x تبلیغات
تونو تایمز

دلیل سیاه شدن طلا چیست؟

طلای ۲۴ عیار که همان طلای خالص است، بسیار نرم است و نمی‌توان به راحتی از آن مصنوعات ساخت. به همین خاطر، طلای ۲۴ عیار را با فلزات ارزشمند دیگری همچون مس و نقره ترکیب می‌کنند تا به سختی موردنظر برسد و بتوان از آن جواهر یا هر مصنوعی از جنس طلا ساخت.

اینکه برخی از طلاها سیاه می‌شوند به خاطر وجود همین فلزات است. به جز طلای خالص موجود در جواهرات، بقیه فلزها با اکسیژن هوا، سولفور و رطوبت وارد واکنش شیمیایی می‌شوند و این باعث می‌شود تا طلای شما بعد از مدتی سیاه و کدر شود.

آیا سیاه شدن طلا، به معنی تقلبی بودن یا کم عیار بودن آن است؟

خیر! در مقایسه با سایر فلزها، طلا از معدود فلزهای گران بهایی است که کمترین میزان واکنش در برابر اکسیژن را نشان می دهد.

سازندگان طلا و جواهر به ما توصیه می کنند که هرازچندگاهی برای مثال هر یک سال یک بار طلا و جواهر خود را جلا داده تا دوباره از حالت کدر خارج شده و مثل روز اول درخشان شوند.

مناسب ترین طلا از نظر عیار و سیاه شدن این گونه طبقه ‌بندی می‌ شوند که طلای ۱۴ عیار بیشتر در معرض سیاه شدن قرار می‌گیرد و طلای ۱۸ عیار کمتر سیاه می‌ شود. اما طلای ۲۴ عیار که ۹۱ درصد آن طلا است، هرگز سیاه نمی شود. طلای ۲۴ عیار بیشتر مورد استفاده ی کشورهای عربی حوزه ی خلیج فارس، هند و بنگلادش، پاکستان و سریلانکا قرار می گیرد.

اگر به فروشگاه مراجعه کردیم و فروشنده از اطلاعات ناکافی ما سوء استفاده کرد و طلای عیار پایین را به جای عیار بالا به ما فروخت. باید دقت کنیم که اگر طلای ما سیاه شد، عیار پایینی دارد. سرعت سیاه شدن طلا با عیار پایین نسبت به نقره بسیار کندتر است. به خاطر همین است که مردم ترجیح می دهند به جای نقره از طلا با عیار پایین استفاده کنند.

راه های تمیز کردن زیورآلات سیاه شده

یکی از روش های خانگی تمیز کردن طلا و جواهرات، استفاده از محلول آب، نمک و جوش شیرین است. ابتدا درون یک ظرف آب بریزید و مقداری نمک و جوش شیرین به آن اضافه کنید. سپس ظرف حاوی محلول را به مدت ۲ دقیقه در مایکروویو گرم کنید. بعد جواهرات خود را حداکثر به مدت ۱۰ دقیقه درون محلول قرار دهید و هرگونه  لکه یا سیاهی باقی مانده را با یک پارچه نرم پاک کنید و آن را با آب گرم بشویید.

منبع: https://www.asby.ir/

ارتودنسی دندان به روش خانگی چگونه انجام می شود؟

اگر به دنبال صاف کردن دندان ها بدون استفاده از ارتودنسی در منزل هستید باید توجه داشته باشید که انجام هر کاری بدون مشورت با متخصص خطرساز و بی اثر خواهد بود. تنها متخصص ارتودنسی است که می تواند به شما کمک کند تا با روشی امن و مطمئن به صاف کردن دندان های خود بپردازید.

