x تبلیغات
تونو تایمز

گوشواره و اهمیت تناسب آن با صورت

گوشواره یکی از زیورآلاتی است که در همه جای جهان محبوبیت بسیار زیادی دارد. انواع گوشواره از مواد مختلفی مانند طلای ۱۸ عیار، پلاتین، تیتانیوم، مس و نقره استرلینگ ساخته می‌شوند که با توجه به سلیقه فرد، یکی از انواع آن انتخاب میشود. از آنجا که گوشواره انواع و شکل‌های بسیار متنوعی دارد، بسیار مهم است که این اکسسوری را بر اساس فرم صورت خود انتخاب کنید.

چهره های گرد

این افراد بهتر است از گوشواره‌ های بلند، که گردی صورتشان را کمتر نشان می دهد، استفاده کنند. گوشواره‌ های اشکی بلند و گوشواره‌ های لوستر مانند بهترین گوشواره برای صورت‌ های گرد است. گوشواره‌ های بلند با اشکال هندسی ناموزون نیز می‌تواند گزینه مناسبى برای استفاده این افراد باشد. استفاده از گوشواره‌ های کوچک مانند گوشواره‌ های میخی، گوشواره‌ های توپی شکل و گرد برای صور‌ت‌ های گرد اصلاً مناسب نیست.

چهره هاي بيضي شكل

چهره های بیضی شكل دارای پهناي يكساني از پیشانی تا گونه ها هستند و از گونه ها تا چانه باريك مي شوند. چهره بیضی شكل می تواند تقریبا هر سبک گوشواره را استفاده كند. یکی از قابل توجه ترین مدل ها كه مي تواند با چهره بیضی شکل به كار رود گوشواره هاي آويزي بیضی شکل هستند. گوشواره داخل عكس نمونه اي از اين مدل گوشواره ها مي باشد كه از طلای سفید و زرد 18 عيار ساخته شده است .

چهره های مستطیلی شکل

در این صورت بهتر است، گوشواره‌ هایی که عرض‌ شان بیشتر از طول آنهاست و یا گوشواره های گرد را انتخاب کنید. از انتخاب گوشواره هایی با زاویه اشکی، حلقه‌ای و گوشواره هایی بیضی با لبه‌ های منحنی بپرهیزید. توجه داشته باشید که اگر صورت مستطیلی شکل و موهای بلندی دارید گوشواره اشکی نباید از چانه تان بلند‌تر یا عریض تر باشد.

ست کردن مدل صورت با گوشواره

به صورت کلی، اگر موهای کوتاه دارید، چون هر گوشواره‌ای در گوش‌هایتان دیده می‌شود خیلی فرقی نمی‌کند چه مدلی را انتخاب کنید. اما به کسانی که موهای بلند دارند، توصیه می‌کنیم آویزهای بلند و گوشواره‌های سفید و درخشانی انتخاب کنند که برق آن از زیر موهایشان دیده شود.

البته اگر قرار است موهای بلند خود را در پشت سرتان جمع کنید، فرقی ندارد چه مدل گوشواره‌ای انتخاب کنید.

اگر موهای بلوند و روشن دارید، بدون شک گوشواره طلای زرد بسیار بهتر از طلای سفید یا پلاتین است. برعکس، اگر موهای تیره دارید بهتر است بدنبال خرید گوشواره‌های طلای سفید یا پلاتین باشید.

منبع: https://www.asby.ir/

چرا ایمپلنت دندان بهترین جایگزین دندان است؟

بسیاری از افراد به دلیل افزایش سن و یا دیگر مشکلاتی که ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد، یک یا تعدادی از دندان‌های خود را از دست می‌دهند. این مشکل نه تنها از نظر ظاهر خوشایند نیست، بلکه مشکلات دیگری را نیز به وجود می‌آورد. یکی از روش‌های رفع این مشکل کاشت ایمپلنت دندان است.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت‌ها قطعات فلزی هستند که مهمترین بخش آن یعنی پایه یا فیکسچر به داخل استخوان فک کاشته میشود و نقش ریشه دندان ما را ایفا میکند. ایمپلنت دندان بهترین روش جایگزین دندان است و هر واحد آن شامل چندین بخش میشود که در مجموع نه تنها ظاهری شبیه به دندان طبیعی ما دارد، بلکه تمامی عملکردهای دندانی را نیز به خوبی دندان های واقعی انجام میدهد.

