x تبلیغات
تونو تایمز

انواع ارتودنسی نامرئی را بشناسیم

امروزه بیش از پیش زیبایی چهره و دندان برای افراد اهمیت پیدا کرده است و کسانی که دچار انواع مشکلات دندان و دهان بوده در پی پیدا کردن راهی هستند که بتوان این مشکلات را برطرف کرد. ارتودنسی دندان درمانی است که برای برخی مشکلات و ناهنجاری های فک و دندان استفاده می شود. ناهنجاری هایی که با ارتودنسی دندان قابل درمان هستند شامل موارد زیر می شوند:

·         نامرتبی دندان ها

·         شلوغی دندان ها

·         وجود دندان‌ های نهفته

·         انواع بایت دندان ها (کراس بایت، اور بایت، آندر بایت و اپن بایت)

·         قوس فکی تنگ

·         فاصله زیاد بین دندان ها

·         مشکلات و اختلالات مربوط به رشد صورت یا استخوان ها

·         وجود اختلافات عرضی در دو فک

یکی از متداول ترین روش های درمان ارتودنسی، ارتودنسی به کمک بریس های فلزی است که تعداد زیادی از مراجعان به دلیل قابل مشاهده بودن آن در دهان خود از انجام آن سر باز می زنند. با پیشرفت فناوری های علمی در رشته دندانپزشکی و همینطور ارتودنسی، انواع مختلفی ارتودنسی نامرئی به وجود آمدند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

معرفی انواع ارتودنسی نامرئی

در ارتودنسی نامرئی همانطور که از نامش پیداست، دستگاه ارتودنسی از سوی افراد مقابل قابل مشاهده نیست. به همین دلیل افراد زیادی در درمان خود به این نوع ارتودنسی ها مراجعه می کنند. انواع ارتودنسی به شرح زیر است:

ارتودنسی اینویزیلاین

در این ارتودنسی که به ارتودنسی شفاف نیز معروف است، از سیم ارتودنسی خبری نیست و درواقع درمان دندان ها به وسیله الاینرهای شفافی انجام می شود که بر روی دندان ها قرار می گیرد. این ارتودنسی متحرک است و فرد نهایتا 2 الی 3 ساعت در روز هنگام غذا خوردن و مسواک زدن می تواند آن را از دهان خود خارج کند. این ارتودنسی می تواند مشکلات و ناهنجاری های خفیف تا متوسط دندانی را درمان کند.

ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی پشت دندانی یا لینگوال همان ارتودنسی ثابت فلزی است که در آن براکت های ارتودنسی به پشت دندان ها چسبانده می شود. به دلیل سختی انجام این روش ارتودنسی و همینطور تخصص بالایی که برای انجام آن نیاز است، قیمت ارتودنسی لینگوال از بقیه انواع ارتودنسی نامرئی بالاتر است.

ارتودنسی سرامیکی

در ارتودنسی سرامیکی، براکت های به کار برده شده بر روی دندان از جنس سرامیک و به رنگ دندان ها هستند. این روش ارتودنسی نامرئی طرفداران زیادی دارد، اما به دلیل رنگ سفیدی که دارد امکان این هست که زود تغییر رنگ دهد. این ارتودنسی برخلاف ارتودنسی اینویزیلاین، برای درمان ناهنجاری های شدید درمانی نیز به کار می رود.

پمپ سوخت خودرو: نشانه های خرابی پمپ سوخت خودرو چیست؟

می دانیم که موتور عامل حرکت خودرو است و این موتور نیز برای حرکت خود نیاز به سوخت و انرژی دارد. سوخت خودروهای احتراق داخلی معمولا بنزین است که این انرژی برای حرکت خودرو، از انفجار درون سیلندرها تامین می شود. از آنجایی که این قطعه در خودرو بسیار حائز اهمیت است، ما در این مقاله قصد داریم درباره خرابی پمپ سوخت خودرو و نشانه های آن صحبت کنیم.

پمپ خودرو چیست؟

سوخت خودرو در باک آن ذخیره می شود و برای اینکه بتواند برای احتراق و حرکت خودرو به موتور برسد، لز پمپ خودرو عبور می کند. این پمپ بنزین خودروهای بنزین ‌سوز، قطعه ‌ای مکانیکی و برقی است که چند وظیفه‌ را به صورت همزمان انجام می ‌دهد: ایجاد فشار در جریان سوخت، فیلتر کردن سوخت و ارسال سوخت.

