x تبلیغات
تونو تایمز

رژیم لاغری 7 روزه و معروف ترین نوع آن

برای همه ما حداقل یک بار پیش آمده است که یک هفته یا یک ماه دیگر به مهمانی یا مجلس خاصی دعوت شده ایم و لازم است تا در این مدت زمان کم یک رژیم لاغری سریع بگیریم. یک کاهش وزن استاندارد به این صورت است که فرد تا یک کیلوگرم در هفته وزن کم می کند. کاهش وزن بیش از یک کیلو در یک هفته ممکن است سلامتی شما را به خطر بیندازد، اما گاهی شما مجبور هستید که در یک هفته خیلی سریع و به میزان زیادتری وزن کم کنید.

خیلی از افراد به غلط رژیم های لاغری سریع را با رژیم های خطرناک و غیراصولی اشتباه می گیرند. این در حالی است که  لاغری سریع در صورتی که درست و اصولی باشد، هیچ آسیبی به بدن وارد نمی کند.

ویژگی یک رژیم لاغری اصولی

در صورتی که یک رژیم لاغری اصولی و سالم گرفته باشید و ورزش را نیز در کنار آن داشته باشید، بدون نیاز به حذف وعده غذایی و ایجاد مشکلی می توانید یک کاهش وزن طبیعی داشته باشید. خیلی مهم است که یک روش درست را برای کاهش وزن و لاغری پیدا کنید و به هیچ عنوان به سراغ مکمل ها و قرص های لاغری نروید؛ مگر به توصیه پزشک.

رژیم لاغری 7 روزه

مهم ترین نکته ای که درباره رژیم لاغری اصولی باید در نظر داشته باشید این است که به هیچ عنوان نباید در طی رژیم، وعده های غذایی شما حذف شود. یکی از رژیم های لاغری معروف رژیم لاغری 7 روزه است؛ اما آیا این رژیم یک رژیم اصولی است؟

یکی از معروف ترین انواع رژیم لاغری 7 روزه، رژیم جنرال موتورز است که یک رژیم مناسب برای فصل بهار و تابستان است. زیرا برنامه غذایی این رژیم سرشار از میوه های متنوع است که در این فصول دسترسی به میوه ها آسان تر است. این رژیم یک رژیم مناسب برای افرادی است که قصد لاغری سریع در مدت زمان کوتاهی دارند؛ این رژیم مدعی است که در طول 7 روز 7 کیلو از وزن شما را کم می کند. اما این رژیم یک رژیم لاغری اصولی نیست و پس از قطع آن بازگشت وزن خواهید داشت.

قوانین رژیم 7 روزه جنرال موتورز به شرح زیر است:

·         روزانه 8 الی 12 لیوان آب میل کنید.

·         در سه روز اول رژیم ورزش کردن ممنوع است.

·         مصرف انواع لوبیا در طول این رژیم ممنوع است.

·         هر روز باید سوپ مخصوص جنرال موتورز میل کنید.

همه چیز درباره ارتودنسی با الاینرهای شفاف

ارتودنسی انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن ها در شرایط متفاوتی استفاده می شوند. افرادی که نمی خواهند به دلایل مختلفی مانند موقعیت اجتماعی و کاری خود، دستگاه ارتودنسی در دهانشان قابل مشاهده باشد، یکی از انواع ارتودنسی دندان با نام ارتودنسی شفاف برایشان مناسب است.

ارتودنسی شفاف چیست؟

ارتودنسی شفاف یا الاینر شفاف، نوعی ارتودنسی متحرک است که در آن از پلاک های پلاستیکی شفاف و بی رنگی برای منظم کردن دندان ها استفاده می شود و در آن خبری از براکت و سیم ارتودنسی نیست. این پلاک ها به دلیل شفاف بودن، قابل مشاهده نیستند و هر زمان که لازم باشد می توان آن ها را از دهان خارج کرد. اما لازم به ذکر است که این پلاک های شفاف را حداکثر 2 ساعت در روز می توان از دهان خارج کرد. زیرا در صورت قرار نداشتن مداوم آنها بر روی دندان ها، طول درمان ارتودنسی طولانی تر می شود.

