x تبلیغات
تونو تایمز

خنک کننده روغن موتور کیا و هیوندای

روغن در موتور خودرو یکی از اجزای حیاتی بوده و مانند خون در تمامی قسمت های سیستم موتور جریان دارد. بر اثر تماس داشتن این روغن با موتور خودرو، باعث می شود که دمای آن بالا رود. اگر دمای آن به قدری بالا رود که داغ شود، شروع به تجزیه می کند و باعث می شود روغن بیش از حد شل و روان شود و درنتیجه سطح فشار آن به طور قابل توجه و خطرناکی کاهش پیدا می کند. از طرف دیگر اگر روغن موتور زیادی سرد باشد باعث می شود که این روغن به حد ویسکوزیته مناسبی نرسد و عملکرد خوبی نداشته باشد.

برای دچار نشدن به این مشکلات از سیستم خنک کننده روغن موتور استفاده می شود که ترموستاتی که در آن است باعث می شود دمای روغن موتور خودروی شما به درستی حفظ شود و بهترین عملکرد را از خود به جای بگذارد. خنک کننده روغن موتور در حقیقت یک رادیاتور کوچک است که در قسمت جلویی سیستم خنک کننده ماشین قرار گرفته و در کل زمانی کار می کند که موتور ماشین روشن باشد.

بیشتر بخوانید: خرید ترموستات خودروی کیا و هیوندای

علائم خرابی رادیاتور یا خنک کننده روغن موتور

همانطور که می دانیم تمامی قطعات به کار رفته در خودرو بعد از مدتی فرسوده می شوند و نیاز به تعویض دارند. رایج ترین مشکلاتی که برای خنک کننده روغن موتور ایجاد می شود ترک خوردن و نشتی آن است که 2 عامل زنگ زدگی و ارتعاشات جاده باعث آن می شوند. خنک کننده روغن موتور نیز با داشتن یک سری علائم و نشانه ها به ما می فهماند که دچار فرسودگی شده و نیاز به تعویض دارد. در ادامه به نام بردن این علائم می پردازیم:

وجود روغن در سیستم خنک کننده

هنگامی که رادیاتور خنک کننده روغن موتور از داخل خراب شود، ممکن است باعث شود که در سیستم خنک کننده خود متوجه وجود روغن موتور شوید. این اتفاق زمانی رخ می دهد که موتور در حال کار است و فشار روغن بیشتر از فشار سیستم خنک کننده است. در این حالت روغن وارد سیستم خنک کننده می شود. این موضوع در نهایت باعث عدم روغن کاری کافی موتور می شود و می تواند موتور خودرو  شما را به شدت خراب کند.

وجود مایع خنک کننده در روغن

هنگامی که موتور در حال کار نباشد و سیستم خنک کننده تحت فشار قرار بگیرد، مایع خنک کننده از سیستم خنک کننده خودرو وارد محفظه روغن موتور می شود. سطح بالای تابه روغن موتور می تواند با چرخاندن میل لنگ در هنگام چرخش روغن، به موتور آسیب برساند.

برای تهیه خنک کننده روغن موتور برای خودروی کیا یا هیوندای خود بهتر است از متخصصان خوبی مشاوره بگیرید تا بونید بهترین قطعات هیوندای و کیا را برای خودروی خود خریداری کنید. 

رابطه چاقی و کمر درد را بیابید.

 

چاقی به اسم منبع مشکلات شناخته می شود. زیرا چاقی می تواند دلیل بسیاری از بیماری ها و مشکلات باشد. چاقی علاوه بر اینکه منجر به بر هم خوردن تناسب اندام افراد می شود؛ خطر ابتلا به بیماری هایی مثل دیابت، کیست تخمدان، بیماری قلبی، مشکلات مفاصل و … را نیز افزایش می دهد. در ادامه با رابطه چاقی و کمر درد بیشتر آشنا شوید.

رابطه چاقی و کمر درد

با اینکه رابطه چاقی و کمر درد به طور قطع ثابت نشده است؛ اما شواهد موجود نشان می دهند که افراد چاق با BMI (شاخص توده بدنی) بالای 30 بیش از سایر افراد در خطر ابتلا به کمر درد یا سایر دردهای مفصلی مثل زانو درد هستند.

البته این بدین معنا نیست که همه افرادی که شاخص توده بدنی بالای 35 دارند حتما کمردرد ناشی از چاقی را تجربه می کنند؛ بلکه بیشتر از سایر افراد در معرض چنین مشکلاتی قرار دارند.

