x تبلیغات
تونو تایمز

ارتودنسی متحرک و انواع آن را بشناسیم

به طور کلی می توان گفت که خود ارتودنسی یک شاخه تخصصی در رشته دندانپزشکی است. اقداماتی که در این شاخه انجام میشود شامل ارزیابی، تشخیص و اصلاح یا درمان مشکلات مختلف دندانی مانند کج و ناصاف بودن، شلوغی دندان ها، جلو بودن یکی از فک ها و …. است.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت ارتودنسی دندان کدامند؟

مهمترین فاکتورهای تاثیر گذار بر قیمت درمان ارتودنسی دندان عبارتند از:

·         سن و سال بیمار

·         نوع مشکل

·         شدت مشکل

·         مدت زمان درمان ارتودنسی

·         نوع سیستم ارتودنسی یا تجهیزات بکار رفته در طول درمان

·         نوع پوشش بیمه (معمولا بیمه تکمیلی)

برای رفع یا کاهش برخی از این موارد، می توان به بیمار یک وسیله ثابت یا قابل جابجایی و متحرک داد. دستگاه های ثابت ارتودنسی برای اینکه بتوانند مشکل شما را حل کنند باید تا پایان دوره درمان به دندان های شما متصل باشند  که به آنها ارتودنسی ثابت میگویند. دستگاه های متحرک میتوانند حین درمان از دندان و دهان شما خارج شده و باز مورد استفاده قرار بگیرند. به درمان با کمک دستگاه های متحرک نیز ارتودنسی متحرک گفته میشود.

کاربرد ارتودنسی متحرک برای چه دندان هایی است؟

اگر مشکل و ناهنجاری فک و دندان پیچیده، شدید و جدی باشد ما نمیتوانیم از این  نوع دستگاه ها برای اصلاح و درمان استفاده کنیم. زیرا ماهیت دستگاه های متحرک به گونه ای است که تنها برای حل مشکلات جزئی تا متوسط ارتودنسی بکار برده میشوند. مشکلات جدی تر مانند مال اکلوژن ها یا ناهماهنگی های فکی را معمولا با ارتودسی ثابت و یا حتی ترکیبی از جراحی فک و ارتودنسی ثابت برطرف میکنند.

مزایای ارتودنسی متحرک

برخی از مهمترین مزایای ارتودنسی متحرک عبارتند از:

·         تمیز هنگام غذا خوردن میتوان آن ها را از دهان خارج کرد.

·         میتوان در جاهایی که تمایلی به استفاده از آن ها ندارید خارجشان کنید.

·         طول درمان آنها کوتاه تر از ارتودنسی ثابت است.

معایب ارتودنسی متحرک

·         بر روی گفتار تاثیر میگذارند

·         کشش بین میکسلی مشکل تر است

·         آنها برای حرکات متعدد ناکارآمد هستند

·         تحمل وسایل قابل جابجایی در فک پایین دشوارتر است

·         امکان همکاری نکردن بیمار در استفاده از پلاک های متحرک

انواع پلاک ارتودنسی متحرک

اینویزیلاین ها

اینویزیلاین ها جدیدترین دستگاه های ارتودنسی متحرک هستند که میتوانند تعداد زیادی از مشکلات دندانها، از جمله وجود فاصله بین آن ها، کج بودن و یا روی هم خوابیدن دندان ها، عقب یا جلو بودن آن ها و برخی مشکلات دیگر که چندان شدید نیستند را حل کند. به استفاده از این دستگاه ها، ارتودنسی نامرئی نیز گفته میشود.

ریتینر یا نگهدارنده ها

بعد از اتمام برنامه درمانی ارتودنسی ثابت، هنوز هم شما نیاز به استفاده از تعدادی دستگاه دیگر دارید که ما به آن ها نگهدارنده یا ریتینر میگوییم. نگهدارنده از جمله مهمترین انواع پلاک ارتودنسی متحرک هستند.

هر آنچه که باید در مورد ترمیم دندان پوسیده بدانید.

