x تبلیغات
تونو تایمز

بهترین متخصص ارتودنسی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ معرفی چند متخصص ارتودنسی معروف

 

برای بسیاری از افراد پیدا کردن یک متخصص ارتودنسی می تواند سخت باشد. افرادی که دچار ناهنجاری های دندانی و فکی هستند باید با کمک یک متخصص ارتودنسی به درمان دندان های خود بپردازند. اما باید بگوییم که ارتودنسی دندان یک درمان طولانی مدت است و شما باید در انتخاب آن دقت کنید. نزدیک بودن مطب دندانپزشک شما به محل زندگی تان بسیار مهم است. برای مثال افرادی که در نیاوران زندگی می کنند به یک متخصص ارتودنسی در نیاوران نیاز دارند.

در ادامه با برخی از متخصصین ارتودنسی خوب در غرب تهران آشنا می شوید.

بهترین متخصصین ارتودنسی در غرب تهران

دکتر درویش پور و دکتر خضری به عنوان بهترین متخصصین ارتودنسی در تهران شناخته شده اند که از جای جای پایتخت و حتی سایر شهرها و استان ها برای درمان مشکلات ارتودنسی به آنها مراجعه می کنند. اما اگر صرفا به دنبال بهترین متخصص ارتودنسی در سعادت آباد یا شهرک غرب هستید ما در اینجا چند پزشک برتر دیگر را به شما معرفی خواهیم کرد.

·         دکتر هومن زرنگار به آدرس مطب میدان کاج، ابتدای سرو شرقی، پلاک ۷۸، واحد ۲۸

·         دکتر سمیه مهرابی به آدرس مطب  سعادت آباد، بالاتر از میدان کاج ، نبش دوازدهم، ساختمان گلدیس ، طبقه 3 ، واحد جنوبی

·         دکتر علیرضا جعفری نعیمی به آدرس مطب  سعادت آباد ، میدان تهرانی مقدم (کاج) ، خیابان سرو غربی، نبش خیابان مروارید، پلاک 2، ساختمان مروارید سعادت، واحد 27، طبقه 4

وظایف یک متخصص ارتودنسی

مشکلاتی که توسط متخصصین ارتودنسی درمان می شود

از جمله مشکلاتی که توسط یک ارتودنتیست درمان می شود عبارتند از:

 

·         مشکلات اوربایت (جلو بودن فک بالا به نسبت فک پایین)

·         مشکلات آندربایت (جلو بودن فک پایین به نسبت فک بالا)

·         مشکلات اپن بایت (فاصله بین دندان های بالا و پایین در هنگام بسته بودن دهان)

·         مشکلات کراس بایت (جلو زدگی یا عقب رفتگی یکی از فکین به نسبت فک دیگر)

·         مشکلات اورجت یا دیپ بایت (به اوربایت شدید گفته می شود)

·         کرادوینگ (شلوغی بیش از حد دندان ها)

·         وجود فاصله در بین دندان ها

·         کوتاه یا بلند بودن دندان ها

·         دندان نهفته

·         کمک به درمان شکاف لب

مزایا و معایب انواع ارتودنسی دندان

ارتودنسی رایج ترین روش برای درمان مشکلات و ناهنجاری های دندان و فک است که با توجه به انواع ارتودنسی با قرارگیری دستگاه و اجزای متفاوتی باعث حرکت کردن دندان ها به سمت جای درست و مناسب خود می شوند. ارتودنسی در طی سالیان گذشته پیشرفت های چشمگیری کرده و انواع مختلفی برای آن به وجود آمده است.

اصلی ترین دسته بندی ارتودنسی با توجه ثابت و یا متحرک بودن آن است. ارتودنسی ثابت و متحرک دندان هر کدام شامل انواع مختلفی می شوند که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند و نمی توان به طور کلی گفت نع خاصی از ارتودنسی از دیگری بهتر یا بدتر است. اما تشخیص اینکه کدام نوع ارتودنسی برای شما مناسب است بر عهده بهترین متخصص ارتودنسی در کرج، تهران، اصفهان و یا هر شهر دیگری که در آن ساکن هستید است.

