x تبلیغات
تونو تایمز

مهم ترین دلایل بوی بد دهان و روش های درمان آنها

بوی بد دهان یکی از رایج ترین مشکلاتی است که افراد را وادار به مراجعه به دندانپزشکی می کند. این مشکل باعث کاهش اعتماد به نفس فرد می شود و معاشرت با دیگران را برای فرد دچار مشکل می کند. به همین دلیل ما در این مقاله تصمیم گرفته ایم تا شما را با مهم ترین علل ایجاد کننده بوی بد دهان و همینطور روش های درمان آنها آشنا کنیم.

بهداشت ضعیف دهان و دندان

عدم رعایت درست بهداشت دهان و دندان را اصلی ترین علت بوی بد دهان می دانند. با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، ذرات غذایی گیر کرده بین دندان ها از بین می رود و از تولید بوی نامطبوع در دهان جلوگیری می شود. عدم مراقبت منظم می ‌تواند منجر به تشکیل لایه نازکی از باکتری‌ ها (پلاک) شود، که ممکن است لثه ‌ها را تحریک کرده و به آبسه دندان منجر شود.

راه خلی که برای این مشکل وجود دارد، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن مداوم است. با اینکار می تواند از تجمع باکتری ها در میان دندان ها و در نتیجه بوی بد دهان جلوگیری کرد.

مصرف برخی مواد غذایی

برخی مواد غذایی مانند سیر و پیاز، بوی شدیدی دارند و مصرف آنها باعث ایجاد بوی بد در دهان می شود. رعایت بهداشت دهان مانند شستن دهان با آب می تواند در کاهش بوی ناشی از مصرف این مواد غذایی موثر باشد.

سنگ لوزه و مشکلات دهان

سنگ‌ های لوزه و چرک لوزه که مکان تجمع باکتری ‌هاست، ممکن است منبع بوی بد دهان باشند. عفونت‌ دندان ، زخم‌ های دهان پس از جراحی یا کشیدن دندان، پوسیدگی دندان یا بیماری لثه نیز می ‌توانند به بوی بد دهان منجر شوند. مراقبت دقیق از بهداشت دهان، مسواک زدن منظم و مراجعه به دندانپزشک به عنوان یک رویه پیشگیری، می ‌تواند از تجمع باکتری ‌ها جلوگیری کرده و به حفظ بهداشت دهان کمک کند.

کتواسیدوز

وقتی سطوح انسولین در بدن بسیار پایین است و از چربی به عنوان منبع انرژی استفاده می ‌شود، کتون‌ ها تولید شده و موجب تولید بوی ناخوشایند می ‌شوند. درمان دیابت توسط پزشک و کنترل منظم سطوح انسولین، می ‌تواند به جلوگیری از کتواسیدوز و بوی بد دهان کمک کند.

برخی بیماری ها

بیماری ‌هایی مانند دیابت کنترل نشده، کتواسیدوز دیابتی، خشکی دهان، عفونت ‌های گلو، سینوزیت یا عفونت سینوس ‌ها ممکن است بوی بد دهان ایجاد کنند. مداومت و کنترل بیماری‌ های اساسی، مشاوره با پزشک و پیگیری درمان‌ های تعیین شده می‌ تواند به کاهش بوی بد دهان کمک کند.

رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده چه شرایطی دارد؟

یکی از رایج ترین و سریع ترین روش های لاغری، جراحی برای کاهش وزن است. خیلی از افراد با وجود استفاده از انواع رژیم ها و حرکات ورزشی مختلف، نتوانسته اند به تناسب اندام و لاغری مدنظر خود دست پیدا کنند. به همین دلیل به سراغ جراحی های لاغری می روند که باعث می شود بتوانند سریع تر به هیکل مدنظر خود برسند. اما باید به این نکته توجه کرد که انجام جراحی پایان راه نیست، بلکه تازه ابتدای مسیر لاغری است.

فرد بعد از جراحی لاغری باید رژیم غذایی خاصی که توسط بهترین جراح اسلیو تجویز شده است را دنبال کند تا بتواند به تناسب اندام خود دست پیدا کند. رعایت این رژیم نه تنها به شما در کاهش وزن کمک می ‌کند، بلکه به بهبود کیفیت زندگی، کاهش خطر برخی بیماری ‌ها و افزایش انرژی و سلامت عمومی شما نیز کمک می ‌کند.