در صورتی که خودروی شما سالم باشد، فشاری که برای عملکرد درست پمپ سوخت خودرو نیاز است، حدود 4 الی 6 بار است. دانستن این نکته مهم است که در صورت پائین بودن و یا بالا بودن فشار ماشین، موتور خودرو قادر نیست به خوبی وظیفه خود را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اویل پمپ چیست؟

اجزای تشکیل دهنده پمپ سوخت خودرو

·         فیلتر سوخت و یا بنزین

·         رگولاتور فشار

·         سوکت های اتصالی برق

·         گیج سوخت داخل باک

·         لوله برگشت سوخت

·         کانکتور

·         فنر

·         لوله برگشت از رگولاتور

دلیل خرابی پمپ بنزین خودرو

یکی از اصلی ترین دلایل خرابی پمپ سوخت خودرو، وجود ناخالصی در سوخت وارد شده با باک خودرو است. یکی دیگر از علل خرابی خودرو، رانندگی با سطح بنزین کم است در حالی که چراغ بنزین خودرو روشن شده باشد. زیرا در صورت کم بودن سوخت در باک، پمپ فشار بیشتری را برای رساندن همان حجم کم بنزین به کار می گیرید و همچنین ناخالصی های ته نشین شده نیز وارد پمپ می شوند که در این صورت احتمال خرابی آن افزایش پیدا می کند.

استفاده از پمپ خودرو و یا سایر قطعات کیا و هیوندای و سایر خودروهای دیگر که اصل نیستند و تقلبی هستند نیز می تواند باعث زود خراب شدن پمپ خودرو شود.

نشانه های خرابی پمپ بنزین ماشین

·         خودرویی که پمپ خودروی سالم دارد، پس از چرخاندن سوییچ و قبل از روشن شدن ماشین صدایی شبیه به “وینگ” از خود تولید می کند. در صورت نشنیدن این صدا، به احتمال زیاد پمپ بنزین ماشین شما خراب شده است.

·         در صورتی که از باک خودروی خود صدای زیادی می شنوید این صدا می تواند هشدار خرابی پمپ سوخت خودروی شما باشد.

·         کاهش شتاب و افزایش مصرف سوخت ماشین هم می تواند از نشانه های خرابی پمپ بنزین خودرو باشد.

روش های درمان سه سوته دندان درد در شب

 

یکی از بدترین دردهایی که یک فرد می تواند در طول عمر خود تجربه کند، دندان درد محسوب می شود. می توان گفت که دندان درد از همه دردها غیرقابل تحمل تر و آزاردهنده تر است. در این مقاله با انواع روش های درمان سه سوته دندان درد آشنا می شوید.

دلایل دندان درد

قبل از اینکه برای درمان دندان درد اقدام کنید باید دلیل دندان درد خود را بدانید. البته باید گفت که اگر دندان درد اگر در هنگام شب به سراغ شما آمد می توانید به مراکز دندانپزشکی شبانه روزی مراجعه کنید.

روش های درمان سه سوته دندان درد

روش های زیادی برای درمان خانگی دندان درد وجود دارد که شما نیز آنها را می دانید. در ادامه برخی از آنها را بیان می کنیم.

سیر

استفاده از سیر یکی از روش های رایج برای درمان دندان درد است. زیرا در سیر ماده ای با نام آلیسین وجود دارد که دارای یک خاصیت ضدباکتریایی است. بدین صورت که می توانید یک حبه سیر را له کنید و به شکل خمیر دربیاورید سپس روی دندان قرار دهید. همچنین می توانید آن را بجوید.

میخک

دیگر روش درمان سه سوته دندان درد استفاده از گیاه میخک است. میخک حاوی ماده ای به نام اوژنول است که در تسکین دندان درد بسیار موثر است و به عنوان قاتل دندان درد هم شناخته می شود. برای درمان دندان درد با میخک، آن را می توانید بجوید و یا اینکه برای چند دقیقه آن را روی دندانی که درد می کند قرار دهید. میخک را می توانید از عطاری ها تهیه کنید.

