال بریس ها در پشت دندان ها قرار دارند.

بریس های پشت دندان قادر به حل چه مشکلاتی هستند؟

بریس های پشت دندان قادر اند طیف وسیعی از مشکلات دندانی را حل کنند که در ادامه به معرفی آنان می پردازیم:

·         وجود فاصله در میان دندان ها

·         ازدحام و بهم ریختگی دندان ها

·         مشکلات بایت بیمار مانند اوربایت

·         کراس بایت

·         آندربایت

·         اپن بایت

مزایای ارتودنسی پشت دندان

پنهان بودن اجزای ارتودنسی: همین امر باعث شده است که ارتودنسی پشت دندانی در مدت زمان کمی محبوبیت بسیار بالایی به دست آورد.

پیدا نبودن تغییر رنگ بریس ها: طبیعی است که رنگ بریس های ارتودنسی بعد از مدتی به دلیل مصرف مواد غذایی مختلف دچار تغییر رنگ می شود. اما اگر بیمار از روش ارتودنسی پشت دندان استفاده کند، حتی اگر بریس ها تغییر رنگ دهند باز هم چیزی مشخص نمی شود.

معایب ارتودنسی پشت دندانی

نیاز به تخصص بالاتر برای نصب بریس ها: باتوجه که دسترسی به پشت دندان ها سخت است، برای نصب اجزای این ارتودنسی نیاط به مهارت بالایی است.

هزینه بالاتر: هزینه این ارتودنسی با توجه به سخت تر بودن نصب بریس ها و اجزا و درنتیجه زمانبر بودن، نسبت به ارتودنسی ثابت معمولی به ازای هر فک 2 تا 3 میلیون تومان بالاتر است.

برخورد زبان بیمار با بریس های پشت دندان: برخورد زبان با سیم ارتودنسی باعث اذیت شدن بیمار می شود و ممکن است زبان را زخم کند اما این مشکل به مرور زمان حل می شود.

منبع: https://www.orthodr.ir/

درمان پرخوری عصبی

 

پرخوری عصبی (BED) اختلالی است که باعث تحریک گرسنگی و دریافت بیش از اندازه مواد غذایی می شود. این اختلال باعث می شود که فرد کالری بیش از حدی در یک وعده غذایی دریافت کند.

پرخوری عصبی چیست؟

پرخوری عصبی یا بولیمیا یکی از شایع ترین اختلالات تغذیه ای است که اثرات منفی در زندگی فرد و اجتماعی افراد دارد. زنان بیش از مردان در معرض خطر ابتلا به این نوع اختلال هستند و اکثر افراد مبتلا به پر اشتهایی از اضافه وزن رنج می برند.

نکته جالب توجه اینجاست که از هر 100 نفر، دو نفر به این اختلال تغذیه ای مبتلا هستند. افراد مبتلا به پر اشتهایی حجم بسیار زیادی غذا می خورند و پس از آن دچار احساس گناه و شرمندگی می شوند؛ زیرا از چاقی و اضافه وزن هراس دارند.

متاسفانه پر خوری عصبی مزمن است و افراد مبتلا تا پایان عمر با آن دست و پنجه نرم می کنند و در اثر تاثیرات منفی آن دچار افسردگی می شوند. بنابراین در صورت مشاهده نشانه های پرخوری باید هر چه سریع نسبت به درمان آن اقدام شود.

افراد مبتلا به اختلال پرخوری تمایل زیادی به خوردن غذا با سرعت بالا دارند؛ به طوری که فرد به دلیل این میزان پرخوری دچار دل درد می شود.

بیشتر بخوانید: با انواع رژیم های لاغری آشنا شوید.

علت بروز اختلال پرخوری عصبی چیست؟

علت اصلی بروز اختلال پرخوری عصبی همچنان مشخص نشده است. اما گمان می شود که چند عامل، مشترکا در بروز این اختلال نقش دارند. این عوامل میتوانند ژنتیکی، محیطی، فرهنگی و فیزیکی باشد. برخی از بارزترین عوامل عبارتند از:

·         کمبود اعتماد به نفس

·         تغییر و تحول پر استرس

·         تصویر ذهنی منفی از خود

·         حرفه های متمرکز بر مبنای ظاهر فرد

·         سابقه سوءاستفاده جنسی یا آسیب روحی داشتن

بیشتر بدانید: جراحی لاغری چیست؟

عواقب جدی پرخوری عصبی

برخلاف افراد مبتلا به بی اشتهایی عصبی، فرد مبتلا به اختلال پرخوری عصبی دچار کاهش وزن شدید نمی شوند و این پرخوری و پس دادن مجدد غذا عواقب جدی را برای سلامت آنها به بار خواهند آورد. که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