آشنایی هفته به هفته با رژیم اسلیو

رژیم اسلیو به شما کمک می ‌کند تا به بهترین شکل ممکن کاهش وزن مورد نظر خود را داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا بهتر با رژیم اسلیو آشنا شوید.

رژیم اسلیو برای هفته اول بعد از عمل

در هفته اول پس از جراحی اسلیو معده، بیماران تنها می ‌توانند مایعات مصرف کنند. زیرا در جراحی اسلیو هورمون گرسنگی برای مدتی برداشته می شود و همین باعث می شود که بیماران احساس گرسنگی کمتری بکنند و علاقه چندانی به غذا خوردن نداشته باشند. این نوشیدنی ها می‌ توانند شامل موارد زیر باشند:

·         شیر

·         آب

·         آب گوشت رقیق

·         آب گوجه ‌فرنگی و سبزیجات

·         نوشیدنی‌ های بدون قند و بدون گاز

رژیم هفته دوم بعد از جراحی اسلیو

در هفته دوم بعد از جراحی اسلیو معده، بیماران به تدریج می ‌توانند مایعات غلیظ ‌تری را مصرف کنند. این مواد غذایی شامل موارد زیر می شوند:

·         پودینگ بدون قند

·         شیر و ماست بدون چربی

·         انواع سوپ‌ های رقیق و میکس شده

·         پوره سیب

رژیم اسلیو برای هفته سوم پس از عمل

در هفته سوم پس از عمل اسلیو معده، بیماران می ‌توانند غذاهای نرم و پوره شده را مصرف کنند. همچنین، بیماران مجاز به مصرف پوره سیب‌ زمینی، سبزیجات، میوه‌ ها، لوبیا، ماهی و غذاهای نرم و مخلوط شده هستند. از خوردن غذاهای زیر باید در این هفته از رژیم هم هنوز خودداری کرد:

·         غذاهای نشاسته ‌دار مانند نان و ماکارونی

·         اسموتی های قند دار

·         غذاهایی که دارای چربی و کالری بالایی هستند مانند شکلات، بستنی، کیک و ...

·         غذاهای جامد و دیر هضم

درباره رژیم مدیترانه ای، گیاهخواری و فستینگ چه می دانید؟

به دلیل رواج زندگی ماشینی و پشت میز نشینی، چاقی و اضافه وزن روز به روز در جامعه گسترش بیشتری پیدا می کند و بحث تغذیه و سلامت روز به روز برای ما چالش برانگیز تر می شود. به همین دلیل انواع رژیم های لاغری به وجود آمده اند تا بتوانند ما را به هدف لاغری و تناسب اندام مدنظرمان برساند. در این مقاله سعی داریم تا به معرفی 3 تا از معروف ترین این رژیم های لاغری بپردازیم.

رژیم مدیترانه ای چیست و چگونه باعث لاغری می شود؟

رژیم مدیترانه ای از الگوی تغذیه ای مردمی که در نواحی ساحلی دریای مدیترانه زندگی می کنند الهام گرفته است. این رژیم نه تنها می تواند باعث کاهش وزن شما شود، بلکه به شما کمک می کند تا از بروز مشکلاتی مانند سکته، حمله‌ قلبی، دیابت و حتی مرگ زودرس جلوگیری کنید. رژیم غذایی مدیترانه ای یک برنامه کاملا سلامت محور و متنوع است و به این دلیل شهرت بسیاری پیدا کرده است.

در این رژیم غذایی، مصرف گوشت قرمز، غذاهای شیرین و محصولات لبنی (به استثناء مقادیر محدود ماست و پنیر) محدود می‌ شود یا از منو حذف می ‌گردد.

رژیم فستینگ چگونه باعث لاغری می شود؟

رژیم فستینگ به رژیم روزه داری نیز معروف است زیرا قواعد و اصول آن مانند روزه گرفتن است. در اصل این رژیم، غذا خوردن فرد را در چهارچوب ساعات معینی قرار می دهد و همین باعث کاهش کالری دریافتی فرد و در نتیجه لاغری او می شود. این رژیم غذایی انواع مختلفی دارد که معروف ترین آن رژیم فستینگ 8 16 است. این رژیم به این صورت است که شما 16 ساعت از روز را بدون مصرف کالری سر می کنید و تمامی نیازهای غذایی بدن خود را در طول ۸ ساعت باقی‌ مانده تامین می ‌کنید.