ایمپلنت از چه اجزایی تشکیل شده است؟

هر ایمپلنت به طور کلی از 3 بخش اصلی تشکیل شده است. اجزای ایمپلنت دندان عبارتند از:

پایه ایمپلنت یا فیکسچر: پایه یک قطعه پیچ کوچک (معمولا تیتانیومی) است که در نقش پایه دندان به داخل استخوان فک کاشته شده و بعد از مدتی جوش میخورد.

رابط: قطعه ای که بعد از جوش خوردن پایه به استخوان، به آن متصل شده و رابط بین پایه و تاج دندان یا پروتز آن است.

پروتز یا تاج دندانی: بعد از بسته شدن رابط، باید چیزی شبیه به تاج دندان واقعی روی رابط متصل شود که به آن پروتز دندانی ایمپلنتی یا دندانی گفته میشود.

چه کسی میتواند کاشت دندان داشته باشد؟

·         سلامت عمومی خوبی داشته باشند.

·         بیماری زمینه ای شدیدی نداشته باشند. (مثلا دیابت که البته اگر کنترل شود ایرادی ندارد.)

·         بافت استخوان مناسب و متراکمی داشته باشد.

·         به مواد مخدر و سیگار اعیتاد نداشته باشد.

·         در نوشیدن الکل زیاده روی نکند.

ایمپلنت دندان برای چه افرادی مناسب نیست

·         افرادی که فک آنها به اندازه کافی رشد نکرده است.

·         بانوان باردار.

·         افرادی که پرتو درمانی در قسمت سر و گردن داشته ‌اند.

·         افرادی که داروهای خاص مثل کورتن و استروئید مصرف می‌کنند.

·         افرادی که دندان قروچه دارند چرا که میزان شکستگی ایمپلنت در این افراد بالا است.

مشکلات و معایب آن

برخی از عوارض ایمپلنت دندان عبارتند از:

·         ممکن است پس از عمل دچار عوارض خفیف و موقتی از جمله تورم و احساس ناخوشایند در اطراف آن باشید.

·         در صورتی که ایمپلنت به درستی با استخوان فک جوش نخورد ممکن است شل شود.

·         در مواردی ممکن است دندانپزشک هنگام ایجاد حفره در استخوان به اعصاب آسیب برساند و بدین ترتیب بیمار دچار بی حسی شود. البته این مورد بسیار نادر و امکان اتفاق افتادن آن بسیار کم است.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

راهنمای تشخیص طلا از بدل

دوست دارید با چند ترفند کوچک و ساده تشخیص طلا از بدل آشنا شوید و همیشه طلای اصل بخرید؟  در این مقاله تعدادی از روش های تشخیص طلا از بدل را برایتان به طور مختصر توضیح میدهیم.

1.      به همراه داشتن آهنربا

هر وقت مسیرتان به طلافروشی افتاد حتما یک آهنربا همراه خود داشته باشید. زیرا آهنربا میتواند در تشخیص طلای واقعی از بدل به کار شما بیاید. از آنجایی که طلا از فلزات دیامغناطیسی است هیچگاه به آهنربا نمیچسپد یا به طرف آن کشیده نمیشود.

2.      کاراگاه اسید نیتریک

اسید نیتریک هم میتواند در شناسایی و تشخیص طلا از بدلیجات به شما کمک زیادی کند. اسیدنیتریک ماده ای است که طلای اصل در آن حل نمی شود. بنابراین برای آزمایش، حتما یک قطعه از طلا را داخل مقداری اسید نیتریک بی اندازید. اگر ذوب نشد قطعه طلا است اما اگر اگر ذوب شد یا واکنش داد یعنی سرتان کلاه رفته و طلایتان قطعا بدلی از طلا است.

نکته مهم: از این ترفند یشتر برای تشخیص طلا قدیمی از بدل مورد استفاده قرار میگیرد.