ارتودنسی ثابت شامل ارتودنسی فلزی، ارتودنسی سرامیک، ارتودنسی پشت دندانی یا لینگوال و ارتودنسی دیمون می شود. ارتودنسی متحرک نیز انواع مختلفی مانند اینویزیلاین، ریتینر ارتودنسی، هدگیر ارتودنسی، نگهدارنده فضا، ارتودنسی فانکشنال و وسیعدهنده کام دارد.

مزایای ارتودنسی ثابت

·         نتیجه درمان حتما مثبت خواهد بود زیرا به دلیل ثابت بودن اجزای ارتودنسی در دهان، همکاری یا عدم همکاری بیمار نتیجه را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

·         برای درمان تمامی ناهنجاری های دندانی از خفیف تا شدید کاربرد دارد.

·         هزینه ارتودنسی ثابت از نوع متحرک آن کمتر است.

معایب ارتودنسی ثابت

·         به دلیل ثابت بودن اجزای ارتودنسی بر روی دندان ها و مسواک زدن سخت تر دندان ها، به مراقبت بیشتری نیاز است تا دچار پوسیدگی دندان و یا تغییر رنگ دندان ها نشد.

·         ظاهر لبخند افراد را تحت تاثیر خود قرار می دهد و این برای افراد زیادی ناخوشایند است.

·         امکان جابجایی آن هنگام غذاخوردن، مسواک زدن و ... وجود دارد.

·         برنامه غذایی فرد را هنگام استفاده از ارتودنسی محدود می کند.

مزایای ارتودنسی متحرک

·         بریس ها و پلاک های ارتودنسی را می توان هنگام غذاخوردن و مسواک زدن از دهان خارج کرد.

·         به دلیل متحرک بودن و امکان درآوردن آن به مدت حتی کوتاهی، تاثیر منفی بر روی ظاهر فرد ندارد.

·         رعایت بهداشت دهان و دندان به نسبت ارتودنسی ثابت راحت تر است.

·         نیاز به رعایت رژیم غذایی خاصی نیست.

معایب ارتودنسی متحرک

·         این روش ارتودنسی تنها برای درمان مشکلات و ناهنجاری های خفیف تا متوسط دندانی کاربرد دارد.

·         چون امکان جابجایی آن وجود دارد، می تواند گم شود و یا آسیب ببیند.

·         هزینه ارتودنسی متحرک مخصوصا ارتودنسی اینویزیلاین با پلاک های نامرئی از روش های ثابت بیشتر است.

بخش سوم مراحل ساخت اصولی استخر

از آنجایی که ساخت استخر این روزها در اکثر منازل و ویلاها رواج پیدا کرده است، این موضوع تبدیل به دغدغه ای برای صاحبان ویلاها شده است و همواره آنها به دنبال یک پیمانکار متبحر در ساخت استخر هستند تا بتوانند یک استخر اصولی داشته و از آن استفاده کنند.

مراحل ساخت استخر شامل 11 مرحله می شود که در مطالب قبلی 8 مرحله آن که در زیر نام می بریم را توضیح داده ایم و در این مطلب قصد داریم 3 مرحله نهایی ساخت و نصب یک استخر اصولی را برایتان به طور کامل توضیح دهیم.

·         مشخص کردن محل قرارگیری استخر

·         طراحی نقشه استخر شامل شکل، عمق و اندازه آن

·         حفاری و گودبرداری استخر

·         مسطح سازی خاک استخر

·         آرماتوربندی

·         لوله کشی استخر

·         سیم کشی تخصصی

·         بتن ریزی استخر 

در ادامه به معرفی 3 مرحله نهایی می پردازیم، پس با ما همراه باشید.

آب بندی استخر

عمده استخرها بتنی هستند و به دلیل نفوذپذیر بودن آن، احتمال درز آب در این مواد زیاد است و در صورت عایق کاری و آب بندی نادرست و ناقص ممکن است آب وارد این مواد بتنی شده و باعث ترک خوردن دیواره های استخر و در نتیجه خرابی آن شود. همچنین با آب بندی درست و کامل، می توان اطمینان حاصل کرد که استخر برای مدت زمان طولانی نمای بیرونی خوبی دارد.

آب بندی استخر در بالا بردن مدت زمان عمر مفید استخر نش بسیار زیادی دارد و می تواند از نفوذ آب، نشتی و سپس خرابی آن جلوگیری کند.