 

دهان ما پرشده است از انواع باکتری های مفید و مضر. زمانیکه ما شکر مصرف میکنیم، باکتری ها آن را مصرف و اسید تولید می کنند. این اسید تولید شده در دهان باعث ایجاد پیلاک و پوسیدگی دندان میشود. با ترمیم دندان پوسیده اگر زمانی که پلاک ها نرم هستند از سطح دندان خارج نشوند، به مرور زمان سفت و سخت خواهند شد.

پلاک های روی دندان، مواد معدنی موجود در مینای دندان را مصرف کرده و از بین می برد. پس از خراب شدن مینای دندان، اسید و باکتری ها سطح عاج دندان را که نرم تر و آسیب پذیرتر است را می پوشانند. اگر در این مرحه شروع به درمان دندان نکنیم ، باکتری ها به سمت پالپ دندان حمله میکنند و باعث عفونت دندان میشوند.

در این صورت درمان و ترمیم دندان پوسیده بدون عصب کشی غیر ممکن می شود.

علائم پوسیدگی دندان:

اولین باری که حفره های دندانی ایجاد میشوند شما متوجه علائمی نمیشوید. با بدتر شدن و جلوتر رفتن پوسیدگی دندان، شما لکه های سیاه، قهوه ای و یا سفید مشاهده می کنید. در ادامه زمان گاز زدن و یا فشار دادن دندان دچار درد نیز می شوید.

عواملی که باعث میشوند پوسیدگی دندان بیشتر شود:

·         مصرف سیگار

·         دیابت

·         مصرف غذاهای شیرین

·         مسواک نزدن

·         عدم چکاپ منظم دندان ها

·         خشکی دهان

انواع ترمیم دندان پوسیده:

1.      ترمیم مستقیم

2.      ترمیم غیر مستقیم

ترمیم مستقیم دندان ها:

در این روش ترمیم دندان پوسیده ، تمامی کارها در داخل دهان انجام میشود. از قبیل: پر کردن و یا قرار دادن پروتز. به این ترتیب که یک ماده نرم و قابل انعطاف را در داخل حفره دندان که قبلاً توسط دندانپزشک آماده شده و تمیز است، قرارداده می‌شود. سپس این مواد سخت و محکم می‌شوند تا بتوانند دندان آسیب دیده فرد را ترمیم کنند و گاهی نیز ظاهر آن را بهتر کند. پر کردن دندان و قراردادن پروتزهای درون دندان مقرون به صرفه است و در اغلب موارد مشکل بیماران را برطرف می‌کند و مورد استقبال عامهٔ مردم قرار می‌گیرد.

ترمیم غیر مستقیم دندان ها:

در روش ترمیم دندان پوسیده غبر مستقیم، ساخت مواد و مراحل اولیه در بیرون از دهان فرد انجام میشود. ونیر کامپوزیت ها، تاج ها، پل ها و ایمپلنت ها جز روش های ترمیم غیر مستقیم به حساب می آیند. در پروسه ترمیم غیر مستقیم دندان‌ها که شامل معاینه دهان و دندان، آماده کردن دندان، ساخت مواد و یک ونیر موقت، روکش دندان و … است. درنتیجه کار و زحمت بیشتری را می‌طلبد وباعث می‌شود هزینه آن نسبت به ترمیم مستقیم بالاتر باشد.

رفرنس

هر آنچه که باید در مورد درمان های چاقی مفرط و عمل جراحی لاپاراسکوپی بدانید.

 

عمل جراحی لاپاراسکوپی درمانی برای چاقی مفرط است که اکثرا به افراد با اضافه وزن شدید توصیه میشود. در این عمل بوسیله یک تلسکوپ مخصوص معده را از طریق برشی کوچک مشاهده میکنند.

روش های درمان چاقی مفرط

درمان دارویی:

تحقیقات انجام شده نشان داده است که هیچ کدام از روش های لاغری بجز جراحی در دراز مدت ماندگار و پایدار نیستند. درصد بسیاری از افرادی که با روش های غیر جراحی وزن خود را کاهش داده اند، طی 5 ماه به وزن گذشته خود بازگشته اند.

با این اوصاف داروهای لاغری با نسخه و بدون نسخه به فروش میرسند که هیچ کدام از انها تاثیر طولانی مدت ندارند.