3.      مشاهده علائم حک شده روی طلا

اولین و شاید یکی از مهمترین روش های تشخیص طلا از بدل، توجه به نشانه ها و علائم رایجی است که معمولا روی طلا حک میکنند. روی محصولات و اجناس ساخته شده از طلا معمولا علائمی مثل18k و22k  حک میشود. اما فعلا گول این علائم را نخورید زیرا کلاهبرداران و کسانی که طلا جعل میکنند به راحتی آب خوردن میتوانند محصولات بدل و تقلبی بسازند و عین همین علائم را روی آن ها حک کنند.

بیشتر بخوانید: طلای 18 عیار

4.      استفاده از ظروف سرامیکی

یکی از جالبترین ترفند های تشخیص طلا از بدلیجات استفاده از ظروف یا سطوح سرامیکی است. یک ظرف یا هر چیزی که از سرامیک ساخته شده است را تهیه کنید. به آرامی قطعه ای که فکر می کنید طلای واقعی است را روی آن بکشید، اگر قطعه نامبرده روی سطح سرامیکی خط سیاه به جای گذاشت احتمالا قطعه شما بدل است و طلا نیست.

5.      استفاده از آب در تشیخص طلا از بدل

طلا چکالی کمی دارد و اگر اصل باشد روی آب شناور میشود یا به طور کامل در آب ته نشین نمیشود. البته این روش زیاد هم مطمئن نیست چون بعضی از افراد سودجو طوری بدل طلا را درست میکنند که تا حدودی در آب شناور میشود و کاملا ته نشین نمیشود.

6.      کمک طلافروشان در تشخیص طلا

تنها کافی است که قطعه طلای خود را به یک طلا فروشی ببرید و از صاحب آن بخواهید طلا را برای شما محک بزند. او این کار را با سنک محک انجام می دهد.

   منبع: https://www.asby.ir/

ویژگی های پستانک ارتودنسی ژله ای

هر پستانک ارتودنسی ژله ای از سه قسمت سری، محافظ و دستگیره تشکیل شده است. سری حالتی شبیه نوک پستان مادر دارد و محافظ نیز از فرو رفتن پستانک در دهان کودک جلوگیری می کند. استفاده از پستانک در سال های ابتدایی بلامانع است اما پس از آن ممکن است باعث بروز اختلالاتی مانند ناهنجاری های فک و دندان ها، کجی دندان ها، جلوزدگی دندان ها و عدم تقارن بین فک ها شود.

متخصصین ارتودنسی تأکید دارند که پستانک های ارتودنسی ژله ای مشکلات کمتری نسبت به پستانک های گرد دارند و اگرچه انتخاب یک پستانک مناسب می تواند به اصلاح فک و دهان کودک کمک کند یا از بروز آسیب های دندانی جلوگیری کند، اما بهتر است که این پستانک فقط تا حدود یک سالگی نوزاد استفاده شود.

جنس سری پستانک

پستانک از مواد گوناگونی ساخته می شود، از جمله:

سیلیکون

سیلیکون رایج ترین ماده برای تولید پستانک است و از ترکیب اکسیژن و سیلیکون به صورت زنجیره ای  تشکیل می شود. شست و شوی آن راحت است و به راحتی بو نمی گیرد. همچنین فعالیت کم شیمیایی، مقاومت بالا در برابر حرارت بالا و پایین، ضد آب و اکسایش بودن، از ویژگی های دیگر این پستانک است.

لاتکس

این ماده انعطاف پذیری و نرمی بیشتری نسبت به سیلیکون دارد، اما از معایب این جنس می توان گفت که این نرمی باعث می شود که خیلی سریع خراب شود. ممکن است بعضی نوزادان به این جنس حساسیت نشان دهند؛ همچنین امکان کنده شدن آن توسط نوزاد در هنگام در آمدن دندان ها وجود دارد.

ویژگی های پستانک ارتودنسی ژله ای

·         به دلیل وجود سوراخ روی بدنه پستانک ارتونسی ژله ای، قابلیت گردش هوا وجود دارد و کودک با مکیدن پستانک هوا وارد معده اش نمی شود و دچار دل درد نمی شود.

·         سطح صاف داخلی بدنه آن به منظور جلوگیری از حساسیت های پوستی طراحی شده است.

