x تبلیغات
تونو تایمز

اوردنچر دندان، جایگزینی مناسب برای دندان های از دست رفته

اوردنچر نوعی دست کامل دندان می باشد که در دهان بیمار بر روی پایه ایمپلنت قرار می گیرد. اوردنچر شامل 2 نوع ثابت و متحرک می شود. هر دوی آن ها بسیار راحت و مطمئن تر از پروتزهای معمولی اند و نه تنها جای خالی دندان را پر می کنند بلکه جلوی تحلیل رفتن استخوان فک را نیز می گیرند و سلامت دهان و دندان را تضمین می کنند. در ادامه با انواع اوردنچر دندان آشنا خواهید شد.

اوردنچر متکی بر ایمپلنت متحرک

اوردنچر متکی بر ایمپلنت معمولا بر روی چهار و یا پنج ایمپلنت در محل استخوان های فک قرار می گیرند. به این ترتیب هم از زوال استخوان ها جلوگیری می شود، هم عملکردشان را بهبود می دهد و هم چهره را جوان تر می کند. دندانپزشک این پروتزها را در دو مرحله کار می گذارد:

·         نصب ایمپلنت

·         نصب اوردنچر بر پایه ایمپلنت

این دست از پروتزها قابل جا به جایی اند و می توانید هنگام خواب و یا وقتِ شستشوی دندان آن را در آورید و دوباره در دهان خود قرار دهید.

اوردنچر متکی بر ایمپلنت ثابت

این سبک از پروتزها درست مثل نمونه متحرکش است، با این تفاوت که در اوردنچر متکی بر ایمپلنت ثابت از پیچ ها به جای اباتمنت اوردنچر استفاده می شود. این پروتزهای اوردنچر دندان را نمی شود به راحتی درآورد و جا به جا کرد، مگر آن که برای انجام این کار از دندانپزشک کمک بگیرید. این روش از جایگزینی دندان به دست کم چهار ایمپلنت برای نصب و کارگزاری نیاز دارد.

اوردنچر متکی بر ایمپلنت میله ای

این روش به اوردنچر بر پایه ایمپلنت و لثه نیز معروف است. در این روش ابتدا دو ایمپلنت در جای دندان های آسیاب و یا نیش قرار می گیرد. بعد ایمپلنت ها را به واسطه یک میله به یکدیگر وصل می کنند و بعد پروتز دندان را روی این میله قرار می دهند. به خاطر همین به این روش اوردنچر میله ای هم می گویند که همه اینها از روش های اصلاح طرح لبخند هستند.

اوردنچر متکی بر ایمپلنت توپی

این دسته از پروتزهای اوردنچر مخصوص دندان های قوس های پایینی اند. در اودنچر متکی بر ایمپلنت توپی، معمولا دو تا چهار ایمپلنت کاشته و به کار گرفته می شوند. واسطه میان ایمپلنت و اوردنچر دندان در واقع یک اباتمنت توپی است. این اباتمنت توپی کارِ جا به جایی اوردنچر را آسان تر می کند.

اوردنچر جزیی

اوردنچر دندان جزیی همانطور که از اسمش پیداست به درد کسانی می خورد که فقط یک و یا چند دندانشان را از دست داده اند. این مدل از اوردنچر ایمپلنت، همان کاری را می کند که باقی اوردنچرهای متکی بر ایمپلنت انجام می دهند. اوردنچر جزیی به راحتی قابل جا به جایی است.

منبع: https://www.implantdr.ir/

ارتودنسی کاموفلاژ چیست و چگونه انجام می شود؟

  

بسیاری از افراد در دنیا وجود دارند که از مشکلات ناهنجاری فک رنج می برند. امروزه برای درمان ناهنجاری های فکی از درمان ارتودنسی دندان استفاده می شود. یکی از انواع آن ها، ارتودنسی کاموفلاژ یا جبرانی است که در این مقاله قصد داریم تا به معرفی این نوع ارتودنسی بپردازیم.

ارتودنسی کاموفلاژ چیست؟

واژه کاموفلاژ به معنی پوشاندن و پنهان کردن است. ارتودنسی کاموفلاژ به نوعی از ارتودنسی دندان می گویند که در جهت پوشاندن مشکلات فکی انجام می شود. ارتودنسی کاموفلاژ ناهنجاری های اسکلتی را از بین نمی برد بلکه تغییراتی جبرانی در دندان ها به وجود می آورد که این ناهنجاری ها مخفی می شوند.