درمان با جراحی:

در طی سال های گذشته عمل های جراحی لاغری بسیاری ابداع شده اند همانند:

·         گاستروپلاستی عمودی با نوار

·         بای پس معده به روش Roux-en-Y

·         حلقه معده (قابل تنظیم و غیر قابل تنظیم)

·         اسلیو معده

·         اسلیو معده همراه با سوئیچ عثنی عشر

عمل جراحی لاغری لاپاراسکوپی چه مزایایی دارد؟

·         درد پس از عمل کاهش می یابد.

·         مدت زمان بستری شدن در بیمارستان کمتر است.

·         میزان زخم کمتر است.

 

طریقه انجام عمل جراحی لاپاراسکوپی چگونه است؟

هنگام عمل جراحی لاپاراسکوپی جراح لاغری برش های 1.2 تا 1.4 اینچی را بر روی شکم بوجود می آورد. در ادامه تروکارها (لوله های باریک) را وارد شکم میکند. لاپاراسکوپ به یک دوربین کوچک وصل است که از طریق تروکار وارد بدن میشود. بدین طریق جراح چاقی میتواند دید بهتری از وضعیت داخل بدنف معده و سایر ارگان ها داشته باشد.

روند انجام عمل در روز جراحی چگونه است؟

1.      شما ابتدا به بیمارستان میروید.

2.      قبل از شروع روند جراحی باید لباس جراحی را بپوشید و اماده شوید.

3.      داروی بیهوشی به منظور آرام شدنتان به شما تزریق میشود.

4.      با متخصص بیهوشی صحبت میکنید.

5.      تحت بیهوشی کامل جراحی شروع میشود و معمولا اثر داروهای بیهوشی تا چند ساعت دوام دارد.

6.      پس از انجام عمل به اتاق ریکاوری منتقل میشوید.

7.      پس از اینکه به هوشیاری کامل رسیدید به اتاق خودتان برده میشوید.

نتایجی که پس از انجام عمل لاپاراسکوپی در انتظار ما هستند.

کاهش وزن:

طبق آمارهای دریافتی اکثر افرادی که عمل جراحی لاپاراسکوپی انجام داده اند، طی یک سال حداقل 50 درصد از وزن اضافه خود را از دست داده اند.

تاثیر جراحی بر بیماری های مرتبط با چاقی:

بعد از انجام عمل جراحی لاغری لاپاراسکوپی بیماری هایی که با چاقی ارتباط داشتند از جمله: آپنه خواب، دیابت، فشارخون و کلسترول بالا بهبود یافته اند.

منبع: https://www.dr-abdo.ir/

انواع جراحی لاغری

 

امروزه همه با روش های جراحی لاغری آشنا هستیم. افرادی که دچار چاقی مفرط هستند تنها با این روش میتوانند از شر چربی های اضافی خلاص شوند.

جراحی لاغری چیست؟

به تمام روش های جراحی که با دستکاری معده و روده باعث کاهش وزن و درمان چاقی میشوند؛ عمل جراحی لاغری میگویند.

عمل اسلیو معده

جدیدترین روش لاغری عمل اسلیو معده است. در این عمل 70 الی 80 درصد معده را از بدن خارج میکنند. به دلیل حذف بخشی از معده که دارای هورمون گرسنگی است، بنابراین فرد خیلی سریع احساس سیری پیدا میکند و کاهش وزن اتفاق می افتد.

عمل بای پس معده

در این روش جراح چاقی بخشی از معده و روده را برش داده و این 2 قسمت را به هم متصل میکند. به دلیل اتصال دستگاه جذب و دفع گوارش، ماده غذایی زیدی جذب بدن نمیشود و کاهش وزن اتفاق می افتد.

باندینگ معده

جراح چاقی حلقه ای را دور بالاترین قسمت معده قرار میدهد. این کار باعث میشود تا معده به 2 قسمت تقسیم شود. در پی باد شدن این حلقه، معده پر میشود. قسمت کوچکتر باعث میشود که فرد مقدار غذای دریافتی کمی داشته باشد. این روش منجر به کاهش وزن کمی میشود. حتی مکن است فرد بصورت دوره ای نیاز به تنظیم مجدد باند داشته باشد.

