x تبلیغات
تونو تایمز

ایمپلنت دیجیتال چیست و چه مزایایی به نسبت ایمپلنت دندان سنتی دارد؟

ایمپلنت دیجیتال یکی از روش های جدید ایمپلنت است که در آن از تجهیزات و فناوری های جدید استفاده می شود تا ایمپلنت فوری تر و درمان راحت تر انجام شود. در حال حاضر تنها تعداد محدودی از مراکز دندانپزشکی مجهز به این تکنولوژی هستند. این نوع ایمپلنت دندان از جمله فناوری هایی تشکیل شده است که در ادامه به طور مختصر آنها را نام خواهیم برد:

·         قالب گیری دیجیتالی: در روش ایمپلنت دیجیتال، قالب گیری به صورت دیجیتالی انجام می شود. در این روش نیازی به خمیر دندانپزشکی نیست و تنها به کمکی دستگاهی دیجیتالی از دهان و دندان شما اسکن گرفته می شود.

·         عکسبرداری دیجیتالی: در روش عکسبرداری دیجیتالی نیازی به گذاشتن فیلم در داخل دهان بیمار نیست.

·         دوربین داخل دهانی: به کمک دوربین داخل دهانی، وضعیت همه دندان ها به راحتی و با جزئیات دیده می شود.

·         مدل سازی سه بعدی کامپیوتری: مدل سازی سه بعدی کامپیوتری وضعیت استخوان و عصب در محل کاشت را مشخص می کند.

·         تکنولوژی CAD/CAM: تصاویر به صورت داده های دیجیتالی ذخیره می شوند و به دستگاه مربوطه ارسال می شوند. در کامپیوتر به کمک نرم افزار مخصوص طراحی سه بعدی، ترمیم متناسب با شرایط ایمپلنت طراحی می شود. مدل نهایی به دستگاه تراش دیجیتالی فرستاده شده و روکش آماده می شود.

ایمپلنت دیجیتال بهترین ایمپلنت فوری

علم دندانپزشکی در سال های اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته و ایمپلنت دندان به روش دیجیتال نیز به عنوان یکی از شگفتی های دندانپزشکی شناخته شده است. استفاده از روش های مدرن و نوین در زمینه ایمپلنت دندان سبب شده است که درمان افراد به اسن وسیله، راحت تر، بدون درد و سریع تر انجام شود. البته لازم به ذکر است که هزینه ایمپلنت دیجیتال به دلیل به کارگیری فناوری های جدید و دیجیتالی در آن، از روش سنتی بیشتر است. به ایمپلنت دیجیتال ایمپلنت فوری نیز گفته می شود که در ادامه به بررسی مزایای آن خواهیم پرداخت.

مزایای ایمپلنت دیجیتالی چیست؟

همان طور که گفتیم، در ایمپلنت دیجیتالی از تکنولوژی پیشرفته استفاده می شود که باعث بالا رفتن دقت جراحی و تسریع روند درمان می شود. برای مثال این روش ایمپلنت با حداقل برش انجام می شود که باعث کاهش خونریزی و کوتاه تر شدن دوره نقاهت می شود. از جمله مزایای ایمپلنت دیجیتالی به شرح زیر است:

·         دقت بالاتر درمان و جراحی

·         کاهش درد ایمپلنت

·         تسریع روند درمان

معرفی 5 روش درمان دندان درد در خانه

یکی از مهم ترین علائم بیماری های دهان و دندان مانند پوسیدگی دندان، التهاب لثه، شکستگی و یا عفونت دندان، دندان درد است. برای هرکسی ممکن است شرایطی پیش آید (مانند دندان درد شبانه و یا قرار داشتن در محلی که امکان دسترسی به دندانپزشکی وجود نداشته باشد) که امکان مراجعه به مراکز دندانپزشکی را نداشته باشد. در این شرایط برای تسکین دندان درد می توان از یک سری درمان خانگی استفاده کرد. در ادامه مقاله به معرفی برخی روش های درمان خانگی دندان درد اشاره می کنیم.

