x تبلیغات
تونو تایمز

برخی از غذاهای رژیمی که به کاهش وزن شما کمک می کنند.

افراد زیادی هستن که فکر می کنند کاهش وزن برابر است با غذا نخوردن. این یک تصور غلط است. در صورتی‌که تغذیه سالم به معنی محدودیت‌های شدید غذایی و محروم شدن از خوراکی‌های خوشمزه نیست.

در رژیم کاهش وزن اصولی باید مصرف مواد مضر را محدود کرد و مواد غذایی سالم و کم‌کالری را جایگزین آن‌ها کرد. همچنین در رژِیم غذایی لاغری باید از میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات، آجیل‌ها و پروتئین‌های بدون چربی استفاده کرد. در ادامه با برخی از غذاهای خوشمزه برای کاهش وزن آشنا خواهید شد.

غذا با گوشت رژیمی

شیوه های مختلف گوشت بطور کلی شامل کباب کردن گوشت، آب پز و یا بخارپز کردن و سرخ کردن انواع گوشت است.هنگام کباب کردن گوشت، اگر شیره گوشت در معرض تماس مستقیم شعله قرار گیرد و حالت سوختگی پیدا کند، مطلوب نیست چرا که در دراز مدت این نوع سوختگی در گوشت باعث بروز سرطان می‌شود.در حالتی که گوشت سرخ می‌شود، روغن زیادی جذب گوشت می‌شود و علاوه بر اینکه کالری بسیار بالایی پیدا می‌کند، نوع روغن و میزان روغن مصرفی هم در کاهش کیفیت و ارزش غذایی گوشت پخته شده تاثیرگذار است.روش پخت آب‌پز و بخارپز گوشت رژیمی کالری کمتری نسبت به انواع دیگر دارد ضمن اینکه آهن و روی در گوشت با انواع پخت، تغییر زیادی نمی‌کنند و معمولا در انواع روش‌های نام برده، محفوظ می‌مانند.

غذای رژیمی با گوشت چرخ کرده

هر ۳۰ گرم گوشت چرخ کرده معادل ۷۵ کیلوکالری دارد، بنابراین باید به دنبال غذا‌هایی باشیم که با گوشت چرخ کرده و بدون نیاز به روغن و مواد پرکالری تهیه می‌شوند. به منظور تهیه این غذای رژیمی با گوشت چرخ کرده برای دو نفر، به یک ساعت و نیم زمان و مواد اولیه زیر نیاز خواهید داشت.

دستور تهیه: ابتدا پیازها را ریز رنده کنید. سپس پیاز و گوشت چرخ کرده را با یکدیگر مخلوط نمایید.

ادویه‌ها به غیر از نمک را نیز اضافه کنید و آنقدر ورز دهید تا مواد یک دست شوند، برای این منظور حدود ۱۰ دقیقه کفایت می‌کند.

گوشت چرخ کرده و پیاز را برای مدتی در یخچال قرار دهید تا خنک شود و بافت آن منسجم گردد. کف یک ماهیتابه تفلون گوشت را پهن کنید، به طوریکه قطر آن زیاد نباشد. نصف لیوان آب به گوشت اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا گوشت بپزد. درب ماهیتابه را ببندید تا گوشت کاملا مغزپخت شود.

اگر زمانی که آب گوشت به دو الی سه قاشق کاهش پیدا کرده بود، هنوز گوشت خام بود، مجددا کمی آب جوش به آن اضافه کنید. هنگامی که گوشت پخته شد و آب آن حدود یک الی دو قاشق بود، کباب تابه‌ای را به صورت مثلثی یا همانند کباب برش می‌زنیم.

غذای آبکی فوری

غذای آبکی فوری معمولا برای کسانی مناسب هستند که در جویدن و بلعیدن غذا دچار مشکل هستند؛ مانند کسانی که تحت عمل های جراحی مانند اسلیو معده و عمل گردن قرار گرفته اند و یا کسانی که تحت درمان ارتودنسی دندان هستند. به همین دلیل این افراد بهتر است غذاهای نرم، خرد شده، پوره شده و خیس خورده بخورند. مصرف این غذاها به بیماران در پروسه بهبودی کمک بسیاری می کند زیرا هضم این غذاها آسان است.

این غذاهای نرم که برای درمان های کوتاه مدت استفاده می شوند، معمولا فیبر پایینی دارند تا هضم آنها آسان باشد و همینطور مدت زمان طولانی تری فرد را سیر نگه دارد.