آیا من کاندیدای مناسبی برای عمل جراحی لاغری هستم؟

برای این کار نیاز است که شاخص توده بدنی خود را اندازه گیری کنید. در صورتی که میزان BMI شما بالاتر از 40 باشد قطعا شما کاندیدای مناسبی برای این نوع جراحی ها هستید.

همچنین در شرایط خاص اگر فردی علاوه بر اضافه وزن دچار بیماری های مرتبط با آن نیز باشد ، با BMI بالاتر از 35 نیز میتواند از این روش های لاغری استفاده کند.

آیا جراحی های لاغری عوارض دارند؟

فرد پس از تمام جراحی ها اعم از جراحی لاغری، ممکن است دچار عوارض خاصی شود. البته در جراحی های لاغری احتمال این اتفاق بسیار کم است. چرا که شاید فردی این عوارض را تجربه کند اما فرد دیگری هیچ نوع عارضه ای را تجربه نکند.

در صورتی که در انتخاب بهترین جراح لاغری دقت داشته باشید و به توصیه های جراحتان به عنوان مراقبت های بعد از جراحی توجه داشته باشید؛ احتمال بروز این عوارض تقریبا به صفر می رسد.

جراحی چاقی چه عوارضی میتواند داشته باشد؟

عوارض جراحی لاغری شامل 2 دسته ی : عوارض کوتاه مدت و عوارض بلند مدت میشود.

عوارض کوتاه مدت عمل لاغری

·         نشت مایعات از محل بخیه

·         خونریزی

عوارض بلند مدت عمل لاغری

·         احتمال کاهش شدید اشتها

·         احتمال اینکه بعضی از بیماران نیاز به استفاده طولانی مدت از انواع مکمل های ویتامین داشته باشند وجود دارد.

درمان سریع عفونت دندان بعد از کشیدن دندان چیست؟

عفونت استخوان پس از کشیدن دندان یک مشکل نادر ولی در صورت بروز، بسیار خطرناک است. در صورت عدم توجه به علائم این عفونت و به تعویق انداختن درمان آن، بیمار ممکن است دچار مشکلی به نام سپسیس شود. سپسیس یک عفونت ناشی از هر چیزی مانند (ویروس، باکتری، قارچ) است که وارد جریان خون می شود و می تواند جریان خون ورودی به اندام های حیاتی در بدن شما را مختل کند.

در این مقاله درباره بروز عفونت پس از کشیدن دندان و نحوه درمانش مطالبی خواهید خواند. اگر به تازگی دندان خود را کشیده اید این مقاله را ازدست ندهید.

درمان سریع عفونت دندان بعد از کشیدن دندان چیست؟

همانطور که عفونت سپسیس بدتر می شود، مشکلات متعددی بر جای می گذارد. مثلا می تواند بر تنفس شما و سطح اکسیژن در بدن شما تأثیر بگذارد و حتی باعث کم آبی بدن شود.

اگر پس از کشیدن دندان مشکوک به عفونت استخوان هستید، بهتر است فوراً به دندانپزشک خود مراجعه کنید. زیرا هر چه مدت طولانی تری عفونت استخوان درمان نشود، خطر سپسیس بیشتر افزایش می یابد. شستشوی دهان با آب نمک می تواند به کاهش درد در زمانی که منتظر یک قرار ملاقات هستید کمک کند. دندانپزشک شما پس از ویزیت و اطمینان از بروز عفونت دندان شما، در صورت امکان عفونت را تخلیه می کند تا روند بهبودی را تسریع ببخشد و سپس آنتی بیوتیک های قوی برایتان تجویز می کند.

آیا حفره خشک پس از کشیدن دندان، همان عفونت دندان است؟

پس از کشیدن دندان، جای آن خالی می ماند و اصطلاحا گفته می شود که حفره ایجاد شده است. این حفره به دنبال خونریزی بعد از کشیدن و صد البته بعد از ایجاد لخته، به مرور زمان پر شده و با استخوان سازی، کاملاً مسطح می شود. با این حال در صورت عدم تشکیل لخته خون یا جابجایی آن، وضعیت دردناکی به نام حفره خشک ایجاد می شود که در آن استخوان در معرض هوا قرار دارد. این حفره خشک هنوز عفونی نشده ولی درمان آن کمی طول خواهد کشید و ممکن است افراد فکر کنند جای دندانشان عفونت کرده است. اما در صورتی که درمان آن به تعویق بی افتد دچار عفونت می شود.