سرامیک کاری استخر

بعد از آب بندی نوبت به سرامیک کاری استخر می رسد که در این مرحله طرح و رنگ استخر انتخاب می شود که جلوه زیبایی به استخر می بخشد. برای رسیدن به بهترین نتیجه در این مرحله بهتر است از یک پیمانکار استخر کمک گرفت. در ضمن لازم است تا این مرحل توسط یک سرامیک کار متخصص استخر انجام شود نه یک سرامیک کار معمولی.

نصب سیستم های استخر

در مرحله آخر ساخت اصولی یک استخر، نوبت به نصب و راه اندازی سیستم های مختلف استخر است که شامل سیستم گرمایش، سیستم تهویه استخر، سیستم تصفیه و ... است. سیستم تهویه استخر به صورت full fresh با مدیریت هوشمند طراحی می شود؛ به این صورت که با تغییر دمای هوای بیرون سیستم عملکرد هواساز نیز تغییر پیدا می کند.

گرمایش استخر با روش های مختلفی انجام می شود که بهترین سیستم برای گرمایش استخر، استفاده همزمان از گرمایش از کف و دهش هوای تازی گرم در فضای استخر است.

تجهیزات مورد نیاز برای ساخت استخر شامل چه مواردی می شود؟

·         پمپ تصفیه

·         فیلتر تصفیه استخر

·         مبدل حرارتی

·         لوله و اتصالات

·         چراغ استخر

·         تجهیزات ضدعفونی استخر مانند کلر زن، دوزینگ پمپ، دستگاه uv استخر

·         تجهیزات جانبی استخر مثل روکش استخر، آبنمای استخر، نردبان استخر و …

ارتودنسی متحرک و انواع آن را بشناسیم

با گذشت سالها، افراد روز به روز به زیبایی و سلامت دندان های خود اهمیت بیشتری داده اند و بیشتر سعی در درمان مشکلات خود کرده اند. ارتودنسی دندان یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای درمان مشکلات و ناهنجاری های فک و دندانها است که مشکلاتی مانند نامرتبی دندان ها، فاصله بین دندانی، جلو وعقب بودن فک ها و ... را برطرف می کند.

ارتودنسی دندان به دو دسته کلی ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک تقسیم بندی می شود که هرکدام از اینها نیز خود انواع مختلفی دارند و تشخیص بهترین روش درمان توسط این انواع به عهده متخصص ارتودنسی دندان است.

ارتودنسی متحرک چیست؟

همانطور که از نام این درمان پیداست، امکان جابجایی و خارج کردن دستگاه ارتودنسی توسط بیمار در این روش وجود دارد. پلاک های ارتودنسی متحرک متناسب با فرم دندان های هر فرد قابل گیری شده و سپس در لابراتوار ساخته می شود. ارتودنسی متحرک برای درمان مشکلات و ناهنجاری های خفیف تا متوسط دندانی کاربرد دارد و نمی توان مشکلات شدید را با آن درمان کرد.

مدت زمان ارتودنسی متحرک به عوامل مختلفی مانند نوع و شدت ناهنجاری، سن بیمار و روش درمان دندان های فرد بستگی دارد اما به طور میانگین بین 3 تا 12 ماه طول می کشد.

انواع ارتودنسی متحرک دندان

همانطور که گفتیم ارتودنسی متحرک انواعی دارد که شامل موارد زیر می شود:

الاینرها یا اینویزیلاین

رایج ترین روش ارتودنسی متحرک، ارتودنسی اینویزیلاین است که درمان دندان ها از طریق پلاک های پلاستیکی شفاف ارتودنسی انجام می شود. این ارتودنسی معروف ترین و پرطرفدارترین روش ارتودنسی نامرئی است.

ریتینر ارتودنسی

بعد از گذشتن کامل دوره درمان و به منظور تثبیت درمان ارتودنسی، ممکن است متخصص ارتودنسی استفاده از نگهدارنده یا ریتینر ارتودنسی را برای مدتی به بیمار پیشنهاد دهد.

هدگیر ارتودنسی

هدگیر ارتودنسی نوعی ارتودنسی پیشگیرانه است و برای درمان اختلالات رشد فک در کودکان مانند اوربایت شدید و ... در سن پایین استفاده می شود.

وسیع دهنده کام

وسیع کننده کام نیز نوعی دستگاه ارتودنسی پیشگیرانه در کودکان است که از آن به منظور گسترش دادن فضای کام به ویژه در فک بالا استفاده می شود.