منبع: https://www.sira.fit/

بوی بد دهان به چه دلیلی به وجود می آید؟ روش های درمان و کنترل آن

 

یکی از رایج ترین مشکلاتی که همه افراد جامعه با آن مواجه می شوند، بوی بد دهان است. این امر می ‌تواند به یک احساس ناخوشایند و حتی خجالت‌ آور تبدیل شود. از آنجایی که این مسئه به یک مسئله مهم برای افراد تبدیل شده است، باید عواملی که به بوی بد دهان منجر می ‌شوند را بشناسیم تا بتوان اقدام به درمان کرد. در این مقاله همچنین، بررسی می‌ کنیم که چگونه درمان‌ های ارتودنسی ممکن است تاثیری بر بوی دهان داشته باشند و اینکه آیا این تاثیرات مثبت یا منفی هستند.

علت بوی بد دهان چیست؟

بوی بد دهان میتواند علل مختلفی داشته باشد که باید به طور جدی پیگیری شوند. در ادامه مهمترین عوامل ایجاد بوی بد دهان، را بررسی می کنیم:

بهداشت ضعیف دهان و دندان ها

بهداشت ضعیف دهان و دندان به ویژه برای کسانی که تحت درمان ارتودنسی قرار دارند، می ‌تواند مهم ترین علت بوی بد دهان باشد. مسواک زدن و استفاده از نخ دندان به تمیز کردن مواد غذایی به دام افتاده در دندان‌ ها کمک می ‌کند و از تشکیل پلاک دندان جلوگیری می‌ کند.

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن علاوه بر اینکه به بوی بد دهان منجر می ‌شود، باعث خشک شدن دهان نیز می ‌شود. خشکی دهان می‌ تواند بوی نامطبوعی ایجاد کرده و به تشدید مشکل بوی بد دهان منجر شود.

بیماری پریودنتال

بیماری پریودنتال هنگامی ایجاد می ‌شود که پلاک‌ های دندان پس از تشکیل شدن نادیده گرفته شوند. این پلاک ‌ها تبدیل به تارتار می‌ شوند و باعث تحریک لثه ‌ها می ‌شوند. تارتار می‌ تواند فضاها و فاصله‌ های کوچکی بین دندان‌ ها و لثه‌ ها ایجاد کند که باعث جمع شدن مواد غذایی و باکتری ‌ها و ایجاد بوی بد دهان می ‌شود.

مشکلات مربوط به سینوس ‌ها، گلو یا دهان

مشکلاتی مانند عفونت‌ های سینوس، ترشحات بخش خلفی بینی، برونشیت مزمن، عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی یا تحتانی می ‌توانند دلیل بوی بد دهان باشند. علاوه بر این، سنگ‌ های لوزه نیز می ‌توانند منبع بوی بد دهان باشند، زیرا باکتری ‌ها روی آنها تجمع می کنند و بوی نامطبوعی ایجاد می ‌کنند.

چگونه می توان بوی بد دهان را کنترل کرد؟

·         مسواک زدن و نخ دندان کشیدن

·         استفاده از دهانشویه بدون الکل

·         شستشوی زبان

·         عدم مصرف غذاهایی که بوی قوی دارند

·         استفاده از دمنوش های معطر

·         پیشگیری از خشکی دهان

·         غرغره کردن آب نمک

·         مراقبت از دندان ‌های مصنوعی و نگهدارنده‌ ها

·         مراجعه به دندانپزشک

·         تعویض 2 ماه یکبار مسواک

چگونه می توان هزینه ارتودنسی دندان را کاهش داد؟

ارتودنسی دندان یک درمان به نسبت طولانی مدت در حوزه دندانپزشکی است که به درمان ناهنجاری های دندان ها و فکین می پردازد. ارتودنسی یک راه حل به نسبت گران برای زیبا شدن دندان ها است و به همین دلیل خیلی از افرادی که کاندیدای این درمان هستند نیز با آگاه شدن از هزینه آن، قید درمان را می زنند. عوامل مختلفی بر هزینه ارتودنسی دندان تاثیرگذار هستند و همینطور با راهکارهایی می توان هزینه ارتودنسی را مدیریت و کاهش داد.

