x تبلیغات
تونو تایمز

چگونه با اسلیو معد از بیماری های قلبی جلوگیری کنیم؟

 

افرادی که دچار چاقی مفرط هستند به دنبال روش هایی برای لاغری و کاهش وزن می گردند. پس از کلی بررسی . امتحان روش های محتلف همچون: انواع رژیم های غذایی، غذاهای سیرکننده و کم کالری و همچنین انواع ورزش های لاغری اصولا به نتیجه دلخواه نمی رسند. بهترین روش برای لاغری این افراد استفاده از یک عمل لاغری است.

افرادی که به چاقی مفرط مبتلا هستند می توانند با مشورت با یک جراح لاغری از یک جراحی لاغری استفاده کنند تا به وزن دلخواه خود برسند. بهترین و امن ترین جراحی لاغری، اسلیو معده نام دارد.

چه کسی چاق نامیده می شود؟

بر اساس یک معیار جهانی می توان میزان چاقی و لاغری افراد را اندازه گیری کرد. افرادی که شاخص توده بدنی آن ها بالای 30 باشد، چاق محسوب می شوند. بنابراین شما با محاسبه bmi می توانید میزان چاقی و لاغری خود را بفهمید و بر اساس آن برای کاهش وزن اقدام کنید.

اما باید بگوییم که هر فرد چاقی مجبور به استفاده از عمل لاغری نیست. همچنین بهتر است که در وهله اول از روش های لاغری دیگری استفاده کنید.

بیماری های مرتبط با چاقی کدامند؟

همان طور که در ابتدای این نوشتار گفتیم چاقی دلیل بروز اکثر بیماری های جدی و خطرناک است و هر چه سریعتر باید اقدام به کاهش وزن کنید؛ تا علاوه بر رسیدن به تناسب اندام از شر بیماری های مرتبط با چاقی نیز خلاص شوید و یا از بروز آنها جلوگیری کنید. انواع بیماری های مرتبط با چاقی عبارتند از:

·         دیابت نوع 2

·         فشارخون بالا

·         بیماری قلبی

·         سکته مغزی

·         آپنه خواب

·         سندرم متابولیک

·         آرتروز مفاصل

·         کیسه صفرا

·         انواع سرطان ها

آیا اسلیو معده بیماری های مرتبط با چاقی را درمان می کند؟

همان طور که گفتیم زمینه ساز اکثر این بیماری ها چاقی و اضافه وزن است؛ بنابراین در صورت کاهش وزن تا حد بسیار زیادی می توانید این بیماری را کنترل یا حتی درمان کنید.

جراحی بینی گوشتی

 

جراحی بینی گوشتی و استخوانی یکی از هزاران عمل جراحی بینی است که برای زیبایی و برطرف کردن مشکلات انجام می شود. حال سوال اینجاست که علت محبوبیت چنین جراحی ها مانند عمل بینی گوشتی در چیست؟

تمام انسان ها در سراسر دنیا نیاز به زیباتر دیده شدن دارند و برای این منظور فعالیت های متفاوتی را انجام می دهند. یکی از اقداماتی که برای زیبا شدن انجام می شود انجام انواع جراحی ها و عمل های زیبایی مانند جراحی بینی گوشتی و استخوانی است. صورت افراد به دلیل اینکه در معرض دید قرار می گیرد و می تواند در برقراری ارتباط بین افراد تاثیر گذار باشد بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. از این رو افراد با انجام عمل های زیبایی روی صورت می توانند اعتماد به نفس خود را بالا ببرند. بینی عضوی از صورت است که در مرکز آن قرار می گیرد و می تواند تعادل بین تمام اعضاء صورت را برقرار کند. این تعادل گاهی با انحرافات بینی، قوس و برآمدگی روی بینی و بزرگی سایز آن برهم می خورد و افراد به دنبال تغییر آن هستند. عمل بینی گوشتی و استخوانی به منظور کوچک کردن سایز بینی و ایجاد تقارن بین همه اعضاء صورت انجام می شود.