ارتودنسی فانکشنال

این ارتودنسی برای برطرف کردن مشکلات فکی کاربرد دارد و از این دستگاه ارتودنسی به منطور جلو آوردن فک پایین و یا عقب کشیدن فک بالا استفاده می شود. در نتیجه می توان گفت که رایج ترین کاربرد این نوع ارتودنسی متحرک، درمان انحرافات فک، برطرف کردن انواع مشکلات بایت دندان ها مانند اوپن بایت یا اوربایت و سایر ناهنجاری های ناحیه فک است.

رژیم اسلیو چه ویژگی هایی دارد؟

 

کاملا درست است که با عمل اسلیو معده قدم بزرگی در کاهش وزن برمی دارید اما لاغری تنها با عمل جراحی حاصل نمی شود بلکه نیاز است که به مراقبت های بعد از عمل اسلیو معده که یکی از مهم ترین آنها رعایت اصول رژیم اسلیو است پایبند باشید.

چرا رعایت اصول تغذیه بعد از عمل اسلیو مهم است؟

افرادی که تمایل به انجام عمل اسلیو معده دارند باید به این نکته توجه داشته باشند که رعایت اصول تغذیه بعد از عمل اسلیو و همچنین ورزش بعد از عمل اسلیو بسیار حائز اهمیت است.

شما موظف هستید قبل و بعد از جراحی اسلیو از رژیم غذایی خاصی پیروی کنید تا به کاهش وزن سریع، عدم بروز عوارض اسلیو معده و عدم استپ وزن بعد از عمل اسلیو برسید.

البته پیروی از رژیم اسلیو معده کار چندان سختی نیست چرا که یک اصول تغذیه سالم و سبک زندگی سالم است که اگر از همان ابتدا این اصول را رعایت می کردید در حال حاضر دچار چاقی و معضلات ناشی از آن نمی شدید!!

مزایای رعایت اصول رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده عبارتند از:

·         کمک به بهبود سریع تر از پس از جراحی

·         تاثیر بیشتر در روند کاهش وزن پس از جراحی

·         کمک به حفظ تناسب اندام در طولانی مدت

·         جلوگیری از استپ وزن بعد از عمل اسلیو

·         ارتقای سلامت عمومی بدن و جلوگیری از بروز مشکلاتی مانند فشار خون، دیابت، کلسترول بالا و…

اصول مصرف پروتئین بعد از عمل اسلیو

مصرف پروتئین بعد از عمل اسلیو نیز مانند مایعات بسیار حائز اهمیت است. به طوری که شما تا دو ماه بعد از جراحی تنها باید از انواع پروتئین ها، حبوبات، لبنیات، میوه و سبزیجات مصرف کنید. از جمله توصیه های بهترین جراحان اسلیو معده درباره اصول مصرف پروتئین بعد از عمل اسلیو عبارتند از:

·         شما موظف هستید روزانه حدود 60 گرم در روز از پروتئین ها بعد از جراحی اسلیو مصرف کنید. پس از گذشت این دو ماه از عمل اسلیو نیز شما باید 20 الی 25 درصد از کالری دریافتی خود را از انواع پروتئین ها دریافت کنید.

·         در صورتی که به میزان کافی پروتئین در روز مصرف نکنید ممکن است عضلات خود را از دست بدهید.

·         پروتئین ها در افزایش سوخت و ساز بدن بسیار موثر هستند.

·         در صورت مصرف کافی پروتئین بعد از عمل اسلیو از عوارضی همچون ریزش مو بعد از عمل اسلیو در امان خواهید بود.

با چند دستور پخت برای غذاهای رژیمی آشنا شوید.

 

رژیم لاغری اصولی رژیمی است با غذاهای رژیمی خوشمزه، سالم و کم کالری که می توانید به کاهش وزن برسید.

در ادامه با برخی از انواع غذای رژیمی آشنا می شوید.

لقمه قارچ کبابی

قارچ طرفداران بسیار زیادی دارد و خوشبختانه از آن می توان برای پخت انواع غذای رژیمی با قارچ اعم از لقمه قارچ کبابی استفاده کرد.

طرز تهیه لقمه قارچ کبابی

·         قارچ ها روی سینی فر بچینید و توسط یک قلم موی آشپزی کمی روغن روی قارچ ها بمالید.