ارتودنسی جبرانی چه مشکلاتی را درمان می کند؟

موارد زیادی از مشکلات فکی و ناهنجاری های آن را می توان با ارتودنسی کاموفلاژ اصلاح کرد. اما معمولا در موارد زیر بیشتر کمک می کند:

·         در افرادی که صورت آن ها فرم خوبی ندارد و زیادی کوتاه و یا برعکس آن، زیادی بلند است می توان از ارتودنسی کاموفلاژ بهره برد.

·         با این نوع ارتودنسی تا حدودی می توان انحراف فک را اصلاح کرد.

·         در افرادی که مشکل عقب ماندگی فک بالا یا پایین دارند و این تاثیر خوبی در ظاهرشان ندارد، می توان از ارتودنسی کاموفلاژ بهره برد.

·         برای درمان جلوزدگی فک پایین یا بالا این روش مناسب است.

·         تنگی فک هم یکی از مشکلاتی است که افراد زیادی از آن رنج می برند و با ارتودنسی کاموفلاژ قابل اصلاح است.

ارتودنسی کاموفلاژ چگونه انجام می شود؟

ارتودنسی کاموفلاژ به سه روش زیر انجام می شود:

ممکن است لازم باشد پیش از ارتودنسی، برخی از دندان ها کشیده شوند. در این موارد معمولا باید اولین دندان های آسیای کوچک را در بیاورند که معمولا تعداد ۴ تا از آن ها را خارج می کنند. این کار باعث می شود دندان های بالایی کمی جمع شوند و به سمت فضایی که از کشیدن دندان ها خالی شده حرکت کنند. با این کار به مرور زمان جلوزدگی فک بالا پوشیده می شود.

در برخی موارد هم اصلا لازم به کشیدن دندان ها نیست و ناهنجاری های فکی و استخوانی را با استفاده از الاستیک هایی که بین فک ها قرار می دهند اصلاح می کنند. با این کار، دندان های پایین رو به جلو حرکت می کنند و دندان های بالا جمع می شوند. بنابراین از فاصله ای که بین دو فک وجود دارد کاسته می شود و ظاهر زیباتر می شود.

روش دیگری هم به نام حرکت دیستال دندان های فوقانی وجود دارد که در آن دندان های آسیای بالا را به صورت پشتی حرکت می دهند. این کار باعث می شود تا فضای مورد نیاز برای دندان های دیگری که جمع می شوند به وجود بیاید. با این کار دندان های آسیای بالا روی دندان های آسیای پایین قرار می گیرند.

منبع: دندانپزشکی بست دنتیست

معرفی و خرید لوازم یدکی هیوندای سانتافه

یکی از خودروهای بسیار زیبا و جادار شاسی بلند یا به اصطلاح اس یووی تولید شده توسط شرکت خودرو سازی هیوندای، هیوندای سانتافه نسل دو است که از سال 2007 وارد بازار ایران شد. این خودرو در طی سال های مختلف پیشرفت ها و تغییرات مختلفی کرده و نسخه های مختلفی از آن در بازار خرید و فروش خودرو موجود است. ما در این مقاله به بررسی این خودرو و لوازم یدکی هیوندای سانتافه 2020 پرداخته ایم؛ پس با ما همراه باشید.

هیوندای سانتافه 2020 جدید ترین مدل هیوندای سانتافه

این خودرو که جدید ترین سانتافه تولید شده توسط شرکت خودرو سازی هیوندای است، مزایا و معایبی مختص خود دارد که در ادامه به معرفی آنان می پردازیم.

مزایای سانتافه 2020

·         رانندگی راحت

·         مصرف سوخت پایین

·         متریال داخلی با کیفیت

·         ویژگی های فنی زیاد با کاربری آسان

معایب سانتافه 2020

·         موتور پایه زیر دست

·         رقیبها نسبتا بهتر عمل کرده اند

·         فضای کمتری نسبت به رقبا دارد

تعدادی از امکانات، فضا و قطعات هیوندای سانتافه 2020

گنجایش سانتافه: تعداد صندلی های هیوندای سانتافه 2020، 5 عدد است. در هر دو ردیف جلو و عقب صندلی راحت است و فضای کافی برای بزرگسالان دارد؛ همینطور صندلی های عقب به راحتی قابل خم شدن هستند.