کمپرس سرد

کمپرس سرد منجر به بی حسی ناحیه و کاهش دندان درد به طور موقت می شود. برای این منظور کمپرس یخ را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی آن سمت از گونه که احساس دندان درد دارید قرار دهید.

دلایل بدتر شدن دندان درد در هنگام خواب

همانطور که متوجه هستید دندان درد در هنگام روز هم به مقدار زیادی آزاردهنده است چه برسد به زمان شب. اما باید بگوییم که این درد در هنگام شب تشدید می شود. دلیل اصلی این امر این است که وقتی شما می خوابید و یا دراز می کشید خون بیشتری در سر جریان پیدا می کند.

ارتودنسی پلاستیکی و نحوه مراقبت از آن

یکی از جدیدترین روش های درمان ارتودنسی، ارتدونسی پلاستکی است که در این مقاله قصد داریم به طور کامل درباره آن توضیحاتی را به شما ارائه دهیم. نامرتبی دندان در دهان، بیماری به حساب نمی آید و در وهله اول صرفی یک مسئله و مشکل ظاهری است اما در درازمدت و ادامه دار بودن می تواند مشکلاتی را برای فرد به وجود آورد، مانند:

·         اعمال فشار بیشتر به سایر دندان ها

·         افزایش پوسیدگی دندان ها به دلیل دشوار بودن مسواک زدن در این حالت

·         ایجاد مشکلات لثه

·         دشواری جویدن غذا و در نتیجه ایجاد مشکلات گوارشی

·         درد عضلات صورت و گاهی اوقات ایجاد درد در گردن

ارتودنسی پلاستیکی

ارتودنسی پلاستیکی یا نامرئی میان جوانان و بزرگسالان طرفداران زیادی دارد و به این دلیل است که این ارتودنسی، شیشه ای رنگ و شفاف است و در دهان قابل مشاهده نیست. این ارتودنسی متحرک به ارتودنسی اینویزیلاین نیز معروف است و از قالب های شفافی درست شده است که به طور شخصی برای فرد طراحی شده است و به صورت متحرک در دهان قرار می گیرد.

این نوع ارتودنسی را می توان در زمان غذا خوردن و مسواک زدن از دهان خارج کرد و دوباره در دهان قرار داد. باید توجه داشته باشید که اگر مدت زمان زیادی آن را از دهان خود خارج کنید، درمان شما طولانی تر خواهد شد و دیرتر به نتیجه دلخواه خود خواهید رسید.

در ارتودنسی نامرئی متحرک، پس از قالب گیری از دندان و ساخت اینویزیلاین، تعدادی پلاک در اختیار بیمار قرار می گیرد تا هر دو هفته آن ها را تعویض کند و با قرار دادن پلاک جدید وارد مرحله بعد درمان می شود. به این ترتیب دندان ها هفته به هفته به سمت اصلاح خود حرکت می کنند و در نهایت به جایگاه مورد نظر می رسند و ردیف می شوند.بیمار باید هر ۶ هفته یک بار به ارتودنتیست خود مراجعه کند تا روند درمان بررسی شود. به طور متوسط درمان ارتودنسی پلاستیکی ۹ الی ۱۵ ماه به طول می انجامد و در این مدت حدود ۱۸ تا ۳۰ پلاک استفاده می ‌شود.

مزایای ارتودنسی پلاستیکی

·         مهم ترین مزیت این ارتودنسی، نامرئی بودن آن است.

·         راحتی تمیزکاری ابزار ارتودنسی پلاستیکی به دلیل متحرک بودن آن بالا است.

·         در این ارتودنسی رژیم غذایی خاصی از نظر نخوردن موادغذایی چسبناک و یا سفت به دلیل شکستن ارتودنسی خود ندارید.

معایب ارتودنسی اینویزیلاین

·         این روش درمانی برای تمامی مشکلات دندانی قابل استفاده نیست.

·         هزینه درمان با ارتودنسی پلاستیکی یا اینویزیلاین بیشتر از براکت فلزی است.