با رژیم گیاهخواری آشنا شویم

مردم رژیم گیاهخواری را به دلایل مختلفی مانند مذهبی، اهمیت به حقوق حیوانات و همینطور دلایل زیست محیطی انتخاب می کنند. این رژیم انواع مختلفی دارد که مهم ترین آنها شامل موارد زیر می شود:

رژیم لاکتو گیاه ‌خواری: در این رژیم، گوشت، ماهی و مرغ از رژیم غذایی حذف می‌ شود، اما تخم ‌مرغ و محصولات لبنی در رژیم مجاز هستند.

رژیم لاکتو اوو گیاه‌ خواری: افراد در این رژیم گوشت، ماهی، مرغ و تخم‌ مرغ را از رژیم خود حذف می ‌کنند، اما محصولات لبنی در وعده‌ های غذایی خود مصرف می ‌کنند.

رژیم وگان: رژیم وگان گیاه ‌خواری سخت ‌ترین رژیم گیاه ‌خواری است و همه انواع گوشت، ماهی، تخم ‌مرغ، محصولات لبنی و مواد خوراکی حاوی آ‌نها از رژیم غذایی حذف می ‌شوند.

تغذیه و رژیم اسلیو در 2 هفته اول بعد از جراحی به چه صورت است؟

درک می کنیم که بعد از عمل اسلیو معده مشتاقانه منتظر بدن جدید خود هستید و برای آن لحظه شماری می کنید. اما باید این نکته را بدانید که برای رسیدن به تناسب اندام و هیکل هدف خود، تازه بعد از عمل اسلیو معده اقدامات شما شروع می شود. رعایت رژیم اسلیو بسیار حائز اهمیت است و برای کمک به بهبودی سریعتر و جلوگیری از عوارض خطرناک اسلیو معده موثر است.

رژیم اسلیو برای هفته اول بعد از عمل

در هفته اول پس از جراحی اسلیو معده همان مایعاتی که در روزهای آخر قبل از عمل مصرف می کردید را ادامه می دهید. زیرا بدن شما برای بهبودی نیاز به زمان دارد و این رژیم به این هدف کمک خواهد کرد. در جراحی لاغری اسلیو، هورمون گرلین که همان هورمون گرسنگی است برای مدتی برداشته می شود که همین اتفاق باعث می شود که بیمار احساس گرسنگی کمتری کند. در این هفته مقدار زیادی مایعات شفاف بنوشید ولی حواستان باشد هیچ چیزی را با شکر ننوشید. زیرا می تواند باعث تهوع شدید، خستگی، اسهال و حتی استفراغ شود.

رژیم غذایی هفته اول پس از جراحی اسلیو معده فقط به مصرف مایعات بدون قند و گاز محدود است. این نوشیدنی ها می‌ توانند شامل موارد زیر باشند:

·         شیر

·         آب

·         آب گوشت رقیق

·         آب گوجه ‌فرنگی و سبزیجات

·         نوشیدنی‌ های بدون قند و بدون گاز

مصرف زیاد آب پس از عمل اسلیو معده یا بای ‌پس معده می تواند از وقوع عوارضی همچون سنگ کلیه، سنگ صفرا، غلیظ شدن ترشحات ریوی و افزایش خطر لخته ‌شدن خون جلوگیری کند.

رژیم اسلیو برای هفته دوم پس از عمل

در هفته دوم مایعات کمی غلیظ تر را مانند شیک های پروتئینی، پودینگ بدون قند و بدون چربی، ماست یونانی ساده بدون چربی و آبمیوه بدون پالپ، می توانید شروع کنید. در این مرحله، ممکن است بیماران کمی احساس گرسنگی کنند و پزشک توصیه می ‌کند تا مواد غذایی خاصی مصرف کنند. مواد غذایی مجاز در رژیم غذایی هفته دوم پس از عمل اسلیو معده شامل:

·         پودینگ بدون قند

·         شیر و ماست بدون چربی

·         انواع سوپ‌ های رقیق و میکس شده

·         پوره سیب

همچنین، بهترین جراح اسلیو می‌ تواند به بیماران توصیه کند تا میوه‌ های نرم فصلی را مصرف کنند. در این مورد، نیازی به پوست کردن یا پختن میوه‌ ها نیست. میوه‌ های مناسب در این مرحله شامل موز، توت ‌فرنگی، زردآلو، گیلاس، آلبالو، هندوانه و طالبی هستند.