لازم است بدانیم که حفره خشک عفونی پس از کشیدن دندان داستان متفاوتی است. علت این عفونت اغلب باکتری‌هایی هستند که در طی یک یا دو روز پس از کشیدن دندان، در خط لثه، اطراف حفره یا داخل آن در حال فعالیت هستند و باعث تورم و قرمزی می‌شوند.

علائم عفونت دندان بعد از کشیدن و 3 درمان خانگی موقت برای آن

کشیدن دندان ممکن است به علت های مختلفی مانند پوسیدگی شدید، ارتودنسی، دندان نهفته، عفونت و خطر عفونت و ... توسط دندانپزشک انجام بگیرد. از عوارض کشیدن دندان می‌توان به ایجاد عفونت اشاره کرد. با اینکه عفونت استخوان پس از کشیدن دندان یک مشکل نادر ولی در صورت بروز، بسیار خطرناک است. عدم رسیدگی به عفونت دندان می تواند فاجعه بار بیاورد.

تصور کنید عفونت دندان به استخوان هایتان سرایت کند و یا در سینوس مغزتان لخته خونی برآمده از عفونت تشکیل شود. بعضی از عوارض نادیده گرفتن عفونت دندان جبران ناپذیر است.

علائم عفونت بعد از کشیدن دندان چیست؟

پس از کشیده شدن دندان اگر با عفونت مواجه شده باشید علائم خاصی را تجربه می کنید که با تشخیص به موقع آن ها می توانید فوری به دندانپزشک مراجعه کرده و به درمان عفونت کمک کنید. برخی از مهمترین علائم عفونت پس از کشیدن دندان عبارتند از:

  • بوی بد دهان که پس از مسواک زدن از بین نمی رود
  • طعم تلخی که پس از شستشو با آب نمک از بین نمی رود
  • تب بالای 37 درجه
  • دردی که به مسکن های تجویز شده پاسخ نمی دهد
  • تورم لثه
  • تورم غدد گردن و فک
  • درد در محل استخراج یا سوکت

در صورتی که علائم بالا را برای مدت طولانی تجربه کرده اید اما هنوز به دندانپزشک مراجعه نکرده اید احتمال گسترش عفونت به بخش های مختلف بدن وجود دارد.

اگر پس از کشیدن دندان مشکوک به عفونت استخوان هستید، بهتر است فوراً به دندانپزشک خود مراجعه کنید. عفونت دندان جز با رفتن به دندانپزشکی و درمان های جدی درست شدنی نیست! با وجود این یک سری راهکار هست که کمی عفونت دندان را التیام می دهد و شما را تا رفتن به مطب دندانپزشک سرپا نگه می دارد.

اسانس اورگانو

این اسانس تا حد زیادی از ورم و درد دندان هایتان کم می کند. اسانس اورگانو از آنتی اکسیدان ها بهره می برد و یک ماده عالی برای درمان خانگی عفونت دندان به شمار می رود.

کمپرس سرد

خیلی از دردها را آرام می کند و تسکین می دهد. کمپرس سرد را بگذارید آن‌ جا که درد می کند و 15 دقیقه نگه دارید. معجزه می کند!

جوش شیرین

جوش شیرین همان کاری را می کند که محلول آب نمک انجام می دهد. کافی است مقداری از آن را در آب بریزید. محلول به دست آمده را در دهان بچرخانید و غرغره کنید. خاصیت ضدباکتریایی جوش شیرین شما را از شرّ پلاک های دندانی نجات می دهد.

دندانپزشک شما پس از ویزیت و اطمینان از بروز عفونت دندان شما، در صورت امکان عفونت را تخلیه می کند تا روند بهبودی را تسریع ببخشد و سپس آنتی بیوتیک های قوی برایتان تجویز می کند.