·         دمای فر را به ۱۷۰ درجه سانتی گراد برسانید و قارچ ها را به مدت ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید تا کباب شوند.

·         پس از کباب شدن قارچ ها آنها را خرد کنید.

·         در یک تابه قارچ ها، سبزیجات، آبلیمو، پودر سیر، نمک و فلفل را بریزید و آنها را تفت دهید.

·         مواد را به همراه آووکادو داخل نان پیتا بپیچید و میل کنید.

مینی پیتزا با خمیر گل کلم

بله اگر از یک رژیم لاغری اصولی پیروی کنید حتی از خوردن پیتزا هم محروم نمی شوید! نوعی پیتزای رژیمی بسیار خوشمزه به نام مینی پیتزا با خمیر گل کلم است که کالری کمی دارد.

طرز تهیه مینی پیتزا با خمیر گل کلم

·         گل کلم را رنده کنید.

·         سپس گل کلم های رنده شده را به مدت ۸ دقیقه در فر بگذارید.

·         گل کلم ها را از فر خارج کنید و اجازه دهید خنک شوند.

·         دمای فر را روی ۲۲۰ درجه سانتی گراد بگذارید.

·         تخم مرغ، ۲ پیمانه پنیر موزارلا، جعفری خشک، پودر سیر و آویشن به گل کلم اضافه کنید و هم بزنید.

·         سینی فر را با کمی روغن چرب کنید و ترکیب را مانند کتلت های کوچک روی سینی پهن کنید و به مدت ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید.

·         سینی فر را خارج کنید روی هر خمیر پیتزا کمی سس پیتزا و یک برگ ریحان قرار دهید.

·         پنیر پارمزان و موزارلا باقیمانده روی پیتزاها بریزید.

·         در صورت تمایل در این مرحله می توایند یک ورقه نازک گوجه هم روی پیتزاها بگذارید.

·         سینی را مجددا داخل فر قرار دهید و اجازه دهید ترکیبات کباب شوند.

·         پیتزای رژیمی شما آماده سرو است.

کباب تابه ای بدون روغن

یکی دیگر از غذاهای رژیمی خوشمزه و لذیذ که می توانید در وعده نهار یا شام آن را میل کنید کباب تابه بدون روغن است.

طرز تهیه کباب تابه ای بدون روغن

·         پیازها را به صورت ریز رنده کنید.

·         پیازها را به همراه ادویه ها به غیر از نمک به گوشت چرخ کرده اضافه کنید و ترکیب را به خوبی ورز دهید.

·         ترکیب را به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید.

·         ترکیب را در کف ماهیتابه ای پهن کنید و نصف لیوان آب به آن اضافه کنید و در ماهیتابه را بگذارید و روی شعله قرار دهید تا به طور کامل بپزد.

·         گوجه فرنگی ها را به صورت حلقه ای خرد کنید و روی مواد بگذارید.

·         در ماهیتابه را بگذارید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه دیگر مواد بپزند.

·         قارچ ها را کباب کنید و دور ظرف خود بچینید و آن را میل کنید.

چه کسانی نباید عمل اسلیو معده انجام دهند؟

قبل از جراحی اسلیو معده مانند هر جراحی لاغری دیگری، باید مشاوره قبل از عمل انجام دهید تا پزشک متخصص بررسی کند که آیا عمل اسلیو معده برای شما مناسب است یا خیر. بعد از بررسی های انجام شده توسط جراح، بهترین جراحی لاغری مناسب شما را برایتان در نظر می گیرد و اقدام به درمان می کند.

لازم به ذکر است که قبل از مراجعه به پزشک، باید یک پرونده پزشکی کامل شامل تاریخچه پزشکی، آزمایش خون، گزارش عمل های قبلی و یک سری آزمایشات دیگر را آماده کرده و هنگام مراجعه به جراح خود، به او ارائه دهید.

عمل اسلیو معده چگونه انجام می شود؟

جراحی اسلیو به روش لاپاراسکوپی انجام شده و یکی از امن ترین جراحی های لاغری به حساب می آید. مراحل انجام عمل جراحی اسلیو معده به ترتیب زیر است:

·         در ابتدا برش های کوچکی روی شکم ایجاد می شود تا ابزارهای جراحی به داخل شکم وارد شوند.