رژیم فستینگ چیست و چه اصولی دارد؟

رژیم لاغری، برنامه‌ ای متعادل از مصرف مواد غذایی است که همراه با فعالیت ‌های ورزشی منظم، به کاهش وزن و حفظ سلامتی بدن کمک می‌ کند. اجرای صحیح و پایدار رژیم غذایی می ‌تواند به افراد کمک کند تا اهداف لاغری خود را بهبود دهند و سبک زندگی سالم ‌تری را تجربه کنند.

رژیم فستینگ یا روزه‌ داری، یک برنامه غذایی است که خوردن و نخوردن غذا را در یک الگوی منظم و زمان ‌بندی خاص جا به‌ جا می ‌کند. تحقیقات نشان داده است که این نوع رژیم لاغری می ‌تواند برای کنترل وزن و پیشگیری از برخی از بیماری‌ ها مانند دیابت نوع ۲ و کاهش چربی خون موثر باشد. این رژیم انواع مختلفی دارد که معروف ترین آن، رژیم روزه داری 16/8 است.

در رژیم فستینگ 16 8 شما ۱۶ ساعت از روز را بدون مصرف کالری سر می کنید و تمامی نیازهای غذایی بدن خود را در طول ۸ ساعت باقی‌ مانده تامین می ‌کنید. در مقایسه با دیگر رژیم‌ های غذایی که معمولا محدودیت ‌های سختگیرانه ‌ای دارند، رژیم روزه‌ داری (Fasting) انعطاف بیشتری دارد و با شیوه زندگی مدرن ما سازگاری بیشتری دارد. در نهایت، رژیم فستینگ 16 8 یک راهکار ساده و موثر برای کاهش وزن و بهبود کیفیت زندگی است.

یکی از ویژگی ‌های جذاب رژیم روزه ‌داری این است که در مقابل بسیاری از رژیم ‌های غذایی که ممکن است به تنوع کم در غذاها و محدودیت ‌های شدید توجه کنند، این رژیم به شما اجازه می ‌دهد که در مورد چیزهایی که میخورید خودتان تصمیم بگیرید و در حقیقت هیچ محدودیتی در مورد نوع یا مقدار غذایی که در طول ۸ ساعت مصرف می ‌کنید وجود ندارد.  

در رژیم فستینگ متناوب، غذا فقط در زمان ‌های معینی مصرف می ‌شود و اصلی‌ ترین ویژگی این رژیم تاکید بر زمان ‌بندی مصرف غذا در طول هفته یا دوره‌ های زمانی خاص است. اگرچه در طول ۱۶ ساعت روزه‌ داری ممنوعیت خوردن وجود دارد، اما مصرف آب و نوشیدنی ‌های بدون کالری مانند قهوه یا چای تازه مجاز است. این امر باعث می‌ شود رژیم روزه ‌داری به راحتی قابل اجرا باشد.

شاید جالب باشد بدانید که رژیم فستینگ هم می تواند به تنهایی باعث لاغری شود و هم توسط متخصصان تغذیه به عنوان یک رژیم غذایی مکمل در کنار رژیم های لاغری دیگر تجویز می شود. به عنوان مثال رژیم سم زدایی یک رژیم کوتاه مدت و سریع است که جهت حذف سموم بدن طراحی شده است. این رژیم معمولا شامل یک دوره رژیم روزه داری و به دنبال آن یک رژیم غذایی سخت شامل میوه، سبزیجات، آب و آبمیوه است. گاهی این حذف سموم شامل گیاهان، دمنوش، مکمل ها به جهت پاکسازی روده می شود.

بهترین روش درمان کبد چرب گرید 1، 2 و3 در خانه

 

آیا شما یکی از افرادی هستید که به تازگی شناخته‌اید که کبد چرب دارید؟ آیا به دنبال راهکارهای موثری برای بهبود سلامت کبد خود می‌گردید؟ آیا به دنبال غذاهای مفید برای کبد چرب گرید 2 هستید؟ اگر بله، پس در جای مناسب هستید.

تعریف کبد چرب

کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) یک اصطلاح کلی برای طیف وسیعی از بیماری های کبدی است که بر افرادی که الکل مصرف میکنند یا اصلا الکل مصرف نمیکنند تاثیر میگذارد. این بیماری در نتیجه تجمع چربی به دلیلی غیر از مصرف زیاد الکل در کبد بروز میکند. کبد چرب غیر الکلی عموماً نشانه‌ای ندارد و با پیشرفت می‌تواند به استئاتوهپاتیت غیر الکلی (NASH) تبدیل شود، که یک شکل تهاجمی از بیماری کبد چرب است و ممکن است به اسکار پیشرفته (سیروز) و نارسایی کبدی منجر شود.