درمان دندان درد با چای نعناع

نعناع خاصیت ضد التهابی و خاصیت بی حس کنندگی دارد که استفاده از آن برای کاهش دندان درد موثر است. برای درمان دندان درد در خانه از طریق نعناع، یک قاشق چای خوری برگ نعناع را داخل یک فنجان آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی گاز بجوشد. پس از خنک شدن چای، آن را داخل دهان بچرخانید و سپس قورت دهید.

درمان دندان درد با سیر

به دلیل خاصیت آنتی باکتریالی سیر، از آن استفاده های درمانی گوناگونی می شود و تاثیر آن در تسکین دندان درد نیز فوق العاده است. برای این کار یک حبه سیر را خرد کنید و کمی نمک به آن اضافه کنید و برای چند دقیقه روی دندانی که درد می کند قرار دهید. بعد از گذشت چند دقیقه تاثیر فوق العاده آن را می بینید.

درمـان دندان درد با میخک

میخک حاوی نوعی ماده شیمیایی به اسم اوژنول است که عملکرد آن شبیه به یک ماده بیهوشی است. همچنین میخک خاصیت ضد التهابی و آنتی باکتریایی دارد که عفونت دندان و لثه را از بین می برد. برای درمان دندان درد با میخک چند قطره از روغن میخک را روی پنبه ای بریزید و روی دندانی که درد می کند قرار دهید و یا اینکه یک میخک خشک را مدتی روی دندان قرار دهید و سپس آن را بجوید.

درمـان دندان درد با ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا به دلیل خاصیت آنتی باکتریالی که دارد در درمان دندان درد و التهابات لثه می تواند موثر باشد.

درمـان دندان درد با آویشن

آویشن خواص درمانی بیشماری دارد که از جمله آنها می توان به درمان سرماخوردگی، درمان عفونت ریه و سرفه مزمن اشاره کرد. ترکیب اصلی آویشن تیمول است که خاصیت ضدعفونی کنندگی و ضد قارچی دارد.

برای درمان دندان درد با آویشن می توانید چند قطره از روغن آویشن را داخل یک لیوان آب بریزید و آن را غرغره کنید و یا اینکه چند قطره روغن آویشن را روی یک پنبه بزنید و آن را روی دنـدانی که درد می کند قرار دهید.

روش های جایگزین برای ایمپلنت دندان کودکان

 

از دست دادن دندان در کودکان به دلایل مختلفی مانند پوسیدگی دندان و یا حادثه، بسیار شایع است و معمولا والدین به اولین چیزی که فکر می کنند، ایمپلنت دندان است. همانطور که می دانیم ایمپلنت دندان یک روش برای جایگزینی دندان از دست رفته است که از 3 بخش پایه، اباتمنت و تاج دندان می شود. بعد از کاشت این 3 باهم، مانند یک دندان طبیعی به نظر می رسند.

علت اینکه نمی توان برای کودکان ایمپلنت دندان انجام داد چیست؟

برای انجام ایمپلنت دندان باید دندانها و فک فرد به طور کامل رشد کرده باشد و استخوان فک به تکامل رسیده باشد. پس ایمپلنت دندان کودکان امکانپذیر نیست زیرا کودکان در حال رشد و نمو هستند و استخوان فک آن ها نیز به رشد و تکامل کامل نرسیده است.

روش های جایگزین ایمپلنت دندان کودکان کدامند؟

معمولا دندانپزشک برای پرکردن جای دندان از دست رفته کودکان، چندین روش را پیشنهاد می کند و بهتر است تا رسیدن به سن مناسب برای ایمپلنت، یکی از روش ها را برای پر کردن جای خالی دندان به صورت موقت انتخاب کرد. این درمان ها شامل موارد زیر می شود:

فیلیپر؛ رایج ترین روش جایگزین کردن

فیلیپر یک دندان مصنوعی نازک و شکننده است که به راحتی در دهان قرار داده می شود و می توان آن را نیز از دهان خارج کرد. لازم به ذکر است که استفاده از فیلیپر نیاز به نگهداری و دقت زیادی دارد.