·         در مرحله اول وضعیت معده و رگ های خونی اطراف معده بررسی می شود.

·         دستگاه لاپاراسکوپ از طریق سوراخ ایجاد شده در شکم وارد معده می شود.

·         حدود ۶۰ الی ۸۰ درصد از معده توسط استاپلر بریده می شود و بخش باقی مانده معده که شبیه به یک موز یا لوله است باقی می ماند.

چه کسانی گزینه مناسبی برای عمل اسلیو معده نیستند؟

درست است که افراد چاق در صورت جواب نگرفتن از گزینه های دیگر کاهش وزن شامل رژیم لاغری و ورزش، به سراغ گزینه جراحی می روند. اما باید دانست که همه افراد چاق هم نمی توانند تحت جراحی لاغری قرار بگیرند. افراد چاقی که شاخص توده بدنی آنها 35 به بالا است گزینه های مناسبی برای جراحی اسلیو معده هستند، مگر اینکه شرایط زیر را داشته باشند:

·         وجود التهاب یا آسیب در دستگاه گوارش

·         در صورت مبتلا بودن به بیماری های تنفسی و قلبی عروقی حاد و شدید

·         در شرایط اعتیاد داشتن به مصرف مشروبات الکلی

·         در صورت ابتلا به بعضی بیماری ها و اختلالات روانی

جراح لاغری در صورت مشاوره و بعد از آن اگر متوجه شود که چاقی فرد مرتبط با یک نوع اختلال روانی است، قبل از اینکه عمل را بر عهده بگیرد، به شما توصیه می کند که تحت درمان روانشناس قرار بگیرید. زیرا برای عمل باید شرایط روحی و روانی خوبی داشت و بتوان با شرایط سخت بعد از عمل کنار آمد.

آیا جراحی لاغری پایان ماجراست؟

افرادی که با هدف لاغری و تناسب اندام تن به انجام جراحی لاغری مانند اسلیو معده می کنند، باید بدانند که چاقی افراد فقط با عمل جراحی تمام نمی شود. بلکه این جراحی می تواند نتیجه بخش باشد اگر همراه با اقداماتی صورت بگیرد. شما باید بعد از عمل لاغری رژیم غذایی خاصی را دنبال کنید و به طور مداوم ورزش کنید تا عمل شما موفقیت آمیز باشد.

تاثیر غذاهای رژیمی در کاهش و کنترل وزن

 

ما در اپلیکیشن لاغری سیرا سعی در جمع آوری تعداد زیادی از غذاهای رژیمی و رژیم های لاغری داشته ایم. اگر وب سایت سیرا را دنبال کنید می فهمید که رژیم لاغری اصولی رژیمی است با غذاهای رژیمی خوشمزه، سالم و کم کالری که می توانید به کاهش وزن برسید.

مینی پیتزا با خمیر گل کلم

بله اگر از یک رژیم لاغری اصولی پیروی کنید حتی از خوردن پیتزا هم محروم نمی شوید! نوعی پیتزای رژیمی بسیار خوشمزه به نام مینی پیتزا با خمیر گل کلم است که در اینجا به طرز تهیه آن خواهیم پرداخت.

طرز تهیه:

·         در ابتدا گل کلم را رنده کنید.

·         سپس گل کلم های رنده شده را به مدت ۸ دقیقه در فر بگذارید.

·         گل کلم ها را از فر خارج کنید و اجازه دهید خنک شوند.

·         دمای فر را روی ۲۲۰ درجه سانتی گراد بگذارید.

·         تخم مرغ، ۲ پیمانه پنیر موزارلا، جعفری خشک، پودر سیر و آویشن به گل کلم اضافه کنید و هم بزنید.

·         سینی فر را با کمی روغن چرب کنید و ترکیب را مانند کتلت های کوچک روی سینی پهن کنید و به مدت ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید.

·         سینی فر را خارج کنید روی هر خمیر پیتزا کمی سس پیتزا و یک برگ ریحان قرار دهید.

·         پنیر پارمزان و موزارلا باقیمانده روی پیتزاها بریزید.

·         در صورت تمایل در این مرحله می توایند یک ورقه نازک گوجه هم روی پیتزاها بگذارید.

·         سینی را مجددا داخل فر قرار دهید و اجازه دهید ترکیبات کباب شوند.