بیشتر بخوانید: هزینه عمل جراحی بینی

روش جراحی بینی

پوست بینی یکی از اجزای بسیار مهم بینی می باشد که ساختمان و استخوان بینی را می پوشاند و تعیین کننده اصلی نوع  بینی گوشتی است.

جراحی بینی به روش باز و جراحی بینی به روش بسته دو روشی است که برای دسترسی به ساختار زیرین پوست بینی استفاده می شود. مناسب ترین روش برای جراحی بینی های گوشتی جراحی بینی به روش باز است به این خاطر که دسترسی و تسلط جراح بینی روی استخوان و ساختار کلی بینی به خصوص نوک بینی بیشتر است.

بیشتر بخوانید: هزینه فیلر بینی

بافت و غضروف بینی های گوشتی ضعیف است و با تقویت غضروف انجام می شود تا نتیجه عمل بینی استخوانی نیز مانند بینی های گوشتی در دراز مدت نیز مطلوب واقع شود.

منبع: https://www.drmattab.ir/

اولین ارتودنسی دندان در زمان مصر باستان چگونه بود؟

 

شاید به نظر شما ارتودنسی دندان یکی از جدیدترین درمان های دندانپزشکی باشد؛ اما باید بدانید که اولین لبخند زیبایی که به کمک ارتودنسی به یک انسان بخشیده شده به زمان مصر باستان برمی گردد! ارتودنسی از آن زمان به مرور پیشرفت کرده و برای مرتب کردن دندان ها از دستگاه ها و روش هایی استفاده شده که امروزه شاهد آن هستیم. در حال حاضر یکی از جدیدترین روش ها برای مرتب کردن دندان ها ارتودنسی نامرئی با الاینرها (اینویزیلاین) است؛ اما از بشر بعید نیست که سال های بعد دستگاه های دیگری را برای درمان مرتب کردن دندان ها ابداع کند!

ارتودنسی در ایالات متحده

پیشرفت چشمگیری در قرن 19 در حوزه ارتودنسی دندان در ایالات متحده آغاز شد. در آن ایام نوعی هدگیر اختراع شده که به سر و گردن و از خارج دهان به فک وصل می شد تا با فشار ملایم بر روی دندان ها آن را به موقعیت مناسب جابجا کنند. سپس در سال 1840 اولین کتاب کلاسیک در دندانپزشکی به اسم “هنر دندانپزشکی” منتشر شد که در این کتاب درباره شیوه هایی مثل لحیم کاری بر روی بند برای کمک به چرخش دندان ها صحبت شده است. همچنین در این کتاب از کلاهک های طلایی چسبیده به دندان های آسیاب که به منظور باز کردن بایت دندانی استفاده می شده است؛ صحبت شده است.

کلام آخر

بیش از 3000 سال است که از اولین باری که بشر از ارتودنسی برای مرتب کردن دندان ها استفاده می کرده می گذرد و در طول این سال ها درمان ارتودنسی دندان از حالت زشت و البته دردناک به روش های زیبا و بدون درد امروزی تبدیل شده اند. البته با پیشرفت چشمگیری که بشر در حوزه ارتودنسی داشته است همچنان متخصصین ارتودنسی امیدوار هستند که با روی کار آمدن روش های جدیدتر هزینه ارتودنسی کمتر و البته درمان سریعتر و راحت تر شود.

خطرات احتمالی بعد از انجام عمل اسلیو معده

انجام عمل های لاغری مانند اسلیو معده، انتخاب نهایی برای افراد چاقی است که با انواع رژیم های لاغری و انجام ورزش به صورت روزانه به لاغری و تناسب اندام خود نرسیده اند. امروزه عمل های لاغری متفاوتی وجود دارد که می توان اسلیو معده را به عنوان کم خطر ترین و پرطرفدار ترین این عمل ها معرفی کرد.