استفاده کردن از بریج مریلند

این روش برای دندان های جلو مناسب نیست چون برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته باید پروتز دندان را به وسیله عمل های اچینگ و باندینگ، به دندان های کناری متصل کرد و این دندان های کناری به عنوان نگهدارنده آن عمل می کنند.

استفاده از کاور دندان

کاور دندان، یک روش مناسب برای جایگزین کردن ایمپلنت دندان کودکان است. این روش برای پر کردن جای خالی دندان های عقب استفاده می شود. کاور جنس رزینی دارد و به شکل های مختلفی تولید می شود. به دلیل مات بودن رنگ آن، برای دندان های جلو مناسب نیست.

ریتینر اسیکس جایگزین ایمپلنت دندان کودکان

ریتینر اسیکس یا نگهدارنده، مقاومت بالا و ظاهری طبیعی دارد و یک روش پر کاربرد برای پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته جلو و عقب است. تنها مشکلی که این روش دارد این است که باید در هنگام غذا خوردن آن را از دهان خارج کرد.

آیا دندان شیری نیاز به جایگزین دارد؟

زمانی که دندان شیری می افتد، نیازی به جایگزین کردن ندارد و دندان دائمی در جای دندان شیری رشد می کند. این یک فرایند طبیعی است و نیازی به دخالت دندانپزشک نیست.

دندانپزشکی شبانه روزی در تهران و مهم ترین ویژگی های آنها

مراجعه به دندانپزشکی در تهران یکی از دغدغه های اصلی افرادی است که مشکلاتی دندانی دارند و در طول روز فرصت رفتن به مطب های دندانپزشکی را ندارند. اصولا هم این مشکل برای کارمندان پیش می آید که قصد دارند تا بعد از ساعات کاری خود به مطب دندانپزشکی مراجعه کنند. برای حل این مشکل، دندانپزشکی های شبانه روزی به روی کار آمده اند و شما با مراجعه به دندانپزشکی شبانه روزی می توانید مشکل دندان های خود را درمان کنید.

اما ممکن است که این سوال پیش بیاید که دندانپزشکی شبانه روزی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که به دندانپزشکی هایی که در آن ها چندین متخصص دندانپزشکی و عمومی به صورت 24 ساعته در حال ارائه خدمات دندانپزشکی هستند، دندانپزشکی شبانه روزی گفته می شود. کلینیک های 24 ساعته دندانپزشکی با مطب های دندانپزشکی کاملا فرق دارند و در ادامه درباره آن ها بحث می کنیم.

فرق بین دندانپزشکی 24 ساعته و مطب دندانپزشکی چیست؟

مطب دندانپزشکی متعلق به یک دندانپزشک است و طبیعتا در آن تعداد محدودی خدمات ( مانند جرمگیری، عصب کشی، ترمیم و … برای دندانپزشک عمومی و دندانپزشک متخصص نیز با توجه به نوع تخصصی که دارد) قابل ارائه هستند. همچنین ساعت کاری دندانپزشک در مطب محدود بوده و یک شبفت کاری به بیماران خدمات رسانی می کند.

دندانپزشکی های شبانه روزی یک ساختمان بزرگ است که در آن اتاق های درمان با تعداد زیادی یونیت فعال است که چندین دندانپزشک متخصص و عمومی با تعدادی زیادی پرسنل به صورت 24 ساعته مشغول به کار هستند.

لیست دندانپزشکی های شبانه روزی تهران

در این قسمت سعی داریم که بهترین کلینیک های شبانه روزی را به شما معرفی کنیم:

دندانپزشکی تاج دنتال

آدرس: جنت آباد مرکزی، تقاطع نیایش( چهارراه ایرانپارس)، طبقه فوقانی بانک سپه، پلاک 2

خدمات: کامپوزیت و لمینت دندان، ایمپلنت دندان، طرح لبخند، دندانپزشکی کودکان، ارتودنسی دندان، جراحی، ترمیمی، پروتز، درمان ریشه.