در این مقاله قصد داریم تا به طور خلاصه، مهم ترین روش های کاهش هزینه ارتودنسی را به شما معرفی کنیم.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت ارتودنسی

·         سن و سال بیمار

·         نوع و شدت ناهنجاری دندان

·         دستگاه ارتودنسی انتخاب شده برای درمان

·         نوع پوشش بیمه بیمار

·         متخصص ارتودنسی انتخاب شده

·         مکان جغرافیایی مطب دندانپزشکی

با چه روش‌ هایی می توان هزینه ارتودنسی را کاهش داد؟

درست است که ارتودنسی دندان یک روش گران و پر هزینه برای اصلاح طرح لبخند به حساب می آید. اما اگر به مزیت ها و آینده ای با درمان آن به دست می آوریم فکر کنیم، متوجه می شویم که هزینه این درمان می ارزد. در ادامه مقاله، راه حل هایی برای کاهش این هزینه بیان می کنیم.

مقایسه قیمت

با جستجو در اینترنت و مقایسه قیمت‌ ها، متخصص ارتودنسی را پیدا کنید که هزینه مناسبی را ارائه می ‌دهد.

مشورت با افراد متخصص

می توان با مطب متخصصان ارتودنسی که در شهر شما فعالیت دارند تماس بگیرید و هزینه ارتودنسی دندان را به ظور تقریبی از آنها جویا شد. مشورت با افراد متخصص می‌ تواند به شما راهنمایی کاملی در انتخاب بهترین گزینه ارائه دهد.

ارجاع ار دندانپزشک عمومی

از دندانپزشک عمومی خود بخواهید که شما را به بهترین متخصص ارتودنسی ارجاع دهد که هزینه‌ های مناسبی را ارائه می ‌دهد. این ارجاع می‌ تواند به شما در پیدا کردن متخصص مناسب کمک کند.

پرداخت به صورت اقساطی

بعضی از متخصصان ارتودنسی امکان پرداخت درمان ارتودنسی به صورت اقساطی را برای بیماران فراهم کرده اند. این روش می ‌تواند تخفیفات ویژه‌ ای برای شما ایجاد کند.

مراجعه به مراکز دولتی و دانشکده های دندانپزشکی

ممکن است به هر دلیلی امکان مراجعه به متخصص ارتودنسی شخصی را در مطب نداشته باشید. در این شرایط می توانید به مراکز دولتی و یا دانشکده های دنددانپزشکی مراجعه کنید که هم هزینه کمتری دریافت می کنند و هم هزینه‌ های متناسب با بودجه‌ های مختلفی ارائه می ‌دهند.

چگونه از بوی بد دهان جلوگیری کنیم؟

 

بوی بد دهان یکی از مسائل مهم در زندگی روزمره ما و در ارتباط با افراد دیگر است که به طور انکار نشدنی در زندگی ما تاثیرگذار است. از آنجایی که همه ما حداقل یکبار با این مسئله ناخوشایند بوی بد دهان مواجه شده ایم، در این مقاله قصد داریم تا درباره مهم ترین علت هایی که باعث ایجاد این مشکل می شوند و همچنین روش های رفع آن صحبت کنیم.

مهم ترین علل بوی بد دهان

·         بهداشت ضعیف دهان و دندان (مهم ترین علت بوی بد دهان)

·         سیگار کشیدن

·         مصرف غذاها و نوشیدنی ها با بوی قوی

·         خشکی دهان

·         مشکلات مربوط به سینوس ‌ها، گلو یا دهان

·         بیماری پریودنتال

·         برخی از بیماری ها مانند ریفلاکس معده و دیابت

برای رفع بوی بد دهان چه کارهایی می توان انجام داد؟

برای جلوگیری از ایجاد بوی ناخوشایند دهان، می ‌توانید به موارد زیر توجه کنید:

مسواک زدن و نخ دندان را جدی بگیرید: همواره دندان‌ های خود را دقیق و به طور منظم با مسواک بشویید و از نخ دندان برای تمیز کردن فضاهای میان دندان ‌ها استفاده کنید.

از دهانشویه بدون الکل استفاده کنید: برای از بین بردن میکروب‌ها و باکتری‌ها در دهان، از دهانشویه ‌های بدون الکل استفاده کنید.

شستشوی زبان: زبان خود را به دقت و با استفاده از خمیر دندان یا برس‌های زبان تمیز کنید. بسیاری از باکتری‌ها در سطح زبان پنهان می‌ شوند و با تمیز کردن آن‌ ها می‌ توانید بوی بد دهان را کاهش دهید.

اجتناب از غذاهایی که موجب بوی بد دهان می شوند: تا جای ممکن از خوردن غذاها و نوشیدنی‌ های با بوی قوی مثل سیر و پیاز خودداری کنید و به جای آن‌ها، میوه‌ها و سبزیجاتی که سرشار از آنتی اکسیدان‌ها هستند را به برنامه غذایی‌ خود اضافه کنید.