·         به دلیل متحرک بئدن این ارتودنسی، امکان گم شدن پلاک ها وجود دارد.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/

مقایسه هیوندای توسان با نیسان روگو

این دو خودرو که یکی از آنان تولید کشور کره و دیگری برای کشور ژاین است، به عنوان یکی از بهترین خودروهای کراس اوور جهان شناخته شده اند. خودروهای کراس اوور ترکیبی از خودروهای شاسی ‌بلند و خودروهای هاچ بک ‌هستند.

هر دوی این خودروها از لحاظ کیفیت در رده بالایی قرار دارند. اما ما در این مقاله برای شناخت بهتر شما به مقایسه هیوندای توسان با نیسان روگو پرداخته ایم.

معرفی هیوندای توسان

اولین تولید هیوندای توسان در سال 2004 اتفاق افتاد و به بازار جهانی عرضه شد. تا به امروز سه نسل از این خودرو تولید شده که در داخل کشور ما نیز وارد شده و به فروش می رسد. نسل جدید هیوندای توسان یا همان هیوندای توسان 2022 دارای یک موتور 2.5 لیتر 4 سیلندر بسیار قدرتمند است. طراحی هیوندای توسان 2022 به نحوی است که آسودگی و راحتی را برای راننده به ارمغان می آورد؛ به طوری که کنترل بصری آن در نوک انگشتان قرار می گیرد.

معرفی نیسان روگو

اولین خودروی شاسی بلند تولید شده از مجموعه کراس اوور، نیسان روگو است و یکی از پرفروش ترین خودروهای انگلیسی است. این خودرو مجهز به دوربین عقب ABS، کمک ترمز و کیسه هوای راننده است که این امکانات امنیت خودرو را بسیار بالا می برند.

مقایسه هیوندای توسان با نیسان روگو

مشخصات خودروی توسان ۲۰۲۲

·         توسان 2022 مجهز به یک موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری است.

·         هیوندای توسان 2022 انعطاف پذیری بالایی دارد.

·         فرمان خودروی توسان بسیار قوی است و چرخ های این خودرو به خوبی با نقاط چسبندگی شکل گرفته اند.

·         به دلیل مجهز بودن توسان به سیستم تعلیق، این ماشین در پیچ ها عملکرد بسیار خوبی دارد.

·         توسان 2022 مجهز به چراغ های جلو LED، نمای پنجره ای و چراغ های 19 اینچی استاندارد است.

مشخصات نیسان روگو ۲۰۲۱

·         نیسان روگو 2021 مجهز به یک موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری است.

·         فرمان این خودرو به خوبی تقویت شده است و می توان با آن رانندگی راحتی داشت.

·         نیسان روگو مجهز به سیستم تعلیق جاذب است.

·         این نیسان روگو ۲۰۲۱ مجهز به چراغ های جلو ال ای دی است که در بالای سپر، قرار گرفته است.

·         چراغ های مه شکن در اندازه های کوچکتر روی سپر مجاور جلو قرار دارد.

نمی توان به طور قطع مشخص کرد که کدام یک از این ۲ نوع خودرو بهتر است، زیرا هر کدام از این خودروها بهترین کراس اوورها هستند و از بهترین قطعات هیوندای و توسان بهره مند هستند.

امکانات هیوندای توسان ۲۰۲۲

·         سانروف پانوراما

·         رادیو ماهواره ای

·         صفحه آمپر دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی

·         کروز کنترل

·         سیستم مالتی ‌مدیا مجهز به مانیتور 8 اینچی لمسی

·         سنسور فشار باد لاستیک (TPMS)

امکانات نیسان روگو ۲۰۲۱

·         انتخابگر دنده الکتریکی

·         صندلی های گرمکن

·         کنسول مرکزی

·         شارژ بی سیم

·         سیستم کنترل سرعت

معرفی بهترین غذاهای رژیمی با مرغ

یکی از اصلی ترین موادغذایی به کار برده شده در انواع غذاهای رژیمی، مرغ است که با انواع سبزیجات و همینطور ادویه های مختلف می شود آن را مصرف کرد. در این مطلب قصد داریم به معرفی 3 تا از بهترین غذاهای رژیمی با مرغ بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

خوراک مرغ و قارچ

مرغ و قارچ هر دو منبع خوبی برای پروتئین هستند و باعث می شوند فرد بعد از خوردن آنها احساس سیری طولانی مدتی داشته باشد. برای همین انواع غذای رژیمی با قارچ، طرفداران زیادی در بین افراد خواهان رژیم های لاغری دارند. برای این غذای خوشمزه به سینه مرغ، قارچ، سیر، پیاز و مقداری کمی روغن نیاز داریم. طرز پخت آن به صورت زیر است:

·         پیاز را خرد کرده و کمی تفت دهید.