·         قرمزی چشم

·         خشکی پوست

·         پوسیدگی دندان

·         اختلالات کلیوی

·         پارگی مری از استفراغ

·         نامنظم شدن ضربان قلب

·         نامنظم شدن عادت ماهانه

·         کم خونی و کاهش فشار خون

·         سقط جنین و مرده به دنیا آمدن جنین

منبع: https://www.jarahilaqari.ir/

فیلر بینی را بهتر بشناسید. تزریق فیلر بینی چه تاثیری می گذارد؟

 

تا چند سال پیش عمل جراحی بینی تنها روش برای اصلاح فرم بینی بود. کسانی که قصد داشتن فرم بینی خود را تغییر دهند، ناچار باید زیر تیغ جراحی می‌رفتند. اما امروزه با روش تزریق ژل و بدون عمل جراحی می‌توان اینکار انجام داد. به عمل زیبایی بینی بدون جراحی، تزریق فیلر بینی می‌گویند.

فیلر بینی چیست؟

فیلر دماغ یک عمل زیبایی موقت برای اصلاح فرم بینی است، که با تزریق ژل انجام می‌شود. در این روش تغییرات جزئی در فرم بینی مانند صاف شدن تیغه‌ها، از بین بردن برجستگی و فرو رفتگی‌ها و لیفت سر بینی ایجاد می‌شود.

این عمل دائمی نیست و به مدت 6 ماه ماندگاری فیلر بینی دارد. بعد از گذشت 6 ماه تغییرات ایجاد شده در فرم بینی، کم کم از بین می‌رود و نیاز به تزریق مجدد ژل است. از مهم ترین مزیت‌‌های تزریق فیلر دائمی نبودن آن است، به این دلیل که اگر فرد از نتیجه عمل راضی نباشد بعد از گذشت مدت زمان مشخص شده، بینی به حالت اصلی خود برمی‌گردد.

طریقه انجام تزریق فیلر بینی

در این روش که یک عمل سرپایی محسوب می‌شود، فرد دراز می‌کشد. پزشک محل مورد نظر را با محلول تمیز می‌کند، بی حسی اعمال می‌شود و بعد از بی حس شدن مقداری از ژل را با دقت به بینی تزریق می‌کند. در مرحله آخر پزشک محل تزریق را به آرامی صاف می‌کند.

بیشتر بخوانید: انواع راه های درمان جوش صورت

انواع ژل بینی

قبلا برای انجام اینکار از فیلرهای حاوی سیلیکون و کلاژن گاوی استفاده می‌کردند. امروزه به دلیل اطمینان از ایمن بودن فیلرهای هیالورونیک اسید و کلسیم هیدروکسی آپاتیت بیشتر از این دو نوع استفاده می‌شود. البته فیلرهای هیالورونیک اسید و کلسیم هیدروکسی آپاتیت تفاوت‌های باهم دارند که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

فیلر بینی هیالورونیک اسید به دلیل لطافت و ظریف بودن حس خوب و طبیعی بودن را در بینی به فرد می‌دهد. در عوض به راحتی، با سرعت حل می‌شود و بینی به حالت قبل بازمی‌گردد. برعکس این ماجرا در هنگام استفاده از فیلر کلسیم هیدروکسی آپاتیت اتفاق میفتد، یعنی به دلیل سفت بودن، این فیلر با سرعت کمتری حل می‌شود ولی حس غیر طبیعی بودن در بینی را به فرد می‌دهد.

منبع: https://www.drmattab.ir/

معرفی کامل هیوندای توسان 2021

توسان از بهترین محصولات تولید شده کمپانی هیوندای است. این کراس اوور سایز کوچک با قرارگیری قیمتی در جایگاهی پایین ‌تر از ix55 و سانتافه، به اقتصادی‌ ترین محصول هیوندای در کلاس کراس اوور بدل شد. هیوندای توسان 2021 به طور کامل مورد باز طراحی قرار گرفته است اما شباهت هایی نیز با محصولات جدید پژو سیتروئن شامل پژو 2008 دارد.

طراحی ظاهری هیوندای توسان 2021

طراحی این خودرو به صورت تهاجمی با حجم پردازی های زاویه دار هندسی و بوده و سرشار از خطوط تیز است. با نگاه به بخش جلویی ماشین متوجه می شویم که این خودرو یک جلو پنجره بزرگتر دارد و طراحی  آن به نوعی مانند الماس است.