بهترین روش درمان چاقی مفرط چیست؟

 

امروزه همه با روش های جراحی لاغری آشنا هستیم. افرادی که دچار چاقی مفرط هستند تنها با این روش ها میتوانند از شر چربی های اضافی خلاص شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع روش جراحی لاغری آشنا شوید.

جراحی لاغری چیست؟

به کلیه روش های جراحیکه با دستکاری معده، روده و سایر قسمت های گوارش منجر به کاهش وزن و درمان چاقی میشود؛ عمل جراحی لاغری گفته میشود.

 

انواع جراحی لاغری:

بر حسب شرایط بیمار و شدت چاقی، جراح چاقی یکی از روش های زیر را برای کاهش وزن اضافی انتخاب می کند:

·         در صورتی که تنها هدف کاهش حجم معده باشد از روش های اسلیو معده یا پلیسه معده استفاده می شود.

·         در صورتی که قصد از جراحی دفع اکثر مواد غذایی جذبی باشد از روش جراحی بای پس معده و روده استفاده می شود.

·         البته باندینگ معده یا بالون معده نیز برای درمان وزن اضافی قبلا استفاده می شد که امروزه رواج چندانی ندارد.

عمل اسلیو معده:

جدیدترین روش لاغری است که طی این عمل 70 الی 80 درصد از حجم معده از بدن خارج میشود.

عوارض اسلیو معده:

·         احتمال شکست در عمل جراحی اسلیو و بازگشت چاقی؛

·         استفراغ و وجود خون از عوارض اولیه این جراحی هستند.

·         البته این عوارض در صورتی بروز پیدا می کنند که این عمل توسط یک جراح چاقی مبتدی انجام گیرد.

عمل بای پس معده:

در این روش جراح بخشی از معده و روده را برش میدهد و این دو عضو را به یکدیگر متصل میکند.

عوارض بای پس معده:

·         سوء تغذیه؛

·         عدم جذب ویتامین های مورد نیاز بدن که منجر به کمبود ویتامین هایی مانند ویتامین D و B12 می شود.

·         بروز سندروم دامپینگ که انجام جراحی لاغری مجدد را ضروری می کند.

·         امکان ایجاد فتق یا سنگ کیسه صفرا

باندینگ معده:

در این روش جراح چاقی ، حلقه ای را دور بالاترین قسمت معده قرار میدهد و باعث میشود معده به 2 بخش تقسیم شود.

عوارض باندینگ معده:

·         در صورتی که بیمار در مصرف شیرینی جات زیاده روی کند، احتمال بازگشت چاقی پس از باندینگ معده بسیار زیاد است.

·         امکان جابه جا شدن حلقه وجود دارد.

·         حالت تهوع و استفراغ به دلیل واکنش معده به وجود جسم خارجی در بدن

آیا عمل لاغری عوارض دارد؟

عوارض هر نوع عمل جراحی، اعم از جراحی چاقی جزء لاینفک جراحی است. البته وقتی صحبت از عوارض جراحی لاغری میشود احتمال بروز آن صد در صد نیست.

هر چه که باید از ساخت تا نگهداری استخر بدانید!

 

تا چند سال پیش افراد کمتری به فکر ساخت استخر در خانه، ویلا یا باغ های شخصی خود بود. زیرا اغلب ترجیح میدادند لذت آبتنی و شنا کردن را در رودها، رودخانه ها و یا دریاچه های پرآب تجربه کنند. اما در دنیای امروز کمتر کسی میتواند بصورت هفتگی و یا حتی ماهانه به طبیعت برود. به همین دلیل افراد سعی دارند که تفریحات را به محل زندگی خود نزدیکتر کنند.

ما در این مقاله قصد داریم درباره ی ساخت و شیوه های نگهداری استخر بپردازیم.

مراحل ساخت استخر:

برای ساخت استخر در هر مکانی نیاز است که مراحل خاصی را طی کنید. این مراحل شامل:

اخذ مجوزهای لازم:

برای ساخت استخر در هر مکانی لازم است که اقدام به گرفتن پروانه ساخت و مجوز های لازم کنید. برای این امر نیاز است که به ساختمان اداری مربوطه مراجعه کنید.