ارتودنسی شفاف برای چه کسانی مناسب است؟

پلاک های شفاف برای افرادی که مشکلات شدید دندان و فک دارند اصلا مناسب نیستند، اما برای افرادی که دارای مشکلات خفیف تا متوسط دندانی و فک هستند، کاربرد دارند:

·         جلو بودن دندان های فک بالا نسبت به دندان های فک پایین (اوربایت)

·         وجود فاصله بین دندان بالا و پایین در حین بسته شدن دندان (اوپن بایت)

·         جلو بودن دندان های فک پایین نسبت به دندان های فک بالا (آندر بایت)

·         شلوغی جزئی در دندان ها

·         وجود فاصله بین دندانی

مزایای ارتودنسی شفاف

این نوع ارتودنسی دارای مزایای زیادی است که در زیر به مهم ترین آن ها اشاره کردیم:

·         نامرئی بودن آن، مهمترین مزیت این روش است.

·         به راحتی می توان پلاک ها را در زمان غذا خوردن، مسواک زدن یا مراسمات خاص در آورد و دوباره در دهان قرار داد.

·         در این روش امکان عکسبرداری از دندان ها، سفید کردن آن ها، سایر درمان ها مانند ترمیم و عصب کشی دندان ها وجود دارد.

·         مراقبت از دهان و دندان و رعایت بهداشت در ارتودنسی شفاف آسان است.

·         دوره درمان در این روش کوتاه تر است.

معایب الاینرهای شفاف

این روش مانند دیگر روش ها معایبی نیز به دنبال دارد که عبارتند از:

·         این روش برای درمان مشکلات شدید دندانی و فک مناسب نیست.

·         این روش به عنوان ارتودنسی کودکان گزینه مناسبی نیست.

·         برای افرادی که عفونت لثه دارند، استفاده نمی شود.

·         امکان گم شدن آن در زمان خارج کردن پلاک ها از دهان وجود دارد.

·         باید به مدت 22 ساعت در شبانه روز در دهان باشند تا نتیجه موثری داشته باشد.

·         درمان با این روش به همکاری بیمار بستگی دارد. در صورت عدم همکاری و بی توجهی در استفاده از پلاک ها توسط بیمار، دوره درمان طولانی تر می شود.

منبع: bestdentists.ir

لمینت دندان و عوارض آن را بشناسیم

لمنیت دندان یا به اصطلاح دندانپزشکان ونیر، یک روکش نازک اما در عین حال بادوام است که جهت زیبایی بخشیدن به ظاهر دندان ها و اصلاح طرح لبخند بر روی دندان نصب می شود که ممکن است باعث تغییر در رنگ، شکل و اندازه آن شود. جنس لمینت ها از پرسلن است و از نظر مقاومت، در برابر لکه ها و تغییر رنگ بر اثر بازتابش نور مقاوم هستند. همه افرادی که قصد انجام این روش درمانی را دارند باید از فواید و عوارض لمینت دندان مانند سایر روش های دندانپزشکی آگاه باشند و بدانند که هیچکدام کاملا بی نقص نیستند.

کاربرد لمینت دندان چیست؟

از لمینت دندان برای اصلاح موارد زیر استفاده می شود:

·         روشن تر کردن رنگ دندان ها

·         تغییر دادن فرم دندان  ها

·         درمان دیاستوم

·         رفع نامرتبی دندان ها

·         درمان دندان شکسته یا لب پر شده

·         اصلاح بد شکلی دندان ها

معایب لمینت دندان

·         دائمی بودن درمان و غیر قابل برگشت بودن آن: وقتی ونیرها بر روی سطح دندان متصل می شوند دیگر نمی توانید آنها را برداشته و از دندان های اصلی خود استفاده کنید.

·         امکان بروز مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان: اگر لمینت توسط افراد غیر متخصص نصب شود، ممکن است باعث پوسیدگی دندان ها در زیر ونیرها شود.