روش های درمان کمر درد ناشی از چاقی

افرادی که با کمر درد ناشی از چاقی دست و پنجه نرم می کنند؛ حاضر به انجام هر کاری برای تسکین درد خود هستند. برخی ممکن است به سمت تزریق مسکن یا حتی عمل جراحی روی بیاورند که هر دوی این روش ها عوارض و خطرات مختص خود را دارند.

بیشتر بخوانید: 4 راه موثر برای لاغری شکم و پهلو بدون جراحی

با انجام روش های زیر می توانید به طور طبیعی و سالم وزن خود را کم کنید:

·         پیاده روی یکی از بهترین ورزش ها برای درمان کمر درد ناشی از چاقی واضافه وزن است.

·         با پیروی از رژیم های لاغری اصولی در کاهش وزن خود می توانید قدم بزرگی بردارید.

·         ورزش برای کاهش وزن و کمر درد همیشه موثر بوده است.

·         در صورتی که تنها دچار چاقی در شکم و پهلو هستید می توانید از روش های لاغری موضعی از پزشک خود مشورت بگیرید. یکی از بهترین و کم تهاجمی ترین روش ها برای لاغری موضعی انجام جراحی پیکرتراشی است.

·         اگر با انجام هیچ کدام از این روش ها موفق به کاهش وزن نشدید و بهبود کمر درد حاصل نشد، دلسرد نشوید! چرا که شما می توانید در صورت صلاحدید بهترین جراح لاغری به صورت تضمینی وزن خود را به طرز چشمگیری کاهش دهید. یکی از مهم ترین و کم تهاجمی ترین جراحی های لاغری که در سراسر دنیا از آن استفاده می شود جراحی اسلیو معده است که در این روش حدود 80 درصد از کل اضافه وزن کاهش پیدا می کند.

منبع

هر آنچه که باید درباره فیلر زیر چشم بدانید

 

زیبایی یک کمیت نسبی است اما بر اساس استانداردهای جهانی یکی از موارد و عواملی که باعث کاهش زیبایی صورت در افراد می شود، گودی و سیاهی زیر چشم است. سیاهی زیر چشم در اکثر موارد به دلیل استفاده مکرر از عینک، پیری و در مواردی نیز به دلیل مشکلات کبدی ایجاد می شود. برای حل این مشکل می توانید از فیلر زیر چشم کمک بگیرید. فیلر زیر چشم به عنوان یک پر کننده باعث می شود که تیرگی و گودی های زیر چشم رفع شوند.

فیلر زیر چشم

فیلر زیر چشم یک روش زیبایی است. بدین صورت که یک ماده پرکننده به نام اسید هیالورونیک به زیر چشم تزریق می شود. با تزریق این ماده لایه های زخیمی در زیر پوست ایجاد می شود. این امر باعث می شود که گودی ها درمان شده و شادابی به پوست بازگردد. رایج ترین فیلرهای زیر چشم عبارتند از:

·         استایلج

·         تئوسیال

·         بلوترو

·         ژوویدرم.

به چه کسانی فیلر زیر چشم توصیه می شود؟

فیلر زیر چشم به افرادی توصیه می شود که بصورت ژنتیکی چشمانشان فرو رفته است. همچنین افرادی که پس از مدتی دچار گودی زیر چشم شده اند نیز می توانند از این روش برای درمان و بازگشت زیبایی به صورتشان استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: با فیلر بینی و طریق تزریق آن آشنا شوید!

 چگونگی تزریق فیلر به زیر چشم

برای اینکه بتوانید فیلر زیر چشم تزریق کنید باید به پزشک مراجعه کنید. در ابتدا پزشک زیر چشم شما را با پد الکلی ضدعفونی و سپس محل تزریق را علامت گذاری می کند. بعد از آن با سوزنی بسیار نازک مواد را به زیر پوست تزریق می کند. عمدتاً درد خاصی احساس نمی شود اما اگر لازم باشد پزشک از پماد موضعی بی حسی استفاده خواهد کرد. بعد از تزریق، ماساژ کوتاهی توسط دکتر انجام می گیرد تا ژل تزریق شده در همه قسمت ها هموار شود. تزریق فیلر در 5 الی 20 دقیقه انجام می شود.