همراه با گرفتن پروانه ساخت استخر باید مسئول ساخت استخر مشخصات دقیق استخر را به شما توضیح دهد.

قبل از شروع ساخت باید حتما موقعیت مورد نظر را بررسی کنید. زیرا ممکن است موجب نارضایتی برخی همسایه ها باشد.

همچنین در بعضی از مناطق نیاز است که یک مجوز جداگانه برای برق استخر از شهرداری بگیرید.

انتخاب مکان مناسب:

باید فضایی که قرار است استخر را آنجا احداث کنید، به دقت مورد بررسی قرار دهید. زیرا ممکن است در طول مراحل ساخت نیاز به اضافه کردن یا حذف تجهیزاتی باشد که در نتیجه موجب افزایش هزینه های شما شود.

طراحی استخر:

قبل از شروع کار باید تصمیم بگیرید که دوست دارید استخر شما به چه شکل باشد؟ مستطیل یا گرد؟ عمق و ارتفاع آن چقدر باشد؟ تعداد ورودی ها و خروجی ها چه تعداد باشد؟ تمام این موارد را باید قبل از شروع مراحل احداث، با پیمانکار در میان بگذارید.

پایه ریزی استخر با بتن:

اصولا پایه های استخر شنا در 3 سطح مختلف کار میشوند. در این سطوح از 3 ماده بتن، وینیل یا فایبر گلاس استفاده میشود. در بین این مواد بتن محکم ترین و بادوام ترین عنصر است. البته باید در نظر داشت که بتن از سایر مواد گران تر است.

از قالب فایبر گلاس برای نصب راحت تر استفاده کنید

این قالب های استخر بصورت اماده در بازار وجود دارند. قالب های فایبر گلاس علاوه بر قیمت مناسب، دوام بسیار بالایی نیز دارند.

لایه وینیل، بهترین گزینه برای ساخت استخر ارزان

این لایه ها اصولا بزرگ و مسطح هستند. بر اساس خطوط استخر طراحی شده و برای استخرهای خانگی انتخاب بسیار مناسبی هستند. اما نکته جالب توجه این است که: طول عمر انها نسبت به بتن و فایبرگلاس کمتر است.

و همچنین این لایه ها به مرور زمان دچار چروکی، شل شدگی و حباب زدگی میشوند که باعث میشود ظاهر استخر خراب شود.

ارتودنسی دندان برای کودکان

 

ما امروز در این مطلب سعی بر این داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را درمورد ارتودنسی دندان کودکان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ارتودنسی دندان کودکان

این ها رایج ترین دستگاه هایی هستند که در ارتودنسی دندان کودکان استفاده می شوند. در مواردی که دقت مهم است از آنها استفاده می شود. فرد می تواند به طور معمول با وسایل ثابت غذا بخورد، اما باید از مصرف برخی غذاها و نوشیدنی ها مانند نوشیدنی های گازدار، آب نبات سفت، آدامس و سایر غذاهای چسبنده اجتناب کند.افرادی که در ورزش های تماسی شرکت می کنند باید این موضوع را به متخصص ارتودنسی خود اطلاع دهند، زیرا ممکن است به محافظ مخصوص لثه نیاز داشته باشند.

اینها از براکت، سیم و باند تشکیل شده اند. نوارها محکم در اطراف دندان ها ثابت می شوند و به عنوان لنگر دستگاه عمل می کنند، در حالی که براکت ها معمولاً به جلوی دندان ها متصل می شوند.سیم هایی به شکل قوس از داخل براکت ها عبور کرده و به نوارها ثابت می شوند. با محکم شدن سیم قوسی، کشش به دندان ها وارد می شود. با گذشت زمان آنها را به موقعیت مناسب منتقل می کند. پیگیری شامل بازدیدهای ماهانه برای تنظیم یا سفت شدن بریس ها است. درمان ممکن است از چندین ماه تا چند سال طول بکشد. دو نوع بریس شفاف و رنگی موجود است.

همه چیز را درمورد دندانپزشکی کودکان بدانید.