استفاده از دمنوش‌های معطر: از دمنوش‌هایی مانند چای سیاه، چای سبز و جعفری تازه برای تازگی دهان و کاهش بوی بد دهان استفاده کنید.

پیشگیری از خشکی دهان: مصرف آب به میزان کافی و جلوگیری از خشکی دهان می ‌تواند به کاهش بوی بد دهان کمک کند.

استفاده از آب نمک برای شستشوی ته حلق: غرغره کردن با آب نمک می ‌تواند باکتری ‌ها را در ته حلق کاهش دهد و بوی بد دهان را کاهش دهد.

مراقبت از دندان ‌های مصنوعی و نگهدارنده‌ ها: دندان‌ های مصنوعی را به طور منظم تمیز کنید تا از تجمع باکتری ‌ها و بوی نامطبوع جلوگیری کنید.

مراجعه به دندانپزشک: هر شش ماه یکبار برای چکاپ و مشاوره دندانپزشکی مراجعه کنید تا مشکلات دهانی خود را به موقع شناسایی و رفع کنید.

 

ارتودنسی نامرئی چیست؟ الاینرها چگونه ساخته می شوند؟

 

خیلی از افراد به دلیل داشتن دندان های نامرتب و نامنظم از داشتن یک لبخند زیبا محروم هستند. این افراد می توانند با درمان ارتودنسی دندان، زیبایی را به دندان ها و لبخند خود ببخشند. اما براکت ها و سیم ارتودنسی (در مجموع به سیم کشی دندان نیز معروف است) هنگام لبخند زدن، ظاهر خیلی مناسبی ندارد و زیبایی لبخند را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

امروزه و با پیشرفت علم در حوزه دندانپزشکی، انواع ارتودنسی دندانبه وجود آمده است که نوع جدیدی از آن به نام ارتودنسی نامرئی شناخته می شود. با ارتودنسی نامرئی، می‌ توانید به طور آسان و بدون هیچ دغدغه ‌ای از نظر ظاهری، می توان از این رویای زیبایی بهره‌ مند شد.

ارتودنسی نامرئی چیست؟

دستگاه های ارتودنسی در ارتودنسی نامرئی قابل مشاهده نیستند و فرد می تواند بدون اینکه کسی متوجه درمان دندان های بیمار شود، از اصلاح ناهنجاری های دندانی خود بهره مند شود. به دلیل عدم دیده شدن سیم‌ های ارتودنسی، تقاضا برای ارتودنسی نامرئی در میان بیماران افزایش یافته است.

انواع ارتودنسی نامرئی شامل چه مواردی می شود؟

·         ارتودنسی ثابت با براکت های سرامیکی

·         ارتودنسی پشت دندانی یا لینگوال

·         ارتودنسی نامرئی متحرک با پلاک های شفاف

ارتودنسی متحرک نامرئی به نام ارتودنسی اینویزیلاین نیز شناخته می شود و به دلیل قابلیت جابجایی و خارج کردن دستگاه ارتودنسی توسط خود بیمار، طرفداران زیادی پیدا کرده است و می توان آن را رایج ترین نوع ارتودنسی نامرئی دانست. در ادامه قصد داریم تا مراحل ساخت این دستگاه نامرئی را برایتان شرح دهیم.

مراحل ساخت ارتودنسی نامرئی (الاینر)

قالب ‌گیری از دهان بیمار

در این مرحله از دهان بیمار یک قالب گرفته می ‌شود. این قالب معمولا با استفاده از یک اسکنر سه‌ بعدی ایجاد می ‌شود که وضعیت دقیق دهان را ذخیره می ‌کند.

شبیه سازی سه بعدی پلاک های دندانی

در این مرحله، مدل دندانی که در دهان وجود دارد، در کامپیوتر به صورت سه ‌بعدی شبیه‌ سازی می ‌شود. سپس حرکات مورد نیاز برای بهبود و تغییر وضعیت دندان‌ ها به این مدل اعمال می ‌شوند. وقتی حرکات مشخص شدند، وضعیت نهایی دندان‌ ها با وضعیت اولیه مقایسه می ‌شود. این تطابق مشخص می کند که هر دندان چه حرکت هایی نیاز دارد.

ساخت پلاک نامرئی

پس از شبیه ‌سازی مراحل قبلی در کامپیوتر، پرینتر سه ‌بعدی هر مرحله را پرینت می‌ کند و روی آن یک پلاک شفاف ایجاد می ‌کند. سپس این پلاک به بیمار تحویل داده می ‌شود. معمولا برای هر مرحله یک پلاک تهیه می ‌شود و بیمار هر پلاک را بین یک تا دو هفته استفاده می‌ کند. به این ترتیب، تغییرات مورد نیاز در دندان‌ ها به مرور زمان اعمال می‌ شوند.