راههای پیشگیری از ارتودنسی دندان به روش خانگی

برای اینکه بتوان دندان های سالم و مرتبی داشت و از کج شدن دندان ها در آینده پیشگیری نمود لازم است موارد زیر رعایت شود:

·         ممنوعیت خوابیدن روی شکم

·         ترک جویدن سر مداد و خودکار

·         عدم مکیدن انگشت

·         رعایت دقیق بهداشت دهان و دندان

درمان هایی که به ارتودنسی نیاز نیست

اگر هر یک از موارد زیر وجود داشته باشد می توان از راه های دیگر به رفع آن ها پرداخت و دیگر نیازی به استفاده از ارتودنسی نیست:

·         فشردگی و نامرتبی جزئی دندان ها

·         مال اکلوژن

·         رشد ناکافی سقف دهان یا باریک بودن فک

متخصص ارتودنسی با توجه به نوع و شدت ناهنجاری، تصمیم میگیرد که چه روش و چه وسیله ای برای ارتودنسی خانگی دندان مناسب تر است.

ریتینر یا نگهدارنده ارتودنسی

پشت دندان متصل می شود و با کمک چسب مخصوص به سطح داخلی دندان وصل شده و از جابجایی دندان ها در طول زمان ممانعت می کند. بدین ترتیب بایت را اصلاح کرده و دندان ها را صاف می کند. این ریتینرها برای کسانی مناسب است که از طرفی قصد دارند طرح لبخند را زیبا کرده و از طرف دیگر تمایلی به دیده شدن آن توسط دیگران ندارند.

وسایل و ابزاری به نام هربست

با استفاده از آن ها می توان عیب و نقص های موجود در فک را اصلاح کرد و بدین وسیله دندان ها را صاف و مرتب نمود. از این ابزار برای به هم نزدیک کردن فکین استفاده می شود. بطور معمول مدت زمان استفاده از این ابزار حدوداً یک سال است.

هدگیر

یکی دیگر از وسایلی است که با کمک آن و بدون استفاده از دستگاه ارتودنسی می توان مشکلات دندانی را برطرف کرد. اوربایت از جمله مشکلاتی است که با استفاده از هدگیر قابل درمان است. با استفاده از این ابزار می‌توان فضای کافی برای جابجایی دندان ها ایجاد کرد. این ابزار با استفاده از چسب مخصوص به فک بالا وصل می شود. با اعمال فشار تدریجی به فک جای کافی به وجود آمده و دندان ها به محل مناسب حرکت می کنند. این ابزار اغلب اوقات قابل رویت نیست.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

طلای رزگلد چیست ؟

رزگلد نوعی آلیاژ است که از ترکیب طلای خالص با مس و مقدار کمی نقره ساخته می‌شود. طلای خالص بسیار نرم است و به همین خاطر به آن فلزات دیگری اضافه می‌کنند که قابلیت شکل‌گرفتن و استحکام پیدا کند و بتوان از آن استفاده کرد. ترکیب فلزات در این آلیاژ متفاوت است. اما به صورت استاندارد، ۷۵ درصد طلای خالص (به رنگ زرد)، ۲۱ درصد مس (قرمز) و ۴ درصد نقره (نقره‌ای) با هم ترکیب می‌شوند تا در نهایت طلای رزگلدساخته شود.

رزگلد چیست؟

هر چه مقدار مس موجود در جواهر بیشتر باشد، قرمزی رزگلد بیشتر خواهد بود و برعکس.از آنجا که مس فلز مستحکمی است، وجود آن در زیورآلات رزگلد باعث می‌شود تا دوام زیاد و عمر طولانی‌تری نسبت به طلای زرد داشته باشند.

لازم به ذکر است که برخی از مردم از عبارت «طلای رز گلد خالص» استفاده می‌کنند، اما این درست نیست. در واقع ما طلای قرمز خالص نداریم زیرا رز گلد یک «آلیاژ» است؛ یعنی از ترکیب دو یا سه فلز ساخته می‌شود. هر چه خلوصِ طلای مصنوعات رز گلد بیشتر باشد، رنگ صورتی آنها کمتر خواهد بود. به این خاطر که مس کمتری در ساخت آن استفاده شده است. بنابراین چیزی به نام طلای رز گلد خالص نداریم.

عیار طلای رزگلد چند است؟

برای طلای معمولی و خالص بالاترین عیار 24 است. یعنی عیاری بالاتر از 24 برای هیچ طلای دیگری وجود ندارد و خلوص هر نوع طلایی را با توجه به این عدد می‌سنجند.