·         فاقد BPA و مواد مضر شیمیایی و قابل شست و شو در ماشین ظرفشویی است.

·         دارای درپوش قفل شو یا محفظه نگهداری مخصوص است تا پستانک کثیف نشود.

مزایای پستانک ارتودنسی ژله ای

·         پستانک به توسعه و رشد عضلات دهان نوزاد کمک می کند و موجب می شود نوزاد عمل مکیدن را زودتر یاد بگیرد.

·         در طول پروازهای هوایی، پستانک می تواند فشار دردناکی را که نوزادان در گوش میانی احساس می کنند را کاهش دهد.

·         پستانک می تواند باعث کاهش خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد شود.

معایب پستانک ارتودنسی ژله ای

استفاده زود هنگام پستانک ممکن است در توانایی نوزاد در گرفتن سینه و شیر خوردن اثر منفی بگذارد. استفاده از پستانک ممکن است مانع شیرخوردن نوزاد در ساعات شیردهی شود و این امر می تواند باعث شود نوزاد در شب گرسنه تر شده و بیشتر بیدار شود؛ هم چنین استفاده از پستانک احتمال ابتلا به عفونت گوش را افزایش می دهد.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

حساسیت به طلا و راهکارهای رفع آن

به دلیل آنکه طلا فلزی نرم و شکننده است، به جهت بالا بردن مقاومت آن و جلوگیری از شکنندگی، آن را با فلزات دیگر ترکیب می کنند. حساسیت به طلا ممکن است به خودِ فلز طلا ارتباطی نداشته باشد و واکنش‌های آلرژیک بدن برای فلزات دیگری باشد که در مصنوعات طلا به کار رفته است. یکی از رایج‌ ترین فلزات مورد استفاده در ساخت انواع مصنوعات طلا، نیکل است که به شدت حساسیت ‌زاست.

حساسیت به نیکل

اگر نیکل موجود در طلای شما بخواهد برای شما حساسیت ایجاد کند، معمولا علائم خود را پس از 12 تا 48 ساعت نشان خواهد داد. این علائم در ابتدا ممکن است با خارش در ناحیه و قرمزی شروع شود و در صورت بی توجهی به آن ممکن است سبب تاول شود.

علائم حساسیت به طلا

از جمله نشانه های بروز حساسیت به زیورآلات می توان از موارد زیر نام برد:

·         خارش مداوم و رو به تشدید

·         ملتهب و قرمز شدن پوست

·         خشکی بیش از حد و ایجاد ترک های پوستی

·         بروز حالتی شبیه سوختگی بر روی سطح پوست

طلای سفید آلرژی ‌زا ‌تر است یا طلای زرد؟

 ممکن است ایجاد حساسیت طلای سفید نسبت به طلای زرد بیشتر باشد و آن هم به دلیل آلیاژ نیکل دار در طلای سفید است. رنگ طلا به خودی خود زرد است و سازندگان زیورآلات باید فلزی را به طلا اضافه کنند تا آن را سفید کنند که معمولا در این شرایط از فلز نیکل استفاده میشود. در نتیجه اگر پوست حساسی دارید پیشنهاد می‌کنیم بیشتر از طلاجات زرد با آبکاری طلای ۲۴ عیار استفاده کنید.

جلوگیری از ایجاد حساسیت‌ به طلا

·         آبکاری زیورآلات: با گذشت زمان، روی زیورآلات خط و خش و ساییدگی‌هایی ایجاد می‌شود که همین خط و خش‌ها سبب می‌شود تا مواد سازنده‌ی زیورآلات مانند نیکل و مس به صورت مستقیم با پوست تماس برقرار کند و سبب ایجاد حساسیت‌هایی گردد. این کار را می‌ توان با آبکاری کردن طلا و جواهرات به سادگی حل کرد.

·         لاک ناخن: شخص می‌تواند روی طلاها و زیورآلاتی که به آن حساسیت دارد، لاک برق ناخن بزند. این نوع لاک به خاطر شفاف بودن دیده نمی‌شود و تنها لایه‌ای نازک بر روی زیورآلات ایجاد می‌کند تا با پوست تماسی نداشته باشد.