استپ وزن چیست و راه های خروج از آن را بشناسیم

بدن انسان یک سیستم هوشمند است و هنگامی که فرد در طی یک برنامه لاغری گرسنگی زیادی می کشد، در ابتدا بدن تلاش می کند با سوزاندن ذخایر چربی این شرایط را کنترل کند. این اتفاق باعث کاهش وزن فرد می شود. اما پس از مدتی که گرسنگی مداوم ادامه داشته باشد، بدن تصور می کند که در شرایط قحطی قرار گرفته است؛ به این ترتیب سوخت چربی را تا حد ممکن کاهش می دهد و طبیعتا چربی سوزی هم مثل قبل زیاد و سریع انجام نمی شود و دچار استپ وزنی می شویم.

 استپ وزن به چه دلایلی اتفاق می افتد؟

·         افزایش عضلات در عین کاهش چربی ها

·         عدم مصرف پروتئین کافی

·         قرار نداشتن در حالت کالری منفی

·         داشتن کمبود خواب

·         استرس داشتن

·         عدم انجام تمرینات ورزشی با وزنه

·         وجود مشکلات در وضعیت سلامت فرد

·         قرار داشتن مدت زمان زیاد در رژیم

·         عدم انجام تمرینات هوازی

راه های خارج شدن از استپ وزنی

رژیم شوک یکی از راه ‌هایی است که برای مقابله با استپ وزنی و تحریک دوباره کاهش وزن می ‌توانید انتخاب کنید. این نوع رژیم ‌ها معمولا با محدود کردن مصرف کالری ‌در طول روز آغاز می‌ شوند و می‌ توانند به شما کمک کنند تا وزن اضافی خود را سریع ‌تر از دست بدهید. اگرچه این روش ممکن است در کوتاه مدت به شما کمک کند اما برای مدت طولانی توصیه نمی‌ شود، زیرا ممکن است منجر به کاهش عضلات و آب شدن آنها و همچنین مشکلات سلامتی شود.

برای مقابله با استپ وزنی و دستیابی به کاهش وزن پایدارتر، بهتر است از رژیم‌ های متعادل و متنوع استفاده کنید. این رژیم‌ ها باید شامل میزان مناسبی از پروتئین، کربوهیدرات، چربی‌ های سالم، ویتامین‌ ها و مواد معدنی باشند. به عنوان جایگزین برای رژیم‌ شوک، تلاش کنید تا میزان کالری‌ مصرفی خود را در تعادل نگه دارید و به تدریج تمرینات تناوبی و مقاومتی را به برنامه ورزشی خود اضافه کنید. این روش به شما کمک می‌ کند تا عضلات خود را حفظ کرده و به سلامتی عمومی خود اهمیت بیشتری بدهید.

هورمون استرس یا همان کورتیزول در مواقع استرس زا تولید می شوند. در صورتی که تولید این هورمون از حدی بالاتر باشد منجر به توقف چربی سوزی می شود. بنابراین یکی از دلایل استپ وزنی استرس است که با انجام کارهای زیر می توانید تا حد زیادی آن را کنترل کنید:

·         دمبل بزنید.

·         پیاده روی کنید.

·         صحبت با خانواده، دوستان و گسترش روابط اجتماعی را فراموش نکنید.

·         به موسیقی های آرامش بخش گوش کنید.

·         به حد کافی بخوابید.

·         مدیتیشن کنید.

·         کتاب بخوانید.

با گلاه گیس و موارد مرتبط با آن آشنا شوید.

 

شاید در نگاه اول کلاه گیس یک محصول زنانه به نظر بیاید، اما همین کلاه گیس‌ها هستند که با انتخاب درست و صحیح، می‌توانند جلوه و زیبایی بسیار بیشتری را برای افراد به ارمغان آورند. نکته ایی که باید در خرید کلاه گیس به آن توجه داشته باشید این است که انتخاب صحیح یک کلاه گیس برای استفاده در هر نوع مو یا پوست، مهم است. در بازار امروز با تنوع قابل توجهی از کلاه گیس ها و گیس های مصنوعی روبرو هستیم که هر کدام از این کلاه گیس‌ها و موها ظاهری متفاوت داشته و حتی با یکدیگر متفاوت می باشند.