خالص‌ترین نوع طلای رزگلد یا به عبارت دیگر، آن آلیاژی از رزگلد که کمترین مقدار فلز مس را در خود داشته باشد با عیار 22 معرفی می‌شود. 22 بالاترین عدد عیار در انواع طلای رزگلد است. در چنین آلیاژی 91.7 درصد طلای خالص وجود دارد و باقی آن فلز مس است که درنتیجه‌ی آن، رنگ صورتی بسیار کمرنگی در طلای شما ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: طلای 18 عیار

البته اکثر زیورآلات رزگلد موجود در بازار با عیار پایین‌تر از 22 عرضه می‌شوند. در این میان عیار 18 و عیار 14 طلای رزگلد خواهان بیشتری دارد و به راحتی در بازار پیدا می‌شود؛ اما نکته‌ای که باید هنگام خرید این نوع طلا به خاطر داشت این است که هرچه رنگ صورتی در طلا بیشتر باشد میزان مس موجود در ترکیب آلیاژی آن بیشتر است و در نتیجه خلوص طلای شما هم پایین‌تر می‌آید.

در واقع این‌طور بگوییم که رزگلد با خلوص و عیار بالا به رنگ صورتی روشن دیده می‌شود، زمانی که عیار و خلوص پایین‌تری از رزگلد را خریداری کنید به جای رنگ صورتی باید انتظار رنگ قرمز از آن داشته باشید.

منبع: https://www.asby.ir/

هزینه بلیچینگ دندان چقدر است؟

بسیاری از مراجعین کلینیک‌های دندانپزشکی از زردی و تغییر رنگ دندان‌های خود شاکی هستند. این تغییر رنگ ممکن است با مسواک زدن و روش‌های روشن کردن خانگی، اصلاح و برطرف نشود. یکی از روش‌های سفید کردن دندان‌هایی که با درمان‌های دیگر اصلاح نمی‌شوند بلیچینگ دندان است.

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ دندان‌ها یکی از روش‌هایی است که دندانپزشکان می‌توانند به کمک آن تغییر رنگ دندان‌ها را اصلاح کنند. اصلاح این تغییر رنگ از طریق از بین بردن و پاک کردن رنگ دانه‌هایی است که بر سطح دندان‌ها چسبیده‌اند.

توجه داشته باشید که تغییر رنگ روکش‌های لمینت، کامپوزیت و ایمپلنت، با کمک بلیچینگ اصلاح نمی‌شوند. در انجام روش بلیچینگ رنگدانه‌های اضافی موجود در سطح دندان‌ها با کمک اکسیژن پراکسید پر می‌شوند. بر خلاف تصور مردم، بلیچینگ و سفید کردن دندان‌ها دو فرایند مختلف هستند. هر دوی این روش‌ها در جهت سفید کردن دندان‌ها انجام می‌شوند اما تفاوت‌های زیادی با هم دارند. سفید کردن دندان‌ها فرایندی بسیار ساده بوده که با کمک آن می‌توان لکه‌های موجود بر سطوح خارجی دندان‌ها را از بین برد.

هزینه انجام بلیچینگ دندان چقدر است و چگونه محاسبه می‌شود؟

هزینه بلیچینگ دندان کاملا وابسته به نوع برند مواد مورد استفاده، برای سفید کردن دندان ها است. واضح است که هزینه برند های مختلف، ساخت کشور های مختلف متفاوت خواهد بود.

درست است که بلیچینگ دندان در منزل زمان بیشتری طول می‌کشد ولی مقاومت بالاتری دارد و مدت زمان بیشتری نسبت به بلیچینگ دندان در مطب، دندان های شما سفید خواهند ماند. اما به طور کلی هزینه انجام بلیچینگ دندان به روش خانگی کمتر از هزینه انجام بلیچینگ دندان در مطب است. این تفاوت قیمت به دلیل هزینه‌های مربوط به قالب گیری و ساخت قالب در لابراتوار است.