نکته ای که قبل از انجام هرگونه عمل لاغری حتی اسلیو، که به عنوان کم خطر ترین عمل شناخته شده است باید بدانید، این است که هیچ عمل جراحی ای بدون عوارض نیست و قبل از انجام عمل باید از تمامی این عوارض احتمالی آگاه بود و سپس با چشم باز آن عمل را انجام داد. اما لازم به ذکر است که بروز این عوارض در همه افراد حتمی نیست و در برخی بیماران بعضی از آن ها اتفاق میفتد.

به طور مثال اگر در انتخاب جراح اسلیو خود دقت نداشته باشید، ممکن است این پزشک به دلیل مهارت پایینی که دارد، نتواند به خوبی جراحی را انجام دهد و ممکن است دچار عفونت در ناحیه خط بخیه معده شوید. برخی پزشکان متخصص با در نظر گرفتن هزینه عمل اسلیو بسیار کم و غیر معقول، قصد درآمد زایی کرده و افراد را وسوسه به انجام این عمل می کنند. در این صورت نه تنها بیمار به نتیجه دلخواه خود نمی رسد، بلکه مشکلات و عوارض زیادی را برای فرد می تواند به وجود آورد.آورد.

اما فکر نکنید که همه چیز بعد از انجام عمل اسلیو معده تمام می شود. بلکه تازه شروع ماجراست. با داشتن رژیم غذایی مناسب و گوش کردن دقیق به توصیه های پزشک خود، می توان هر چه سریع تر به نتیجه دلخواه خود رسید. با این تفاسیر اگر می خواهید پس از عمل اسلیو بدون هیچ عارضه خطرناکی به وزن دلخواه خود برسید، در مرحله اول در انتخاب جراح اسلیو معده دقت کنید و در مرحله دوم حتما توصیه های جراح خود را عملی کنید.

عوارض کوتاه مدت اسلیو معده را بشناسیم

همانطور که در بالاتر هم اشاره کردیم، اسلیو معده در کنار تمامی مزیت هایی که برای فرد دارد، ممکن است در فرد عوارضی نیز به وجود آورد که شامل موارد زیر می شوند:

·         رفلاکس معده

·         احساس سوزش سر دل که با مصرف دارو قابل کنترل است.

·         کمر درد

·         درد و خونریزی محل عمل

·         کاهش تحمل سرما

·         احساس خستگی و کم توانی در یک ماه اول پس از جراحی

·         یبوست

·         نشت محتویات داخل معده به حفره شکمی قبل از خوب شدن محل بخیه

نکات مهمی که قبل از اسلیو معده باید دانست

با افزایش چاقی در بین افراد جامعه، در کنار انواع رژیم های لاغری و حرکات ورزشی مختلف، عمل های لاغری متفاوتی نیز در جامعه گسترش پیدا کرده است که یکی از ایمن ترین و کم تهاجمی ترین عمل های رایج است. این عمل یک روش دائمی برای لاغری و کاهش وزن است و طی آن جراح لاغری حدود 60-80 درصد حجم معده را توسط استاپلر بریده و خارج می کند.

مزایای عمل اسلیو معده

عمل اسلیو معده در کنار کاهش وزن سریعی که در کوتاه مدت کسب می کنند، از مزایای زیاد دیگری نیز بهره مند می شوند. به طور مثال این افراد از درمان بیماری های مرتبط با چاقی مثل آپنه خواب، بیماری های قلبی و عروقی، دیابت نوع دو، برخی سرطان ها، فشار خون بالا، کلسترول بالا و ... است نیز بهره مند می شوند.

انتخاب کاندیدای مناسب برای عمل

یکی از مهم ترین نکاتی که درباره این عمل لاغری باید در نظر گرفت این است که این عمل در صورتی بهترین تاثیر و نتیجه را خواهد داشت که افرادی این عمل را انجام دهند که کاندیدای درست و مناسب این عمل باشند. متاسفانه هستند پزشکانی که صرفا برای درآمد بیشتر، افرادی را به عنوان نامزد عمل اسلیو معده انتخاب می کنند که شاخص توده بدنی پایینی دارند و واقعا کاندیدای مناسبی برای این عمل لاغری نیستند.