دندانپزشکی شبانه روزی پردیس

آدرس: خیابان شریعتی، بالاتر از سید خندان، نبش بن بست خیام، پلاک 948

خدمات: کلیه خدمات دندانپزشکی از جمله ایمپلنت، ارتودنسی، دندانپزشکی اطفال و …

دندانپزشکی شبانه روزی رایا

آدرس: خیابان ولیعصر، بالاتر از ظفر، بلوار اسفندیار، پلاک 62

خدمات: ارتودنسی تخصصی، پروتز ثابت و متحرک، خدمات تخصصی زیبایی، خدمات تخصصی و فوق تخصصی اطفال، جراحی لثه، خدمات تخصصی درمان ریشه و عصب کشی، خدمات تخصصی فک و صورت

ویژگی های دندانپزشکی های 24 ساعته

·         داشتن مجوز وزارت بهداشت

·         داشتن یک ساختمان بزرگ

·         تنوع خدمات درمانی

·         قرار داشتن تعدادی یونیت فعال

·         ساعت کاری 24 ساعته

·         داشتن امکانات و تجهیزات بالا

رژیم کتوژنیک مناسب چه کسانی است؟ انواع رژیم کتو

رژیم کتوژنیک به رژیم کتو هم معروف است و یک برنامه غذایی است که پر از چربی، پروتئین متوسط و کم کربوهیدرات می باشد. این رژیم یکی از رژیم های لاغری مدرن است که توجهات زیادی را در سال های اخیر به خود جلب کرده است. خیلی از افراد تصور می کنند که رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان تنها نوع آن است، اما اینگونه نیست و این رژیم از انواع مختلفی تشکیل شده است.

انواع رژیم لاغری کتوژنیک

این رژیم انواع مختلفی دارد و اساس آنها با یکدیگر مشابه است و تفاوت آنها به میزان مصرف روزانه چربی، پروتئین و کربوهیدرات برمی گردد. تنوع این رژیم شامل موارد زیر می شود:

رژیم کتوژنیک استاندارد

در این برنامه، میزان بسیار کمی کربوهیدرات، پروتئین به مقدار متوسط و چربی زیادی جای داده شده است. اگر بخواهیم با اعداد و ارقام بگوییم، شما بر اساس این نوع رژیم لاغری روزانه باید 70% چربی، 20% پروتئین و فقط 10 درصد کربوهیدرات مصرف کنید.

رژیم کتوژنیک پروتئین بالا

این نوع رژیم شبیه به برنامه کتوژنیک استاندارد است، اما نسبت چربی 60%، پروتئین 35% و کربوهیدرات 5% می باشد.

از بین این برنامه ها، رژیم پروتئین بالا و رژیم استاندارد بیش از سایرین مطالعه شده اند و متداول ترند. رژیم کتوی هدفمند و چرخه ای به تازگی به این لیست اضافه شده اند و ورزشکاران و بدن سازان طرفداران اصلی آن ها هستند.

رژیم کتوژنیک دوره ای

رژیم کتوژنیک چرخه ای شامل رعایت برنامه کتوژنیک استاندارد به مدت 5 تا 6 روز در هفته و به دنبال آن، 1 تا 2 روز مصرف کربوهیدرات بیشتر از حد استاندارد است.

رژیم کتوژنیک هدفمند

پیرو این نوع برنامه لاغری کتوژنیک در روزهایی که فعالیت زیادی داشته اید، می توانید کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید.

رژیم کتوژنیک برای چه کسانی مناسب است؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید رژیم کتو در ابتدا برای درمان بیماران مبتلا به سرع و تشنج ایجاد شد و به مرور متخصصان تغذیه از آن برای بهبود بیماری های دیگری نیز استفاده کردند که شامل موارد زیر می شود:

·         بهبود شناختی و حافظه

·         دیابت نوع 2

·         سرطان مانند گلیوبلاستوما

·         اختلالات روانی

·         بیماری آلزایمر

·         اوتیسم

·         چاقی

لازم به ذکر است که برنامه غذایی کتوژنیک در بهبود دیابت نوع 2 بسیار موثر است. تحقیقات انجام شده بر روی 349 بیمار دیابتی که به مدت یک سال رژیم کتو گرفته بودند، نشان داد که بیماری در این افراد تا حدود 60 درصد بهبود یافته و وابستگی آنها به انسولین بسیار کمتر شده است.