انواع روش‌های بلیچینگ دندان‌ها کدام اند؟

بلیچینگ دندان‌ها، با دو روش انجام می‌شود. این دو روش عبارت‌اند از:

روش خانگی بلیچینگ : برای انجام بلیچینگ به روش خانگی ابتدا یک جلسه به مطب دندانپزشکی میروید. در این جلسه دندانپزشک از دندان‌های شما قالب تهیه می‌کند. در جلسه دوم ملاقات با دندانپزشک او قالبی به شما تحویل می‌دهد و به شما آموزش می‌دهد که چه مقدار از مواد بلیچینگ را برای استفاده روی قالب بگذارید.

روش مطبی بلیچینگ: در روش مطبی بلیچینگ دندان‌ها، خطاهایی که ممکن است در ترکیب و غلظت مواد مورد استفاده بلیچینگ در منزل صورت بگیرد، به حداقل می‌رسد. در مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی با کمک لوازم و ابزار ویژه‌ای، مواد بلیچینگ تهیه می‌شوند.

منبع: https://www.chalava.ir/

بیمه ارتودنسی نیروهای مسلح

بیشتر مردم تا صحبت از دندانپزشکی به میان می آید، به اولین چیزی که فکر می کنند هزینه های متحمل بر آنها است. هزینه های زیبایی چون تحت پوشش بیشتر بیمه ها قرار نمی گیرند، بیمه هزینه آن را متقبل نمی شود. البته بعضی از سازمانها چنین امتیازی را برای کارمندان خود در نظر گرفته است. مانند: برخی از بانک ها و ادارات دولتی و به‌ خصوص ارگان های نیروهای مسلح.

شما اگر تحت پوشش این بیمه باشید، به راحتی می توانید برخی از هزینه های آن را به بیمه واگذار کنید و فقط بخش کمی از آن را بپردازید. ارتودنسی طرف قرارداد نیروهای مسلح یکی از خدمات این بیمه به شمار می رود.

هزینه ارتودنسی

بعضی اوقات ارتودنسی انتخاب افرادی است که به زیبایی ظاهری و سلامت دندان خود اهمیت میدهند. اما دغدغه اصلی این افراد پرداخت هزینه های این روش درمانی است. یکی از این ارگان هایی که هزینه دندان پزشکی را متعهد می شود، نیروهای مسلح ( ساتا) نام دارد.

بیمه نیروهای مسلح چیست ؟

بیمه نیروهای مسلح برای رفاه حال کارکنان خود طرحی را عنوان کرده است که طی آن افراد تحت پوشش این بیمه، به راحتی بتوانند خدمات پزشکی و حتی دندان پزشکی زیبایی را با قبول هزینه کمتری انجام دهند.

اين سازمان در حوزه های زیر خدمت می کند:

·         خدمات بازنشستگي

·         حوزه مسکن

·         خدمات درمانی

·         خدمات دندان پزشکی

·         خدمات رفاهی

·         ارتودنسی نیروهای مسلح

یکی از بهترین بیمه هایی که هزینه های دندان پزشکی را متعهد می شود، بیمه نیروهای مسلح است. این بیمه بخشی از هزینه های ایمپلنت، زیبایی و ارتودنسی را پرداخت می کند. این نکته را باید اضافه کنیم که بیمه نیروهای مسلح دو بخش دارد: بیمه اولیه یا درمانی و بیمه تکمیلی یا مکمل. سازمان ارتش یا ستاد کل نیروهای مسلح (کارفرمای بیمه نیروهای مسلح) بیمه جداگانه ای ندارد و خود بیمه به تنهایی شامل بیمه تکمیلی می شود.

چه عواملی بر هزینه های ارتودنسی تاثیر می گذارد؟

پوشش هزینه های درمانی و دندان پزشکی بیمه نیروهای مسلح به عوامل زیادی بستگی دارد و نمی توان با قاطعیت هزینه های اصلی را برآورد کرد. عواملی که بر هزینه های دندان پزشکی بیمه نیروهای مسلح تاثیر می گذارند، عبارتند از:

·         سن افراد

·         نوع ناهنجاری دندان

·         طول و روند درمان

·         نوع تکنولوژی به کار رفته در درمان

·         نوع ارتودنسی (ثابت یا متحرک)