·         سینه مرغ را به قطعات ریز خرده کرده و با پیاز تفت دهید.

·         نمک،فلفل و کمی زردچوبه به مواد اضافه کنید.

·         در یک تابه جدا، قارچ و سیر را بدون روغن تفت دهید (زیرا خود قارچ آب می اندازد) و تا زمانی که آب قارچ کامل کشیده شود این کار را ادامه دهید.

·         در این مرحله قارچ و سیر را به ترکیبات مرغ اضافه کنید و مجددا تفت دهید.

خوراک مرغ و لوبیا سبز

در تهیه این غذای رژیمی با مرغ از لوبیا سبز استفاده می شود. لوبیا سبز خواص زیادی دارد که در ادامه مقاله به معرفی برخی از آنان می پردازیم:

·         لاغری و کاهش وزن

·         افزایش سلامت دستگاه گوارش

·         ضد سرطانی بودن

·         پیشگیری و درمان کم خونی

·         پیشگیری از افسردگی

به دلایل خواص زیادی که در بالا به آن اشاره کردیم، شامل کالری کم آن که در حدود 28 است و همچنین نداشتن چربی، در تهیه غذاهای رژیمی زیادی از این ماده غذایی استفاده می شود. مواد غذایی تشکیل دهنده این خوراک، لوبیا سبز، سینه مرغ، جعفری، روغن زیتون، سس سویا و آویشن است و مراحل آماده سازی آن به ترتیب زیر است:

·         لوبیاها را خورد کرده و در ابتدا کمی آب پز کنید.

·         سینه مرغ را با کمی روغن زیتون تفت دهید.

·         سس سویا و فلفل به آن اضافه کنید.

·         در ادامه لوبیا را به همراه جعفری خرد شده به مواد اضافه کنید.

·         در آخر مقداری آویشن به غذا اضافه کنید.

غذای رژیمی با مرغ و کدو سبز

غذای رژیمی با کدو سبز از معروف ترین انواع غذاهای رژیمی به حساب می آیند. مواد لازم شامل کدو، سیب زمینی، سینه مرغ روغن زیتون و پودر سیر است. برای تهیه این مراحل را دنبال کنید:

·         کمی روغن زیتون داخل ماهیتابه بریزید.

·         سیب زمینی و کدو سبز را خرد کنید و به همراه مقدار خیلی کمی (در حد 2 الی 3 قاشق غذاخوری) آب بپزید.

·         مرغ خرد شده را به ماهیتابه اضافه کنید و پس از کمی تفت دادن، پودر سیر را به آن اضافه کنید.

·         نمک و فلفل اضافه کنید و کمی بعد غذای شما آماده است.

منبع: https://www.sira.fit/

راهنمای خرید خودرو در ترکیه

به دلیل حضور برندهای معروف جهانی خودروسازی هیوندای، پورشه، کیا و ... در ترکیه،  قیمت خودرو در این کشور به نسبت ایران معقول تر بوده و شرایط بهتر و ایده آل تری دارد. هزینه پرداختی ماشین در ترکیه حتی با تبدیل دلار به ریال، همچنان از کشور ما کمتر است. برای اینکه با این تفاوت بهتر آشنا شوید در زیر برایتان 2 مثال آورده ایم:

تویوتا لندکروز مدل 2021

·         قیمت در ترکیه: 2 میلیارد تومان

·         قیمت در ایران: 4.8 میلیارد تومان

هیوندای اکسنت مدل 2022

·         قیمت در ترکیه: 410 میلیون تومان

·         قیمت در ترکیه: 650 میلیون تومان

آیا خرید ماشین در ترکیه از نظر قانونی برای ایرانی ها امکان پذیر است؟

درست است که قیمت خودرو در ترکیه از ایران کمتر است اما اگر قانونی نباشد که فایده ای ندارد. اما باید به اطلاعتان برسانیم که علاوه بر متعارف بودن قیمت خودرو در این کشور، شرایط قانونی خرید خودرو در ترکیه بسیار آسان است. طبق قانون کشور ترکیه اتباع خارجی می توانند تنها با داشتن اقامت کوتاه مدت در این کشور خودروی مورد علاقه خود را خریداری کنند. همچنین لازم به ذکر است که افراد مهاجر و اتباع خارجی برای اولین خرید خود می توانند از تسهیلات مختلفی مانند معافیت های مالیاتی بهره مند شوند.