مواد غذایی مناسب کبد چرب

خبر خوب این است که می توانید رژیم غذایی خود را برای کاهش خطرات هر دو نوع بیماری تطبیق دهید. اگر اضافه وزن دارید، باید با تغییر رژیم غذایی کم کالری، حداقل 10 درصد از وزن بدن خود را کاهش دهید. شما می توانید این کار را با افزایش مصرف سبزیجات تازه، میوه و گیاهان پر فیبر و با کاهش مصرف شکر اضافه شده، نمک، چربی ترانس، کربوهیدرات های تصفیه شده و الکل انجام دهید. برخی از مواد غذایی مناسب کبد چرب که گنجاندن آن در رژیم غذایی افراد مبتلا به کبد چرب خالی از لطف نخواهد بود، عبارتند از:

سبزیجات: اگر هنوز در مورد فواید سلامتی ناشی از خوردن سبزیجات متقاعد نشده ‌اید، در اینجا یک دلیل دیگر برای مصرف لوبیا، اسفناج، کلم بروکسل و دیگر سبزی ها وجود دارد. آزمایش‌ ها نشان داده ‌اند که کلم بروکلی به پیشگیری از بیماری کبد چرب کمک می‌کند. خوردن هر گونه سبزی می تواند به کاهش وزن کمک کند، که به نوبه خود در درمان کبد شما موثر است. همچنین به شما احساس سیری زودرس می دهد و کالری کمی دارد. علاوه بر این، محتوای غنی از فیبر آن می تواند به شما در کاهش سطح کلسترول خون کمک کند .

ماهی: خوردن ماهی برای مبارزه با کبد چرب موثر است. ماهی سالمون، ساردین، ماهی تن و قزل آلا همگی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که می تواند به کاهش سطح چربی در کبد و کاهش التهاب آن کمک کند. همچنین یک جایگزین سالم برای گوشت است، زیرا پروتئین را فراهم می کند و در عین حال به شما این فرصت را می دهد که از مصرف چربی گوشت یا مرغ اجتناب کنید.

تنظیم میزان کالری دریافتی

برای افراد مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی، یک استراتژی مهم کاهش وزن است. حتی ۵% کاهش وزن بدن می‌تواند میزان چربی کبد را کاهش دهد. البته این کاهش وزن باید اصولی و با سرعت منطقی باشد.

طبق گفته انجمن گوارشی آمریکا، فرد مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی معمولا باید برای مشاهده نتایج مثبت کاهش وزن از یکی از این دو روش استفاده کند: یا روزانه حدود ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کالری دریافت کند و یا کالری دریافتی روزانه خود را ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری کاهش دهد. این مسئله به توده بدنی فرد و میزان کالری دریافتی حال حاضر او بستگی دارد.

منبع: https://www.sira.fit/

آیا انواع بیماری هایی که می توانند باعث ریزش مو بشوند را می شناسید؟

 

به غیر از انواع بیماری های ریزش مو، انواع سرطان ها و درمان آن ها با شیمی درمانی ی تواند باعث ریزش موی افراد شود. در ادامه این مطلب از سایت خرید کلاه گیس با انواع سرطان ها آشنا خواهید شد.

علل ایجاد سرطان

سرطان ها و این گونه بیماری ها به دلایل مختلفی ممکن است که ایجاد شوند. موازدی از جمله مشکلات ژنتیکی، استرس، تغذیه و ..... البته یکی از مواردی که بسیار به گوش ما می رسد رادیکال آژاد است.

سرطان خون

سرطان خون یا لوسمی تا ۸ درصد کل سرطان ها را شامل می شود و پنجمین سرطان شایع انسانی در جهان می باشد و یکی از چهار سرطان شایع در میان کودکان می باشد. لوسمی، لوکمیا یا همان سرطان خون در اصل سرطان سلول های خونی است که به گلبول های سفید مربوط می شود.