بررسی کامل تفاوت های جراحی اسلیو معده و بای پس معده

جراحی اسلیو معده یکی از رایج ترین جراحی های لاغری در سراسر جهان است که در طی این روش، جراح لاغری حدود 70-80 درصد حجم معده را برش داده و از بدن خارج می کند. به مرور و با گذشت حدود 6 ماه بیمار حدود 50 ال 60 درصد وزن قبلی خود را از دست می دهد. عمل بای پس معده بعد از جراحی اسلیو طرفداران زیادی دارد و در جهان خیلی از مردم این روش لاغری را برای رسیدن به تناسب اندام خود استفاده می کنند.

عمل بای پس معده چگونه است؟

در این روش، بهترین جراح چاقی با ایجاد یک کیسه کوچک از معده آن را به طور مستقیم به روده کوچک متصل می کند. در نتیجه این جراحی، غذای بلعیده شده وارد کیسه کوچک معده و سپس مستقیما وارد روده کوچک می شود و به این ترتیب بخش اعظمی از معده و قسمت اول روده کوچک را دور می زند. به همین دلیل اسم این عمل لاغری را بای پس (به معنی دور زدن) گذاشته اند.

در نتیجه این عمل جراحی، افرادی که عمل بای پس معده انجام می دهند پس از آن که غذای کمتری می خورند و کالری کمتری جذب بدنشان می شود و همین موضوع باعث لاغری و کاهش وزن آنها می شود.

فواید جراحی بای پس معده

·         کاهش وزن چشمگیر و طولانی مدت

·         درمان بیماری های مرتبط با چاقی

·         جراحی اصلاح شده و استاندارد

معایب بای پس معده

·         در صورت عدم تبحر جراح، امکان انسداد روده وجود دارد.

·         بروز عوارض بیهوشی مانند رفلاکس معده و تنگی نفس در برخی از افراد

·         دوره نقاهت به نسبت طولانی مدت

دوره نقاهت کوتاه، یکی از مهم ترین مزایای جراحی اسلیو معده

همانطور که می دانیم عمل اسلیو به روش لاپاراسکوپی انجام شده و در نتیجه بر خلاف جراحی های لاغری باز، دوره نقاهت کوتاهی دارد و بیمار می تواند پس از گذشت مدت کوتاهی از جراحی فعالیت روزمره خود را از سر بگیرد.

طبق تجربیات کسانی که اسلیو معده انجام داده اند، بیمار نهایتا تا 24 ساعت بعد از جراحی، از بیمارستان مرخص شده و بعد از 2 هفته می تواند فعالیت های روزمره خود را شروع کند. البته لازم به ذکر است که بیمار حداقل تا ۴ هفته اجازه انجام فعالیت های سنگین بدنی را ندارد.

مزایای دیگر عمل اسلیو معده

·         کاهش وزن چشمگیر در مدت زمان بسیار کوتاه

·         بهبود بیماری های مرتبط با چاقی مثل دیابت، فشار خون بالا

·         تاثیر زیاد در درمان ناباروری

·         در این روش جراحی لاغری، تغییری در سیستم روده ایجاد نمی شود

بررسی مزایا و معایب جراحی باندینگ معده و بالون معده

امروزه به منظور درمان چاقی مفرط و بیماری های ایجاد شده بر اثر آن، جراحی های لاغری رواج پیدا کرده اند. با پیشرفت علم و فناوری، انواع مختلفی جراحی لاغری به وجود آمده است که می تواند کاهش وزن قابل توجهی را در سریعترین زمان ممکن برای فرد به وجود آورد. این عمل های لاغری می تواند علاوه بر کاهش وزن، به بهبود بسیاری از بیماری های مرتبط با چاقی، مانند دیابت نوع 2 یا فشار خون بالا نیز کمک کنند.

جراحی بالون معده

در طی عمل بالون معده یک بالون نرم پر از هوا و یا آب نمک با استفاده از یک لوله نازک که به گاستروسکوپی معروف است،  از گلو عبور کرده و در معده بیمار قرار می گیرد. این بالون بخش بزرگی از معده فرد را اشغال کرده و باعث می شود فرد سریع تر احساس سیری کند. لازم به ذکر است که این عمل یک روش موقت لاغری است و بالون حداکثر به مدت 6 ماه ماندگاری دارد.