معرفی ارزان ترین خودروها در ترکیه

در این قسمت از مقاله قصد داریم تا به معرفی ارزان ترین خودروها در ترکیه بپردازیم:

·         فیات فیورینو پاپ با موتور 1.4 لیتری در ترکیه: 140 میلیون تومان

·         داچیا ساندرو آمبیانس با موتور 1 لیتری در ترکیه: 148 میلیون تومان

·         هیوندای (i10) با موتور 1 لیتری در ترکیه: 166 میلیون تومان

·         فیات پاندا پاپ با موتور 1.2 لیتری در ترکیه: 178 میلیون تومان

·         پژو 208 با موتور 1.2 لیتری در ترکیه: 181 میلیون تومان

·         رنو سیمبل جوی با موتور 1 لیتری: 185 میلیون تومان

همانطور که با مشاهده قیمت‌ ها پیداست، هزینه خرید خودرو در ترکیه، در خودروهای مدل پایین تر، بسیار منطقی ‌تر و مناسب ‌تر از قیمت خرید خودرو در ایران است.

بیشتر بخوانید: بهترین خودروهای بین 700 میلیون تا 1 میلیارد

پرفروش ترین خودروها در ترکیه

به دلیل حضور مستقیم کمپانی های معتبر دنیا در بازار خودروی ترکیه، فراوانی و تیراژ تولید خودرو هم در این کشور وضعیت مناسب و مطلوبی دارد. از جمله پرفروش ترین خودروها در ترکیه عبارتند از:

·         فیات مدل اجیا (Egea)

·         رنو مدل مگان (تولید 2021)

·         تویوتا مدل کرولا (تولید 2021)

·         رنو مدل کلیو (تولید 2021)

·         فورد مدل ترانزیت (نوع ون کوچک)

·         فورد مدل ترانزیت (نوع ون بزرگ)

·         فیات مدل دوبلو (تولید 2021(

·         فولکس واگن مدل پاسات (تولید 2021(

·         فیات مدل فیورینو

جراحی ایمپلنت برای افراد دیابتی

افراد دچار این بیماری همواره نگرانی هایی درباره تغذیه و سلامتی خود دارند. دیابت بیماری ای است که اگر به درستی رعایت نشود می تواند برای زندگی روزانه فرد مشکل ساز باشد. این بیماران همواره بابت سلامت و بهداشت دهان و دندان خود نگرانند و حتی اگر دندانی را از دست بدهند بسیار سخت می توانند جایگزینی برای آن پیدا کنند. سوالی که در این مقاله قصد پاسخ به آن را داریم این است که آیا افراد دیابتی می توانند برای جایگزینی دندان های از دست رفته خود از ایمپلنت استفاده کنند؟

دیابت و ایمپلنت

ایمپلنت دندان و دیابت می توانند کمی با هم مشکل و تداخل داشته باشند. به عبارتی دیابت می تواند احتمال شکست ایمپلنت و ناموفق بودن آن را افزایش دهد، زیرا زخم ها در بیماران دیابتی به کندی ترمیم می شوند. اما این به آن معنی نیست که این عمل حتما و قطعا شکست می خورد.