این افراد می توانند با گرفتن رژیم لاغری و انجام ورزش به صورت همزمان به وزن ایده آل خود برسند. اما در صورت عمل شدن، این افراد به نتیجه دلخواه خود دقیقا نخواهند رسید و حتی ممکن است عوارض جبران ناپذیری برایشان به همراه داشته باشد. شاخص توده بدنی یا (BMI) مورد نظر برای افراد کاندیدای عمل اسلیو معده عدد 35 به بالا است که فرمول خاصی دارد و با سرچ در گوگل می توان آن را محاسبه کرد.

تعیین کردن هدف خود از لاغری

برای لاغری و تناسب اندام روش های مختلفی مانند عمل های لاغری (اسلیو معده، بای پس معده و ...) و جراحی های لاغری مانند لیپوساکشن، لیپولیز، آبدومینوپلاستی و ... وجود دارد. اما هدف از انجام این روش های لاغری با یکدیگر متفاوت است. به طور مثال عمل لاغری اسلیو معده که به روش لاپاراسکوپی انجام می شود، هدفش کاهش وزن است ولی لیپوساکشن یک جراحی لاغری است که برای کاهش سایز است و به صورت موضعی مثلا برای لاغری شکم، پهلو، بازو و ... انجام می شود.

 

جراحی پولیپ بینی چگونه انجام می شود؟

 

پولیپ بینی بافت نرم و بدون دردی است که در داخل مسیر هوایی فرد رشد کرده است. این رشد معمولاً در قسمت بالایی سینوس ها (جایی که چشم ها، بینی و گونه ها به هم می رسند) اتفاق می افتد. گاهی اوقات به علت فقدان عصب در این ناحیه فرد ممکن است از ابتلای خود به پولیپ بینی بی اطلاع باشد. پولیپ بینی میتواند رشد کند. حتی به قدری بزرگ شود که کل مسیر هوایی شخص را مسدود کند. باعث انسداد مزمن مجاری تنفسی شود.

گرفتگی بینی اگر با داروهای ضد حساسیت یا با داروهای بدون نیاز به نسخه سرما خوردگی هم درمان نمی شود ممکن است پولیپ بینی باشد.

در اصل پولیپ بینی رشد خوش خیم بافت داخل بینی یا مخاط آن می باشد. با جراحی پلیپ بینی قابل درمان است.

بیشتر بدانید: عمل جراحی بینی چیست؟

علائم پلیپ بینی چیست؟

·         باید گفت که پولیپ بینی، ارتباط مستقیمی با التهاب مجاری تنفسی و بینی دارد. برخی علائم و نشانه های سینوزیت مزمن به همراه پولیپ های بینی عبارت است از:

·         آبریزش بینی

·         کاهش حس بویایی

·         درد صورت و یا سردرد

·         درد در قسمت هایی از دندان های فوقانی

·         احساس فشار در پیشانی و یا سر

در صورت ادامه دار شدن علائم گفته شده، بیش از ده روز، حتما به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: تزریق ژل پروفایلو چگونه است؟

تشخیص پلیپ بینی

برای تشخیص این بیماری  ابتدا پزشک به بررسی فیزیکی و بالینی و علائم می پردازد. برخی دیگر روش های تشخیصی عبارتند از:

·         اندوسکوپی بینی. در این روش، پزشک با استفاده از اندوسکوپ (لوله ای ظریف و باریک) و تصاویر گرفته شده از داخل بینی، به بررسی جزئیات دقیق از قسمت های داخلی بینی می پردازد.

·         تست های عکس برداری مانند سی تی اسکن، به تعیین اندازه و محل دقیق قرارگیری پولیپ ها کمک می کنند. با انجام این تست، سایر اختلالات از جمله گرفتگی بینی، و یا مشکلات ساختاری بینی نیز مشخص خواهد شد.

·         تست های آلرژی. تست پوستی آلرژی به منظور تعیین و شناسایی التهاب مزمن انجام می شود. نحوه انجام این تست به این صورت می باشد که مقداری از ماده آلرژن بر روی پوست زده می شود و بعد از پانزده دقیقه، میزان حساسیت بررسی خواهد شد.