مزایای بالون معده

·         برای افرادی که نمی خواهند جراحی انجام دهند مناسب است.

·         هزینه آن کمتر از سایر روش های جراحی لاغری است.

·         قابل بازگشت است.

معایب بالون معده

·         در ساعات اولیه پس از عمل، حالت تهوع بیمار زیاد است.

·         کاهش وزن در این روش چندان زیاد نیست.

عمل باندینگ معده

در روش باندینگ معده، یک حلقه در اطراف معده قرار می گیرد و یک کیسه کوچک به سمت بالا ایجاد می کند. برای پر کردن کیسه غذای کمتری لازم است و فرد نمی تواند زیاد غذا بخورد. این حلقه به یک دستگاه کوچک در زیر پوست متصل است؛ بدین ترتیب می توان حلقه را بعد از جراحی نیز سفت کرد.

معایب باندینگ معده

·         این روش جراحی به نسبت سایر روش های عمل لاغری، کاهش وزن کمتری را به همراه دارد.

·         به دلیل اینکه یک جسم اضافی به معده متصل می شود احتمال بروز آسیب به جداره معده یا عفونت معده وجود دارد.

·         حلقه معده به مرور جابجا می شود و اصولا پس از گذشت چند سال نیاز به تعویض دارند.

·         باندینگ معده تاثیری بر هورمون گرسنگی ندارد؛ بنابراین فرد به همان میزان قبل اشتها دارد و با گرسنگی درگیر است.

·         افرادی که قبل از عمل عادت به ریزه خواری داشتند نباید این عمل لاغری را انجام دهند؛ زیرا عمل باعث فتق دیافراگم و رفلاکس معده می شود.

جراحی لاغری باعث بهبود کدام یک از بیماری ها می شود؟

·         دیابت نوع دو

·         بیماری های قلبی و عروقی

·         کاهش ریسک سکته قلبی و مغزی

·         درمان آپنه خواب و مشکلات تنفسی

·         افسردگی

·         تنبلی تخمدان

·         آرتروز مفاصل و دیسک کمر

فرد با رژیم فستینگ چند کیلو کم می کند؟

برای پاسخ به این سوال که با رژیم فستینگ چند کیلو لاغر می شویم، لازم است تا در ابتدا با مفهوم رژیم فستینگ یا روزه داری آشنا شویم. رژیم فستینگ یک رژیم لاغری است که در طی آن فرد در ساعاتی از روز روزه است و ساعات دیگر را می تواند غذا بخورد. با اینکار به افزایش سوخت و ساز بدن کمک بزرگی می شود و در نهایت باعث کاهش وزن و لاغری فرد می شود.

در حقیقت این رژیم به جای تمرکز بر حجم و نوع غذا، با ساعات غذا خوردن فرد سر و کار دارد. شاید یکی از دلایلی که بسیاری از افراد طرفدار این رژیم لاغری هستند این است که رژیم غذایی فستینگ برخلاف بسیاری رژیم های لاغری دیگر محدودیت غذایی خاصی ندارد. در رژیم روزه داری متناوب، ساعات مشخصی از روز مختص غذا خوردن است و ساعات باقی مانده را فرد باید روزه باشد (البته در این ساعات اجازه خوردن نوشیدنی های کم کالری مثل آب و قهوه را دارید).

انواع رژیم فستینگ

انواع رژیم روزه داری متناوب عبارتند از:

·         رژیم فستینگ ۲/۵

در رژیم فستینگ ۲/۵ شما اجازه دارید 5 روز از هفته را طبق روال همیشه غذا بخورید؛ اما در 2 روز باقی مانده هفته تنها اجازه دارید 25 درصد از کالری مورد نیاز روزانه خود را از خوردن مواد غذایی دریافت کنید.