احتمالا می دانید که در دیابت، روند بهبودی و بسته شدن زخم ها با تاخیر اتفاق میفتد و از آنجایی که برای کاشت ایمپلنت دندان نیاز به دریل دندانپزشکی و یا پیوند استخوان است، اگر دیابت داشته باشید این زخم ها در بدن شما به آرامی جوش می خورد یا روند تشکیل و جوش خوردن ایمپلنت به استخوان فک را به عقب می افتد. به طور مثال اگر برای یک شخص عادی که دیابت ندارد، پیچ ایمپلنت در طی 4 ماه جوش می خورد، این اتفاق برای شما چند ماه دیرتر رخ می دهد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که در این بیماری شما بیشتر از سایر افراد در خطر عفونت قرار دارید و باید مراقب باشید که دچار عفونت لثه و استخون نشوید. خشکی دهان، فرسایش مینای دندان و پریودنتال از سایر مشکلاتی است که ممکن است در معرض آن قرار داشته باشید.

روش های کاشت ایمپلنت برای دیابتی ها

·         کاشت دندان با تکنیک All On 4: مناسب برای بیماری که تقریبا همه دندان های خود را از دست داده اند.

·         کاشت مینی دندانپزشکی: راه دائمی برای پر کردن جای خالی دندان نیستند و نیاز به تعمیر و تعویض مداوم دارند.

·         ایمپلنت فوری یک روزه: برای فراد دیابتی این روش درمان توصیه نمیشود.

·         استفاده از پل و پروتز: بریج دندان می تواند همراه با ایمپلنت مورد استفاده قرار بگیرد اما برای دیابتی ها بهتر است به تنهایی بریج ها برای پر کردن جای خالی دندان استفاده شوند.

سایر عوامل تاثیرگذار در ایمپلنت افراد دیابتی

·         انتخاب دندانپزشک متخصص

·         نحوه تشخیص و تجربه پزشک متخصص

·         سیگاری بودن یا نبودن

·         سوء مصرف الکی یا زیاده روی در نوشیدنی های الکلی

·         میزان سلامتی عمومی

·         آمادگی جسمانی بیمار

منبع: https://www.chalava.ir/

کیا اسپورتیج: بررسی کیا اسپورتیج 2020

شرکت کیا موتورز از قدیمی ترین شرکت های خودرو ساز کره جنوبی است که در سال 1994 فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت توانسته است که بعد از گذشت شش دهه عنوان اولین صادرکننده اتومبیل از کره را از آن خود کند. کیا موتورز در سال 1998 توسط شرکت خودرو سازی هیوندای خریداری شد و امروزه به ‌عنوان زیرمجموعه ‌ای از گروه خودروسازی هیوندای موتور شناخته می شود.

کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج از سال 1998 تاکنون نمونه ها و مدل های مختلفی تولید کرده است. اسپورتیج در 4 نسل تولید و به بازارهای جهانی عرضه شده است. یکی از خوش فرم ترین و راحت ترین خودرو های تولید شده در سال 2020 برای سرنشینان کیا اسپورتیج مدل 2020 است. در عین حالی که این خودرو قیمت بالایی دارد اما خریداران زیادی را به خود جذب کرده است.

کیا اسپورتیج 2020

در ادامه به معرفی و بررسی برخی ویژگی های این خودروی شاسی بلند می پردازیم:

صندلی ها

صندلی های کیا اسپورتیج 2020 برای 5 نفر تعبیه شده است. صندلی های جلوی این خودرو قابلیت گرم شدن دارند و قابل تنظیم هستند. هر دو ردیف از صندلی ها به اندازه کافی فضا برای پاها و سر دارند که راحتی سرنشنیان را به شدت بالا می برد.

نمای دلخلی خودرو

داخل این ماشین واقعا لاکچری و لوکس است زیرا مواد به کار رفته در آن همگی پریمیوم بوده و ترکیب چرم و کروم زیبایی دو چندانی به نمای داخلی آن بخشیده است.

صندوق عقب

کیا اسپورتیج 2020 دارای 30.7 فوت مکعب فضای صندوق عقب و 60.1 فوت مکعب روی بخش تاشو است. هر دو فضای باربری از نظر ابعاد کمتر از رقبای خود هستند.

مشخصات فنی اسپورتیج 2020

این خودرو از یک موتور 2.4 لیتری و 4 سیلندر با قدرت 181 سب بخار بهره مند است. برای انتقال سرعت ماشین نیز یک جعبه دنده 6 سرعته البته اتوماتیک برای این خودرو در نظر گرفته شده است. لوازم یدکی و قطعات خودرو محصولاتی هستند که تقاضای بالایی برای خرید آنها وجود دارد. همین امر سبب شده است که بازارهای زیادی مانند نمایندگی های فروش قطعات کیا، بستر های اینترنتی و ... برای فروش آنها وجود داشته باشد.