فضای باربری سانتافه: پایه سانتافه 2020 فضای مناسب بار را برای یک شاسی بلند دو ردیفه به شما می دهد. فضای کافی برای چمدان ها و لوازم اضافی دیگر را براحتی برای سرنشینان فراهم می کند.

ویژگی های ایمنی لوازم یدکی هیوندای سانتافه: از ویژگی های استاندارد جهت راهنمایی راننده می توان به دوربین عقب، کنترل کروز تطبیقی​​، ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار برخورد و تصادف رو به جلو، تشخیص عابر پیاده، نظارت بر خواب آلودگی راننده و نگه داشتن خط اشاره کرد.

از ویژگی های ایمنی فعال موجود می توان به سنسورهای پارکینگ عقب، صفحه نمایش سر بالا، دوربین پارکینگ با محیط اطراف، نظارت بر نقطه کور و هشدار ترافیک متقاطع عقب اشاره کرد.

لازم به ذکر است که ممکن است لوازم جانبی ای مثل شیشه شوی سانتافه، به نظر اصل بودن یا تقلبی بودن آن فرقی نداشته باشد، اما باید دانست که شیشه شوی خوب در دید راننده و کاهش تصادف نقش بزرگی را ایفا می کند.

بلوتوث و ناوبری: از ویژگی های استاندارد سانتافه 2020 می توان به یک یادآوری باز و بسته بودن درب ها و یک سیستم سرگرمی با صفحه نمایش 7 اینچی، بلوتوث، چهار پورتUSB ، Apple CarPlay و Android Auto اشاره کرد.

از ویژگی های موجود می توان به کنترل خودکار وضعیت آب و هوایی دو منطقه، سیستم صوتی 12 اسپیکر استریم، رادیو ماهواره ای، رادیو HD، صفحه نمایش لمسی 8 اینچی، ناوبری، شارژ دستگاه بی سیم و یک سانروف پانوراما اشاره کرد. این ها تنها تعدادی از امکانات و لوازم یدکی هیوندای سانتافه 2020 هستند.

هزینه لمینت دندان در سال 1402 چه قدر است؟

هزینه لمینت دندان از مهم ترین دغدغه های افرادی است که به دنبال اصلاح طرح لبخند خود به روش لمینت دندان هستند. یکی از رایج‌ ترین روش‌های طراحی لبخند، لمینت دندان می باشد که معمولاً گران‌ قیمت است.

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان در واقع نوعی ونیر است و تمامی ونیرها به نوعی روکش دندان به شمار می آیند. لمینت ها اغلب از جنس پرسلین هستند، به همین دلیل به آن ها ونیر پرسلین هم گفته می شود. ونیر لمینت، روکش بسیار نازکی است که روی سطح دندان قرار می گیرد و سبب یکدست شدن و اصلاح طرح لبخند می شود.

قیمت لمینت در سال 1402 چه قدر است؟

همان طور که هزینه ارتودنسی دندان برای هر فرد متفاوت محاسبه می شود، هزینه لمینت دندان هم به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. می توانیم قیمت حدودی هر لمینت را بین 4 تا 7 میلیون تومان ارزیابی کنیم.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت لمینت دندان

فاکتورهای مختلف و زیادی در تعیین قیمت لمینت دندان در ایران نقش دارند که در ادامه به معرفی این روش ها می پردازیم:

·         نوع لمینت دندان

·         تعداد دندان های تحت درمان قرار گرفته

·         تخصص دندانپزشک

·         هزینه آزمایشگاه برای طراحی لمینت

·         محل جغرافیایی مطب دندانپزشکی

·         هزینه‌ های معاینه پیش از لمینت

·         کشور سازنده لمینت (لمینت هایی که دوام و کیفیت بالایی دارند عموماً ساخت کشورهای اروپایی هستند و با توجه به قیمت دلار و یورو قیمت تمام شده واردات آن ها بالاتر است.)