در نمای کنار ماشین یک نوار کرومی داریم که در نزدیکی آینه های جلو شروع می شود و به موازات سقف ماشین تا ستون پیشین ماشین امتداد پیدا کرده است. علاوه بر این نوار کرومی، در زاویه جانبی این خودرو رینگ های 19 اینچی وجود دارد که نامتقارن است. همچنین در نمای جانبی خودرو یکی از شاخص ‌ترین بخش‌ها طرح چند ضلعی قوس گلگیرهاست که بر خلاف معمول دیگر حالت کمانی شکل مدل های قبلی را ندارد.

در پشت ماشین نیز تغییرات قابل توجهی اتفاق افتاده است که مربوط به چراغ های ای ای دی است در کنار طراحی فوق العاده ای که دارد، یک نمای زیبای مینیمال نیز به خودرو می دهد. این چراغ ها به کمک یک نوار نوری به هم متصل شده و نمای پشت ماشین را زیباتر نشان می دهند. برف پاک کن های پشت خودرو نیز به صورت مخفی طراحی شده اند.

مشخصات فنی توسان 2021

هیوندای توسان 2021 در حالت استاندارد یک موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری دارد که قدرت آن 187 اسب بخار و 247 نیوتن متر است. گیربکس این خودرو اتوماتیک و 8 سرعته است. همچنین یک پیشرانه توربوشارژ ۱.۶ لیتری ویژه مدل‌ های هیبریدی نیز در این خودرو نظر گرفته شده است.

طراحی داخل کابین هیوندای توسان 2021

برخلاف نمای بیرونی این خودرو که خطوط تیز و نمای خشنی دارد، بخش داخلی آن قوس های ملایم با خطوط نرم و روانی دارد. بخش میانی داشبورد ماشین یک حالت آبشار مانند دارد که در اطراف آن یک صفحه نمایش 10.25 اینچی لمسی است. در این خودرو از سیستم نورپردازی با ۶۴ رنگ مختلف و ۱۰ مرحله شدت نور نیز استفاده شده است که باعث زیبایی هرچه تمام تر کابین داخل خودرو شده است.

پشت فرمان توسان 2021 نیز یک نمایشگر دیجیتال قرار داده شده است که اطلاعات موردنیاز راننده را در اختیارش قرار می دهد. برای خرید لوازم یدکی هیوندای بهتر است به نمایندگی های رسمی این کمپانی مراجعه فرمائید.

مراحل ارتودنسی ثابت دندان

یکی از روش های اصلاح ناهنجاری ها و زیباسازی دندان ها، ارتودنسی دندان است که تاثیرات زیادی بر دندان ها دارد. با گذراندن مراحل ارتودنسی ثابت دندان می توان گامی بزرگ در رفع مشکلات و اختلالات فک و دندان برداشت. اناجم ارتودنسی ثابت مراحلی دارد که با انجام درست و اصولی آنها می توان به نتیجه دلخواه خود رسید.

ویژگی های ارتودنسی دندان ثابت

یکی از پرکاربرد ترین روش های درمان ارتودنسی، ارتودنسی ثابت است که انواع مختلفی شامل ارتودنسی فلزی، ارتودنسی سرامیکی، ارتودنسی لینگوال و دیمون دارد. با این روش می توان اکثر ناهنجاری های دندانی را درمان کرد. برخی ویژگی های این ارتودنسی شامل موارد زیر می شود:

·         از ارتودنسی ثابت برای اصلاح و درمان ناهنجاری های شدید و پیچیده دندانی استفاده می شود.

·         این روش ارتودنسی هنگامی قابل استفاده است که دندان های دائمی فرد به طور کامل رشد کرده باشند.

·         در ارتودنسی ثابت، دندان ها با کمک سیم و کش ارتودنسی به سمت جایگاه صحیح خود حرکت کرده و در محل مناسبی قرار می گیرند.

مراحل ارتودنسی دندان ثابت

برای انجام ارتودنسی ثابت دندان باید مراحلی را دنبال کرد که در زیر به توضیح آنها می پردازیم:

جلسه مشاور

اولین مرحله ارتودنسی دندان ثابت جلسه مشاوره است که در آن دندانهای بیمار توسط متخصص ارتودنسی مورد بررسی قرار می گیرد و پزشک با معاینه دندان های فرد، بهترین روش درمان ارتودنسی را برای او انتخاب می کند.

عکسبرداری از دندان

در طی این مرحله، از دندان ها عکس گرفته شده و درمان دندان های فرد طرح ریزی می شود. با کمک عکس OPG نحوه قرارگیری ریشه دندان ها و وضعیت آن ها مشخص می شود. با ارائه برنامه درمان، هزینه ارتودنسی برآورد و به بیمار اعلام می شود.