منبع: https://www.drmattab.ir/

بررسی کامل خودروی کیا کارنز 2022

شرکت خودروسازی کیا در سال 1999 از خودروی مینی ون خود تحت عنوان کیا کارنز رونمایی کرد. این خودرو که اکنون در حال وارد شدن به نسل چهارم خود است، مدل جدید خود یعنی کیا کارنز 2022 را در هند رونمایی کرده است که بیشتر به عنوان یک خودروی SUV یا همان شاسی بلند دیده می شود تا مشتریان بیشتری را به سمت آن جلب کند.

این شاسی ‌بلند جدید بر اساس پلت ‌فرم مشترکی با کیا سلتوس ساخته شده است. چراغ‌ های جلو و همینطور عقب کیا کارنز جدید، شبیه به چراغ‌ های جلو و عقب جدیدترین کیا استپورتیج معرفی شده به بازار است.

سال 2021 کلا سال پر فروشی برای خودرو سازی کیا بود زیرا این شرکت با تولید و عرضه خودروهای شاسی بلند تلوراید و سورنتو رکود فروشش را در آمریکا زد.

مشخصات فنی کیا کارنز 2022

این کراس اورر از کمپانی کیا با سه پیشرانه مختلف به فروش می رسد. 2 موتور بنزینی، موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 115 اسب بخار و دیگری موتور 1.4 لیتری توربو شارژ 140 اسب بخاری و یک موتور دیزلی 1.5 لیتری با قدرت 115 اسب بخار در زیر کاپوت کیا کارنز 2022 قرار دارد. هر سه این مدل ها مجهز به جعبه دنده 6 سرعته دستی می باشند. یک جعبه دنده هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه نیز به صورت اختیاری برای مشتریان در نظر گرفته شده است.

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول کیا کارنز جدید 4540 میلی ‌متر و عرض آن 1800 میلی ‌متر است. همچنین ارتفاع در نظر گرفته شده برای کیا کارنز جدید 1700 میلی‌ متر است. فاصله محورهای کیا کارنز 1780 میلی متر است. این خودرو کشیده ‌ترین خودروی این کلاس است که در مقایسه با مدل های قبلی و سایر رقبا بزرگتر و دارای فضای داخلی جادارتر است و تعداد سرنشینان آن 6 الی 7 نفره است.

آپشن ها و امکانات

·         نورپردازی داخلی LED با ۶۴ رنگ

·         تصفیه‌ کننده هوا

·         صندلی‌ های جلوی تهویه شونده

·         سیستم صوتی Boss با ۸ بلندگو

·         سانروف

·         کروز کنترل هوشمند

·         سنسور عقب و جلو

·         ترمز اضطراری

·         گرم‌ کن فرمان

·         استارت بدون کلید

·         گرم‌ کن آینه بغل

برای خرید قطعات کیا اصل می توان به نمایندگی های معتبر مراجعه کرد.

طراحی ظاهری کیا کارنز 2022

کیا کارنز 2022 یک ترکیب جالب از ظاهر شاسی بلند، چند منظوره بودن مینی ون و کابین جادار با 3 ردیف صندلی است. درون کابین خودرو هم به نسبت مدل های قبلی بسیار متفاوت و مدرن تر است. یکی از نکات مثبت در طراحی این خودرو صاف بودن سقف خودرو برای راحتی سرنشینان ردیف های غقب است.

مراقبت های بعد از عمل بینی

اگر عمل بینی انجام داده باشید حتما در مورد مراقبت های بعد از عمل بینی واینکه چه کارهایی باید انجام دهید و چه کارهایی نباید انجام دهید برایتان سوالاتی مطرح است، آنچه که باید در دوره نقاهت بعد از عمل زیبایی بینی مد نظر قرار دهید در ادامه مطلب آورده شده است.