دلیل بالا بودن هزینه لمینت دندان چیست؟

در تمام جهان لمینت دندان به دلیل کارایی زیبایی که دارد جزو خدمات دندانپزشکی گران قیمت به شمار می رود. بیمه هزینه دندانپزشکی لمینت دندان را پوشش نمی ‌دهد، زیرا نصب لمینت تنها جنبه زیبایی دارد و روشی برای درمان تلقی نمی شود.

تفاوت لمینت با ونیر کامپوزیت از نظر قیمت در چیست؟

پوشش کامپوزیت همانطور که نام آن نشان می‌ دهد، یک نوع روکش دندان‌ است که برای اصلاح برخی مشکلات ظاهری دندان ها مانند تغییر رنگ و شکستگی آنها مورد استفاده قرار می گیرد اما با لمینت دندان تفاوت هایی نیز دارد؛ به عنوان مثال لمینت ها زیباتر و طبیعی‌ تر از ونیر کامپوزیت هستند.

علاوه بر تفاوت در کیفیت و طول عمر، هزینه‌ های این دو پوشش نیز متفاوت است. هزینه لمینت دندانپزشکی بیشتر از هزینه ونیر کامپوزیت است.

منبع

 

ارتودنسی با جراحی فک (ارتوسرجری) چگونه است؟

گاهی مشکلات فک و دندان فرد فراتر از آن است که بتوان با انجام ارتودنسی به درمان کامل آن پرداخت. ارتودنسی با جراحی فک که به آن ارتوسرجری یا جراحی ارتوگناتیک نیز گفته می شود، روشی است که برای درمان برخی بیماران تجویز می شود.

اکثر اوقات هدف از ارتودنسی دندان، فقط منظم کردن دندان های نامرتب است. در ارتودنسی بدون جراحی فک، مشکلات خیلی پیچیده و حاد نیستند و پس از پایان دوره دو یا سه ساله ارتودنسی، مشکل رفع می شود. اما در برخی موارد پیش می آید که فرد دچار ناهنجاری ها و بی نظمی های فکی نیز باشد و چه بسا که مشکلات بی نظمی دندان ها ریشه در ناهنجاری های فکی داشته باشد. در این گونه موارد باید مراحل ارتوسرجری را پیش برد.

چه کسانی به ارتودنسی با جراحی فک نیاز دارند؟

افرادی که هر یک از شرایط زیر را دارند می توانند نیاز به جراحی فک داشته باشند:‌

·         بیمارانی که در رشد فک بالا یا پایین آن ها اختلال وجود دارد.

·         کسانی که دچار عقب بودن یا جلو یودن فک پایین هستند.

·         کسانی که لب بالا و پایینی شان به درستی روی هم قرار نمی گیرد.

·         کسانی که دچار عدم تقارن در دو طرف چپ یا راست صورت هستند.

·         کسانی که هنگام خندیدن یا صحبت کردن، لثه هایشان دیده می شود.

اولویت با ارتودنسی است یا جراحی فک؟

درمان ارتودنسی معمولا قبل از جراحی فک انجام می گیرد. به این صورت که ابتدا دوره کامل ارتودنسی باید طی شود، سپس پزشک متخصص شما برای عمل جراحی دندان و فک شما تصمیم بگیرد. اگر موقعیت دندان ها مناسب نباشد، جراح فک نمی تواند کارش را انجام دهد و به مشکل بر می خورد.

بهترین سن برای انجام جراحی فک

ارتودنسی دندان و جراحی فک محدودیت سنی خاصی ندارد، اما معمولا متخصص ارتودنسی توصیه می کند پس از اتمام سنین بلوغ این کار انجام شود. در نتیجه معمولا متخصصان بهترین زمان برای ارتوسرجری را در بازه بین 17-18 سالگی معرفی می کنند.

آیا جراحی می تواند به تنهایی دندان ها و فک ها را تراز کند؟

بسیار بعید است که جراحی به تنهایی بتواند هم دندان های نامرتب و هم فک های نامرتب را اصلاح کند. برای اطمینان از قرار گرفتن دندان ها در موقعیت صحیح درون فک ها، درمان ارتودنسی ضروری است.

جراحی فک چقدر طول می کشد؟

جراحی فک با توجه به نوع مشکل و ناهنجاری و همچنین مهارت جراح حدود 1 الی 2 ساعت طول می کشد . بعد از عمل تقریبا 2 روز هم بیمار باید بستری شود. دوران نقاهت آن هم طولانی مدت نیست و بعد از گذشت 2 هفته فرد می تواند به فعالیت های عادی خود برگردد.