پروتز مو

پروتز مو از موهای طبیعی تشکیل شده است و روشی جدید برای ترمیم مو است. این روش ،موقت است و به دلیل هزینه کم ، برخی از مردم به آن روی آورده اند. در این روش موهای مصنوعی بر روی نانو نازکی که اصلا معلوم نمیشود،کاشته میشود و سپس با چسب های مخصوص میچسبد. بعد از انجام پروتز مو، موهای موجود به شکل موهای طبیعی نشان داده میشود به صورتی که انگار موها در پوست سر کاشته شده است.جالب است بدانید پروتز مو برای افرادی که ورزش و فعالیت روزانه بسیاری دارند،کارامد است.

اکستنشن مو

اکستنشن مو به عنوان یکپارچه سازی مو نیز شناخته می شود. از آنها برای افزایش طول و حجم مو استفاده می شود. آنها می توانند از موهای طبیعی یا مصنوعی ساخته شوند. اکستنشن های طبیعی بهترین کیفیت (و البته گران ترین) هستند زیرا کوتیکول موهای طبیعی حفظ می شود و تمام موها در یک جهت می روند و طبیعی ترین ظاهر را به آن می بخشند. اگر بودجه تان کم است، اکستنشن مو مصنوعی گزینه ارزان تری است. اگرچه برای یک ظاهر طراحی عالی نیستند و به راحتی گره می خورند، اکستنشن های مصنوعی برای هرکسی که خواهان تغییر موقتی در سبک است خوب است. آنها همچنین به اندازه اکستنشن موهای طبیعی نیازی به نگهداری از جانب شما ندارند .

مقایسه کاشت مو و کلاه گیس

در مورد مقایسه کاشت مو و کلاه گیس باید بگوییم که برتری پیوند مو به کلاه گیس غیرقابل انکار است. این مسئله مورد قبول اکثر کارشناسان و افراد است. بنابراین هیچ شکی در برتری پیوند مو به کلاه گیس وجود ندارد. این دو را از جهات مختلف بررسی می کنیم :

طبیعی یا مصنوعی بودن

کاشت مو به صورت طبیعی انجام شده و موهای کاشته شده پس از گذشت مدتی کاملاً طبیعی جلوه می کنند. فردی که اقدام به کاشت موی طبیعی کرده است می تواند با اعتماد به نفس کامل در جامعه حاضر شود و استرسی به دلیل مصنوعی جلوه نمودن موهای خود نداشته باشد.

اما اگر کلاه گیس را برای پوشش کم مویی و طاسی سر خود انتخاب نموده اید ، باید همواره به مراقبت از آن و جابه جا نشدن آن از سرتان توجه کنید. کوچکترین طوفانی می تواند کلاه گیس شما را جابه جا نموده و همراه با خود ببرد.

بیش تر بخوانید: تعمیر کلاه گیس

هزینه کاشت مو و کلاه گیس

یکی از تفاوت های این دو ، بحث هزینه است. هزینه کاشت مو سبب شده است که برخی استفاده از کلاه گیس را ترجیح بدهند. قیمت کلاه گیس پایین بوده و تمامی افراد با هر توان مالی ، امکان خرید آن را دارند. اما هزینه کاشت مو طبیعتاً بیشتر بوده و برخی از افراد توان مالی پرداخت هزینه ی آن را ندارند. البته توجه داشته باشید که کاشت مو یک نتیجه ی ماندگار خواهد داشت و صرف هزینه بیشتر برای آن ، ارزشمند می باشد. زیرا شما صاحب موهایی دائمی خواهید بود و بر خلاف کلاه گیس ، نگرانی در رابطه با جابه جایی آن بر روی سر و مورد تمسخر واقع شدن نخواهید داشت.

منبع: https://www.kolahgiss.ir/

با روش های سریع درمان جوش صورت آشنا شویم

همه ما در طول زندگی خود بارها با معضلی به نام جوش صورت مواجه شده ایم که می تواند هم از نظر فیزیکی دردناک باشد و هم از نظر روانی فرد را اذیت کند. به طور کلی انواع جوش ها به دو دسته التهابی و غیرالتهابی تقسیم می شوند. جوش های سرسفید و جوش های سرسیاه جزو جوش های غیرالتهابی هستند که درمان آنها به نسبت جوش های التهابی آسانتر است. انواع جوش های التهابی نیز شامل پاپول، ندول، کیست و پاسچول است که درمان جوش های اینگونه کمی دشوار است.