سرطان تخمدان

سرطان تخمدان از تخمدان‌ها شروع می‌شود. اندام‌های کوچکی در دستگاه تناسلی زنانه که در آن تخمک‌ها تشکیل می‌شوند. تشخیص سرطان تخمدان گاهی اوقات دشوار است زیرا علائم اغلب تا مراحل بعدی ایجاد نمی شوند. پزشک شما سرطان تخمدان را با جراحی، شیمی درمانی و سایر درمان های سرطان درمان می کنند. سرطان تخمدان زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های غیرطبیعی در تخمدان‌ها یا لوله‌های فالوپ رشد کرده و خارج از کنترل تکثیر می‌شوند. تخمدان ها بخشی از دستگاه تناسلی زنان هستند. این دو اندام گرد و به اندازه گردو در طول سال های تولید مثل شما تخم می سازند.

سرطان روده بزرگ

سرطان روده بزرگ نوعی از سرطان روده است که از روده بزرگ (کولون) شروع می شود. روده بزرگ قسمت پایانی دستگاه گوارش است.

سرطان روده بزرگ معمولاً افراد مسن را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اگرچه ممکن است در هر سنی رخ دهد. این سرطان معمولاً به صورت توده‌های کوچک و غیر سرطانی (خوش خیم) سلولی به نام پولیپ شروع می‌شود که در داخل روده بزرگ ایجاد می‌گردد. با گذشت زمان برخی از این پولیپ ها می‌توانند به سرطان روده بزرگ تبدیل شوند.

سرطان دهانه رحم

سرطان دهانه رحم نوعی سرطان است که از دهانه رحم شروع می‌شود. دهانه رحم یک استوانه توخالی است که قسمت پایینی رحم را به واژن متصل می‌کند. اکثر سرطان‌های دهانه رحم در سلول‌های سطح دهانه رحم شروع می‌شوند.

سرطان دهانه رحم یکی از علل اصلی مرگ‌ومیر در میان زنان آمریکایی بود. اما از زمانی که تست‌های غربالگری به طور گسترده در دسترس قرار گرفت، دیگر این‌گونه نیست.

سرطان پانکراس

یکی از انواع علت سرطان پانکراس به دلیل التهاب لوزالمعده می باشد به طوری که در تشخیص لوزالمعده مشکل به وجود می آورد. اکثر تومورهای لوزالمعده در قسمت سر و یک سوم باقی مانده در تنه لوزالمعده ایجاد می شود و این تومورها سبب انسداد مجرای صفراوی و زردی بیمار می گردد . اغلب سلول های مبتلا به سرطان لوزالمعده به بافت های دیگر گسترش می یابند و اکثر این تومورها خوش خیم هستند . از علت های که سبب بروز این بیماری در عموم افراد می شود تغذیه نامناسب نظیر: استفاده از غذاهای پر چرب و سیگار کشیدن می باشد .

 

هزینه ایمپلنت دندان به چه عواملی بستگی دارد؟

 

دندان‌ های سالم و زیبا وسیله ‌ای اساسی برای ابراز شادی و جذابیت شما هستند. اما ممکن است همه در طی زندگی خود با مشکلاتی نظیر از دست رفتن دندان ‌ها به علل مختلفی مانند تصادفات یا بیماری‌ ها مواجه شوند. یکی از رایج ترین روش ها برای بازگرداندن لبخند فرد و پر کردن جای خالی دندان از دست رفته ایمپلنت دندان است.

این درمان جزو درمان های گران حوزه دندانپزشکی به حساب می آید؛ اما نمی توان یک هزینه مشخص و ثابتی برای این درمان بیان کرد. زیرا قیمت نهایی درمان به عوامل زیادی بستگی دارد. در این مقاله قصد داریم تا این عوامل تاثیرگذار را برایتان نام ببریم.

هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟ به چه عواملی بستگی دارد؟

عواملی که در هزینه نهایی ایمپلنت دندان تعیین کننده هستند عبارتند از:

·         تعداد دندان های نیازمند به ایمپلنت دندان

·         برند و نوع ایمپلنت دندان و روکش مورد استفاده

·         نوع جراحی ایمپلنت (یک مرحله ای یا 2 مرحله ای بودن)

·         درمان های جانبی مانند پوسیدگی دندان و عفونت لثه

·         نیاز یا عدم نیاز به پیوند استخوان و نوع مواد پیوندی

·         تعداد مراجعات به دندانپزشک متخصص ایمپلنت

·         هزینه‌ های مرتبط با عکسبرداری و آزمایش‌ های دیگر

·         تخصص دندانپزشک انجام‌ دهنده

·         هزینه داروها و تسهیلات در کلینیک

·         استفاده از تکنولوژی ‌ها و تجهیزات مدرن

در خصوص نوع ایمپلنت و تکنولوژی های انجام شده در ایمپلنت دندان باید روش جدیدی از ایمپلنت دندان به نام ایمپلنت دیجیتال را ذکر کرد که در ادامه توضیح کوتاهی درباره آن می دهیم.