منبع

برای هیوندای سانتافه از چه شیشه شویی استفاده کنیم؟

شیشه شوی یکی از الزامات مهم در خودروها است که هنگامی که شیشه اتومبیل کثیف می شود به آن نیاز پیدا می کنیم. شاید خیلی از افراد فکر کنند که شیشه شوی خودرو زیاد مهم نیست و در حد موتور و سایر قطعات خودرو اهمیت ندارد، اما باید گفت که در صورت کثیف بودن خودرو امکان تصادف زیاد شده و بسیار خطرناک است زیرا بیشترین تاثیر را در دید راننده دارد.

یک شیشه شوی خوب اتومبیل چه ویژگی‌ هایی دارد؟

شیشه شوی سانتافه یا سایر خودروها باید ویژگی های خاصی داشته باشند که شامل موارد زیر می شوند:

لکه‌ بری قوی

شیشه‌ شور استاندارد بعد از چند بار پاشش بر روی شیشه و استفاده از برف پاکن باید بتواند هر گونه کثیفی را از روی شیشه خودرو پاک کند.

عدم جایگذاری رد سفیدی آب پس از خشک شدن شیشه خودرو

کسانی که از آب در مخزن شیشه‌ شور خودروی خود استفاده می‌ کنند و کسانی که از مایع شیشه‌ شور تقلبی و غیر استاندارد استفاده می ‌کنند، بعد از استفاده می‌ بینند که خطوطی سفید رنگ که حاصل حرکت تیغه‌ های برف پاک‌ کن بر روی شیشه انها است، بر روی شیشه باقی می ‌ماند. برای عملکرد درست، لازم است تا از قطعات هیوندای اصل در خودروی خود استفاده کرد.

درخشندگی و شفافیت شیشه خودرو بعد از شستشو

بعد از شستشو با شیشه شور مناسب علاوه بر اینکه پاک کنندگی مایع شیشه‌ شور خودرو را حفظ می‌کند، به شیشه‌ های خودروی شما درخشندگی و شفافیت نیز هدیه می‌ دهد.

آب‌ گریز بودن شیشه خودرو

شیشه شوی مناسب یک لایه محافظ بر روی شیشه خودرو تشکیل می ‌دهد. این لایه از ماندن آب بر روی شیشه جلوگیری می کند و به اصطلاح به آن آب‌ گریز می‌ گویند.

رایحه خوش شیشه شور

یکی دیگر از ویژگی‌ های اساسی شیشه‌ شوی مناسب این است که‌ دارای رایحه خوش باشند. شیشه‌ شو ای که بوی مشمئز کننده داشته باشد، در ترکیب شیمیایی آن از سودا برای تمیز کنندگی فوری استفاده کرده ‌اند.

مشخص بودن کاربری شیشه شوی

مایع شیشه‌ شوی خودرو خود دارای انواع مختلفی است و هر کدام از این مدل‌ ها برای زمانی خاص کاربرد دارند.

بیشتر بخوانید: پمپ روغن سانتافه

وظیفه پمپ شیشه شور خودرو چیست؟

هنگامی که شما کلید سیستم شستشو شیشه جلو خودرو را فعال کنید، پمپ شیشه شور فعال می ‌شود. پمپ شیشه شوی خودرو یک پمپ کوچک آب است که با روشن شدن این پمپ، مایع شیشه شور از مخزن شیشه شور کشیده شده و به وسیله نازل‌ های شیشه شوی به سمت شیشه جلویی خودرو اسپری می‌ شود. این پمپ یک قطعه الکتریکی مصرفی است و به مرور زمان دچار استهلاک و مشکلاتی می شود.

انواع پروتز دندان و مزایای استفاده از آن

زمانی که دندانی از بین می‌ رود، جای دندان خالی می‌ ماند. برای اصلاح این وضعیت می توان از پروتز دندان استفاده کرد که یکی از راه های پرکردن جای خالی دندان است و اغلب آن را با نام دندان‌ مصنوعی می‌ شناسند. این پروتزهای دندانی می‌ توانند باعث اصلاح طرح لبخند و افزایش اعتماد به‌ نفس در فرد شوند.