ماندگاری فیلر زیر چشم

تزریق فیلر به زیر چشم یک روش دائمی برای از بین بردن گودی ‌های پایین چشم نیست بلکه با توجه به عوامل مختلف از جمله نوع فیلر بین 6 تا 9 ماه ماندگاری دارند و بعد از آن مواد فیلر جذب بدن شده و اثرشان از بین می رود. بنابراین قبل از محو شدن فیلرهای قبلی حتماً برای تزریق جدید اقدام کنید تا به طور مداوم پوستی شاداب و چهره ای جوان داشته باشید.

منبع

پرداخت اقساطی هزینه ارتودنسی نامرئی در سال 1401

امروزه بیش از پیش زیبایی دندان ها و طرح لبخند اهمیت پیدا کرده است و افراد زیادی به دنبال اصلاح مشکلات و ناهنجاری های دندان و دندان خود هستند. یکی از روش های درمان ناهنجاری های دندانها ارتودنسی دندان است که انواع مختلفی دارد. ارتودنسی نامرئی یکی از جدیدترین و پرطرفدار ترین درمان های ارتودنسی است که شامل 3 نوع ارتودنسی لینگوال، ارتودنسی اینویزیلاین و ارتودنسی سرامیکی می شود.

تعرفه ارتودنسی به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

ارتودنسی، درمانی معمولا طولانی مدت است و به همین جهت از لحظه آغاز تا انتهای دوره درمان شما هزینه های مختلفی خواهید کرد. به طور کلی این هزینه ها تحت تاثیر فاکتورهایی هستند که عبارت اند از:

·         نوع و شدت ناهنجاری دندانهای شما

·         نوع درمان ارتودنسی انتخاب شده برای شما

·         مدت زمان درمان

·         کلینیک و متخصص ارتودنسی انتخابی شما

·         ابزار و تجهیزاتی که برای درمان مشکل شما مورد استفاده قرار میگیرد.

·         هزینه های تعویض و تعمیر دستگاه های ارتودنسی

شما برای اطلاع کامل از قیمت ارتودنسی خود باید به متخصص ارتودنسی یا همان ارتودنتیست  مراجعه کنید و سپس او پس از بررسی هایی که بر روی دندان های شما انجام می دهد، هزینه دقیقی که باید پرداخت کنید را مطرح می کند.

پرداخت هزینه ارتودنسی از طریق بیمه

خیلی از مراجعان این سوال را می پرسند که آیا با توجه به هزینه بالای درمان خود، می توانند این هزینه را از طریق بیمه پرداخت کنند؟ باید گفته که اکثر بیمه ها، ارتودنسی را درمان زیبایی می دانند و به دلیل تعرفه های زیاد ارتودنسی پرداخت هزینه را تقبل نمی کنند، اما به طور قطعی نمی شود گفت که هیچ بیمه ای این درمان را پوشش نمی دهد و لازم است که از شرکت بیمه خود این سوال را بپرسید.

آیا  می توان هزینه ارتودنسی را قسطی پرداخت کرد؟

پاسخ این سوال "بله" است؛ خبر خوش این است که اگر بیمه شما ارتودنسی دندان ها را تحت پوشش نداشت می توانید با متخصص خود مشورت کنید و امکان پرداخت قسطی را سوال کنید، زیرا اکثر کلینیک ها امکان پرداخت قسطی هزینه ارتودنسی را برای شما در نظر گرفته اند.

بهترین سن برای انجام ارتودنسی نامرئی

این سوال که "بهترین سن برای ارتودنسی نامرئی چه سنی است؟" را از خیلی از مراجعان شنیده ایم. در پاسخ به این سوال باید گفت که این ارتودنسی برای تمام سنین قابل انجام است اما بیشتر افراد بزرگسال به دلیل فعالیت خود در جامعه این روش را انتخاب می کنند. اما کودکان دغدغه دیده شدن ارتودنسی را در دهان خود ندارند.

طول دوره درمان ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

مدت زمان درمان دندان های افراد در صورت استفاده از دستگاه های ارتودنسی نامرئی با توجه به شدت نامنظمی دندان ها و نوع  دستگاه استفاده شده حدود 12 الی 18 ماه طول می کشد. البته در برخی افراد ممکن است این مدت زمان طولانی تر نیز باشد.