·         هزینه بالا: این روش درمان به نسبت روش های دیگر اصلاح طرح لبخند مانند کامپوزیت دندان گران تر است.

عوارض لمینت دندان شامل چه مواردی می شود؟

ممکن است ونیرها بر اثر گاز گرفتن خوراکی های سفت یا برای مثال باز کردن در نوشابه با دندان ها، شکستن هسته میوه، شکسته یا جدا شوند. چون به سختی و مقاومت دندان های اصلی نیستند، باید در مراقبت از آن ها بسیار دقت کرد تا دچار شکستگی نشوند.

از دیگر عوارض لمینت دندان، ایجاد حساسیت در دندان هاست. به دلیل تراشیدن قسمت های کوچکی از مینای دندان برای اعمال ونیرها بر روی دندان، ممکن است تا چند روز بعد از نصب لمینت، دندان ها نسبت به سردی و گرمی حساسیت نشان دهند که این اتفاق کاملا طبیعی است و بعد از مدتی خود به خود رفع می شود.

اگر به طور مرتب مسواک نزنید و دائما خوراکی های رنگی مصرف کنید، باید بدانید که این کار باعث رنگ گرفتن لمینت ها می شود. درست است که ونیرها نسبت به تغییر رنگ مقاوم هستند اما اگر آنها را مانند دندان های اصلی خود ندانید و همانند آنها از روکش های خود نیز مواظبت نکنید باعث کاهش طول عمر لمینت دندان و تغییر رنگ و لکه دار شدن آنها می شود.

منبع: implantdr.ir

کاربرد و قیمت کلر هندی آکوافیت

پودر کلر حالت خرد شده کلر است که به نسبت خود کلر، سریع تر در آب حل می شود. کلر آکوافیت (Aquafit) محصول کشور هند است که یک ماده ضدعفونی کننده به نام هیپوکلریت کلسیم است که از آن در صنایع مختلف به منظور ضد عفونی کردن آب آشامیدنی، گند زدایی آب آشامیدنی، ضد عفونی کردن آب استخر، ضد عفونی کردن سرویس های بهداشتی و ... استفاده می شود.

کلر هندی آکوافیت در بازار کشور ما طرفداران زیادی دارد و در صورتی که به دنبال یک کلر خارجی و با قیمت مناسب هستید کلر هندی آکوافیت بهترین گزینه برای شما است. کلر هندی به صورت بسته های 45 کیلوگرمی 65 و 70 درصد به شکل پودر به فروش می رسد.

قیمت کلر هندی آکوافیت چقدر است؟

از آنجایی که این کلر در ایران تولید نمی شود و به صورت وارداتی است، قیمت آن وابسته به نرخ نوسانات ارز در کشور دارد و متاسفانه به دلیل نوسانات مداوم قیمت ارز و دلار در کشور ما، این قیمت میزان ثابتی ندارد و نمی توان برای آن مقدار دقیقی ذکر کرد. قیمت کلر آکوافیت هندی حدود سه برابر بیشتر از کلر ایرانی است. اما قیمت این نوع کلر هندی از کلر آمریکایی کمتر است.

کاربردهای کلر هندی چیست؟

از جمله مهم ترین کاربردهای کلر هندی عبارتند از:

·         برای از بین بردن باکتری ها، جلبک ها و جرم های آب استخر از آن استفاده می شود.

·         به منظور ضد عفونی کردن آب استخر از آن استفاده می شود.

·         به منظور ضد عفونی و گند زدایی کردن آب آشامیدنی و فاضلاب از آن استفاده می شود.

·         در قالیشویی کاربرد دارد.

·         در صنایع مختلف اعم از کارخانجات تولید مواد نوشیدنی، شیلات و ... کاربرد دارد.

·         به منظور سفید کردن پارچه در نساجی از آن استفاده می شود.

·         به منظور شستشو و ضدعفونی کردن میوه و سبزیجات از آن استفاده می شود.

·         برای ضد عفونی کردن سرویس های بهداشتی کاربرد دارد.