پروتز دندان چیست؟

زمانی که فرد به دلایل مختلفی مانند شکستگی یا پوسیدگی دندان، یک یا تعدادی از دندان‌ های خود را از دست می‌ دهد، پروتز دندان جایگزین دندان او می شود و باعث اصلاح طرح لبخند می شود.

انواع پروتزهای دندان

·         پروتز کامل

در شرایطی که تمامی دندان‌ های فرد کشیده شود و دیگر دندانی در دهان فرد باقی نمانده باشد، فرد باید از پروتز کامل یا همان دندان مصنوعی استفاده نماید.

·         پروتز پارسیل

در شرایطی که فرد برخی از دندان‌ های خود را از دست‌ داده باشد، باید از پروتز پارسیل (دندان مصنوعی تکه‌ ای) استفاده نماید. پروتزهای دندانی تکه‌ ای یا پارسیل جز پروتزهای متحرک هستند که از اجزای متفاوتی تشکیل شده‌ اند. برای مثال دندان‌ های مصنوعی بر روی یک‌ پایه پلاستیکی همرنگ لثه‌ ها و به کمک یک نگهدارنده فلزی در داخل دهان قرار گرفته و ثابت می‌ شوند.

پروتز دندان ثابت و متحرک

از جهتی دیگر می توان انواع پروتز دندان را به سه قسمت پروتز ثابت، پروتز متحرک و پروتز ایمپلنت تقسیم کرد.

پروتز ثابت دندان

پروتزهای دندانی ثابت دو نوع هستند، یکی روکش دندان و دیگری بریج دندان که در درون دهان قرار می‌ گیرند و بعد از قرار گرفتن آن در دهان، کسی متوجه تفاوت این دندان با دندان‌ های طبیعی فرد نخواهد شد.

پروتزهای دندانی متحرک

دندان مصنوعی مانند دندان مصنوعی ژله ای، محبوب‌ ترین پروتزهای دندانی متحرک هستند که بیشتر سالمندان از آن استفاده می‌ کنند.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان در اندازه ریشه دندان فرد و به جای ریشه از دست رفته داخل فک قرار داده می شود. دو بخش اصلی ایمپلنت fixture و abutment هستند. قسمتی که درون استخوان فک قرار دارد، Fixture نامیده می ‌شود و قسمتی که بالای لثه قرار گرفته است، Abutment نامیده می ‌شود. بر روی Abutment ایمپلنت و روکش قرار داده می شود.

مزایای استفاده از پروتزهای دندانی

مزایای مهم پروتز دندان عبارت‌ اند از:

·         نگهداری و تمیز کردن پروتزهای متحرک آسان‌ تر است و این امر برای افرادی که در مسواک زدن و استفاده از نخ دندان مشکل دارند، مزیت محسوب می‌ شود.

·         این پروتزهای دندانی با بدن سازگار هستند.

·         قیمت پروتز دندان بسیار مناسب است.

·         کاهش تحلیل رفتگی استخوان فک

·         افزایش کیفیت زندگی بیماران

·         افزایش زیبایی

منبع

ارتودنسی دندان پرشده به چه صورت است؟

ارتودنسی دندان پر شده از دغدغه های مشترک بین بیمارانی است که به طور همزمان هم دندان پوسیده دارند و هم نیازمند ارتودنسی دندان هستند. ترمیم و پر کردن دندان نیز همانند ارتودنسی برای سلامت دهان و دندان و لبخند زیبا لازم و ضروری است. پر کردن دندان از جمله روش های درمان پوسیدگی دندان بوده و ارتودنسی نیز فرایندی است که در آن به اصلاح نامرتبی و ناهنجاری های دندانی پرداخته می شود و بر خلاف پر کردگی که همیشگی است تنها برای دوره مشخصی استفاده می شود.

چه کسانی کاندیدای ارتودنسی دندان هستند؟

افرادی که هر یک از نشانه های زیر را در خود مشاهده می کنند، احتمالا شخص مناسبی برای ارتودنسی بوده و نیاز است تا به متخصص ارتودنسی مراجعه کنند.