پس در یک دسته بندی کلی انواع جوش صورت شامل موارد زیر می شود:

·         جوش سرسفید

·         جوش سرسیاه

·         پاپول

·         ندول

·         پاسچول

·         کیست

بعد از اینکه به خوبی انواع جوش ها را شناختیم می توانیم برای هر یک از آنها از درمان های مختلفی استفاده کنیم. در ادامه قصد داریم تا شما را با قاتل جوش صورت آشنا کنیم.

درمان سریع جوش صورت با دارو

در ابتدا باید این نکته را ذکر کرد که درمان جوش صورت نیاز به صبر و حوصله دارد و زمانبر است. واقعیت این است که درمان جوش صورت در یک روز امکان پذیر نیست. بنابراین، انتظار نداشته باشید که با مصرف یکباره هر داروی ضد جوش نتیجه دلخواه را بدست آورید. در بسیاری از داروهای ضد جوش از ترکیب دو ماده شیمیایی بنزوئیل پراکسید و اسید سالیسیلیک استفاده می شود. به این صورت که اکثر پادها، کرم ها و صابون های ضد جوش این ترکیبات را به عنوان ماده اصلی در خود جای داده اند.

درمان خانگی جوش صورت

برای درمان جوش صورت در خانه و همینطور پیشگیری از جوش زدن، روش های زیر را پیشنهاد می کنیم:

·         شستشوی منظم صورت: دوبار در روز صورت خود را بشویید. تعریق، آلودگی محیط و افزایش چربی پوست از جمله عواملی هستند که می ‌توانند جوش ‌ها را ایجاد کنند. با رعایت روتین شستشو در صبح و شب، پوست پاکسازی شده و احتمال التهاب و قرمزی پوست کاهش می ‌یابد.

·         استفاده از وسایل نرم: از وسایل بهداشتی با سطح نرم و لطیف استفاده کنید. در این دوران از وسایلی که ممکن است پوست را تحریک کنند، استفاده نکنید.

·         لایه برداری ممنوع: تا زمانی که بر روی پوست خود جوش فعال دارید قید لایه برداری پوست را بزنید. این کار التهاب پوست شما را بیشتر می کند.

·         داشتن صبر و حوصله در درمان: برای درمان جوش صورت عجله نکنید و بگذارید پوست برای بهبود و بازسازی خود زمان داشته باشد.

·         عدم دستکاری جوش صورت: از دستکاری و فشار دادن جوش‌ ها خودداری کنید. این کار می‌ تواند به تشدید التهاب و ایجاد لک ‌های پوستی منجر شود.

بهترین مرکز کاشت ابرو چه ویژگی هایی دارد؟

ابروها یکی از جزئیات مهم در ظاهر هر فرد هستند و وجود هرگونه نقص یا ایرادی در آن به طور مستقیم بر روی زیبایی فرد تاثیر می گذارد. یکی از روش هایی که می توان با آن به طور خیلی طبیعی نواقص ابروهای خود را برطرف کرد، کاشت ابرو است که در سال های اخیر بین بانوان طرفداران زیادی پیدا کرده است. همین اتفاق باعث شده است مراکز و کلینیک های کاشت ابروی زیادی در شهرهای مختلف ایران ایجاد شوند. اما بهترین مرکز کاشت ابرو کجاست؟

در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با مهم ترین ویژگی های کلینیک های ماشت ابروی معتبر آشنا کنیم.

ویژگی های بهترین مرکز کاشت ابرو

کشت ابرو یک پروسه و فرآیند تخصصی است و باید توسط افراد متخصص در کلینیک های معتبر کاشت ابرو انجام شود. این کلینیک ها یک سری ویژگی هایی باید داشته باشند که در ادامه به مهم ترین آن ها می پردازیم:

کادر پزشکی ماهر و متخصص

اولین و اصلی ترین ویژگی یک کلینیک کاشت ابروی معتبر، وجود پزشکان ماهر و متخصص در زمینه‌ امور زیبایی و کاشت ابرو است. پزشکانی که در این مراکز فعالیت می کنند باید تحصیلات آکادمیک، سابقه کاری و تجربه کافی در این زمینه داشته باشند.

مجوز رسمی از وزارت بهداشت

یک کلینیک تخصصی باید مجوز رسمی از وزارت بهداشت داشته باشد تا از دانش پزشکی، مهارت و محیط بهداشتی کلینیک بتوان اطمینان پیدا کرد.

مشاوره کامل

ارائه مشاوره کامل در خصوص فرآیند کاشت ابرو، هزینه کاشت ابرو و توضیح تمامی جزئیات و شرایط به مراجعان می ‌تواند آن‌ها را بهتر آگاه کند.