آیا کلر هندی اشتعال زا است؟

کلر هندی آکوافیت بر پایه کلسیم هیپوکلریت ساخته شده است که این ماده اساسا اشتعال زا نیست. اما در صورتی که در مجاورت مواد قابل انفجار باشد، به دلیل خاصیت اکسیدکنندگی که دارد ممکن است باعث ایجاد واکنش های انفجاری شود. برای نگهداری از پودر کلر باید به این نکته توجه داشته باشید که این ماده شیمیایی باید به دور از هر گونه اسید، مواد و فلزات خشک و سرد باشد. در صورت ترکیب پودر کلر با اسید باعث تولید گاز کلر سمی می شود که بسیار خطرناک است.

کاربردهای پودر کلر استخر و مضرات آن

یکی از رایج ترین کاربردهای هیپوکلریت سدیم، استفاده از آن در آب استخرها است. از پودر کلر با درصد خلوص 65 درصد، 70 درصد و 90 درصد اصولا برای ضدعفونی کردن استخرها و آب آشامیدنی استفاده می شود. علاوه بر این، برای تمیز کردن سرویس بهداشتی خانگی، تصفیه خانه فاضلاب صنعتی، تمیز کردن استخرهای پرورش ماهی و ضدعفونی کردن سبزیجات نیز از انواع پودر کلر استفاده می شود.

پودر کلر یکی از اصلی ترین موادی است که برای ضدعفونی کردن استخر و آب آن و همچنین جلوگیری از رشد جلبک ها، مورد استفاده قرار می گیرد. در حقیقت خاصیت ضدعفونی کنندگی این ماده شیمیایی، در نتیجه فرآیندی به نام الکترولیز است. این ماده با شکستن دیواره های سلولیِ جلبک ها و باکتری ها، باعث اکسید شدن آنها و در نهایت از بین رفتن یا غیر فعال شدن آنها می شود.

پودر کلر در کشورهای مختلف و با برندهای متفاوتی تولید می شود و همین موضوع باعث شده است که قیمت های متفاوتی نیز داشته باشد. برای مثال قیمت کلر ایرانی کاملا متفاوت از کلر هندی، ژاپنی و ... است.

مضرات پودر کلر استخر چیست؟

با اینکه پودر کلر استخر مزایای بسیار زیادی دارد و باعث از بین بردن آلودگی ها، عوامل بیماری زا، باکتری ها و جلبک های موجود در استخر می شود، اما به دلیل بوی قوی و آزاردهنده ای که دارد ممکن است باعث تحریک چشم یا پوست شود.

همچنین برای نگهداری از این ماده شیمیایی، باید آن را به دور از هرگونه اسید، مواد و فلزات سرد و خشک نگه داشت. در صورت ترکیب پودر کلر با اسید باعث تولید گاز کلر سمی می شود که بسیار خطرناک است.

چگونه از پودر کلر استخر استفاده کنیم؟

اینکه چقدر از پودر کلر استخر استفاده کنید کاملا بستگی به نوع استخر و نتایج آزمایشات شیمیایی آب دارد. شما می توانید به صورت مستقیم کلر را به آب استخر اضافه کنید. به این نکته توجه داشته باشید که پودر کلر در آب بسیار محلول است و حلالیت آن در دمای 20 درجه 214 گرم در لیتر می باشد.

روش دیگر استفاده از پودر کلر استخر این است که 3 گرم از پودر برای هر متر مکعب از حجم استخر در نظر بگیرید، سپس آن را ضربدر 3 کنید. برای مثال برای یک استخر با حجم 100 متر مکعب 300 گرم کلر نیاز است. شما می توانید پودر کلر را در یک ظرف 2 یا 3 لیتری حل کنید و سپس آن را به استخر اضافه کنید.

 

قیمت پودر کلر استخر چقدر است؟

پودر کلر یا همان هیپوکلریت سدیم یک ماده اکسید کننده قوی است که کاربردهای متفاوتی مانند ضدعفونی کردن آب استخر، تمیز کردن سرویس های بهداشتی خانگی، تصفیه خانه فاضلاب صنعتی، تمیز کردن استخرهای پرورش ماهی و ضدعفونی کردن سبزیجات دارد. پودر کلر درصد خلوص های متفاوتی شامل 65، 70 و 95 درصد دارد که هرکدام برای کاربردهای متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند.