نصب براکت ها بر روی دندان

این مرحله از ارتودنسی صرف نصب براکت ها و سایر اجزیا ارتودنسی بر روی دندان ها می شود. براکت ها به صورت دانه ای به وسیله چسب مخصوص به دندان ها چسبانده شده و سیم ارتودنسی قوس دار از میان آن ها عبور داده می شود.

مراجعه و چکاپ دوره ای

بعد از نصب براکت ها بر روی دندان ها، لازم است تا پیشرفت درمان توسط متخصص ارتودنسی مورد بررسی قرار بگیرد. به همین جهت جلساتی به طور منظم برنامه ریزی می شود تا بر طبق آن بیمار در زمان های مشخص به مطب مراجعه کند.

برداشتن دستگاه ارتودنسی و استفاده از ریتینر

بعد از تمام شدن دوره ارتودنسی و خارج شدن اجزای ارتودنسی از دهان فرد، بیمار تحت معاینه قرار گرفته و برای ثابت شدن دندان ها در جای خود و باز نگشتن آنها در جای قبلی، از نگهدارنده یا ریتینر استفاده می شود.

منبع: https://www.orthodoctor.ir

همه چیز درباره لمینت دندان خرگوشی

دندان خرگوشی یک اصطلاح است و هنگامی به کار می رود که دندان های فک پایین در جای درست خود قرار گرفته اما دندان های فک بالا جلوتر باشند و در کنار آن بزرگ هم باشند. این عارضه می تواند درجات مختلفی داشته باشد. بیش از حد بودن خرگوشی بودن دندان ها باعث از بین رفتن جذابیت چهره یک فرد می شود و اعتماد به نفس او را کاهش می دهد. اما درجات خفیفت آن اینگونه نیست و برخی از آنها حتی باعث جذابیت فرد نیز می شود.

روش های درمان دندان خرگوشی

برای برگرداندن دندان های فرد سر جای خود لازم است اقداماتی صورت گیرد که در زیر به معرفی آنان می پردازیم:

·         ارتودنسی دندان خرگوشی

·         انواع لمینت دندان خرگوشی

·         کامپوزیت دندان

·         جراحی

لمینت دندان خرگوشی نه ‌تنها باعث درمان جلو بودن دندان های جلویی در فک بالا می شود، بلکه می ‌تواند زیبایی منحصر به فردی را برای چهره فرد ایجاد کند. در بالاتر دیدید که روش های مختلفی برای درمان این عارضه وجود دارد اما برای تشخیص این که آیا برای درمان این مشکل کدام روش درمان مناسب است، باید به دندانپزشک مراجعه کرد و از او مشورت گرفت. این لمینت برای این دندان ها در دو روش لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیتی انجام می شود که انتخاب نوع آن توسط دندانپزشک مشخص می شود.

اگر بعد از مراجعه به دندانپزشک مشخص شد که روش درمانی مناسب برای شما لمینت دندان است، ابتدا از دندان های شما اسکن دیجیتالی گرفته می شود و سپس دندانپزشک با مشاهده اسکن شما، با توجه کامپوزیت دندان یا لیمنت دندان خرگوشی، طول درمان را مشخص می کند و در مرحله آخر شروع به درمان می کند.

مزایای لمینت دندان خرگوشی

·         زیبایی طبیعی

·         درد کم

·         مقاومت و ماندگاری بالا

·         درمان در کوتاهترین زمان

·         در هنگام درمان نیاز به مواد بی حسی ندارد.

معایب لمینت دندان خرگوشی

·         رسیدگی و مراقبت بسیار بالا

·         عدم بازگشت پذیری

·         در صورت شکستن تغییر رنگ یا آسیب دیدگی باید به طور کلی تعویض شود.

·         هزینه بالا

مراقبت از لمینت دندان خرگوشی

با اینکه لیمنت دندان خرگوشی خیلی پرطرفدار تر از ارتودنسی آن است، اما این لمینت هزینه بسیار بالایی دارد و به مراقبت زیادی نیاز است. مراقبت های لازم:

·         از جویدن غذا های سفتی مانند ته دیگ یا شکاندن آجیل ها خودداری کنید.

·         نباید مسواک زدن مداوم و کشیدن نخ دندان را فراموش کنید.

·         از نوشیدن مایعات خیلی گرم یا خیلی سرد اجتناب کنید.

·         از خوردن و آشامیدن غذاها و مایعات رنگی خودداری کنید.

منبع: https://www.chalava.ir/

صفحه قبل 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 صفحه بعد