·         جواهرات هایبو آلرژیک: جواهرات هایبو آلرژیک جواهراتی هستند که ضد حساسیت هستند و با مواد با کیفیتی ساخته شده‌اند. به همین دلیل مطمعنا قیمت قابل توجهی هم نسبت به سایر زیورآلات و جواهرات دارند.

منبع: https://www.asby.ir/

ارتودنسی در دوره کرونا

ممکن است شما هم تا قبل از شیوع بیماری کرونا قصد ارتودنسی کردن دندان هایتان را داشته و برایش برنامه ریزی کرده باشید، اما با شیوع این بیماری تمام برنامه هایتان عقب افتاده است. شاید هم فکر می کنید ارتودنسی دندان ها کار ضروری نیست و بهتر است آن را عقب بیندازید.

احتمال ابتلا به ویروس کرونا در دندان پزشکی چقدر است؟

دندان پزشکی از آن مکان هایی است که رفت و آمد در آن زیاد صورت می گیرد. گرچه اقدامات پیشگیری از این ویروس در همه مکان های عمومی و به خصوص دندان پزشکی انجام می شود، باز هم توصیه می شود تا جای امکان برای موارد غیر ضروری وارد این مکان ها نشویم. علاوه بر سایر اقدامات دندانپزشکی، به تعویق انداختن ارتودنسی دندان در زمان کرونا در وصرتی که واجب نیست هم توصیه میشود.

برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در دندانپزشکی چه اقداماتی انجام می شود؟

اول از همه باید این را به بیماران گوشزد کرد که اگر کوچک ترین علائمی از این بیماری دارید به هیچ عنوان به دندان پزشکی نروید. هنگام ورود به دندان پزشکی دست های خود را ضدعفونی کنید و سپس با آب و صابون بشویید. مراقب باشید تا از تماس دست هایتان با بینی، صورت، دهان و چشم هایتان خودداری کنید. اما اقداماتی هم هست که باید دندانپزشکان و همکارانشان انجام دهند، مثلا:

·         باید به طور مرتب و روزانه سطح تمام اجسام فلزی، شیشه ای و پلاستیکی را ضد عفونی کنند.

·         از پذیرش بیمارانی که علائمی مانند تب و سرفه دارند خود داری کنند.

·         وسیله های یک بار مصرف را سریع دور بریزند.

·         دندان پزشکان و همکارانشان از ماسک و شیلد استفاده کنند.

·         زباله های دندان پزشکی و پسماند های اجسام و مواد درمانی را حتما به سیستم های دفع زباله تحول دهند.

آیا ارتودنسی دندان ها و فک جز درمان های ضروری اند و نباید آن ها را به تعویق انداخت؟

اگر ناهنجاری های دندان و فک شما شدت زیادی ندارند و آزارتان نمی دهند و قصد شما از انجام ارتودنسی زیبا تر شدن چهرتان است؛ قاعدتا ارتودنسی امر ضروری و مهی نیست. اما بهتر است بدانید که اگر مشکلات و ناهنجاری های دهان و دندان شما آنقدر زیاد باشد که باعث اختلال در تنفس، جویدن و تکلم شما شود بهتر است که به زودی برای درمان اقدام کنید.

نکته دیگری که باید هنگام به تعویق انداختن دوره درمان به آن توجه کرد این است که هر چه سن فرد بالا تر رود، دوره درمان ارتودنسی طولانی تر و اندکی سخت تر می شود. هر چه از دوران بلوغ فرد بگذرد، استخوان ها شکل گرفته و سفت و محکم تر می شود؛ بنابراین حرکت دادن آن ها سخت تر می شود.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟

سرمایه‌ گذاران تازه ‌کار همواره سوالاتی از این قبیل را در ذهن دارند که مثلا سکه بهتر است یا طلای دست دوم؟ شمش بهتر است یا طلای آب شده؟ اصلا طلای آب شده بهتر است یا دست دوم؟

آیا خرید طلا ایده‌ی خوبی برای سرمایه گذاری است؟

افزایش قیمت طلا در بازار جهانی، مشکلات اقتصادی کشورهای بزرگ جهان و موارد دیگر، باعث شده است که بسیاری از مردم جهان به خرید طلا از هر نوعی روی آورند و تصمیم بگیرند تا این فلز گرانبها را برای آینده خود، در خانه داشته باشند.