قیمت پودر کلر استخر

عوامل مختلفی مانند برند، کشور سازنده، درصد خلوص، وزن پودر کلر و ... بر هزینه پرداختی برای پودر کلر تاثیرگذار است. در سال های اخیر متاسفانه به دلیل تحریمات مختلف و نوسانات ارز در داخل کشور، قیمت پودر کلر خارجی شامل هندی، ژاپنی و سایر کشورهای وارد کننده از محصولات تولید داخل بالاتر رفته است.

پودر کلر ایرانی

پارس کلر تبریز، نیرو کلر اصفهان و کلران سمنان، معتبر ترین شرکت های تولید کننده پودر کلر در ایران هستند. کیفیت پودرهای کلر ایرانی در مقایسه با نمونه های خارجی پایین تر است اما به دلیل قیمت پایین پودر کلر ایرانی مصرف کنندگان زیادی از آنها استفاده می کنند.

قیمت پودر کلر خارجی

پودر کلرهای خارجی از کیفیت بسیار بالایی برای ضدعفونی کردن آب برخوردارند و به همین دلیل قیمت بالاتری نیز دارند. از جمله کاربردهای پودر کلر خارجی می توان به استفاده از آنها برای استخرهای شنای مسکونی و تجاری اشاره کرد.

بهترین پودر کلرهای خارجی

دو کشور هستند که در تولید پودر کلر از سایر کشورها اعتبار بالاتری دارند و بهترین ها را ارائه می دهند. در ادامه به صورت مختصر توضیحی درباره این محصولات ارائه خواهیم داد:

پودر کلر آکوافیت هند

از این نوع پودر کلر در سیستم های پمپ کلر، سیستم های ضدعفونی مانند ضد عفونی کردن خطوط لوله، سیستم های توزیع و ... استفاده می شود. پودر کلر آکوافیت معمولا در بشکه های 45 کیلویی و با درصد خلوص 65 و 70 به فروش می رسد و به دلیل قیمت مناسب و کیفیت خوبی که دارد، از این نوع پودر کلر در استخرهای شنای عمومی  و آب آشامیدنی استفاده می شود.

به طور کلی قیمت هر کیلو پودر کلر آکوافیت هند سه برابر پودر کلر ایرانی و کمتر از پودر کلر آمریکایی است.

پودر کلر ژاپنی

پودر کلر ژاپنی یکی از با کیفیت ترین، ایمن ترین، پرکاربرد ترین و موثرترین انواع پودر کلرها است. این نوع پودر کلر می تواند  با سرعت بالایی جلبک های سبز و قرمز موجود در آب را از بین ببرد. پودر کلر تولید شده در کشور ژاپن هیچگونه آسیبی به بدن انسان، حیوانات و محیط زیست وارد نمی کند؛ به همین دلیل طرفداران زیادی دارد.

با کلر آکوافیت به طور کامل آشنا شوید

با خرد شدن کلر به ذرات ریز، پودر کلر ایجاد می شود که معمولا دارای 60 درصد خلوص است و نسبت به خود کلر سریع تر در آب حل می شود. نکته دیگری که درباره پودر کلر باید دانست این است که امکان اضافه کردن پودر کلر به صورت مستقیم در آب استخر وجود دارد. کشورهای مختلفی این محصول را تولید و عرضه می کنند که معتبرترین آنها کلر هندی، آمریکایی و ژاپنی هستند.

کلر آکوافیت (Aquafit) چیست؟

پودر کلر که با نام هیپوکلریت سدیم نیز شناخته می شود و یک ماده ضدعفونی کننده قوی است، در صنایع مختلف به منظور ضد عفونی کردن آب آشامیدنی، گند زدایی آب آشامیدنی، ضد عفونی کردن آب استخر، ضد عفونی کردن سرویس های بهداشتی و ... استفاده می شود.