ایمپلنت دندان دیجیتال چیست؟

ایمپلنت دیجیتال یک روش پیشرفته در کاشت ایمپلنت دندان است که در طول مراحل مختلف از تجهیزات و تکنولوژی ‌های نوین بهره ‌برداری می ‌کند تا نتایجی سریعتر، دقیق ‌تر و راحت ‌تر ارائه دهد. دندانپزشک در این روش برای بررسی وضغیت استخوان ها و موقعیت عصب های دندان از یک برنامه شبیه سازی سه بعدی استفاده می کند.

ایمپلنت دیجیتال به نسبت روش سنتی درد کمتری دارد و اما برای درمان ایمپلنت با این روش باید هزینه بیشتری پرداخت کرد. لازم به ذکر است که این درمان دوره نقاهت کوتاه مدتی دارد و نیاز به بخیه زیادی در این روش وجود ندارد. این روش برای افرادی که سیگار می ‌کشند، یا کسانی که دارای دیابت هستند و یا ارتفاع استخوان کمی دارند، بسیار مناسب است. همچنین افرادی که از جراحی می ‌ترسند یا نیاز به روکش فوری دارند، می ‌توانند از ایمپلنت دیجیتال استفاده کنند و با خیال راحت تری به لبخند زیبای خود دست پیدا کنند.

ایمپلنت دیجیتال چیست و چه مزایایی دارد؟

 

جراحی ایمپلنت دیجیتال پدیده ای نوظهور در دنیای دندانپزشکی ترمیمی مدرن است. همانطور که در سایر زمینه های پزشکی دنیای دیجیتال در حال ادغام است، این امر در زمینه دندانپزشکی نیز وجود دارد. پیشرفت تکنولوژیکی این امکان را به دندانپزشکان می دهد تا بتوانند درمان های دقیق تر و موثرتری را بدست آورند و حتی زمان درمان را نیز کاهش دهند.

ایمپلنت دیجیتال جایگزین دندان های طبیعی هستند که به استخوان در جراحی فک  شما پیوند زده می شوند و دقیقا مانند دندان های طبیعی عمل می کنند و شما قادر به لذت بردن از تمام غذا های مورد علاقه خود خواهید بود. جراحی ایمپلنت دیجیتال به شما این امکان را می دهد تا با مراقبت صحیح از پروتز دندانی خود، یک عمر از آنها استفاده نمایید.

روش ایمپلنت دیجیتال

در این روش با اسکن سه بعدی دهان یک دید خوب از دندان به دکتر  می دهد. اسکن سه بعدی دهان سبب می شود که عمل کاشت ایمپلنت با کمترین برش و در زمانی سریع تر انجام شود. و پایه ایمپلنت به درستی و با دقت بالا درون فک قرار گرفته و جوش بخورد.

مزایای دیگر ایمپلنت دیجیتال در یک نگاه

·         امکان کاشت چند پایه ایمپلنت تنها در یک جلسه

·         ظاهری کاملا طبیعی زیبا

·         نتیجه طولانی مدت تر

·         عدم نیاز به چسب یا هر گونه ماده اضافه هنگام کاشت ایمپلنت

·         جلوگیری از تحلیل لثه و تحلیل استخوان

·         این روش قابلیت پیش‌بینی نتایج دارد

·         بهبود دقت در مقایسه با روش‌های قدیمی

تفاوت‌های کاشت ایمپلنت به روش دیجیتال با سنتی

·         پس از کاشت ایمپلنت به روش دیجیتال بلافاصله پس از کاشت پایه ایمپلنت امکان قراردادن پروتز موقت وجود دارد.

·         کل جراحی ایمپلنت به روش دیجیتال حدود ۱۰ دقیقه به طول می‌انجامد. بنابراین در یک جلسه تعداد زیادی از دندان‌های ازدست‌رفته را می‌توان جایگزین نمود.

·         گاید سرجری یا راهنمای جراحی در روش دیجیتال، متخصص و جراح ایمپلنت را با دقت بالا در کاشت دقیق ایمپلنت راهنمایی می‌نماید.