از آنجا که قیمت‌ها در کشور ما دائما در حال افزایش است، می‌توان گفت خرید طلا و نگهداری آن به امید افزایش قیمت و سوددهی بیشتر، روش خوبی برای سرمایه‌گذاری است.

البته باید توجه داشته باشید که نوسانات طلا گاهی اوقات زیاد است و ممکن است هیجانات منفی شدیدی را به فرد وارد کند. اگرچه مرور تاریخ نشان می‌دهد که در طولانی‌ مدت همیشه قیمت طلا رو به بالا بوده است.

انواع روش های سرمایه گذاری در طلا و سکه چیست؟

امروزه روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در طلا وجود دارد که شناخته شده ترین آن طلای فیزیکی است. مابقی این روش ها عبارتند از:

·         صندوق های سرمایه گذاری در طلا

·         گواهی سپرده سکه در بورس کالا

گواهی سپرده طلا

نوعی از سرمایه گذاری در این دسته از دارایی، گواهی سپرده طلاست. در دست داشتن گواهی سپرده دقیقا عین داشتن خود دارایی است که با در دست داشتن آن و مراجعه به انبارهای کالا می توانید آن را دریافت کنید. گواهی سپرده، ورقه بهاداری است که نشان دهنده مالکیت دارنده آن بر مقدار معینی کالای سپرده شده به انبار است و پشتوانه آن، قبض انبار صادر شده توسط انباردار است.

هر نماد گواهی سپرده سکه، یک تاریخ سررسید دارد. خریدار هم می‌تواند بعد از خرید سکه، آن را تحویل بگیرد و هم می‌تواند این اوراق را تا سررسید نگهداری کند.

صندوق های سرمایه گذاری مبتنی بر طلا

صندوق‌های سرمایه گذاری بر مبنای دارایی‌ هایی که روی آن ها سرمایه گذاری می کنند دسته بندی می شوند. صندوق کالای قابل معامله (ETC) یکی از ابزارهای مالی نوین هستند که به سرمایه گذاران این امکان را می دهند که به جای خرید و نگهداری کالای مورد نظر و تحمل هزینه‌های حمل و نقل، انبارداری و خسارت‌های احتمالی آن، اوراق این صندوق ها را خریداری نمایند. با خرید این اوراق، سرمایه گذار در عین داشتن مالکیت کالای مورد نظر، مسئولیت نگهداری از آن کالا را بر عهده ندارد.

منبع: https://www.asby.ir/

ارتودنسی پیشگیرانه

ارتودنسی پیشگیرانه شاخه ای از علم دندانپزشکی است که مال اکلوژن را درمان می کند. شما باید برای انجام ارتودنسی پیشگیرانه به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید.

انواع درمان ارتودنسی پیشگیرانه

درارتودنسی پیشگیرانه از بریس و سایر وسایل برای صاف کردن دندان ها استفاده می شود. متخصص ارتودنسی می تواند کارهایی را انجام دهد که هدف آن دستیابی به موارد زیر است :

·         بستن شکاف های وسیع بین دندان ها

·         تراز کردن نوک دندان ها

·         صاف کردن دندان های کج

·         بهبود گفتار یا توانایی جویدن در هنگام غذا خوردن

·         تقویت سلامت طولانی مدت لثه ها و دندان ها

·         جلوگیری از ساییدگی بیش از حد طولانی مدت یا ضربه به دندان

·         درمان نیش های نامناسب

درمان می تواند ظاهر دندان ها را بهبود بخشد. همچنین می تواند منجر به جویدن بهتر و عملکرد گفتاری شود و در برخی موارد از دندان در برابر آسیب یا پوسیدگی محافظت می کند.