·         نیاز به درمان های جانبی دیگر، مانند: فک

·         نوع مطب یا بیمارستان (خصوصی یا دانشگاهی)

منبع: https://www.orthodoctor.ir/

دو علت مهم زبان سبز

مشکل سبز شدن زبان یا همان زبان سبز پس از خوردن یا نوشیدن چیزی که دارای رنگ سبز است (چه طبیعی چه مصنوعی مانند رنگ های خوراکی) بیشتر رخ میدهد. علاوه بر این، عفونت و یا رشد بیش از حد میکروب های خاص نیز اغلب علت یک زبان سبز است. اگرچه علل دیگری نیز برای توجیه این مساله وجود دارد.

شرایط و حتی بیماری های مختلف ممکن است یک زبان سبز را ایجاد کنند. برخی از مهمترین علل زبان سبز که علاوه بر تغییر رنگ زبان، باعث بر هم خوردن اصول اصلاح طرح لبخند نیز میشوند در ادامه مورد بررسی قرار گرفته اند:

برفک دهانی

در بعضی موارد، ایجاد میکروب یا بهداشت دهان ضعیف، منجر به عفونت میشود. کاندیدا آلبیکنس، نوعی مخمر طبیعی است که معمولا توسط باکتری های دیگر متعادل میشود. این مشکل ممکن است در حوزه دندانپزشکی کودکان بیشتر مورد توجه باشد.

برفک معمولا باعث می شود که زبان یک ظاهر سفید داشته باشد. اما بسته به اینکه عفونت چگونه رشد می کند، ممکن است در طول زمان به رنگ سبز تغییر کند. برفک همچنین باعث بروز مشکلات زیر میشود:

·         ضربه و یا تغییر در بافت در زبان یا لوزه ها

·         درد دهان

·         مشکل یا درد در زمان بلع

·         خونریزی بر اثر غذا، یا توسط دندان یا مسواک

زبان مودار

زبان مودار یک حالت بی ضرر است که سبب تغییر ظاهر زبان و معمولا ایجاد زبان سبز رنگ می شود. این اتفاق به دلیل ایجاد سلول های کراتین رخ می دهد. این سلول ها پروتئین هایی هستند که موی انسان را تشکیل می دهند. این ساختار می تواند به زبان بافتی خشن و مودار بدهد. این سطح خشن همچنین زمینه ای عالی برای رشد قارچ ها و باکتری دهان و دندان را فراهم می کند که می تواند زبان سبز را نیز ایجاد کند.

زبان مودار در افراد مسن بیشتر از سایر افراد دیگر رایج است. هرچند که در هر سنی ممکن است رخ دهد. زبان مودار علاوه بر سبز شدن ممکن است علایم دیگر را شامل شود:

·         طعم عجیب و غریب در زبان

·         احساس خارش یا ضعف در هنگام بلعیدن

·         بوی بد دهان

عوامل موثر بر زبان مودارعبارتند از: بهداشت دهان و دندان مخصوصا زمانی که یکی از پروسه های دندانپزشکی زیبایی مانند ونیر دندان را انجام داده اید و به  بهداشت دهان و دندان رسیدگی نمیکنید. استفاده از داروهای خاص مانند آنتی بیوتیکها و یا تنباکو و کافئین نیز دلیل دیگری برای این اتفاق است.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

طلای سفید چیست و چگونه ساخته میشود ؟

طلای سفید معمولاً آلیاژی از طلای زرد و سایز فلزات است که علاوه بر سخت‌تر کردن خاصیت فلز طلا، رنگ سفید و درخشانی به آن می‌بخشد. ترکیب طلای زرد و پلاتین مرسوم‌ترین آلیاژ در ساخت طلای سفید است. مس، نقره، نیکل، پالادیوم و روی رایج ترین فلزاتی هستند که برای ساخت رنگ های مختلف طلا از آن ها استفاده می شود. بسته به میزان فلزی که در طلا استفاده می شود، رنگ های مختلفی تولید می شود. مثلا در طلای سفید نیکل و روی بیشتری وجود دارد، در حالی که طلای زرد حاوی مس بیشتری است.