ارتودنسی دندان و دلایل افزایش قیمت آن

 

در سال های اخیر مشاهده می کنیم که خدمات دندانپزشکی و ارتودنسی دندان افزایش قیمت چشمگیری داشته است. این افزایش قیمت می تواند دلایل زیادی داشته باشد اما برخی افراد و مراکز دندانپزشکی وجود تحریم های سال های اخیر کشورمان ایران را بهانه کرده و افزایش قیمت زیادی بر روی هزینه ارتودنسی دندان داشته اند. در ادامه با ارتودنسی دندان و دلایل این افزایش قیمت را بررسی می کنیم.

ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان یکی از قدیمی ترین رشته های دندانپزشکی است که برای درمان ناهنجاری های دندانی و مرتب کردن آنها استفاده می شود. یعنی شما وقتی دندان های نامرتبی دارید و یا دندان هایتان دچار ازدحام است می توانید از ارتودنسی دندان استفاده کنید. همچنین ارتودنسی برای اصلاح طرح لبخند نیز استفاده می شود.

افرادی که دچار ناهنجاری های دندانی هستند در هر سنی می توانند برای درمان آن اقدام کنند اما بهتر است که در کودکی به سراغ ارتودنسی دندان بروند و به متخصص ارتودنهسی مراجعه کنند.

متخصصان ارتودنسی با دانشی که دارند می توانند یکی از انواع ارتودنسی دندان را به شما معرفی کرده و به شما در این امر کمک کنند.

چرا هزینه ارتودنسی دندان افزایش پیدا کرده است؟

عدم کنترل هزینه ها در بخش خصوصی دلیل اصلی این امر است. همانطور که میدانید مشکلات دندانی که با ارتودنسی دندان حل می شود اکثرا جزو خدمات زیبایی دندان محسوب می شوند. و ما در برخی از اقلام دارویی و درمانی که برای ارتودنسی دندان استفاده می شود، با تحریم روبرو هستیم. این تحریم ها نیز دلیلی بر افزایش هزینه ارتودنسی دندان محسوب می شود.

متاسفانه هزینه‌های دندانپزشکی دریافتی از مردم، بیشترشان نه تنها تحت تاثیر تحریم نیستند بلکه بدون هیچ حساب و کتاب خاصی دریافت می‌شوند. کار تا جایی پیش رفته که حتی تحریم مستقیم بخش پزشکی و دندانپزشکی هم نمی‌توانست هزینه‌ها را تا این مقدار جابجا کند.

به عنوان مثال هزینه ارتودنسی  دندان، هزینه ایمپلنت، هزینه عصب‌کشی و سایر هزینه‌های دیگر برخلاف مراکز دولتی، در برخی از کلینیک‌های خصوصی به قدری زیاد است که بیشتر بیماران توان پرداخت آن‌ها را ندارند. و این حاصل نمی‌شد مگر با عدم کنترل هزینه ها در بخش خصوصی.

متخصص ارتودنسی را بشناسید

ارتونسی اساساً تخصصی است که برای همین منظور (یعنی مرتب کردن دندان ها) روی کار آمده. متخصصانی که در این رشته درس خوانده و مشغول فعالیت هستند نامشان ارتودنتیست یا همان دکتر ارتودنسی است.

این متخصصان با تمام ناهنجاری های فکی (عدم هماهنگی بین دو فک) و نامرتبی های مختلف دندانی آشنا هستند و خوب می دانند چگونه و طی چه مدت زمانی این مشکلات را برطرف کنند.

 

درمان نامرتبی دندان ها با کامپوزیت دندان

دندانهای زیبا یکی از فاکتورهای زیبایی چهره است، از این رو امروزه همه به دنبال داشتن دندان های سفید و مرتب هستند. دندان های نامرتب و بهم ریخته نه تنها تاثیر منفی در زیبایی چهره افراد دارند، بلکه باعث کاهش اعتماد به نفس آنها نیز می شوند. این افراد بخاطر مشکلات دندانهای خود سعی می کنند کمتر بخندند تا افراد متوجه این مشکلات نشوند. اما خبر خوب اینجاست که این با پیشرفت علم دندانپزشکی و ایجاد روش های جدید درمانی، داشتن دندان های زیبا و بدون نقص برای همه افراد امکان پذیر است.

همانطور که گفتیم یکی از مشکلات رایج دندانی، نامنظمی و شلوغی دندان ها است. روش های متفاوتی برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد، که شامل لمینت دندان، کامپوزیت دندان و ارتودنسی دندان است. ما در این مقاله درباره روش کامپوزیت دندان برای درمان نامرتبی دندانها پرداخته ایم.

کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان از روش‌ های درمانی بدون عوارض جانبی برای زیبایی لبخند است. با استفاده از این روش دندان‌ های پوسیده، شکسته، ترک خورده یا سیاه شده ترمیم می شوند و فواصل بین دندان ها به خوبی پوشانده می شود. در این روش برخلاف لمینت دندان، بدون اینکه حتی کمی از مینای دندان تراش بخورد لایه ای از مواد کامپوزیتی روی دندان ها قرار می گیرد و باعث زیبایی لبخند فرد می شود.

مزایای کامپوزیت دندان

·         کامپوزیت دندان در صورت آسیب دیدن، قابلیت ترمیم دارد.

·         در کامپوزیت، دندان تراش داده نمی‌ شود و در صورت نیاز این کار به صورت خیلی جزئی انجام می‌ شود.

·         شکل و فرم ظاهری آن مشابه دندان طبیعی است و برای افراد قابل تشخیص نیست.

·         ترمیم کامپوزیت در مدت زمان کوتاه و به آسانی قابل انجام است.

·         این روش درمانی از استحکام و مقاومت بیشتری نسبت به لمینت دندان برخوردار است.

·         کامپوزیت از شکستگی دندان جلوگیری کرده و از آن در برابر تغییرات دمایی محافظت می ‌کند.

·         برای تهیه کامپوزیت دندان نیاز به قالبگیری و فرستادن به لابراتوار نیست، بنابراین در وقت و هزینه صرفه جویی می ‌شود.

مراقبت از کامپوزیت دندان را بشناسیم

چیزی که باعث افزایش دوام و استحکام کامپوزیت دندان می شود، مراقبت خوب و درست از آن است. در اینجا به این مراقبت‌ ها اشاره می‌ کنیم:

·         برای مراقبت بیشتر از دندان ‌ها حتما آنها را به صورت مرتب مسواک بزنید و حتما از نخ دندان استفاده کنید.

·         استعمال دخانیات موجب تغییر رنگ کامپوزیت شده بنابراین از مصرف آنها خودداری کنید.

·         همچنین استفاده از دهانشویه‌ های توصیه شده توسط دندانپزشک را فراموش نکنید.

·         مصرف مواد غذایی سفت ممکن است به کامپوزیت آسیب وارد کند بنابراین تا جایی که ممکن است در مصرف این مواد غذایی احتیاط کنید.

·         برای معاینه و بررسی وضعیت دندان‌ها حتما چند ماه یکبار به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

·         بعد از مصرف مواد خوراکی رنگی مثل نوشابه و قهوه فورا مسواک بزنید و یا با آب دهان و دندان‌ های خود را بشویید، زیرا امکان تغییر رنگ کامپوزیت بعد مدتی وجود دارد.

قیمت انواع ارتودنسی نامرئی در سال 1401

هزینه درمان انواع ارتودنسی نامرئی شامل ارتودنسی سرامیکی، ارتودنسی لینگوال و ارتودنسی اینویزیلاین به دلیل متفاوت بودن روش های درمانی و ابزار استفاده شده، با یکدیگر تفاوت دارد. در این مقاله به بررسی مزایا و معایب این ارتودنسی و همچنین هزینه انواع ارتودنسی نامرئی در سال 1401 پرداخته ایم، با ما همراه باشید.

مزایای ارتودنسی نامرئی چیست؟

·         ارتودنسی نامرئی روش مناسبی برای درمان فاصله بین دندانها، کراس بایت، اوربایت و آندربایت است.

·         در نوع اینویزیلاین آن، امکان خارج کردن دستگاه ارتودنسی وجود دارد.

·         انواع ارتودنسی نامرئی برخلاف ارتودنسی فلزی برای سایر افراد قابل مشاهده نیستند.

·         ارتودنسی اینویزیلاین در این ارتودنسی به دلیل انعطاف پذیری و جنس نرمی که دارد، سازگاری بیشتری با دهان انسان دارد و باعث ایجاد درد یا زخم در دهان نمی شود.

معایب ارتودنسی نامرئی چیست؟

·         هزینه انواع ارتودنسی نامرئی به دلیل استفاده از دستگاه ها و ابزارهای پیشرفته  تر، بیشتر از ارتودنسی های قدیمی است.