·         نامرتبی و کجی دندان ها

·         فقدان دندان به طور مادرزادی

·         وجود دندان اضافی

·         وجود فاصله بین دندانی

·         چرخش دندان ها

·         زاویه دار بودن دندان ها

·         جلو زدگی فک

·         عقب بودن فک

اولویت با ارتودنسی است یا پر کردن دندان؟

پیش از شروع درمان ارتودنسی، باید هر گونه پوسیدگی یا مشکلات مربوط به لثه و تحلیل آن تشخیص داده شده و نسبت به رفع آن اقدام شود. این احتمال وجود دارد که برخی از دندان های خراب و پوسیده در طی درمان کشیده شده و نیاز به صرف هزینه برای ترمیم آن ها نباشد.

اگر دندان های فرد به گونه ای است که هم نیاز به پر کردن دارد و هم لازم است ارتودنسی انجام شود؛ ابتدا باید پر کردن دندان انجام شده، پس از آن درمان ارتودنسی شروع شود. پرکردگی دندان ها هیچ گونه مشکلی برای ارتودنسی به وجود نمی آورد. دندان های پر شده نیز به راحتی می توانند در زمان ارتودنسی جابجا شده و حرکت کنند.

با اینکه پر کردن دندان های سیم کشی شده نیز امکانپذیر است، اما در صورت بسته شدن راه دسترسی به پوسیدگی توسط سیم کشی، کار درمان آسان نخواهد بود. اگر در طول دوره درمان ارتودنسی، لازم باشد دندانی پر شود، متخصص ارتودنسی براکت های موجود در آن ناحیه را برداشته و سپس اقدام به پر کردن دندان پوسیده می کند.

آیا دندان های پرشده در میزان درد ارتودنسی نقشی دارد؟

وقتی بریس های ارتودنسی برای اولین بار بر روی دندان نصب می شوند، موجب احساس درد در افراد می شوند. اما پرکردگی دندان نمی تواند عاملی برای تشدید درد شود. با رعایت برخی اصول می توان به کاهش و تسکین درد کمک کرد:

·         استفاده از غذاهای نرم (تغذیه در زمان ارتودنسی)

·         استفاده از موم مخصوص ارتودنسی

·         مصرف مسکن

·         پرهیز از خوراکی ها و نوشیدنی های اسیدی

منبع

معرفی 4 غذای کم کالری و خوشمزه

بر خلاف تصور خیلی از افراد، رژیم گرفتن به معنی گشنه ماندن و محروم شدن از غذاهای خوشمزه نیست. کاهش کالری دریافتی یک روش برای کاهش وزن و لاغری می باشد که برای این کار کافی است تا غذاهای کم کالری و سیرکننده مصرف کنید. اما باید به این نکته توجه داشت که ارزش غذایی همه غذاها یکسان نیست و برخی غذاها با اینکه کالری کمی دارند اما سرشار از مواد مغذی هستند. با مصرف این مواد غذایی، می توان مدت زمان بیشتری سیر ماند و در نتیجه غذای کمتری خورد و لاغر شد.

بهترین غذاهای کم کالری

امروزه تقریبا همه افراد به دنبال داشتن اندامی متناسب و در نتیجه خوردن خوراکی های سالم و کم کالری هستند. در ادامه به معرفی برخی از این غذاها می پردازیم:

اوت میل کره بادام زمینی و موز

اوت میل کره بادام زمینی یکی از معروف ترین انواع صبحانه رژیمی است در ماده اصلی آن جو دو سر بوده و سرشار از انواع مواد معدنی و ویتامین است. دانه چیا یکی دیگر از مواد اولیه این صبحانه مقوی است که سرشار از فسفر، فیبر، کلسیم، منیزیم و مقداری ویتامین B3، B1، B2 و پتاسیم است. دانه چیا حدود ۱۰ تا ۱۲ برابر وزن خود، آب جذب می کند و داخل معده به شکل ژله ای بزرگ می شود، از این رو شما دیرتر گرسنه می شوید و غذای کمتری می خورید.

ماکارانی کدو سبز

کدوسبز از پرطرفدار ترین سبزیجاتی است که افرادی که به دنبال لاغری هستند، همواره در صدد تهیه غذای رژیمی با آن هستند. رشته کردن کدو یکی از روش های مصرف آن است که با این رشته ها می توان ماکارونی کدو تهیه کرد. این غذای رژیمی با کدو 184 کالری دارد و در آن کدو به همراه گوجه، ریحان، پنیر پارمزان و مقداری سیر پخته می ‌شود.