طلای سفید به دلیل خلوص پایین‌تر، دوام و مقاومت بیشتری نسبت به طلای زرد دارد و از نظر قیمت مقرون ‌به‌ صرفه‌تر از طلای زرد و زیورآلات با جنس پلاتین است. میزان سفیدی و درخشش این آلیاژ بستگی به فلزات استفاده شده و نسبت اضافه شدن آن‌ها با یکدیگر دارد. بد نیست این نکته را هم اضافه کنیم که معمولاً برای اینکه زیورآلات ساخته‌شده با طلای سفید، درخشنده‌تر به نظر برسند یک لایه رودیوم هم روی آن می‌کشند.

تفاوت طلا سفید و نقره

در نگاه اول تشخیص طلا سفید و نقره بسیار سخت است. رنگ هر دو نقره ای است، اما این دو فلز فراتر از ظاهر اولیه، کاملاً متفاوت هستند. نقره فلزی براق و گرانبها است که به دلیل زیبایی و هدایت الکتریکی بالا ارزش زیادی دارد.

نقره بصورت خالص بسیار نرم است و به راحتی خراشیده می شود و با سایش کمی تغییر شکل می دهد. در حالی که طلای سفید در برابر خوردگی و ضربه مقاوم است. برای تولید زیورآلات نقره غالباً برای استحکام بیشتر با مس آلیاژ می شود. به نقره مخلوط شده با مس، نقره استرلینگ می گویند.

طلای زرد بهتر است یا سفید؟

تفاوت طلای زرد و سفید چیست؟ گرچه طلا سفید طلای کامل نیست، اما در عوض طلای زرد دارای مشکلات خاص خود است. طلا یک فلز نرم است و راحت تر خراشیده میشود. شما همیشه می توانید زردی طلا را جلا دهید، اما پولیش کردن طلا همیشه یک لایه از طلای شما را به همراهش می برد. در مقابل، هنگامی که طلای سفید باعث خراش های زیادی می شود، شما همیشه می توانید آنها را پاکسازی کنید و قطعه را با ردیوم پر کنید و لایه سطحی طلا و جواهر را بازیابی کنید. طلا زرد با عیار پایین  با دوام تر است.

منبع: https://www.asby.ir/

 

بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان

 

مراجعه به بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان بهترین استراتژی است که شما می توانید انتخاب کنید. لبخند هر شخص یکی از ارکان اصلی زیبایی او به شمار می آید. لبخند به طور طبیعی باعث جذب افراد می شود. اگر شما دارای دندان شکسته، متراکم روی هم یا با فاصله هستید ممکن است احساس بدی داشته باشید. برای درمان این مشکلات می‌توانید از متخصص‌ ترمیم و زیبایی دندان کمک بگیرید.

ترمیم و زیبایی‌هایی مثل ارتودنسی‌ دیگر مثل قبل نیستند و ظاهر بدی ندارند.

ارتودنسی‌های امروزه شفاف هستند و در صورت درخواست بیمار می‌تواند به رنگ دندان تولید شود. همچنین ارتودنسی‌های امروزه متحرک هستند و شما می‌توانید هنگام غذا خوردن و مسواک زدن ارتودنسی را از دهان خود خارج کنید.

هنگام انتخاب درمان باید به نکاتی توجه کنید. یکی از نکاتی که بیشترین تأثیر را در میزان بهبودی شما می‌گذارد.

انتخاب بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان به موارد زیر بستگی دارد.

از دیگران توصیه و پیشنهاد بخواهید:

هنگام تصمیم گیری، به تنهایی تصمیم نگیرید. شما باید از دوستان و آشنایان خودتان نظر بخواهید و توصیه‌های آن‌ها را گوش کنید. شما باید بدانید که تنها کسی نیستید که می‌خواهید از این درمان استفاده کنید. قبل از شما افراد بسیار زیادی بودن که این درمان را انجام داده‌اند. شما باید از آن‌ها مشورت بگیرید.