عمل جراحی رینوپلاستی اصلاح ساختمان خارجی بینی برای رفع نقص های زیبایی یا عملکردی مادرزادی و اکتسابی بینی است. اما بعد از جراحی رینوپلاستی باید یک سری نکاتی را رعایت کرد تا بهبودی کامل حاصل شود.

مراقبت هایی که باید بعد از عمل بینی رعایت شود.

استراحت بعد از عمل

 روز اول استراحت کامل داشته باشید و از رژیم غذایی مایعات سرد استفاده کنید.

بیشتر بدانید: بوتاکس زیر بغل

کمپرس یخ

 کمپرس سرد تا ۴۸ ساعت اول (قبل از در آوردن تامپون ها) هر دو ساعت یکبار به مدت ۲۰ دقیقه روی کبودیها و کمپرس گرم ۴۸ ساعت دوم (بعد از در آوردن تامپونها) برای کم کردن کبودی وتورم به همان صورت استفاده گردد.

داروهای تجویز شده توسط پزشک مرتب مصرف شود و از مصرف داروهای اضافی خودداری نماید.

سرتان را بالا نگه دارید

استراحت به حالت نیمه نشسته واز دو عدد بالشت درزیر سر استفاده گردد و از پایین نگه داشتن سر به مدت طولانی خودداری شود.

فعالیت بدنی شدید نکنید

تا یک هفته استراحت نسبی داشته باشید ، از فعالیتهای جسمی زیاد ،ورزش کردن ،بلند کردن اجسام سنگین خوداری و بیشتر استراحت کنید.

بیشتر بخوانید: فیشیال صورت

شستشو بینی را فراموش نکنید

·         بعد از کشیدن تامپونها ، به مدت ۶ ماه بینی را با سرم سدیم کلراید روزی ۳ بار به نحوی که به شما آموزش داده خواهدشد شستشو دهید.

·         تا۶ماه از ضربه زدن به بینی جدا خودداری کنید . استفاده ازپمادهای ترمیمی فقط به دستور پزشک میباشد.

·         درصورت بروز هر مشکلی باجراح خود تماس بگیرید.

از گرما اجتناب کنید

·         حداقل به مدت دو ماه از آفتاب ، نورهای قوی ، گرما و حرارت اجتناب کنید ، زیرا موجب تورم بافتها میشود.

·         به مدت دو ماه از شنا کردن و سونا رفتن خودداری کنید.

منبع: https://www.drmattab.ir/

 

آشنایی با بهترین برندهای جهانی خودرو

در جهان صنایع مختلفی خستند که خدمات مختلفی ارائه می دهند و سر همین خدمات با یکدیگر به به رقابت می پردازند. یکی از بزرگترین و رقابتی ترین صنایع جهان، صنعت خودرو سازی است. برخی از برندهای خودرو سازی در جهان به دلیل کیفیت بالا و یا طراحی منحصر به فردی که دارند، توانسته اند جایگاه خوبی در رتبه بندی های جهانی کسب کنند.

معرفی برترین برندهای خودرو

در زیر به معرفی بهترین و معروف ترین کمپانی های خودرو سازی جهان می پردازیم:

·         فولکس واگن: اولین و معتبر ترین برند خودرو جهانی

·         تویوتا

·         جنرال موتورز

·         خودرو سازی هیوندای (که با کیا تلفیق شده اند.)

·         فورد

·         هوندا

·         نیسان موتور

در بین تمامی این برندها می توانید بهترین خودروهای بین 700 میلیون تا 1 میلیارد را انتخاب و خریداری کنید.