کلر آکوافیت محصول کشور هند است و ایمنی بسیار بالایی دارد. در ساخت و تولید آن از هیچ ماده آلی ساخته نشده است و به راحتی در آب حل می شود. کلر آکوافیت به صورت پودر بوده و خاصبت گندزدایی و اکسید کنندگی قوی دارد. کلر هندی آکوافیت آب را شفاف می کند و ته نشینی زیادی در آب ندارد، به همین دلیل برای تصفیه آب های آشامیدنی می تواند مناسب باشد.

مزایای کلر هندی چیست؟

همانطور که در بالاتر گفتیم، کلر هندی به دلیل خواص و کاربردهایی که دارد، یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین انواع کلرها است که از جمله مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·         داشتن خاصیت ضد عفونی کنندگی و اکسیدکنندگی قوی

·         عرضه شدن به شکل پودری یا گرانول (که باعث راحت حل شدن در آب می شود.)

·         داشتن قابلیت تخریب کلرامین

·         قدرت ثابت نگه داشتن ph آب استخر به دلیل داشتن خاصیت قلیایی

·         جلوگیری از زنگ زدگی تجهیزات استخر به دلیل داشتن سدیم در آن

چگونه می توان کلر هندی اصل را از تقلبی تشخیص داد؟

این کلر در کشور ما محبوبیت بالایی دارد و همین باعث شده است که نمونه های تقلبی آن نیز در بازار یافت شود. اما برای اینکه ضدعفونی کنندگی ما به صورت کامل، ایمن و بدون احتمال خطر انجام شود، لازم است تا از کلر اصل استفاده کرد. برای تشخیص کلر هندی اصلی از تقلبی به نکات زیر توجه داشته باشید:

·         به دیکته کلمه aquafit توجه داشته باشید. دیده شده است که در موارد تقلبی، دیکته این کلمه را اشتباه نوشته اند.

·         درب بسته بندی های نمونه های اصلی سفید رنگ است در حالی که نمونه های متفرقه ممکن است رنگ های دیگری نیز داشته باشند.

·         در بسته بندی های اصلی، مهر تاریخ انقضا درج شده است.

·         نمونه های اصلی تنها در بسته های 45 کیلویی هستند اما ممکن است شما کلر آکوافیت هایی با وزن های مختلف مشاهده کنید و باید بدانید که اینها تقلبی هستند.

انواع ارتودنسی متحرک و روش های مراقبت از آنها

ارتودنسی دندان به دو روش ثابت و متحرک انجام می شود. در ارتودنسی متحرک همانطور که از نامش پیداست، از دستگاهی استفاده می شود که بیمار قادر است در طول روز آن را از دهان خود خارج کند.

انواع ارتودنسی متحرک دندان

ارتودنسی متحرک به چند صورت انجام می شود که متخصص ارتودنسی با توجه به نوع و میزان بی نظمی دندان ها، سن بیمار و شرایط او، ارتودنسی مناسب را برای بیمار انجام می دهد.

پلاک نامرئی

رایج ترین روش برای ارتودنسی متحرک، ارتودنسی اینویزیلاین با پلاک های شفاف پلاستیکی است. این روش درمانی به دلیل جنسی که دارد، نامرئی بوده و قابل دیدن نیست؛ به همین دلیل طرفداران زیادی دارد.

پلاک نگهدارنده یا ریتینر

بعد از به پایان رسیدن طول درمان ارتودنسی و با خارج کردن پلاک های ارتودنسی، نوبت به قرارگیری پلاک نگهدارنده یا همان ریتینر در دهان است. در واقع دندان ها بعد از اتمام دوره درمان و خارج کردن دستگاه ارتودنسی شروع به برگشتن به همان جایی قبلی می کنند، اما پلاک نگهدارنده همانطور که از نامش پیداست دندان ها را در وضعیتی که هستند ثابت نگه می دارد.

پلاک فانکشنال

ارتودنسی فانکشنال در مواقعی استفاده می شود که فک بالای بیمار جلوتر از فک پایین باشد، یا فک پایین عقب تر از فک بالا باشد. در واقع این پلاک ها برای عقب کشیدن فک بالا و جلو کشیدن فک پایین کاربرد دارند.