مال اکلوژن

مال اکلوژن شرایطی است که دندان های بالا و پایین در هنگام بسته شدن دهان به طور صحیح روی همدیگر قرار نمی گیرند. یک متخصص ارتودنسی می تواند یک محافظ شبانه برای دهان تجویز کند تا از سوزش و درد در افرادی که در حال درمان به روش ارتودنسی پیشگیرانه هستند جلوگیری کند. مال اکلوژن شدید ممکن است بر خوردن، گفتار و تمیز نگه داشتن دندان تأثیر بگذارد.

درمان ارتودنسی می تواند به درمان یا بهبود موارد زیر کمک کند:

·         بیرون زدگی دندان های جلویی: ارتودنسی پیشگیرانه می تواند ظاهر را بهبود بخشد و از دندان در برابر آسیب دیدگی در هنگام صدمات ورزشی یا زمین خوردن محافظت کند.

·         دندانهای نهفته: این ممکن است هنگامی اتفاق بیفتد که دندان فرد بزرگسال از لثه یا استخوان خارج نشود، یا فقط به صورت جزئی خارج شود.

·         اوربایت : وقتی دندان ها بسته می شوند، دندان های فوقانی بیش از دندان های پایینی جلو می آیند.

·         اُپن بایت: وقتی دندان ها بسته می شوند، یک شکاف بین دندان های بالا و پایین وجود دارد.

·         آندربایت : دندانهای فوقانی خیلی عقب هستند، یا دندان های پایین خیلی جلو هستند.

·         کراس بایت: حداقل یکی از دندان های بالایی، هنگام فشردن در مقابل دندان های پایین کمی پایین نمی آید. آنها خیلی نزدیک به گونه یا زبان هستند.

·         فاصله گذاری: بین دندان ها شکاف یا فاصله وجود دارد. این مشکل به این دلیل رخ می دهد که دندان از بین رفته باشد و دندان ها دهان را پر نکنند. این برخلاف ازدحام دندان ها در دهان است.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

محاسبه قیمت طلا در زمان خرید از طلافروشی

بسیاری از طلا فروش ها در زمان خرید، بدون هیچگونه توضیحی فاکتور را می‌نویسند وعلاقه ‌ای هم ندارند که خریداران سر از کارشان دربیاورند. ما در این پست قصد داریم فرمول محاسبه قیمت طلا در هنگام خرید را با شما درمیان بگذاریم.

فرمول محاسبه قیمت طلا در زمان خرید

این حق شماست که به طور دقیق بدانید قیمت طلایی که قصد خرید آن را دارید چگونه محاسبه می‌شود. طلافروشان با فرمول زیر قیمت نهایی طلا را محاسبه می‌کنند:

۹% مالیات بر ارزش افزوده + ۷% سود طلافروش + (وزن طلا × (اجرت ساخت + قیمت یک گرم طلای ۱۸ عیار))

در اینجا قصد داریم هر کدام از اجزای این فرمول را توضیح دهیم.

اجرت:

از آنجایی که فرایند شکل دهی طلا پروسه ای سخت و پرزحمت است، تمامی طلافروشان و کارگاه‌ های طلا سازی بابت زحماتی که می‌کشند و طلا را شکل می‌دهند دستمزد دریافت می‌کنند. این اجرت با توجه به نوع و مدل طلا متفاوت است. چیزی که مهم است بدانید این است که نرخ مصوب و ثابتی برای تعیین اجرت وجود ندارد. اگر قصد خرید دارید حتما به چندین طلافروشی سر بزنید و از دستمزد آن‌ها مطلع شوید.

مالیات بر ارزش افزوده:

مقدار پولی که طلافروشان به عنوان مالیات دریافت می‌کنند را باید به اداره‌ی مالیات پرداخت کنند. از سال 1389 این قانون به تصویب رسید که خریداران مبلغی را به عنوان مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند. این قانون سرو صداهای زیادی به پا کرد. طلا فروشان معتقد بودند طلا سرمایه است و ارزش افزوده‌ ای ایجاد نمی‌کند و این مالیات باید به اجرت اضافه شود.

تا به امروز هم این بحث و جدل ها ادامه داشته ولی تاکنون که حذف مالیات از فرمول محاسبه قیمت طلا در هنگام خرید بی نتیجه بوده است. در حال حاضر 9 درصد از هزینه کل به عنوان مالیات حساب می‌شود.