·         ناحیه کاشت ایمپلنت دیجیتال نیاز به بخیه و مراقبت‌های بعد از آن ندارد و درد و تورم بسیار کمتری نسبت به حالت سنتی دارد.

·         قیمت ایمپلنت دیجیتال به لحاظ تکنولوژی و ابزار پیشرفته مورداستفاده از ایمپلنت سنتی بیشتر است.

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های ایمپلنت دیجیتال نسبت به ایمپلنت سنتی، سرعت جایگزینی و مهم‌تر از آن قراردادن پروتز موقت PMMA است که از جنس رزین پرمقاومت است و با دندان معمولی تفاوتی ندارد و بیمار می‌تواند با دندان کامل مطب را ترک کند و به زندگی روزمره خود ادامه دهد.

بسیاری از افراد جامعه در جایگاه اجتماعی هستند که نمی‌توانند بی‌دندانی پس از کاشت ایمپلنت سنتی را تحمل کنند. ازاین‌رو ایمپلنت دیجیتال جایگزین مناسبی برای این افراد است.

همچنین برای جایگزینی دندان‌های قدامی که در لبخند و زیبایی چهره بیمار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است نیز کاشت ایمپلنت به روش دیجیتال توصیه می‌گردد.

عوارض و خطرات ایمپلنت دندان + مزایای آن را بشناسیم

دندان های افراد در سنین مختلف و به دلایل مختلفی مانند ژنتیک و ضربه ممکن است بیفتد. جای خالی دندان در دهان، زیبایی لبخند را از بین برده و اعتماد به نفس فرد را کاهش می دهد. یکی از روش های مهم برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته ایمپلنت دندان است. این قطعه از دو بخش تشکیل شده است. یک بخش آن در لثه قرار می گیرد که نقش ریشه دندان را ایفا می کند و بخش دیگر آن بالای خط لثه قرار می گیرد و نقش تاج دندان را بر عهده دارد.

ایمپلنت دندان چه مزایایی دارد؟

در این قسمت تصمیم داریم تا مهم ترین مزیت های ایمپلنت دندان را به شما معرفی کنیم:

افزایش زیبایی

ایمپلنت دندان برای کسانی که در دهان خود جای خالی دندانی را دارند بهترین روش درمانی است. اصلاح طرح لبخند با این روش بسیار رایج است و با ظاهری طبیعی که دارد هیچکس متوجه مصنوعی بودن دندان فرد نمی شود.

سرعت بالا در کاشت

از مزیت‌ های بزرگ ایمپلنت دندان، سرعت بالای اجرای این فرآیند است. اگر شرایط سلامتی شما و استخوان‌ های فک اجازه دهند، ایمپلنت دندان یکی از سریع ‌ترین روش ‌ها برای جایگزینی دندان ‌های از دست رفته است.

طول عمر بالا

شاید بتوان مهم ترین مزایای ایمپلنت دندان را طول عمر بسیار بالای آن دانست. اگر بیمار بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت کرده باشد، ایمپلنت دندان می تواند درمانی مادام العمر برای جای خالی دندان از دست رفته بیمار باشد.

حفظ سلامت دهان و دندان

ایمپلنت‌ ها جایگزینی برای دندان‌ های از دست رفته به صورت ثابت و محکم می ‌باشند، که این موجب حفظ سلامت دهان و دندان می ‌شود.

عوارض ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان در کنار تمام مزایایی که دارد عوارضی نیز دارد که مهم ترین آن عفونت ایمپلنت دندان بعد از کاشت است. عفونت بر اثر تجمع پلاک های عفونی به وجود می آید که در صورت عدم درمان می تواند باعث ایجاد التهاب، از دست رفتن استخوان و شکست کاشت دندان شود.

برای جلوگیری از عوارض ایمپلنت دندان، اهمیت دارد که به پزشک متخصص ایمپلنت دندان مراجعه کرده و نکات بهداشتی دهان و دندان را رعایت کنید. از جمله عوارض و خطرات ایمپلنت دندان می‌ توان به عفونت در محل کاشت، آسیب به سایر دندان ‌ها، آسیب عصبی و مشکلات سینوسی اشاره کرد. مراجعه به پزشک متخصص ایمپلنت دندان در عین داشتن هزینه ایمپلنت دندان بالا، برای مشاوره دقیق و به عنوان قدم اول در پیشگیری از عوارض ایمپلنت دندان بسیار حیاتی است.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 صفحه بعد