خوراک بامیه با مرغ

یکی از معروف ترین انواع غذای رژیمی با مرغ، خوراک بامیه با مرغ است. هر وعده از این غذای خوشمزه تنها ۱۱۳ کالری دارد و برای تهیه آن به مرغ، بامیه، سرکه سیب، پیاز، سیر، آبغوره یا آبلیمو، سیب زمینی، گوجه گیلاسی، رب گوجه و ادویه ‌های خوش طعم مانند زنجبیل، زعفرون، فلفل، نمک و زردچوبه نیاز است.

سالاد ایتالیایی با کلم

مصرف سالاد رژیمی حجم زیادی از معده را پر می کند و باعث سیری زودتر هنگام خوردن غذا می شود که در نتیجه آن لاغری است. سالادها در کنار کم کالری بودنشان، بسیار متنوع هم هستند. سالاد ایتالیایی جزو غذاهای کم کالری برای شام است که تنها ۵۲ کالری دارد و از تن ماهی، گل کلم، فلفل دلمه‌ ای، سرکه، نخود فرنگی، زیتون، خیارشور و روغن زیتون تشکیل شده است.

منبع

آپشن های هیوندای توسان 2020 و خرید لوازم یدکی توسان

توسان یکی از خودروهای تولید شده توسط شرکت خودروسازی هیوندای است. مدل 2017 این خودرو یک انتخاب ایده آل و مناسب برای افرادی است که طرفدار خودروهای لوکس و مدرن هستند. هیوندای توسان 2020 به عنوان یک ماشین شیک و امروزی تر، نظر مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است.

معرفی آپشن های توسان 2020

امکانات رفاهی و همچنین سطح ایمنی توسان 2020 به نسبت ورژن های قبلی آن ارتقا یافته است. این خودرو ویژگی های مختلفی دارد که در ادامه به معرفی آنان می پردازیم:

رنگ های توسان 2020

این خودرو از نظر رنگی پیشرفتی نداشته است و از همان رنگ های مدل های قبلی در تولید آن استفاده شده است. با این وجود در طیف رنگی نمونه های پیشین یک بازنگری جزئی صورت گرفته است. برای مثال به جای نقره ای مذاب رنگ هم خانواده آن یعنی نقره ای اختری جایگزین شده است.

ویژگی های موتوری و لوازم یدکی توسان 2020

در مدل جدید هیوندای توسان، موتور 1.6 لیتری با یک موتور 2.4 لیتری جایگزین شده تا تنفس طبیعی و موثرتری به موتور بدهد. یکی از تغییرات اساسی در مدل 2020 همین موتور است که با یک گیربکس 6 سرعته اتومات ترکیب شده است. در مدل های پایین تر تولید شده در هیوندای توسان 2020 همچنان از موتور 2 لیتری استفاده شده است که قدرت آن 161 اسب بخار و همچنین گشتاور 203 نیوتون متر است.

امکانات نرم افزاری و مدرن

امکانات نرم افزاری این خودرو نیز دستخوش تغییراتی شده است که به طور مثال می توان به قرار گرفتن یک مانیتور 7 اینچی کاملا لمسی و زیبا اشاره کرد. این سیستم از اندروید اوتو و همچنین اپل کارپلی برخوردار است. همچنین دو سرویس انحصاری و برجسته نیز داخل کابین توسان 2020 قرار گرفته است که شامل شارژر بیسیم و بلولینک است و نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب می کند.

بهتر است برای خرید لوازم یدکی هیوندای، به نمایندگی ها و مراکز معتبر مراجعه کنید.

سایر آپشن های توسان 2020

در ادامه به مهمترین امکانات و آپشن های این ماشین می پردازیم:

·         قابلیت حفظ موقعیت خودرو در بین خطوط

·         سیستم اخطار جهت حفظ تمرکز راننده

·         سیستم کمک به جلوگیری از برخورد از جلو با توانایی تشخیص عابر پیاده

·         سیستم نور بالای اتوماتیک

·         افزودن حساسیت به برف پاک کن ها به طوری که با برخورد باران به صورت خودکار روشن می شوند.

·         سیستم دید همه جانبه به اطراف

·         کروز کنترل هوشمند با قابلیت توقف و شروع حرکت خودکار

صفحه قبل 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 صفحه بعد