سود طلا فروش:

این سود مقدار هزینه ‌ای است که به صورت مصوب و قانونی از طریق اتحادیه طلا فروشان داخل طلا فروشی‌ ها نصب شده است. سود قانونی فروشندگان 7 درصد است. برای محاسبه سود طلا فروش، پول طلای خام و اجرت هر مقداری شد 7 درصد آن را حساب کرده و به مبلغ نهایی اضافه میکنیم.

وزن طلا:

طلا فروشان وزن طلا را با ترازو های دقیق خود که هر شش ماه یک بار از طرف بازرسان اتحادیه طلا و جواهر و سازمان استاندارد بررسی می‌شود، اندازه ‌گیری می‌کنند.

منبع: https://www.asby.ir/

ارتودنسی دندان چیست؟

ارتودنسی دندان رشته و شاخه ای از دندان پزشکی است که در آن، فک و دندان را اصلاح کرده و آن ها را در جایگاه مناسب خود قرار می ‌دهند. این شاخه از دندان پزشکی متمرکز بر ناهنجاری‌ های مربوط به غیر ردیف بودن دندان‌ ها و اجزای ناحیه فک و سر است. در بین روش‌ های پیگیری و خدمات زیبایی دندان، ارتودنسی یکی از پر اهمیت ‌ترین روش ها است.

درمان ارتودنسی روشی است که در آن دندان‌ ها را هم ردیف کرده و مشکلات فک و صورت را بر طرف می‌ کند. دندان‌ های شما ممکن است نزدیک به هم یا روی هم رفته باشند و یا با فاصله از هم باشند. در هر صورت شما به سختی می ‌توانید دندان‌ های خود را تمیز کنید و احتمال پوسیدگی دندان‌ هایتان بسیار بالا می رود. همچنین احتمال این که شما دچار بیماری‌ های لثه و فک بشوید بسیار بالا خواهد بود که با ارتودنسی میتوان از آن پیشگیری کرد.

این روش درمانی در وهله اول بر زیبایی شما تأثیر بسزایی می گذارد و ثانیاً روشی است برای پیشگیری از درد‌ها و مشکلاتی که ممکن است در آینده برای دندان های شما ایجاد شود.

متخصص ارتودنسی کیست؟

ارتودنتیست یا متخصص ارتودنسی، دندانپزشکی است که با گذراندن شش سال دوره دندان پزشکی عمومی و تجربه چند سال درمان بالینی بیماران، در یکی از دانشگاه‌ها پذیرفته شده است. سپس یک دوره سه ساله را پشت سر گذاشته و در نهایت یک پایان نامه درباره موضوع ارتودنسی ارائه کرده و از آن دفاع می‌کند.

این متخصص‌ ها پس از دریافت مدرک خود، باید در نشست‌ ها و جلسه‌ هایی تحت عنوان بازآموزی حرفه ای شرکت کنند و دانش روز را فرا بگیرند.

۹ علائم هشدار دهنده برای ارتودنسی دندان

·         دندان ‌هایی که به پهلو نشسته اند.

·         هم پوشانی نشدن دندان ‌ها به صورت عمودی

·         باز بودن فک از همه طرف ها

·         هم راستا نبودن خط میانی دندان ‌های بالا و پایین

·         وجود فاصله بین دندان ها

·         شلوغی دندان ها

·         هنگام جویدن، دندان‌ های بالا از نظر عرضی به درستی بر روی دندان‌ های پایینی قرار نگیرند.

·         دندان‌ هایی که به وضوح از دندان‌ های کنار خود جلوتر یا عقب‌ تر هستند.

·         دندان‌ های درهم که برای تشخیص آن، می‌توانید از نخ دندان استفاده کنید. اگر هنگام نخ دندان کشیدن با مشکل مواجه شوید به احتمال زیاد نیاز به ارتودنسی دارید.

بهتر است که برای اطلاع از سلامت محیط دهان و دندان و رسیدگی به دندان ها، دوره ای به پزشک متخصص در زمینه دندان پزشکی مراجعه کنیم، تا با تشخیص به موقع، از پرداخت هزینه های سنگین تر جلوگیری شود.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

صفحه قبل 1 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 صفحه بعد