·         در ارتودنسی لینگوال و اینویزیلاین نیاز به همکاری از سوی بیمار زیاد است و اگر این اتفاق نیفتد ارتودنسی به خوبی نصب نشده و هم بیمار و هم ارتودنتیست اذیت خواهند شد.

·         نوع اینویزیلاین این ارتودنسی برای درمان مشکلات شدید دندانی کاربردی نیستند.

·         احتمال گم شدن یا شکسته شدن الاینرها وجود دارد.

هزینه ارتودنسی با بریس های سرامیکی

همانطور که می دانید بریس ها در ارتودنسی سرامیکی مشابه بریس های فلزی هستند و تفاوت آنها با بریسهای معمولی فلزی در این است که بریس های این ارتودنسی به رنگ دندانهای بیمار هستند. این بریس ها به دلیل سرامیکی بودن، رنگی از خود ندارند و به راحتی دیده نمی شوند و بیمار هنگام استفاده از آن اعتماد به نفس بیشتری خواهد داشت. هزینه ارتودنسی با بریس های سرامیکی در سال 1401 از 12 میلیون تومان به بالا تخمین زده شده است.

قیمت ارتودنسی با دستگاه های لینگوال

ارتودنسی لینگوال نوعی ارتودنسی ثابت است که در آن بریس ها به پشت دندانها چسبانده می شوند و درنتیجه برای افراد قابل مشاهده نیستند. نصب و تعمیر بریس ها در این ارتودنسی به دلیل اینکه به داخل دندان چسبانده می شوند، سخت تر از سایر روش هاست و مهارت زیادی را می طلبد و هر ارتودنتیستی این روش را انجام نمی دهد؛ در نتیجه هزینه ااین درمان بیشتر از ارتودنسی های فلزی است. قیمت و هزینه ارتودنسی نامرئی با ارتودنسی لینگوال در سال 1401 به طور میانگین 15 میلیون تومان است که قیمت نسبتا بالایی است.

قیمت ارتودنسی با پلاک های اینویزیلاین

اینویزیلاین ها همان پلاک های شفافی هستند که قادر هستند بدون ایجاد مزاحمت برای بیمار، مشکل ناصاف بودن دندان ها را برطرف کنند. هزینه ارتودنسی نامرئی با این پلاک ها به عواملی مانند تعداد پلاک های لازم برای درمان مشکل بستگی دارد. بنابراین قیمت این ارتودنسی با 5 پلاک با هزینه آن با استفاده از 20 پلاک متفاوت است. به طور میانگین هزینه ارتودنسی نامرئی با پلاک دندانی شفاف در سال 1401 چیزی حدود 10 میلیون تومان خواهد بود.

با بوتاکس معده آشنا شوید.

 

در سال های اخیر به دلیل تغذیه نامناسب و ناسالم افراد زیادی به چاقی مفرط و اضافه وزن دچار شده اند. این دسته افراد برای رسیدن به وزن ایده آل خود تلاش زیادی می کنند و به دنبال روش های متفاوتی می روند. یکی از روش های لاغری انجام عمل های لاغری است. این امر باعث شده که صنعت لاغری و جراحان لاغری بسیار داغ است. یکی از این موارد بوتاکس معده است.

بوتاکس معده چیست؟

شاید با شنیدن کلمه بوتاکس یاد رفع چین و چروک های صورت بیفتید؛ اما امروز با یکی دیگر از کاربردهای بوتاکس آشنا خواهید شد و آن هم بوتاکس معده است.

بوتاکس یک روش کاهش وزن سریع برای افرادی است که BMI آنها بالای 30 است. چنانچه فرد از نظر جسمانی کاملا سالم باشد و مبتلا به بیماری های زمینه ای نباشد، این روش می تواند برای لاغری تاثیرگذار باشد. البته لازم به ذکر است که تاثیر بوتاکس به صورت موقتی است و نمی توان آن را به عنوان یک روش دائمی برای لاغری در نظر گرفت. در ادامه درباره ماندگاری و تاثیر این روش صحبت خواهیم کرد.

کاندیدای مناسب برای بوتاکس معده چه کسانی هستند؟

این روش لاغری برای افرادی مناسب است که  BMI آنها کمتر از 32 است.

تزریق بوتاکس در معده برای افرادی مناسب است که مبتلا به چاقی مفرط نیستند و تنها نیاز به چند کیلوگرم کاهش وزن دارند.