دانش و تخصص هر متخصص‌ترمیم و زیبایی دندان را بسنجید:

شما حالا یک لیست از پیشنهادهای دیگران تهیه کردید و تحقیقات ضمیمه‌ای را انجام داده‌اید. شما باید شروع به تحقیق درباره میزان علم هر کدام از متخصصان کنید. یکی از راه‌های این که بفهمید که متخصص شما چه میزان مهارت دارد این است که محل تحصیل او را بدانید.

فنّاوری که مورد استفاده قرار می‌دهد:

شما باید بدانید که متخصص مورد نظر شما از چه فناوری استفاده می‌کند. متخصص شما آیا با فناوری‌های جدید آشنا هست یا خیر؟ شما باید بدانید که متخصص شما چه زمانی آخرین آموزش‌ها را دیده است؟ آیا بهترین متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی شما از فناوری‌های جدید مانند اشعه ایکس سه بعدی، یا برداشت‌های دیجیتال استفاده می‌کند

متخصص ترمیم و زیبایی دندان چه خدماتی به بیماران ارائه می دهد؟

·         بلیچینگ دندان

·         ونیر دندان

·         اینله و انله دندان

·         روکش دندان

·         بریج دندان

·         باندینگ دندان

·         ایمپلنت دندان

 

تفاوت دندانپزشکی ترمیمی با دندانپزشکی زیبایی

همه روش هایی که برای سالم ماندن دندان و جلوگیری از فروپاشی دندان به کار برده می شود در دسته ترمیم دندان قرار می گیرد. اولویت اصلی دندانپزشکی ترمیمی و تاکید آن بر بهبود سلامتی دندان و حفظ عملکرد آن‌ها است. اما از سوی دیگر متخصص زیبایی دندان زیبایی روی تمام جنبه‌های زیبایی دندان‌ها تمرکز دارد و هر کاری برای بهبود طرح لبخند انجام می‌دهد.

منبع

اسلیو معده و بارداری:

 

اسلیو معده و بارداری جزو داغ ترین مسائل امروزه شده است. از دلایل عمده آن می توان به پرخوری، سبک نادرست غذا خوردن، عدم فعالیت، وراثت، کم کاری تیروئید، سن، بارداری و کمبود خواب اشاره کرد.

اسلیو معده یکی از راه های درمان چاقی محسوب می شود.

عمل اسلیو معده:

در عمل لاغری اسلیو معده بیش از نیمی از معده یعنی چیزی حدود 80 درصد آن برش خورده و حذف می شود. این امر باعث می شود که اشتهای بیمار کم شده و کاهش وزن داشته باشد.

بخشی عمده از معده برش داده می شود که فوندوس نام دارد. این قسمت عامل تولید هورمون گرلین است که مهم ترین عامل در چاقی بوده.

انواع عمل اسلیو معده:

اسلیو معده به حالت گشاد:  که در آن تقریباً 60 درصد از معده حذف می شود و برای افراد با توده بدنی 30-35 مناسب است. یعنی افرادی که وزنی حدود 150 کیلو دارند.

اسلیو معده به حالت تنگ: در این نوع روش، تقریباً 80 درصد ازمعده برداشته می شود که برای افراد با توده بدنی 35-45 مناسب است.

اسلیو معده مناسب چه افرادی است؟

این روش برای همه مناسب نیست و بهتر است تنها کسانی که دچار چاقی بیش از حد هستند اقدام به انجام این عمل کنند. بطور کلی می توان چنین گفت که تصمیم گیری در باره انجام اسلیو معده با پزشکان حرفه ای است.

افرادی که دچار چاقی هستند اصولا با بیماری های فشارخون، دیابت و بیماری قلبی عروقی دست به گریبان هستند.

عوارض بعد از جراحی اسلیو معده:

عوارض اسلیو معده همانند دیگر عمل های جراحی لاغری وجود دارد. احساس درد در روز های اول می تواند در افراد مشاهده شود که شدت و ضعف آن بستگی به آستانه تحمل درد افراد دارد. از دیگر موارد می توان به تهوع، استفراغ، سوزش معده به مدت 1 الی 3 ماه اشاره کرد.

بارداری پس از اسلیو معده:

با افزایش روزافزون جراحی های لاغری، تعداد زیادی از زنان درسن باروری، تن به چنین جراحی هایی می دهند. یکی از سوالاتی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا بعد از اسلیو معده می توان اقدام به بارداری نمود یا خیر.