·         پیتزای رژیمی شما آماده سرو است.

میان وعده سیب زمینی رژیمی

شما هم عاشق اسنک هستید و تمایلی به حذف این غذای خوشمزه از لیست برنامه غذایی خود ندارید؟ اصلا نگران نباشید با اسنک سیب زمینی رژیمی هم یک غذای رژیمی می خورید هم قید علاقه خود را نمی زنید.

طرز تهیه:

·         سیب زمینی ها را آب پز کنید و پوست آنها را بگیرید.

·         سیب زمینی ها را له کنید.

·         تخم مرغ ها را به سیب زمینی ها اضافه کنید و به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید.

·         سایر مواد و ادویه ها را به ترکیب اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.

·         مواد را توسط قیف داخل دونات بریزید.

·         کمی کنجد روی مواد بریزید و در فری که قبلا با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده است قرار دهید.

·         حدود ۳۰ دقیقه اجازه دهید مواد داخل فر بمانند و پس از طلایی شدن سطح اسنک ها می توانید آنها را از فر خارج کنید.

قورمه سبزی رژیمی

اکثر ایرانیان غذای مورد علاقه شان قورمه سبزی است. حذف قورمه سبزی ژیم لاغری به هیچ عنوان برای هیچ کدام از ما توجیه پذیر نیست و به هیچ قیمتی حاضر نیستیم قید آن را بزنیم. ما در اینجا طرز پخت قورمه سبزی رژیمی بدون روغن را به شما آموزش خواهیم داد.

4 علت مهم بوی بدن دهان را بشناسیم

هالیتوز یا همان بوی بد دندان مشکلی است که بیش از 50 درصد مرم درگیر آن هستند. این مشکل هم یک مشکل بهداشتی و همینطور اجتماعی است که روابط فرد با اطرافیان را تحت تاثیر قرار می دهد. بوی بدن دهان علت های مختلفی دارد که نباید از آنان سرسری گذشت و همواره باید به دنبال درمان آن بود.

مهم ترین علت های بوی بد دهان

بوی بد دهان می تواند به علت های مختلفی رخ دهد که یکی از ساده ترین و رایج ترین آن که هر روز با آن سر و کار داریم، سیگار کشیدن و خوردن غذاهای بودار است. اما اصلی ترین و عمیق دلیل آنها شامل موارد زیر می شوند:

بوی بد ناشی از لثه و دندان

پوسیدگی دندان، خرابی دندان و بیماری های مربوط به لثه رایج ترین علت بوی بد دهان است که به دلایل مختلفی مانند عفونت لثه اتفاق می افتد. عفونت لثه می تواند به دلایل مختلفی مانند بارداری، عوامل ژنتیکی، انواع پروتزها، دیابت و مصرف برخی داروها ایجاد شود.

جرم های موجود در لا به لای دندان ها که یکی از علت های اصلی بوی بد دهان است با انجام جرمگیری دندان از بین می رود.

ناشی از حلق

گاهی اوقات بوی بد از حلق فرد بلند می شود و گاهی هم مشکل از سینوس هاست که هر دوی اینها در مشکلات حلق و بینی خلاصه می شوند اما یک علت واحد ندارند. سنگ لوزه یکی از علت های بوی بد دهان ناشی از حلق است.

بوی بد ناشی از معده

یک سری مشکلات گوارشی مانند ریفلاکس معده، بیماری های کلیوی و همینطور زخم معده، باعث بوی بد ناشی از معده می شوند. دستگاه گوارش بهد از خوردن مواد غذایی مختلف، اسید ترشح می کند و باعث می شود بازدم فرد بو بگیرد. دلیل اینکه بعضی افراد با خوردن هر چیزی دهانشان بو می گیرد همین است که ناشی از ریفلاکس معده هنگام ترشح اسید معده است.

بوی بد ناشی از قاعدگی

یکی از عوارض جانبی دوره پریود و قاعدگی بوی بد دهان است. در دوره قاعدگی، میزان بزاق دهان به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند و میزان ترکیبات گوگرد دار به 300 درصد می رسد. برای حل کردن این مشکل، راه حلی به جز رعایت اصول بهداشت دهان و دندان نداریم.

ابن موارد بهداشتی شامل نخ دندان کشیدن، مسواک زدن، استفاده از دهانشویه و انجام فلوراید تراپی است.