آیا بوتاکس معده یک روش استاندارد برای لاغری است؟

طبق تحقیقات انجام گرفته؛ این روش لاغری نمی تواند یک روش استاندارد و مطمئن برای لاغری باشد. چرا که در این روش غده های مضری که مسئول تولید هورمون های مضر هستند همچنان در بدن وجود دارند و پس از گذشت 4 الی 6 ماه تاثیر بوتاکس از بین می رود و کاهش وزن ایجاد شده مجدد بازمی گردد.

البته این روش یک روش لاغری سریع برای کاهش وزن است و در واقع هیچ گونه عوارض خطرناکی ندارد. در ادامه بیشتر درباره عوارض این روش لاغری صحبت خواهیم کرد.

لاغری سریع با سایر روش ها

همان طور که گفتیم بوتاکس یک روش لاغری موقت، سریع و با حداقل تهاجم است. همچنین در صورتی که مبتلا به چاقی های مفرط و مرضی باشید این روش نمی تواند برای لاغری شما موثر باشد.

متخصص لاغری در صورتی که پس از بررسی شرایط بدنی بیمار و شاخص توده بدنی وی به این نتیجه برسد که بیمار مد نظر با روش های لاغری کم تهاجم مثل استفاده از رژیم غذایی اصولی و انجام ورزش های روزانه موفق به کاهش وزن نخواهد شد ممکن است انواع جراحی های لاغری مثل اسلیو یا بای پس معده را پیشنهاد دهد.

از آنجا که این نوع جراحی های لاغری به کمک روش لاپاراسکوپی انجام می شوند جزء ایمن ترین جراحی های لاغری در سراسر دنیا هستند و در صورتی که توسط جراح لاغری متبحر انجام شود به لاغری و کاهش وزن دائمی خواهید رسید.

منبع

فیلر بینی چه کاربردی دارد؟

 

برخی از افراد از ظاهر بینی خود به دلیل وجود برخی ناهنجاری ها رضایت ندارند. در گذشته تنها راه برای اصلاح فرم بینی عمل جراحی بینی بود. اما از امروزه تزریق ژل و فیلر بینی برای اصلاح فرم بینی استفاده می شود. تزریق فیلر بینی باعث می شود که دیگر نیاز نباشد که افراد زیر تیغ جراحی بخوابند.

فیلر بینی چیست؟

فیلر بینی یک عمل زیبایی موقت محسوب می شود که با تزریق ژل انجام می شود. با استفاده از فیلر بینی می توان تغییرات جزئی همانند صاف شدن تیغه ها، از بین بردن برجستگی ها ، فرو رفتگی ها و لیفت سر بینی را انجام داد.

باید در نظر داشته باشید که این عمل دائمی نیست و میزان ماندگاری فیلر بینی به مدت 6 ماه است. این امر بدین معناست که تغییرات ایجاد شده کم کم از بین می رود و نیاز به تزریق مجدد ژل است. دائمی نبودن تغییرات با فیلر بینی جزو مزیت های آن محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: همه چیز را درباره فیلر زیر چشم بدانید.

چگونه فیلر بینی را تزریق می کنند؟

تزریق فیلر بینی یک عمل سرپایی محسوب می شود که در آن فرد دراز می کشد و پزشک متخصص محل تزریق ژل را با محلول تمیز می کند. سپس بی حسی اعمال می شود و پس از آن نیز مقداری از ژل را با دقت به بینی تزریق می کنند. در مرحله آخر پزشک محل تزریق را به آرامی صاف می‌کند.

بیشتر بخوانید: هزینه فیلر بینی

فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است؟

استفاده از ژل برای زیبایی بینی در مشکلاتی مانند اختلالات تنفسی و انحراف، پیچ خوردگی ، برداشتن قوز، شکستگی و کوچک کردن پره‌ها بینی مناسب نمی‌باشد. اما برای بر طرف کردن ایرادهای جزئی به صورت موقت گزینه مناسبی است. در موارد زیر کاربرد دارد:

·         برای صافی و قرینگی فرم بینی

·         بر طرف کردن قوز و برآمدگی در بینی

·         بر طرف کردن تورفتگی و ناهمواری

·         یک دست شدن ظاهر نامتقارن و نامتناسب بینی

·         بر طرف کردن افتادگی و لیفت کردن سر بینی

·         درصورتی که فرد از عمل جراحی بینی راضی نباشد، با تزریق ژل می‌تواند فرم آن را تغییر دهد.