وضعیت ایمنی

مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه در 5 تست تصادف، رتبه برتر کیفیت را به کیا اسپورتیج مدل 2020 داده است. این خودرو دارای مانیتور هشدار دهنده، سیستم نگهدارنده لاین حرکت، سیستم هشدار خروج از لاین و همینطور هشدار و ترمز قبل از برخورد با عابر پیاده می باشد.

بررسی هزینه ارتودنسی در سال 1401

ارتودنسی دندان یکی از رشته های اصلی دندانپزشکی است که به اصلاح ناهماهنگی های دهان و فک می پردازد. ارتودنسی انواع مختلفی دارد که شامل ارتودنسی ثابت فلزی، ارتودنسی لینگوال، شیشه ای، دیمون و همینطور ارتودنسی متحرک می شود که اغلب این روش ها بسیار زمانبر و پرهزینه هستند.

عوامل تاثیرگذار در هزینه ارتودنسی

عوامل مختلفی بر هزینه ارتودنسی دندان تاثیر می گذارند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·         نوع و شدت ناهنجاری بیمار

·         نوع ارتودنسی انتخاب شده برای درمان

·         سن بیمار

·         تخصص متخصص ارتودنسی

·         منطقه جفرافیایی کلینیک

·         مدت زمان ارتودنسی

هزینه ارتودنسی دندان معمولا زیاد است و شاید خیلی از افراد به این خاطر اقدام به صاف کردن و اصلاح ناهماهنگی های دندانی خود نکنند. اما بدانید که تقبل کردن این هزینه خیلی بهتر از این است که بعدا و در دراز مدت مشکلات شدیدتری برایتان پیش بیاید و مجبور شوید هزینه های بیشتری برای درمان آنها پرداخت کنید.

جدول هزینه ارتودنسی

باید به این نکته توجه کنید که این قیمت ها حدودی و تقریبی هستند و کاملا بستگی به مواردی که در بالاتر به آن ها اشاره کردیم دارند.

نوع و توضیحات ارتودنسی

هزینه و تعرفه های ارتودنسی مورد نظر

 

ارتودنسی متحرک برای یک فک

حدودا 4 میلیون تا 6 میلیون تومان

 

ارتودنسی ثابت برای یک فک

بین 8 تا 12 میلیون تومان

 

ارتودنسی ثابت هر دو فک

16 تا 20 میلیون تومان

 

ارتودنسی نامرئی

از 20 تا 40 میلیون تومان

آیا می توان هزینه ارتودنسی را قسطی پرداخت کرد؟

اگرچه هزینه های ارتودنسی بسیار بالاست و نمی توان آن را نادیده گرفت اما خبر خوش این است که در اکثر کلینیک ها می توان هزینه ارتودنسی را به طور قسطی پرداخت کرد.

هزینه ارتودنسی بزرگسالان بیشتر است یا کودکان؟

با توجه به اینکه استخوان فک در کودکان در حال رشد است، با استفاده از ارتودنسی خیلی راحت تر می ‌توان آن را به جایگاه اصلی خود هدایت کرد. در نتیجه هزینه ارتودنسی بزرگسالان به خصوص اگر در ناحیه فک نیز دچار مشکل باشند بیشتر از ارتودنسی کودکان خواهد بود.

پرداخت هزینه ارتودنسی از طریق بیمه

سوالی که بسیاری از مراجعان دارند این است که با توجه به اینکه هزینه درمان ارتودنسی بالا است، آیا امکان پرداخت هزینه ارتودنسی از طریق بیمه وجود دارد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اکثر بیمه ها، ارتودنسی را به عنوان یک درمان زیبایی می دانند و به دلیل تعرفه های زیاد ارتودنسی پرداخت هزینه را تقبل نمی کنند، اما باز به طور قطعی نمی شود گفت که هیچ بیمه ای این درمان را پوشش نمی دهد و لازم است که از شرکت بیمه خود این سوال را بپرسید.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

صفحه قبل 1 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 صفحه بعد