تجهیزات تخصصی و مدرن

استفاده از تجهیزات تخصصی و مدرن در کنار تجربه و مهارت متخصصین می ‌تواند کیفیت کار و رضایت مشتریان را بهبود دهد.

رعایت پروتکل های بهداشتی

اهمیت به رعایت بهداشت در کلینیک از دیگر ویژگی های یک مرکز کاشت ابروی معتبر است. زیرا با رعایت بهداشت می توان سلامت پرسنل و مراجعان را تضمین کرد.

داشتن پرسنل و کادر درمانی خوش برخورد

خوشرویی کادر درمانی کلینیک می ‌تواند در جلب رضایت مشتریان تاثیر بزرگی داشته باشد. از این مورد نباید ساده گذشت زیرا اگر مراجعی از کارد درمان و برخورد آنان رضایت داشته باشد می تواند آن کلینیک را به افراد دیگر نیز پیشنهاد کند و برعکس.

مدیریت حرفه ‌ای

وجود مدیریت حرفه‌ ای که محیط مناسبی برای کار پرسنل فراهم کند و رضایت مراجعان را تضمین کند، یکی از عوامل موفقیت کلینیک است.

لازم به ذکر است که با وجود اینکه انجام کاشت ابرو در چنین کلینیک هایی هزینه بیشتری دارد، اما نباید به دلیل کمتر هزینه کردن به سراغ هر تبلیغ و کلینیک زیبایی رفت.

با چه روش هایی می توان جوش زیر پوستی را درمان کرد؟

داشتن جوش زیر پوستی قطعا رنج آور و گاهی نیز دردناک است. جوش زیر پوستی به دلایل مختلفی مانند ژنتیک، تغییرات هورمونی، آلودگی محیطی و شرایط سلامتی فرد می تواند به وجود بیاید. این معضلات نه تنها آزاردهنده ‌اند بلکه به عنوان نماینده ‌ای از وضعیت سلامت پوست ما عمل می‌ کنند.

نکته ای که باید درباره جوش های زیر پوستی دانست این است که هرکز نباید آنها را فشار داد و ترکاند. زیرا با این کار باعث افزایش التهاب و همچنین پخش شدن چرک بر روی سطح پوست می شود.

درمان جوش زیر پوستی

اگر به دلیل هر یک از موارد بالا دچار جوش زیر پوستی شدید و به دنبال روش هایی به عنوان قاتل جوش صورت خود هستید، می توانید با روش های زیر به درمان آنها بپردازید:

برچسب جوش

یکی از گزینه های عالی برای از بین بردن جوش زیر پوستی، استفاده از برچسب های ضد جوش است که حاوی سالیسیلیک اسید هستند. برای استفاده از آنها باید برجسب را بر روی جوش خود قرار داده و پس از مدت زمان مشخصی که روی بسته نوشته شده است، برچسب را برداشته و محل جوش را بشورید.

کمپرس آب گرم

استفاده از کمپرس آب گرم برای درمان جوش‌ های زیر پوستی یک راهکار ساده و موثر است. این روش می‌ تواند جوش‌ های زیر پوستی را از بین ببرد یا آنها را به سطح پوست بیاورد. در این روش، یک حوله تمیز را با آب گرم خیس کرده و روش جوش خود قرار دهید.

استفاده از کرم و ژل موضعی

محصولات درمانی موضعی مانند کرم‌ ها و ژل ‌های حاوی موادی همچون آنتی بیوتیک، رتینوئید و اسید سالیسیلیک می ‌توانند در درمان جوش‌ های زیر پوستی موثر باشند. این محصولات به صورت موضعی بر روی جوش ‌ها اعمال می ‌شوند و می ‌توانند به سرعت مشکل را حل کنند.

روغن درخت چای

روغن درخت چای یک ماده طبیعی با ویژگی‌ های درمانی فراوان است. این روغن دارای خواص ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی بالا است و می ‌تواند در درمان جوش ‌های زیر پوستی موثر باشد. لازم به ذکر است که برای استفاده از روغن درخت چای باید آن را به نسبت 9 به 1 باید یک روغن پایه مثل روغن زیتون و یا جوجوبا مخلوط کرد و سپس با مقداری آب تصفیه شده رقیق کرد.

سپس مخلوط تهیه شده را بر روی جوش قرار دهید و 10 دقیقه بعد آن را با آب گرم بشویید و این کار هفته ای 2 الی 3 بار تکرار کنید.

صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 صفحه بعد