عوراض فیلر بینی

این روش مانند سایر عمل‌ها دارای عوراض جانبی می‌باشد که بعد از گذشت چند روز بر طرف می‌شوند. البته برخی از خطرات بسیار نادر هستند و ممکن است که هیچ وقت اتفاق نیفتند.

·         درد

·         تورم و قرمزی در محل ترزیق

·         کبودی در محل تزریق ژل

·         خونریزی و صدمه به رگ‌های خونی در صورت تزریق ژل به رگ به صورت تصادفی

·         مختل شدن خونرسانی در بینی به دلیل تزریق نادرست

·         اختلال در بینایی

·         گلوله و برجسته شدن ژل دربخش‌های دیگر بینی یا زیر چشم به دلیل حرکت ژل به این نقاط

درد، تورم و قرمزی در محل تزریق طبیعی است و بعد از گذشت چند روز از بین می‌رود. ولی در صورت مشاهده دیگر موارد باید به پزشک مراجعه کرد.

منبع

تفاوت طلای زرد و سفید چیست ؟

این روزها همه علاقه شدیدی به استفاده از جواهرات طلا دارند و برای آن که بتوان قبل از خرید انتخاب درستی کرد، بهتر است با انواع رنگ های طلا آشنا باشید و تفاوت طلای زرد و سفید را بدانید. طلای خالص به طور کلی نرم و انعطاف پذیر است و برای استفاده از آن باید آن را با فلز های دیگر ترکیب کرد تا آلیاژ به دست آمده استحکام بیشتری داشته باشد. مس یکی از رایج ترین فلزهای آلیاژی است که باعث رنگ قرمز در آلیاژ به دست آمده می شود. فلز روی به طلا افزوده می شود تا اکسیژن را جذب کند و از اکسید شدن مس و نقره جلوگیری به عمل آورد.

طلای زرد چیست؟

طلای زرد ترکیبی از طلای خالص با فلز هایی مثل مس و نقره است که در این ترکیب باید مقدار طلا بیشتر باشد. زیورآلات طلای زردی که در حال حاضر در بازار موجود هستند، با آلیاژهای مختلف البته در مقدار های متفاوت مخلوط شده اند و عیار های متفاوتی را از طلا به وجود آورده اند.

طلای زرد در عیارهای مختلف موجود است. طلای ۲۴ عیار به عنوان ۹۹٫۹۹ درصد طلای خالص همراه با درصد کمی آلیاژ برای ارائه سختی به طلا و جواهر در نظر گرفته می شود که معمولا با روی و یا آلیاژ مس ساخته می شود.

طلای سفید چیست؟

هنگامی که طلا را با نیکل، پالادیوم، نقره و روی ترکیب می کنند طلای سفید بدست می آید. معمولا طلای سفید مکمل الماس می باشد و همچنین خراش های آن مقاومت بیشتری دارند و در نتیجه باعث می شود اغلب برای حلقه های عروسی انتخاب شود. در بیشتر موارد، بعد از ساخت طلای سفید در پایان برای داشتن روکشی روشن و براق، روی آن با رودیوم پوشانده می شود.

طلای زرد بهتر است یا طلای سفید؟

طلای زرد کامل تر و خالص تر از طلای سفید است اما باید بدانید که ممکن است برایتان مشکلاتی ایجاد کند، به همین دلیل طلای سفید بهتر می باشد. همانطور که میدانید طلا به طور کلی فلزی نرم است و به راحتی خراشیده می ‌شود و می‌ توانید برای جلا بخشیدن به آن، آن را یک لایه پولیش کنید؛ اما مشکل اینجاست که پولیش کردن طلا، رویه ی نازکی از آن را از بین می برد.

اما خراش های ایجاد شده روی طلای سفید به راحتی پاک می شوند. هرچه عیار طلای زرد پایین تر باشد، یعنی ترکیبات غیر طلای آن بیشتر است و درنتیجه دوام و ماندگاری آن نیز بیشتر است. مثلاً طلای زرد با عیار ۱۰ یا ۱۴ گزینه خوبی برای انتخاب است اما در صورتی که به نیکل حساسیت داشته باشید این گزینه برایتان مناسب نخواهد بود. البته طلای ۱۸ عیار راحت تر در بازار پیدا می شود.

منبع: https://www.asby.ir/

صفحه قبل 1 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 صفحه بعد