·         رژیم فستینگ 16/8

رژیم فستینگ 16 8 به شما اجازه می دهد که طی 8 ساعت از روز مواد غذایی دلخواه خود را مصرف کنید اما طی 16 ساعت باقی مانده از روز اجازه غذا خوردن ندارید. شما طی این رژیم لاغری اجازه دارید در محدوده زمانی خاصی غذا بخورید برای مثال تنها از ساعت 8 صبح الی 15 می توانید غذا بخورید و مابقی روز نباید لب به غذا بزنید.

·         رژیم فستینگ ۲۴ ساعته

در طی رژیم فستینگ ۲۴ ساعته باید به مدت 24 ساعت روزه باشید. اما اجتناب از غذا خوردن به مدت یک روز نیازمند اراده قوی است و امکان دارد بعدا افراد به پرخوری روی بیاورند و نتیجه عکس داشته باشد.

·         روزه داری جایگزین

در روش روزه داری جایگزین، باید یک روز در میان روزه بگیرید و در روزهایی که روزه نیستید می توانید هر چه می خواهید بخورید.

·         رژیم فستینگ جنگجو

رژیم فستینگ جنگجو از الگوی غذایی رزمندگان باستانی الهام گرفته است. در رژیم جنگجو به مدت 20 ساعت اجازه خوردن مواد غذایی با حجم بسیار کم را دارید و در 4 ساعت باقی مانده باید از غذاهای سالم و فراوری نشده استفاده کنید.

منبع: sira.fit

هزینه ارتودنسی سرامیکی چقدر است؟ + مراقبت های بعد از نصب براکت سرامیکی

ارتودنسی دندان یکی از شاخه های تخصصی دندانپزشکی بوده و امروزه با پیشرفت علم، انواع مختلفی از آن به وجود آمده است که به منظور اصلاح ناهنجاری های دندانی و فک ها مورد استفاده قرار می گیرند. سنتی ترین روش ارتودنسی دندان استفاده از براکت های ثابت فلزی است که امروزه افراد تمایل زیادی به استفاده از آن ندارند زیرا ظاهر لبخند و چهره فرد را برهم می زنند و کاملا قابل رویت هستند.

همانطور که می دانید، برای این مشکل راه حلی به وجود آمده است و آن هم استفاده از ارتودنسی با براکت های همرنگ دندان و شفاف است که به آن ارتودنسی سرامیکی گفته می شود.

هزینه ارتودنسی سرامیکی

به طور کلی هزینه ارتودنسی سرامیکی بیشتر از ارتودنسی ثابت فلزی است. قیمت تمام شده برای این ارتودنسی مانند سایر درمان های ارتودنسی، با توجه به پارامترهای مختلفی متفاوت خواهد بود. برای کسب اطلاعات درباره هزینه ارتودنسی می توانید به بهترین متخصص ارتودنسی در غرب تهران، متخصص ارتودنسی خوب در شرق، شمال یا جنوب تهران مراجعه کنید.

مراقبت‌ های لازم بعد از نصب براکت ‌های سرامیکی

افرادی که ظاهر دندان ها و لبخندشان هنگام درمان ارتودنسی برایشان از اهمیت زیادی برخوردار هستند، ترجیح می دهند که به جای براکت فلزی از براکت های سرامیکی که شفاف و بی رنگ هستند، برای برطرف کردن مشکلات دندان های خود استفاده کنند. اما این براکت ها از نظر سایز از نوع فلزی خود بزرگتر هستند و همچنین به دلیل جنس سرامیکی که دارند، شکننده تر هستند. به همین دلیل باید به نکات مراقبتی استفاده از آن توجه کرد که شامل موارد زیر می شوند:

به دلیل اینکه براکت ‌های سرامیکی از رزین ساخته شده اند، بنابراین از مواد فلزی شکننده ‌تر هستند. در نتیجه لازم است که در خورد و خوراک خود و یا حتی انجام فعالیت ‌های ورزشی خود دقت داشته باشید تا به آن ‌ها ضربه وارد نشود. برای مثال استفاده از مواد غذایی چسبنده و سفت ممکن است باعث شکسته شده براکت‌ های سرامیکی شود و هزینه مجددی را بر دوش شما بگذارد. همچنین در هنگام انجام فعالیت ‌های ورزشی توصیه می‌ شود که از محافظ دهان استفاده کنید.