مزایای ارتودنسی متحرک

·         برای درمان مشکلات جزئی و ناهنجاری های کوچک روشی مناسبی است.

·         از آنجایی که پلاک در این نوع ارتودنسی به دندان ها نمی چسبد، بیمار می تواند در زمان غذا خوردن و مسواک زدن آن را از دهان خارج کند.

·         بیمار می تواند در هنگام احساس درد و کلافه شدن و یا شرکت در برخی از مراسم ها و موقعیت های خاص از آن استفاده نکند.

·         به راحتی قابل دیدن نیست.

·         هزینه ارتودنسی با این روش بالا نیست.

روش های مراقبت از ارتودنسی متحرک

مراقبت از دهان و دندان در طول دوره ارتودنسی ضروری است. برای نگهداری، حفظ دندان ها و گرفتن نتیجه مثبت از ارتودنسی دندان لازم است نکات زیر را به خوبی رعایت کرد:

·         بعد از نصب پلاک ها ممکن است بیمار چند روز اول احساس درد خفیفی داشته باشد. بیمار در این روزها باید از در آوردن پلاک ها خودداری کند زیرا بعد از چند روز و عادت کردن به آن ها این درد از بین می رود.

·         پلاک های ارتودنسی باید هر روز، روزی دو مرتبه با یک برس نرم شسته شوند.

·         پلاک ها باید فقط در زمان غذا خوردن و مسواک زدن از دهان خارج شوند.

منبع: implantdr.ir

خنک کننده روغن موتور چیست؟ + علائم خرابی آن

خنک کننده روغن موتور یک جزء اساسی موتور در تمامی وسایل نقلیه است. این سیستم خنک کننده در هر وسیله نقلیه باید در تمام شرایط آب و هوایی و رانندگی، به صورت فعال وجود داشته باشد. درست است که معمولا رانندگان هیچوقت با کولرهای روغن موتور خود تعامل ندارند، اما مراقبت از آن ها و اطلاع از سطح سلامتی‌ شان می تواند به افزایش طول عمر موتور کمک کند. همچنین درجه کیفیت لوازم یدکی هیوندای و سایر خودروها می تواند با طول عمر آنها ارتباط مستقیم داشته باشد.

خنک کننده روغن موتور چیست؟

خنک کننده روغن موتور یک رادیاتور کوچک است که در جلوی سیستم خنک کننده خودرو نصب شده و همانطور که از اسمش پیداست وظیفه آن خنک کردن روغن موتور هنگام عبور از لوله های پیچ در پیچ داخل خنک کننده است تا باعث احتراق زودرس یا ناقص و ... نشود. در این سیستم خنک کننده یا رادیتاور به جای آب از روغن استفاده شده است و هنگام روشن بودن خودرو کار می کند.

علائم خرابی رادیاتور روغن موتور چیست؟

خراب بودن خنک کننده روغن موتور، علائم و نشانه های خاصی دارد که با مشاهده این علائم باید اقدام به تعویض و خرید خنک کننده روغن موتور برای این سیستم کرد. این نشانه ها شامل موارد زیر می شوند:

نشت روغن از خنک کننده روغن موتور یا رادیاتور روغن

یکی از مهمترین بخش های سیستم خنک کننده خودروی هیوندای یا کیای شما، آداپتور خنک کننده روغن است. این آداپتور خطوط روغن را به خود کولر وصل کرده و یک آداپتور دیگر روغن خنک شده به درون روغن تابه می فرستد. در صورت خرابی این لوازم یدکی هیوندای یا کیا، ممکن است رون موتور از موتور خارج شود. با نشت روغن، موتور توانایی روغن کاری خود را از دست می دهد و این امر می تواند باعث افزایش اصطکاک ناشی از عدم روانکاری مناسب، افزایش دمای موتور و سایش قطعات به یکدیگر شود.