آیا بعد از این نوع جراحی ها، امکان باردار شدن وجود دارد؟

در پاسخ باید گفت طبق تحقیقات صورت گرفته، ثابت شده است که بارداری بعد از اسلیو معده بسیار بهتر از بارداری در چاقی بیش از حد است.  زمانی که فرد اضافه وزن شدید دارد، ممکن است به علت غیرطبیعی بودن هورمون ها، در بارداری با مشکل مواجه شود. کیست های تخمدان نیز با کاهش وزن بهبود یافته و احتمال بارداری افزایش می یابد.

منبع

عمل لاغری اسلیو چیست؟

 

عمل جراحی اسلیو یکی از انواع عمل های جراحی لاغری محسوب میشود. این جراحی نوعی دستکاری در سیستم و ارگان های دستگاه گوارش است.

در عمل لاغری اسلیو معده از طریق جراحی اندازه معده را کاهش می دهند. افراد پس از انجام این عمل زودتر احساس سیری میکنند. بنابراین میتوان نتیجه گرفت که این عمل بطور قابل توجهی میزان پرخوری را پایین می آورد.

اصول عمل لاغری اسلیو معده چیست؟

3 الی 7 روز پس از انجام عمل لاغری اسلیو، معده بیمار توانایی دریافت غذاهای مایع مانند شیر را دارد. در این عمل، متخصص جراحی لاغری مقدار زیادی از معده برمیدارد و معده به شکل موز در می آید. باید در نظر داشت که این عمل جراحی برگشت ناپذیر است. این روش توانایی بدن در تولید هورمون گرسنگی را که گرلین نام دارد کاهش می دهد.

رژیم عمل لاغری اسلیو معده یک رژیم چند فازی است که متخصصان برای آماده سازی افراد برای جراحی، کمک به بهبودی طراحی کرده اند.

همچنین تحقیقات انجام شده نشان داده است که عمل لاغری اسلیو معده ، باعث کمبود های تغذیه ای در بدن فرد میشود.بنابراین فرد باید به  تغییرات رژیم غذایی پس از جراحی لاغری پایبند باشد.

رژیم غذایی در دوران جراحی اسلیو معده:

پزشکان قبل از جراحی لاغری اسلیو معده برنامه مدیریت وزن را توصیه میکنند. افراد برای کاهش حجم کبد و میزان چربی در اطراف اندام ها باید به مدت 2 تا 6 هفته به رژیم غذایی پایبند باشند.

رفتارهای غذایی توصیه شده برای پس از عمل

شخص بعد از انجام عمل اسلیو معده باید نه تنها غذایی که می خورد بلکه باید نحوه خوردن آن را نیز تغییر دهد. این افراد باید با تغییر رفتارهای غذایی، خطر عوارض پس از جراحی را کاهش دهند.

·         مصرف 6 وعده غذایی به جای 3 وعده غذای حجیم

·         آرام غذا خوردن

·         پایان وعده غذایی با احساس سیری کردن

·         دریافت وعده های غذایی متعادل با پروتئین بالا

·         خودداری از خوردن غذا به دلیل استرس

·         مصرف مکمل های غذایی

از چه غذاهایی پس از انجام عمل اسلیو معده باید خودداری کرد؟

مصرف برخی از غذاها پس از انجام عمل لاغری اسلیو معده ممکن است موجب بروز مشکل در فرد شوند. بنابر ابن افراد باید انواع خاصی از غذا و نوشیدنی ها را از رژیم غذایی خود حذف کنند تا احتمال بروز یک عارضه نامطلوب در آنها کاهش یابد.

·         غذاهای سفت و خشک

·         غذا و نوشیدنی هایی که کالری متراکم دارند همانند: بستنی، شکلات و...

·         نوشیدنی های گازدار و شیرین همانند: نوشابه

·         غذاها با شاخص گلیسمی بالا همانند: نان، برنج، سیب زمینی و...

رفرنس

صفحه قبل 1 ... 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 صفحه بعد