برای اینکه براکت ‌های سرامیکی تا پایان طول درمان رنگ و حالت خود را حفظ کنند نیاز است که مصرف مواد غذایی و نوشیدنی ‌های رنگ دار را محدود یا به طور کلی حذف کنید.

روزانه حداقل دو بار به دندان‌ های خود مسواک بزنید تا از تغییر رنگ براکت ‌ها و همچنین تغییر رنگ دندان‌ های خود جلوگیری کنید.

ارتودنسی سرامیکی چیست و مزایا و معایب آن شامل چه مواردی می شود؟

می دانیم که به طور کلی ارتودنسی دندان برای درمان و اصلاح مشکلات و ناهنجاری های دندانها و فکین مورد استفاده قرار می گیرد. اما ارتودنسی سرامیکی چیست؟

ارتودنسی سرامیکی نوعی ارتودنسی ثابت است که از نظر کاربرد بسیار شبیه به ارتودنسی فلزی است و تنها تفاوت آنها با یکدیگر در ظاهر براکت ها است که در نوع سرامیکی از براکت های شفاف و سفید به رنگ دندان استفاده می شود. این بریس ‌ها چندان واضح نیستند و در دسته ارتودنسی نامرئی جای می ‌گیرند و طرفداران زیادی نیز دارند. براکت ‌های سرامیکی از جنس مواد کامپوزیتی و آلیاژ‌های سرامیکی هستند؛ به همین دلیل در صورت نصب روی دندان ‌ها نمای چندانی ندارند.

ارتودنسی سرامیکی چه مزایایی دارد؟

مهم ترین مزیت ارتودنسی سرامیکی که خیلی از افراد اصلا به این دلیل به سراغ آن می روند این است که براکت های شفاف رنگ آن باعث می شوند که دستگاه ارتودنسی متر در دهان بیمار جلب توجه کند و همین موضوع اعتماد به نفس فرد را افزایش می دهد. علاوه بر این مورد اصلی، تجهیزات ارتودنسی سرامیکی هیچ گونه تداخلی با تصویربرداری ‌های پزشکی ندارند و این یکی دیگر از مزایای ارتودنسی سرامیکی است.

معایب ارتودنسی سرامیکی چیست؟

·         هزینه ارتودنسی سرامیکی بیشتر از ارتودنسی ثابت فلزی است.

·         استحکام و مقاومت براکت ‌های سرامیکی کمتر از براکت ‌های فلزی است.

·         در صورت عدم مراقبت صحیح و رعایت بهداشت دهان و دندان احتمال تغییر رنگ براکت‌ های ارتودنسی سرامیکی وجود دارد.

چه افرادی نمی ‌توانند ارتودنسی سرامیکی انجام دهند؟

برعکس ارتودنسی ثابت فلزی که همه افراد می توانند برای درمان ناهنجاری های دندانی خود از آن استفاده کنند، ارتودنسی سرامیکی یک گزینه درمانی مناسب برای همه افراد نیست. در صورتی که فردی شرایط زیر را داشته باشد، نمی ‌تواند از این روش درمانی برای اصلاح ناهنجاری‌ های دندانی خود استفاده کند:

در صورتی که فرد اعتیاد به مصرف سیگار و دخانیات دارد، ارتودنسی سرامیکی گزینه مناسبی برای او نیست؛ زیرا نیکوتین موجود در دخانیات خیلی سریع باعث تغییر رنگ براکت ‌های سرامیکی و شفاف نصب شده می‌ شود.

افرادی که آناتومی فک و دندان آن ‌ها متناسب با ساختار و تجهیزات ارتودنسی سرامیکی نیست.

افرادی که ناهنجاری‌ های بسیار شدید دندانی دارند تنها به کمک ارتودنسی فلزی می ‌توانند دندان‌ های خود را مرتب کنند. به دلیل اینکه خیلی نمی توان به براکت های ارتودنسی سرامیکی فشار وارد کرد زیرا شکننده تر از براکت های فلزی هستند و ممکن است بشکنند.

صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 صفحه بعد