نشت مایع خنک کننده موتور از کولر روغن

خرابی خنک کننده روغن ممکن است تمام مایع خنک کننده موتور را از داخل موتور خارج کند و این نشت خنک کننده چه زیاد باشد چه کم، در نهایت اگر سریع تعمیر نشود موتور را بیش از حد گرم می کند.

وجود روغن در سیستم خنک کننده

اگر آداپتور خنک کننده روغن از داخل خراب شود، ممکن است در سیستم خنک کننده خود متوجه وجود روغن موتور شوید. این اتفاق هنگام کار موتور و زمانی رخ میدهد که فشار روغن بیشتر از فشار سیستم خنک کننده است. در این حالت روغن وارد سیستم خنک کننده می شود. این موضوع در نهایت باعث عدم روغن کاری کافی موتور می شود و می تواند موتور خودرو  شما را به شدت خراب کند.

چه عواملی باعث ایجاد تفاوت بین ارتودنسی دندان کودکان و بزرگسالان می شود؟

پزشکان معمولا پیشنهاد می کنند که درمان ارتودنسی در سنین کودکی انجام شوند زیرا در آن دوران فک و دندان های کودک در حال رشد بوده و به طور کامل سفت و سخت نشده اند. استخوان دندان در این سنین نرم تر بوده و تغییر وضعیت دندان ها در فک راحت تر خواهد بود.

اما این به این معنی نیست که اگر فردی در سن کودکی نتوانست از ارتودنسی استفاده کند، گزینه ارتودنسی بزرگسالان هم برای او کارساز نباشد. درست است که این درمان به نسبت ارتودنسی کودکان سخت تر خواهد بود اما امکان پذیر است.

تفاوت ارتودنسی بزرگسالان و کودکان

سن

یکی از تفاوت های بسیار مهم بین ارتودنسی کودکان و بزرگسالان، سن این افراد است. در واقع در صورتی که ارتودنسی در سنین کودکی انجام شود درمان راحت تر و سریع تر انجام می شود. اما ارتودنسی دندان بزرگسالان به دلیل تکامل رشد استخوان فک ممکن است دیرتر و با هزینه بیشتر انجام شود. همچنین در برخی مواقع به دلیل ضعف استخوان فک، عفونت لثه و تحلیل استخوان فک ممکن است درمان را با چالش مواجه کند در حالی که این مشکلات در هنگام ارتودنسی دندان کودکان وجود ندارد.

به دلایلی که در بالاتر توضیح دادیم، سن یک فاکتور بسیار مهم در ایجاد تفاوت بین درمان ارتودنسی بزرگسالان و کودکان است.

مشکلات بایت دندان

یکی از دلایل اصلی درمان های ارتودنسی مربوط به بایت دندان ها است. تفاوت ارتودنسی کودکان و بزرگسالان در این شرایط، این گونه است که افراد بزرگسالی که دچار مشکلات بایت هستند ممکن است نیاز به کشیدن یک یا چند دندان برای ایجاد فضا داشته باشند.

کشیدن دندان

بزرگسالان ممکن است به دلایل مختلفی یک یا چند دندان خود را کشیده باشند که این موضوع می تواند برای شروع درمان ارتودنسی مشکل ساز شود.

مشکلات لثه ای

یکی از شرایط لازم برای شروع درمان ارتودنسی سالم بودن لثه ها می باشد. مشکلات لثه ای مانند تحلیل لثه، عفونت لثه و ... کمتر در کودکان دیده می شود اما بسیاری از بزرگسالان ممکن است این مشکلات را داشته باشند. در این صورت ارتودنسی بزرگسالان باید بعد از درمان مشکلات لثه ای انجام شود.

زیبایی شناسی

بسیاری از بزرگسالان به دلیل موقعیت اجتماعی یا شغلی که دارند از انجام ارتودنسی و سیم کشی دندان ها خودداری می کنند. زیرا این کار می تواند باعث کاهش اعتماد به نفس آنها شود. اما این موضوع برای کودکان کمتر اهمیت دارد و راحت تر با سیم کشی دندان ها کنار می آیند.

صفحه قبل 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 صفحه بعد