این گزینه جایگزین بریس ممکن است برای بزرگسالان مفید باشد. عملاً توسط افراد دیگر قابل مشاهده نیستند و می توان آنها را برای مسواک زدن، نخ دندان یا غذا خوردن از دندان خود جدا کرد. از ارتودنسی نامرئی برای ۲ تا ۳ هفته استفاده می شود. سپس یک نوع دیگر را جایگرین آن می کنند.

این دستگاه برای گشودن قوس فک بالا طراحی شده است. این شامل یک صفحه پلاستیکی با پیچ است که روی کام یا سقف دهان قرار می گیرد. پیچ ها به مفاصل موجود در استخوان ها فشار وارد می کنند و آنها را به سمت خارج مجبور می کند. این باعث گسترش اندازه ناحیه سقف دهان می شود.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار مفیدی را در زمینه ارتودنسی دندان کودکان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما عزیزان بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

 

خرید قطعات کیا و هیوندای اصل و اورجینال

 

خودروهای کیا و هیوندا در ایران طرفداران زیادی دارد. تقاضای زیاد مردم در خرید این 2 خودرو موجب شده است که فروشگاه های لوازم یدکی خودرو به فکر تهیه و فروش قطعات هیوندای و کیای اصل و اورجینال بیفتند.

البته بعضی از مجموعه ها بصورت تخصصی در زمینه واردات و پخش قطعات خودروهای هیوندای و کیا موتورز فعالیت می کنند. البته کاربران به این مراکز راحت تر میتوانند اعتماد کنند. در این مطلب بطور کلی درباره قطعات هیوندا و کیا صحبت خواهیم کرد.

معرفی برند هیوندای موتور

هیوندای موتور یک شرکت خودروسازی کره ای و چند ملیتی است. هیوندای موتور و کیا موتورز از زیرمجموعه های هیوندای موتور گروپ هستند. پس از شرکت جنرال موتورز، فولکس واگن و تویوتا بزرگ ترین شرکت خودرو سازی در جهان هستند.

مهم ترین قطعات هیوندای

از جمله قطعات مهم هیوندای که در بازار تقاضای زیادی هم دارند میتوتن اشاره کرد به :

·         کمپرسور کولر

·         سیبک فرمان

·         پلوس

·         گردگیر پلوس

·         میل سوپاپ

·         دیسک ترمز

·         طبق

معرفی برند کیا موتورز

کیا موتورز یک شرکت خودروسازی کره ای است که جزو زیرمجموعه های هیوندای موتور گروپ محسوب میشود. این شرکت از سال 1994 فعالیت خود را در زمینه تولید مفتول های فلزی و دوچرخه سواری آغاز کرده است. کیا پس از تولید کیا کردوس به بازار خودروهای خانگی راه یافت.

بهترین ماشین های این مجموعه طبق امار و اطلاعات بدست آمده، شامل کیا اسپورتیج، کیا فورته، کیا سورنتو و کیا اوپتیما است.

راهنمای خرید قطعات خودروهای هیوندای و کیا موتورز

لوازم یدکی کیا و هیوندای شامل لوازم یدکی جانبی، بدنه ، موتوری و ... است. به دلیل وجود برندها و قیمت های مختلف احتمال سردرگمی در هنگام خرید قطعات این خودروها وجود دارد. یکی از دغدغه های افرادی که خودروهای خارجی دارند این است که قطعات اصل و اورجینال را از کجا تهیه کنیم؟ شما می توانید با در نظر گرفتن چند فاکتور بسیار ساده یک خرید بی دردسر و مطمئنی را داشته باشید:

·         خرید از بازارهای فروش

·         خرید از فروشگاه های لوازم یدکی آشنا

·         خرید از نمایندگی فروش لوازم یدکی کیا موتورز و هیوندای

·         درباره شرایط تعویض و عودت کالا سوال کنید

·         بررسی QR کد قطعات

·         بررسی اعتبار فروشگاه های اینترنتی

·         بسته بندی لوازم یدکی را فراموش نکنید

·         بررسی ظاهری قطعه

کلام اخر:

برای خرید لوازم یدکی خودروهای گران قیمت و وارداتی باید به دنبال یک فروشگاه رسمی و مورد تایید باشید.

صفحه قبل 1 ... 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 صفحه بعد