ارزش برندهای معروف خودرو سازی

در این بخش به بررسی و مقایسه 2 تا از برندای برتر خودرو سازی می پردازیم، با ما همراه باشید:

هیوندای

یکی از خودرو های خارجی که در ایران طرفداران بسیار زیادی دارد، خودرو هیوندای است که جزو معروف ترین کمپانی های خودروسازی در جهان است. کمپانی هیوندای اولین و بهترین برند خودروسازی در کشور کره جنوبی است. هیوندای موتور به همراه کیا موتورز، از زیرمجموعه‌ های هیوندای موتور گروپ به‌ شمار می ‌آیند. محصولات این برند کره ای و لوازم یدکی هیوندای از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

فولکس واگن

فولکس واگن یک شرکت خودرو سازی آلمانی است که در سال 1937 تاسیس شد. بزرگترین بازار خودروهای این برند خودرو سازی در چین است. فولکس قورباغه‌ ای همچنان یکی از رکورد داران فروش در سطح جهان است و خودروهایی مانند فولکس ‌واگن پاسات و فولکس ‌واگن گلف نیز شهرت جهانی دارند.

طبق گزارشاتی که منتشر شده است، درآمد این برند خودروسازی آلمانی 44.40 میلیارد دلار بوده که با 7 درصد رشد و سودآوری 2 میلیارد دلاری محاسبه شده است. فولکس واگن زیر مجموعه هایی مانند پورشه، بوگاتی، لامبورگینی، آئودی، اسکانیا، بنتلی و اشکودا دارد که در واقع بیشتر فروش این کمپانی مربوط به برندهای زیرمجموعه آن می شود.

بزرگ ترین شرکت خودروسازی جهان چیست؟

همان طور که بالاتر گفتیم، صنعت خودروسازی یکی از بزرگ ترین، پول سازترین و البته رقابتی ترین صنایع در جهان است. اما در بین تمامی این برندها در پاسخ به این سوال که کدام شرکت بزرگترین است باید گفت که شاید برایتان جالب باشد که کمپانی خودرو سازی چند ملیتی تویوتا، بزرگترین و پر درآمد ترین شرکت خودرو سازی است.

خط تولید این کمپانی اولین بار در سال 1937 آغاز به کار کرد و نخستین خودروی سواری این کمپانی با نام تویوتا ای ای وارد بازار خودرو شد.

درمان سه سوته دندان درد در مراکز دندانپزشکی شبانه روزی

 

یکی از آزاردهنده ترین دردها و تجربه های درد می تواندیک تجربه دندان درد باشد. تحمل این درد به اندازه کافی سخت است. حال شما فکر کنید که این درد در هنگام شب به سراغ شما بیاید. برای درمان این مشکل باید از روش های درمان سه سوته دندان درد استفاده کنید. اما اگر به نتیجه نرسیده و درد ادامه داشت می توانید به مراکز دندانپزشکی شبانه روزی مراجعه کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت دندانه مراجعه کنید.

دلایل دندان درد

برای اینکه بتوان یک دندان درد را درمان کرد در ابتدا باید علت درد را تشخیص داد. در زیر برخی از علل دندان درد را نام برده ایم.

·         پوسیدگی دندان

·         آبسه دهان

·         شکستگی دندان

·         عفونت سینوسی

·         رشد دندان عقل

·         اختلالات در مفاصل فک

·         درد دندان پر شده

·         دندان قروچه

·         لثه های آلوده

درمان دندان درد با مسکن های بدون نسخه

از جمله مسکن هایی که برای تسکین دندان درد می توانند موثر باشند عبارتند از:

·         استامینوفن

·         ایبوبروفن و کتوپروفن (در صورتی که مبتلا به آسم هستید استفاده از ایبوپروفن توصیه نمی شود)

·         ژلوفن

·         ناپروکسن (در صورت سابقه حساسیت به آسپرین و سایر NSAID ها استفاده از ناپروکسن توصیه نمی شود)

·         دیکلوفناک (در صورت ابتلا به بیماری قلبی، فشار خون بالا، زخم معده، آسم و بیماری کبد و کلیه استفاده از دیکلوفناک توصیه نمی شود)

·         آسپرین

·         داروهای مسکن ترکیبی: این داروها اصولا حاوی استامینوفن، کافئین و ایبوپروفن هستند و در کاهش دندان درد بسیار موثر هستند.

·         ژل های بی حس کننده دندان نیز در تسکین دندان درد بسیار موثر هستند.

 

صفحه قبل 1 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 صفحه بعد