مراحل رفع بوی بد دهان

·         رفع منشا اصلی بوی بد

·         اصلاح رژیم غذایی فرد

·         رعایت اصول بهداشت دهان و دندان

منبع: https://www.implantdr.ir/

طرز تهیه 3 همبرگر رژیمی خانگی

همبرگر از آن غذاهایی است که محبوبیت بسیار زیادی در دنیا دارد و گذشتن از این غذا تقریبا غیر ممکن است. این غذا به دلیل داشتن کالری بالایی که دارد، باعث چاقی و اضافه وزن می شود و برای افرادی که قصد رژیم گرفتن دارند اصلا غذای مناسبی نیستند. اما با تهیه همبرگر رژیمی می توان هم رژیم خود را نگه داشت و هم از این غذای خوشمزه بهره برد.

همبرگر مرغ رژیمی

همبرگر رژیمی مرغ یکی از معروف ترین انواع غذای رژیمی با مرغ است گه در ادامه طرز تهیه آن را برایتان توضیح می دهیم.

مواد اولیه: فیله مرغ، پیاز، تخم مرغ، سیر، نمک، فلفل، زردچوبه، جوز هندی، زنجبیل و زعفران.

طرز تهیه همبرگر رژیمی مرغ

·         همه مواد را با یکدیگر در مخلوط کن ریخته و به خوبی مخلوط کنید.

·         به اندازه دلخواه از برگر خود برداشته و آن را گرد و دایره ای کنید.

·         مواد را به مدت 30 دقیقه در فریزر گذاشته تا سفت شوند.

·         در آخر همبرگرها را در ماهیتابه گریل بدون روغن سرخ کنید.

همبرگر رژیمی با سویا

درست است که غذای رژیمی با گوشت چرخ کرده تنوع زیادی دارد و همبرگر معروف ترین این غذاهاست. اما برای کسانی که علاقه ای به مصرف گوشت چرخ کرده ندارند و  یا محدودیت مصرف دارند، سویا یک ماده غذایی با پروتئین بالا است که باعث کاهش قند خون و لاغری می شود.

مواد اولیه: گوشت چرخ کرده، سویا، تخم مرغ، پیاز، سیر، آرد نخودچی، نمک و فلفل.

طرز تهیه همبرگر رژیمی با سویا

·         سویا را به مدت 20 در آب خیس کنید و سپس آبش را به خوبی خالی کنید.

·         سپس سویا را با چرخ گوشت به گوشت چرخ کرده اضافه کنید. (این کار را 2 بار تکرار کنید.)

·         پیاز و سیر را رنده کرده و بعد از گرفتن آبش به مواد گوشتی اضافه کنید.

·         سپس آرد، نمک، فلفل و تخم مرغ را به مواد اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید و ورز دهید.

·         به اندازه دلخواه از مایه برگر خود بردارید و به شکل دایره ای و گرد در بیاورید.

·         در آخر برگرها را در ماهینتابه گریل بدون روغن سرخ کنید.

همبرگر رژیمی با نخود

یکی دیگر از انواع غذاهای گیاهی، تهیه همبرگر با نخود است که گزشنه مناسبی برای افرادی است که گیاهخوار هستند و نمی توانند گوشت و مرغ مصرف کنند. نخود مواد معدنی زیادی مانند کلسیم و آهن دارد و به کاهش کلسترول و بهبود سلامت پوست و مو کمک بزرگی می کند.

مواد اولیه این غذای رژیمی: نخود، پیاز، جو دوسر، هویج رنده شده، تخم مرغ، نمک، فلفل و پودر سیر.

طرز تهیه همبرگر نخود رژیمی

·         نخود را حتما یک شب قبل خیس کنید و آبش را چندین دفعه عوض کنید تا نفخش خارج شود.

·         سپس نخود را بپزید.

·         در ادامه نخود، هویج، پیاز، جو دوسر را با مخلوط کن به خوبی ترکیب کنید.

·         ترکیب را با تخم مرغ و ادویه ها به خوبی ورز دهید.

·         سپس آن را به قسمت های معینی گلوله کنید و در فر گریل کنید یا در ماهیتابه رژیمی سرخ کنید.

منبع: https://www.sira.fit/

صفحه قبل 1 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 صفحه بعد